quote:Op maandag 16 januari 2006 19:27 schreef Syrena het volgende:
Januari 2006 kreeg ik 'm, nah, kan geen zwangerschapsdementie zijn
Christans tweede naam is Maurits. Ook omdat het zo mooi klinkt met onze achternaam. Christan Maurits Moonenquote:Op maandag 16 januari 2006 19:29 schreef Sugar het volgende:
![]()
Maar ik wil best een M, alleen liever 2 of meer lettergrepen.
Moet mooi matchen met Morre. (over alliteratie gesproken, deze zin)
Eén naam. En dat is de naam die het misschien wordt.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:48 schreef livelink het volgende:
Wat voor een soort namen vindt je man dan leuk, Sugar?
Ow dat doet me meteen denken aan "onze" Tjebbe en dat kan dan weer niet terwijl het best heel leuk is.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:48 schreef Lois het volgende:
Ik vind Tjebbe wel heel erg leuk.
Graag gedaan!quote:Op maandag 16 januari 2006 21:03 schreef Sugar het volgende:
Getver, Ireth.
Toch bedankt, maar sorry!
Godzijdank.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:06 schreef Belana het volgende:
Gewoon nederlands, het is een friese naam schijnt
Hendrik als roepnaam vind ik niet leuk, maar mss kun je er iets leuks van afleiden?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:56 schreef Sugar het volgende:
Hij vindt het te Duits, geloof ik. Mijn vader heet Henk en het zou dan zijn eerste kleinzoon zijn, na 4 meiden. Ik zou dat ook wel een leuk extraatje vinden. Maar ja.
quote:Op maandag 16 januari 2006 21:09 schreef Sugar het volgende:
Henk en Johannes vind ik ook leuk.
Ik hou helemaal niet van Nederlandse namen, maar blijkbaar gewoon van Duitse.![]()
quote:
Zo heet iedereen tegenwoordigquote:Op maandag 16 januari 2006 21:16 schreef snoopy het volgende:
Mohammed is ook een optie Sjoeg!
http://members.lycos.nl/Personen/quote:Op maandag 16 januari 2006 21:22 schreef Sugar het volgende:
Oh, weet iemand hier hoe de broertjes in Gebroeders Leeuwenhart heten?
Ik ben ineens weer verliefd op dat boek en denk dat het me de naam gaat opleveren!![]()
quote:Richard was een vechtjas, moedig, royaal, maar ook wreed. Hij was een uitstekend militair en kon goed leiding geven. Zijn andere kant was, dat hij een goede troubadour was en een groot dichter, maar zijn oorlogen hebben Engeland vrijwel aan de afgrond gebracht.
Hij werd opgevolgd door zijn broer Jan zonder Land.
Nou, daar moet ik dus bijna van huilen.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:22 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
http://members.lycos.nl/Personen/
Ik denk Karel enJonathan
http://www.filmtheaterfraterhuis.nl/programma/p_film.php?FilmId=334&Archive=Y
Hier staat trouwens Kruimel, maar dat doet me denken aan Nils Holgersson
Jouke vind ik ook zo'n mooie Friese naamquote:Op maandag 16 januari 2006 21:23 schreef livelink het volgende:
Eke had ik nog nooit van gehoord, maar die naam deed me wel meteen denken aan Eelke, een jongensnaam uit de boeken van Jaap ter Haar. Dat vind ik eigenlijk mooier dan Eke.
Ik vind er niks an maar het schoot me zo te binnenquote:
Siemquote:Op maandag 16 januari 2006 21:28 schreef Sugar het volgende:
Nee, al die Tim-varianten vind ik niks.
Ik vind Simen wel best leuk. Maar ook weer niet leuk genoeg. Zucht.
Beloof je niet te lachen als ik zeg dat ik zo zou heten als ik een jongen was geweest.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:22 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Melchior dan? Anders heb ik nog een derde in de aanbieding die wellicht beter bevalt
quote:Op maandag 16 januari 2006 21:23 schreef Sugar het volgende:
Nou, daar moet ik dus bijna van huilen.Wat een lieve namen. Ik ben ineens ook verliefd op Jonathan, ja.
![]()
![]()
![]()
Maar kruimel, zo noemde die ene zijn broertje, dat klopt. Maar was niet zijn naam.
Ik was een Nielsquote:Op maandag 16 januari 2006 21:32 schreef dutchie het volgende:
[..]
Beloof je niet te lachen als ik zeg dat ik zo zou heten als ik een jongen was geweest.![]()
Jon is echt walgelijkquote:Op maandag 16 januari 2006 21:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zat vanmiddag nog aan Karel te denken, maar dat vond ik te ouwelijk voor een klein jongetje. Jonathan vind ik beter. Je kan er evt. 'Jon' van maken.
Het kan walgelijker...quote:Op maandag 16 januari 2006 21:50 schreef ChrisJX het volgende:
Jon is echt walgelijkDan moet ik aan Garfield denken
En anders Klaasje!quote:Op maandag 16 januari 2006 22:00 schreef Belana het volgende:
Ow en Jelle wordt nu natuurlijk populair
dit is geen serieuse foto dat kan nietquote:Op maandag 16 januari 2006 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het kan walgelijker...
Dit is een Jon waar ik mee heb samen gewerkt:
[afbeelding]
Rare Noorse troll.![]()
Vervelende man.
Doet me aan Ron Jeremy denkenquote:Op maandag 16 januari 2006 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het kan walgelijker...
Dit is een Jon waar ik mee heb samen gewerkt:
[afbeelding]
Rare Noorse troll.![]()
Vervelende man.
Oh jawel... het kan wel!quote:
Vind jequote:Op maandag 16 januari 2006 21:52 schreef Ireth het volgende:
Hier zijn ze trouwens ook ijzersterk in juiste combi's bedenken! Ook betekenissen en hoe vaak het voorkomt weten ze heel veel van!
Als je ze de vrije hand geeft komen er inderdaad creaties uit waarvan je steil achterover slaat, maar om een 2e naam bij een 1e naam te zoeken zitten ze toch best wel vaak in de goede richting. (tenminste, die paar topics die ik daar wel eens lees, zo'n 2,5% van het totaal denk ikquote:Op maandag 16 januari 2006 22:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het vaak zo vergezocht en helemaal niet mooi meer...
Zo zou een mannelijke versie van René gaan heten.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:10 schreef jessie het volgende:
Hier was Gerard weg van Roel
Is niks mis mee hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 21:42 schreef Syrena het volgende:
Dus toen ik er was, tja....euhm...Mijn zus was 8 maanden lang een Vera.
sinds wanneer heeft die naam als betekenis leugenaar?quote:Op maandag 16 januari 2006 23:00 schreef daniman het volgende:
op (bijna) alle namen is wel wat te verzinnen idd.
Ik zou een zoon zelf geen Jakob noemen, niet om het liedje maar meer omdat die naam "Leugenaar" als betekenis heeft, en om je kind nou zo te noemen...
En verkleiningen kunnen best leuk ziijn hoor soms. Andere mensen korten altijd alles maar af.
dat vetgedrukte kwam ik op google het meest tegen Bij het zoeken op Jakob.quote:Jacob(us) Hebreeuws ja'aqob, van onzekere betekenis, maar in verband met de geschiedenis van Jakob en Esau, de zonen van Isaak, verklaard als 'hij greep de hiel, hij verdrong (zijn broer), bedrieger' (Gen. 25). De Gri. vorm werd Jakobos en daaruit ontstond Lat. Jacobus,
bron: http://www.geocities.com/komanfam/betekenis.htm
Ja Micha (uitgesproken als Miega) is een mooie naam!!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:57 schreef snoopy het volgende:
Misja/Mischa/Micha?
ja sorry, ben niet zo bijbels, ik zou daar absoluut niet op letten dus.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:13 schreef daniman het volgende:
[..]
dat vetgedrukte kwam ik op google het meest tegen Bij het zoeken op Jakob.
En verder is mij dat altijd verteld, dat die naam leugenaar of bedrieger betekent...
Pascal?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:30 schreef dutchie het volgende:
Ik hou wel van franse namen, maar ook weer niet zo dat het er van af druipt. Snap je? Léon is behoorlijk frans, maar je breekt je tong er niet over, zoiets.
quote:
Maurice? Marcel? Armand? Jules? Alain?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:30 schreef dutchie het volgende:
Ik hou wel van franse namen, maar ook weer niet zo dat het er van af druipt. Snap je? Léon is behoorlijk frans, maar je breekt je tong er niet over, zoiets.
Maurice dus voor jou danquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:47 schreef dutchie het volgende:
Ik vind Morris ook een leuke naam hoor.
Mmmm....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:49 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Anthony (op zijn frans)
jaquote:
Neil/Nealquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:23 schreef Belana het volgende:
Ik wil dus namen die bij Liam passen, dus in de engelse/schotse/ierse/keltische sfeer.
Kan me ook wel voorstellen dat als je een naam (écht) leuk vindt je het niet zo snel zult zeggen omdat je ook niet wilt dat iedereen het hier al min of meer weetquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:25 schreef dutchie het volgende:
Simen is wel leuk, als SImon dan toch niet meer lukt. Ik ga het eens in de groep gooien hier.
Voordat jullie mij gaan stenigen, omdat ik overal nee tegen zeg.
Ook dat, dus misschien is het wel een naam die toch in het nee-lijstje staat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen dat als je een naam (écht) leuk vindt je het niet zo snel zult zeggen omdat je ook niet wilt dat iedereen het hier al min of meer weet
Gek he.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:49 schreef Belana het volgende:
Nick zei ineens dat ie "Jolie" zo leuk vindMaarhoewel dat natuurlijk best zou "mogen" zou het me toch niet voegen om dat te doen, dom he?
Of Gollumquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Callum/Colum (vind ik erg leuk zelf)
Ja ik denk dat dat het isquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:05 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Gek he.
Komt waarschijnlijk ook omdat je er maar één 'kent' als er meerdere kleintjes zijn met een naam dan gaat al gauw die ene gedachte er van af vind ik.
Liefquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:07 schreef Belana het volgende:
[..]
Ja ik denk dat dat het isHet is ook wel een van de origineelste namen die ik ken
Vind ik wel mooi, maar de meisjesnaam is inmiddels het "probleem" niet meerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:10 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Lief
Aan de andere kant, als je kindje eenmaal een naam draagt zal je niet meer aan een ander kindje hoeven te denkenIs een Ella niets voor jullie?
Julienquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:45 schreef dutchie het volgende:
Rémy, mijn eerste zoenvriendje.Nee, ik denk niet dat het mannetje daarmee accoord gaat.
Jules is wel leuk, maar lijkt weer zoveel op Julian.
Oh hiehie daar had ik dan overheen gelezen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:11 schreef Belana het volgende:
[..]
Vind ik wel mooi, maar de meisjesnaam is inmiddels het "probleem" niet meer
Het moest maar gewoon een meisje worden zoals de pendel ook gezegd heeft
In die film (Etre e avoir) was een jongetje dat jojo werd genoemd. Zo lief.quote:
Ik ookquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:44 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik vind Maria en Mees Morre toch wel heeeel leuk klinken![]()
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:01 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ook
Bij een Axel zie ik trouwens een lang harig man mensen.. Axéééél, met je kont vol pláááksééél!!
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:01 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ook
Bij een Axel zie ik trouwens een lang harig man mensen.. Axéééél, met je kont vol pláááksééél!!
in de wallevisquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:34 schreef Principessa het volgende:
Jonas!
Jij snapt het!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:07 schreef cattie het volgende:
Axel, dan denk ik direct aan Guns & Roses....
Tja, ik vind dat dus juist wel leuk, ik heb ook een mannelijke Anne gekendquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:55 schreef Beaker het volgende:
Mijn tante heet Eke en is een friezinvind het niet echt een "jongensnaam"
Eigenlijk het zelfde als je je zoon Anne noemt.......
Ach zo kan je je kat toch altijd nog noemen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij snapt het!
Mijn jeugdliefde.En Slash is helemaal zo'n rare naam voor een babietje.
Nou we het toch over stenigen hebben, Stefanus een optie?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:25 schreef dutchie het volgende:
Simen is wel leuk, als SImon dan toch niet meer lukt. Ik ga het eens in de groep gooien hier.
Voordat jullie mij gaan stenigen, omdat ik overal nee tegen zeg.
Er moet een h tussen, Thiemen dusquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:47 schreef Igraine het volgende:
Mijn man vind Tiemen zo'n leuke naam voor een jongen. Zo heette mijn opa en een oom van mij, dus ik ben eik zo aan die naam gewend dat ik 'm niet zo bijzonder vind. Hij vind hem echt heel stoer en apart.
Volgens mijn stamboom nietquote:
Ah joh, die stamboom kun je toch ff verpotenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:29 schreef Igraine het volgende:
Volgens mijn stamboom niet![]()
Daar is de naam zelfs ooit begonnen als Timen.
Uuuuuuuuurg ik heb héél erg negatieve associaties bij de naam H sorry, ik wil het niet eens intypen.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:16 schreef Sugar het volgende:
Hendrik, ja prachtig, ik ben voor, maar ja, Sebastiaan he? Die heeft ineens ook een mening...
Nee, de assistent van Peter Sellers in de Pink Panther films. Die vent die hem uit alle hoeken aanviel als hij thuiskwamquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:19 schreef Igraine het volgende:
Cato was toch Bruce Lee in "The green hornet" of zoiets?
heel erg off topicquote:Op woensdag 18 januari 2006 07:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, de assistent van Peter Sellers in de Pink Panther films. Die vent die hem uit alle hoeken aanviel als hij thuiskwamOm hem scherp en alert te houden.
puck betekent toch wel een beetje 'klein' geloof ik?quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:31 schreef jessie het volgende:
Zijn Jetten en Pucken dan altijd iel?
of Sijmenquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:53 schreef bixister het volgende:
dutchie, maar simon dan? wat meer oorspronkelijk en past ook mooi bij léon vind ik.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:08 schreef inkie1010 het volgende:
Ik ken een Léon die een broertje Dennis heeft en ook eentje die z'n broertje Janheet!!
Ik vind Ruben ook mooi passen bij Léon.
Ik vind het verschrikkelijk, echt heel erg boers en idd niet meer zo van deze tijd.quote:
jumbojetquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:54 schreef bixister het volgende:
[..]
puck betekent toch wel een beetje 'klein' geloof ik?
en een grote jet wordt ' jumbo jet' denk ik.(toch vind ik het wel een heel leuke naam).
saar
Volgens mij is het een vleiwoord voor kabouter ja meen me zoiets te herinneren van de site van mijn achternichtje Puckquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:54 schreef bixister het volgende:
puck betekent toch wel een beetje 'klein' geloof ik?
Nee vind ik niet mooi. Ik ben meer met namen van deze tijd denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:24 schreef bixister het volgende:
[..]
ouderwets kan toch ook heel mooi zijn?
quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:37 schreef MeNicole het volgende:
Ik ben meer met namen van deze tijd denk ik.
dat zijn toch juist namen van deze tijd?quote:En tijdens mijn stage had ik 2 zusjes in de groep: Puck en Pien![]()
grappig dat je de vrouwelijke variant juist wel leuk vindt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:30 schreef jessie het volgende:
Jan vind ik ook niks. Een beetje het jan lul idee![]()
Net als in BH90210, Brenda en Brandonquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:56 schreef bixister het volgende:
dutchie, toch niet leonie he?ik ken bijv. ook een gezin met een joost en een jozien. beide leuke namen, maar niet voor broer en zus vind ik.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:56 schreef bixister het volgende:
er zijn vast ook leuke fienen!
Dat waren kaboutersquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:02 schreef texelonia het volgende:
Ik had vroeger een boek van Puk en Muk(leuk boek trouwens
Tuurlijk, maar dat is tot nu toe nog niet voorgekomen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:22 schreef bixister het volgende:
tsja, dat post verhaal, ik vind het echt wat overtrokken hoor. tuurlijk iets waar je rekening mee kunt houden, als je niet kunt kiezen ofzo, maar anders gewoon kiezen wat je 't mooist vindt is mijn devies.
Wij hadden deze voorwaarden: niet beginnend met M of B ivm onze voornamen, niet beginnend met L vanwege achternaam. geen engels-amerikaanse namen als Kimberley, destiny etc. Namen moeten geschreven worden zoals je ze uitspreekt dus geen ck enzo (tsja wel sophie met ph dan maar in onze ogen is dat de standaard) omdat onze achternaam al altijd gespeld moet worden (mensen denken vaak met ch maar is met g) en dan had ik ook nog graag dat de naam ook in het engels en frans redelijk uit te spreken is. Het werd dus Emma Sophiequote:Op woensdag 18 januari 2006 11:29 schreef MeNicole het volgende:
Ik ben qau namen wel heel moeilijk hoor. Zo wil ik niet een meisjesnaam die eindigd op de letter A. Kom uit Almelo en daar praten wel plat en dan krijg je AAAAAAA. Ik wil ook geen namen die beginnen met de letter K omdat Kevin zijn naam dat al doet. Ook geen naam de begint met de L omdat Kevin's achternaam dat al doet. Dan krijg je zo'n L geheel. En ook geen naam die eindigd op LE zoals mijn eigen naam. Dat ook ivm Kevin's achternaam waardoor die voornaam een verkleining word!!
Snappen jullie het nog?
quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:06 schreef Lishe het volgende:
Ik ken een Cato en Jet. Jet is lange tijd mijn favoriet geweest.
Ehm Dutch, volgens mij kennen we dezelfde... Hahahaha... de wereld wordt steeds kleiner.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:31 schreef dutchie het volgende:
Ik ken 2 zusjes die Jet en Cato heten.
Marequote:Op woensdag 18 januari 2006 11:32 schreef Patch het volgende:
Ik zoek ook nog een mooie naam voor een meisje.
Ideetjes?
quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:05 schreef Lishe het volgende:
[..]
[..]
Ehm Dutch, volgens mij kennen we dezelfde... Hahahaha... de wereld wordt steeds kleiner.
Ga je ook nog rekening houden met initalencombinaties (bij meerdere voornamen)? Zo komt er in mijn omgeving een W.C. voor...quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:29 schreef MeNicole het volgende:
Ik ben qau namen wel heel moeilijk hoor. Zo wil ik niet een meisjesnaam die eindigd op de letter A. Kom uit Almelo en daar praten wel plat en dan krijg je AAAAAAA. Ik wil ook geen namen die beginnen met de letter K omdat Kevin zijn naam dat al doet. Ook geen naam de begint met de L omdat Kevin's achternaam dat al doet. Dan krijg je zo'n L geheel. En ook geen naam die eindigd op LE zoals mijn eigen naam. Dat ook ivm Kevin's achternaam waardoor die voornaam een verkleining word!!
Snappen jullie het nog?
Hihi.... wij krijgen als 'rare' suggesties: Iskander, Meeis, Ubo, Jacqui, Lovell en dat was al bij de eerste pogingquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:39 schreef Meaghan het volgende:
Ook een erg handige site: http://pinkelotje.begheyn.nl/namen/index.php
Achternaam invullen en maar op die enter-toets blijven rammen. Ik ben iig nog niks leuks tegengekomen.
Ik kom er ook wel hele rare dingen daar tegen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:39 schreef Meaghan het volgende:
Ook een erg handige site: http://pinkelotje.begheyn.nl/namen/index.php
Achternaam invullen en maar op die enter-toets blijven rammen. Ik ben iig nog niks leuks tegengekomen.
ik weet nog niet wat het wordquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:13 schreef bixister het volgende:
mooi martineke! (al vind ik louisa misschien nog wel mooier dan mare/ra). wordt het dit keer weer een jongen dan dat je ze nu prijsgeeft?of heb je nu andere meisjesnamen gekozen.
Ik kreeg er Carina uit...quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:05 schreef innovative het volgende:
Ik krijg "Precious" voor een meisje, als ik de naam van mijn vriend in voer. JAKKES!!! Maar goed, ook namen die meer in mijn straatje passen als Femke en Hanna.
Wat ze voor een jongen bedenken slaat helemaal alles... Ridder (ja, serieus), Drake, Unico (uhm)..
Wel leuk is dat mijn eigen naam ook voorbij komt, en de tweede naam van mijn vriend. Dus er zit nog wel íets in![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |