Ik nam de moeite niet eens meer, kom op zeg, iemand die zegt dat jazz eentonig is, is toch niet helemaal 100% bij z'n hoofdquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:20 schreef Quarks het volgende:
Haha, heb je hem ook gevraagd of hij de hele tijd *boemboemboem* niet eentonig vind
Wéééér iemand die daar geen reet van af weet...quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:20 schreef Quarks het volgende:
Haha, heb je hem ook gevraagd of hij de hele tijd *boemboemboem* niet eentonig vind
Hij snapt 't anders goed, want meer dan Boem boem boem is het nietquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:24 schreef Slager het volgende:
[..]
Wéééér iemand die daar geen reet van af weet...
okequote:Op woensdag 18 januari 2006 21:25 schreef DLTF het volgende:
[..]
Hij snapt 't anders goed, want meer dan Boem boem boem is het niet![]()
Er zit wel enigzins een opvolging in van "instrumenten", maar inderdaad, voor de leek (quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:25 schreef DLTF het volgende:
[..]
Hij snapt 't anders goed, want meer dan Boem boem boem is het niet![]()
quote:
Gaat het toch niet om, hij noemt JAZZ EENTONIGquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:29 schreef Agiath het volgende:
Ach, als hij het nou niet mooi vind...
Ja maar gabbers zijn soweiso niet echt mensen dus...quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:31 schreef Chanandler het volgende:
[..]
Gaat het toch niet om, hij noemt JAZZ EENTONIGAls hij inderdaad nou had gezegd dat ie er geen hol aan vind omdat hij niet van dat soort muziek houd is tot daar aantoe, maar eentonig...
![]()
Je moet ook geen verstand van muziek willen hebben, je moet luisteren wat jij mooi vind klinken. En je hebt dan gelijk, dat zo'n oldschool cd misschien technisch en lyrisch veel beter in elkaar zit .. maar als je het niet mooi vind kun je idd maar beter weer naar 50 Cent luisteren als je dat leuk vindquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:32 schreef jehovaguerilla het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon zo stom..
ik heb ook zo'n maat met 'verstand' van muziek.. hij heeft een soort filter voor zijn oren hangen waar alleen r&b doorheen kan penetreren.. geeneens soul (tenzij iemand die zwarter is dan hij zegt dat het goed is ,dan is het dus goed)
check ,hij is bijna 30 en vindt 50cent de beste rapper sinds tupac (rap weet ie dus ook al nix van) 'k gaf 'm laatst een cd van a tribe called quest 'low end theory' en toen ik zei dat die cd uit 1991 kwam viel ie zowat uit z'n stoel.
Lekker verstand van muziek heb je dan
zoo! .. nee bij jouw wel zeker met je vooroordelenquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:34 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja maar gabbers zijn soweiso niet echt mensen dus...
Je had het net zo goed aan de muur kunnen laten horen.
Net zo toerekeningsvatbaar
Nee, want ik kan me daar eenigzins nog in vinden als hij dat zou hebben gezegd.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:36 schreef googoodoll het volgende:
Jazz is ook echt kènker irritant.
Maar als ie dat tegen je gezegd had was je waarschijnlijk helemaal gaan flippen
Jazz eentonig noemen = ontoerekeningsvatbaarquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:38 schreef Slager het volgende:
[..]
zoo! .. nee bij jouw wel zeker met je vooroordelen![]()
Die kerel lijkt best trouwensquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:51 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
Nu * met jazzy invloeden *
Die stikker rechtsonder maakt het helemaal af: afgeschreven.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:51 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
Nu * met jazzy invloeden *
het serieus nemen met eenquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:43 schreef Agiath het volgende:
[..]
Jazz eentonig noemen = ontoerekeningsvatbaar
Net zoveel vingers als je kan tellenquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:30 schreef Schorpioen het volgende:
Jazz is twaalftonig!
Verschilt nogal..maar zo'n antwoord had ik dan nog gerespecteerdquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:56 schreef W1ZZ het volgende:
Jazz is idd niet eentonig maar erg fijn om naar te luisteren ook niet. Het is zo kleurrijk dat het zo chaotisch als de pest is, niks an
Ik vind beiden muziek leuk, dus ik ga niks bashen hier. Behalve lelijke gabbers + gabberinnen.quote:
Denk je nou écht dat die kerel er precies zo over denkt?quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:49 schreef teknomist het volgende:
Beetje de boel nuanceren. Jazz is eentoniger dan gabber als het gaat om het feit dat er minder verschillende soorten klankkleuren worden gebruikt. Een jazzplaat met alleen een trompet-improvisatie-solo IS eentoniger dan een gabberplaat met allerlei synths, samples, etc. Van de andere kant is jazz minder eentonig in de zin dat het complexer is en meer subtiele veranderingen kent. Sowieso kun je een heel genre niet over 1 kam scheren. Jazz is nogal een breed begrip en ook binnen de gabber bestaan verschillende stromingen van de oppervlakkige trance-achtige shit tot de wat diepere, complexere industriële variant. Maar als ik moet kiezen heb ik toch liever jazz..
Dat is de lelijkste gabber-chick die ik ooit heb gezien.quote:Op donderdag 19 januari 2006 00:20 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
Chique biertje voor een chique vrouwtje.
Sommige jazz is echt wel repetitief trouwens, als je de muziek niet kan waarderen of er weinig vanaf weet klinkt het inderdaad allemaal als oeverloos getrompetter en getik..quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:24 schreef Chanandler het volgende:
[..]
Ik nam de moeite niet eens meer, kom op zeg, iemand die zegt dat jazz eentonig is, is toch niet helemaal 100% bij z'n hoofd![]()
Terror is ook niet alleen boemboem, zit vaak stukken complexer in elkaar qua structuur dan mainstream 'rietietie-handjies in de lucht'-hardcore.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:35 schreef trebbors het volgende:
uuh Hardcore is niet boem boem boem maar met veel ritme en boem boem tralalala. Terror is boem boem boem en 1000x sneller/harder, beetje speedcore some one?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Sommige jazz is echt wel repetitief trouwens, als je de muziek niet kan waarderen of er weinig vanaf weet klinkt het inderdaad allemaal als oeverloos getrompetter en getik..
Maarja, gabber..
Snap je hem?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Gabber is echt wel repetitief trouwens, als je de muziek niet kan waarderen of er weinig vanaf weet klinkt het inderdaad allemaal als oeverloos gebonk en geboem..
Maarja, jazz..
Probeer je mij nu muziekles te geven teknomist?quote:
Dat ook, maar de mainstream hardcore klikt ook steeds meer op hardstyle/hardtrancequote:Op donderdag 19 januari 2006 14:41 schreef DubzOne het volgende:
Opzich wordt Jazz gespeeld vanuit een bepaalde basis, vanuit daar kan het steeds verder uitgebouwd worden... Dat kan ook het geval zijn bij gabber. Ik vind dat er best wel wat 'inteligente hardcore' is.
Nee, ik maak je alleen attent op dezelfde redenering die mensen maken die van gabber houden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Probeer je mij nu muziekles te geven teknomist?
Ik vond het anders een duidelijke muziekles...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Probeer je mij nu muziekles te geven teknomist?
Er zijn genoeg jazz stukken waar het louter gaat om de verschillende klankkleuren door toevoeging van verschillende instrumenten. Je hebt natuurlijk nog de dixieland, bebop, cool jazz, new orleans, free jazz, hard bop etc.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:49 schreef teknomist het volgende:
Beetje de boel nuanceren. Jazz is eentoniger dan gabber als het gaat om het feit dat er minder verschillende soorten klankkleuren worden gebruikt. Een jazzplaat met alleen een trompet-improvisatie-solo IS eentoniger dan een gabberplaat met allerlei synths, samples, etc.
Ik had dus net gereageerd tegen iemand die deed alsof je jazz niet eentonig kán vinden! In weze leg je me dus iets uit wat ik net al aan iemand anders probeerde duidelijk te maken...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, ik maak je alleen attent op dezelfde redenering die mensen maken die van gabber houden.
Je hebt natuurlijk ook nog terror, frenchcore, breakcore, speedcore, extratone, darkcore, industrial hardcore, gewone mainstream hardcore, early hardcore en doomcore.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:37 schreef ssebass het volgende:
[..]
Er zijn genoeg jazz stukken waar het louter gaat om de verschillende klankkleuren door toevoeging van verschillende instrumenten. Je hebt natuurlijk nog de dixieland, bebop, cool jazz, new orleans, free jazz, hard bop etc.
Whehehehquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:41 schreef DubzOne het volgende:
Opzich wordt Jazz gespeeld vanuit een bepaalde basis, vanuit daar kan het steeds verder uitgebouwd worden... Dat kan ook het geval zijn bij gabber. Ik vind dat er best wel wat 'inteligente hardcore' is.
Daar ging het niet om. Teknomist zei dat er niet met klankkleuren werd gespeeld, daar was het een reactie op.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:47 schreef Nosh het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog terror, frenchcore, breakcore, speedcore, extratone, darkcore, industrial hardcore, gewone mainstream hardcore, early hardcore en doomcore.
Allemaal variaties op simpel 'boemboemboem', ZOMG!
Is dat het soort hardcore waarin voetballeuzen gescandeerd wordtquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:41 schreef DubzOne het volgende:
Opzich wordt Jazz gespeeld vanuit een bepaalde basis, vanuit daar kan het steeds verder uitgebouwd worden... Dat kan ook het geval zijn bij gabber. Ik vind dat er best wel wat 'inteligente hardcore' is.
Zelfs in KLB heb je subculturen, tssquote:
Ik had het niet over het genre an sich maar per nummer of album. Jazz draait vaker om improvisatie.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:27 schreef ssebass het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Teknomist zei dat er niet met klankkleuren werd gespeeld, daar was het een reactie op.
Is van Darkraver en Vince en stamt nog uit de tijd dat de Darkraver nog niet zo'n hype wasquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:19 schreef Nawien het volgende:
[..]
Wheheheh![]()
Ken je dat nummer, ik geloof van Darkraver ofzo: Intelligent Hardcore![]()
Het begint met een sample van een bosmongool die oerwoudgeluiden maakt![]()
![]()
maar de intelligente hardcore is idd de dingens.. Industrial hardcore![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Is dat het soort hardcore waarin voetballeuzen gescandeerd wordt
Olé.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:26 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hardcore of andere teringherrie bestaat uit geluiden ,bas en samples.
Er is geen akkoordenschema van te maken omdat er gewoon nix in zit.
Jazz bestaat uit akkoorden. En niet zomaar akkoorden neehee ,jazz heeft zijn eigen akkoorden.
Vraag eens aan een hele goede dj wat die eigenlijk afweet van tertsen en kwinten etc.
Staat ie met een bek vol tanden.. niet dat het zoo belangrijk is hoor als het goed klinkt is het goed.
Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat terror teringherrie is en jazz soms ook.
Toch is jazz de hogere vorm van die 2.
Alleen goede muzikanten kunnen jazz spelen en erbij improviseren.
Elke gare gabberknaak kan een paar scheten in een microfoon laten en zeggen "tjek me vette baslijn weeje"
Aanvullen met de doodskreten van een paar katten en een sample eroverheen gooien die zo langzaam/snel wordt afgespeeld dat de herkomst niet meer na te gaan en......
gabbertje gaat weer uit z'n plaat!!!!!!
De maatschappij degenereert en de 'muziek' ook.
Als je een beeeeetje intelligente vorm van house wilt noemen noem dan tenminste techno.
Zit nog iets in dat een beetje op structuur lijkt.
Je vergeet vette lead synths en FX. Hardcore ontbeert juist bas, alleen zware verstoorde kicks.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:26 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hardcore of andere teringherrie bestaat uit geluiden ,bas en samples.
Akkoorden zijn niet noodzakelijk.quote:Er is geen akkoordenschema van te maken omdat er gewoon nix in zit.
Jazz bestaat uit akkoorden. En niet zomaar akkoorden neehee ,jazz heeft zijn eigen akkoorden.
Vraag aan een goede jazz-artiest tape delay of een VST is.quote:Vraag eens aan een hele goede dj wat die eigenlijk afweet van tertsen en kwinten etc.
Staat ie met een bek vol tanden.. niet dat het zoo belangrijk is hoor als het goed klinkt is het goed.
Juist.quote:Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat terror teringherrie is en jazz soms ook.
Soms wel, soms niet. Dixieland vind ik oppervlakkiger en simpeler dan industrial hardcore.quote:Toch is jazz de hogere vorm van die 2.
Dan vind ik erg ongenuanceerd van je.quote:Alleen goede muzikanten kunnen jazz spelen en erbij improviseren.
Elke gare gabberknaak kan een paar scheten in een microfoon laten en zeggen "tjek me vette baslijn weeje"
Dat is dan wel weer waar.quote:Als je een beeeeetje intelligente vorm van house wilt noemen noem dan tenminste techno.
Zit nog iets in dat een beetje op structuur lijkt.
Je zou ook kunnen redeneren dat het juist een kunst is om goede muziek te maken zonder enig akkoordenschema... getuigd toch van creativiteit (Wat uiteraard niet wegneemt dat er heel veel bagger tussen hardcore zit!).quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:26 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hardcore of andere teringherrie bestaat uit geluiden ,bas en samples.
Er is geen akkoordenschema van te maken omdat er gewoon nix in zit.
Jazz bestaat uit akkoorden. En niet zomaar akkoorden neehee ,jazz heeft zijn eigen akkoorden.
Vraag eens aan een hele goede dj wat die eigenlijk afweet van tertsen en kwinten etc.
Staat ie met een bek vol tanden.. niet dat het zoo belangrijk is hoor als het goed klinkt is het goed.
Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat terror teringherrie is en jazz soms ook.
Toch is jazz de hogere vorm van die 2.
Alleen goede muzikanten kunnen jazz spelen en erbij improviseren.
Elke gare gabberknaak kan een paar scheten in een microfoon laten en zeggen "tjek me vette baslijn weeje"
Aanvullen met de doodskreten van een paar katten en een sample eroverheen gooien die zo langzaam/snel wordt afgespeeld dat de herkomst niet meer na te gaan en......
gabbertje gaat weer uit z'n plaat!!!!!!
De maatschappij degenereert en de 'muziek' ook.
Als je een beeeeetje intelligente vorm van house wilt noemen noem dan tenminste techno.
Zit nog iets in dat een beetje op structuur lijkt.
Nee ik ben niet helemaal duidelijk geweest... als ik jazz bedoel ,bedoel ik niet 1 of ander dixieland braderie-huisvader ensemble... dat schijt bagger natuurlijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:46 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Maar er zijn ook zoveel nietszeggende jazz-ensembles dat ik het niet terecht vind om te zeggen dat Jazz alleen bespeeld kan worden door goede muzikanten.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je vergeet vette lead synths en FX. Hardcore ontbeert juist bas, alleen zware verstoorde kicks.
[..]
Akkoorden zijn niet noodzakelijk.
[..]
Vraag aan een goede jazz-artiest tape delay of een VST is..
[..]
Juist.
[..]
Soms wel, soms niet. Dixieland vind ik oppervlakkiger en simpeler dan industrial hardcore.
[..]
Dan vind ik erg ongenuanceerd van je..
[..]
Dat is dan wel weer waar..
Heb je het nu ove DJ's of producers? Dat zijn twee totaal verschillende discplines namelijk. Ik heb zo maar het gevoel dat je wel verstand van jazz hebt maar maar niet van electronische muziek.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:01 schreef jehovaguerilla het volgende:
Na dit gezegd te hebben zijn gabber/hardcore/techno dj's nog verder in mijn achting gedaald.
Gabber is nog relatief jong. Maar na zo'n 15 jaar bestaan zie je al duidelijk tekenen ontstaan dat men de technische, serieuse kant op gaat. Eigenlijk is het te vroeg om daarover te oordelen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:35 schreef RichardQuest het volgende:
De jazz heeft toch een íéts aander geschiedenis dan de hajdkoa, tekno...geloof niet dat de gabba's ooit van Jim Crow gehoord hebben.
Hetzelfde geldt voor het fascisme. Of voor pornofilms.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:38 schreef teknomist het volgende:
Maar het parallel is er wel. Kijk hoe jazz werd veroordeeld door de heersende klasse in de begintijd.
Dat is ongeveer de grootste onzin die ik ooit gehoord hebquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:34 schreef teknomist het volgende:
Je kunt het ook zo zien. In de begintijd van de jazz waren de jazzliefhebbers vooral domme, melige hasj-rokende negertjes. Vergeleken daarmee heeft een Lonsdaler nog meer intelligentie. Het is gewoon iets dat moet evolueren. De opkomst van de industrial hardcore en de vermenging met techno is een teken aan de wand.
Zelfs eentonig als je er goed naar luisterd?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:52 schreef -Guppie- het volgende:
Ik hou ook van hardcore en vind veel andere muzieksoorten zoals trance en jazz techno enz ook eentonig klinken en van hardcore vind ik dat niet
onbegrijpelijk misschien,maar ja ..
Juist iemand die weet waarover hij praatquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:19 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Is van Darkraver en Vince en stamt nog uit de tijd dat de Darkraver nog niet zo'n hype was
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:56 schreef Chanandler het volgende:
[..]
Zelfs eentonig als je er goed naar luisterd?![]()
Hee triesteling, bijna 100% van de broers van de vriendje van mij die ook "Die hard Gabber" waren zijn nu succesvol, hebben zeer goede banen. Dus daar gaat je "Gabber is muziek voor minder begaafden" al. Daarnaast heeft muzieksmaak imo nog steeds niks te maken met IQ enzv enzv. Want ik zie al die studenten (uni) momenteel compleet losgaan op die hersenloze skihut muziek.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:18 schreef Capa het volgende:
Gabber is muziek voor minder begaafden. De Jostiband op speed; meer kunnen we er niet van maken.
Dat geeft niet, ook de dommere medemens heeft zijn amusement.
Van alle rap/urban muziek die er is. Vind ik álles uit de top40 ronduit slecht. en Dr. Dre toch wel een van besten. Ben ik nu een tegendraads persoon?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:08 schreef -Guppie- het volgende:
[..]
![]()
en het is niet zo dat ik alleen maar hardcore leuke muziek vind en voor de rest niks![]()
ik hou ook van "top40" muziek,zeker de helft uit de top40 vind ik goed
en hou ook van muziek van dr dre enzo (jullie vast niet)
dat vind ik ook allemaal niet eentonig,maar jazz gewoon wel..ja smaken verschillen nou eenmaal![]()
Iets dat soms in uiterst irritante "notenpoeperij" kan ontaarden. Elke muziek stijl heeft zo wel z'n gebrekenquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jazz draait vaker om improvisatie.
Zeker! Jazz is ontstaan vanuit de zwarte slaven- muziek. Grote Jazz muzikanten speelden in die tijd in vage clubs en hoerententen voor een paar rotcenten. Jazz was inderdaad not done bij hogere klassen! Maar ik denk dat je de Jazz stroming niet kan vergelijken met de Gabber stroming. Jazz bestaat al meer dan honderd jaar, maar daarnaast heeft Jazz ook gezorgd voor de ontwikkeling van de hedendaagse popmuziek in al zijn facetten... uiteindelijk is hier ook Gabber uit voort komen vloeien.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Gabber is nog relatief jong. Maar na zo'n 15 jaar bestaan zie je al duidelijk tekenen ontstaan dat men de technische, serieuse kant op gaat. Eigenlijk is het te vroeg om daarover te oordelen.
Maar het parallel is er wel. Kijk hoe jazz werd veroordeeld door de heersende klasse in de begintijd.
Nee hoor...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:40 schreef Kinz het volgende:
[..]
Van alle rap/urban muziek die er is. Vind ik álles uit de top40 ronduit slecht. en Dr. Dre toch wel een van besten. Ben ik nu een tegendraads persoon?
au contraire teknomistquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:30 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heb je het nu ove DJ's of producers? Dat zijn twee totaal verschillende discplines namelijk. Ik heb zo maar het gevoel dat je wel verstand van jazz hebt maar maar niet van electronische muziek.
Je weet er helemaal geen fuck van.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:13 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
au contraire teknomist
ik zie de dj als uitvoerende artiest... een producer kan 3 weken in een studio gaan zitten om bliep bliep bliep over BOEMBOEMtjikkeBOEM te mixen.. sorry maar dat kan praktisch iedereen die over een gemiddeld gevoel voor ritme en een shitload aan apparatuur beschikt.
De dj bouwt zijn set op tot een climax (of juist niet) en moet ter plekke de zooi in elkaar over mixen... het blijft feitelijk gewoon plaatjes draaiendaar niet van maar de dj kan van een produktie iets totaal anders maken.. ik vind de dj het meest begaafd van die 2. (ja en ik weet dat er ook producerende dj's zijn)
Ik heb ook veel gefeest en ik weet echt wel wat van electro etc. af hoor.
Inderdaad, je wilt niet weten hoeveel samples er in een track zitten die je eigenlijk niet hoort. Maar als je ze weglaat mis je wel 'iets'.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Je weet er helemaal geen fuck van.. Je zou mss in 3 weken een goede track op de markt kunnen brengen, maar dan moet je wel 24 uur per dag er aan gewerkt hebben. De basis hebben ze idd al snel, maar daarna nog het afwerken ervan.
Ik denk dat de meeste mensen elkaars muziek smaak wel respecteren, alleen waarderen doen ze nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:28 schreef -Guppie- het volgende:
[..]
Nee hoor...![]()
Dan zou ik ook tegendraads zijn
Van Hardcore houden en van "negermuziek" (zo noemen veel mensen het nou eenmaal)
Ik vind het echt belachelijk dat je meteen maar dom moet zijn als je van hardcore houdt.
Het is gewoon muziek en smaken verschillen gewoon!
Heb je al eens van de Kankerkachel-mixen gehoord? Dat was binnen een half uurtje gemaakt. Dus...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:31 schreef Frank-NL het volgende:
Kan iedereen hier die roept dat het zo makkelijk is electronische muziek te maken volgende week bij mij een plaatje inleveren? Bedankt alvast.
Een basic trackje maken lukt wel in een week hoorquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:31 schreef Frank-NL het volgende:
Kan iedereen hier die roept dat het zo makkelijk is electronische muziek te maken volgende week bij mij een plaatje inleveren? Bedankt alvast.
Ik wacht met spanning af.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:34 schreef Chanandler het volgende:
[..]
Een basic trackje maken lukt wel in een week hoor![]()
Composeer jij nou maar zoiets als King Crimson's "21st Century Schizo Man", dan lullen we verder...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Je weet er helemaal geen fuck van.. Je zou mss in 3 weken een goede track op de markt kunnen brengen, maar dan moet je wel 24 uur per dag er aan gewerkt hebben. De basis hebben ze idd al snel, maar daarna nog het afwerken ervan.
Je weet zelf ook wel dat het kan en dan ga je er zometeen vandoor met mijn trackquote:
Ohja ik vind het trouwens goed. Ik begin vandaag, en zal volgende week zaterdag een basic hardcore trackje posten.quote:
Nee, nou ga ik me bewijzen ookquote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:07 schreef Frank-NL het volgende:
Ik had het trouwens meer tegen de echt anti mensen hoor, maargoed
Terugkrabbelen hè!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:07 schreef Frank-NL het volgende:
Ik had het trouwens meer tegen de echt anti mensen hoor, maargoed
dat is niet moeilijk want dat is er al... dan moet je zeggen composeer maar zoiets als "21st century chizoid man" in 1970quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
[..]
Composeer jij nou maar zoiets als King Crimson's "21st Century Schizo Man", dan lullen we verder...
Tot die tijd moet je je muil houden met je gare draaitafel en je onderontwikkelde gehoor.
Shhjawel, maar het gaat dan even over de persoon in kwestie in de OP. Die kerel was speedcore fanaat etc.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Dingen die de discussie veranderen die ik nog niet heb voorbij zien komen zijn Electro en Gabber remixes van bv Fear Factory en Dark Tranquillity.
T-1000 Remix by Danoquote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Dingen die de discussie veranderen die ik nog niet heb voorbij zien komen zijn Electro en Gabber remixes van bv Fear Factory en Dark Tranquillity.
Hoe makkelijk het is om electronische muziek te maken is afhankelijk van de style die je produceert en je ambitie. Natuurlijk kan iedereen met een beetje verstand van de muziek en de techniek zo een gabberplaatje maken Maar een groep mensen waar iedereen een instrument bespeelt kan ook zo een bandje oprichten en wat crap maken. Ik ben zelf ook producer en ondanks dat ik mijn spul redelijk goed ken en ik al mijn hele leven naar dance luistert vind ik toch best lastig een goede track te maken en dan heb ik het niet alleen over technische compositie maar ook over het gevoel dat je wilt overbrengen in een plaat, de groove en tot slot nog het hele traject van mastering, afmixen e.d. Daar komt nog bij dat ik nogal perfectionistisch ben. Een stukje tekst schrijven, je gitaar erbij pakken en een liedje maken is bij wijze van spreke een stuk makkelijker. En over de stijl van muziek... True, een gabberplaat maken is simpelere dan een IDM-plaat maar dat maakt de muziek natuurlijk nog niet inferieur. Technische complexiteit is niet de enige factor die de kwaliteit van de muziek bepaalt.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:13 schreef jehovaguerilla het volgende:
ik zie de dj als uitvoerende artiest... een producer kan 3 weken in een studio gaan zitten om bliep bliep bliep over BOEMBOEMtjikkeBOEM te mixen.. sorry maar dat kan praktisch iedereen die over een gemiddeld gevoel voor ritme en een shitload aan apparatuur beschikt.
Er zijn maar weinig DJ's die van een plaat een andere plaat maken. Dus ik vind niet dat je alle DJ's op 1 hoop mag gooien en stellen dat zij begaafder zijn. Ik zou een DJ Jean toch niet begaafder dan een Boards of Canada willen noemen.quote:De dj bouwt zijn set op tot een climax (of juist niet) en moet ter plekke de zooi in elkaar over mixen... het blijft feitelijk gewoon plaatjes draaiendaar niet van maar de dj kan van een produktie iets totaal anders maken.. ik vind de dj het meest begaafd van die 2. (ja en ik weet dat er ook producerende dj's zijn)
Dat heeft dan weer geen zak met gabber te maken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:
erm luister eens naar venetian snares of squarepusher ... kwa complexiteit dan snap ik wel dat jazz eerst saai overkomt
VS komt soms akelig in de buurt. Sowieso zijn de grenzen tussen hardcore/terror, breakcore en digital hardcore erg vaag.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:00 schreef Random_hero het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer geen zak met gabber te maken.
erm soms als meneer funk helemaal los gaat .. is het gewoon gabber .. 1 maat en bonken maarquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:00 schreef Random_hero het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer geen zak met gabber te maken.
Idd, beste Gabber remix van FF, kijk ook ff voor Archetype van Dark Tranquillity, IMO beter dan T-1000 (H&K).quote:
klopt, een paar akkoordjes rammen is niet echt moeilijk maar in de jazz gaat het daar niet om.. nogmaals die mensen improviseren ter plekke en zijn dus van een heel ander level qua muzikaliteit en techniek. Komt nog een keer bij dat die mensen over absoluut gehoor beschikken. Als je niet weet wat dat betekent laat dan maar zitten dan weet ik genoegquote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
Maar een groep mensen waar iedereen een instrument bespeelt kan ook zo een bandje oprichten en wat crap maken. .............. Een stukje tekst schrijven, je gitaar erbij pakken en een liedje maken is bij wijze van spreke een stuk makkelijker.
okay...die smilie deed het hem helemaal. Dj Jean is het house equivalent van een doucheputje.quote:Er zijn maar weinig DJ's die van een plaat een andere plaat maken. Dus ik vind niet dat je alle DJ's op 1 hoop mag gooien en stellen dat zij begaafder zijn. Ik zou een DJ Jean toch niet begaafder dan een Boards of Canada willen noemen..
[..]
Wat een onzin. Er zijn maar relatief weinig muzikanten die over een absoluut gehoor beschikken. Het lijkt mij overigens alleen maar nadelig een absoluut gehoor te hebben. Sowieso is de improvisatiediscipline binnen de jazz een totaal ander iets dan het produceren van van electronische muziek.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:19 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
klopt, een paar akkoordjes rammen is niet echt moeilijk maar in de jazz gaat het daar niet om.. nogmaals die mensen improviseren ter plekke en zijn dus van een heel ander level qua muzikaliteit en techniek. Komt nog een keer bij dat die mensen over absoluut gehoor beschikken. Als je niet weet wat dat betekent laat dan maar zitten dan weet ik genoeg![]()
Heb je Jeff Milligan wel eens horen draaien? Wat hij doet is net zo geniaal als die zgn. improvisatielui van je. Daar hoef je geen absoluut gehoor voor te hebben maar een buitenaards goed gevoel voor timing en jezelf kunnen leiden in een brei van geluid. Of neem turntablism: dat heeft niks meer met "plaatjes draaien" te maken. Of neem Richie Hawtin, dat zijn mensen die iets totaals nieuws kunnen maken. Maar goed, andere kwaliteiten die een DJ goed maken zijn een "verhaal weten vertellen", een goede opbouw en goed kunnen inspelen op het publiek.quote:okay...die smilie deed het hem helemaal. Dj Jean is het house equivalent van een doucheputje.
Mensen gaan soms naar een set van een dj juist om de naam. Oscar Mullero bijv. trekt gewoon heel veel publiek (ja hij produceert ook) De dj's die ik gehoord heb wisten in hun set toch echt wel nummers te mixen die je ineens in een hele andere versie voorgeschoteld kreeg.
Dan was dit wel techno (je weet wel... house voor intelligente mensen)
Maar het blijft gewoon plaatjes draaien![]()
Juist.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja veel muziek is saai te noemen na een eerste luisterbeurt
dat vond ik ook van drone en doom maar daar blijkt veel achter te zitten en ook bij miles davis kan ik het me goed voorstellen. Vaak moet je er wat beter naar luisteren om er de diepte in te vinden. Die diepte haalt "de gabber" gelijk uit gabber... omdat hij zo vertrouwd is met de muziek hij gelijk de nuances weet te vinden .. ja die zijn er. Dat is het voordeel van je verdiepen in 1 stroming.
True.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:19 schreef jehovaguerilla het volgende:
Dan was dit wel techno (je weet wel... house voor intelligente mensen)
Also true.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:36 schreef teknomist het volgende:
En dat toontje van je kan ook wel wat minder..
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja veel muziek is saai te noemen na een eerste luisterbeurt
dat vond ik ook van drone en doom maar daar blijkt veel achter te zitten en ook bij miles davis kan ik het me goed voorstellen. Vaak moet je er wat beter naar luisteren om er de diepte in te vinden. Die diepte haalt "de gabber" gelijk uit gabber... omdat hij zo vertrouwd is met de muziek weet hij gelijk de nuances te vinden .. ja die zijn er. Dat is het voordeel van je verdiepen in 1 stroming.
Koop is "The Forward Observer" van Rude Awakening en probeer dat is na te maken, je bent bij voorbaat kansloosquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
[..]
Composeer jij nou maar zoiets als King Crimson's "21st Century Schizo Man", dan lullen we verder...
Tot die tijd moet je je muil houden met je gare draaitafel en je onderontwikkelde gehoor.
Vette plaat.quote:Op zondag 22 januari 2006 03:05 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Koop is "The Forward Observer" van Rude Awakening en probeer dat is na te maken, je bent bij voorbaat kansloos
quote:If you want to have intelligent hardcore without "explicit lyrics" and with other elements than just distorted bass with only one meaning: make you dance, you should listen to this cd! Amazingly young as this guy is, he is one of my favorite hardcore producers at this time. His productions are raw and have lots of influences from other music genres which makes the tracks very interesting. For those with an open mind and strong eardrums....
Also listen to the VIP version of butterfly: this guy can play the piano!
quote:Op zondag 22 januari 2006 03:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Vette plaat.
Of deze: Ophidian - Blackbox
[..].
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |