Het hele album is echt zo gaafquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:11 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
[..]
dank, deze kende ik helemaal niet, maar erg gaaf!
Helaas voor mij wel, krijg ik minder Zugabequote:Op vrijdag 15 juli 2011 07:55 schreef Bas242 het volgende:
Voor de mensen die nog naar Munchen willen, er is een nachtconcert toegevoegd op 13 oktober, 24.00
Inderdaad buiten Joy Division om is Duitsland erg bepalend geweest. Van Nina Hagen tot DAF. Voor mij persoonlijk komt daar de muziek vandaan die voor mij bepalend is geweest. Ooit een keer de klas uitgestuurd toen ik een spreekbeurt hield over DAF. De teksten waren uitdagend en mijn muziekleraar die anti Duits was vanwege WW2 was not amused. Zo ook Kraftwerk is bepalend geweest. Tja als jonge in de jaren 70 was ik een eenling wat betreft muziek smaak. Waar ik Joy Division, Kraftwerk, Nina Hagen grijs draaide waren de meeste fan van de Police, Queen etc.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Düsseldorf heeft meer geweldige bands opgeleverd.
Rheingold bv (Karl Bartos van kraftwerk heeft samen met Lothar Mannteufel van Rheingold "Electric Music" opgericht)
Maar ook neopunk bands als Toten Hosen bijvoorbeeld.
Maar over kraftwerk, zijn idd te gek en ongelofelijk dat ze al in 1970 begonnen zijn, toen de rest van de wereld nog op de kampvuurliedjes van de beatles lag te blowen.
Men heeft het in allerlei muziekprogramma´s altijd over de VS en UK als men het over de moderne muziek heeft, maar Kraftwerk en Deutsch Amerikanische Freundschaft om nog maar wat te noemen, zijn heel invloedrijk geweest.
Dan hou ik het heel chauvinistisch altijd nog bij Dick Raaymakers en Tom Dissevelt die vanaf ongeveer halverwege jaren 50 met electronische muziek in het Eindhovense Philips Natlab aan de slag gingen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ook Kraftwerk had haar voorlopers, hier bijvoorbeeld Daphne Oram:
http://www.engadget.com/2(...)unearthed-in-french/
Die muziekleraar was een schande voor zijn vakquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Inderdaad buiten Joy Division om is Duitsland erg bepalend geweest. Van Nina Hagen tot DAF. Voor mij persoonlijk komt daar de muziek vandaan die voor mij bepalend is geweest. Ooit een keer de klas uitgestuurd toen ik een spreekbeurt hield over DAF. De teksten waren uitdagend en mijn muziekleraar die anti Duits was vanwege WW2 was not amused. Zo ook Kraftwerk is bepalend geweest. Tja als jonge in de jaren 70 was ik een eenling wat betreft muziek smaak. Waar ik Joy Division, Kraftwerk, Nina Hagen grijs draaide waren de meeste fan van de Police, Queen etc.
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:33 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dan hou ik het heel chauvinistisch altijd nog bij Dick Raaymakers en Tom Dissevelt die vanaf ongeveer halverwege jaren 50 met electronische muziek in het Eindhovense Philips Natlab aan de slag gingen.
(..)
Gehehe, ja da's ook weer waar. Heb me zelf nooit in Stockhausen verdiept, hoewel die toch vaak genoemd wordt als inspiratiebron bij andere muziek die ik luister.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik ook hoorEn mijn favoriet is toch ook Stockhausen in Duitsland
(Die Philips gasten waren trouwens wel beïnvloed door Stockhausen
![]()
)
Vraag ik me ook af. Ik denk dat het slechts een klein onderdeel is van een hele berg aan factoren die iemand tot het maken van electronische muziek aanzet. Interesse in technische ontwikkelingen, in de kunst, in het doorbreken van gevestigde regels rondom muziek en bovenal de liefde voor muziek zelf zijn net zo belangrijk denk ik. Naar mijn mening wordt de invloed van voorgangers in de muziek vaak groter gemaakt dan deze werkelijk is.quote:Ik vraag me wel nog steeds af in hoeverre de leden van Kraftwerk nou echt bewust van deze voorgangers wisten en of ze erop voort gebouwd hebben. Ik heb daar eigenlijk nooit wat over gehoord.... Terwijl Stockhausen gewoon ook in Dusseldorf zat en Eindhoven nou ook niet ver weg is van Dusseldorf....
Ik heb Kraftwerk eigenlijk nooit gehoord over hun invloeden.... En als zelfs jij het niet weet, nou dan zit er maar 1 ding op....... ik ga het hem gewoon even vragen als ik in oktober naar het concert ga!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:16 schreef Weakling het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Ik denk dat het slechts een klein onderdeel is van een hele berg aan factoren die iemand tot het maken van electronische muziek aanzet. Interesse in technische ontwikkelingen, in de kunst, in het doorbreken van gevestigde regels rondom muziek en bovenal de liefde voor muziek zelf zijn net zo belangrijk denk ik. Naar mijn mening wordt de invloed van voorgangers in de muziek vaak groter gemaakt dan deze werkelijk is.
LOL @ "als zelfs jij het niet weet". En proberen Ralf te spreken? Ik zeg doen!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb Kraftwerk eigenlijk nooit gehoord over hun invloeden.... En als zelfs jij het niet weet, nou dan zit er maar 1 ding op....... ik ga het hem gewoon even vragen als ik in oktober naar het concert ga!
Ik kom binnenkort met een nabeschouwing, maar ik kan je nu al vertellen: Het was gaaaaaaaaaaaaf! *weer kippenvel krijgtquote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
En? Iemand al geweest?
(Ik zit ziek thuis![]()
![]()
![]()
)
Ik heb ook altijd een "haat-liefde verhouding" gehad met deze plaat. In het begin vond ik deze ook helemaal niets, met uitzondering van een paar nummers. Als ik eerlijk ben vind ik het titelnummer nog steeds geen zak aan, en het doet me altijd pijn om dit te zeggen als doorgewinterde Kraftwerk-fan. Ik heb er gewoon niets mee. Muziek-technisch is het waarschijnlijk wel een prestatie maar ik krijg er altijd een naar gevoel van. Deze en 'Sex Object vind ik eigenlijk de enige nummers die ik niet leuk vind. De rest zijn inderdaad parelsquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:47 schreef 78rt21 het volgende:
Toen de LP 'Electric Café' in 1986 uitkwam was ik 10 jaar en vond het bizarre muziek. De videoclip van 'Musique non stop' was ronduit eng en heeft mij de stuipen op het lijf gejaagd. Ik wist één ding zeker: Kraftwerk is 3x niks.
Zo'n 15 jaar later bekeek ik Kraftwerk met andere ogen en begon steeds meer van hun muziek te houden. Opmerkelijk genoeg vind ik nu 'Musique non stop' één van hun beste nummers.![]()
'Electric café' is zwaar onderschat en bevat pareltjes van nummers. Ik durf zelfs zo ver te gaan door te zeggen dat dit samen met 'Computer World' één van hun beste platen is.
Nog meer fans van Electric Café hier?
Het zou me ook niet verbazen. Aan het begin van het concert je MP3-tje starten en verder lekker Wordfeuden tegen elkaar.quote:Het zal me niets verbazen als ze nu gewooon touchscreens hebben in de vorm van zwaar gecustomizede Ipads of zo
Dus wat ga je nu doen???quote:Op zondag 12 februari 2012 15:55 schreef Weakling het volgende:
Hele toffe review Lone_Gunman! Enne:
[..]
Het is mij nooit duidelijk wie nou precies wat doet van de vier heren op het podium. Heb er ook nooit echt naar gezocht moet ik direct toegeven.
Yeah but, no but, yeah but, no but, yeah but, no ...quote:
Weleens van gehoord, maar nog nooit gehoord. Dus dan kan ik RobertoCarlos weer quoten:quote:Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef Momitsu het volgende:
Jullie wel eens gehoord van Electric Music ? Onder die band naam heeft Karl Bartos in de 90's een album uitgebracht die Esperanto heet. Daar staan imo 2 pareltjes van nummers op. Op het album staat ook nog een nummer met McCluskey van OMD.
Luisteren, ware het niet dat ik hier geen geluid heb op deze PC. Dus later thuis dan maar ...quote:
Hier was ik ook altijd nieuwsgierig naar en nog steeds overigens.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:55 schreef Weakling het volgende:
Hele toffe review Lone_Gunman! Enne:
[..]
Het zou me ook niet verbazen. Aan het begin van het concert je MP3-tje starten en verder lekker Wordfeuden tegen elkaar.![]()
Het is mij nooit duidelijk wie nou precies wat doet van de vier heren op het podium. Heb er ook nooit echt naar gezocht moet ik direct toegeven.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:13 schreef On het volgende:
Kraftwerk will perform eight full albums over eight consecutive nights
Gaaaaf! Maar ja daar kan ik ook niet bij zijnquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:13 schreef On het volgende:
Kraftwerk will perform eight full albums over eight consecutive nights
Hier ben ik wel enigszins bekend mee. Op z'n tijd vind ik dit ook wel te pruimen. Word van 'TV' alleen zo melancholisch. Ik vind hem wel mooi hoor.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef Momitsu het volgende:
Jullie wel eens gehoord van Electric Music ? Onder die band naam heeft Karl Bartos in de 90's een album uitgebracht die Esperanto heet. Daar staan imo 2 pareltjes van nummers op. Op het album staat ook nog een nummer met McCluskey van OMD.
draag eens wat bij dan. Nog naar een van de concerten geweest? Polen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:55 schreef SuperImposed het volgende:
zijn jullie nog maar bij deel 1
nee neequote:Op zaterdag 1 september 2012 14:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
draag eens wat bij dan. Nog naar een van de concerten geweest? Polen?
haha dat Hitler filmpje is ook briljant "Stil maar, het wordt vast heel leuk bij Bjork"quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef Lone_Gunman het volgende:
De filmpjes van de MOMA-concerten in NYC zijn ook al een tijdje online. Wel interessant, maar echt jammer dat Ralf niet gezongen heeft bij 'Computer Love'.![]()
Overigens hadden ze een limiet van 2 concerten per persoon ingesteld. Zelfs Hitler was er niet van gediend
No Nukes: Daarbij was het wel gaaf dat Ralf in het japans zong idd.Damn, die geigerteller-intro *goosebumps
FUKU-SHIMA!
Wat een verschrikkelijk kut-nummer zeg. Ze is niet alleen niet te verstaan, maar je hoort helemaal niets van wat dat jochie speelt..quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Leuk nummertje van Nelly Furtado:
Nummern/Numbers anyone?
Welk jochie?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk kut-nummer zeg. Ze is niet alleen niet te verstaan, maar je hoort helemaal niets van wat dat jochie speelt..
LOLquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:56 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik denk dat Jarre toch veel meer invloed heeft gehad op het bij het grote publiek bekend maken van elektronische muziek. Kraftwerk (en vele anderen) werd vooral in de jaren 70 door veel mensen gezien als raar en experimenteel met harde emotieloze muziek. Toen was daar ineens Jarre met Oxygene dat totaal anders was. Mensen kregen plotseling elektronische muziek te horen die warm, organisch en melodieus was en waarbij je kon wegdromen.
Ik vind Kraftwerk ook geweldig maar Jarre heeft in z'n eentje gepresteerd wat Kraftwerk, Klaus Schulze, Vangelis, Tangerine Dream etc etc nooit voor elkaar hebben gekregen.
Vergeet dat jochie, luister naar de beat en geniet van Kraftwerkquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk kut-nummer zeg. Ze is niet alleen niet te verstaan, maar je hoort helemaal niets van wat dat jochie speelt..
Misschien heb je deels gelijk, maar ze hebben wel veel meer muzikanten beïnvloed en daarmee een een heel belangrijke bijdrage geleverd voor de ontwikkeling van elektronische muziek.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:56 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik denk dat Jarre toch veel meer invloed heeft gehad op het bij het grote publiek bekend maken van elektronische muziek. Kraftwerk (en vele anderen) werd vooral in de jaren 70 door veel mensen gezien als raar en experimenteel met harde emotieloze muziek. Toen was daar ineens Jarre met Oxygene dat totaal anders was. Mensen kregen plotseling elektronische muziek te horen die warm, organisch en melodieus was en waarbij je kon wegdromen.
Ik vind Kraftwerk ook geweldig maar Jarre heeft in z'n eentje gepresteerd wat Kraftwerk, Klaus Schulze, Vangelis, Tangerine Dream etc etc nooit voor elkaar hebben gekregen.
Damnit, alles is weer uitverkochtquote:Op zaterdag 10 november 2012 22:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
He. heeft iemand nog kaartjes kunnen kopen voor Düsseldorf? En welke?
Dat is niet zo gek hoor, het hele online ticketsysteem raakte door de war door de vraag naar tickets......quote:Op zondag 11 november 2012 22:13 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Damnit, alles is weer uitverkocht
Klinkt toch als een KW-fanquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:59 schreef PimD het volgende:
Nee, ben verre van een die-hard Kraftwerk-fan. Ik ken eigenlijk alleen de Autobahn - Mensch-Maschine albums, dus ik ben benieuwd naar de rest van de box. Was er al een tijd naar op zoek, maar de originele Duitse persing is bijna niet meer te krijgen. Er komt nu wel een nieuwe persing uit, met zwarte i.p.v. witte hoes, maar ja - ik wil de originele hebben
Volgens mij ligt barcelona echt niet in NLquote:Op woensdag 28 november 2012 13:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Ze komen naar Nederland op Sonar Festival waar ook Pet Shop Boys staan:
http://www.festivalinfo.n(...)men_voor_Sonar_2013/
Shit zat met Solar in de war, my badquote:Op woensdag 28 november 2012 13:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij ligt barcelona echt niet in NL
Zo groot is solar nu ook weer niet om kraftwerk langs te laten komen.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Shit zat met Solar in de war, my badhad het bericht ook half gelezen
Tja, dan snap je niet zo veel van Kraftwerkquote:Op woensdag 12 december 2012 22:17 schreef Paul het volgende:
Kraftwerk vind ik lollig om te lusiteren maar een concert lijkt me nou niet echt denderend om te zien. Ze bewegen niet echt zoveel he
2x zelfsquote:Op zondag 20 januari 2013 17:02 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Ik ben woensdag en donderdag bij Die Mensch-Maschine & Computerwelt in Dusseldorf geweest, Erg mooi om eens een concert van Kraftwerk mee te maken! Dat statische optreden past erg goed bij de thema's van de nummers. De concerten duurden elk dacht ik ongeveer 2 uur. Beide albums zelf duren beide ongeveer 35 minuten en de rest van de muziek waren nummers van alle overige albums. Het resultaat was dus wel veel overlap qua nummers. Daarmee verschillende de 2 avonden niet heel erg.
[ afbeelding ]
Gaaf hoor de uitvoering van La Formequote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ben bij de laatste 4 concerten geweest![]()
Hier recensies en de setlisten van alle 8 avonden en idd met overlap: http://meinzuhausemeinblo(...)sseldorf-160113.html
Dit pareltje van de Tour de France avond werd edoch slechts 1 keer gespeeld en vandaar dat ik hem hier post:
http://www.nu.nl/muziek/3(...)aar-nieuw-album.htmlquote:Kraftwerk richt zich na 10 jaar op nieuw album
Kraftwerk begint binnenkort met de opnames van zijn eerste studioalbum in 10 jaar.
Foto: ANP
Dat onthulde de legendarische Duitse elektroband, die tegenwoordig bestaat uit Ralf Hütter, Fritz Hilpert, Henning Schmitz en Falk Grieffenhagen, woensdag tegenover de Britse krant The Guardian.
Kraftwerk gaf onlangs nog een reeks concerten waarbij het elk van zijn acht voorgaande albums in zijn totaliteit ten gehore bracht. Daarbij deden de elektropioniers in acht dagen tijd onder meer Londen, New York, Sydney en Düsseldorf aan.
Focus
Hütter zegt dat de band zich nu op een nieuw album wil focussen. “Nu deze concertreeks van één tot en met acht achter de rug is, kunnen we ons volledig concentreren op nummer negen.” Op de vraag of ze zichzelf een tijdsdoel hebben gesteld voor de release antwoordde Hütter: “Natuurlijk. Het is non-stop muziek!”
Kraftwerk is volgende maand de hoofdact tijdens het Latitude Festival in het Britse Suffolk. Daarnaast zal de band ook nog een optreden verzorgen bij het Schotse festival T In The Park.
Het laatste studioalbum dat de band uitbracht was Tour De France Soundtracks in 2003.
quote:Kraftwerk met 3D-show naar Evoluon
e Duitse electronicaband Kraftwerk geeft op 17 en 18 oktober twee 3D-shows in het Evoluon in Eindhoven.
Foto: ANP
Het worden relatief intieme shows van Kraftwerk, daar er slechts achthonderd kaarten per optreden beschikbaar zijn, meldt Giel Beelen in zijn radioprogramma op 3FM.
Eerder gaf de groep dergelijke optredens in museums in New York en Londen. De laatste keer dat Kraftwerk in Nederland te zien was, was acht jaar geleden.
Kraftwerk werd begin jaren zeventig opgericht en groeide in snel tempo uit tot een toonaangevende krautrockband. De Duitsers worden gezien als de grondleggers van veel elektronische muziek, waaronder techno. In Nederland had Kraftwerk hits met Autobahn en The Model.
Ik ben benieuwd naar je (criminele?) connecties dan...quote:
quote:Er zijn per voorstelling slechts een kleine 800 tickets te koop. Daarom is op verzoek van de band besloten om de kaarten uitsluitend op naam te verkopen. Er kunnen maximaal 2 kaarten per transactie worden gekocht, en voor beide kaarten wordt om de naam van de kaarthouder en zijn/haar BSN-nummer gevraagd.
De verkoop begint aanstaande zaterdag om 10:00 uur. Wij raden kopers aan om, voordat de verkoop begint, een account aan te maken en beide namen en BSN-nummers gereed te houden tijdens het koopproces.
Op de avond van de show wordt het ticket aan de deur verruild voor een polsbandje en een 3D-bril. Hiervoor moet men zich aan de deur kunnen legitimeren, dus neem je identiteitsbewijs mee. Ben je niet in het bezit van een geldig ticket en/of een geldig identiteitsbewijs, dan kan de organisatie je de toegang tot het concert weigeren.
Achterdeur connecties. Maar die gebruik ik liever niet.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je (criminele?) connecties dan...
[..]
Dat was mijn tweede gok.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:18 schreef friekin_ het volgende:
Achterdeur connecties. Maar die gebruik ik liever niet.
wowquote:Op maandag 15 juli 2013 11:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je (criminele?) connecties dan...
[..]
Ik durf niet naar het buitenlandquote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waarom zijn jullie dan niet gewoon naar Dusseldorf gegaan als jullie zulke grote fans zijn?
Dat dus. Wat een ongein.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |