quote:
Op zondag 12 februari 2012 15:55 schreef Weakling het volgende:Hele toffe review Lone_Gunman! Enne:
[..]
Het zou me ook niet verbazen. Aan het begin van het concert je MP3-tje starten en verder lekker Wordfeuden tegen elkaar.
Het is mij nooit duidelijk wie nou precies wat doet van de vier heren op het podium. Heb er ook nooit echt naar gezocht moet ik direct toegeven.
Hier was ik ook altijd nieuwsgierig naar en nog steeds overigens.
Ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent maar ik zal je op weg helpen:
Ralf speelt de melodie en harmonie en hij zingt (met en zonder vocoder).
Henning is verantwoordelijk voor de bas. Bij bepaalde nummers speelt hij ook de melodie; in ieder geval bij Radioactivity en Tour De France ('83) en bij The Modell speelt hij parallel met Ralf.
Fritz is verantwoordelijk voor de percussie/drum patterns en sequences en/of patches. Ik heb ook het idee dat hij ook de geluidseffecten doet die je bijvoorbeeld bij Autobahn hoort. Voorheen deed Florian dat.
Stefan schijnt een video operator te zijn. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of hij iets muzikaals bijdraagt. Zo op het eerste gezicht lijkt hij alleen de video te doen. In de laatste youtube-link zie je ook dat hij blijft staan wanneer hij eigenlijk weg moet. Dit zou kunnen bevestigen dat hij helemaal niet met de muziek bezig is.
Overigens viel me nog iets op tijdens het concert. Ralf gaf telkens verbaal iets door aan Henning net voordat ze aan het volgende nummer gingen beginnen. Dit zou kunnen betekenen dat Henning verantwoordelijk is voor het starten van de nieuwe sequence.
In deze clip (2004 tour) zie je vanaf 3.40 heel goed wat ze achter hun consoles doen
[ Bericht 0% gewijzigd door Lone_Gunman op 13-02-2012 16:37:35 ]