Helemaal rechts in het paars.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:53 schreef Eveli het volgende:
[..]
Waar zie jij die -47 dan? Als laagste tempratuur zie ik -29.
In elk geval niet die temperaturen, maar 't zal wel kouder wordenquote:Op zondag 22 januari 2006 22:59 schreef Jaguarized het volgende:
Zou die koudegolf nu helemaal t/m Nederland gaan komen?
Dat vind ik dan weer een tegenvaller.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In elk geval niet die temperaturen, maar 't zal wel kouder worden.
quote:Op 26 januari 1932 werd in De Bilt een luchtdruk gemeten van 1050,0 hPa, de hoogste druk ooit door het KNMI gemeten. De luchtdruk was toen enkele dagen achtereen extreem hoog: gemiddeld over 48 uur werd in De Bilt 1048 hPa berekend.
Op 23 januari 1907 steeg de luchtdruk in De Bilt tot 1047,9 hPa en op 23 december 1962 werd 1047,8 hPa gemeten. Het record voor november bedraagt 1043,6 hPa op de 30e van die maand in 1980 en voor februari 1045,6 hPa op de 17e van die maand in 1959.
De hoogste luchtdrukwaarden worden gewoonlijk in de wintermaanden gemeten. In de zomerperiode wijzen de barometers zelden boven 1035 hPa en zijn ook de dagelijkse luchtdrukvariaties veel kleiner dan in andere jaargetijden. In het najaar, vooral vanaf half oktober kan de luchtdruk van dag tot dag snel veranderen en worden in de regel de laagste waarden gemeten. Zo is de luchtdruk in juli in De Bilt nooit hoger gekomen dan 1033 hPa en voor augustus ligt het eeuwrecord bij 1034 hPa. Op 14 juni 1996 zijn in ons land barometerstanden bereikt van 1035 hPa en werd het zomerrecord (1036,9 hPa op 7 juni 1962) benaderd.
Dat noem ik fris, maar niet koud. Richting de -10 noem je pas koud. Maarja, dat maken we zo weinig meer mee, dat alle temperaturen onder 0 al koud lijken....quote:Op maandag 23 januari 2006 07:01 schreef indahnesia.com het volgende:
het is nu in ieder geval wél koud, -4.6°C
De Bilt heeft deze eeuw tot nu toe pas twee keer een temperatuur van -10 of lager gemeten, zegt al genoeg denk ik....quote:Op maandag 23 januari 2006 08:38 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat noem ik fris, maar niet koud. Richting de -10 noem je pas koud. Maarja, dat maken we zo weinig meer mee, dat alle temperaturen onder 0 al koud lijken....
quote:Uitgegeven: 23 januari 2006 07:41
Laatst gewijzigd: 23 januari 2006 08:50
HAMBURG - Na onder meer Rusland, de Scandinavische landen en Polen gaan ook grote delen van het noorden en oosten van Duitsland onder de ijzige kou gebukt. De Duitse meteorologische dienst Meteomedia registreerde maandagmorgen een temperatuur van min 24,2 graden Celsius in het Beierse Woud.
In Morgenröthe-Rautenkranz in Saksen werd een temperatuur van 21,8 graden onder het vriespunt gemeten. Ook op het eiland Hiddensee in de Oostzee was het met een temperatuur van min 14,5 graden Celsius ongebruikelijk koud.
In Saksen-Anhalt vroor zondagavond een 74-jarige vrouw dood voor de deur van haar huis. Ze ging even naar buiten om in de brievenbus te kijken en gleed toen uit, aldus de politie in Dessau. De vrouw kon daarna niet meer overeind komen.
Wel twee dagen !quote:Op maandag 23 januari 2006 09:31 schreef Remzz het volgende:
Hoelang gaat het vriezen? Kunnen we al uitkijken naar een Elfstedentocht?![]()
tering he, het vriest een nachtje even iets meer dan twee graden en alle telegraaflezers roepen al om een elfstedentochtquote:
of het KNMI heeft jouw sensor gekaaptquote:Op maandag 23 januari 2006 14:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
De temps komen bij mij zeer goed overheenSensor ligt op de grond, en jawel, -1.5 graden klopt als een bus
Kan niet aangezien de gegevens nog niet op internet worden geplaastquote:Op maandag 23 januari 2006 14:58 schreef Againzender het volgende:
[..]
of het KNMI heeft jouw sensor gekaapt
Geen ijsdag hier in Amsterdam, het is alweer eventjes (een fractie) boven nul.
Huhquote:Op maandag 23 januari 2006 15:14 schreef -CRASH- het volgende:
Lekker fris buiten...
Het is zo erg dat m'n camera het
na 2 uur begaf in de kou.
Even de spelling nakijken gozerquote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Huhvanmorgen ruim 2 uren buiten geweest
heerlijk, en mijn camera? niks aan de hand.
[afbeelding]
Was al bezigquote:
Net?? Right dat deugt dus echt niet hequote:Op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef Jaguarized het volgende:
Ik was net even in Assen, er stond -7,2 op het bord.
Niet m'n 350 D.. dat zou niet goed zijn.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[afbeelding]
Naja, uurtje geleden dan. 15.00quote:Op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Net?? Right dat deugt dus echt niet he
Dan is het helemaal het top puntquote:Op maandag 23 januari 2006 16:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Naja, uurtje geleden dan. 15.00
Assen is ook niet het oosten.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan is het helemaal het top puntthis nog niet eens -3 in het oosten
Hier niet veel moois te zien, in tegenstelling tot van ochtend, toen een mooie zonsopkomst.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:50 schreef indahnesia.com het volgende:
Best mooie zonsondergang. Geen goede kwaliteit, maar toch
[afbeelding]
[afbeelding]
Beschrikbaar ?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[afbeelding]
En nu is ie offline.quote:
Nee hoorquote:
J van de Meer? Waar woont die?quote:
Ik ken ook een J van der Meer.quote:
Dokkumquote:
Ah das een andere J van der Meer.quote:
Assen vanochtend om 06.30 -6.9quote:
5 graden boven nul maar die nacht gaat het ook 5 graden vriezen ofzo.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen liggen de temps al boven nul....helaas voor de zoveelste keer dus weer niet, alles was mooi dicht aan het vriezen mja, ik heb nog steeds hoop in feb
-2.7 momenteel... RTL weer kwam iig op 5 graden uit morgen..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
5 graden boven nul maar die nacht gaat het ook 5 graden vriezen ofzo.
Auckland, New Zealand
Mostly Cloudy
Temp: 69°F (21°C)
![]()
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
-2.7 momenteel... RTL weer kwam iig op 5 graden uit morgen..
Mooi winter temperatuurtje.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hierbij de temperatuur loop. vanaf 21:00 tot 00:00. Vooral in zeeland erg afwisselend.
[afbeelding]
ja, alles beter dan grijze lucht en regenachtig weer bij een temp van 1 a 2 gradenquote:
Idd of een dikke stormquote:Op woensdag 25 januari 2006 01:48 schreef kree het volgende:
[..]
ja, alles beter dan grijze lucht en regenachtig weer bij een temp van 1 a 2 graden
Dan liever een beetje vrieskou met een mooi zonnetje.
Jah gewoon effe 10 meter johquote:Op woensdag 25 januari 2006 01:56 schreef kree het volgende:
[..]
das ook goed, maar dan wel met sneeuw erbij![]()
5 vlokken?quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:40 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Sneeuw in Enschede, lieve mensen, ik herhaal, sneeuw in Enschede
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |