Is niks mis mee hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 21:42 schreef Syrena het volgende:
Dus toen ik er was, tja....euhm...Mijn zus was 8 maanden lang een Vera.
sinds wanneer heeft die naam als betekenis leugenaar?quote:Op maandag 16 januari 2006 23:00 schreef daniman het volgende:
op (bijna) alle namen is wel wat te verzinnen idd.
Ik zou een zoon zelf geen Jakob noemen, niet om het liedje maar meer omdat die naam "Leugenaar" als betekenis heeft, en om je kind nou zo te noemen...
En verkleiningen kunnen best leuk ziijn hoor soms. Andere mensen korten altijd alles maar af.
dat vetgedrukte kwam ik op google het meest tegen Bij het zoeken op Jakob.quote:Jacob(us) Hebreeuws ja'aqob, van onzekere betekenis, maar in verband met de geschiedenis van Jakob en Esau, de zonen van Isaak, verklaard als 'hij greep de hiel, hij verdrong (zijn broer), bedrieger' (Gen. 25). De Gri. vorm werd Jakobos en daaruit ontstond Lat. Jacobus,
bron: http://www.geocities.com/komanfam/betekenis.htm
Ja Micha (uitgesproken als Miega) is een mooie naam!!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:57 schreef snoopy het volgende:
Misja/Mischa/Micha?
ja sorry, ben niet zo bijbels, ik zou daar absoluut niet op letten dus.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:13 schreef daniman het volgende:
[..]
dat vetgedrukte kwam ik op google het meest tegen Bij het zoeken op Jakob.
En verder is mij dat altijd verteld, dat die naam leugenaar of bedrieger betekent...
Pascal?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:30 schreef dutchie het volgende:
Ik hou wel van franse namen, maar ook weer niet zo dat het er van af druipt. Snap je? Léon is behoorlijk frans, maar je breekt je tong er niet over, zoiets.
quote:
Maurice? Marcel? Armand? Jules? Alain?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:30 schreef dutchie het volgende:
Ik hou wel van franse namen, maar ook weer niet zo dat het er van af druipt. Snap je? Léon is behoorlijk frans, maar je breekt je tong er niet over, zoiets.
Maurice dus voor jou danquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:47 schreef dutchie het volgende:
Ik vind Morris ook een leuke naam hoor.
Mmmm....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:49 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Anthony (op zijn frans)
jaquote:
Neil/Nealquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:23 schreef Belana het volgende:
Ik wil dus namen die bij Liam passen, dus in de engelse/schotse/ierse/keltische sfeer.
Kan me ook wel voorstellen dat als je een naam (écht) leuk vindt je het niet zo snel zult zeggen omdat je ook niet wilt dat iedereen het hier al min of meer weetquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:25 schreef dutchie het volgende:
Simen is wel leuk, als SImon dan toch niet meer lukt. Ik ga het eens in de groep gooien hier.
Voordat jullie mij gaan stenigen, omdat ik overal nee tegen zeg.
Ook dat, dus misschien is het wel een naam die toch in het nee-lijstje staat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen dat als je een naam (écht) leuk vindt je het niet zo snel zult zeggen omdat je ook niet wilt dat iedereen het hier al min of meer weet
Gek he.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:49 schreef Belana het volgende:
Nick zei ineens dat ie "Jolie" zo leuk vindMaarhoewel dat natuurlijk best zou "mogen" zou het me toch niet voegen om dat te doen, dom he?
Of Gollumquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Callum/Colum (vind ik erg leuk zelf)
Ja ik denk dat dat het isquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:05 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Gek he.
Komt waarschijnlijk ook omdat je er maar één 'kent' als er meerdere kleintjes zijn met een naam dan gaat al gauw die ene gedachte er van af vind ik.
Liefquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:07 schreef Belana het volgende:
[..]
Ja ik denk dat dat het isHet is ook wel een van de origineelste namen die ik ken
Vind ik wel mooi, maar de meisjesnaam is inmiddels het "probleem" niet meerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:10 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Lief
Aan de andere kant, als je kindje eenmaal een naam draagt zal je niet meer aan een ander kindje hoeven te denkenIs een Ella niets voor jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |