FOK!forum / Klaagbaak / Gabber: Jazz, beetje eentonig.
Chanandlerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:18
Zit ik zo laatst met een stereotype gabber te praten (ja, ik ken mensen), kaal, bomberjack, nikes etc. Laat ik eens het gesprek een wending geven door hem wat muziek te laten horen op mn MP3, waar uiteraard Miles Davis de meeste ruimte in beslag neemt. Na zo'n 30 seconden haalt hij het oordopje uit z'n oor en zegt:

"Beetje eentonig, ik bedoel, steeds weer diezelfde trompet enzo.."

Ik viel zowat van m'n stoel. Kerel, wtf? Jazz is 1 van de meest kleurrijkste muzieksoorten
Niet dat ik die mooie hardcore muziek niet respecteer, maar...wtf? Get some sense, of is dat er al uitgehakt tijdens thunderdome ofzo?
Quarkswoensdag 18 januari 2006 @ 21:20
Haha, heb je hem ook gevraagd of hij de hele tijd *boemboemboem* niet eentonig vind
Bonzi_Buddywoensdag 18 januari 2006 @ 21:21
Ik vind beiden saai
Chanandlerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:24
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:20 schreef Quarks het volgende:
Haha, heb je hem ook gevraagd of hij de hele tijd *boemboemboem* niet eentonig vind
Ik nam de moeite niet eens meer, kom op zeg, iemand die zegt dat jazz eentonig is, is toch niet helemaal 100% bij z'n hoofd
Slagerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:24
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:20 schreef Quarks het volgende:
Haha, heb je hem ook gevraagd of hij de hele tijd *boemboemboem* niet eentonig vind
Wéééér iemand die daar geen reet van af weet...
DLTFwoensdag 18 januari 2006 @ 21:25
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:24 schreef Slager het volgende:

[..]

Wéééér iemand die daar geen reet van af weet...
Hij snapt 't anders goed, want meer dan Boem boem boem is het niet
Slagerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:26
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:25 schreef DLTF het volgende:

[..]

Hij snapt 't anders goed, want meer dan Boem boem boem is het niet
oke
Chanandlerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:28
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:25 schreef DLTF het volgende:

[..]

Hij snapt 't anders goed, want meer dan Boem boem boem is het niet
Er zit wel enigzins een opvolging in van "instrumenten", maar inderdaad, voor de leek ( ) is het niet meer als boemboem. Althans, dat is wat ik hoor.
Slagerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:29
JAZZ IS EENTONIG !
Agiathwoensdag 18 januari 2006 @ 21:29
Ach, als hij het nou niet mooi vind...
Chanandlerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:30
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:29 schreef Slager het volgende:
JAZZ IS EENTONIG !
Een mening mag je hebben, maar doe dat dan alleen als hij wel klopt
Slagerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:31
er zit niet voor niets een smiley achter ...!
Chanandlerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:31
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:29 schreef Agiath het volgende:
Ach, als hij het nou niet mooi vind...
Gaat het toch niet om, hij noemt JAZZ EENTONIG Als hij inderdaad nou had gezegd dat ie er geen hol aan vind omdat hij niet van dat soort muziek houd is tot daar aantoe, maar eentonig...
jehovaguerillawoensdag 18 januari 2006 @ 21:32
Sommige mensen zijn gewoon zo stom..
ik heb ook zo'n maat met 'verstand' van muziek.. hij heeft een soort filter voor zijn oren hangen waar alleen r&b doorheen kan penetreren.. geeneens soul (tenzij iemand die zwarter is dan hij zegt dat het goed is ,dan is het dus goed)
check ,hij is bijna 30 en vindt 50cent de beste rapper sinds tupac (rap weet ie dus ook al nix van) 'k gaf 'm laatst een cd van a tribe called quest 'low end theory' en toen ik zei dat die cd uit 1991 kwam viel ie zowat uit z'n stoel.
Lekker verstand van muziek heb je dan
Agiathwoensdag 18 januari 2006 @ 21:34
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:31 schreef Chanandler het volgende:

[..]

Gaat het toch niet om, hij noemt JAZZ EENTONIG Als hij inderdaad nou had gezegd dat ie er geen hol aan vind omdat hij niet van dat soort muziek houd is tot daar aantoe, maar eentonig...
Ja maar gabbers zijn soweiso niet echt mensen dus...
Je had het net zo goed aan de muur kunnen laten horen.
Net zo toerekeningsvatbaar
googoodollwoensdag 18 januari 2006 @ 21:36
Jazz is ook echt kènker irritant.

Maar als ie dat tegen je gezegd had was je waarschijnlijk helemaal gaan flippen
XiChicowoensdag 18 januari 2006 @ 21:37
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:32 schreef jehovaguerilla het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon zo stom..
ik heb ook zo'n maat met 'verstand' van muziek.. hij heeft een soort filter voor zijn oren hangen waar alleen r&b doorheen kan penetreren.. geeneens soul (tenzij iemand die zwarter is dan hij zegt dat het goed is ,dan is het dus goed)
check ,hij is bijna 30 en vindt 50cent de beste rapper sinds tupac (rap weet ie dus ook al nix van) 'k gaf 'm laatst een cd van a tribe called quest 'low end theory' en toen ik zei dat die cd uit 1991 kwam viel ie zowat uit z'n stoel.
Lekker verstand van muziek heb je dan
Je moet ook geen verstand van muziek willen hebben, je moet luisteren wat jij mooi vind klinken. En je hebt dan gelijk, dat zo'n oldschool cd misschien technisch en lyrisch veel beter in elkaar zit .. maar als je het niet mooi vind kun je idd maar beter weer naar 50 Cent luisteren als je dat leuk vind
Slagerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:38
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:34 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ja maar gabbers zijn soweiso niet echt mensen dus...
Je had het net zo goed aan de muur kunnen laten horen.
Net zo toerekeningsvatbaar
zoo! .. nee bij jouw wel zeker met je vooroordelen
Chanandlerwoensdag 18 januari 2006 @ 21:38
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:36 schreef googoodoll het volgende:
Jazz is ook echt kènker irritant.

Maar als ie dat tegen je gezegd had was je waarschijnlijk helemaal gaan flippen
Nee, want ik kan me daar eenigzins nog in vinden als hij dat zou hebben gezegd.
Agiathwoensdag 18 januari 2006 @ 21:43
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:38 schreef Slager het volgende:

[..]

zoo! .. nee bij jouw wel zeker met je vooroordelen
Jazz eentonig noemen = ontoerekeningsvatbaar
Tafkahswoensdag 18 januari 2006 @ 21:51



Nu * met jazzy invloeden *
Chanandlerwoensdag 18 januari 2006 @ 22:01
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:51 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]


Nu * met jazzy invloeden *
Die kerel lijkt best trouwens
Quarkswoensdag 18 januari 2006 @ 22:05
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:51 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]


Nu * met jazzy invloeden *
Die stikker rechtsonder maakt het helemaal af: afgeschreven.
Tafkahswoensdag 18 januari 2006 @ 22:07
Je vraagt je trouwens af hoeveel van die kneuzen er in de knoop zijn geraakt op het moment dat hun wereldje instortte. Al die pillen maken je best wel gek volgens mij..
Kinzwoensdag 18 januari 2006 @ 22:10
Jazz is echt niet eentonig.

Maar *boemboemboem* is ook niet eentonig.. ik ken niemand, maar dan ook niemand die alleen maar *boem boem boem* luisterd. Er zit vast wel melodie in ofzo..
Slagerwoensdag 18 januari 2006 @ 22:12
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:43 schreef Agiath het volgende:

[..]

Jazz eentonig noemen = ontoerekeningsvatbaar
het serieus nemen met een smiley
Schorpioenwoensdag 18 januari 2006 @ 22:30
Jazz is twaalftonig!
Tafkahswoensdag 18 januari 2006 @ 22:48
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:30 schreef Schorpioen het volgende:
Jazz is twaalftonig!
Net zoveel vingers als je kan tellen

[ Bericht 2% gewijzigd door Tafkahs op 18-01-2006 22:55:29 ]
W1ZZwoensdag 18 januari 2006 @ 22:56
Jazz is idd niet eentonig maar erg fijn om naar te luisteren ook niet. Het is zo kleurrijk dat het zo chaotisch als de pest is, niks an
Chanandlerwoensdag 18 januari 2006 @ 23:45
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:56 schreef W1ZZ het volgende:
Jazz is idd niet eentonig maar erg fijn om naar te luisteren ook niet. Het is zo kleurrijk dat het zo chaotisch als de pest is, niks an
Verschilt nogal..maar zo'n antwoord had ik dan nog gerespecteerd
RichardQuestwoensdag 18 januari 2006 @ 23:46
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:45 schreef Chanandler het volgende:

[..]

Verschilt nogal.
Maar Miles David wel. Nog nooit iemand een heel Davis-lied horen fluiten .
teknomistwoensdag 18 januari 2006 @ 23:49
Beetje de boel nuanceren. Jazz is eentoniger dan gabber als het gaat om het feit dat er minder verschillende soorten klankkleuren worden gebruikt. Een jazzplaat met alleen een trompet-improvisatie-solo IS eentoniger dan een gabberplaat met allerlei synths, samples, etc. Van de andere kant is jazz minder eentonig in de zin dat het complexer is en meer subtiele veranderingen kent. Sowieso kun je een heel genre niet over 1 kam scheren. Jazz is nogal een breed begrip en ook binnen de gabber bestaan verschillende stromingen van de oppervlakkige trance-achtige shit tot de wat diepere, complexere industriële variant. Maar als ik moet kiezen heb ik toch liever jazz. .
teknomistwoensdag 18 januari 2006 @ 23:54
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:53 schreef RichardQuest het volgende:
. Zo is dat.
Ik vind beiden muziek leuk, dus ik ga niks bashen hier. Behalve lelijke gabbers + gabberinnen. .
MrX1982donderdag 19 januari 2006 @ 00:08
gifje verplaatst naar: Funny links, pics en clips topic. Deel 13.

[ Bericht 79% gewijzigd door buzzer op 20-01-2006 08:57:55 ]
teknomistdonderdag 19 januari 2006 @ 00:11
waarom trekken gabbers altijd rare bekken?
Oosthoekdonderdag 19 januari 2006 @ 00:45
Misschien liet je hem wel ontzettende kutmuziek van davis horen. Het is niet allemaal geweldig wat hij gemaakt heeft, en er zit zéker eentonig spul tussen.
Chanandlerdonderdag 19 januari 2006 @ 14:20
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:49 schreef teknomist het volgende:
Beetje de boel nuanceren. Jazz is eentoniger dan gabber als het gaat om het feit dat er minder verschillende soorten klankkleuren worden gebruikt. Een jazzplaat met alleen een trompet-improvisatie-solo IS eentoniger dan een gabberplaat met allerlei synths, samples, etc. Van de andere kant is jazz minder eentonig in de zin dat het complexer is en meer subtiele veranderingen kent. Sowieso kun je een heel genre niet over 1 kam scheren. Jazz is nogal een breed begrip en ook binnen de gabber bestaan verschillende stromingen van de oppervlakkige trance-achtige shit tot de wat diepere, complexere industriële variant. Maar als ik moet kiezen heb ik toch liever jazz. .
Denk je nou écht dat die kerel er precies zo over denkt?
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 00:20 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]

Chique biertje voor een chique vrouwtje .
Dat is de lelijkste gabber-chick die ik ooit heb gezien.
kamagurkadonderdag 19 januari 2006 @ 14:27
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:24 schreef Chanandler het volgende:

[..]

Ik nam de moeite niet eens meer, kom op zeg, iemand die zegt dat jazz eentonig is, is toch niet helemaal 100% bij z'n hoofd
Sommige jazz is echt wel repetitief trouwens, als je de muziek niet kan waarderen of er weinig vanaf weet klinkt het inderdaad allemaal als oeverloos getrompetter en getik..

Maarja, gabber..
trebborsdonderdag 19 januari 2006 @ 14:35
uuh Hardcore is niet boem boem boem maar met veel ritme en boem boem tralalala. Terror is boem boem boem en 1000x sneller/harder, beetje speedcore some one?

(ja ik luister hardcore, geen terror )


Ps. had die gast een joint op ofzo dat hij er geen ritme in hoord zitten... als hij speed op had stond hij al te hakken
Noshdonderdag 19 januari 2006 @ 14:41
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:35 schreef trebbors het volgende:
uuh Hardcore is niet boem boem boem maar met veel ritme en boem boem tralalala. Terror is boem boem boem en 1000x sneller/harder, beetje speedcore some one?
Terror is ook niet alleen boemboem, zit vaak stukken complexer in elkaar qua structuur dan mainstream 'rietietie-handjies in de lucht'-hardcore.
Maar ja, vechten tegen de bierkaai dit.
DubzOnedonderdag 19 januari 2006 @ 14:41
Opzich wordt Jazz gespeeld vanuit een bepaalde basis, vanuit daar kan het steeds verder uitgebouwd worden... Dat kan ook het geval zijn bij gabber. Ik vind dat er best wel wat 'inteligente hardcore' is.
teknomistdonderdag 19 januari 2006 @ 15:01
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Sommige jazz is echt wel repetitief trouwens, als je de muziek niet kan waarderen of er weinig vanaf weet klinkt het inderdaad allemaal als oeverloos getrompetter en getik..

Maarja, gabber..
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Gabber is echt wel repetitief trouwens, als je de muziek niet kan waarderen of er weinig vanaf weet klinkt het inderdaad allemaal als oeverloos gebonk en geboem..

Maarja, jazz..
Snap je hem?
RichardQuestdonderdag 19 januari 2006 @ 15:04
Zie ik hier weer genuanceer? .
kamagurkadonderdag 19 januari 2006 @ 15:06
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:01 schreef teknomist het volgende:

[..]


[..]

Snap je hem?
Probeer je mij nu muziekles te geven teknomist?
trebborsdonderdag 19 januari 2006 @ 15:09
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:41 schreef DubzOne het volgende:
Opzich wordt Jazz gespeeld vanuit een bepaalde basis, vanuit daar kan het steeds verder uitgebouwd worden... Dat kan ook het geval zijn bij gabber. Ik vind dat er best wel wat 'inteligente hardcore' is.
Dat ook, maar de mainstream hardcore klikt ook steeds meer op hardstyle/hardtrance geef mij maar nosferatu, of toxic nah andere zijn ook supppppper
teknomistdonderdag 19 januari 2006 @ 15:12
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Probeer je mij nu muziekles te geven teknomist?
Nee, ik maak je alleen attent op dezelfde redenering die mensen maken die van gabber houden.
DubzOnedonderdag 19 januari 2006 @ 15:12
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Probeer je mij nu muziekles te geven teknomist?
Ik vond het anders een duidelijke muziekles...
ssebassdonderdag 19 januari 2006 @ 15:37
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:49 schreef teknomist het volgende:

Beetje de boel nuanceren. Jazz is eentoniger dan gabber als het gaat om het feit dat er minder verschillende soorten klankkleuren worden gebruikt. Een jazzplaat met alleen een trompet-improvisatie-solo IS eentoniger dan een gabberplaat met allerlei synths, samples, etc.
Er zijn genoeg jazz stukken waar het louter gaat om de verschillende klankkleuren door toevoeging van verschillende instrumenten. Je hebt natuurlijk nog de dixieland, bebop, cool jazz, new orleans, free jazz, hard bop etc.
kamagurkadonderdag 19 januari 2006 @ 15:40
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee, ik maak je alleen attent op dezelfde redenering die mensen maken die van gabber houden.
Ik had dus net gereageerd tegen iemand die deed alsof je jazz niet eentonig kán vinden! In weze leg je me dus iets uit wat ik net al aan iemand anders probeerde duidelijk te maken...

Ik vind het allemaal best hoor verder
Noshdonderdag 19 januari 2006 @ 15:47
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:37 schreef ssebass het volgende:

[..]

Er zijn genoeg jazz stukken waar het louter gaat om de verschillende klankkleuren door toevoeging van verschillende instrumenten. Je hebt natuurlijk nog de dixieland, bebop, cool jazz, new orleans, free jazz, hard bop etc.
Je hebt natuurlijk ook nog terror, frenchcore, breakcore, speedcore, extratone, darkcore, industrial hardcore, gewone mainstream hardcore, early hardcore en doomcore.
Allemaal variaties op simpel 'boemboemboem', ZOMG!
OFfSprngrdonderdag 19 januari 2006 @ 15:57
Mwah, vriend van me zei gister dat KoRn beter was dan Opeth, DAT IS PAS HEILIGSCHENNIS!
Nawiendonderdag 19 januari 2006 @ 16:19
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:41 schreef DubzOne het volgende:
Opzich wordt Jazz gespeeld vanuit een bepaalde basis, vanuit daar kan het steeds verder uitgebouwd worden... Dat kan ook het geval zijn bij gabber. Ik vind dat er best wel wat 'inteligente hardcore' is.
Wheheheh
Ken je dat nummer, ik geloof van Darkraver ofzo: Intelligent Hardcore
Het begint met een sample van een bosmongool die oerwoudgeluiden maakt

maar de intelligente hardcore is idd de dingens.. Industrial hardcore
ssebassdonderdag 19 januari 2006 @ 16:27
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:47 schreef Nosh het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk ook nog terror, frenchcore, breakcore, speedcore, extratone, darkcore, industrial hardcore, gewone mainstream hardcore, early hardcore en doomcore.
Allemaal variaties op simpel 'boemboemboem', ZOMG!
Daar ging het niet om. Teknomist zei dat er niet met klankkleuren werd gespeeld, daar was het een reactie op.
Tafkahsdonderdag 19 januari 2006 @ 16:37
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:41 schreef DubzOne het volgende:
Opzich wordt Jazz gespeeld vanuit een bepaalde basis, vanuit daar kan het steeds verder uitgebouwd worden... Dat kan ook het geval zijn bij gabber. Ik vind dat er best wel wat 'inteligente hardcore' is.
Is dat het soort hardcore waarin voetballeuzen gescandeerd wordt
Tafkahsdonderdag 19 januari 2006 @ 16:38
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:04 schreef RichardQuest het volgende:
Zie ik hier weer genuanceer? .
Zelfs in KLB heb je subculturen, tss
teknomistdonderdag 19 januari 2006 @ 16:56
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:27 schreef ssebass het volgende:

[..]

Daar ging het niet om. Teknomist zei dat er niet met klankkleuren werd gespeeld, daar was het een reactie op.
Ik had het niet over het genre an sich maar per nummer of album. Jazz draait vaker om improvisatie.
MrDoegewoondonderdag 19 januari 2006 @ 17:19
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:19 schreef Nawien het volgende:

[..]

Wheheheh
Ken je dat nummer, ik geloof van Darkraver ofzo: Intelligent Hardcore
Het begint met een sample van een bosmongool die oerwoudgeluiden maakt

maar de intelligente hardcore is idd de dingens.. Industrial hardcore
Is van Darkraver en Vince en stamt nog uit de tijd dat de Darkraver nog niet zo'n hype was
DubzOnedonderdag 19 januari 2006 @ 17:40
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:37 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Is dat het soort hardcore waarin voetballeuzen gescandeerd wordt
Dat is diepgaandere industrial hardcore...
jehovaguerilladonderdag 19 januari 2006 @ 18:26
Hardcore of andere teringherrie bestaat uit geluiden ,bas en samples.
Er is geen akkoordenschema van te maken omdat er gewoon nix in zit.
Jazz bestaat uit akkoorden. En niet zomaar akkoorden neehee ,jazz heeft zijn eigen akkoorden.
Vraag eens aan een hele goede dj wat die eigenlijk afweet van tertsen en kwinten etc.
Staat ie met een bek vol tanden.. niet dat het zoo belangrijk is hoor als het goed klinkt is het goed.
Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat terror teringherrie is en jazz soms ook.
Toch is jazz de hogere vorm van die 2.
Alleen goede muzikanten kunnen jazz spelen en erbij improviseren.
Elke gare gabberknaak kan een paar scheten in een microfoon laten en zeggen "tjek me vette baslijn weeje"
Aanvullen met de doodskreten van een paar katten en een sample eroverheen gooien die zo langzaam/snel wordt afgespeeld dat de herkomst niet meer na te gaan en......
gabbertje gaat weer uit z'n plaat!!!!!!
De maatschappij degenereert en de 'muziek' ook.
Als je een beeeeetje intelligente vorm van house wilt noemen noem dan tenminste techno.
Zit nog iets in dat een beetje op structuur lijkt.
Dr_Croutondonderdag 19 januari 2006 @ 18:29
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:26 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hardcore of andere teringherrie bestaat uit geluiden ,bas en samples.
Er is geen akkoordenschema van te maken omdat er gewoon nix in zit.
Jazz bestaat uit akkoorden. En niet zomaar akkoorden neehee ,jazz heeft zijn eigen akkoorden.
Vraag eens aan een hele goede dj wat die eigenlijk afweet van tertsen en kwinten etc.
Staat ie met een bek vol tanden.. niet dat het zoo belangrijk is hoor als het goed klinkt is het goed.
Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat terror teringherrie is en jazz soms ook.
Toch is jazz de hogere vorm van die 2.
Alleen goede muzikanten kunnen jazz spelen en erbij improviseren.
Elke gare gabberknaak kan een paar scheten in een microfoon laten en zeggen "tjek me vette baslijn weeje"
Aanvullen met de doodskreten van een paar katten en een sample eroverheen gooien die zo langzaam/snel wordt afgespeeld dat de herkomst niet meer na te gaan en......
gabbertje gaat weer uit z'n plaat!!!!!!
De maatschappij degenereert en de 'muziek' ook.
Als je een beeeeetje intelligente vorm van house wilt noemen noem dan tenminste techno.
Zit nog iets in dat een beetje op structuur lijkt.
Olé.
teknomistdonderdag 19 januari 2006 @ 18:31
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:26 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hardcore of andere teringherrie bestaat uit geluiden ,bas en samples.
Je vergeet vette lead synths en FX. Hardcore ontbeert juist bas, alleen zware verstoorde kicks.
quote:
Er is geen akkoordenschema van te maken omdat er gewoon nix in zit.
Jazz bestaat uit akkoorden. En niet zomaar akkoorden neehee ,jazz heeft zijn eigen akkoorden.
Akkoorden zijn niet noodzakelijk.
quote:
Vraag eens aan een hele goede dj wat die eigenlijk afweet van tertsen en kwinten etc.
Staat ie met een bek vol tanden.. niet dat het zoo belangrijk is hoor als het goed klinkt is het goed.
Vraag aan een goede jazz-artiest tape delay of een VST is. .
quote:
Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat terror teringherrie is en jazz soms ook.
Juist.
quote:
Toch is jazz de hogere vorm van die 2.
Soms wel, soms niet. Dixieland vind ik oppervlakkiger en simpeler dan industrial hardcore.
quote:
Alleen goede muzikanten kunnen jazz spelen en erbij improviseren.
Elke gare gabberknaak kan een paar scheten in een microfoon laten en zeggen "tjek me vette baslijn weeje"
Dan vind ik erg ongenuanceerd van je. .
quote:
Als je een beeeeetje intelligente vorm van house wilt noemen noem dan tenminste techno.
Zit nog iets in dat een beetje op structuur lijkt.
Dat is dan wel weer waar. .
Boondock_Saintdonderdag 19 januari 2006 @ 18:35
Jeeeeej, weer een akoestisch-is-beter-topic.


psssssst: minimal
DubzOnedonderdag 19 januari 2006 @ 18:46
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:26 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hardcore of andere teringherrie bestaat uit geluiden ,bas en samples.
Er is geen akkoordenschema van te maken omdat er gewoon nix in zit.
Jazz bestaat uit akkoorden. En niet zomaar akkoorden neehee ,jazz heeft zijn eigen akkoorden.
Vraag eens aan een hele goede dj wat die eigenlijk afweet van tertsen en kwinten etc.
Staat ie met een bek vol tanden.. niet dat het zoo belangrijk is hoor als het goed klinkt is het goed.
Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat terror teringherrie is en jazz soms ook.
Toch is jazz de hogere vorm van die 2.
Alleen goede muzikanten kunnen jazz spelen en erbij improviseren.
Elke gare gabberknaak kan een paar scheten in een microfoon laten en zeggen "tjek me vette baslijn weeje"
Aanvullen met de doodskreten van een paar katten en een sample eroverheen gooien die zo langzaam/snel wordt afgespeeld dat de herkomst niet meer na te gaan en......
gabbertje gaat weer uit z'n plaat!!!!!!
De maatschappij degenereert en de 'muziek' ook.
Als je een beeeeetje intelligente vorm van house wilt noemen noem dan tenminste techno.
Zit nog iets in dat een beetje op structuur lijkt.
Je zou ook kunnen redeneren dat het juist een kunst is om goede muziek te maken zonder enig akkoordenschema... getuigd toch van creativiteit (Wat uiteraard niet wegneemt dat er heel veel bagger tussen hardcore zit!).
Maar zoals ik al eerder zij gaat Jazz uit van een bepaalde basis, waarna er geimproviseerd kan worden aan de hand van verschillende toonladers en schema's. Wanneer je dit doorhebt is het niet zo moeilijk om de rest te volgen. Wat ik wél van kunst vind getuigen is de emotie die sommige jazz-muzikanten over kunnen brengen! Maar er zijn ook zoveel nietszeggende jazz-ensembles dat ik het niet terecht vind om te zeggen dat Jazz alleen bespeeld kan worden door goede muzikanten.
jehovaguerilladonderdag 19 januari 2006 @ 20:01
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:46 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Maar er zijn ook zoveel nietszeggende jazz-ensembles dat ik het niet terecht vind om te zeggen dat Jazz alleen bespeeld kan worden door goede muzikanten.
Nee ik ben niet helemaal duidelijk geweest... als ik jazz bedoel ,bedoel ik niet 1 of ander dixieland braderie-huisvader ensemble... dat schijt bagger natuurlijk.
Iedereen kan de stappen van een akkoord 1-3-5 bijvoorbeeld over datzelfde akkoord gaan spelen en dat improviseren noemen whehehe ... dat bedoelde ik dus helegaar niet.
Improviseren is dus met/zonder schema binnen de modi soleren en dat ook nog eens met ballen doen.
Het zijn er maar weinigen die dat overtuigend kunnen.
Na dit gezegd te hebben zijn gabber/hardcore/techno dj's nog verder in mijn achting gedaald.
RichardQuestvrijdag 20 januari 2006 @ 00:20
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:31 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je vergeet vette lead synths en FX. Hardcore ontbeert juist bas, alleen zware verstoorde kicks.
[..]

Akkoorden zijn niet noodzakelijk.
[..]

Vraag aan een goede jazz-artiest tape delay of een VST is. .
[..]

Juist.
[..]

Soms wel, soms niet. Dixieland vind ik oppervlakkiger en simpeler dan industrial hardcore.
[..]

Dan vind ik erg ongenuanceerd van je. .
[..]

Dat is dan wel weer waar. .
.
teknomistvrijdag 20 januari 2006 @ 00:30
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:01 schreef jehovaguerilla het volgende:

Na dit gezegd te hebben zijn gabber/hardcore/techno dj's nog verder in mijn achting gedaald.
Heb je het nu ove DJ's of producers? Dat zijn twee totaal verschillende discplines namelijk. Ik heb zo maar het gevoel dat je wel verstand van jazz hebt maar maar niet van electronische muziek.
teknomistvrijdag 20 januari 2006 @ 00:34
Je kunt het ook zo zien. In de begintijd van de jazz waren de jazzliefhebbers vooral domme, melige hasj-rokende negertjes. Vergeleken daarmee heeft een Lonsdaler nog meer intelligentie. Het is gewoon iets dat moet evolueren. De opkomst van de industrial hardcore en de vermenging met techno is een teken aan de wand.
RichardQuestvrijdag 20 januari 2006 @ 00:35
De jazz heeft toch een íéts aander geschiedenis dan de hajdkoa, tekno...geloof niet dat de gabba's ooit van Jim Crow gehoord hebben.
teknomistvrijdag 20 januari 2006 @ 00:38
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:35 schreef RichardQuest het volgende:
De jazz heeft toch een íéts aander geschiedenis dan de hajdkoa, tekno...geloof niet dat de gabba's ooit van Jim Crow gehoord hebben.
Gabber is nog relatief jong. Maar na zo'n 15 jaar bestaan zie je al duidelijk tekenen ontstaan dat men de technische, serieuse kant op gaat. Eigenlijk is het te vroeg om daarover te oordelen.

Maar het parallel is er wel. Kijk hoe jazz werd veroordeeld door de heersende klasse in de begintijd.
RichardQuestvrijdag 20 januari 2006 @ 00:46
De maatschappij was heel anders ingedeeld, dus een vergelijking is nogal riskant vind ik....
TommyGunvrijdag 20 januari 2006 @ 00:50
Gabber muziek Jazz eentonig vinden
Capavrijdag 20 januari 2006 @ 01:07
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:38 schreef teknomist het volgende:
Maar het parallel is er wel. Kijk hoe jazz werd veroordeeld door de heersende klasse in de begintijd.
Hetzelfde geldt voor het fascisme. Of voor pornofilms.

Gabber is gewoon kutmuziek. Probeer nou alsjeblieft niet met tegenargumenten te komen.
buzzervrijdag 20 januari 2006 @ 09:05
Een hele pagina offtopic weggetiefd. Als je een gabberbash topic wil openen doe je dat maar in ONZ ofzo. Dit is een topic over Gabbers en jazzmuziek...
Chanandlervrijdag 20 januari 2006 @ 09:44
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:34 schreef teknomist het volgende:
Je kunt het ook zo zien. In de begintijd van de jazz waren de jazzliefhebbers vooral domme, melige hasj-rokende negertjes. Vergeleken daarmee heeft een Lonsdaler nog meer intelligentie. Het is gewoon iets dat moet evolueren. De opkomst van de industrial hardcore en de vermenging met techno is een teken aan de wand.
Dat is ongeveer de grootste onzin die ik ooit gehoord heb
Hoe weet jij nou dat het domme negertjes waren. Domme negertjes die ondertussen wel even lijpe muziek maakten. Gabber is all about hersenloos stampen als je het mij vraagt.
-Guppie-vrijdag 20 januari 2006 @ 09:52
Ik hou ook van hardcore en vind veel andere muzieksoorten zoals trance en jazz techno enz ook eentonig klinken en van hardcore vind ik dat niet

onbegrijpelijk misschien,maar ja ..
Chanandlervrijdag 20 januari 2006 @ 09:56
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:52 schreef -Guppie- het volgende:
Ik hou ook van hardcore en vind veel andere muzieksoorten zoals trance en jazz techno enz ook eentonig klinken en van hardcore vind ik dat niet

onbegrijpelijk misschien,maar ja ..
Zelfs eentonig als je er goed naar luisterd?
Nawienvrijdag 20 januari 2006 @ 09:56
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:19 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Is van Darkraver en Vince en stamt nog uit de tijd dat de Darkraver nog niet zo'n hype was
Juist iemand die weet waarover hij praat
-Guppie-vrijdag 20 januari 2006 @ 10:08
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:56 schreef Chanandler het volgende:

[..]

Zelfs eentonig als je er goed naar luisterd?



en het is niet zo dat ik alleen maar hardcore leuke muziek vind en voor de rest niks
ik hou ook van "top40" muziek,zeker de helft uit de top40 vind ik goed
en hou ook van muziek van dr dre enzo (jullie vast niet)
dat vind ik ook allemaal niet eentonig,maar jazz gewoon wel..ja smaken verschillen nou eenmaal
Boondock_Saintvrijdag 20 januari 2006 @ 16:16
Ik ben echt zoooo vereerd dat ik met al deze hoog begaafde en zeer ontwikkelde mensen in een topic mag staan

Kijk, ik vind jazz af en toe wel leuk en gabber hou ik ook niet van, maar zeggen dat het "domme" muziek is vind ik echt te ver gaan. Zeker als je bedenkt dat de meeste mensen in dit topic niet verder hebben gekeken dan dat hun neus lang is.

Een computer is net zo goed een instrument als ieder ander. Dat je de knoppen kan bedienen betekend nog niet dat er automatische muziek uitkomt! Ik weet ook wel hoe ik een gitaar moet bedienen, maar daarom kan ik er nog niet op spelen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Boondock_Saint op 20-01-2006 16:18:43 (typo's) ]
MrDoegewoonvrijdag 20 januari 2006 @ 17:20
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:18 schreef Capa het volgende:
Gabber is muziek voor minder begaafden. De Jostiband op speed; meer kunnen we er niet van maken.

Dat geeft niet, ook de dommere medemens heeft zijn amusement.
Hee triesteling, bijna 100% van de broers van de vriendje van mij die ook "Die hard Gabber" waren zijn nu succesvol, hebben zeer goede banen. Dus daar gaat je "Gabber is muziek voor minder begaafden" al. Daarnaast heeft muzieksmaak imo nog steeds niks te maken met IQ enzv enzv. Want ik zie al die studenten (uni) momenteel compleet losgaan op die hersenloze skihut muziek.

Laat iedereen toch is z'n eigen smaak hebben, en ga nou niet doen of je meer van muziek weet als je van Jazz of Rock ofzo houdt
Kinzvrijdag 20 januari 2006 @ 17:40
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:08 schreef -Guppie- het volgende:

[..]




en het is niet zo dat ik alleen maar hardcore leuke muziek vind en voor de rest niks
ik hou ook van "top40" muziek,zeker de helft uit de top40 vind ik goed
en hou ook van muziek van dr dre enzo (jullie vast niet)
dat vind ik ook allemaal niet eentonig,maar jazz gewoon wel..ja smaken verschillen nou eenmaal
Van alle rap/urban muziek die er is. Vind ik álles uit de top40 ronduit slecht. en Dr. Dre toch wel een van besten. Ben ik nu een tegendraads persoon?
Circuitbreakervrijdag 20 januari 2006 @ 18:05
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jazz draait vaker om improvisatie.
Iets dat soms in uiterst irritante "notenpoeperij" kan ontaarden. Elke muziek stijl heeft zo wel z'n gebreken
DubzOnevrijdag 20 januari 2006 @ 19:50
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:38 schreef teknomist het volgende:

[..]

Gabber is nog relatief jong. Maar na zo'n 15 jaar bestaan zie je al duidelijk tekenen ontstaan dat men de technische, serieuse kant op gaat. Eigenlijk is het te vroeg om daarover te oordelen.

Maar het parallel is er wel. Kijk hoe jazz werd veroordeeld door de heersende klasse in de begintijd.
Zeker! Jazz is ontstaan vanuit de zwarte slaven- muziek. Grote Jazz muzikanten speelden in die tijd in vage clubs en hoerententen voor een paar rotcenten. Jazz was inderdaad not done bij hogere klassen! Maar ik denk dat je de Jazz stroming niet kan vergelijken met de Gabber stroming. Jazz bestaat al meer dan honderd jaar, maar daarnaast heeft Jazz ook gezorgd voor de ontwikkeling van de hedendaagse popmuziek in al zijn facetten... uiteindelijk is hier ook Gabber uit voort komen vloeien.
-Guppie-zaterdag 21 januari 2006 @ 09:28
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:40 schreef Kinz het volgende:

[..]

Van alle rap/urban muziek die er is. Vind ik álles uit de top40 ronduit slecht. en Dr. Dre toch wel een van besten. Ben ik nu een tegendraads persoon?
Nee hoor...

Dan zou ik ook tegendraads zijn

Van Hardcore houden en van "negermuziek" (zo noemen veel mensen het nou eenmaal )

Ik vind het echt belachelijk dat je meteen maar dom moet zijn als je van hardcore houdt.
Het is gewoon muziek en smaken verschillen gewoon!
jehovaguerillazaterdag 21 januari 2006 @ 12:13
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:30 schreef teknomist het volgende:

[..]

Heb je het nu ove DJ's of producers? Dat zijn twee totaal verschillende discplines namelijk. Ik heb zo maar het gevoel dat je wel verstand van jazz hebt maar maar niet van electronische muziek.
au contraire teknomist
ik zie de dj als uitvoerende artiest... een producer kan 3 weken in een studio gaan zitten om bliep bliep bliep over BOEMBOEMtjikkeBOEM te mixen.. sorry maar dat kan praktisch iedereen die over een gemiddeld gevoel voor ritme en een shitload aan apparatuur beschikt.
De dj bouwt zijn set op tot een climax (of juist niet) en moet ter plekke de zooi in elkaar over mixen... het blijft feitelijk gewoon plaatjes draaien daar niet van maar de dj kan van een produktie iets totaal anders maken.. ik vind de dj het meest begaafd van die 2. (ja en ik weet dat er ook producerende dj's zijn)
Ik heb ook veel gefeest en ik weet echt wel wat van electro etc. af hoor.
MrDoegewoonzaterdag 21 januari 2006 @ 12:21
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:13 schreef jehovaguerilla het volgende:

[..]

au contraire teknomist
ik zie de dj als uitvoerende artiest... een producer kan 3 weken in een studio gaan zitten om bliep bliep bliep over BOEMBOEMtjikkeBOEM te mixen.. sorry maar dat kan praktisch iedereen die over een gemiddeld gevoel voor ritme en een shitload aan apparatuur beschikt.
De dj bouwt zijn set op tot een climax (of juist niet) en moet ter plekke de zooi in elkaar over mixen... het blijft feitelijk gewoon plaatjes draaien daar niet van maar de dj kan van een produktie iets totaal anders maken.. ik vind de dj het meest begaafd van die 2. (ja en ik weet dat er ook producerende dj's zijn)
Ik heb ook veel gefeest en ik weet echt wel wat van electro etc. af hoor.
Je weet er helemaal geen fuck van. . Je zou mss in 3 weken een goede track op de markt kunnen brengen, maar dan moet je wel 24 uur per dag er aan gewerkt hebben. De basis hebben ze idd al snel, maar daarna nog het afwerken ervan.
Kinzzaterdag 21 januari 2006 @ 14:48
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:21 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Je weet er helemaal geen fuck van. . Je zou mss in 3 weken een goede track op de markt kunnen brengen, maar dan moet je wel 24 uur per dag er aan gewerkt hebben. De basis hebben ze idd al snel, maar daarna nog het afwerken ervan.
Inderdaad, je wilt niet weten hoeveel samples er in een track zitten die je eigenlijk niet hoort. Maar als je ze weglaat mis je wel 'iets'.

Je verkijkt je echt op hoelang een Producer bezig is met een goede track. Ik zal eens navragen hoelang Pronti en Kalmani met Better of alone bezig zijn geweest.
Chanandlerzaterdag 21 januari 2006 @ 15:11
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:28 schreef -Guppie- het volgende:

[..]

Nee hoor...

Dan zou ik ook tegendraads zijn

Van Hardcore houden en van "negermuziek" (zo noemen veel mensen het nou eenmaal )

Ik vind het echt belachelijk dat je meteen maar dom moet zijn als je van hardcore houdt.
Het is gewoon muziek en smaken verschillen gewoon!
Ik denk dat de meeste mensen elkaars muziek smaak wel respecteren, alleen waarderen doen ze niet En bashen van zulke dingen is eigenlijk ook veel te makkelijk ja
Dirktatorzaterdag 21 januari 2006 @ 15:20
Jazz is een van de meest gecompliceerde muziekstijlen op aarde, hardcore een van de minst gecompliceerde. Het is maar waar je van houdt. Bovendien is jazz meer ad-hoc, het wordt ter plaatse gespeeld en er kunnen altijd deviaties in voorkomen. Het optreden is derhalve een kunstwerk op zich, terwijl in het geval van hardcore het optreden niet zo zeer telt, maar het productieproces in de studio dat hieraan vooraf is gegaan.

Nog even een grolletje:

Komt een gabber bij de slager.
Slager: heb je nog gehakt?
Gabber: dat wilde ik net aan jou vragen.
Slager en gabber:
Frank-NLzaterdag 21 januari 2006 @ 15:31
Kan iedereen hier die roept dat het zo makkelijk is electronische muziek te maken volgende week bij mij een plaatje inleveren? Bedankt alvast.
Dirktatorzaterdag 21 januari 2006 @ 15:32
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:31 schreef Frank-NL het volgende:
Kan iedereen hier die roept dat het zo makkelijk is electronische muziek te maken volgende week bij mij een plaatje inleveren? Bedankt alvast.
Heb je al eens van de Kankerkachel-mixen gehoord? Dat was binnen een half uurtje gemaakt. Dus...
Chanandlerzaterdag 21 januari 2006 @ 15:34
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:31 schreef Frank-NL het volgende:
Kan iedereen hier die roept dat het zo makkelijk is electronische muziek te maken volgende week bij mij een plaatje inleveren? Bedankt alvast.
Een basic trackje maken lukt wel in een week hoor
Frank-NLzaterdag 21 januari 2006 @ 15:45
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:34 schreef Chanandler het volgende:

[..]

Een basic trackje maken lukt wel in een week hoor
Ik wacht met spanning af.
VanBinsbergenLULzaterdag 21 januari 2006 @ 15:59
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:21 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Je weet er helemaal geen fuck van. . Je zou mss in 3 weken een goede track op de markt kunnen brengen, maar dan moet je wel 24 uur per dag er aan gewerkt hebben. De basis hebben ze idd al snel, maar daarna nog het afwerken ervan.
Composeer jij nou maar zoiets als King Crimson's "21st Century Schizo Man", dan lullen we verder...

Tot die tijd moet je je muil houden met je gare draaitafel en je onderontwikkelde gehoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door VanBinsbergenLUL op 21-01-2006 16:07:49 ]
Chanandlerzaterdag 21 januari 2006 @ 16:04
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:45 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ik wacht met spanning af.
Je weet zelf ook wel dat het kan en dan ga je er zometeen vandoor met mijn track
Chanandlerzaterdag 21 januari 2006 @ 16:06
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:45 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ik wacht met spanning af.
Ohja ik vind het trouwens goed. Ik begin vandaag, en zal volgende week zaterdag een basic hardcore trackje posten.
Frank-NLzaterdag 21 januari 2006 @ 16:07
Ik had het trouwens meer tegen de echt anti mensen hoor, maargoed
Chanandlerzaterdag 21 januari 2006 @ 16:08
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:07 schreef Frank-NL het volgende:
Ik had het trouwens meer tegen de echt anti mensen hoor, maargoed
Nee, nou ga ik me bewijzen ook
VanBinsbergenLULzaterdag 21 januari 2006 @ 16:08
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:07 schreef Frank-NL het volgende:
Ik had het trouwens meer tegen de echt anti mensen hoor, maargoed
Terugkrabbelen hè!
Bosbeetlezaterdag 21 januari 2006 @ 16:09
erm luister eens naar venetian snares of squarepusher ... kwa complexiteit dan snap ik wel dat jazz eerst saai overkomt
Dr._Deathzaterdag 21 januari 2006 @ 16:26
gabberhouse is voor paupers, zo blijkt
TimoBassozaterdag 21 januari 2006 @ 16:30
WTF? moet ik me voorstellen bij doomcore?
Bosbeetlezaterdag 21 januari 2006 @ 16:33
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:

[..]

Composeer jij nou maar zoiets als King Crimson's "21st Century Schizo Man", dan lullen we verder...

Tot die tijd moet je je muil houden met je gare draaitafel en je onderontwikkelde gehoor.
dat is niet moeilijk want dat is er al... dan moet je zeggen composeer maar zoiets als "21st century chizoid man" in 1970
OFfSprngrzaterdag 21 januari 2006 @ 17:25
Dingen die de discussie veranderen die ik nog niet heb voorbij zien komen zijn Electro en Gabber remixes van bv Fear Factory en Dark Tranquillity.
Chanandlerzaterdag 21 januari 2006 @ 17:38
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Dingen die de discussie veranderen die ik nog niet heb voorbij zien komen zijn Electro en Gabber remixes van bv Fear Factory en Dark Tranquillity.
Shhjawel, maar het gaat dan even over de persoon in kwestie in de OP. Die kerel was speedcore fanaat etc.
kamagurkazaterdag 21 januari 2006 @ 17:40
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Dingen die de discussie veranderen die ik nog niet heb voorbij zien komen zijn Electro en Gabber remixes van bv Fear Factory en Dark Tranquillity.
T-1000 Remix by Dano
teknomistzaterdag 21 januari 2006 @ 17:59
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:13 schreef jehovaguerilla het volgende:
ik zie de dj als uitvoerende artiest... een producer kan 3 weken in een studio gaan zitten om bliep bliep bliep over BOEMBOEMtjikkeBOEM te mixen.. sorry maar dat kan praktisch iedereen die over een gemiddeld gevoel voor ritme en een shitload aan apparatuur beschikt.
Hoe makkelijk het is om electronische muziek te maken is afhankelijk van de style die je produceert en je ambitie. Natuurlijk kan iedereen met een beetje verstand van de muziek en de techniek zo een gabberplaatje maken Maar een groep mensen waar iedereen een instrument bespeelt kan ook zo een bandje oprichten en wat crap maken. Ik ben zelf ook producer en ondanks dat ik mijn spul redelijk goed ken en ik al mijn hele leven naar dance luistert vind ik toch best lastig een goede track te maken en dan heb ik het niet alleen over technische compositie maar ook over het gevoel dat je wilt overbrengen in een plaat, de groove en tot slot nog het hele traject van mastering, afmixen e.d. Daar komt nog bij dat ik nogal perfectionistisch ben. Een stukje tekst schrijven, je gitaar erbij pakken en een liedje maken is bij wijze van spreke een stuk makkelijker. En over de stijl van muziek... True, een gabberplaat maken is simpelere dan een IDM-plaat maar dat maakt de muziek natuurlijk nog niet inferieur. Technische complexiteit is niet de enige factor die de kwaliteit van de muziek bepaalt.
quote:
De dj bouwt zijn set op tot een climax (of juist niet) en moet ter plekke de zooi in elkaar over mixen... het blijft feitelijk gewoon plaatjes draaien daar niet van maar de dj kan van een produktie iets totaal anders maken.. ik vind de dj het meest begaafd van die 2. (ja en ik weet dat er ook producerende dj's zijn)
Er zijn maar weinig DJ's die van een plaat een andere plaat maken. Dus ik vind niet dat je alle DJ's op 1 hoop mag gooien en stellen dat zij begaafder zijn. Ik zou een DJ Jean toch niet begaafder dan een Boards of Canada willen noemen. .
Random_herozaterdag 21 januari 2006 @ 18:00
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:
erm luister eens naar venetian snares of squarepusher ... kwa complexiteit dan snap ik wel dat jazz eerst saai overkomt
Dat heeft dan weer geen zak met gabber te maken.
teknomistzaterdag 21 januari 2006 @ 18:12
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:00 schreef Random_hero het volgende:

[..]

Dat heeft dan weer geen zak met gabber te maken.
VS komt soms akelig in de buurt. Sowieso zijn de grenzen tussen hardcore/terror, breakcore en digital hardcore erg vaag.
Bosbeetlezaterdag 21 januari 2006 @ 18:54
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:00 schreef Random_hero het volgende:

[..]

Dat heeft dan weer geen zak met gabber te maken.
erm soms als meneer funk helemaal los gaat .. is het gewoon gabber .. 1 maat en bonken maar
StarGazerzaterdag 21 januari 2006 @ 19:00
Jazz
OFfSprngrzaterdag 21 januari 2006 @ 19:08
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

T-1000 Remix by Dano
Idd, beste Gabber remix van FF, kijk ook ff voor Archetype van Dark Tranquillity, IMO beter dan T-1000 (H&K).
OF: kom je nog eens op MSN, ik zie je in steeds meer topics met goede muziek..
jehovaguerillazaterdag 21 januari 2006 @ 21:19
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:59 schreef teknomist het volgende:

[..]

Maar een groep mensen waar iedereen een instrument bespeelt kan ook zo een bandje oprichten en wat crap maken. .............. Een stukje tekst schrijven, je gitaar erbij pakken en een liedje maken is bij wijze van spreke een stuk makkelijker.
klopt, een paar akkoordjes rammen is niet echt moeilijk maar in de jazz gaat het daar niet om.. nogmaals die mensen improviseren ter plekke en zijn dus van een heel ander level qua muzikaliteit en techniek. Komt nog een keer bij dat die mensen over absoluut gehoor beschikken. Als je niet weet wat dat betekent laat dan maar zitten dan weet ik genoeg
quote:
Er zijn maar weinig DJ's die van een plaat een andere plaat maken. Dus ik vind niet dat je alle DJ's op 1 hoop mag gooien en stellen dat zij begaafder zijn. Ik zou een DJ Jean toch niet begaafder dan een Boards of Canada willen noemen. .
[..]
okay...die smilie deed het hem helemaal. Dj Jean is het house equivalent van een doucheputje.
Mensen gaan soms naar een set van een dj juist om de naam. Oscar Mullero bijv. trekt gewoon heel veel publiek (ja hij produceert ook) De dj's die ik gehoord heb wisten in hun set toch echt wel nummers te mixen die je ineens in een hele andere versie voorgeschoteld kreeg.
Dan was dit wel techno (je weet wel... house voor intelligente mensen)
Maar het blijft gewoon plaatjes draaien
teknomistzaterdag 21 januari 2006 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:19 schreef jehovaguerilla het volgende:

[..]

klopt, een paar akkoordjes rammen is niet echt moeilijk maar in de jazz gaat het daar niet om.. nogmaals die mensen improviseren ter plekke en zijn dus van een heel ander level qua muzikaliteit en techniek. Komt nog een keer bij dat die mensen over absoluut gehoor beschikken. Als je niet weet wat dat betekent laat dan maar zitten dan weet ik genoeg
Wat een onzin. Er zijn maar relatief weinig muzikanten die over een absoluut gehoor beschikken. Het lijkt mij overigens alleen maar nadelig een absoluut gehoor te hebben. Sowieso is de improvisatiediscipline binnen de jazz een totaal ander iets dan het produceren van van electronische muziek.
quote:
okay...die smilie deed het hem helemaal. Dj Jean is het house equivalent van een doucheputje.
Mensen gaan soms naar een set van een dj juist om de naam. Oscar Mullero bijv. trekt gewoon heel veel publiek (ja hij produceert ook) De dj's die ik gehoord heb wisten in hun set toch echt wel nummers te mixen die je ineens in een hele andere versie voorgeschoteld kreeg.
Dan was dit wel techno (je weet wel... house voor intelligente mensen)
Maar het blijft gewoon plaatjes draaien
Heb je Jeff Milligan wel eens horen draaien? Wat hij doet is net zo geniaal als die zgn. improvisatielui van je. Daar hoef je geen absoluut gehoor voor te hebben maar een buitenaards goed gevoel voor timing en jezelf kunnen leiden in een brei van geluid. Of neem turntablism: dat heeft niks meer met "plaatjes draaien" te maken. Of neem Richie Hawtin, dat zijn mensen die iets totaals nieuws kunnen maken. Maar goed, andere kwaliteiten die een DJ goed maken zijn een "verhaal weten vertellen", een goede opbouw en goed kunnen inspelen op het publiek.

En dat toontje van je kan ook wel wat minder. .
Chanandlerzaterdag 21 januari 2006 @ 21:52
Het was verder trouwens helemaal niet de bedoeling om gabbers zwart te maken.
Bosbeetlezondag 22 januari 2006 @ 00:03
Nouja veel muziek is saai te noemen na een eerste luisterbeurt

dat vond ik ook van drone en doom maar daar blijkt veel achter te zitten en ook bij miles davis kan ik het me goed voorstellen. Vaak moet je er wat beter naar luisteren om er de diepte in te vinden. Die diepte haalt "de gabber" gelijk uit gabber... omdat hij zo vertrouwd is met de muziek weet hij gelijk de nuances te vinden .. ja die zijn er. Dat is het voordeel van je verdiepen in 1 stroming.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 22-01-2006 00:09:33 ]
teknomistzondag 22 januari 2006 @ 00:05
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja veel muziek is saai te noemen na een eerste luisterbeurt

dat vond ik ook van drone en doom maar daar blijkt veel achter te zitten en ook bij miles davis kan ik het me goed voorstellen. Vaak moet je er wat beter naar luisteren om er de diepte in te vinden. Die diepte haalt "de gabber" gelijk uit gabber... omdat hij zo vertrouwd is met de muziek hij gelijk de nuances weet te vinden .. ja die zijn er. Dat is het voordeel van je verdiepen in 1 stroming.
Juist.
Bosbeetlezondag 22 januari 2006 @ 00:06
teknomist is het met me eens

Boondock_Saintzondag 22 januari 2006 @ 00:46
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:19 schreef jehovaguerilla het volgende:
Dan was dit wel techno (je weet wel... house voor intelligente mensen)
True.
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:36 schreef teknomist het volgende:
En dat toontje van je kan ook wel wat minder. .
Also true.


Om even advocaat van de duivel te spelen: We zijn nu wel gabber aan het verdedigen met namen als Mills en Hawtin, dat gaat misschien een beetje ver
Ik persoonlijk ben zo geconditioneerd om electronische muziek te verdedigen dat ik dat nu hier ook weer gelijk automatisch deed, terwijl het volgens mij alleen om gabber draait. Als techno, minimal en electro hier niet ter discussie staan, dan trek ik mijn handen er vanaf omdat gabber gewoonweg niet mijn ding is en ik niks van de huidige stand van zaken afweet.

Wel blijf ik van mening dat het belachelijk is hoe sommige mensen hier een beetje uit de hoogte lopen te doen over andermans muzieksmaak. Die mensen zijn in mijn ogen een beetje zielig, omdat ze niet intelligent, maar eerder narrow-minded overkomen.
Noshzondag 22 januari 2006 @ 02:05
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja veel muziek is saai te noemen na een eerste luisterbeurt

dat vond ik ook van drone en doom maar daar blijkt veel achter te zitten en ook bij miles davis kan ik het me goed voorstellen. Vaak moet je er wat beter naar luisteren om er de diepte in te vinden. Die diepte haalt "de gabber" gelijk uit gabber... omdat hij zo vertrouwd is met de muziek weet hij gelijk de nuances te vinden .. ja die zijn er. Dat is het voordeel van je verdiepen in 1 stroming.
Helemaal mee eens.
MrDoegewoonzondag 22 januari 2006 @ 03:05
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:

[..]

Composeer jij nou maar zoiets als King Crimson's "21st Century Schizo Man", dan lullen we verder...

Tot die tijd moet je je muil houden met je gare draaitafel en je onderontwikkelde gehoor.
Koop is "The Forward Observer" van Rude Awakening en probeer dat is na te maken, je bent bij voorbaat kansloos
teknomistzondag 22 januari 2006 @ 03:10
quote:
Op zondag 22 januari 2006 03:05 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Koop is "The Forward Observer" van Rude Awakening en probeer dat is na te maken, je bent bij voorbaat kansloos
Vette plaat.

Of deze: Ophidian - Blackbox
quote:
If you want to have intelligent hardcore without "explicit lyrics" and with other elements than just distorted bass with only one meaning: make you dance, you should listen to this cd! Amazingly young as this guy is, he is one of my favorite hardcore producers at this time. His productions are raw and have lots of influences from other music genres which makes the tracks very interesting. For those with an open mind and strong eardrums....

Also listen to the VIP version of butterfly: this guy can play the piano!
.
Noshzondag 22 januari 2006 @ 03:25
quote:
Op zondag 22 januari 2006 03:10 schreef teknomist het volgende:

[..]

Vette plaat.

Of deze: Ophidian - Blackbox
[..]

.

Ophidian is dé perfecte inleiding in hardcore voor veel mensen. Ik had de VIP edit van Butterfly (dus met piano) gestuurd naar een stel verstokte metalheads, en stuk voor stuk vonden ze het geweldig.
Zelfde geldt voor The middle childen en Angel, het hardere, monotonere werk (strychnine bv.) konden ze dan weer minder waarderen.

Ik denk, ik meld het even.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nosh op 22-01-2006 03:31:39 ]