Nee nee, hits in Nederlands dialect. Ook Nederlandstalig. Er kan dan wel een soort elitecarnaval zijn, maar 90% van de Brabo's en Limburgers hossen op Frans Bauer, verkleden zich in Bin Laden, clowns en nonnen, zuipen en neuken zich een slag in de rondte en zijn daarna een week ziek.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:45 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
ongeloofelijke achtelijke k*t mongool....
er staat al 10000000000000000000000000000000000000000X dat carnaval geen nederlandse hits is!
Neen inderdaad , het ziet er weer niet naar uit dat ik dit jaar ca:rnaval vier.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:04 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
Hey Zeurberus gaan we al naar carnaval? Volgens mij komt het er niet meer van....
haha ja idd. Hoewel mijn vriendin me nu meelokt op de donderdag voor carnaval in Breda. Dan is het er schijnbaar niet zo druk en achterlijk. Ik weet niet hoezeer dit waar is, iemand hier ervaring mee? En ja ik hecht meer waarde aan de mening van anonieme fokkers dan mijn vriendinquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:16 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
Neen inderdaad , het ziet er weer niet naar uit dat ik dit jaar ca:rnaval vier.
Tot mijn allergrootste spijt natuurlijk![]()
gast , je hebt principes of je hebt ze niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:20 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
[..]
haha ja idd. Hoewel mijn vriendin me nu meelokt op de donderdag voor carnaval in Breda. Dan is het er schijnbaar niet zo druk en achterlijk. Ik weet niet hoezeer dit waar is, iemand hier ervaring mee? En ja ik hecht meer waarde aan de mening van anonieme fokkers dan mijn vriendin![]()
kutkopquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:22 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
gast , je hebt principes of je hebt ze niet.
Als je die avond al meegaat kan je net zogoed alle avonden meegaan.
Ruggengraatloos figuur![]()
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:09 schreef LXIV het volgende:
Trouwens, gaan wij Brabanders en Limburgers, die eeuwenlang als generaliteitsgebieden door de Hollanders onderdrukt zijn, nu met elkaar ruzie maken over wie de beste carnaval heeft?
Wij zouden met onze gemeenschappelijke achtergrond, de Spaanse tijd, katholicisme, carnaval en levensvreugd elkaar juist moeten ondersteunen binnen de opgedrongen staat der Nederlanden!!
Graagquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:24 schreef Crudus het volgende:
Mooie woorden. Hier sluit ik me bij aan.
Weg met de Hollanders. Ik wil weer bij Belgie horen.![]()
quote:
haha ja zo pussy whipedquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:22 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
gast , je hebt principes of je hebt ze niet.
Als je die avond al meegaat kan je net zogoed alle avonden meegaan.
Ruggegraatloos figuur![]()
En nu nog smoesjes verzinnen ook om het goed te praten , je hebt iig al de mentaliteit van een ca:rnaval vierder.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:26 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
[..]
haha ja zo pussy whiped. Technisch gezien is het dan toch geen carnaval, dus in theorie heb ik dan nog een ruggegraat...
![]()
hahah denk dat ik toch meer fucked up ben geraakt door mijn huisgenoot dan ik dacht.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:28 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
En nu nog smoesjes verzinnen ook om het goed te praten , je hebt iig al de mentaliteit van een ca:rnaval vierder.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:34 schreef 2biergraag het volgende:
Carnaval: je gedragen als een dronken aap, op muziek die zelfs de triangeljosti kan maken, onder invloed van teveel drank, de schouders van degene die voor je loopt pakken en dan rondjes door de zaal heen lopen.
Net zolang tot je weer zelfstandig kunt lopen en een geile slet in d'r kont knijpt en haar aframt in de te krappe plee en je een vervelende soa aan overhoudt.
Nou, jij presenteert jezelf echt als het schoolvoorbeeld van verbroedering!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:07 schreef Dirktator het volgende:
Nee, in Limburg is dat helemaal anders: daar is het een verbroederingsfeest,
een levensgenieter in hart en nierenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:18 schreef Maikuuul het volgende:
Oh oke
Carnavalheerlijk bier drinken onder het genot van veel Maastrichtse muziek
Beter dan op de pc zittenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:19 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
een levensgenieter in hart en nieren
mee eens:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:33 schreef Camplo het volgende:
Meldt zich ff om keihard te klagen over fucking kut carnaval!
Geboren en getogen in Brabant, nu op kamers in Maastricht. Maar toch eensch.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:08 schreef Croupouque het volgende:
Ook al woon ik in Brabant, ik heb echt een schijthekel aan carnaval.
Dus had je niet in dit topic moeten komen. Je kunt toch voorstellen dat niet iedereen alles even leuk vindt wat jij allemaal leuk vindt?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:52 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
ik start geen topic om iets af te zeiken wat veel mensen WEL leuk vinden.
Dus je woont zelf ook boven de rivieren?quote:Op zondag 22 januari 2006 02:32 schreef Nocturno het volgende:
och in zeeuwsch vlaanderen vieren we ook carnaval. Maar das gewoon 5 dagen zuipen en feesten, snap niet wat je er NIET leuk aan kunt vinden. maar goed niet iedereen is sociaal en houd van uitgaan.
ik ga 3 dagen dit jaar,mag ik eindelijk weer een rokje aan
"boven de rivieren" snappen ze toch al niet wat leuk is, altijd al gevonden.
ga je een keer in adam stappen, gaan de kroegen om 2 uur dicht, maar das in breda ook.
bij ons vaak 24/7 cafe's open, alhoewel om een uur of 5 begint het toch wat leeg te lopen.
en voor een fatsoenlijke disco gaan we wel naar belgie.
Dan hoef je ook niet naar België te gaan.quote:Op zondag 22 januari 2006 03:44 schreef Nocturno het volgende:
nee
En dit hoor je dan elke avond, live, op zeer hoog volume, door de straten gezongen worden door een oerdomme kneus met inmiddels een duidelijk bacardi-accent, en de hele dag in winkels en dergelijke op de radio.quote:"WAVE IT(POSSEE)" by Mighty Talent
ROADMARCH winner for 1999
People you know what time it is?
It's time to get on bad I say (coro: What?)
Wave it possee wave it I say wave it possee 3x
Wave it possee wave it
Put down your hand and work up the band now
Woman them wok up you bam bam
Man them wok up yo'bam bam
Children them wok up yo'bam bam coro: Jammin' jourvert morning
Wave when the big truck passing you go to
Wave when the queens them passing you got to
Wave when the costumes passing you got to
Wave 45 we celebrate HOORAY HOORAY
Show me yo'T-shirt
Show me yo'Washrag
Show me yo'Towel
Show me yo'something
Show me yo'Pechi
Show me yo'false hair
Show me yo'finger
Hands in the air like you just don't care
Wave it possee wave it I say wave it possee 3x
Wave it possee wave it
Put down your hand and wok up the band now
Jump to the left side, Jump to the right side 3x
Jump to the left side
STOP NOW,…… GET SOMETHING AND WAVE 8x
Wave when the big truck passing you go to
Wave when the queens them passing you got to
Wave when the costumes passing you got to
Wave when O.R.E.O. passing yo'got to
(REPEAT FROM JUMP TO THE LEFT SIDE………..)
volgens mij begrijpen we elkaar niet?quote:Dan hoef je ook niet naar België te gaan
Wolf,jij hierquote:Op zondag 22 januari 2006 05:42 schreef -Wolf- het volgende:
carnaval is voor proleten. kutproleten!
In Amsterdam en Breda de kroegen om 0200 uur dicht,hou toch op manquote:Op zondag 22 januari 2006 02:32 schreef Nocturno het volgende:
och in zeeuwsch vlaanderen vieren we ook carnaval. Maar das gewoon 5 dagen zuipen en feesten, snap niet wat je er NIET leuk aan kunt vinden. maar goed niet iedereen is sociaal en houd van uitgaan.
ik ga 3 dagen dit jaar,mag ik eindelijk weer een rokje aan
"boven de rivieren" snappen ze toch al niet wat leuk is, altijd al gevonden.
ga je een keer in adam stappen, gaan de kroegen om 2 uur dicht, maar das in breda ook.
bij ons vaak 24/7 cafe's open, alhoewel om een uur of 5 begint het toch wat leeg te lopen.
en voor een fatsoenlijke disco gaan we wel naar belgie.
hmzz in de 4 jaar dat ik er woonde toch wel. behalve de lente, maar das nou niet echt een kroeg.quote:Breda de kroegen om 0200 uur dicht,hou toch op man
gelukkig niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 06:30 schreef Nocturno het volgende:
praag is idd vet , maar we raken nogal OT . carnaval in Praag?
Wie bedoel je nu in godsnaam met kaaskoppen?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:53 schreef gr8w8 het volgende:
Draai het eens om. De Zuiderlingen beperken het volslagen idioot gedrag tot een bepaalde periode. De kaaskoppen staan het hele jaar volstrekt kansloos in de Aprés Ski en Cooldown onder het genot van overprijsd Heineken-bocht Hei te geilen op dat ene serveerstertje dat ooit een keer hun kant opkeek.
Kom op, wat denk je zelf?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:55 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wie bedoel je nu in godsnaam met kaaskoppen?
Oh, dat is dan voor het eerst in dit hele topic.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:01 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oh het is generaliserend bedoelt.....![]()
Ik had het over jouw opmerkingquote:Op zondag 22 januari 2006 13:03 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Oh, dat is dan voor het eerst in dit hele topic.
Had ik van jou niet verwacht...:(quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Idd zielig gedoe
Nog steeds hebben de mensen daar zelf niet door hoe erg ze voor lul lopen...
JUIST!!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:09 schreef LXIV het volgende:
Trouwens, gaan wij Brabanders en Limburgers, die eeuwenlang als generaliteitsgebieden door de Hollanders onderdrukt zijn, nu met elkaar ruzie maken over wie de beste carnaval heeft?
Wij zouden met onze gemeenschappelijke achtergrond, de Spaanse tijd, katholicisme, carnaval en levensvreugd elkaar juist moeten ondersteunen binnen de opgedrongen staat der Nederlanden!!
Jij slaat de spijker op zijn kop! Bij ons in Roosendaal, Tullepetaonestad, is de prins ook niet de plaatselijke dorpsgek en in Roosendaal hoor je in de echte carnavalscafé's ook alleen maar Roosendaalse carnavalsmuziek, in het Roosendaals!!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dirktator. Ik ben het 100% met je eens hoe je de carnaval beschrijft zoals die door mensen gevierd wordt die er helemaal niets van begrepen hebben. Zuipen, ordinair gedrag en carnavals"hits" van boven de rivieren...
Ook in sommige Brabantse steden is dit fenomeen soms waar te nemen.
Maar je zit helemaal fout wanneer je denkt dat de echte Brabanders hun carnaval op deze manier vieren. Wanneer in een cafe Vader Abrahams, Andre van Duin of Adje gedraaid worden dan gaan we er meteen weg, om nooit meer terug te komen. (De deurzakkers is een ander verhaal, dat is voor ons wel eigen)
In 's-Hertogenbosch is er beslist wel een eigen carnavalscultuur. Er is voldoende Bossche carnavalsmuziek om de hele carnaval te draaien. Er zijn vele andere tradities, zoals Knillis, de Peer, Hendrien, de carnavalsmis, het ophalen van de prins, etc.etc. Wanneer je hier overal aan meedoet heb je nog niet eens tijd om dronken te raken!
Natuurlijk vieren wij een andere variant als in Limburg gevierd wordt, onze traditie is de boerenkiel in plaats van als iets verkleed zijn. Ook alaaf roepen en de polonaise zijn hier uit den boze. Maar dat wil niet zeggen dat de echte carnaval hier ontdaan is van alle kultuur.
[afbeelding]
Met oprechte Brabantse groet,
LXIV
Overigens, het feit dat de rand-debiel van het dorp prins Carnaval wordt in plaats van een duurbetaalde manager vind ik juist erg goed. Dat is helemaal in overeenstemming met de traditie van het carnavalsspel van de omgekeerde wereld. Helaas is het hier ook meestal zo dat degene die het meeste geld op tafel kan leggen deze eer krijgt.![]()
ow nou klopt het opeens allemaal niet meerquote:Op zondag 22 januari 2006 12:55 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wie bedoel je nu in godsnaam met kaaskoppen?
met carnaval haal ik 2 uur meestal niet... Maar sta wel om 10:00 paraat voor de eerste pint.quote:Op zondag 22 januari 2006 06:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In Amsterdam en Breda de kroegen om 0200 uur dicht,hou toch op man.
In Rotterdam () ook niet overigens.
Waar heb jij het nu weer over?quote:Op zondag 22 januari 2006 17:57 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ow nou klopt het opeens allemaal niet meer.
kaaskop kaaskop kaas kaas kaaskop!.
Ik heb er totaal geen benul van. Klopt. Ik heb het 1 keer meegemaakt in een discotheek in het noorden en toen was het voor mij direct over.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:06 schreef -Sandstorm- het volgende:
Mensen die carnaval afzeiken hebben er 75% van de keren geen benul van hoe het is, omdat ze ergens in dat paupere achterland wonen.
Ik kraak toch ook niet het fierljeppen af, kan ook lachen zijn als je erzelf woont. Tis gewoon een traditie.
het valt me op dat carnavalskotsers het grootse genoegen in scheppen om alle misverstanden en cliches naar boven te halen en af te zeiken en zich niet in het hele fenomeen verdiepen maar dat als ze zelf op het allerdaagse gedrag worden gewezen, het opeens onzin is. als je alle argumenten die over een kutcarnaval gaan en die in dit topic staan in een niet carnavaleske context plaatst, gelden ze nog steeds en sterker nog: vind je ze terug in het dagelijks leven, alleen dan het hele jaar door. het feit dat sommige mensne het hele jaar door als slet verkleed gaan in het amsterdams euitgaansleven is dan opeens minder erg dan 5 dagen boerenkiel, want dat is toch zo dom. elke zaterdagnacht bezopen op rembrandplein rondhangen een jaar lang is minder erg dan 3 a 4 dagen bezopen carnavallen, want dat is toch zooo nutteloos. huppelen op andre van duin is zo dom zeg... man moet je es in een apres ski tent gaan kijken elke zaterdag avond, daar wordt je vrolijk van.. maar dat is dan weer minder erg dan carnaval. en dan is mijn vraga: waarom moet dat wel kunnen en is carnaval opeens eht toppunt van domheid...?!quote:
In het Noorden carnaval vierenquote:Op zondag 22 januari 2006 19:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen benul van. Klopt. Ik heb het 1 keer meegemaakt in een discotheek in het noorden en toen was het voor mij direct over.
Aan de andere kant, kraak ik ook niemand af die het wel leuk vindt.
Ik zelf vind het gewoon geen reet aan en ik vind het veeeeel te duur.
Voor iedereen die er lol aan heeft..... veel plezier ermee![]()
Ach Jerruh, agge-maor-leut-het....quote:
ik vermaak me met carnaval prima, en tijdens uitgaan in de randstad ookquote:
Wie zegt dat dan?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:15 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
In het Noorden carnaval vieren
Za Place Zoe Be
Leuk betoog, maar waarom noem je mij nu een kaaskop?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:13 schreef Jerruh het volgende:
[..]
het valt me op dat carnavalskotsers het grootse genoegen in scheppen om alle misverstanden en cliches naar boven te halen en af te zeiken en zich niet in het hele fenomeen verdiepen maar dat als ze zelf op het allerdaagse gedrag worden gewezen, het opeens onzin is. als je alle argumenten die over een kutcarnaval gaan en die in dit topic staan in een niet carnavaleske context plaatst, gelden ze nog steeds en sterker nog: vind je ze terug in het dagelijks leven, alleen dan het hele jaar door. het feit dat sommige mensne het hele jaar door als slet verkleed gaan in het amsterdams euitgaansleven is dan opeens minder erg dan 5 dagen boerenkiel, want dat is toch zo dom. elke zaterdagnacht bezopen op rembrandplein rondhangen een jaar lang is minder erg dan 3 a 4 dagen bezopen carnavallen, want dat is toch zooo nutteloos. huppelen op andre van duin is zo dom zeg... man moet je es in een apres ski tent gaan kijken elke zaterdag avond, daar wordt je vrolijk van.. maar dat is dan weer minder erg dan carnaval. en dan is mijn vraga: waarom moet dat wel kunnen en is carnaval opeens eht toppunt van domheid...?!
was even een reactie op jouw reactie op de kaaskop reactie van gr8w8quote:Op zondag 22 januari 2006 19:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Leuk betoog, maar waarom noem je mij nu een kaaskop?
Omdat ik niets aan carnaval doe?
En waar beticht ik carnaval-vierders van domheid? Man als je gelukkig wordt van het vieren van carnaval moet je dat zeker doen. Prima toch!!
Zolang ik er geen last van heb, vind ik het prima!
doe maar niet, want het was geen grap.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Volgende keer zal ik proberen te lachen ok?
Je raakt offtopic.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
doe maar niet, want het was geen grap.
hehe viel mij ook meteen op..moet ja dan nog serieus reageren?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:15 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
In het Noorden carnaval vieren
Za Place Zoe Be
Nogmaals ik vier geen carnaval.... maar then again.... ik veroordeel ook niemand die het wel doet.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:57 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hehe viel mij ook meteen op..moet ja dan nog serieus reageren?![]()
après ski in Oostenrijk?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je raakt offtopic.
Veel plezier carnaval-vierders.![]()
Ik zoek mijn heil ergens anders dan in carnaval-vierend nederland!
cultuurbarbaarquote:Op zondag 22 januari 2006 20:01 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Eh nee.... ik ben gewoon in nederland, aan het werk
suckt echt hardquote:Op zondag 22 januari 2006 20:02 schreef carmiie het volgende:
carnaval
Ik hou ook ontzettend van blij zijn.... ben dagelijks blij....quote:Op zondag 22 januari 2006 20:05 schreef carmiie het volgende:
[..]
hou jij niet van blij zijn dan?
blije gedoe![]()
wat is er mis aan met zn allen blij zijn?quote:Op zondag 22 januari 2006 20:12 schreef sjeppert het volgende:
maar dan moet iedereen in een keer zo blij doen
blij doen op z'n tijd is oke, maar niet met z'n allen en dat verkleden is ook ergernis
quote:Op zondag 22 januari 2006 20:19 schreef BrauN het volgende:
Zoals die Hollanders kotsen op 'ons' carnaval, zo spuug ik op de 'kermissen' die nogal een happening schijnen te zijn in Noord- en Zuid-Holland.
For God's sake, kermis!
Braun to the rescue!quote:Op zondag 22 januari 2006 20:19 schreef BrauN het volgende:
Zoals die Hollanders kotsen op 'ons' carnaval, zo spuug ik op de 'kermissen' die nogal een happening schijnen te zijn in Noord- en Zuid-Holland.
For God's sake, kermis!
Er is wel een wezenlijk verschil; op kermissen komt alleen sjonnie-volk, tijdens carnaval is bijna iedereen in de ban van dat feest.quote:Op zondag 22 januari 2006 20:19 schreef BrauN het volgende:
For God's sake, kermis!
Hmm, best zielig. Dus de gegoede burgerij heeft helemaal geen lolletje? Nooit? Helemaal niks?quote:Op zondag 22 januari 2006 20:27 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Er is wel een wezenlijk verschil; op kermissen komt alleen sjonnie-volk, tijdens carnaval is bijna iedereen in de ban van dat feest.
De bieb is the place to be.quote:Op zondag 22 januari 2006 20:29 schreef BrauN het volgende:
[..]
Hmm, best zielig. Dus de gegoede burgerij heeft helemaal geen lolletje? Nooit? Helemaal niks?
1 ding scheelt Maikuuul.... jij hoeft geen feestpak te huren/kopen en je hoeft ook geen masker op.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:41 schreef Maikuuul het volgende:
Inderdaadwtf is er vet aan een kermis ? wow wat molentjes en oude house muziek
Tis bijna zover mensenCarnaval in Mestreech !
Khoef hem ook niet te huren want ik heb er al 1:quote:Op zondag 22 januari 2006 23:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
1 ding scheelt Maikuuul.... jij hoeft geen feestpak te huren/kopen en je hoeft ook geen masker op.
![]()
quote:Op zondag 22 januari 2006 23:46 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Khoef hem ook niet te huren want ik heb er al 1:
[afbeelding]
had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:20 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
GVD #%!$^$#!)^*)_*!^$!^%*!$^_*)!^$*_)!%*_)NAFD
Het feit dat je dit zegt laat zien dat je echt geen flauw idee hebt waar je over praat...
VOOR IEDEREEN HIER!!!
![]()
ALS JE NIETS POSITIEFS HEBT TE ZEGGEN. HOU DAN GVD GEWOON JE BEK DICHT
![]()
![]()
doe eens niet zo raar over moslims ja....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:11 schreef immortalsean het volgende:
pauperfeest voor paupervolk, ze zijn hun agrarische roots nog niet ontstegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |