quote:At 1141GMT, Brasil 1 announced their retirement from this leg of the race, allowing them to accept outside assistance when it arrives in the shape of a fishing boat from Fremantle
zo hamsterd de Brunel weer wat puntjesquote:
Ergens op het net terug te zien?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:39 schreef snellejelle het volgende:
Vet zeg, hoe de ABN 1 onder de brug door ging![]()
net op NED2
wat ik dus weer niet direc t zal kunnen bekijken...geen schaatsen zeker?quote:Op zondag 22 januari 2006 01:32 schreef Ambrosius het volgende:
Geweldige beelden ja.
Morgen rond 15.00 weer een item.
Jawel, zal wel ergens in een dweilpauze komen. Waarschijnlijk na de 500m mannen.quote:Op zondag 22 januari 2006 01:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
wat ik dus weer niet direc t zal kunnen bekijken...geen schaatsen zeker?
ik hoor net dat het pas om of na zessen zou zijn.. hele middag kijken dusquote:Op zondag 22 januari 2006 01:56 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jawel, zal wel ergens in een dweilpauze komen. Waarschijnlijk na de 500m mannen.
Klopt, op TT staat nu weer 18.00. Gisteren werd er nog 15.00 gezegd, maar goed.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:45 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik hoor net dat het pas om of na zessen zou zijn.. hele middag kijken dus
Toch handig, zo´n spinakerboomquote:Op zondag 22 januari 2006 11:05 schreef JandeHoop het volgende:
En zoals beloofd, Ik zou de foto's van Brasil plaatsen als ik ze binnen had.
Hier is er een:
[afbeelding]
nee maar dat is een soort pitstop voor de grote oceaan oversteek naar rio. tussen de finish in wellington en de start naar rio is 3 dagen ofzo. of voor sommigen mischien wel 1 dagquote:Op zondag 22 januari 2006 21:34 schreef komrad het volgende:
die etappe naar Wellington is toch niet zo heel lang
dan moet je geen masten in 3 stukken afleveren enzoquote:Op zondag 22 januari 2006 21:50 schreef WEST het volgende:
[..]
nee maar dat is een soort pitstop voor de grote oceaan oversteek naar rio. tussen de finish in wellington en de start naar rio is 3 dagen ofzo. of voor sommigen mischien wel 1 dag![]()
Hallo, lees de OP eens voordat je iets vraagt..quote:Op zondag 22 januari 2006 20:46 schreef komrad het volgende:
hier ook gemist, wanneer is de volgende etappeof gaan we eerst weer in port racen
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:20 schreef the_disheaver het volgende:
De Route
Huidige leg: 2 Cape Town (Zuid-Afrika) - Melbourne (Australie) (6100 zeemijl)
Volgende In Port race: 4 Februari - In port race Melbourne
Volgende Offshore leg: 12 Februari - Melbourne - Wellington (pitstop) (ETA: 16 februari, 1450nm)
gehele race-schema | High-res afbeelding
Kortom: in de boot stinkt het als in een hamsterkooi!quote:Op zondag 22 januari 2006 21:00 schreef komrad het volgende:
dat stukje dat ze een 'hamster' aan het zoeken zijn
moeten ze wel gebruikt worden hequote:Op maandag 23 januari 2006 10:18 schreef Landrot het volgende:
[..]
Kortom: in de boot stinkt het als in een hamsterkooi!
Ik zag in de reportage dat er droogruimten zijn voor de kleding. Kan iemand mij vertellen hoe die werken? Wordt er warme lucht langs geblazen ofzo?![]()
Ik stelde volgens mij een hartstikke relevante vraag...quote:Op maandag 23 januari 2006 10:18 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ik zag in de reportage dat er droogruimten zijn voor de kleding. Kan iemand mij vertellen hoe die werken? Wordt er warme lucht langs geblazen ofzo?![]()
Ik heb geen idee, maar ik weet iig vrijwel zeker dat ze geen compressortje hebben staan die warme lucht daarlangs blaast. Hoogstens dat de uitlaatgassen van de motor erlangs gaan, maar die staat ook vrijwel nooit aan (alleen bij het bewegen van de kiel) . Ik denk gewoon dat het een verzamelplaats is voor natte kleding, zodat niet de hele boot onder de natte troep ligt...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:48 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ik stelde volgens mij een hartstikke relevante vraag...
Oke, d'r is lekker over gekeuveld...![]()
Maar ik heb nog steeds geen antwoord!![]()
mja, maar die koude wind is waarschijnlijk niet echt erg droog...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:08 schreef Ambrosius het volgende:
Zou dat drogen niet gewoon met koude 'wind' kunnen?
En het goede nieuws is dat Brunel als hoofdsponsor optred voor de rest van de race.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:45 schreef WEST het volgende:
ook de ING Brunel is aan de finish gekomen om 21:42 GMT dus kwart voor 11 vanavond is laatste boot die varend melbourne bereikt aangekomen.
Brasil dobbert nog ergens rond![]()
Ik weet niet hoe het aan boord de ABNAMRO is maar wel hoe het ging aan boord van enkele super catamarans (Club Med, Playstation).quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:48 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ik stelde volgens mij een hartstikke relevante vraag...
Oke, d'r is lekker over gekeuveld...![]()
Maar ik heb nog steeds geen antwoord!![]()
Vergeet niet dat ze behalve een moter (die verzegeld is en dus helemaal niet aanstaat) ook een generator hebben (voor de stroom, Een VO70 verbruikt best veel stroom;kiel)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:04 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik weet iig vrijwel zeker dat ze geen compressortje hebben staan die warme lucht daarlangs blaast. Hoogstens dat de uitlaatgassen van de motor erlangs gaan, maar die staat ook vrijwel nooit aan (alleen bij het bewegen van de kiel) . Ik denk gewoon dat het een verzamelplaats is voor natte kleding, zodat niet de hele boot onder de natte troep ligt...
Maar dat is gewoon een gokje
Huh? Waarom is het een nadeel dat Hans Bouscholte aan boord komt?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:04 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
En het goede nieuws is dat Brunel als hoofdsponsor optreedt voor de rest van de race.
Ze zullen dus ook tot het einde meevaren.
Nadeel is het dan waarschijnlijk dat Hans B. echt aan boord komt (misschien pas in Brazilië).
Ja, het zou juist een voordeel zijn...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef Landrot het volgende:
[..]
Huh? Waarom is het een nadeel dat Hans Bouscholte aan boord komt?![]()
Omdat ie daardoor geen toelichting meer kan geven tijdens Studio Sport? (Da's ook trouwens het enige waarvan ik die man ken, dus wellicht heb ik een kennisachterstand... )
Ik doelde dus op die generator, een genetator is ook gewoon een motor maar dan met een electro-motor erbij zodat hij stroom opwekt in plaats van krukasbewegingenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:10 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze behalve een moter (die verzegeld is en dus helemaal niet aanstaat) ook een generator hebben (voor de stroom, Een VO70 verbruikt best veel stroom;kiel)
Landrotquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef Landrot het volgende:
[..]
Omdat ie daardoor geen toelichting meer kan geven tijdens Studio Sport? (Da's ook trouwens het enige waarvan ik die man ken, dus wellicht heb ik een kennisachterstand... )
Ik geloof dat deze discussie al een keer de revu gepasseerd is. Het is een man van 'zekervansucces-projecten' daarbij heeft hij de juiste mensen om zich heen verzameld.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:44 schreef Taxi het volgende:
Of het een goede zeiler is? Hij heeft al meer dan genoeg overwinningen op z'n naam staan (in veel verschillende klassen) om dat te kunnen staven. Of het de beste zeiler is? Nee, dat denk ik niet, maar het is imo te kort door de bocht om te kunnen zeggen dat hij geen goede zeiler zou zijn.
Hans B is een hele goede zeiler maar geen teamspeler. (de successen die hij heeft geboekt is vooral in het solo/duo zeilen)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:25 schreef Farr40 het volgende:
[..]
Ik geloof dat deze discussie al een keer de revu gepasseerd is. Het is een man van 'zekervansucces-projecten' daarbij heeft hij de juiste mensen om zich heen verzameld.
Persoonlijk denk ik dat als er een Nederlander/Belg het team van Wharrington komt versterken dat dat Gideon Messink of Mark Slats is
ING haakt af, Brunel gaat door. zullen nog wel een of meerdere subsponsoren bijkomen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:51 schreef komrad het volgende:
hoe zit het met de sponsoring van de ING brunel??
Over Slats heb je gelijk denk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:40 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Dus ik zou eerder denken aan iemand die al eerder rond is geweest (Gideon Messink, Peter Tans, Marc van Gelderen, Wouter Verbraak) of een topper uit het kleineboot zeilen (Pieterjan Postma?).
Maar het schijnt ook dat Carolijn Brouwer in Melbourne is gesignaleerd. Toeval ?
Kort samengevat:quote:Brunel Teamwork gaat in revisie
25 januari, 2006
“Het wordt onwaarschijnlijk dat wij in Zweden op het podium staan,” zei Brunel-schipper Grant Wharington tijdens de persconferentie daags na de finish. “Het is daarom belangrijker om een etappe te winnen, in plaats van elke keer een vijfde of zesde plek te varen.”
Dankzij het geld van hoofdsponsor Brunel is er ruimte om het schip te verbeteren en daar ligt nu de prioriteit. De komende periode wordt gebruikt om de controle van de 70-voeter te verbeteren. Volgens de schipper loopt de boot ook niet hoog genoeg en is de acceleratie onvoldoende goed.
Of het team op tijd klaar is voor de race naar de scoring gate in Wellington valt nog te bezien. De twee etappes die daarna volgen, worden zeker prijsgegeven. De Brunel gaat per container direct naar Baltimore, waar het een herstart van de Volvo Ocean Race zal beleven. Wharington over die keuze: “Ik denk dat dit de beste propositie voor de sponsors en het syndicaat oplevert.”
Nederlandse zeilers Er liggen momenteel zeven cv’s van Nederlandse zeilers in Melbourne, waaruit Wharington vijf personen zal uitnodigen om naar Australië te vliegen. Met die personen gaat hij uitgebreid testvaren op de Skandia. “We zullen elke etappe minimaal één Nederlander aan boord hebben, maar het kunnen er meer zijn.” Volgens Wharington heeft ook de huidige bemanning aangegeven positief tegenover verdere deelname aan het project te staan. De positiewisselingen zullen op het midden- en voorschip plaatsvinden.
In de revisie De Volvo Open 70 van Wharington, ontworpen door Don Jones, is het enige schip zonder steekzwaarden. Daarvoor in de plaats heeft het een tweede kiel met trimvlak (canard). Wharington bleek echter na de start controleproblemen te hebben, waardoor in Kaapstad de roerbladen werden verlengd. Nu wordt overwogen om alsnog over te gaan naar steekzwaarden en daarvoor ligt een officiële aanvraag bij het racecomité. Het is namelijk nog onduidelijk of dit binnen de VO70-regels mogelijk is. Verder wordt de komende tijd hard gewerkt aan de zeilgarderobe. Elk syndicaat mag gedurende de race 24 zeilen gebruiken en de Australiërs hebben er pas 13 ingezet.
De inshore wedstrijd op thuiswater laten Wharington en zijn mannen uiteraard niet schieten. Daarna wordt bekend gemaakt of het schip fit genoeg is voor de race naar Wellington.
Wouter werkt/heeft gewerkt toch al voor de Pirates? (http://www.wouterverbraak.com)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:40 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Dus ik zou eerder denken aan iemand die al eerder rond is geweest (Gideon Messink, Peter Tans, Marc van Gelderen, Wouter Verbraak) of een topper uit het kleineboot zeilen (Pieterjan Postma?).
Maar het schijnt ook dat Carolijn Brouwer in Melbourne is gesignaleerd. Toeval ?
Ik begrijp een paar dingen niet:quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:43 schreef JoStro het volgende:
Op zeilen.com staat meer informatie over de bedoelingen van Brunel:
(...) Volgens de Brunel-schipper loopt de boot ook niet hoog genoeg en is de acceleratie onvoldoende goed.
Sorry, daar had ik overheen gelezen...quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:00 schreef JoStro het volgende:
(...) In het artikel wordt geschreven dat bemanningswijzigngen op het midden- en/of voordek zullen plaatsvinden. Dus niet bij schipper/navigator/watchcaptains e.d.
Hoho, It wasn't me!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:15 schreef Landrot het volgende:
[..]
doe mij maar die Sebbe (JoStro: " een beer van een kerel, sociaal en ook nog eens goede zeiler." )
Ze hebben in ieder geval mooie targets!quote:Brunel Teamwork restarts in Baltimore!
At a press conference held in the Volvo Ocean Race village in Melbourne today (Wednesday 25th January 2006) it was announced that Brunel Teamwork will be the new name for Grant Wharington´s team in the event. Details were also revealed about the cooperation between Brunel and the Australian entry led by Wharington, a past winner of the Rolex Syndey to Hobart Race.
To enable a fully competitive challenge in the event, the racing programme will include the In Port Race at Melbourne next Saturday 4th February and possibly the short leg to Wellington. The boat will be shipped to the United States following improvements and modifications and will continue racing from Baltimore to the finish at Gothenburg, Sweden.
‘We will make the boat as good as it should have been before the start of the first leg and will leave no stone unturned to make it better: ‘Fully cocked’ as we say it here,’ said Wharington: ‘We like to be a serious threat and we want to make Brunel and our supporters all over the world proud. It is a difficult decision, but we would rather win one leg than be just a number in the race.’
Wharington stressed that his boat is very reliable: ‘Our confidence has even grown in the last few weeks. We could finish each leg, and maybe even be in the top three in the final classification by just doing that. But that is not what we want. We need major modifications to be competitive with the others. And we want to be the first boat to do 600 miles in 24 hours.’
No further details of construction work will be made at this time.
A revised crew panel will be based on the existing team and possibly some new people.
The new sponsorship arrangement includes a commitment to have at least one high profile Dutch sailor on the crew: ‘We will be looking for a strong person on the foredeck and in the pit’ specified Wharington. Up to four or five people will be invited to come to Australia for a selection process.
Loek Hogenhout marketing director of Brunel International stressed that the sponsor fully supports Wharington’s decision to have a time out: ‘It is in the best interest of the team, the sponsor and the Volvo Ocean Race. We are convinced that Brunel Teamwork will put up a challenge for the second part of the race.’
Weer een update voor VSquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:20 schreef hermandeperman het volgende:
De boot van Wharington ondergaat weer een naamsverandering, ze gaat nu heten: "Brunel Teamwork".
Lijkt me wel wat als ze iedere etappe een andere naam aannemen
Tjonge jonge, zo'n naam is volgens mij de goden verzoeken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:20 schreef hermandeperman het volgende:
De boot van Wharington ondergaat weer een naamsverandering, ze gaat nu heten: "Brunel Teamwork".
De vorige keer was het een project dat vanwege te weinig geld was afgeblazen maar toen weer opgestart in een kleine vorm.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:51 schreef rubbereend het volgende:
de vorige keer kwam Brunel toch aan de start met een nauwelijks geteste boot en werd het de hele Ocean Race ook niks behalve 1 etappe overwinning. Nu is het in principe weer een halfslachtig project geworden (zeker omdat ze er laat zijn ingestapt). Een idee is het misschien om voor de volgende OR eens meteen aan de gang te gaan en het goed te doen!
Natuurlijk ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:10 schreef Landrot het volgende:
[..]
Maar vervolgens moet ķķk nog de teamsamenstelling gewijzigd worden. Dat leidt natuurlijk tot stressvolle situaties waarin gedonder op de loer ligt...![]()
Ik weet dat in de topsport teams aangepast worden. Maar de tijdsdruk van Brunel kan toch een risico vormen voor het functioneren van het team?quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:16 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Natuurlijk ?
Waarom. Het is in de topsport niet ongewoon om een team aan te passen.
Precies op het moment dat je het vroeg was het te zien. Als het een minuut was, is het veel. Niet boeiend eigenlijk, ook niks nieuws.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:02 schreef komrad het volgende:
al geweest of nog niet?
Precies, als je de verhalen over de begintijd van de Whitbread leest. Verschillende klasses, handicap-klassement, prive-personen die meededen, 29 teams (!!), dat was/is wel bijzonder. Maar 29 syndicaten die nu om de eer, aandacht en overige media-exposure moeten strijden...ik denk niet dat dit hedentendage zal werken. Iedere schuit wordt de 'zoveelste' die over de finnish vaart in ver een nieuwe recordtijd. Maar, die 6 syndicaten die nu meedoen en 'Premier Challenge' die er voor twee legs even tussenuitknijpt vind ik ook wel erg mager. Maar volgens mij waren er bij de vorige race ook slechts 9 schepen en in de race daarvoor ook zoiets (met 1 syndicaat met twee schepen: EF Language en EF nogwat)quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:10 schreef komrad het volgende:
Ik vind het jammer dat we niet gewoon een race tussen 10 echte teams hebben. We hebben er 7 waarvan de brunel eigenlijk kansloos is en 2 boten van dezelfde sponsor. Feitelijk zijn er dus maar 5 deelnemers
De schipper van Brasil heet grael (met l dus)quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ga de OP ff aanpassen, iemand nog iets suggesties?
komt natuurlijk ook wel omdat het een nogal dure hobby isquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:15 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Precies, als je de verhalen over de begintijd van de Whitbread leest. Verschillende klasses, handicap-klassement, prive-personen die meededen, 29 teams (!!), dat was/is wel bijzonder. Maar 29 syndicaten die nu om de eer, aandacht en overige media-exposure moeten strijden...ik denk niet dat dit hedentendage zal werken. Iedere schuit wordt de 'zoveelste' die over de finnish vaart in ver een nieuwe recordtijd. Maar, die 6 syndicaten die nu meedoen en 'Premier Challenge' die er voor twee legs even tussenuitknijpt vind ik ook wel erg mager. Maar volgens mij waren er bij de vorige race ook slechts 9 schepen en in de race daarvoor ook zoiets (met 1 syndicaat met twee schepen: EF Language en EF nogwat)
dank, wat te weinig gecopyedquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:35 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
De schipper van Brasil heet grael (met l dus)
En zoveel mediaaandacht kan het ook niet krijgen... Het kan niet even intensief gevolgd worden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:36 schreef komrad het volgende:
[..]
komt natuurlijk ook wel omdat het een nogal dure hobby is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |