de kleur alleen alquote:Op donderdag 19 januari 2006 01:11 schreef Geqxon het volgende:
Het_Biertje, je weet dat dit een classic is he
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 | [quote] EB 110 S Année 1994 / 1995 (30 ex.) Prix ou côte (¤) 282 000 (01/2002) Puissance fiscale (cv) Moteur Type 12 cylindres en V à 60° Soupapes par cylindre 5 Matériaux (culasse/bloc) Alliage léger / Fonte Position Centrale, longitudinale Distribution 2 x 2 ACT (courroie crantée) Alimentation Gestion électronique intégrale Bugatti Suralimentation 4 Turbocompresseurs IHI (1,15 bars) Cylindrée (cm3) 3 498 Alésage x course (mm) 81 x 56,6 Rapport volumétrique 7,5 Régime maxi (tr/min) 8 500 Puissance maxi (ch à tr/min) 611 à 8 250 Couple maxi (mkg à tr/min) 62,3 à 4 200 Puissance spécifique (ch/l) 174,5 Couple spécifique (mkg/l) 17,8 Transmission Type Intégrale (27% - 73%) Rapports 6, mécaniques Autobloquants En série Rapports de démultiplication 3,76 / 2,52 / 1,83 / 1,42 / 1,15 / 0,95 Vitesses théoriques (km/h) 90 / 134 / 185 / 238 / 294 / 356 Châssis Scx (m²) Cx Suspensions avants Doubles triangles superposés, barre stabilisatrice Suspensions arrières Doubles triangles superposés, barre stabilisatrice Freins avants (mm) Disques ventilés percés (332) Freins arrières (mm) Disques ventilés percés (332) Antiblocage - Direction Crémaillère, non assistée Tours de volant Diamètre de braquage (m) Dimensions Longueur x Largeur x Hauteur (mm) 4 400 x 1 940 x 1 125 Empattement (mm) 2 550 Voies avants (mm) 1 550 Voies arrières (mm) 1 618 Jantes avants 9" x 18" Jantes arrières 11,5" x 18" Pneumatiques avants 245/40 ZR 18 Pneumatiques arrières 325/30 ZR 18 Capacité réservoir (l) 120 Capacité coffre (l) 70 Poids Poids constructeur / contrôlé (kg) 1 570 / - Rapport poids/puissance (kg/ch) 2,57 / - Performances Vitesse maxi (km/h) 350 / 352* De 0 à 100 km/h (s) 3,3 De 0 à 160 km/h (s) De 0 à 400 m (s) 10,9 De 0 à 1000 m (s) 19,8 De 100 à 140 km/h en 4e (s) De 100 à 140 km/h en 5e (s) De 100 à 140 km/h en 6e (s) Consommation Conduite sportive (l/100 km) Autonomie (conduite sportive) (km) Urbaine / Extra U. / Mixte (l/100 km) Emissions CO2 (g/km) * Données contrôlées [/quote] ?> |
quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:38 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vind het jammer van de EB 110, niet voor ratelband.. Dan had ie maar niet iemand anders in deze bak moeten laten rijden..
Had ie beter z'n kut Hummer in de prak kunnen laten rijden..
quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:39 schreef Don_Tom het volgende:
Die kneus ging in de auto zitten, en dacht: Tjakkkaaaaaa
Ook al is ie van Ratelband, het blijft toch eeuwig zonde!
EVEN LEZEN HÉquote:de "ik kom hem thuis bij u ophalen"-kneus
Klinkt als een stoplicht-sprintje met een of andere dikke BMW, bij het overschakelen naar zijn 2 of zijn 3 kwam er opeens wel erg veel power op de achterwielen, waarna hij hem kwijtraakte. Het wegdek was namelijk ook nog vochtig/glad ook.quote:"Ik was net opgetrokken bij de verkeerslichten en reed gelijk met een andere auto. Toen gleed ik opeens naar links. Over de paaltjes heen."
Idd...quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:14 schreef blieblie het volgende:
Dit is toch een aangepaste EB110? Omdat Ratelband te lang was heeftie em (door Bugatti?) aan laten passen voor lange mensen.
Het valt nog meequote:Op donderdag 19 januari 2006 09:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kan de foto uit de OP niet zien, en dat is volgens mij maar beter ook
Heeft hij vaker met automobielen van dit kaliber te maken zover jij weet?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:18 schreef Tiemie het volgende:
Whehe, die garagehouder woont hier een paar km vandaan. Zag um gister op SBS6 en herkende hem meteen. Arme kerel.
Volgens mij wel jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:33 schreef Hugster het volgende:
[..]
Heeft hij vaker met automobielen van dit kaliber te maken zover jij weet?
na het poffertjes debacle in new york heeft hij weer bakken met geld verdient als positiviteitsgoeroe. dat doet hij alweer een tijdje, zoals je weet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:36 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Emile was een aantal jaar geleden toch helemaal blut
Hij heeft deze auto al behoorlijk wat jaren. Evenals z'n Bentley Arnage Red Label, Hummer H1 met vrachtwagenkenteken, classic Rolls Royces enz.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:36 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Emile was een aantal jaar geleden toch helemaal blut
ook_gek heeft toch een lijstje met alle supercars van Nederland?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:40 schreef Hugster het volgende:
[..]
Hij heeft deze auto al behoorlijk wat jaren. Evenals z'n Bentley Arnage Red Label, Hummer H1 met vrachtwagenkenteken, classic Rolls Royces enz.
Wie iemand wat Emile nog meer in de garage heeft staan?
Klassieke corvette ook nog. En nog wat auto's kan er even niet opkomen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:40 schreef Hugster het volgende:
[..]
Hij heeft deze auto al behoorlijk wat jaren. Evenals z'n Bentley Arnage Red Label, Hummer H1 met vrachtwagenkenteken, classic Rolls Royces enz.
Wie iemand wat Emile nog meer in de garage heeft staan?
Even wachten tot hij online komt danquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ook_gek heeft toch een lijstje met alle supercars van Nederland?
Oohja die kan in me ook nog herrineren ja, de oude Corvette.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Klassieke corvette ook nog. En nog wat auto's kan er even niet opkomen.
Dat is hij ook absoluut!quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:30 schreef t0n het volgende:
vind 'n eb110 specialer dan 'n h1/h2/h3...
quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef Jimmeh het volgende:
Iedereen kan wel leuk plaatjes posten van een EB110 SS, maar het is toch echt de GT waar er meer van gemaakt zijn
Van wie is deze dan eigenlijkquote:Numbers built 95 GTs, 31 SSs
Import auto..quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:50 schreef Steve-O het volgende:
[..]
[..]
Van wie is deze dan eigenlijk
[afbeelding]
Ik zag het ook jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Import auto..
en de apk is al een tijdje vervallen 18 oktober 2003![]()
Nee dat is de eerste toelating (bouwjaar)quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:58 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ik zag het ook ja
Volgens mij is het alleen geen import auto ding is hier in 93' al toegelaten
OK dat wist ik dus nietquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee dat is de eerste toelating (bouwjaar)
Echt lelijk die velgen zo gespoten, maar in standaard kleur zoals dat plaatje erboven zijn ze zo mooi die SS velgenquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:59 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]
Links de SS rechts de GT
Tjakka heeft(Had) dus een GT
Bron, link?!quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:08 schreef SiGNe het volgende:
Ik las ergens ook al dat Ratelband een Bugatti Veyron heeft gekocht ter waarde van 1,7 miljoen... tjakkaaa..daar gaat je bankrekening
Overigens is die EB110 vast niet total loss, die wordt gewoon gerepareerd.
Daar heeft ook een enzo gestaan. Ik herken de omgeving op de foto. Frappant dat een of andere lokale frutgarage midden in het dorp dat soort wagens heeft staan trouwensquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef PNG het volgende:
Vorig jaar verkocht via v/d Akker:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
V.d. Akker, lokale frutgaragequote:Op donderdag 19 januari 2006 17:32 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Daar heeft ook een enzo gestaan. Ik herken de omgeving op de foto. Frappant dat een of andere lokale frutgarage midden in het dorp dat soort wagens heeft staan trouwens
Audiboer toch?quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:39 schreef blieblie het volgende:
[..]
V.d. Akker, lokale frutgarage.
die gsi op de voorgrond...quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef PNG het volgende:
Vorig jaar verkocht via v/d Akker:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wel apart dat die dingen gewoon buiten staan waar elke janlul eraan kan zitten. Zo'n wagen hoort imo in een museumquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:39 schreef blieblie het volgende:
[..]
V.d. Akker, lokale frutgarage.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:56 schreef Hugster het volgende:
[..]
Even wachten tot hij online komt dan![]()
Die is van een 1 of andere garage in nederland, volgens tim en tom koronel is dit de enige super sport in nederland. Maar dat klopt dus niet. Want marin ( eigenaar van de enzo ) heeft er ook 1 staan. En men zegt dat er nog 1 in nederland staat. Echter heb ik nooit gehoord wie die heeft en of hij ergens in Nederland staat.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:50 schreef Steve-O het volgende:
[..]
[..]
Van wie is deze dan eigenlijk
[afbeelding]
Check de APK van die Hummer erboven dan!quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Import auto..
en de apk is al een tijdje vervallen 18 oktober 2003![]()
ik snap je reactie nietquote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:50 schreef GSi het volgende:
Mss schrok de bestuurder wel..
Zo van BOE! GAAT IE!
yep, ik heb me er zelfs nog ingeperstquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:35 schreef PNG het volgende:
Sowieso 3 gewone en 1 SS, als jij zegt 2, dan sowieso 3 gewone en 2 SSen.
zo krap die autoquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:43 schreef Hugster het volgende:
[..]
yep, ik heb me er zelfs nog ingeperstalleen staat hij niet op kenteken.
[afbeelding]
(snapshotje uit mijn filmpje)
De EB110 SS van Marin
quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:59 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat een strontlelijke bak
Koppeling is ook MEGA zwaar, en ja dat interieur daar let je toch niet op als me met 3,3 (!!) seconde naar de 100 km/h vliegtquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:18 schreef Halfgedraaide het volgende:
Is toch gewoon een typisch interieur van dat tijdperk? Ooit het spartaanse interieur van een F40 gezien? Dat interieur boeit toch niet. De buitenkant is buitengewoon mooi en de motor is![]()
Ik zat met 1.98m en de stoel op de achterste stand compleet opgevouwen met m'n knieen boven het stuurquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:46 schreef Jimmeh het volgende:
En de versie van Emile had zo'n interieur, wat nog wel mee valt. Al ziet het er voor een Italiaanse sportauto te goedkoop uit, beetje Japans/Koreaans![]()
[afbeelding]
Maar doe mij maar die SS, dat interieur neem ik voor lief(Al zal ik wel niet normaal in die auto passen met 1.92m)
jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:58 schreef Jimmeh het volgende:Die Timmie en Tommie Coronel passen er makkelijk in, niet eerlijk
Ja wel relaxed dat ze gewoon vol gas gaan en dat, dat er niet ipv het opgenomen geluid een stom muziekje wordt gedraaid, hoor je ook mooi bij de Spyker review.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:05 schreef Hugster het volgende:
[..]
ja
Maximumsnelheid op s'lands wegen werd niet ten alle tijde gehandhaafd zag ik![]()
![]()
Je hebt idd gedeeltelijk gelijk; die lui willen zelf ook maar al te graag even erin scheuren en je hoort ook vaak dat ze dan crashen met als excuus dat ie 'zomaar' wegbrak bij 50KM/u.... Maar voor de APK-keuring doen ze volgens mij ook altijd een uitlaatgassentest, waarbij ze de motor in de garage even op volle toeren laten draaien. Dan geeft die computer idd 8000rpm aan, maar dat wil niet zeggen dat de monteur ook daadwerkelijk zo heeft gereden....quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:32 schreef StefanP het volgende:
Het is altijd hetzelfde liedje bij garages als je een snelle auto hebt, zelfs bij de dealer. Al die sjonnie monteurs willen natuurlijk niets liever dan even 500pk voelen. Ik heb al vaak zat verhalen gelezen van supra/WRX/enz eigenaren die hun auto kwamen ophalen en dat de velg beschadigd was, hun aftermarket computertjes aangaven dat er met 2 bar turbodruk gereden was, dat er 8000RPM gemaakt was na slechts 1 km (koude start) enz. Smerige lijers. Ik noteer vooraf de KMstand, vertel die aan de dealer, zet de boost controller op z'n laagste stand en zorg dat ze weten dat het menens is: met mijn auto wordt NIET gereden, PUNT.
Lol, wie wil er nou in die toyota kabrolla rijden van jou ?quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:32 schreef StefanP het volgende:Wat is er nou met al die kneuzen die sportauto's in de prak rijden?
Die garagehouder is gewoon verantwoordelijk, PUNT! Als je in zo'n auto stapt dan neem je de verantwoordelijkheid op je dat je hem kapot kunt rijden. Durf je dat niet, dan transporteer je hem maar.
Het is altijd hetzelfde liedje bij garages als je een snelle auto hebt, zelfs bij de dealer. Al die sjonnie monteurs willen natuurlijk niets liever dan even 500pk voelen. Ik heb al vaak zat verhalen gelezen van supra/WRX/enz eigenaren die hun auto kwamen ophalen en dat de velg beschadigd was, hun aftermarket computertjes aangaven dat er met 2 bar turbodruk gereden was, dat er 8000RPM gemaakt was na slechts 1 km (koude start) enz. Smerige lijers. Ik noteer vooraf de KMstand, vertel die aan de dealer, zet de boost controller op z'n laagste stand en zorg dat ze weten dat het menens is: met mijn auto wordt NIET gereden, PUNT.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:18 schreef errorken het volgende:
[..]
Lol, wie wil er nou in die toyota kabrolla rijden van jou ?![]()
quote:Bolide Ratelband in de prak
Donderdag 19 januari 2006 - ARNHEM – De Bugatti EB 100 GT van Emile
Ratelband, ter waarde van een half miljoen euro, is gisteren flink
beschadigd door zijn garagehouder.
Emile Ratelband is de wanhoop nabij vanwege de schade aan zijn dure
Bugatti. FOTO JAN WAMELINK / GPD
De bolide kwam in zijn woonplaats Arnhem ongelukkig in aanraking met een
aantal paaltjes en een lichtmast. Ratelband kwam direct naar de plaats des
onheils.
„Ik ben er helemaal ziek van. Ik zei nog dat ze hem beter op een aanhanger
naar de keuring konden brengen. Maar de garagehouder zei dat hij wel zou
rijden. En dan gebeurt dit.“
De wagen moest naar de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Daar zou de pas
aangeschafte Bugatti gekeurd worden voor een Nederlands kenteken. De
garagehouder zegt geslipt te zijn. „Ik heb niet te hard gereden. Ik trok op
en toen gleed ik opeens naar links. Over de paaltjes heen.“
Ratelband gelooft er niets van: „Dat kan niet. Die auto is een four wheel
drive en kan 320 kilometer per uur rijden. Die kan niet zomaar van de weg
raken. Of er moet olie liggen.“
Dan komt de wagen scheef in de takels van het bergingsbedrijf te hangen en
raakt even de grond. Ratelband kreunt. „Ook dat nog.“
Bugatti is trouwens Fransquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:46 schreef Jimmeh het volgende:
Al ziet het er voor een Italiaanse sportauto te goedkoop uit, beetje Japans/Koreaans![]()
heb jij dat filmpje gemaakt? Zo ja, niet alleen lamborgini heeft deuren die omhoog open gaanquote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:52 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://media.putfile.com/ratelband-lambo-kapoet
Graag gedaan.
Te triest voor woorden dat zo'n rijbaan gewoon tot stilstand komt door een ongeluk, van die ramptoeristen die vol op de rem slaan om er maar zoveel mogelijk van te zienquote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:52 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://media.putfile.com/ratelband-lambo-kapoet
Graag gedaan.
Ettore Bugatti is een Italiaan, die zijn fabriek wel in Frankrijk had ja. Tuurlijk dat het Frankrijk staat, maakt het een beetje Frans alleen...... dat was een hele andere tijd. De Bugatti EB 110 is ontstaan in de tijd dat een Italiaanse ondernemer de naamrechten kocht van het al tijden lang failliete Bugatti en zijn fabriek in de buurt van Modena vestigde waar ook alle andere grote namen zitten van de Italiaanse supercars. Oftewel deze EB110 is zo Italiaans als het maar kan en die Fransozen zijn echt niet in staat om zoiets moois te fabricerenquote:
quote:CV Michael Schumacher:
Naam : Michael Schumacher
Geboortedatum: 3 januari 1969
Geboorteplaats: Hürth-Hermülheim (Kerpen), Duitsland
Leeftijd: 36 jaar
Lengte: 1.74 m
Gewicht: 77.5 kg
Bloedgroep: AB-negatief
Woonplaats: Vufflens-le-Château, Zwitserland
Stem: Stem van Michael Michael Schumacher (20 Kb, MP3)
Getrouwd: Met Corinna Betsch op 5 augustus 1995
Kinderen: Gina Maria (20 februari 1997) Mick (22 maart 1999)
Vooropleiding: Automonteur (Opleiding bij garage Bergermeister)
Huisdieren: Honden
Hobbies: Karting - Bioscoop - Motorrijden
Auto’s: Fiat 500 - Bugatti EB110 - Lancia Zeta - Ferrari 550 Maranello
Vliegtuig: Een Falcon 2000 (foto)
Favoriete Sport: Mountainbiken – Fitness - Joggen - Voetbal
Favoriete TV Programma: 7 Tage - 7 Köpfe
Rituelen voor de start van een race: De wagen vanaf de linkerzijde binnengaan
Favoriete eten: Italiaans
Favoriete drank: Apfelschorle ( Appelsap met mineraalwater)
Favoriete muziek: Michael Jackson - Phil Collins - M. Rosenberg Tina Turner - Whitney Houston
hai alles goed?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:05 schreef ook_gek het volgende:
die fiat 500 heeft hij sinds een paar jaar wer terug toch. Dat was zijn aller eerste auto ooit. En op een dag heeft een fanclub die auto terug gegeven aan schumi. Waar hij overgens ook mee kwam aanrijden tijdens de persvoorstelling van de nieuwe F1 wagen.
Of zit ik er nu totaal naast?
De huidige Bugatti-fabriek staat toch in Molsheim in Frankrijk? Heel Frans is iig de kleur. Die kleur blauw is traditioneel de Franse racekleur.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 02:26 schreef Jimmeh het volgende:
Ettore Bugatti is een Italiaan, die zijn fabriek wel in Frankrijk had ja. Tuurlijk dat het Frankrijk staat, maakt het een beetje Frans alleen...... dat was een hele andere tijd. De Bugatti EB 110 is ontstaan in de tijd dat een Italiaanse ondernemer de naamrechten kocht van het al tijden lang failliete Bugatti en zijn fabriek in de buurt van Modena vestigde waar ook alle andere grote namen zitten van de Italiaanse supercars. Oftewel deze EB110 is zo Italiaans als het maar kan en die Fransozen zijn echt niet in staat om zoiets moois te fabriceren![]()
inderdaad een mooie motor, dat ding heeft 60 kleppen..ook fijn om af te stellen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het motorblok:
[afbeelding]
ook een fraai stukje beeldhouwwerk.
barbaar!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:13 schreef pieter_pontiac het volgende:
Een van de lelijkste supercars ooit.
Vooral die koplampen,
Volgens mij ziet het er standaard zo uit:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het motorblok:
ook een fraai stukje beeldhouwwerk.
De bovenste is een SS, de onderste een GTquote:Op maandag 23 januari 2006 06:57 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het er standaard zo uit:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |