Nee is inderdaad nee, maar heeft een dader daar een boodschap aan? Kennelijk niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:17 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Interessante verwoording, maar Nee is Nee, simpel.
Nou, misschien: waarom is verkrachting slecht?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:18 schreef Verbal het volgende:
Ja, verkrachting is slecht.
Nog meer domme vragen?
V.
Ik had al zo'n vermoeden dat je een beetje wereldvreemd was, maar nu weet ik 't zekerquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, misschien: waarom is verkrachting slecht?
Ik zou liever een fatsoenlijk antwoord op die vraag hebben. Aan ad hominum argumenten hebben we niets.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:21 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat je een beetje wereldvreemd was, maar nu weet ik 't zeker
Misschien omdat het tegen de wil van het slachtoffer is?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het is imo verkeerd, want je veranderd daarmee iets bij een ander.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik zou liever een fatsoenlijk antwoord op die vraag hebben. Aan ad hominum argumenten hebben we niets.
Dat is geen argument. Het is ook niet de wil van een vis om opgegeten te worden door een haai.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Misschien omdat het tegen de wil van het slachtoffer is?![]()
Nota bene moderator Lupa_Solitaria heeft zelf de suggestie opgeworpen om een nieuwe topic te openen voor dit onderwerp! Het lijkt mij dat jij maar beter elders om slotjes kunt zeuren. Als het je niet bevalt, blijf dan weg uit deze topic.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef HenkieVdV het volgende:
Het lijkt me het beste als hier maar een slotje op gaat, voordat TS zichzelf nog meer voor lul zet.
Sorry, ook dit is natuurlijk geen argument. Nu probeer jij mij te overtuigen door op mijn gevoel te spelen. Als mij iets dergelijks zou overkomen zou ik dat niet leuk vinden, duhuh, maar dat staat los van de discussie. Iets vinden betekent niet dat dat iets dat ook is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen:
Wanneer een groot geschapen neger jou verkracht, ga je dan ook afvragen waarom verkrachten fout is
Het ligt er aan voor wie. De dader raakt er wat seksuele spanning bij kwijt, dus voor hem of haar is het iets positiefsquote:
Het verschil is, dat wij in een sociale maatschappij leven waar dit soort praktijken niet geoorloofd zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Het is ook niet de wil van een vis om opgegeten te worden door een haai.
Absoluut niet, het is slechts een bepaalde moraal om mensen niet in hun vrije wil aan te tasten. Je hoeft alleen maar naar het midden-oosten te kijken om te zien dat er ook hele andere vormen van moraal bestaan.quote:
Wil jij dan voortaan je smoel niet meer laten zien in een B&H topic wanneer alleen maar kunt zeiken over het feit dat iemand een vrouw of man aantrekkelijk vindt (waar het topic over gaat)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef FuifDuif het volgende:
...
Het lijkt mij dat jij maar beter elders om slotjes kunt zeuren. Als het je niet bevalt, blijf dan weg uit deze topic.
dat is dus je hele punt. is de moraal absoluut of niet. dat zou je onder een iets minder doorgeslagen stelling kunnen brengen natuurlijk. of, desnoods, is een innerlijke overtuiging die een daad rechtvaardigt slecht te noemen? als we het hebben over mensen die uit religieuze overtuiging abortusdokters vermoorden, en misschien ook wel verkrachten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Absoluut niet, het is slechts een bepaalde moraal om mensen niet in hun vrije wil aan te tasten. Je hoeft alleen maar naar het midden-oosten te kijken om te zien dat er ook hele andere vormen van moraal bestaan.
Dat dit soort praktijken niet geoorloofd zijn in onze sociale maatschappij zegt helemaal NIETS over of het wel of niet slecht is. Slecht is een volledig subjectief begrip. Jouw opvattingen van wat slecht is zullen niet volledig overeenkomen met die van mij en toch leven we in hetzelfde sociale systeem.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:27 schreef HenkieVdV het volgende:
Het verschil is, dat wij in een sociale maatschappij leven waar dit soort praktijken niet geoorloofd zijn.Daarbij komt dat het opeten van een prooidier wel geoorloofd is. Maar om sowiezo mensen in dit opzicht te gaan vergelijken met dieren is dom.
Dat zie ik dan vooral als een zwakheid aan de kant van die mensen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:27 schreef HenkieVdV het volgende:
En het maakt me niet uit welke dikke MOD jou dit idee gegeven heeft. Als je wil dat mensen je serieus nemen open dat niet dit soort pulp.![]()
dat is te kort door de bocht. dan zou wetshandhaving onmogelijk worden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef Copycat het volgende:
Alles wat onder dwang gebeurt, tegen de zin van één van de betrokken personen, is 'slecht'.
Verkrachting gebeurt onder dwang, tegen de zin van één van de betrokkenen... ergo: verkrachting is slecht.
Nee, dit is logica van de koude grond, CC. Je zet nota bene zelf slecht al tussen aanhalingstekens! Het is hooguit ongewenst binnen onze samenleving, maar slecht is het niet. In ieder geval niet voor de dader.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef Copycat het volgende:
Alles wat onder dwang gebeurt, tegen de zin van één van de betrokken personen, is 'slecht'.
Verkrachting gebeurt onder dwang, tegen de zin van één van de betrokkenen... ergo: verkrachting is slecht.
Toch grappig dat mensen bijzonder selectief te werk gaan wanneer zij mensen met dieren vergelijken: de ene keer zijn we net zoals alle andere dieren, de andere keer weer niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef Copycat het volgende:
En die vergelijking met een visje en een haai is natuurlijk te absurd voor woorden. We hebben het hier over mensen en over verkrachting, niet over de voedselketen.
Mensen zijn dieren !quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:27 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Het verschil is, dat wij in een sociale maatschappij leven waar dit soort praktijken niet geoorloofd zijn.Daarbij komt dat het opeten van een prooidier wel geoorloofd is. Maar om sowiezo mensen in dit opzicht te gaan vergelijken met dieren is dom.
En het maakt me niet uit welke dikke MOD jou dit idee gegeven heeft. Als je wil dat mensen je serieus nemen open dat niet dit soort pulp.![]()
Dan moeten ze toch inmiddels wel doorhebben dat dat niet helptquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:31 schreef zoalshetis het volgende:
in afrika verkrachten volwassen mannen met aids kinderen om er zo vanaf te komen, althans dat denkt men.
de moraal is daar anders om maar ff on topic te blijven.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:33 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dan moeten ze toch inmiddels wel doorhebben dat dat niet helpt![]()
Maar dat gezegde is eigenlijk dom. Want hoe weet jij dat een ander niet wil wat jij ook niet wil? In feite is dat gezegde bijzonder arrogant. Het veronderstelt dat je jezelf als de maat der dingen voorstelt en dat is natuurlijk onjuist.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:32 schreef CrazyTaxi het volgende:
Dit soort discussies zouden een slotje moeten krijgen, maar om toch maar OT te komen. Alles wat je een ander doet, wat zij of hij niet wil, is per definitie fout. Nog meer vragen?
Er is ook een mooi gezegde over:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
uitleg:
In bevestigenden zin komen deze woorden voor in Mattheus VII vs. 12 en Luc. VI, 31: En gelijk gij wilt dat u de menschen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks; mlat. quod tibi vis, mihi fac, quod non tibi vis mihi non fac; non facias aliis hoc quod fieri tibi non vis (Werner, 58; 83); Brederoo I, 292, vs. 572: Dat ghy niet wilt dat u gheschiet, en doet sulcks an een ander niet; De Brune, 139:
Al wat ghy wilt dat u gheschije,
Doet dat een ander van uw zije.
V.d. Venne, 198: Gaet juyst voor, als je selfs soudt willen naerkomen. Zie verder Harrebomée III, 19; Zeeman, 156; Wander V, 389: Was du nicht willst, das dir geschicht, das thu auch einem andern nicht.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:18 schreef Verbal het volgende:
Ja, verkrachting is slecht.
Nog meer domme vragen?
V.
Waarom? Het is zoals je zegt slechts een discussie.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:32 schreef CrazyTaxi het volgende:
Dit soort discussies zouden een slotje moeten krijgen,
Is een slotje goed of slecht?quote:Dit soort discussies zouden een slotje moeten krijgen
Het gaat hier gewoon om het geval dat verkrachting tegen de wil van het slachtoffer is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat dit soort praktijken niet geoorloofd zijn in onze sociale maatschappij zegt helemaal NIETS over of het wel of niet slecht is. Slecht is een volledig subjectief begrip. Jouw opvattingen van wat slecht is zullen niet volledig overeenkomen met die van mij en toch leven we in hetzelfde sociale systeem.
[..]
Dat zie ik dan vooral als een zwakheid aan de kant van die mensen.
wat wil je nu? je punt tot in het oneindige doordrammen dat er geen absolute moraal is? zelfs onder absurde utlitaristische redeneringen moet je concluderen dat de utiliteit die de verkrachter uit z'n verkrachting haalt niet opweegt tegen de trauma's die hij veroorzaakt? 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' lijkt me ook wel 'nee' zeggen tegen verkrachting. ons gevoel van persoonlijke integriteit.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:30 schreef FuifDuif het volgende:
Dat dit soort praktijken niet geoorloofd zijn in onze sociale maatschappij zegt helemaal NIETS over of het wel of niet slecht is. Slecht is een volledig subjectief begrip. Jouw opvattingen van wat slecht is zullen niet volledig overeenkomen met die van mij en toch leven we in hetzelfde sociale systeem.
Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blijquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:35 schreef ErikT het volgende:
Slotje. Kotsbaar topic van een zieke geest.
Vertel er anders ook even bij hoe we op deze discussie kwamen. Ik geloof dat jij zoiets zei als:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:32 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, dit is logica van de koude grond, CC. Je zet nota bene zelf slecht al tussen aanhalingstekens! Het is hooguit ongewenst binnen onze samenleving, maar slecht is het niet. In ieder geval niet voor de dader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |