Ook Alaaf en Boem is Ho hoor je in Den Bosch. Maar definieer eens een Echte Oeteldonker?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:13 schreef LXIV het volgende:
Alaaaf? Boem is Ho? Dat zijn dingen waar een echte Oeteldonker nooit van gehoord heeft hoor!
Ik heb zelfs weleens "Er staat een paard in de gang" gehoord in Den Bosch.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:17 schreef SunChaser het volgende:
Ook Alaaf en Boem is Ho hoor je in Den Bosch. Maar definieer eens een Echte Oeteldonker?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:18 schreef vrouwtje het volgende:
Ik heb nog nooit van Boem is Ho gehoord.
Het erge is dat HEEL Brabant en Limburg is ontregelt, al een maand VOOR Carnaval. Ik moet voor mn werk wel eens in Brabant zijn, en die achterbakse gluiperts zijn zes weken, wat zeg ik, 8 weken niet aanspreekbaar.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:21 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
Ach als mensen benenden de rivieren zich graag willen verkleden en een paar dagen achter elkaar willen gaan zuipen, laat ze.
Of gewoon een dronken slet neuken in de wc.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef vrouwtje het volgende:
Lekker ongegeneerd in andermas tieten knijpenow wacht dat doet ik niet
Dit is voor vele computernerds de kansquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Of gewoon een dronken slet neuken in de wc.
Of voor lelijke oude wijven, dat ze weer eens een beurt krijgenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:27 schreef vrouwtje het volgende:
[..]
Dit is voor vele computernerds de kans
om te neuken.
En juist die, samen met de fanfare en samen met de delegatie prinsen,quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef SunChaser het volgende:
Het enige positieve aan Carnaval zijn de Dansmariekes
[afbeelding]
Dit bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:36 schreef CrazyTaxi het volgende:
Wat is er nou niet leuk aan carnaval?![]()
Graag zelfs!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:37 schreef Zeurberus het volgende:
ah. ca:rnaval
Die muur om brabant mag er nu echt wel eens komen
elk jaar komen er weer bussen met hollanders om de sfeer te verzieken, dus van mij mogen ze wegblijvenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:37 schreef Zeurberus het volgende:
ah. ca:rnaval
Die muur om brabant mag er nu echt wel eens komen
1-0quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Graag zelfs!
Blaas die Moerdijkbruggen maar op!!
Wij Brabanders kunnen onszelf uitstekend redden! Ik denk dat het alleen maar gezellig wordt zonder die jankerds van boven de rivieren erbij!
Maar ook niet meer onze belastingcenten aftroggelen dan he? Wij gaan jullie uitkeringen dan ook niet meer betalen!
Die offeren zich gewoon graag op voor het grotere doel.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
elk jaar komen er weer bussen met hollanders om de sfeer te verzieken, dus van mij mogen ze wegblijven![]()
Idd En brengen geld mee, dat wordt geinvesteerd in Brabants Horeca. Daar zijn we zeker wel goed voor he?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:44 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
Die offeren zich gewoon graag op voor het grotere doel.
Ik ga niet reizen omdat er een betoog is. Het moet een overtuigend betoog zijn die mij kan overhalen om al mijn principes opzij te zetten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:57 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
Als dat betoog er komt reis ik met je mee![]()
als ik iets een genante vertoning vind, is het wel een optreden van majorettes...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:29 schreef SunChaser het volgende:
Het enige positieve aan Carnaval zijn de Dansmariekes
[afbeelding]
Ik bedoel dan ook een betoog met jou eerder genoemde voorwaarden. Woon nu al zo'n 2 1/2 jaar samen met een Brabantse huisgenoot, Ultra brabands, met vlag en al. Daaarnaast heb ik nu al een tijdje een vriendin uit Breda. Maar ook ik heb nog nooit een zinnig argument gehoord waarom ik zou meegaan. Denk dat ik het carnaval gen niet heb als Fries...godzijdankquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:59 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
Ik ga niet reizen omdat er een betoog is. Het moet een overtuigend betoog zijn die mij kan overhalen om al mijn principes opzij te zetten.
Mocht dat lukken dan heb ik je graag als reisgenoot
Als je echt een goede vader bent dan bescherm je ze van het HELE ca:rnaval gebeuren.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:04 schreef buzzer het volgende:
[..]
als ik iets een genante vertoning vind, is het wel een optreden van majorettes...
mijn kinderen mogen daar ook niet op zolang ik leef
ik ga geen betoog formuleren omdat ik juist wil dat hollanders niet komenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:47 schreef Zeurberus het volgende:
Wie gaat mij overtuigen dat ca:rnaval echt iets is.
Ik wil een goed betoog met concrete voorbeelden en salespitch die zo goed is dat ik na het lezen van die post gelijk wil afreizen om het zelf mee te maken.
Let wel , vele brabanders zijn u voor gegaan zonder enig succes.
Hollanders? en daarmee bedoel je?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ik ga geen betoog formuleren omdat ik juist wil dat hollanders niet komen![]()
alles boven de sloot. voor het gemak. een paar dorpen in Twente daargelaten waar ze ook nog weten wat fatsoenlijk vieren is.quote:
dat randstadters nou niet zo nuchter zijn dat ze bij het minste geringste afwijking meteen denken aan voor lul lopen...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Idd zielig gedoe
Nog steeds hebben de mensen daar zelf niet door hoe erg ze voor lul lopen...
mwoa, bij ons in het brabamdsche Made hebben we anders langlopend etradities die geen zak te maken hebben met de apres ski carnaval die je probeert af te zeiken... en ik zie in ons zelfde dorp wagens die toen keer zo groot, mooi en traditioneel zijn als ik in maastricht heb gezien. en laat datzelfde dorp nou haske veel kapelletjes hebben die lekker traditionele muziek spelen zoals het liburgs carnaval doet? brabant is zo erg nog niet, maar goed, het zal het concurrentiegevoel wel zijn... 1 keer in het jaar beter zijn in iets dan de rest.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:07 schreef Dirktator het volgende:
Mag ik even mijn gal spuien over Brabanders (en andere Huilanders) die denken dat ze carnaval kunnen vieren? Die "er-staat-een-paard-in-de-gang-mentaliteit" komt me al jaren de strot uit. En "Oeteldonk", laat me niet lachen...wat is carnaval in Brabant nou? Een gek petje opzetten, boerekieletje aan en je volledig naar de tyfus zuipen.
Nee, in Limburg is dat helemaal anders: daar is het een verbroederingsfeest, waar jong en oud, arm en rijk bij elkaar komen om te feesten. Natuurlijk gaat dit ook gepaard met gezuip, gehos en dergelijke, maar de insteek is compleet anders. Laat me dit nog beter uitleggen.
De enige die zo gek wil zijn om in Brabant een prins te zijn, is vrijwel altijd een Johan-Vleminx-achtige vrijgezel van 50, de dorpsgek die al weken van tevoren een Ter-Land-Ter-Zee-En-In-De-Lucht mobiel heeft gezaagd op zijn werk: de sociale werkplaats. Hier in Limburg is het een eer om gekozen te worden als prins, zelfs getrouwde managers met een ijzeren reputatie slaan zoiets niet af.
Bovendien, ik hoorde een Brabander het laatst weer zeggen: "ik heb zin in het carnaval, flink zuipen en muziek van de Deurzakkers".Als de Deurzakkers het niveau aangeven van het Brabantse carnaval, dan zegt dat mijns inziens al genoeg. Andre van Duin als carnavalsartiest? Laat me niet lachen, dat is pas echt triest. Het verbaast me dan ook niets dat triangeljosti Adje de nieuwe artiest van Brabant gaat worden, na Arie Ribbens (
) en Vader Abraham (
).
Carnaval is CULTUUR: een stukje verbondenheid van de verschillende lagen van de bevolking. Met EIGEN muziek (dus niet Andre van Duin die even een carnavals-hitje opdoekt uit de ouwe doos), met EIGEN mensen en EIGEN bier.
Het cultuurloze carnavalsgevier van veel Brabanders en andere Huilanders doet me denken aan de Amerikanen, die als ze in Rome zijn niet in een Italiaans restaurant gaan eten maar meteen naar de McDonald's sprinten.
![]()
![]()
[afbeelding]
O ja, Buzzert, dat slotje was echt niet nodig hoor.
GVD #%!$^$#!)^*)_*!^$!^%*!$^_*)!^$*_)!%*_)NAFDquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Idd zielig gedoe
Nog steeds hebben de mensen daar zelf niet door hoe erg ze voor lul lopen...
Oh ok ik wist niet dat je het generaliserend bedoeldequote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
alles boven de sloot. voor het gemak. een paar dorpen in Twente daargelaten waar ze ook nog weten wat fatsoenlijk vieren is.
Volgens mij snap jij het topic niet helemaalquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:20 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
GVD #%!$^$#!)^*)_*!^$!^%*!$^_*)!^$*_)!%*_)NAFD
Het feit dat je dit zegt laat zien dat je echt geen flauw idee hebt waar je over praat...
VOOR IEDEREEN HIER!!!
![]()
ALS JE NIETS POSITIEFS HEBT TE ZEGGEN. HOU DAN GVD GEWOON JE BEK DICHT
![]()
![]()
Tijd voor een pilletje, meneer Droge?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:20 schreef ErwinEHVNL het volgende:
VOOR IEDEREEN HIER!!!
![]()
![]()
![]()
anders kunnen we ook een topic openen over...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:21 schreef Fling het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het topic niet helemaal
Doen we dat toch ook!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:22 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
anders kunnen we ook een topic openen over...
HOE KOTS IK OP MENSEN DIE NIKS DAN TE ZEUREN HEBBEN OVER IETS WAT ZE NIET KENNEN!![]()
Daar zit dus het probleem , ik ken het wel terwijl ik dat absoluut niet wilquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:22 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
anders kunnen we ook een topic openen over...
HOE KOTS IK OP MENSEN DIE NIKS DAN TE ZEUREN HEBBEN OVER IETS WAT ZE NIET KENNEN!![]()
Ik heb ook wel tekst voor jequote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:24 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
leuk he?? een heel topic vervuilen met plaatjes![]()
Vandaar KLB hèquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:20 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
Het feit dat je dit zegt laat zien dat je echt geen flauw idee hebt waar je over praat...
VOOR IEDEREEN HIER!!!
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:26 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben blij dat ik weer in Nederland woon, waar ik geen last heb van dit soort praktjken.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:26 schreef SunChaser het volgende:
Nep-carnavalsartiest-tekst van de Deurpaupers
Gevloerd door buzzer!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:28 schreef ErwinEHVNL het volgende:
Het grote "Ik kots over het kosten over carnaval topic"
asjeblieft zevers
quote:
Kijk eens in welk subforum je post alsjeblieftquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:20 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
VOOR IEDEREEN HIER!!!
![]()
![]()
![]()
Kansloze missie. Mensen zoals jij zullen helaas nooit begrijpen wat "vestelaovend" inhoudt. Net zoals ik misschien jouw lokale Urker-snuif-je-de-rambam-feest niet kan begrijpen. Cultuur is wat ik je brom, daar word je nu eenmaal mee opgevoed en daar kom je ook nooit meer vanaf.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:32 schreef Zeurberus het volgende:
Ik heb nog steeds geen betoog gezien![]()
Ik ben bang dat het dit jaar wederom niemand gaat lukken.
Dirktator , waag jij nog eens een poging , Limburgs ca:rnaval klinkt al ietsjes aantrekkelijker dan de brabantse variant.
okay, waarom is het zo kut dan? wat maakt het de maatschappij slechter door? en kom niet met verkleden aan want in rotterdam of amsterdam zie ik wekelijks monsters rondlopen. en kom niet aan met kutmuziek, want diemen-zuid is ook niet echt bepaald hoogstand en nota bene het gehele jaar door te horen. heb het niet over zuipen en zat zijn want er worden tenminste geen breezers gedronken, iets wat vooral in de grote steden het hele jaar door nota bene hip is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:32 schreef Zeurberus het volgende:
Ik heb nog steeds geen betoog gezien![]()
Ik ben bang dat het dit jaar wederom niemand gaat lukken.
Dirktator , waag jij nog eens een poging , Limburgs ca:rnaval klinkt al ietsjes aantrekkelijker dan de brabantse variant.
je hebt net mijn Wereldtopic gemistquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:38 schreef i-spy24 het volgende:
Ik kots op mensen die op carnaval kotsen en alleen maar zich bij die oerhollandse dingen houden uit 1700 ofzo. Nee..elke avond een Bauer cd opzetten met die nep-carnaval " Heb je even voor mij..." is wat..![]()
![]()
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:07 schreef Dirktator het volgende:
Mag ik even mijn gal spuien over Brabanders (en andere Huilanders) die denken dat ze carnaval kunnen vieren? Die "er-staat-een-paard-in-de-gang-mentaliteit" komt me al jaren de strot uit. En "Oeteldonk", laat me niet lachen...wat is carnaval in Brabant nou? Een gek petje opzetten, boerekieletje aan en je volledig naar de tyfus zuipen.
Nee, in Limburg is dat helemaal anders: daar is het een verbroederingsfeest, waar jong en oud, arm en rijk bij elkaar komen om te feesten. Natuurlijk gaat dit ook gepaard met gezuip, gehos en dergelijke, maar de insteek is compleet anders. Laat me dit nog beter uitleggen.
De enige die zo gek wil zijn om in Brabant een prins te zijn, is vrijwel altijd een Johan-Vleminx-achtige vrijgezel van 50, de dorpsgek die al weken van tevoren een Ter-Land-Ter-Zee-En-In-De-Lucht mobiel heeft gezaagd op zijn werk: de sociale werkplaats. Hier in Limburg is het een eer om gekozen te worden als prins, zelfs getrouwde managers met een ijzeren reputatie slaan zoiets niet af.
Bovendien, ik hoorde een Brabander het laatst weer zeggen: "ik heb zin in het carnaval, flink zuipen en muziek van de Deurzakkers".Als de Deurzakkers het niveau aangeven van het Brabantse carnaval, dan zegt dat mijns inziens al genoeg. Andre van Duin als carnavalsartiest? Laat me niet lachen, dat is pas echt triest. Het verbaast me dan ook niets dat triangeljosti Adje de nieuwe artiest van Brabant gaat worden, na Arie Ribbens (
) en Vader Abraham (
).
Carnaval is CULTUUR: een stukje verbondenheid van de verschillende lagen van de bevolking. Met EIGEN muziek (dus niet Andre van Duin die even een carnavals-hitje opdoekt uit de ouwe doos), met EIGEN mensen en EIGEN bier.
Het cultuurloze carnavalsgevier van veel Brabanders en andere Huilanders doet me denken aan de Amerikanen, die als ze in Rome zijn niet in een Italiaans restaurant gaan eten maar meteen naar de McDonald's sprinten.
![]()
![]()
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:40 schreef Jerruh het volgende:
[..]
okay, waarom is het zo kut dan? wat maakt het de maatschappij slechter door? en kom niet met verkleden aan want in rotterdam of amsterdam zie ik wekelijks monsters rondlopen. en kom niet aan met kutmuziek, want diemen-zuid is ook niet echt bepaald hoogstand en nota bene het gehele jaar door te horen. heb het niet over zuipen en zat zijn want er worden tenminste geen breezers gedronken, iets wat vooral in de grote steden het hele jaar door nota bene hip is.
vertel mij maar eens waarom mensen zich zo enorm druk maken over 5 dagen traditioneel gefeest, waarbij het de feestende mensen helemaal niks kan schelen hoe mensen over hen denken maar zich op zijn minst gebroederlijk gedragen en lol en leut hebben? want was ik al vergeten te vertellen dat ondanks de drank en feesten er nauwelijks tot geen geweld is (en als het al geweld is, komt het omdat er randstedelingen zijn die denken leuk te zijn, en dit is een gegeven), iets waar de oh zo veilige grote steden alleen maarover kunnen dromen.
dus vertel maar.
owja, en het is je goed recht om het niet leuk te vinden, daar hebben we helemaal geen moeite mee, alleen kom dan niet met argumenten aankakken die in feite nergens op slaan.
hou dan gewoon je bekquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:43 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
![]()
Ik ga geen betoog schrijven met tegenargumenten voor jullie voordat ik zelf een betoog zie waarom ik wel moet komen.
mietje.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:43 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
![]()
Ik ga geen betoog schrijven met tegenargumenten voor jullie voordat ik zelf een betoog zie waarom ik wel moet komen.
Dat is ook correct , maar het onderuit trappen van 'mijn argumenten' (ik heb die namelijk nog helemaal niet gegeven) maakt het niet zo dat ik nu ineens wel kom.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:45 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mietje.
jij zeikt
staaf maar!
en ik heb in mijn stukje al een hoop argumenten onderuit geschopt.
Wat een spelfoutquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:11 schreef SunChaser het volgende:
Ja hoor, het komt er weer aan. Op de radio carnavalskrakers (Boem is Ho, Tuut Tuut, dat zij mijn tante Jo)
Je weet dat je daar zelf de grootste oorzaak van bent?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:46 schreef ErwinEHVNL het volgende:
slapen de modjes ofzow....
lijkt hier dalijk beverwijk wel....
waar spreken we af om te matten??![]()
wat dacht je hiervan.. veel brabanders en limburgers vinden het wel leuk omdat ze er mee zijn opgevoed...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:48 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niets overtuigends gezien.
ik start geen topic om iets af te zeiken wat veel mensen WEL leuk vinden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je weet dat je daar zelf de grootste oorzaak van bent?
Echt nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:49 schreef i-spy24 het volgende:
los als in " Ik zet nog een keer die Bauer CD op en hos ff door mijn slaapkamer? "
Yeah fucking right. Woon nu in dat "nuchtere" holland maar qua feesten komt het zelfs in een stad als Utrecht bij lange na nog niet in de buurt van carnaval.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:11 schreef SunChaser het volgende:
Daar hebben nuchere Hollanders geen 1 weekend voor nodig, dat doen ze gewoon het hele jaar door.
OMG!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:07 schreef Dirktator het volgende:
) en Vader Abraham (
).
![]()
![]()
[afbeelding]
mijn stem heeft iequote:
Idd Maastricht. Ik heb eens een keer een Hollander meegenomen naar de vastelaovend. DIe heeft een kwartier lang met open muil op het vrijthof gestaan. Hij had echt geen idee dat dit zo fanatiek gevierd werd door bijna de gehele stad. Echt mooi. De mooiste pakjes, overal zaate herremeniekes, dansende mensen, etc.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:01 schreef AkTje het volgende:
Jullie stelletje kansloze rukkers.
Carnaval zijn de 3 dagen van het jaar, hele dag door stappen. Gewoon relax.
Maarja jullie kneuzen daarboven in holland snappen het niet :p
Ooh en carnaval in Eindhoven etc is zo verneukt. Als je carnaval wilt vieren -> ga naar Maastricht![]()
Dat is nu pas echt carnaval!
ongeloofelijke achtelijke k*t mongool....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:43 schreef Agiath het volgende:
Carnaval
Kom we gaan ons verkleden als piraten en clowns en hollanse hits schreeuwen
Dirktator. Ik ben het 100% met je eens hoe je de carnaval beschrijft zoals die door mensen gevierd wordt die er helemaal niets van begrepen hebben. Zuipen, ordinair gedrag en carnavals"hits" van boven de rivieren...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:07 schreef Dirktator het volgende:
) en Vader Abraham (
).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |