volgens mij kunnen we ons een ongeluk kijken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:36 schreef i2Them2 het volgende:
Hier al sinds 13:30 droog. Rest van de middag helder. Nu druk bezig met naar buiten kijken en hopen dat ik een parelmoerwolk zie![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:52 schreef Gappie het volgende:
en het is nu wel helder hier.. maar is er ergens nog een foto waar je deze aan kan herkennen![]()
Alleen die regen was minder. Was doorweekt na 12km fietsenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het was een prima temperatuurtje vandaag.
Lekker frisquote:Koudegolf uit Rusland rukt op naar andere landen
Uitgegeven: 21 januari 2006 13:29
MOSKOU/WARSCHAU/KOPENHAGEN - De koudegolf die Rusland sinds het begin van de week in zijn greep heeft, breidt zich uit naar aangrenzende landen. In de hoofdstad Moskou vroren in de nacht van vrijdag op zaterdag vijf mensen dood. Weliswaar steeg de temperatuur in Moskou zaterdag tot 22 graden onder nul, maar door de harde wind leek het veel kouder dan eerder.
Uitzicht op beter weer is er voorlopig niet, zeggen de meteorologen. Vanaf maandag gaat het harder vriezen, waarbij de temperatuur in de nacht kan dalen tot 32 graden onder nul. Heel veel mensen hebben het ook in huis koud omdat de verwarmingssystemen niet voldoende capaciteit hebben. Veel mensen verwarmen bij met elektrische kachels. De stroomproductie werkt op topcapaciteit.
Scandinavië
Ook in Noord-Europa is het bar weer. Zware sneeuwstormen en felle koude legden vrijdag in grote delen van Scandinavië het verkeer plat. Treinen konden niet meer rijden, veerboten bleven liggen.
Ook moesten in Noorwegen, Zweden en Denemarken de meeste vluchten worden geannuleerd. De luchthaven van Kopenhagen, Kastrup, werd vrijdag gesloten, nadat de Scandinavische luchtvaartmaatschappij SAS eerder al alle Europese vluchten van en naar het vliegveld had geschrapt. De ijsafzetting op vliegtuigen kon niet meer worden verwijderd, aldus een woordvoerster. Duizenden reizigers raakten gedupeerd. Zaterdag kwam het verkeer geleidelijk weer op gang.
Wegens ijsvorming werd voor de tweede keer vrijdag de brug over de Grote Belt voor het verkeer afgesloten, waardoor de wegverbinding Duitsland-Kopenhagen is onderbroken. Ook zaterdag was de brug gesloten.
Polen
In het westen van Polen was het zaterdag ook koud. Zware sneeuwval veroorzaakte grote verkeershinder. Het vliegverkeer op de luchthaven van Gdansk liep forse vertragingen op, evenals het treinverkeer. Zondag wordt in het land een zware koude-inval verwacht. In Warschau was het zaterdag net zo koud als in Moskou.
Jep.. in Denemarken was het gisteren erg slecht weer. (oom van me woont er).quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/660(...)r_andere_landen.html :
[..]
Lekker fris.
In Duitsland begonnen ze gisteren ookal met waarschuwingen...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jep.. in Denemarken was het gisteren erg slecht weer. (oom van me woont er).
Twee week terug was het er ook al behoorlijk koud, veel sneeuw e.d.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jep.. in Denemarken was het gisteren erg slecht weer. (oom van me woont er).
Na de bui moet je es kijken of erquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nu regen hier in Maastricht.
Weer duitsland he. Alhoewel ik -20 ook wel weer lichtelijk overdreven vindquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:01 schreef -CRASH- het volgende:
Als ik de computerverwachting voor dinsdag zie
[afbeelding]
aha, de temperatuursdaling is ingezetquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:45 schreef michiel_merk het volgende:
wind is hier nu naar n/no gedraait, temp is inmiddlels ook gedaald naar 3 graden laat maar komen !!![]()
het past op mijn digitale ding, dus wat mij betreft is het prima om eens te testen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:48 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Weer duitsland he. Alhoewel ik -20 ook wel weer lichtelijk overdreven vind![]()
quote:Kojnas (Russland) -45°
Sura (Russland) -44°
Velsk (Russland) -39°
Kotlas (Russland) -39°
Pinega (Russland) -38°
Kargopol (Russland) -38°
Kittilä (Finnland) -37°
Salla Kk (Finnland) -37°
Vozega (Russland) -37°
Archangelsk (Russland) -37°
Ylinenjarvi (Schweden) -37°
Objacevo (Russland) -37°
Njandoma (Russland) -36°
Medvezegorsk (Russland) -36°
Sodankylä (Finnland) -36°
Pudasjarvi (Finnland) -36°
Senkursk (Russland) -36°
Nikolsk (Russland) -36°
Pello (Finnland) -36°
Ivalo (Finnland) -35°
Onega (Russland) -35°
Sarja (Russland) -35°
Ilomantsi Mekrijarvi (Finnland) -35°
Kevo (Finnland) -35°
Pudoz (Russland) -35°
Dat is een mooi lijstjequote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.wetteronline.de/cgi-bin/aktframe?TYP=tmin&KEY=euro&LANG=de&ART=tabelle&JJ=xxxx&SORT=2&INT=24
[..]
-10 hadden we hier vorig jaar begin maart boven de sneeuw, maar daarvoor mkoet je alweer terug naat 1997 denk ik....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:18 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat is een mooi lijstje. Ik ben al blij als het hier -10 wordt
. Maar die temperaturen zijn wel heel laag.
Gefeliciteerd! Je hebt wel een onvervalste vorst-inval op je verjaardag. Noem dat maar saai!quote:Op zondag 22 januari 2006 08:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nou saaier weer dan dit bestaat niet. Grijs, geen wind, geen temperaturen onder nul//
Leuke verjaardag
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 22 januari 2006 08:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nou saaier weer dan dit bestaat niet. Grijs, geen wind, geen temperaturen onder nul//
Leuke verjaardag
lekker koudereservoir in het oostenquote:Op zondag 22 januari 2006 11:08 schreef Oom_Agent het volgende:
yep, mooi om te zien hoe de kou binnen sijpelt.
[afbeelding]
'Grappig', die -15 daar ineens in zuid-Duitsland.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:08 schreef Oom_Agent het volgende:
yep, mooi om te zien hoe de kou binnen sijpelt.
[afbeelding]
quote:Tienduizend passagiers vast op luchthaven Tokio
TOKIO - Ongeveer tienduizend passagiers hebben de nacht van zaterdag op zondag gedwongen doorgebracht op de luchthaven Narita van de Japanse hoofdstad Tokio. Dat kwam doordat er meer dan vijftig vluchten waren geannuleerd wegens zeer zware sneeuwval, meldde het Japanse persbureau Kyodo zondag. Ook op de Tokiose luchthaven Haneda werden vluchten afgezegd.
Ook het trein- en autoverkeer in de regio in Tokio ondervonden grote problemen door de sneeuwval. Tot dusver was de hoofdstad - een metropool met 30 miljoen inwoners - gespaard voor het winterweer dat het land al weken in zijn greep heeft.
quote:In Europa heeft de Russische koudegolf
nu ook Polen bereikt.In het oosten was
het vannacht min 28.Ook in Polen zijn
inmiddels doden gevallen.Vaak waren het
dronken mensen die op weg naar huis in
de sneeuw waren gevallen.
Het winterweer houdt ook Scandinavië in
zijn greep.Zo was de brug over de Grote
Belt lange tijd voor het verkeer dicht.
Had ik het dus goed gezien daarnet... Dacht al dat het aan mij zou liggen maar niet dus!quote:Op zondag 22 januari 2006 12:27 schreef menesis het volgende:
Ja hier ook in Haarlem! Super klein maar zichtbaar
Zugspitze @ 2963 m. Dus daar spelen ze valsquote:Op zondag 22 januari 2006 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
'Grappig', die -15 daar ineens in zuid-Duitsland.
True, maar het verschil met de temperaturen direct daaromheen is zo grootquote:Op zondag 22 januari 2006 13:17 schreef chronos het volgende:
[..]
Zugspitze @ 2963 m. Dus daar spelen ze vals
inderdaad, mijn bloed begint ook al te borrelen....quote:Op zondag 22 januari 2006 15:11 schreef unstoppablemark het volgende:
Inderdaad. morgen maar eens naar de zolder gaan en schaatsen opzoeken:D oh man hier heb ik zin in
dat was dan heel plaatselijkm ier is het gewoon droog geblevenquote:Op zondag 22 januari 2006 15:47 schreef firecow het volgende:
Amsterdam nog steeds dikke bewolking en wat heeeeeleeee licht mot regen zojuist
quote:WINTER HALO
The sun was setting and the air was choked with icy crystals on Jan. 3rd when Göte Flodqvist of Stockholm, Sweden, stepped into the parking lot of the Karolinska University Hospital. "I saw this extremely nice halo around the sun," he says.
KLIKBAAR
"Winter's diamond dust ice crystals floating around you make spectacular complex halo displays like this one," says atmospheric optics expert Les Cowley. "Diamond dust halos can appear very close, in front of trees and buildings."
"But could we touch them? Sadly, we cannot because halos do not actually exist in real space. They are the rays of light entering your eyes from millions of crystals glinting like diamonds because they are at just the right angles and orientations to the sun. The crystals might be miles away or only a few feet -- their halos are always the same shape and their beauty cannot be touched."
we hier nietquote:Op zondag 22 januari 2006 18:25 schreef ondeugend het volgende:
Vorig jaar 4 maart hadden we -20 !
Ik zou niet durven.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hey manneke, loop mij es nie steeds achterna!![]()
in Amsterdam? Twijfelachtig. In Groningen gaat het wel lukken denk ik.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:04 schreef firecow het volgende:
Hmm ik heb een weddenschap afgesloten dat ik vrijdag hier op de sloot ga schaatsen.... Reële kans of niet ?![]()
Gezien de locatie zal dat op behoorlijke hoogte zijn, en daar waait het altiujd harder, maar het is inderdaad koud te noemenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:43 schreef highway101 het volgende:
Gevoelstemperatuur oost duitsland: -47
[afbeelding]
Waar zie jij die -47 dan? Als laagste tempratuur zie ik -29.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:43 schreef highway101 het volgende:
Gevoelstemperatuur oost duitsland: -47
[afbeelding]
Helemaal rechts in het paars.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:53 schreef Eveli het volgende:
[..]
Waar zie jij die -47 dan? Als laagste tempratuur zie ik -29.
In elk geval niet die temperaturen, maar 't zal wel kouder wordenquote:Op zondag 22 januari 2006 22:59 schreef Jaguarized het volgende:
Zou die koudegolf nu helemaal t/m Nederland gaan komen?
Dat vind ik dan weer een tegenvaller.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In elk geval niet die temperaturen, maar 't zal wel kouder worden.
quote:Op 26 januari 1932 werd in De Bilt een luchtdruk gemeten van 1050,0 hPa, de hoogste druk ooit door het KNMI gemeten. De luchtdruk was toen enkele dagen achtereen extreem hoog: gemiddeld over 48 uur werd in De Bilt 1048 hPa berekend.
Op 23 januari 1907 steeg de luchtdruk in De Bilt tot 1047,9 hPa en op 23 december 1962 werd 1047,8 hPa gemeten. Het record voor november bedraagt 1043,6 hPa op de 30e van die maand in 1980 en voor februari 1045,6 hPa op de 17e van die maand in 1959.
De hoogste luchtdrukwaarden worden gewoonlijk in de wintermaanden gemeten. In de zomerperiode wijzen de barometers zelden boven 1035 hPa en zijn ook de dagelijkse luchtdrukvariaties veel kleiner dan in andere jaargetijden. In het najaar, vooral vanaf half oktober kan de luchtdruk van dag tot dag snel veranderen en worden in de regel de laagste waarden gemeten. Zo is de luchtdruk in juli in De Bilt nooit hoger gekomen dan 1033 hPa en voor augustus ligt het eeuwrecord bij 1034 hPa. Op 14 juni 1996 zijn in ons land barometerstanden bereikt van 1035 hPa en werd het zomerrecord (1036,9 hPa op 7 juni 1962) benaderd.
Dat noem ik fris, maar niet koud. Richting de -10 noem je pas koud. Maarja, dat maken we zo weinig meer mee, dat alle temperaturen onder 0 al koud lijken....quote:Op maandag 23 januari 2006 07:01 schreef indahnesia.com het volgende:
het is nu in ieder geval wél koud, -4.6°C
De Bilt heeft deze eeuw tot nu toe pas twee keer een temperatuur van -10 of lager gemeten, zegt al genoeg denk ik....quote:Op maandag 23 januari 2006 08:38 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat noem ik fris, maar niet koud. Richting de -10 noem je pas koud. Maarja, dat maken we zo weinig meer mee, dat alle temperaturen onder 0 al koud lijken....
quote:Uitgegeven: 23 januari 2006 07:41
Laatst gewijzigd: 23 januari 2006 08:50
HAMBURG - Na onder meer Rusland, de Scandinavische landen en Polen gaan ook grote delen van het noorden en oosten van Duitsland onder de ijzige kou gebukt. De Duitse meteorologische dienst Meteomedia registreerde maandagmorgen een temperatuur van min 24,2 graden Celsius in het Beierse Woud.
In Morgenröthe-Rautenkranz in Saksen werd een temperatuur van 21,8 graden onder het vriespunt gemeten. Ook op het eiland Hiddensee in de Oostzee was het met een temperatuur van min 14,5 graden Celsius ongebruikelijk koud.
In Saksen-Anhalt vroor zondagavond een 74-jarige vrouw dood voor de deur van haar huis. Ze ging even naar buiten om in de brievenbus te kijken en gleed toen uit, aldus de politie in Dessau. De vrouw kon daarna niet meer overeind komen.
Wel twee dagen !quote:Op maandag 23 januari 2006 09:31 schreef Remzz het volgende:
Hoelang gaat het vriezen? Kunnen we al uitkijken naar een Elfstedentocht?![]()
tering he, het vriest een nachtje even iets meer dan twee graden en alle telegraaflezers roepen al om een elfstedentochtquote:
of het KNMI heeft jouw sensor gekaaptquote:Op maandag 23 januari 2006 14:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
De temps komen bij mij zeer goed overheenSensor ligt op de grond, en jawel, -1.5 graden klopt als een bus
Kan niet aangezien de gegevens nog niet op internet worden geplaastquote:Op maandag 23 januari 2006 14:58 schreef Againzender het volgende:
[..]
of het KNMI heeft jouw sensor gekaapt
Geen ijsdag hier in Amsterdam, het is alweer eventjes (een fractie) boven nul.
Huhquote:Op maandag 23 januari 2006 15:14 schreef -CRASH- het volgende:
Lekker fris buiten...
Het is zo erg dat m'n camera het
na 2 uur begaf in de kou.
Even de spelling nakijken gozerquote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Huhvanmorgen ruim 2 uren buiten geweest
heerlijk, en mijn camera? niks aan de hand.
[afbeelding]
Was al bezigquote:
Net?? Right dat deugt dus echt niet hequote:Op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef Jaguarized het volgende:
Ik was net even in Assen, er stond -7,2 op het bord.
Niet m'n 350 D.. dat zou niet goed zijn.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[afbeelding]
Naja, uurtje geleden dan. 15.00quote:Op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Net?? Right dat deugt dus echt niet he
Dan is het helemaal het top puntquote:Op maandag 23 januari 2006 16:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Naja, uurtje geleden dan. 15.00
Assen is ook niet het oosten.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan is het helemaal het top puntthis nog niet eens -3 in het oosten
Hier niet veel moois te zien, in tegenstelling tot van ochtend, toen een mooie zonsopkomst.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:50 schreef indahnesia.com het volgende:
Best mooie zonsondergang. Geen goede kwaliteit, maar toch
[afbeelding]
[afbeelding]
Beschrikbaar ?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[afbeelding]
En nu is ie offline.quote:
Nee hoorquote:
J van de Meer? Waar woont die?quote:
Ik ken ook een J van der Meer.quote:
Dokkumquote:
Ah das een andere J van der Meer.quote:
Assen vanochtend om 06.30 -6.9quote:
5 graden boven nul maar die nacht gaat het ook 5 graden vriezen ofzo.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen liggen de temps al boven nul....helaas voor de zoveelste keer dus weer niet, alles was mooi dicht aan het vriezen mja, ik heb nog steeds hoop in feb
-2.7 momenteel... RTL weer kwam iig op 5 graden uit morgen..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
5 graden boven nul maar die nacht gaat het ook 5 graden vriezen ofzo.
Auckland, New Zealand
Mostly Cloudy
Temp: 69°F (21°C)
![]()
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
-2.7 momenteel... RTL weer kwam iig op 5 graden uit morgen..
Mooi winter temperatuurtje.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hierbij de temperatuur loop. vanaf 21:00 tot 00:00. Vooral in zeeland erg afwisselend.
[afbeelding]
ja, alles beter dan grijze lucht en regenachtig weer bij een temp van 1 a 2 gradenquote:
Idd of een dikke stormquote:Op woensdag 25 januari 2006 01:48 schreef kree het volgende:
[..]
ja, alles beter dan grijze lucht en regenachtig weer bij een temp van 1 a 2 graden
Dan liever een beetje vrieskou met een mooi zonnetje.
Jah gewoon effe 10 meter johquote:Op woensdag 25 januari 2006 01:56 schreef kree het volgende:
[..]
das ook goed, maar dan wel met sneeuw erbij![]()
5 vlokken?quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:40 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Sneeuw in Enschede, lieve mensen, ik herhaal, sneeuw in Enschede
van uit het oosten komt mogenlijk wat sneeuw wat naar het zuiden trekt, wij moeten het met buitjes doenquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daar weet ik verder niks van, wat ik wel weet is dat ik dit stukje wel heel vaag vind:
Vanavond en vannacht zijn er enkele opklaringen en bovendien gaat het
licht vriezen. Ook valt er een enkele (natte) sneeuwbui. Tijdens
opklaringen en tijdens een sneeuwbui kan het opnieuw glad worden door
opvriezing, bevriezing of sneeuwval. De wind draait naar het
noordoosten.
Vanavond en vannacht zijn er enkele opklaringen en bovendien gaat hetquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:11 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
van uit het oosten komt mogenlijk wat sneeuw wat naar het zuiden trekt, wij moeten het met buitjes doen![]()
knmi is een beetje in de warquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vanavond en vannacht zijn er enkele opklaringen en bovendien gaat het
licht vriezen. Ook valt er een enkele (natte) sneeuwbui. Tijdens
opklaringen en tijdens een sneeuwbui kan het opnieuw glad worden door
opvriezing, bevriezing of sneeuwval. De wind draait naar het
noordoosten.
eerst over sneeuwbui en dan over sneeuwval. Ze kunnen beter die sneeuwval maar weg laten, wat dan denk ik aan 5CM of meer.
Luchtduk snel naar beneden gegaan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klik voor overzicht. 23-01-06 tot nu
da's wel vaker als het donker wordtquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:22 schreef michiel_merk het volgende:
1 + punt [afbeelding] tempratuur daalt wel weer vanuit het noordoosten![]()
ja okquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
da's wel vaker als het donker wordt![]()
Ik zie hier wel -iets- naar beden komen, maar het is verre van wit in Almelo.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:45 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Het is wit hier (Vriezenveen, Overijssel)
wie weet krijg je nog vorstquote:Op donderdag 26 januari 2006 17:27 schreef Againzender het volgende:
zelfs in Amsterdam is de temperatuur al wat gedaald
Hier in 45 minuten van -0.1 naar -1.3. niet slecht.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:35 schreef i2Them2 het volgende:
HIer nog bewolkt maar de opklaringen zijn in de buurt. Temperatuur daalt hier ook snel: van 2,4 naar 0,8 graden nu in 3 uur.![]()
quote:Dodental winterweer loopt op
WARSCHAU/ISTANBUL - donderdag, 26 januari, 19:02 - (ANP) Het dodental door het winterweer in grote delen van Europa loopt gestaag op. Ook donderdag waren er weer talrijke meldingen van nieuwe slachtoffers door de vrieskou. Bij de sterfgevallen gaat het vooral om daklozen of ouderen die zijn doodgevroren.
Volgens het ministerie van Volksgezondheid van Oekraďne staat het voorlopige totaal op 181. Roemenië meldde dat bij temperaturen van 33 graden onder nul al zeker 46 doden zijn geteld. Polen meldde de dood van nog eens tien mensen. Het aantal 'koudedoden' daar beloopt nu zeker 185. In de Russische hoofdstad Moskou staat de balans ook al op zeker 139.
Een vrouw stierf door een exploderende installatie van een stadsverwarming, waardoor duizend woningen zonder verwarming kwamen te zitten. Ook elders in het land zitten mensen thuis in de kou omdat verwarmingssystemen niet of onvoldoende werken.
Doodgevroren baby's
Zowel uit Bulgarije als Italië kwamen berichten over doodgevroren baby's. In Bulgarije, waar tot dusver zeker elf doden vielen, ging het om het kind uit een arm gezin van Roma-zigeuners. Nabij het Italiaanse Milaan trof een dakloze moeder haar recent geboren kind doodgevroren aan in het golfplaten hutje waarin ze tijdelijk woont.
In Tsjechië stierven twintig mensen. Hongarije berichtte over zeker vijf doden sinds het weekeinde, onder wie een man die in een onverwarmd huis uiteindelijk het leven liet. De Kroatische politie zei zeker twee doden door de kou te hebben aangetroffen en zeker drie personen zijn volgens de Albanese politie in dat land doodgevroren.
Turkije
Griekenland en Turkije kampen nog met grote pakken sneeuw die het openbare leven in veel plaatsen fors hinderen. De situatie in Griekenland verbeterde donderdag wel. Veerboten gingen weer in de vaart en eilanden zonder stroom konden op het net worden aangesloten. Roemeense en Bulgaarse havens aan de Zwarte Zee waren nog altijd dicht vanwege ijs en harde wind.
Het verkeer in delen van Turkije ondervindt nog steeds grote hinder door het winterse weer. De wintervakantie voor de Turkse scholieren is met een week verlengd. De kinderen zouden eigenlijk maandag weer naar school gaan.
het voelt trouwens wel retekoud aan door die windquote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
-0.2, damn het wil ook maar niet opschieten
Tja, er werd gisteren al rekeing gehouden met hardnekkige wolken, zeker in het noorden. En dan wordt het niet koud nee.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier momenteel nog helemaal niks.
Noorden niet eens onder 0 geweest, KNMI enzo moeten zich nu dood gaan schamen! Hoezo zon?? Waar zon?? Zou mooi weer worden toch?? Nou sorry, 1 dikke grijze boel. Weg met die KNMI enzo.
[afbeelding]
Noorden niet eens onder 0 geweest, KNMI enzo moeten zich nu dood gaan schamen! Hoezo zon?? Waar zon?? Zou mooi weer worden toch?? Nou sorry, 1 dikke grijze boel. Weg met die KNMI enzo.[/img]
Tmin!
beetje grote vlokken, of motsneeuw?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jah babyyyyyyyyyy het begint te sneeuwen
Joh, stel je niet zo aan. Kleine veranderingen en uitkomsten zijn nu eenmaal niet altijd goed in te schatten. Tja, da's een typisch geval van jammer.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier momenteel nog helemaal niks.
Noorden niet eens onder 0 geweest, KNMI enzo moeten zich nu dood gaan schamen! Hoezo zon?? Waar zon?? Zou mooi weer worden toch?? Nou sorry, 1 dikke grijze boel. Weg met die KNMI enzo.
[afbeelding]
Noorden niet eens onder 0 geweest, KNMI enzo moeten zich nu dood gaan schamen! Hoezo zon?? Waar zon?? Zou mooi weer worden toch?? Nou sorry, 1 dikke grijze boel. Weg met die KNMI enzo.[/img]
Tmin!
Dan nog, KNMI hoort dit te wetenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Joh, stel je niet zo aan. Kleine veranderingen en uitkomsten zijn nu eenmaal niet altijd goed in te schatten. Tja, da's een typisch geval van jammer.![]()
Mah ik denk dat er nog wel een paar graden bij kan voor limburg en het oosten, daar schat ik toch meer op -9 mogelijk -10.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:33 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Klopt wel aardig denk ik. Maar misschien die -6 voor zeeland en omgeving wat te laag.
Hier nu -4,4![]()
Twentenaar hier.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:41 schreef i2Them2 het volgende:
Ik denk dat het vooral in Twente (oosten) goed koud wordt (-9 / -11). Hier vannacht hopelijk een Tn van -7. Zou ik ok vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |