abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:54:54 #101
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310513
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:52 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Dan verkracht je je partner ook niet nee logisch, maar dat is namelijk zo dat verkrachters vaak geen vriendin hebben of kunnen krijgen en dan gaan ze vaak ook zo te werk,

Vaak heeft kleding er juist veel mee te maken, het maakt het in ieder geval een stuk verleiderlijker
Ooooh, je zou eens moeten weten hoe vaak verkrachting in een relatie voorkomt hoor!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:55:23 #102
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34310532
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ach, kom. Je poneert de stelling dat "verkrachting wellicht niet helemaal verwereplijk is" en je verwacht dat íedereen hier normaal reageert? Stel je niet zo aan man. Als je zo`n discussie voert, lees dan gewoon tussen het gebash door.
Sterker nog, er wordt amper gebashed. TS gaat een beetje te veel op in zijn slachtofferrol ofzo. Beetje vreemd.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34310533
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:53 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

De verkrachter van mijn nichtje was getrouwd en had 2 kinderen.
Geen idee wat er bij je nichtje is gebeurd en daar ga ik me ook zeker niet mee bemoeien maar...

In veel van dát soort gevallen is er sprake van een ongelijke relatie. Is er dan gelijk sprake van verkrachting?
pi_34310536
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:53 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

De verkrachter van mijn nichtje was getrouwd en had 2 kinderen.
Ik zeg toch niet dat alle verkrachter zo denken zoals ik net al zei (goed lezen a.u.b).

Het heeft ook met de machtspositie van zo,n dader te maken
pi_34310547
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:46 schreef Rnej het volgende:

[..]

maar de vis vindt het nog steeds goed klote om opgegeten te worden door een haai.. of niet dan?

ik vind dat je nogal moeilijk doet ...
Maar dat zal die haai een rotzorg zijn en DAT is mijn punt! Probeer het anders eens te begrijpen! Is die haai slecht omdat deze zijn behoeften bevredigt ten koste van dat visje?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:55:47 #106
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310549
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Normaal vind ik een relatief begrip, maar ik vind het inderdaad niet wenselijk nee. Wat mij betreft is het een goed iets dat verkrachting strafbaar is.

Zo mensen, het valt nog wel mee met mij of niet?
Nou idd, gisteren riep je nog hele andere dingen.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:55:58 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34310552
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:53 schreef FuifDuif het volgende:
Oh nee, bepaalde apensoorten hebben anders behoorlijk complexe sociale systemen waarin bepaalde rituelen een belangrijke rol spelen.
Dat zegt toch nul komma nada over een moraal?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34310553
Allemachtig wat een drogredenatie zeg!
Als de een ja zegt en de ander nee wil dit niet zeggen dat ze beiden ongelijk hebben drollie!

Als ik iemand vermoord en ik vind dat prima en de ander niet, wie heeft er dan gelijk?
pi_34310589
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ooooh, je zou eens moeten weten hoe vaak verkrachting in een relatie voorkomt hoor!
Gaat precies zo, (machts positie) !!!
pi_34310605
Ik keur verkrachting echt niet goed hoor !
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:58:08 #111
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310621
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:57 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Gaat precies zo, (machts positie) !!!
Ja, en heeft dus geen reet met kleding te maken.
Ziggy played guitar
pi_34310623
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:51 schreef sefer het volgende:

[..]

Is er dan nog een reden waarom je verkrachting hierbij gebruikt? Dit kun je je natuurlijk bij heel veel dingen afvragen. Verkrachting niet per definitie als 'slecht' benoemen is nogal controversieel, of maakt dat het leuker? Je punt komt niet beter over, namelijk.
Dat is een gebrek aan abstractievermogen aan de kant van de geïrriteerden, daar kan ik niets aan doen. Beschouw deze topic in dat geval vooral als een educatieve.
pi_34310637
Ik geef er alleen tegen argumenten op, omdat een verhaal altijd 2 kanten heeft, en dit dus ook !
pi_34310639
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:52 schreef FuifDuif het volgende:
Ongelofelijk wat een achterlijkheid.
achterlijkheid bij wie? ik ga toch ook niet de amsterdamse diamantbuurt in om de plaatselijke jongeren daar te vragen of het misschien absoluut gezien niet zo hoeft te zijn dat alle etnische groepen gelijkwaardig zijn? dat marokkanen misschien wel minder zouden kunnen zijn en dat racisme misschien niet 'slecht' is?

als je dan zegt: 'ja, de vorm was omstreden, maar, ze wilden het gewoon niet begrijpen', wie is er dan achterlijk? in ieder geval weet ik wel bij wie er een sociale antenne mist.
lastertongen en kwaadsprekers die mij woorden en denkbeelden in de mond leiden die mij vreemd zijn joegen mij weg. tot een volgend leven.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:58:52 #115
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_34310648
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Geen idee wat er bij je nichtje is gebeurd en daar ga ik me ook zeker niet mee bemoeien maar...

In veel van dát soort gevallen is er sprake van een ongelijke relatie. Is er dan gelijk sprake van verkrachting?
Als ze alleen een fiets vinden bij een brug met haar tas, ze op brute wijze verkracht en mishandeld word bij hem thuis (vrouw en kids waren er niet) en met het mes in haar zij naar een kanaal reden, en gelukkig onderweg nog eruit kon springen uit de auto denk ik niet dat je hier kunt praten over een relatie, vooral omdat ze die hele man nog nooit gezien had.
pi_34310661
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:15 schreef FuifDuif het volgende:
Naar aanleiding van een tip van Lupa_Solitaria in een andere topic open ik een eigen topic over het onderwerp:

Is verkrachting slecht?

Dit onderwerp was het resultaat van een 'zij-discussie' over (seksuele) moraal en dat iets wat als goed of slecht wordt gezien niet objectief goed of slechts is. Onder andere 14.gif en ik opperden derhalve dat verkrachting wellicht als slecht (of onjuist) kan worden ervaren, maar dat het dat daardoor nog niet is. Want: de moraal van het slachtoffer is overduidelijk niet de moraal van de dader (op dat seksuele vlak)... wie hangt de juiste moraal aan? Geen van beiden.
Sukkel
rundje - The destroyer of topics...
pi_34310668
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, en heeft dus geen reet met kleding te maken.
Dus wel, dit maakt het alleen maar aantrekkerlijker voor de dader !
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:59:36 #118
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310670
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar dat zal die haai een rotzorg zijn en DAT is mijn punt! Probeer het anders eens te begrijpen! Is die haai slecht omdat deze zijn behoeften bevredigt ten koste van dat visje?
Die haai heeft ook weinig andere keus, aangezien zijn dieet gewoon uit vissen bestaat he. Een verkrachter heeft wél een andere keus, namelijk niet verkrachten.
Ziggy played guitar
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:59:38 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_34310673
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:59:41 #120
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_34310676
Ik denk dat TS zelf eens moet praten met een persoon die verkracht is geworden, dan kan hij zelf oordelen of het slecht is of niet. Voor mij blijft het gewoon slecht!
pi_34310704
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:52 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, hier heb je gelijk in. Deze vorm is omstreden en zet direct al kwaad bloed, zonder dat mensen de moeite nemen om te lezen en proberen te begrijpen. Maar nee, mensen maken mij liever voor rotte vis uit . Ongelofelijk wat een achterlijkheid.
Ok ik zal eens uitleggen waarom het bij mij meteen al kwaad bloed zet.

Het gaat bij jou steeds om dit soort stellingen, en steeds is er seks en misbruik in de stelling. En daarbij de vraag of het niet gewoon te simpel is om te zeggen dat het fout is. Vervolgens doe je het af als simpele stelling met voors- en tegens, en mag vooral jouw persoontje niet een onderdeel vormen van de discussie.

Waarom eigenlijk niet? Zegt het feit dat je steeds dit soort topics opent niet meer over jou dan over wat ook? Zegt het niet dat je serieus met dit soort ideeen bezig bent? Volgens mij wel. Je dan proberen te verschuilen als - het is een discussie, het zijn maar stellingen , er zijn voors en tegens ... is een beetje zwak. Vertel eens eerlijk hoe jij er tegenover staat? Ben je vroeger seksueel misbruikt? Dat zou wel mijn gok zijn. Ik hoop echt dat je niet handelt naar de ideeen waarvan ik vermoed dat je ze hebt. Get some help... en rap wat.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:00:55 #122
71115 Rnej
I walk the line
pi_34310717
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

die haai gaat dood alstie niet eet

ik kan best zonder sex.. leuk is anders, maargoed....

kortom, verkrachting is afwijkend/slecht gedrag omdat het niet noodzakelijk is en ten koste van iemand anders' psychische gesteldheid is....

maargoed ik vind je nog steeds domme vragen stellen...
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:01:01 #123
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310719
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:59 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Dus wel, dit maakt het alleen maar aantrekkerlijker voor de dader !
Verkrachting in een relatie hadden we het nu over he? Nou ik kan je vertellen dat kleding daar échrt geen reet mee te maken heeft hoor, dat is alleen macht, zoals je zelf al zei. Ja en seks dus.
Ziggy played guitar
pi_34310742
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Als ze alleen een fiets vinden bij een brug met haar tas, ze op brute wijze verkracht en mishandeld word bij hem thuis (vrouw en kids waren er niet) en met het mes in haar zij naar een kanaal reden, en gelukkig onderweg nog eruit kon springen uit de auto denk ik niet dat je hier kunt praten over een relatie, vooral omdat ze die hele man nog nooit gezien had.
As said, in dat geval is het dus gewoon

Maaarrrr, er zijn zat Breezah-chicks die een beetje aan het experimenteren zijn en een keer aan groepssex meedoen op hun 15e met een paar gasten van 20. Is dat verkrachting? Als je de berichten op de FP leest zouden ze allemaal gelyncht mogen worden
pi_34310757
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:01 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Verkrachting in een relatie hadden we het nu over he? Nou ik kan je vertellen dat kleding daar échrt geen reet mee te maken heeft hoor, dat is alleen macht, zoals je zelf al zei. Ja en seks dus.
Macht, Kleding, Uitdagend gedrag, dit heeft er allemaal mee te maken ook in relaties hoor !
pi_34310760
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je lokt het zelf dan ook aardig uit he?
Waarom? Men kan toch lezen en nadenken? Ik heb nog een enkele keer gezegd dat ik verkrachting goedkeur.
pi_34310773
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Man besef je niet dat dit soort pogingen om mijn stelling onderuit te halen simpelweg te eenvoudig zijn om te weerleggen? Dit is GEEN argument!

Zou ik het leuk vinden? Nee, natuurlijk niet! Zou ik er een trauma aan overhouden? Ja, waarschijnlijk wel! Is het slecht? In MIJN ogen, maar niet in de ogen van die mannen. Het is een waarde-oordeel en die is subjectief. De we verkrachting afkeuren is het gevolg van een sociale evolutie zoals onze samenleving die heeft doorgemaakt. Het is heel goed denkbaar dat verkrachting wel wordt geaccepteerd in een samenleving... sterker nog, die samenlevingsvormen bestaan gewoon!
Dat klopt inderdaad, die samenlevingsvormen die bestaan. Maar in hoeverre zijn mensen in zo'n samenleving vrij om verkrachting te accepteren als goed... dat is dan de volgende vraag.

En nee, ik kwam niet met een argument, omdat ik de vraagstelling binnen onze samenleving volslagen ziek vind. Het zou niet eens een punt van discussie mogen zijn, maar helaas, of gelukkig, ook daarin zijn we vrij...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_34310787
Dude je weet zelf t antwoord al waarom vraag je t dan nog??
Je hebt gelijk en nu?
Why do we always come here
I guess we'll never know
It's like a kind of torture
To have to watch the show
pi_34310794
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom? Men kan toch lezen en nadenken? Ik heb nog een enkele keer gezegd dat ik verkrachting goedkeur.
Je bent er wel mee bezig gezien je postgeschiedenis. Het is meer dan zomaar een stelling. Het houdt je bezig.

zaterdag 21 januari 2006 @ 15:03:02 #130
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34310795
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is een gebrek aan abstractievermogen aan de kant van de geïrriteerden, daar kan ik niets aan doen. Beschouw deze topic in dat geval vooral als een educatieve.
Het enige wat dit topic ventileert is jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Abstractievermogen kan je testen door middel van wiskunde, niet door middel van discussies over moraliteit.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:03:05 #131
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310798
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:02 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Macht, Kleding, Uitdagend gedrag, dit heeft er allemaal mee te maken ook in relaties hoor !
Hmm, nou in mijn geval was dat dus niet zo. Dat van die kleding.
Ziggy played guitar
pi_34310806
Maar waarom is iedereen nou zo tegen ''FuifDuif'' ???

Hij keurt verkrachting echt niet goed hoor !
pi_34310823
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef MissBliss het volgende:
Nou idd, gisteren riep je nog hele andere dingen.
Ik vind het dragen van uitdagende kleding in het openbare leven inderdaad ook niet wenselijk en kan het mij indenken dat iets dergelijks bepaald ander onwenselijk gedrag uitlokt. Met andere woorden: het één vraagt inderdaad om het ander.
pi_34310849
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:03 schreef Sander170 het volgende:

Lees zijn postgeschiedenis eens goed door zou ik zeggen. Als je het dan nog steeds een joviale kerel vindt, hoor ik het wel

pi_34310852
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat zegt toch nul komma nada over een moraal?
Zeker wel, moraal is een verzameling sociale spelregels: wat mag wel, wat mag niet? Bij dergelijke apensoorten werkt het ook zo.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:04:33 #136
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310857
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik vind het dragen van uitdagende kleding in het openbare leven inderdaad ook niet wenselijk en kan het mij indenken dat iets dergelijks bepaald ander onwenselijk gedrag uitlokt. Met andere woorden: het één vraagt inderdaad om het ander.
En ik vind dat ik net zo goed in mn blote reet over straat kan lopen maar dat nee nee betekent.
Ziggy played guitar
pi_34310872
quote:

Dát weet ik zo net nog niet, hij hult zich met name in vaagheid.

Waar de discussie eigenlijk over gaat: "Zijn wij moreel superieur aan andere culturen waar ongelijke "relaties" tussen mensen normaal zijn"

Oftewel mag een arabier van 40 zijn "vrouw" van 14 zwanger schoppen?

Mijn antwoord: Ja.
pi_34310879
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:03 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Hmm, nou in mijn geval was dat dus niet zo. Dat van die kleding.
Nou, dat kan best en dat geloof ik ook, ik bedoel maar je hebt zoveel verkachtingen tegenwoordig.

Zelf al die groepsverkrachtingen schijnen nu al in te zijn
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:05:21 #139
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34310887
quote:

quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:03 schreef FuifDuif het volgende:
Met andere woorden: het één vraagt inderdaad om het ander.
QED.
Overigens ben ik niet tegen Fuifduif maar tegen het feit dat dit topic nog steeds open is.
pi_34310888
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Zeker wel, moraal is een verzameling sociale spelregels: wat mag wel, wat mag niet? Bij dergelijke apensoorten werkt het ook zo.
Verhul je niet achter dit soort algemeenheden... wat is de reden dat je dit soort sicko-stellingen als topic neerzet? Het is geen algemene discussie over goed- en kwaad, het gaat telkens om seks en machtsposities daarbinnen.

pi_34310892
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:56 schreef JeroenMeloen het volgende:
Allemachtig wat een drogredenatie zeg!
Als de een ja zegt en de ander nee wil dit niet zeggen dat ze beiden ongelijk hebben drollie!

Als ik iemand vermoord en ik vind dat prima en de ander niet, wie heeft er dan gelijk?
Geen van beiden, gelijk is ook een subjectief begrip namelijk. Het gaat om de kosten en de baten.
pi_34310919
En wat betreft de kledij... Grow up. In andere landen lopen mensen in hun nakie rond..
Why do we always come here
I guess we'll never know
It's like a kind of torture
To have to watch the show
pi_34310929
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:59 schreef rundje het volgende:

[..]

Sukkel
.
pi_34310933
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:02 schreef FuifDuif het volgende:
als je echt zo naïef bent, dan is het misschien beter dat je je stellingen voortaan laat proeflezen. je hoeft echt niet al te veel inzicht te hebben om te voorzien dat zo'n topic uit de hand loopt. je kunt natuurlijk nog 'bestialiteit, goed of slecht'? 'moord, goed of slecht?' 'mensen met aids besmetten, goed of slecht?', 'verplichte sterilisatie, goed of slecht?' 'gedwongen euthanasie, goed of slecht?' kunnen openen, allemaal met goed en slecht in de absolute betekenis, maar ik voorspel dat ze geen van allen een intellectueel succes worden. en als je niet ziet welke suggesties je wekt met elke titel, dan zou ik dat proberen een beetje te kweken. want ze zijn wel degelijk minder handig gekozen dan iets als: 'is goed en slecht absoluut'?
lastertongen en kwaadsprekers die mij woorden en denkbeelden in de mond leiden die mij vreemd zijn joegen mij weg. tot een volgend leven.
pi_34310952
Ik heb het FuifDuif nog niet horen zeggen dat hij verkrachting goed keurt, dus in mijn ogen is het een normaal mens hoor !
pi_34310956
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:06 schreef egoipse het volgende:

[..]

als je echt zo naïef bent, dan is het misschien beter dat je je stellingen voortaan laat proeflezen. je hoeft echt niet al te veel inzicht te hebben om te voorzien dat zo'n topic uit de hand loopt. je kunt natuurlijk nog 'bestialiteit, goed of slecht'? 'moord, goed of slecht?' 'mensen met aids besmetten, goed of slecht?', 'verplichte sterilisatie, goed of slecht?' 'gedwongen euthanasie, goed of slecht?' kunnen openen, allemaal met goed en slecht in de absolute betekenis, maar ik voorspel dat ze geen van allen een intellectueel succes worden. en als je niet ziet welke suggesties je wekt met elke titel, dan zou ik dat proberen een beetje te kweken. want ze zijn wel degelijk minder handig gekozen dan iets als: 'is goed en slecht absoluut'?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:07:57 #147
71115 Rnej
I walk the line
pi_34310972
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Geen van beiden, gelijk is ook een subjectief begrip namelijk. Het gaat om de kosten en de baten.
nja dan heb je dus zelf al antwoord gegeven....
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:08:23 #148
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310982
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:07 schreef Sander170 het volgende:
Ik heb het FuifDuif nog niet horen zeggen dat hij verkrachting goed keurt, dus in mijn ogen is het een normaal mens hoor !
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:02 schreef 14.gif het volgende:
Vrouwen horen zich te bedekken als ze het huis uit gaan
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En anders mag ze op straat worden aangerand.
Uit het topic waar dit topic uit voortkomt dus.
Ziggy played guitar
pi_34310991
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:59 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Ik denk dat TS zelf eens moet praten met een persoon die verkracht is geworden, dan kan hij zelf oordelen of het slecht is of niet. Voor mij blijft het gewoon slecht!
Zucht........ ik heb al een aantal keer duidelijk aangegeven dat ik verkrachting afkeur. Leer... eens... le-zen! Ik vind het heel erg dat sommigen er slachtoffer van worden. Ik ben sociaal bewogen en geef veel om mijn medemens. Maar... ik besef dat het een mindset is door een internalisering van waarden en normen uit mijn omgeving. Ik pretendeer op geen enkele wijze dat mijn gevoel en mening superieur zijn aan die van een verkrachter... op het universele niveau.
pi_34311033
Hij keurt het gewoon af hoor (Mensen begin eens met lezen en niet te snel graag) ! ! !
pi_34311045
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:00 schreef Aarde het volgende:

[..]

Ok ik zal eens uitleggen waarom het bij mij meteen al kwaad bloed zet.

Het gaat bij jou steeds om dit soort stellingen, en steeds is er seks en misbruik in de stelling. En daarbij de vraag of het niet gewoon te simpel is om te zeggen dat het fout is. Vervolgens doe je het af als simpele stelling met voors- en tegens, en mag vooral jouw persoontje niet een onderdeel vormen van de discussie.

Waarom eigenlijk niet? Zegt het feit dat je steeds dit soort topics opent niet meer over jou dan over wat ook? Zegt het niet dat je serieus met dit soort ideeen bezig bent? Volgens mij wel. Je dan proberen te verschuilen als - het is een discussie, het zijn maar stellingen , er zijn voors en tegens ... is een beetje zwak. Vertel eens eerlijk hoe jij er tegenover staat? Ben je vroeger seksueel misbruikt? Dat zou wel mijn gok zijn. Ik hoop echt dat je niet handelt naar de ideeen waarvan ik vermoed dat je ze hebt. Get some help... en rap wat.
Zoals ik al zei: ik heb medelijden met mensen die slachtoffer worden van wat voor een soort geweld dan ook. Jij zet mij neer als een gevoelloze gefrustreerde klootzak, terwijl ik dat niet ben.
pi_34311049
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:07 schreef Sander170 het volgende:
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:06 schreef FuifDuif het volgende:
Beste lieden,

Ik heb mijn verhaal wel eens eerder geopenbaard hier in SEX, maar ik wil er graag een eigen topic aan wijden om vervolgens over het algemene onderwerp een discussie te voeren.

Zoals iedereen weet ben ik nog maagd in de strikte zin van het woord, maar dat betekent in mijn geval dus niet dat ik nog nooit een seksuele ervaring heb gehad met een ander persoon. Ik heb *hem* alleen nog nooit ergens in gestoken zeg maar. In ieder geval, ik heb heel lang een beste vriend gehad (de laatste jaren is die vriendschap eigenlijk verwaterd door nieuw ontwikkelde uiteenlopende interessen en studie). Met hem heb ik het één en ander op een bescheiden manier gedaan. Dat heet om precies te zijn: gezoend en elkaar afgetrokken. Je zou dit kunnen zien als een homoseksuele ervaring, maar het is niet zo dat ik homoseksueel ben. Ik voel mij niet aangetrokken tot mijn sekse. Zie het meer als: experimenteren bij gebrek aan beter omdat de drempel naar een goede vriend met dezelfde verlangens en onzekerheden tegenover meisjes bijzonder laag is.

Daarnaast heb ik nog enige prille seksuele ervaring met een meisje; nog voor mijn ervaring met mijn beste vriend van destijds. Dit was ongeveer in de leeftijd van 9 a 10 jaar schat ik. Dit ging niet veel verder dan bijna naakt (onderbroek niet uit) bij elkaar in bed liggen en zoenen.

Laten we het in deze topic gaan hebben over met name het experimentele aspect van de eerste seksuele ervaringen en dan in het bijzonder met hetzelfde geslacht.
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:08 schreef Kleintje het volgende:
De meeste mannen kijken weleens een pornofilm, rukken zich af bij plaatjes op internet, lezen geile verhalen of betalen voor iets geils (filmpjes op internet, webcams, telefoonseks, bladen in de winkel).

Dat is geil, dat is lekker.

Zelf willen ze ook een vriendin die er geil uitziet, geil is, zich geil kleedt en die het liefst iedere dag wil neuken.

Maar... kan iemand mij vertellen waar het omslagpunt ligt?
Wanneer is het opeens oridinair, kan het niet meer, gaat iemand te ver???

Vraag het me gewoon ff af!
Ik geloof dat het met die zieke geest van fuifduif nog wel meevalt, wellicht een beetje provocerend.

Maargoed, rellende pubers in zo`n topic maakt er algauw een bash-topic van.
pi_34311085
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Zucht........ ik heb al een aantal keer duidelijk aangegeven dat ik verkrachting afkeur. Leer... eens... le-zen! Ik vind het heel erg dat sommigen er slachtoffer van worden. Ik ben sociaal bewogen en geef veel om mijn medemens. Maar... ik besef dat het een mindset is door een internalisering van waarden en normen uit mijn omgeving. Ik pretendeer op geen enkele wijze dat mijn gevoel en mening superieur zijn aan die van een verkrachter... op het universele niveau.
Praat eens niet in dit soort oppervlakkige algemeenheden... waarom start je dit topic, wat houdt je er precies van bezig? Geef dat jezelf eens toe... het is geen toeval dat je steeds topics in bepaalde trend opent. Wat de reden is weet ik niet, maar hij lijkt me ongezond. Ik hoop dat je 'sociale bewogenheid' niet betekent dat je akela ofzo bent bij de padvinders. Denk je eens in dat iedereen die je kent dit topic zou kunnen lezen, zou je dan een rustig gevoel hebben? Ik kan het me niet voorstellen...

zaterdag 21 januari 2006 @ 15:12:16 #154
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34311086
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:10 schreef Sander170 het volgende:
Hij keurt het gewoon af hoor (Mensen begin eens met lezen en niet te snel graag) ! ! !
Je ziet mijn bovenstaande post niet?
Ziggy played guitar
pi_34311129

lol
Dirty...
pi_34311133
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:12 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Je ziet mijn bovenstaande post niet?
Die had ik al gezien hoor, maar wat hij zegt vind ik daarop niet raar ofzo hoor
pi_34311136
quote:

Precies! Het is ongekend op welke fundamenten mensen hun oordeel over anderen vormen. Ik kan het echt simpelweg niet begrijpen. Ik vind verkrachting net als jullie verschrikkelijk.
pi_34311164
Ik ken nog veel meer mensen die er zo overdenken zoals FuifDuif doet en ik denk er ook zo over,

is niks mis mee hoor !
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:15:04 #159
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34311174
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:13 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Die had ik al gezien hoor, maar wat hij zegt vind ik daarop niet raar ofzo hoor
Oh ok, dus als een meisje sexy gekleed over straat loopt vind jij het ook een logische reactie haar maar te verkrachten? Nee oke, dan begrijp ik het.
Ziggy played guitar
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:15:28 #160
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34311179
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Precies! Het is ongekend op welke fundamenten mensen hun oordeel over anderen vormen. Ik kan het echt simpelweg niet begrijpen. Ik vind verkrachting net als jullie verschrikkelijk.
Waarom reageer je niet op mij? Zeg ik te slimme dingen?
pi_34311182
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Geef dan eens antwoord

waarom dit soort topics? wat is je doel? waarom houdt het je bezig?

zaterdag 21 januari 2006 @ 15:15:33 #162
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_34311183
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:12 schreef Aarde het volgende:

[..]

Denk je eens in dat iedereen die je kent dit topic zou kunnen lezen, zou je dan een rustig gevoel hebben?
volgens mij kent hij weinig mensen...komt op mij over als een groot kind dat eeuwig bij zn moeke zal blijven
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_34311189
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:15 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Oh ok, dus als een meisje sexy gekleed over straat loopt vind jij het ook een logische reactie haar maar te verkrachten? Nee oke, dan begrijp ik het.
Als een meisje vrijwel naakt in je armen hangt en ladderzat is en geen zinnig woordt uit brengt? Nogmaals: glijdende schaal.

Als je extreem uitdaagt moet je niet gaan zeuren over het feit dat er mensen op je lopen te geilen
pi_34311192
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:14 schreef Sander170 het volgende:
Ik ken nog veel meer mensen die er zo overdenken zoals FuifDuif doet en ik denk er ook zo over,

is niks mis mee hoor !
'nog veel meer mensen'. sterk argument.
pi_34311199
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:15 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Niet sexy, als een echte hoer zeg ik

Doe normaal hey
pi_34311218
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:05 schreef Aarde het volgende:

[..]

Verhul je niet achter dit soort algemeenheden... wat is de reden dat je dit soort sicko-stellingen als topic neerzet? Het is geen algemene discussie over goed- en kwaad, het gaat telkens om seks en machtsposities daarbinnen.
Precies, het gaat uiteindelijk om de discussie wat goed en kwaad precies inhouden. Deze topic is voortgekomen uit een subdiscussie binnen een andere topic (in SEX), vandaar dit onderwerp. Je denkt te ver na.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:17:02 #167
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34311230
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:15 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Als een meisje vrijwel naakt in je armen hangt en ladderzat is en geen zinnig woordt uit brengt?
Dat stond er dus niet. Maar goed, nee dan lijkt het me nog steeds nogal immoreel, aangezien ze dus niet in staat is tot het maken van een keuze.
Ziggy played guitar
pi_34311245
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:17 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat stond er dus niet. Maar goed, nee dan lijkt het me nog steeds nogal immoreel, aangezien ze dus niet in staat is tot het maken van een keuze.
Sure en jij denkt dat iedereen zich daar keurig aan houdt. No way.
pi_34311269
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:06 schreef egoipse het volgende:

[..]

In WFL heb ik onlangs nog een topic geopend over de vraag of een universele superieure moraal bestaat . Zoals ik al zei (onder andere in de OP), is deze discussie voortgekomen uit een subdiscussie in een SEX-topic. Nogal wiedes dat we dan hetzelfde onderwerp aanhouden.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:18:39 #170
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34311272
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:16 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Niet sexy, als een echte hoer zeg ik

Doe normaal hey
Doe normaal? IK?

En dan nog stel dat ik het leuk vind eens in de maand de netpantys uit de kast te trekken en me eens lekker hoerig uit te dossen. Dat geeft jouw toestemming MIJ te verkrachten?

Laat jezelf eens nakijken !
Ziggy played guitar
pi_34311282
Jullie moeten er gewoon niet zo,n punt van maken !

En vooral rustig blijven.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:19:33 #172
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34311306
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:17 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Sure en jij denkt dat iedereen zich daar keurig aan houdt. No way.
Nee, natuurlijk denk ik dat niet, maar daar gaat het topic over he? Of dat dan slecht is of niet, nou in mijn ogen wel dus.
Ziggy played guitar
pi_34311335
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:18 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Doe normaal? IK?

En dan nog stel dat ik het leuk vind eens in de maand de netpantys uit de kast te trekken en me eens lekker hoerig uit te dossen. Dat geeft jouw toestemming MIJ te verkrachten?

Laat jezelf eens nakijken !
Zeg ik dan dat ik dan om die reden iemand ga verkrachten , NEE

Ik zeg ik zou het me dan best kunnen voorstellen - Mens ga eens lezen
pi_34311337
Volgens de hier geldende normen en waarden is verkrachting idd slecht.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34311361
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:18 schreef Sander170 het volgende:
Jullie moeten er gewoon niet zo,n punt van maken !

En vooral rustig blijven.
<flame>als dutroux nou had gezegd tegen z'n rechters: 'maak er niet zo'n punt van!' 'blijf gewoon rustig!' dan hadden ze 'm vast milder behandeld</flame>

van sommige dingen mag je best een punt maken hoor.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:21:17 #176
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34311362
Ik vind dit een ziek topic en de TS zal dit wel "grappig" hebben gevonden maar dit is zeer kwetsend voor slachtoffers van zedenmisdrijven ...

dat deze dan nog open is verbaast me ...
De wereld is op hol geslagen
pi_34311371
Vanuit utilitaristisch oogpunt is het slecht. Het slachtoffer heeft meer verlies dan de dader baat.
Dat is al een beginpunt.
Daarnaast kan je beargumenteren dat het uberhaupt verkeerd is iemand zijn geluk te verminderen. En dan is verkrachtign natuurlijk wel het uiterste.

Maar ja, het utilitarisme als uitgangspunt nemen is natuurlijk ook discutabel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Overlast op 21-01-2006 15:27:15 ]
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:21:56 #178
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34311376
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:20 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Zeg ik dan dat ik dan om die reden iemand ga verkrachten , NEE

Ja, lees dan die quote die ik gaf van Fuifduif
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:02 schreef 14.gif het volgende:
Vrouwen horen zich te bedekken als ze het huis uit gaan
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En anders mag ze op straat worden aangerand.
Er staat niks over hoerig gekleed, alleen over dat ze bedekt moet zijn, een rokje boven de knie is dus al onbedekt en geeft toestemming tot verkrachting.

Lees zelf eens.
Ziggy played guitar
pi_34311377
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:19 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk denk ik dat niet, maar daar gaat het topic over he? Of dat dan slecht is of niet, nou in mijn ogen wel dus.
En dá`s de discussie. Er zijn zat mensen die van verkrachting worden beschuldigd na zoiets.

Ik denk dat de meeste mensen het er over eens zijn dat als iemand van z`n fiets wordt getrokken en bruut wordt genomen dit gewoon uiterst verwerpelijk is en zwaar bestraft moet worden. Maar wat bij de randgevallen. Er worden ieder jaar duizenden mannen (schatting is niet van mij) slachtoffer van dat soort beschuldigingen. En dán verwoest je vermeende dader z`n leven.

"Als het tegen iemand z`n wil is is het verwerpelijk" is mij iets te makkelijk.
pi_34311382
En ik heb de postgeschiedenis van FuifDuif gelezen en op gebied van sex-topics valt het best nog wel mee hoor (het is geen sekssist mochten jullie dat soms van hem denken).
pi_34311394
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:12 schreef Aarde het volgende:

[..]

Praat eens niet in dit soort oppervlakkige algemeenheden... waarom start je dit topic, wat houdt je er precies van bezig? Geef dat jezelf eens toe... het is geen toeval dat je steeds topics in bepaalde trend opent. Wat de reden is weet ik niet, maar hij lijkt me ongezond. Ik hoop dat je 'sociale bewogenheid' niet betekent dat je akela ofzo bent bij de padvinders. Denk je eens in dat iedereen die je kent dit topic zou kunnen lezen, zou je dan een rustig gevoel hebben? Ik kan het me niet voorstellen...
Sterker nog, ik heb dit idee wel eens aangekaard IRL. Ik geef toe, dat is geen pretje. Hetzelfde onstaat dan zoals hier is ontstaan en als je dan niet snel toegeeft dat je ongelijk hebt, dan hebben ze het wel gehad met je. En dat terwijl mensen niet de moeite nemen om even IETSJES verder na te denken.

Maar goed, ik begrijp dat jij het vermoeden hebt dat er iets met mij aan de hand is? Dat er een diepere oorzaak aanwezig is?
pi_34311403
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:20 schreef Sander170 het volgende:
er is inderdaad een subtiel verschil tussen je je iets kunnen voorstellen en het goedkeuren. sterker nog, je kunt iets begrijpen, en het niet goedkeuren. als je echter dacht dat je met die nuance op internet weg kon komen, dan heb je het helaas verkeerd.
pi_34311429
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:22 schreef egoipse het volgende:

[..]

er is inderdaad een subtiel verschil tussen je je iets kunnen voorstellen en het goedkeuren. sterker nog, je kunt iets begrijpen, en het niet goedkeuren. als je echter dacht dat je met die nuance op internet weg kon komen, dan heb je het helaas verkeerd.
Ga buiten spelen kind
pi_34311436
quote:

[..]

... wat uiteraard sterk afhankelijk is van het relativeringsvermogen van de posters.

Kut-pubers
pi_34311456
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:15 schreef FuifDuif het volgende:

Is verkrachting slecht?

Dit onderwerp was het resultaat van een 'zij-discussie' over (seksuele) moraal en dat iets wat als goed of slecht wordt gezien niet objectief goed of slechts is. Onder andere 14.gif en ik opperden derhalve dat verkrachting wellicht als slecht (of onjuist) kan worden ervaren, maar dat het dat daardoor nog niet is. Want: de moraal van het slachtoffer is overduidelijk niet de moraal van de dader (op dat seksuele vlak)... wie hangt de juiste moraal aan? Geen van beiden.
Een interessante discussie die je zo moeilijk en geleerd mogelijk kan maken als je zelf wil, maar of het nut heeft? Volgens mij niet...

Probeer je voor jezlef (of anderen) misschien iets goed te praten????
Aufsteigen werde ich erneut..
Schon bald aus dem Wasser treten..
Den Wind und die Wellen erlegen..
Und mir nehmen wonach meine Seele schreit!
pi_34311457
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:15 schreef BennyNL het volgende:

[..]

volgens mij kent hij weinig mensen...komt op mij over als een groot kind dat eeuwig bij zn moeke zal blijven
1. Ik ken vrij veel mensen waar ik goed contact mee heb.
2. Ik woon al jaren op mijzelf.
pi_34311474
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:21 schreef Overlast het volgende:
Vanuit utilitaristisch oogpunt is het slecht. Het slachtoffer heeft meer verlies dan de dader baat.
Dat is al een beginpunt.
Daarnaast kan je beargumenteren dat het uberhaupt verkeerd is iemand zijn geluk te verminderen. En dan is verkrachtign natuurlijk wel het uiterste.
sub-vraagje. ik zou zeggen dat het slecht (en smerig is) om een lijk te verkrachten. maar als de familie het niet te weten komt, is het dan slecht? is verkrachting met behulp van ghb slecht (zodat het slachtoffer het zich niet herinnert)? ik vind utilitarisme hier eng hoor. allemaal zou ik ze slecht willen noemen.
pi_34311477
FuifDuif moet het toch zelf weten als hij er zo overdenkt, en daarom is FuifDuif in mijn ogen geen slecht mens, eerder een mens die eerlijk voor zijn mening uitkomt of mag dat tegenwoordig ook al niet meer ???
pi_34311498
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:21 schreef 1ofthefew het volgende:
Ik vind dit een ziek topic en de TS zal dit wel "grappig" hebben gevonden maar dit is zeer kwetsend voor slachtoffers van zedenmisdrijven ...

dat deze dan nog open is verbaast me ...
Het is niet kwetsend, als je maar fatsoenlijk leest!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:26:23 #190
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34311522
Tuurlijk mag dat maar mensen staan ook in hun volste recht om die mening (terecht) te veroordelen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_34311536
Feitelijk komt het erop neer dat alles subjectief is. Dus waarom voeren we deze discussie dan eigenlijk nog?

Het gelijk bestaat niet, goed en slecht bestaan niet. De werkelijkheid bestaat ook en is slechts subjectief. Feitelijk komt het erop neer hoe ik mijzelf zo snel mogelijk gestoord krijg met de meest idiote absurdistische hersenspinsels.

Weet je slecht en goed bestaan wel. Slecht is namelijk wat wij met zijn allen hebben afgesproken wat slecht is. En verkrachting is slecht punt. En verder is deze discussie dan ook volkomen onzinnig en vraag ik me serieus af wat je met discussie wil bereiken.
pi_34311540
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:23 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Ga buiten spelen kind
ik waarschuw je alleen voor de grote boze wereld die internet heet. ik zie je punt, je hebt gelijk, maar ik zeg je dat je er niet mee weg komt op het internet. je zult verkeerd begrepen worden. en zeker op fok!
pi_34311566
quote:

[..]

Oooh, jij denkt dat ik dit gevolg niet had voorzien? Maar natuurlijk kun je dit soort dingen verwachten. Daarom heb ik aan deze topic tegelijkertijd ook een soort educatieve/opvoedende rol gekoppeld. Dat mensen het in ieder geval eens beginnen te leren .
pi_34311578
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:26 schreef dazzle123 het volgende:
Feitelijk komt het erop neer dat alles subjectief is. Dus waarom voeren we deze discussie dan eigenlijk nog?

Het gelijk bestaat niet, goed en slecht bestaan niet. De werkelijkheid bestaat ook en is slechts subjectief. Feitelijk komt het erop neer hoe ik mijzelf zo snel mogelijk gestoord krijg met de meest idiote absurdistische hersenspinsels.

Weet je slecht en goed bestaan wel. Slecht is namelijk wat wij met zijn allen hebben afgesproken wat slecht is. En verkrachting is slecht punt. En verder is deze discussie dan ook volkomen onzinnig en vraag ik me serieus af wat je met discussie wil bereiken.
En er zit dus ook een gebied waar - zelfs binnen onze cultuur - wel over te discussieren valt.
pi_34311587
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:26 schreef egoipse het volgende:

[..]

ik waarschuw je alleen voor de grote boze wereld die internet heet. ik zie je punt, je hebt gelijk, maar ik zeg je dat je er niet mee weg komt op het internet. je zult verkeerd begrepen worden. en zeker op fok!
Okey, thanx

Maar over verkrachting denken we hetzelfde jij keurt het af maar ik net zo goed
pi_34311688
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:26 schreef HAL9000S het volgende:
Tuurlijk mag dat maar mensen staan ook in hun volste recht om die mening (terecht) te veroordelen.
Dat mogen ze ook, maar het feit is dat FuifDuif van alles en nog wat word beschuldigd en hij zegt daarbij verkrachting keur ik af.

Daarom is het feit dat FuifDuif geen slecht mens is !
pi_34311696
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:28 schreef Autoreply het volgende:

[..]

En er zit dus ook een gebied waar - zelfs binnen onze cultuur - wel over te discussieren valt.
Er wordt altijd gediscusserd over wat goed en slecht is. Normen en waarden veranderen ook constant door de jaren heen. Dat lijkt me vrij duidelijk. Zo is er natuurlijk ook ooit een tijd geweest waarin verkrachting als zijnde normaal gezien werd en dus onder de noemer goed viel.

Maar wat heeft het verder voor zin om daar een discussie over te voeren. In onze maatschappij wordt het gezien als slecht en dat is wat mij betreft maar goed ook.
pi_34311744
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:31 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Er wordt altijd gediscusserd over wat goed en slecht is. Normen en waarden veranderen ook constant door de jaren heen. Dat lijkt me vrij duidelijk. Zo is er natuurlijk ook ooit een tijd geweest waarin verkrachting als zijnde normaal gezien werd en dus onder de noemer goed viel.

Maar wat heeft het verder voor zin om daar een discussie over te voeren. In onze maatschappij wordt het gezien als slecht en dat is wat mij betreft maar goed ook.
Als je zo redeneert kun je het nut van meer dan de helft van de Fok! topics in twijfel trekken.
pi_34311745
We keuren verkrachting ook allemaal af, maar toch blijft dit helaas bestaan.

En momenteel de groepsverkrachtingen op scholen !
pi_34311762
Jammer dat ik dit topic nu pas zie, ik hou altijd wel van deze discussies
Het eerste wat ik dacht toen ik de TT las was "Natuurlijk ". Het volgende was "Hee, maar waarom eigenlijk"?
Ik vind dat verkrachting slecht is omdat je iemand iets aandoet waar diegene het niet mee eens is. Zulke dingen gebeuren natuurlijk wel vaker, maar verkrachting blijkt om de een of andere reden gewoon ontzettend traumatisch te zijn. Sex is iets heel intiems, en je geslachtsorganen zijn van nature dingen waar je erg 'zuinig' op bent.
Sex hebben met iemand die dit niet wil, al doe je nog zo je best om geen fysieke pijn toe te doen, zal altijd veel erger worden ervaren dan iemand op zijn kop slaan die dat niet wil.

Ik denk dat om deze reden gewoon als 'regel' in de wet maar ook in de moraal van mensen is besloten dat verkrachten niet hoort. Of je je nou bewust bent van je kwaad of niet (haai - vis verhaal), we hebben met zijn allen afgesproken dat het niet hoort. Een regel kan verworpen worden als genoeg mensen kunnen aantonen dat er geen reden is om deze nog aan te houden, maar aangezien 'niet verkrachten' zo ingebakken zit in de moraal van bijna alle culturen (muv de jongere allochtoonse nederlanders ) zal deze regel ook niet gauw worden verworpen.

Ergo: verkrachten is slecht omdat net niet volgens de (wettelijke en morale) regels is. De regels zijn bepaald aan de hand van wat 'men' goed of slecht vindt. En dus is verkrachten slecht omdat de meerderheid daar zo over denkt.
Als het is om de mensheid te redden is een ander verhaal... dat is een Doel heiligt de middelen discussie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')