abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34309158
Naar aanleiding van een tip van Lupa_Solitaria in een andere topic open ik een eigen topic over het onderwerp:

Is verkrachting slecht?

Dit onderwerp was het resultaat van een 'zij-discussie' over (seksuele) moraal en dat iets wat als goed of slecht wordt gezien niet objectief goed of slechts is. Onder andere 14.gif en ik opperden derhalve dat verkrachting wellicht als slecht (of onjuist) kan worden ervaren, maar dat het dat daardoor nog niet is. Want: de moraal van het slachtoffer is overduidelijk niet de moraal van de dader (op dat seksuele vlak)... wie hangt de juiste moraal aan? Geen van beiden.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:17:57 #2
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_34309232
Interessante verwoording, maar Nee is Nee, simpel.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:18:35 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34309249
Ja, verkrachting is slecht.

Nog meer domme vragen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34309260
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:17 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Interessante verwoording, maar Nee is Nee, simpel.
Nee is inderdaad nee, maar heeft een dader daar een boodschap aan? Kennelijk niet.
pi_34309272
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:18 schreef Verbal het volgende:

Nog meer domme vragen?

V.
Nou, misschien: waarom is verkrachting slecht?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:21:24 #6
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_34309355
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:19 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden dat je een beetje wereldvreemd was, maar nu weet ik 't zeker

ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_34309379
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:21 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden dat je een beetje wereldvreemd was, maar nu weet ik 't zeker

Ik zou liever een fatsoenlijk antwoord op die vraag hebben. Aan ad hominum argumenten hebben we niets.
pi_34309412
quote:

[..]

Misschien omdat het tegen de wil van het slachtoffer is?
Het lijkt me het beste als hier maar een slotje op gaat, voordat TS zichzelf nog meer voor lul zet.
pi_34309415
quote:

[..]

Het is imo verkeerd, want je veranderd daarmee iets bij een ander.
De ander krijgt blijvende schade door jou toedoen.
(geestelijk of lichamelijk)

En het is meestal niet zo dat de dader dit als "niet slecht" ziet, als hij (even generaliserend) ongevraagd en met geweld in zijn kontje wordt genaaid zal hij dit ook als "slecht" ervaren.

Als iemand het verschil echt niet weet kan maken dan is de verkrachting imo nog steeds verkeerd, maar de persoon niet. De persoon is dan zieker dan ziek en zal voor de veiligheid van anderen ( en zichzelf) opgesloten moetne worden imo.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:24:05 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34309441
vanwege het dwangmatige karakter is verkrachting slecht. op zich is er met neuken niks mis, maar met verkrachten wel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:24:06 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_34309442
Over moraal is al veel geschreven. Immanuel Kant draagt in zijn "Kritik der Praktischen Vernunft" (1788) een aantal heuristieken aan om de vraag aangaande ethiek te beantwoorden. Stel dat je van plan bent om iemand te verkrachten. Je wilt dit om je eigen welzijn te verhogen. Dan is de vraag. Zou je kunnen willen dat deze denkwijze een wet was die voor iedereen geldt? Het lijkt er niet op dat dit het geval is; wanneer tegen de zin van iemand zomaar iedereen elkaar mocht verkrachten, zou dit zichzelf tegenspreken: het doel waarvoor men het doet (welzijn verhogen) zou niet bereikt worden. De kans is aannemelijk dat het welzijn sterk zou dalen als verkrachtingen een regel waren. Kortom, de handeling is niet ethisch. Daarnaast, zegt Kant, moet je mensen als doel beschouwen en niet slechts als middel. Dus ook de mening van het slachtoffer doet er toe, en kan niet weggerelativeerd worden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:24:15 #12
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_34309452
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik zou liever een fatsoenlijk antwoord op die vraag hebben. Aan ad hominum argumenten hebben we niets.
Laat ik het zo zeggen:

Wanneer een groot geschapen neger jou verkracht, ga je dan ook afvragen waarom verkrachten fout is
pi_34309468
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Misschien omdat het tegen de wil van het slachtoffer is?
Dat is geen argument. Het is ook niet de wil van een vis om opgegeten te worden door een haai.
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef HenkieVdV het volgende:
Het lijkt me het beste als hier maar een slotje op gaat, voordat TS zichzelf nog meer voor lul zet.
Nota bene moderator Lupa_Solitaria heeft zelf de suggestie opgeworpen om een nieuwe topic te openen voor dit onderwerp! Het lijkt mij dat jij maar beter elders om slotjes kunt zeuren. Als het je niet bevalt, blijf dan weg uit deze topic.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:24:53 #14
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_34309472
Ik kan hier natuurlijk een heel verhaal tikken dat uiteindelijk op hetzelfde neer komt..

Mongool.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:25:19 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34309484
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is geen argument.
Dat is het wel degelijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34309514
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen:

Wanneer een groot geschapen neger jou verkracht, ga je dan ook afvragen waarom verkrachten fout is
Sorry, ook dit is natuurlijk geen argument. Nu probeer jij mij te overtuigen door op mijn gevoel te spelen. Als mij iets dergelijks zou overkomen zou ik dat niet leuk vinden, duhuh, maar dat staat los van de discussie. Iets vinden betekent niet dat dat iets dat ook is.
pi_34309518
om een absoluut oordeel slecht te kunnen vellen is er een absolute moraal nodig. lot geeft in de bijbel z'n dochters rustig weg aan een woedende menigte. 'verkracht die maar'. dus als je het op de spitsvondigheid wil drijven dat er geen absolute moraal is, dan zou je kunnen zeggen dat verkrachting niet absoluut slecht is. of, stel, er is maar een vrouw nog in leven die kinderen kan baren, maar zij wil liever dat het menselijk ras uitsterft. mag je haar dan verkrachten tot soortbehoud?

echter, in onze samenleving, met onze wetten, met ons gevoel van persoonlijke integriteit, met een vrijheid die op z'n minst daar ophoudt waar een andere vrijheid begint: verkrachting is slecht.
lastertongen en kwaadsprekers die mij woorden en denkbeelden in de mond leiden die mij vreemd zijn joegen mij weg. tot een volgend leven.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 januari 2006 @ 14:27:23 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34309547
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:15 schreef FuifDuif het volgende:

Is verkrachting slecht?
Het ligt er aan voor wie. De dader raakt er wat seksuele spanning bij kwijt, dus voor hem of haar is het iets positiefs
pi_34309549
quote:

[..]

Dat is geen argument. Het is ook niet de wil van een vis om opgegeten te worden door een haai.
Het verschil is, dat wij in een sociale maatschappij leven waar dit soort praktijken niet geoorloofd zijn. Daarbij komt dat het opeten van een prooidier wel geoorloofd is. Maar om sowiezo mensen in dit opzicht te gaan vergelijken met dieren is dom.

En het maakt me niet uit welke dikke MOD jou dit idee gegeven heeft. Als je wil dat mensen je serieus nemen open dat niet dit soort pulp.
pi_34309553
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:25 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is het wel degelijk.

V.
Absoluut niet, het is slechts een bepaalde moraal om mensen niet in hun vrije wil aan te tasten. Je hoeft alleen maar naar het midden-oosten te kijken om te zien dat er ook hele andere vormen van moraal bestaan.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:27:37 #21
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_34309554
quote:

...

Het lijkt mij dat jij maar beter elders om slotjes kunt zeuren. Als het je niet bevalt, blijf dan weg uit deze topic.
Wil jij dan voortaan je smoel niet meer laten zien in een B&H topic wanneer alleen maar kunt zeiken over het feit dat iemand een vrouw of man aantrekkelijk vindt (waar het topic over gaat)

zaterdag 21 januari 2006 @ 14:29:43 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34309614
Alles wat onder dwang gebeurt, tegen de zin van één van de betrokken personen, is 'slecht'.
Verkrachting gebeurt onder dwang, tegen de zin van één van de betrokkenen... ergo: verkrachting is slecht.

En die vergelijking met een visje en een haai is natuurlijk te absurd voor woorden. We hebben het hier over mensen en over verkrachting, niet over de voedselketen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34309615
Als ik met een K1 gevecht iemand in elkaar timmer, is dat slecht?

Als ik jou in elkaar timmer, is dat slecht?
pi_34309624
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:27 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Absoluut niet, het is slechts een bepaalde moraal om mensen niet in hun vrije wil aan te tasten. Je hoeft alleen maar naar het midden-oosten te kijken om te zien dat er ook hele andere vormen van moraal bestaan.
dat is dus je hele punt. is de moraal absoluut of niet. dat zou je onder een iets minder doorgeslagen stelling kunnen brengen natuurlijk. of, desnoods, is een innerlijke overtuiging die een daad rechtvaardigt slecht te noemen? als we het hebben over mensen die uit religieuze overtuiging abortusdokters vermoorden, en misschien ook wel verkrachten.
lastertongen en kwaadsprekers die mij woorden en denkbeelden in de mond leiden die mij vreemd zijn joegen mij weg. tot een volgend leven.
pi_34309628
Oh gaan we hier verder?

Nou ja, ik blijf er dus bij dat het idd slecht is.. Het levert trauma's op, problemen in het latere (seks)leven van de vrouw, niks goeds kan er van komen in mijn ogen.

Natuurlijk heeft de man er 5 minuten lol van, maar dat kan ik moeilijk als goed beschouwen.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_34309629
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:27 schreef HenkieVdV het volgende:
Het verschil is, dat wij in een sociale maatschappij leven waar dit soort praktijken niet geoorloofd zijn. Daarbij komt dat het opeten van een prooidier wel geoorloofd is. Maar om sowiezo mensen in dit opzicht te gaan vergelijken met dieren is dom.
Dat dit soort praktijken niet geoorloofd zijn in onze sociale maatschappij zegt helemaal NIETS over of het wel of niet slecht is. Slecht is een volledig subjectief begrip. Jouw opvattingen van wat slecht is zullen niet volledig overeenkomen met die van mij en toch leven we in hetzelfde sociale systeem.
quote:
En het maakt me niet uit welke dikke MOD jou dit idee gegeven heeft. Als je wil dat mensen je serieus nemen open dat niet dit soort pulp.
Dat zie ik dan vooral als een zwakheid aan de kant van die mensen.
pi_34309639
omg...

Echt waar FuifDuif...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_34309657
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef Copycat het volgende:
Alles wat onder dwang gebeurt, tegen de zin van één van de betrokken personen, is 'slecht'.
Verkrachting gebeurt onder dwang, tegen de zin van één van de betrokkenen... ergo: verkrachting is slecht.
dat is te kort door de bocht. dan zou wetshandhaving onmogelijk worden.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:31:56 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34309676
in afrika verkrachten volwassen mannen met aids kinderen om er zo vanaf te komen, althans dat denkt men.
pi_34309694
quote:
Nee, dit is logica van de koude grond, CC. Je zet nota bene zelf slecht al tussen aanhalingstekens! Het is hooguit ongewenst binnen onze samenleving, maar slecht is het niet. In ieder geval niet voor de dader.
quote:
En die vergelijking met een visje en een haai is natuurlijk te absurd voor woorden. We hebben het hier over mensen en over verkrachting, niet over de voedselketen.
Toch grappig dat mensen bijzonder selectief te werk gaan wanneer zij mensen met dieren vergelijken: de ene keer zijn we net zoals alle andere dieren, de andere keer weer niet.
pi_34309696
quote:

[..]

Mensen zijn dieren !

Dat weet toch iedereen !
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:32:38 #32
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_34309699
Dit soort discussies zouden een slotje moeten krijgen, maar om toch maar OT te komen. Alles wat je een ander doet, wat zij of hij niet wil, is per definitie fout. Nog meer vragen?

Er is ook een mooi gezegde over:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
uitleg:
In bevestigenden zin komen deze woorden voor in Mattheus VII vs. 12 en Luc. VI, 31: En gelijk gij wilt dat u de menschen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks; mlat. quod tibi vis, mihi fac, quod non tibi vis mihi non fac; non facias aliis hoc quod fieri tibi non vis (Werner, 58; 83); Brederoo I, 292, vs. 572: Dat ghy niet wilt dat u gheschiet, en doet sulcks an een ander niet; De Brune, 139:

Al wat ghy wilt dat u gheschije,
Doet dat een ander van uw zije.
V.d. Venne, 198: Gaet juyst voor, als je selfs soudt willen naerkomen. Zie verder Harrebomée III, 19; Zeeman, 156; Wander V, 389: Was du nicht willst, das dir geschicht, das thu auch einem andern nicht.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:32:41 #33
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_34309701
nee. onder de 14 jr niet.
pi_34309728
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:31 schreef zoalshetis het volgende:
in afrika verkrachten volwassen mannen met aids kinderen om er zo vanaf te komen, althans dat denkt men.
Dan moeten ze toch inmiddels wel doorhebben dat dat niet helpt
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_34309739
We behoren onder de ''zoogdieren''

Vergelijkbaar met de ''aap'', oftewel ''Mensaap''.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:34:17 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34309754
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:33 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dan moeten ze toch inmiddels wel doorhebben dat dat niet helpt
de moraal is daar anders om maar ff on topic te blijven.
pi_34309757
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:32 schreef CrazyTaxi het volgende:
Dit soort discussies zouden een slotje moeten krijgen, maar om toch maar OT te komen. Alles wat je een ander doet, wat zij of hij niet wil, is per definitie fout. Nog meer vragen?

Er is ook een mooi gezegde over:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
uitleg:
In bevestigenden zin komen deze woorden voor in Mattheus VII vs. 12 en Luc. VI, 31: En gelijk gij wilt dat u de menschen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks; mlat. quod tibi vis, mihi fac, quod non tibi vis mihi non fac; non facias aliis hoc quod fieri tibi non vis (Werner, 58; 83); Brederoo I, 292, vs. 572: Dat ghy niet wilt dat u gheschiet, en doet sulcks an een ander niet; De Brune, 139:

Al wat ghy wilt dat u gheschije,
Doet dat een ander van uw zije.
V.d. Venne, 198: Gaet juyst voor, als je selfs soudt willen naerkomen. Zie verder Harrebomée III, 19; Zeeman, 156; Wander V, 389: Was du nicht willst, das dir geschicht, das thu auch einem andern nicht.
Maar dat gezegde is eigenlijk dom. Want hoe weet jij dat een ander niet wil wat jij ook niet wil? In feite is dat gezegde bijzonder arrogant. Het veronderstelt dat je jezelf als de maat der dingen voorstelt en dat is natuurlijk onjuist.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:34:29 #38
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_34309760
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:18 schreef Verbal het volgende:

Nog meer domme vragen?

V.
&lt;signature here&gt;.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 januari 2006 @ 14:34:34 #39
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34309764
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:32 schreef CrazyTaxi het volgende:
Dit soort discussies zouden een slotje moeten krijgen,
Waarom? Het is zoals je zegt slechts een discussie.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:34:36 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_34309766
quote:
Dit soort discussies zouden een slotje moeten krijgen
Is een slotje goed of slecht?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:35:07 #41
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34309785
Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Slotje. Kotsbaar topic van een zieke geest.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:35:24 #42
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_34309794
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:34 schreef soylent het volgende:

[..]

Is een slotje goed of slecht?
ik zou zeggen, open er een topic over
pi_34309800
Ik snap niet waarom er altijd maar ruzie is
pi_34309822
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat dit soort praktijken niet geoorloofd zijn in onze sociale maatschappij zegt helemaal NIETS over of het wel of niet slecht is. Slecht is een volledig subjectief begrip. Jouw opvattingen van wat slecht is zullen niet volledig overeenkomen met die van mij en toch leven we in hetzelfde sociale systeem.
[..]

Dat zie ik dan vooral als een zwakheid aan de kant van die mensen.
Het gaat hier gewoon om het geval dat verkrachting tegen de wil van het slachtoffer is.
Als jij geen spruitjes lust, wil je ze toch ook niet eten. Maar dan komt je moeder en die druk ze met geweld in je mond. Ga je ze dan lekker vinden ofzo?

Het punt wat je nu probeert te maken zit opzich wel iets in, maar het slaat gewoon nergens op. We leven in een vriendelijke maatschappij en we proberen het ons allemaal zo leuk mogelijk te maken. Een verkrachter past niet in deze maatschappij.

Alles dat tegen de vrije wil ingaat van mensen is slecht.
pi_34309825
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:30 schreef FuifDuif het volgende:
wat wil je nu? je punt tot in het oneindige doordrammen dat er geen absolute moraal is? zelfs onder absurde utlitaristische redeneringen moet je concluderen dat de utiliteit die de verkrachter uit z'n verkrachting haalt niet opweegt tegen de trauma's die hij veroorzaakt? 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' lijkt me ook wel 'nee' zeggen tegen verkrachting. ons gevoel van persoonlijke integriteit.

je zou misschien een cultuur moeten hebben met een absoluut heerser en lijfeigenen, die de heerser voor alles tot beschikking staan waar iets wat wij 'verkrachting' zouden noemen gewoon 'taakvervulling' zou heten. dit staat echter zo ver van onze samenleving af. heel veel aspecten van gelijkwaardigheid, integriteit en vrijheid gaan zo op de schop.
pi_34309826
Als je vanavond door iemand in je kont genaaid word
weet je misschien het verschil
046
Dank aan Yeahinho
pi_34309834
Ruzie is nergens voor nodig en ik word er bovendien moe van
  Redactie Frontpage zaterdag 21 januari 2006 @ 14:36:33 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34309837
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:35 schreef ErikT het volgende:
Slotje. Kotsbaar topic van een zieke geest.
Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blij

Discussieer gewoon mee of ga een ander topic zoeken.
pi_34309844
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:32 schreef FuifDuif het volgende:

Nee, dit is logica van de koude grond, CC. Je zet nota bene zelf slecht al tussen aanhalingstekens! Het is hooguit ongewenst binnen onze samenleving, maar slecht is het niet. In ieder geval niet voor de dader.
Vertel er anders ook even bij hoe we op deze discussie kwamen. Ik geloof dat jij zoiets zei als:

'Vrouwen die zich als hoer kleden verdienen het om aangerand te worden'

niet?
Ziggy played guitar
pi_34309850
(Ik ben te brak om het allemaal goed te verwoorden.)

Als je een antwoord wilt over dit soort dingen, dan zul je eerst terug moeten redeneren tot aan de basisbeginselen van onze maatschappij.

Ik denk dat we mogen aannemen dat het geluk van 1 persoon niet meer waard is dan het van de ander. Met andere woorden. Mensen zijn gelijkwaardig op dit gebied.

Vervolgens stellen we vast dat de ene persoon plezier beleeft aan deze handeling, en de andere persoon niet. Tevens is het zo dat als de handeling niet plaats zou hebben gevonden, de ene persoon dan wel geen plezier heeft gehad, maar de andere persoon ook geen schade.

Hieruit volgt dat je kunt aannemen dat het beter zou zijn geweest als deze handeling niet plaats zou hebben gevonden. Immers staat het plezier van 1 persoon niet voven dat van een ander.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')