zou je het nog een keer kunnen doen, met meerdere kaarten en misschien met gewone speelkaarten als controle kaarten, of is dat te veel werk voor je.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:12 schreef displission het volgende:
nokwanda..ik zie het niet anders..maar ben zelf wel benieuwd wat de kaarten voor een andere webcam doen..de kaarten zijn gewoon gemaakt van papier/karton..het is het originele Rider de Waite tarot deck..
Ook al zouden de kaarten voor een andere webcam niks doen dan nog zal ik niet opgeven. Want ik weet dat mijn wereldje en mijn apparatuur gewoon normaal functioneren en mocht ik daar een speciale band mee hebben dan is ie waarschijnlijk op dit moment juist voor weinige weggelegd om deze te zien. Maar zelf verwacht ik dat ze hetzelfde doen voor een andere cam. Het lijkt me wel wat als dit ook voor een andere cam zou gebeuren..zelf geef ik meestal een persoonlijk tintje aan bepaalde ervaringen dus misschien ook wel aan deze in dit geval..en blijft het hierbij, maar het was iig wel leuk om hiermee te werken en eindelijk eens wat vast te leggen.
downloading @! 467kbp/s hieroquote:
hier in xvid formaat. 700kb en 1 mbquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
downloading @! 467kbp/s hiero![]()
maar 110 mb voor een webcamfilmis het uncompressed ofzo
En dat voor een paar seconden
Ik vind het trouwens maar een vage storing. Niks paranormaals, gewoon een brakke cam
mischien niets paranormaals, maar ben wel benieuwd waarom hij alleen stoort bij zijn tarrotkaarten en niet bij andere.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:23 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het trouwens maar een vage storing. Niks paranormaals, gewoon een brakke cam
Hij staat ook al op xersonquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:29 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
hier in xvid formaat. 700kb en 1 mb
mischien kan displission die link nog bij zijn OP zetten.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:32 schreef displission het volgende:
Morgen ga ik verder, ga vanavond iig ff een filmpje checken en morgen zal ik wat meer kaarten laten zien. King Kong here I come..
Misschien een hint: laat duidelijk je beiden handen in beeld zien. Op het 2e filmpje zit je hand ergens onderin het scherm zodat mensen misschien kunnen denken dat je de storing zelf opwektquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:32 schreef displission het volgende:
Morgen ga ik verder, ga vanavond iig ff een filmpje checken en morgen zal ik wat meer kaarten laten zien. King Kong here I come..
Als ik jou was zou ik dat ook even proberen vast te leggen met je webcam. En dat je er duizenden filmpjes van kunt maken ben ik met je eens, maar als je iets wilt bewijzen (zoals de topictitel impliceert) dan kun je niet anders dan alle andere mogelijkheden onderzoeken voordat je de conclusie trekt dat het hier iets betreft dat niet op simpele wijze uitgelegd kan worden volgens de wetten van de wetenschapquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:37 schreef displission het volgende:
het is alleen voor de cam dat de boel begint te storen..
ik kan er duizenden filmpjes over maken, maar het blijft hetzelfde..
hierquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:37 schreef displission het volgende:
ps. Hoe doe je dat comprimeren naar divx?
bestaat er zoiets als objectherkenningssoftware voor webcams?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:52 schreef Manke het volgende:
Als je je kaart sneller beweegt is er geen storing, misschien moet je snellere objectherkennings software gebruiken
serieus? en hoe komt een webcam 'slecht geaard'?quote:Op zondag 22 januari 2006 00:00 schreef awesomedude het volgende:
Die kaartjes zijn voorzien van een kunststof coating en worden statisch geladen als je vaak over elkaar heen schuift, met een slechte aarding van je cam krijg je dus dit..
de software bestaat wel, voor webcams speciaal weet ik nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:58 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
bestaat er zoiets als objectherkenningssoftware voor webcams?
Hoi Mirage, de oorzaak van de storing is deze omgeving en mijn kleine tempeltje(huisje)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef Mirage het volgende:
[..]
Displission.
Wat denk jij dat precies de oorzaak is van de storing ?
Denk je dat de kaarten het doen, denk je dat het de combi kaarten jij is.. denk je dat het energie is dat via de kaarten werkt.. denk je dat... wat denk je ?
En denk jij dat het op andere apparaten ook invloed uitoefent ?
Hoe ben jij er achter gekomen ( je zei bij toeval, maar hoe ?).
Goedzo, je lijkt in ieder geval zelf ook een enigszins kritische houding te hebbenquote:Op zondag 22 januari 2006 09:50 schreef displission het volgende:
wat een onzin, mijn cam stoort nooit, zelfs al houd ik hem recht en houd ik er een kaart voor dan begint ie ook "spontaan" te storen. Dit heeft helemaal niks met snelheid van de webcam te maken..er is goede software geinstalleerd..dit is gewoon de kracht van de kaarten..maar..ik zeg jullie wel beste dames en heren ik zal dit op elk mogelijk terein uitzoeken. Want mocht jullie gelijk hebben dan wil ik dat ook graag weten..misschien wordt het een terleurstelling, misschien niet tot die tijd vind ik het wel heel raar dat de kaarten storen bij elke positie van de camera, zonder dat ik met de kabels rommel etc.
Dta zou een logische verklaring kunnen zijn.quote:Op zondag 22 januari 2006 20:20 schreef DionysuZ het volgende:
na het filmpje te hebben gezien (en de rest van de topic niet gelezen, dus excuus als het antwoord al langs is gekomen), kan ik maar 1 ding concluderen: statische electriciteit.
nee precies je hebt gelijk. Er zijn voldoende andere verklaringen. Maar dit is wel de meest logische verklaring, ook gestaafd door andere voorbeelden die ik heb gezien waarbij hetzelfde gebeurde. Ik bedoel als iemand bliksem ziet, dan kan dat inderdaad ook thor zijn op zijn strijdwagen, maar de meest logische verklaring zijn statische ontladingen.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:29 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Dta zou een logische verklaring kunnen zijn.
Maar om nu te zeggen dat dit de engiste mogelijke conclusie is, sluit je duidelijk bepaalde zaken uit die niet in je referentie kader passen.
Jammer, met zo'n instelling zal de mens nooit nieuwe zaken kunnen ontdekken.
Er van uitgaan dat we met onze huidige kennis van zaken en interpretaties van de werkelijkheid alles kunnen verklaren lijkt mij ongegrond en niet erg objectief.
Met de huidige kennis nietquote:Op zondag 22 januari 2006 21:29 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Er van uitgaan dat we met onze huidige kennis van zaken en interpretaties van de werkelijkheid alles kunnen verklaren lijkt mij ongegrond en niet erg objectief.
Zoals ik dus al eerder opmerkte, statisch geladen, dit verschijnsel zal zich zomers niet voordoen, aangezien de luchtvochtigheid dan hoger is, nu is die zeer laag, als het gaat vriezen zal dit statische verschijnsel zelfs nog erger worden, denk maar aan de statische ontladingen als je je trui uittrekt, echt zo spectaculair is het allemaal niet!!!quote:Op zondag 22 januari 2006 00:00 schreef awesomedude het volgende:
Die kaartjes zijn voorzien van een kunststof coating en worden statisch geladen als je vaak over elkaar heen schuift, met een slechte aarding van je cam krijg je dus dit..
Nou ja een falen van de techniek.. ik denk dat het niet eens falen zou zijn.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:13 schreef Misticle_lightning het volgende:
Mijn eigen webcam heeft een hekel aan de kleur rood, Hij gaat spontaan over op groen op het moment dat er wat roods in de buurt komt.
Een test met verschillende webcams en verschillende computers doet mij hier pas in geloven. Voor die tijd zie ik het als een normaal falen van de techniek.
Met beide beentje op de grond blijven staan, pas als volledig bewezen is dat iedere webcam, op iedere willekeurige computer op deze manier reageerd op je kaarten zal ik mijn mening herzien. Tot die tijd zie ik het al een technisch falen van je webcam.
Dit vind ik dan zo mooi he...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:42 schreef displission het volgende:
om het bewijs te ontkrachten terwijl het juist zo wetenschappelijk is
ik heb het nooit getoetst dus het enige correcte antwoord van mijn kant zal zijn: ik weet het nietquote:Op maandag 23 januari 2006 06:07 schreef displission het volgende:
dionysuz..zou je eventuele statische electriciteit ook op een normale camera zien?
Het zou prettig zijn, wanneer je eens wat meer post zou lezen in een topic voordat je reageerd.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:56 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Dit vind ik dan zo mooi he...
Meneer post een filmpje van een storende webcam en het is dan gelijk 'wetenschappelijk'
Nou ja, als je er zelf maar in gelooft zullen we maar denken
Natuurlijk hoeft dit nog niet aan wetenschappelijke criteria te voldoen, maar kom op, je bent al bijna 16 jaar en ik denk dat je best wel in staat bent om wat genuanceerder te lezen en te reageren.quote:Op zondag 22 januari 2006 09:50 schreef displission het volgende:
..maar..ik zeg jullie wel beste dames en heren ik zal dit op elk mogelijk terein uitzoeken. Want mocht jullie gelijk hebben dan wil ik dat ook graag weten..misschien wordt het een terleurstelling, misschien niet tot die tijd vind ik het wel heel raar dat de kaarten storen bij elke positie van de camera, zonder dat ik met de kabels rommel etc.
Het is pas wetenschappelijk als aangewezen kan worden wat de oorzaak is en wat deze verstoring veroorzaakt. Het is niet vast op grond van formules, stralingsmetingen of iets dergelijks bewezen dat deze kaart de storing veroorzaakt. Ik heb hier ook een leuk programmaatje, webcamfun (ofzo), waarmee ik mijn webcam op zn kop kan keren, storen en doen wat ik maar wil met het beeld. Wetenschap is gebaseerd op natuurwetten. Paranormale zaken gaan vaak buiten alle natuurwetten om, dus ik weet niet waar je de connectie ziet met wetenschap en paranormaal.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:56 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Dit vind ik dan zo mooi he...
Meneer post een filmpje van een storende webcam en het is dan gelijk 'wetenschappelijk'
Nou ja, als je er zelf maar in gelooft zullen we maar denken
Dit hele topic is zowaar een grapquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:34 schreef displission het volgende:
zowaar een grap in dit topic
Pff wat een kikkers. Mooie gele paranormale kikkers.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:08 schreef Stevie_ het volgende:
Nog wat printscreens:
Afstand 'magische' kaart, 1 sec later in de video stoort de webcam
[[url=http://img32.imageshack.us/img32/2555/19kl1.th.jpg]afbeelding][/URL]
Afstand van een normaal kaartje die op deze afstand blijft.
[[url=http://img32.imageshack.us/img32/1507/29fq.th.jpg]afbeelding][/URL]
Pfff wat een bullshit.
Precies, zo is het.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:35 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Displission, wil je het nou voor jezelf bewijzen, of naar de rest van de wereld toe? Als dit voor jou genoeg is, laat het hier dan bij, en geloof het gewoon zelf. Met de instelling: het zou dit en dat kunnen zijn, dus alle andere oorzaken zijn het per definitie NIET, kom je voor jezelf vast heel ver... maar het bewijst nix. "Ja ik vind het, dus het is zo" - volgens mij zou jij daar ook niet intrappen.
Als je het wil bewijzen aan meerdere mensen, kom dan met ECHT bewijs. Doe dan ECHT onderzoek, waarbij je tests uitvoert waarbij je steeds 1 variabele verandert, rekening houdt me verschillende oorzaken, en tot het eind gewoon een open, objectieve instelling hebt, etc - DAN begint het wetenschappelijk te worden. Dan kan het altijd nog trucage zijn uiteindelijk, maar als we die optie ff niet meenemen: als je hier een verslag weet te posten van een ECHT onderzoek zul je in elk geval geen 1000 keer hetzelfde horen:" je webcam stoort gewoon".
Kortom: als je niet een véél uitgebreider bewijs weet te leveren dan dit...gaat het nu dus nergens meer over, het is nu alleen maar: "ik vind dat het bewijs is" - "en wij vinden van niet" (--> slotje).
nee hoor ik laat alle opties nog open.quote:
Ja voor mij hoeft er ook geen slotje op en ik laat ook alle opties nog open, maar ik ben het ermee eens dat er alleen wat te bewijzen is op de manier zoals El Chica uiteen zet. Anders is een discussie als dit gewoon zinloos.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:59 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
nee hoor ik laat alle opties nog open.
Al was het alleen maar omdat ik geintresseerd ben of statische electriciteit van kaarten je cam op dergelijke wijze kan storen.
mensen die dit niet intressant vinden kunnen ook gewoon niet reageren ipv om een slotje te vragen![]()
Hoi displission. Ga je nog nieuwe video's maken met betere onderbouwing?quote:Op maandag 23 januari 2006 06:07 schreef displission het volgende:
dionysuz..zou je eventuele statische electriciteit ook op een normale camera zien?
Het "slotje" staat ook niet voor niets tussen haakjes; dat hoeft echt niet van mij. Ik probeer alleen aan te geven dat als de discussie zo door blijft gaan van "welles-nietes" het niet echt zin meer heeft (quote:Op maandag 23 januari 2006 10:59 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
nee hoor ik laat alle opties nog open.
Al was het alleen maar omdat ik geintresseerd ben of statische electriciteit van kaarten je cam op dergelijke wijze kan storen.
mensen die dit niet intressant vinden kunnen ook gewoon niet reageren ipv om een slotje te vragen![]()
Aangezien dit niet WFL is, is bewijs in deze nogal subjectief.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:07 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja voor mij hoeft er ook geen slotje op en ik laat ook alle opties nog open, maar ik ben het ermee eens dat er alleen wat te bewijzen is op de manier zoals El Chica uiteen zet. Anders is een discussie als dit gewoon zinloos.
Nouja hoe kom je daaaaaar nou bij??quote:Op maandag 23 januari 2006 11:23 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
De post waar jij nu op reageerde met "ZO is HET", heeft een toon van: "Ik weet alles, mijn logica is subliem, jullie zijn dom, mijn visie is ondiscutabel de waarheid.
niet jou post, maar waar jij op reageerdequote:Op maandag 23 januari 2006 11:33 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Nouja hoe kom je daaaaaar nou bij??![]()
![]()
Ik geef alleen aan dat ik het met Chica eens ben, that's all. Hoe haal jij al die superioriteit daar dan uit? ben benieuwd.
Oh ok.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:40 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
niet jou post, maar waar jij op reageerde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |