volgens mij kunnen we ons een ongeluk kijken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:36 schreef i2Them2 het volgende:
Hier al sinds 13:30 droog. Rest van de middag helder. Nu druk bezig met naar buiten kijken en hopen dat ik een parelmoerwolk zie![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:52 schreef Gappie het volgende:
en het is nu wel helder hier.. maar is er ergens nog een foto waar je deze aan kan herkennen![]()
Alleen die regen was minder. Was doorweekt na 12km fietsenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het was een prima temperatuurtje vandaag.
Lekker frisquote:Koudegolf uit Rusland rukt op naar andere landen
Uitgegeven: 21 januari 2006 13:29
MOSKOU/WARSCHAU/KOPENHAGEN - De koudegolf die Rusland sinds het begin van de week in zijn greep heeft, breidt zich uit naar aangrenzende landen. In de hoofdstad Moskou vroren in de nacht van vrijdag op zaterdag vijf mensen dood. Weliswaar steeg de temperatuur in Moskou zaterdag tot 22 graden onder nul, maar door de harde wind leek het veel kouder dan eerder.
Uitzicht op beter weer is er voorlopig niet, zeggen de meteorologen. Vanaf maandag gaat het harder vriezen, waarbij de temperatuur in de nacht kan dalen tot 32 graden onder nul. Heel veel mensen hebben het ook in huis koud omdat de verwarmingssystemen niet voldoende capaciteit hebben. Veel mensen verwarmen bij met elektrische kachels. De stroomproductie werkt op topcapaciteit.
Scandinavië
Ook in Noord-Europa is het bar weer. Zware sneeuwstormen en felle koude legden vrijdag in grote delen van Scandinavië het verkeer plat. Treinen konden niet meer rijden, veerboten bleven liggen.
Ook moesten in Noorwegen, Zweden en Denemarken de meeste vluchten worden geannuleerd. De luchthaven van Kopenhagen, Kastrup, werd vrijdag gesloten, nadat de Scandinavische luchtvaartmaatschappij SAS eerder al alle Europese vluchten van en naar het vliegveld had geschrapt. De ijsafzetting op vliegtuigen kon niet meer worden verwijderd, aldus een woordvoerster. Duizenden reizigers raakten gedupeerd. Zaterdag kwam het verkeer geleidelijk weer op gang.
Wegens ijsvorming werd voor de tweede keer vrijdag de brug over de Grote Belt voor het verkeer afgesloten, waardoor de wegverbinding Duitsland-Kopenhagen is onderbroken. Ook zaterdag was de brug gesloten.
Polen
In het westen van Polen was het zaterdag ook koud. Zware sneeuwval veroorzaakte grote verkeershinder. Het vliegverkeer op de luchthaven van Gdansk liep forse vertragingen op, evenals het treinverkeer. Zondag wordt in het land een zware koude-inval verwacht. In Warschau was het zaterdag net zo koud als in Moskou.
Jep.. in Denemarken was het gisteren erg slecht weer. (oom van me woont er).quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/660(...)r_andere_landen.html :
[..]
Lekker fris.
In Duitsland begonnen ze gisteren ookal met waarschuwingen...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jep.. in Denemarken was het gisteren erg slecht weer. (oom van me woont er).
Twee week terug was het er ook al behoorlijk koud, veel sneeuw e.d.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jep.. in Denemarken was het gisteren erg slecht weer. (oom van me woont er).
Na de bui moet je es kijken of erquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nu regen hier in Maastricht.
Weer duitsland he. Alhoewel ik -20 ook wel weer lichtelijk overdreven vindquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:01 schreef -CRASH- het volgende:
Als ik de computerverwachting voor dinsdag zie
[afbeelding]
aha, de temperatuursdaling is ingezetquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:45 schreef michiel_merk het volgende:
wind is hier nu naar n/no gedraait, temp is inmiddlels ook gedaald naar 3 graden laat maar komen !!![]()
het past op mijn digitale ding, dus wat mij betreft is het prima om eens te testen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:48 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Weer duitsland he. Alhoewel ik -20 ook wel weer lichtelijk overdreven vind![]()
quote:Kojnas (Russland) -45°
Sura (Russland) -44°
Velsk (Russland) -39°
Kotlas (Russland) -39°
Pinega (Russland) -38°
Kargopol (Russland) -38°
Kittilä (Finnland) -37°
Salla Kk (Finnland) -37°
Vozega (Russland) -37°
Archangelsk (Russland) -37°
Ylinenjarvi (Schweden) -37°
Objacevo (Russland) -37°
Njandoma (Russland) -36°
Medvezegorsk (Russland) -36°
Sodankylä (Finnland) -36°
Pudasjarvi (Finnland) -36°
Senkursk (Russland) -36°
Nikolsk (Russland) -36°
Pello (Finnland) -36°
Ivalo (Finnland) -35°
Onega (Russland) -35°
Sarja (Russland) -35°
Ilomantsi Mekrijarvi (Finnland) -35°
Kevo (Finnland) -35°
Pudoz (Russland) -35°
Dat is een mooi lijstjequote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.wetteronline.de/cgi-bin/aktframe?TYP=tmin&KEY=euro&LANG=de&ART=tabelle&JJ=xxxx&SORT=2&INT=24
[..]
-10 hadden we hier vorig jaar begin maart boven de sneeuw, maar daarvoor mkoet je alweer terug naat 1997 denk ik....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:18 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat is een mooi lijstje. Ik ben al blij als het hier -10 wordt
. Maar die temperaturen zijn wel heel laag.
Gefeliciteerd! Je hebt wel een onvervalste vorst-inval op je verjaardag. Noem dat maar saai!quote:Op zondag 22 januari 2006 08:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nou saaier weer dan dit bestaat niet. Grijs, geen wind, geen temperaturen onder nul//
Leuke verjaardag
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 22 januari 2006 08:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nou saaier weer dan dit bestaat niet. Grijs, geen wind, geen temperaturen onder nul//
Leuke verjaardag
lekker koudereservoir in het oostenquote:Op zondag 22 januari 2006 11:08 schreef Oom_Agent het volgende:
yep, mooi om te zien hoe de kou binnen sijpelt.
[afbeelding]
'Grappig', die -15 daar ineens in zuid-Duitsland.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:08 schreef Oom_Agent het volgende:
yep, mooi om te zien hoe de kou binnen sijpelt.
[afbeelding]
quote:Tienduizend passagiers vast op luchthaven Tokio
TOKIO - Ongeveer tienduizend passagiers hebben de nacht van zaterdag op zondag gedwongen doorgebracht op de luchthaven Narita van de Japanse hoofdstad Tokio. Dat kwam doordat er meer dan vijftig vluchten waren geannuleerd wegens zeer zware sneeuwval, meldde het Japanse persbureau Kyodo zondag. Ook op de Tokiose luchthaven Haneda werden vluchten afgezegd.
Ook het trein- en autoverkeer in de regio in Tokio ondervonden grote problemen door de sneeuwval. Tot dusver was de hoofdstad - een metropool met 30 miljoen inwoners - gespaard voor het winterweer dat het land al weken in zijn greep heeft.
quote:In Europa heeft de Russische koudegolf
nu ook Polen bereikt.In het oosten was
het vannacht min 28.Ook in Polen zijn
inmiddels doden gevallen.Vaak waren het
dronken mensen die op weg naar huis in
de sneeuw waren gevallen.
Het winterweer houdt ook Scandinavië in
zijn greep.Zo was de brug over de Grote
Belt lange tijd voor het verkeer dicht.
Had ik het dus goed gezien daarnet... Dacht al dat het aan mij zou liggen maar niet dus!quote:Op zondag 22 januari 2006 12:27 schreef menesis het volgende:
Ja hier ook in Haarlem! Super klein maar zichtbaar
Zugspitze @ 2963 m. Dus daar spelen ze valsquote:Op zondag 22 januari 2006 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
'Grappig', die -15 daar ineens in zuid-Duitsland.
True, maar het verschil met de temperaturen direct daaromheen is zo grootquote:Op zondag 22 januari 2006 13:17 schreef chronos het volgende:
[..]
Zugspitze @ 2963 m. Dus daar spelen ze vals
inderdaad, mijn bloed begint ook al te borrelen....quote:Op zondag 22 januari 2006 15:11 schreef unstoppablemark het volgende:
Inderdaad. morgen maar eens naar de zolder gaan en schaatsen opzoeken:D oh man hier heb ik zin in
dat was dan heel plaatselijkm ier is het gewoon droog geblevenquote:Op zondag 22 januari 2006 15:47 schreef firecow het volgende:
Amsterdam nog steeds dikke bewolking en wat heeeeeleeee licht mot regen zojuist
quote:WINTER HALO
The sun was setting and the air was choked with icy crystals on Jan. 3rd when Göte Flodqvist of Stockholm, Sweden, stepped into the parking lot of the Karolinska University Hospital. "I saw this extremely nice halo around the sun," he says.
KLIKBAAR
"Winter's diamond dust ice crystals floating around you make spectacular complex halo displays like this one," says atmospheric optics expert Les Cowley. "Diamond dust halos can appear very close, in front of trees and buildings."
"But could we touch them? Sadly, we cannot because halos do not actually exist in real space. They are the rays of light entering your eyes from millions of crystals glinting like diamonds because they are at just the right angles and orientations to the sun. The crystals might be miles away or only a few feet -- their halos are always the same shape and their beauty cannot be touched."
we hier nietquote:Op zondag 22 januari 2006 18:25 schreef ondeugend het volgende:
Vorig jaar 4 maart hadden we -20 !
Ik zou niet durven.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hey manneke, loop mij es nie steeds achterna!![]()
in Amsterdam? Twijfelachtig. In Groningen gaat het wel lukken denk ik.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:04 schreef firecow het volgende:
Hmm ik heb een weddenschap afgesloten dat ik vrijdag hier op de sloot ga schaatsen.... Reële kans of niet ?![]()
Gezien de locatie zal dat op behoorlijke hoogte zijn, en daar waait het altiujd harder, maar het is inderdaad koud te noemenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:43 schreef highway101 het volgende:
Gevoelstemperatuur oost duitsland: -47
[afbeelding]
Waar zie jij die -47 dan? Als laagste tempratuur zie ik -29.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:43 schreef highway101 het volgende:
Gevoelstemperatuur oost duitsland: -47
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |