abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:15:33 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34273736
Even iets anders: Maria hoeft haar beugel niet meer om! Ook niet als ze slaapt dus!
jippie
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:17:00 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34273778
Hey! Dat is echt supernieuws zeg!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:42:07 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_34274616
Karnemelk met diksap/roosvicee is hier ook favoriet! Maar natuurlijk nog veel lekkerder is yokidrink...

Maria! Goed zeg! dat zal een stuk lekkerder slapen voor haar...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:44:11 #214
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34274678
Daar ben ik dus heel benieuwd naar, hoe ze gaat slapen nu! Draaien? Op buik? Bovenin bedje? Misschien gaat ze staan als ze wakker wordt? Of erger nog: als ze niet wil slapen en wij willen van wel?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:47:47 #215
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34274797
wat fijn zeg

geen tips voor drinken of zoiets, maxim drinkt eigenlijk alles wat ik hem geef, behalve thee dan das goor hehe
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:50:09 #216
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34274870
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:56 schreef poemojn het volgende:
In haar rietjesbeker kreeg/krijgt ze water, daar mag ze mee lopen waarheen ze maar wil (en water kan voor haar gebit geen kwaad).
Mag ik even zeggen dat ik dat juist heel eng vind? Léon krijgt ook weleens drinken uit zo'n pakje, appelsap bijv. Maar als hij dan aan de wandel gaat met dat ding, krijg ik visioenen van een struikelende Léon met vervolgens een rietje achter in zijn keel.
Dus hij moet bij de tafel blijven als hij met een rietje drinkt en ook uit een gewone beker natuurlijk.

En Maria, super hoor!
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 12:54:33 #217
43556 miss_dynastie
pi_34275027
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:15 schreef Sugar het volgende:
Even iets anders: Maria hoeft haar beugel niet meer om! Ook niet als ze slaapt dus!
jippie
Wat goed !
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 12:56:42 #218
81992 Githa
pi_34275090
Maria wat fijn helemaal van de beugel af
pi_34275123
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:15 schreef Sugar het volgende:
jippie
Wat goed!!!

Djulian kwam gister achter me zitten op bed en hij begon met zijn handje over mijn rug te wrijven zoals ik altijd bij hem doe als hij verdrietig is. Ik vond het zo lief van hem dat ik spontaan tranen in mijn ogen kreeg
pi_34275442
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:50 schreef dutchie het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik dat juist heel eng vind?
Ze drinkt nooit terwijl ze loopt, maar ze neemt hem wel mee naar haar speelplek ed.
Dit is ook geen pakje maar zo'n beker van Nuby, dus dat rietje kan ook niet in haar keel komen, is geen los onderdeel en veel te kort.

Wat fijn Maria!

En lief van Djulian Anitra.

[ Bericht 5% gewijzigd door poemojn op 20-01-2006 13:11:26 ]
pi_34278061
en die rietjes zijn hartstikke flexibel!

Maria, wat een goed nieuws zeg Heerlijk lijkt me dat na al die tijd!

Amber is heel erg into het aan- en uitkleden de laatste tijd Ze doet haar broek, sokken en pantoffels uit en loopt het liefst zo rond. Gisteren trok ze ook haar broek zelf weer aan. Weliswaar achterstevoren, maar toch
En het is een echt bijdehandje hoor. Als haar loopauto het niet meer doet (geen geluid meer) dan doet papa altijd even het klepje van de batterij open (met schroevedraaier) en duwt de batterijen goed. Gisteren was het weer zover en toen zei ik: "Papa gaat hem vanavond wel maken" Daar nam mevrouw geen genoegen mee, want ze liep naar het kastje waar de schroevedraaiers liggen (meteen ergens anders gelegd natuurlijk ) en ging ze zelf met ddie schroevedraaier op de plek van de batterijen prikken
En gisterenavond toen bleef 1 lichtje branden op de loopauto, (hadden wij in eerste instantie niet gezien) en toen had ze zelf weer de schroevedraaier gepakt (oh ja, na dit incident hadden we ze dus wat hoger gelegd, niet na de vorige) en toen was ze weer aan het schroeven. Toen zag ik pas dat dat lampje aan bleef staan (wat dus niet hoort, en dat had Amber ook door )

En dan heel dramatisch roepen: "Ooooooohhh, dieieieieieieieieieie!!! "
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:32:36 #222
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34278653
Slimme Amber!

Githa, dat hebben we ook geprobeerd, om de melk steeds kouder te geven. Maar op een bepaald moment wilde ze dus niet meer (te koud naar haar zin. Gewend raakte ze er dus niet aan. Dan dronk ze gewoon dagen geen melk 's middags.
pi_34278861
Ik heb trouwens geen tips voor je, sugar. Ik deed inderdaad dingen steeds minder/kouder/anders geven. Heel geleidelijk aan, zodat ze zou wennen. Maar dat werkt dus niet bij Maria
Hier is het trouwens andersom. Op een gegeven moment wilde Amber geen fles met warme melk meer. Die gaf ik toen nog wel eens als ik vond dat ze te weinig had gegeten 's avonds. Maar na 2 slokken had ze zoiets van; "dat moet ik niet hoor"
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 15:57:06 #224
81992 Githa
pi_34281545
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:32 schreef Sugar het volgende:
Slimme Amber!

Githa, dat hebben we ook geprobeerd, om de melk steeds kouder te geven. Maar op een bepaald moment wilde ze dus niet meer (te koud naar haar zin. Gewend raakte ze er dus niet aan. Dan dronk ze gewoon dagen geen melk 's middags.
Hmmmz, slimme meid die Maria Jordy laat zich gerust foppen.
Dan heb ik ook geen tips meer voor je
  Jubileum moderator vrijdag 20 januari 2006 @ 19:29:09 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34288115
Ik heb ook geen tips Sugar, mijn dames hier lusten ook geen koude melk, alleen warme volle melk en dan het liefst uit een fles met wat brinta erdoor.
Wat ontzettend goed dat de beugel afmag

Jonnetje, de wc bril kost 26,95. Ik vond dat niet gek veel duurder dan een gewone wcbril en wij moesten toevallig toch een nieuwe.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:55:09 #226
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34288861
hier ook geen melktips..
Saskia vond 't "ineens" lekker geloof ik. (ze kreeg bij oma een slokje uit het pak en dat was 't helemaal.. sindsdien drinkt ze 't ook gewoon uit beker)

Wat fijn dat Maria de beugel niet meer om hoeft!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34290513
Jadey drinkt nog iedere morgen een fles warme melk met een scheutje ranja, roosvicee of diksap er door heen. Koud wil ze het niet. Niets raars aan Maria dus als ik het zo lees De beugel af is wel helemaal super
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:04:11 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34291254
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef danosa het volgende:
Niets raars aan Maria dus als ik het zo lees
Godzijdank.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:10:22 #229
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34291455
Ik heb Freek tot twee jaar nog als een soort reuzenbaby op schoot de fles gegeven, hij hield hem zelf niet eens vast . Maar vraag me nou niet wanneer gewoon een glas melk bij zijn brood ging drinken, want dat weet ik niet meer... (ow wat erg eigenlijk, ik heb zo getobt met het drinken van dat kind, en nu weet ik niet eens meer hoe en wat!)
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:36:31 #230
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_34292289
Lune heeft ook nog tot haar tweede de melk uit de fles gedronken. Sochtends inderdaad vaak de eerste fles warme melk lekker knuffelends op schoot, ze wilde wel zelf de fles vasthouden. Drinken uit een beker kon ze al wel,de rest van de dag dronk ze daaruit. Een tuitbeker wilde ze niet, dat was een drama. Smiddags bij het eten kreeg ze ook vaak de melk in haar fles, dan was ze al moe en anders dronk ze me te weinig. En voor een paar maand terug begon ze de spenen kapot te bijten en hebben we samen de laatste speen weggegooid en afgesproken dat ze vanaf dat moment alleen nog uit de beker zou drinken. Ze heeft nog een paar keer gevraagd naar haar fles, maar dat liet ik de fles zonder speen zien en dan riep ze zelf alweer: uit de beker dinken he...:-)
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:31:30 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34294125
Saskia krijgt 's morgens d'r pap ook nog gewoon uit een fles hoor
Lekker bij mama op schoot op de bank. En af en toe doet ze 'baby spelen' en dan gaat ze er echt als een baby bij liggen (maar goed dat mijn arm dan kan rusten op kussen en leuning).
Ze kondigt het dan wel van te voren aan "mama, beebie pelen.. Liggen" dus ik kan m'n arm dan alvast extra steun geven.
's avonds ook nog een klein beetje melk in de fles samen onder het dekbed in het grote bed. Zo lekker dan nog ff kroelen

De rest van de dag drinkt ze uit een gewone beker of een pakje, maar het eerste en laatste wat ze op een dag binnenkrijgt gaat nog lekker uit een fles
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34295288
Maria zonder beugel Is wel een felicitatie waard toch?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:11:32 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_34302654
ff hier een foto van Liam en zijn nieuwe haartjes, netjes weer he

stormy waters...
sailin'
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:25:24 #234
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34302711
Wat kunnen ze overstuur raken op deze leeftijd he.
Ik kreeg gister een migraine-aanval waar Jolie bijzat, ik wist gewoon dat ik ging flauwvallen en kotsen. Maar er was geen tijd meer om Jolietje in d'r bedje te zetten, dus de deur van de badkamer op slot gedraaid en gezegd dat ze moest gaan zitten. *blablabla geen details* en toen ik me tien minuten weer langzaam iets normaler voelde zag ik Jolie spierwit zitten. Op d'r potje in de badkamer, ze had dus wel geluisterd. Maar toen ik wat tegen d'r zei barstte ze echt in gillen uit. Helemaal paars werd ze en zo schokken echt zo zielig. Ze heeft echt een uur lang als een bang hoopje tegen me aan liggen draaien. Zo rot. Ze zou eigenlijk gaan logeren vanavond maar ik denk dat ik d'r maar beter even bij me kan houden. Arm klein eendje
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:25:53 #235
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34302713
Oeh Liam helemaal netjes
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:33:34 #236
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34302758
Oh ja naar is dat he?! Jasper was eens helemaal van de kook doordat ik zijn kamer binnenkwam met een handdoek rond mijn haren gedraaid, hij was hysterisch en wilde absoluut niets van me weten.
Hoe voel jij je nu? Geen hoofdpijn meer?

Liam wat ben je weer netjes
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:41:05 #237
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34302803
Ja echt gewoon dat je die angst in die ogen ziet, die eigenlijk alleen maar zegt; help me mama, ik snap hier helemaal niks van. Ja na kotsen en out gaan is het altijd weer over, bizar genoeg. Wil morgen toch naar de verjaardag van mijn opa gaan dus gaan meteen maar een weekendje bij andere opa en oma logeren Dus vandaag maar lang samen met de trein en d'r gerust stellen want ze vraagt steeds of ik 'au' heb. Ze kan trouwens weer twee nieuwe woordjes zeggen; handje (als ze een drempel niet over kan) en helpen? (als ik niet snel genoeg een handje kom geven) echt zo goed en knap!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 21 januari 2006 @ 12:08:56 #238
95752 crew  Chell
Kluns
pi_34305280
Lastig he dat soort dingen Luchtbel. Enerzijds snappen en kunnen ze al zoveel en anderzijds is er nog zoveel onbekends. Daarnaast is er natuurlijk een rotsvast vertrouwen dat mamma er voor ze is...en dan ineens is er iets met mamma aan de hand wat ze helemaal niet snappen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:46:50 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_34316002
ow gossie, wat zielig voor Jolie! vreselijk dat soort dingen...
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 21:28:30 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34324275
Liam wat ben je kort! Leuk hoor!

Agossie arme Jolie, wat ontzettend sneu
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:32:00 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_34324417
nou, zijn haar mag best wat langer, maar het moet er wel verzorgd uit blijven zien vind ik en nu was het echt dood aan de achterkant helaas.

LB, wat fijn dat je toch naar je opa gaat

[ Bericht 25% gewijzigd door Belana op 21-01-2006 22:18:19 ]
stormy waters...
sailin'
pi_34324449
Lief koppie Liam

Hopelijk zijn jij en Jolietje inmiddels bekomen van alle schrik LB
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34326017
Liam knappe vent

Maria wat fijn dat je beugel nu 's nachts ook af mag !! En wat goed dat je stapjes doet Myrthe drinkt 's ochtends en 's avonds een fles warme melk op bed, en overdag als aanvulling op haar 'maaltijden van 2 hapjes' ook uit de fles maar dan op schoot Tuitbeker met water of soms met een beetje diksap krijgt ze wat slokjes uit gewoon over de dag heen maar vind ze niet echt interessant, na 2 slokken is het wel weer genoeg voor d'r. Dus daar ga ik haar niet voor in dr stoeltje zetten. Maaltijden eet ze wel altijd in de stoel, tussendoortjes niet. Als we ergens op visite zijn waar het heel netjes is en ze krijgt een koekje dan moet ze op schoot blijven, maar thuis loopt ze lekker rond (en smeert het aan het bankstel enzo). Bij ons dus overal restjes koek en soepstengel die ze dan 's middags weer terugvindt van 's ochtends en lekker weer oppeuzelt

Ach LB wat erg voor Jolie (en voor jou) dat ze zo overstuur was ervan. Is natuurlijk ook niet leuk om aan te zien, dus wel logisch dat ze er zo van overstuur raakt. Myrthe raakt nog steeds helemaal in paniek als ik m'n haren was, dat vind ik dan toch wat moeilijker te begrijpen.

Stoer dat je toch naar je opa gaat trouwens
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:38:29 #244
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34329541
We hebben vandaag ontdekt dat Tom ook uit drift kan kotsen
Coolhunk had hem aangekleed en in plaats van een riem deed hij hem bretels om en daar was meneer het niet mee eens. Coolhunk kon hem niet aan zijn verstand peuteren dat zijn riem vies was en in de was zat, waarop Tom zo`n woedeaanval kreeg dat hij een paar keer over zijn nek ging.
Tevens zit hij weer in een nieuwe fase..zeuren. De hele dag is het 'mahamaha, ik wíhíl níehíet' enzovoorts. Om doodmoe van te worden.
Aan de andere kant is hij ook zó enorm lief! Als je iets nieuws aanhebt of je haar anders hebt zitten ziet hij dat meteen en zegt dat hij dat heel mooi vindt en vandaag zong hij een zelfverzonnen liedje voor Jasper dat hij zijn naam zo mooi vind
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34329893
Het is soms zo tegenstrijdig Coolbabe, maar de mooie momenten winnen toch het meest
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:52:13 #246
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34330012
anitra ik heb je nog niet op msn gezien, klopt dat?

Het zal ook vast wel weer een fase zijn..of hij is zo aan het kwarren omdat hij ziek of verkouden wordt. Ik hoop het, dan weet ik tenminste dat het daar aan lag..
pi_34330137
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:52 schreef coolbabe het volgende:
anitra ik heb je nog niet op msn gezien, klopt dat?

Het zal ook vast wel weer een fase zijn..of hij is zo aan het kwarren omdat hij ziek of verkouden wordt. Ik hoop het, dan weet ik tenminste dat het daar aan lag..
dat klopt ik ben momenteel heel weinig achter de pc, vandaar

Soms zijn die woede aanvallen niet te verklaren, maar hoop dat het idd een fase is!
  zondag 22 januari 2006 @ 16:09:08 #248
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34346317
Over woede-aanvallen gesproken; ik kan soms echt wanhopig worden van Job. Als die boos of gefrustreerd raakt wil hij met dingen gooien en het liefst kapot maken. Ik zie het al in zijn ogen als hij iets van plan is en ik grijp op dat moment ook meteen in, maar het blijft in zijn kop zitten en hij heeft pas rust als er ook daadwerkelijk gegooid is. Dus hij kan het rustig een uur later alsnog doen.
En ik weet werkelijk niet hoe daar mee om te gaan. Mijn enige tactiek is om het op het moment zelf tegen te gaan en hem dan op de gang of in de hoek te zetten, maar dat helpt dus niet. Dat koelbloedige alsnog doen terwijl de directe aanleiding van zijn boosheid allang gezakt is, vind ik zelfs nogal eng. Soms denk ik dat ik zo snel mogelijk professionele hulp moet inschakelen, maar dat is ook weer zo'n stap. Bovendien is het verder zo'n vriendelijk, vrolijk en lief jongetje dat ik soms ook denk dat ik spoken zie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 18:38:16 #249
7074 moussy
kuttekop
pi_34351059
Zo, als ik morgen de kinderbescherming voor de deur heb staan kan ik de bellers alleen maar gelijk geven

Cas heeft sinds gister het krijsen uitgevonden Net onder de douche klonk hij écht alsof ie een mager speenvarken was dat geslacht werd en ondertussen mij slaan met een tupperwarebakkie Ik heb hem boos de douche uit gezet en Peter geroepen, zodat ík wel nog even kon douchen mafkees
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator zondag 22 januari 2006 @ 20:00:42 #250
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34354128
Livelink ik denk niet dat je prof. hulp hoeft in te schakelen hoor. Het is nu eenmaal zo dat de nuances in het booszijn nog moeten groeien. Het is nu misschien zo dat hij helemaal doorslaat in het boos zijn maar dat komt gewoon omdat hij zijn grens nog niet weet.
Kun je hem niet leren zijn woede alternatief te uiten? Bijv. stampvoeten, op een kussen slaan of gooien met een (rubber)bal? Zo kan hij leren dat boos zijn mag, maar dan wel op een gecontroleerde manier.

Mous Sorry maar ik zie het helemaal voor me Was hij niet stil te krijgen met zijn piemelbakkie?
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 22 januari 2006 @ 20:16:58 #251
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_34354861
Wat is er weer veel gebeurd! Maria nu ook 's nachts met vrije beentjes Suus met haar pechdag Jans aan het smeren Krijsend Casje Liam met net geknipte haartjes

Onze mijlpaal: Tristan heeft sinds begin van de week geen luier meer om overdag! Ik durf nu met hem naar de winkel, naar de dierentuin, allemaal geen probleem. Ik ben zo trots op hem! Ja, ineens zei hij: ik wil niet de luier om. Nou, okee dan, dat was een mooi moment om het echt te proberen. Gelukkig zijn de ongelukjes beperkt gebleven tot binnenongelukjes (een broek die niet snel genoeg uitging of een Mickey Mouse film die belangrijker was dan naar de wc gaan. Wat ben ik blij met m'n tegels )
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 20:27:31 #252
7074 moussy
kuttekop
pi_34355296
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:00 schreef Lois het volgende:

Mous Sorry maar ik zie het helemaal voor me Was hij niet stil te krijgen met zijn piemelbakkie?
Daar sloeg ie me mee
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 22 januari 2006 @ 20:28:01 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_34355314
Tristan wat goed heej!
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 januari 2006 @ 20:28:08 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34355319
Super, Spuuglok!!! Tristan to da bone!
  zondag 22 januari 2006 @ 20:48:46 #255
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_34356321
We schrokken trouwens wel op de terugweg van de dierentuin vandaag. Tristan riep ineens:"Ik moet poepen." Oh ooohh nee he! Maar gelukkig verstonden we 'm verkeerd, hij zei:"Ik moet pompen." Wilde hij weer terug naar de dierentuin, naar dat gedeelte waar ze zo leuk met water kunnen spelen (pompen, draaien aan een slinger waardoor het water omhoog of omlaag gepompt wordt). Hm beetje onduidelijk uitgelegd, maar ik heb nog wel een foto. Zal ik straks even plaatsten.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:12:08 #256
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_34357480
Nee dus, geen foto's van dat watergedeelte.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:16:28 #257
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_34357707
wat goed van tristan
  Jubileum moderator zondag 22 januari 2006 @ 21:16:34 #258
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34357708
Wat geweldig van Tristan Spuuglokje. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn, geen kind meer in de luiers (althans overdag dan).
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 22 januari 2006 @ 22:57:54 #259
37150 livelink
pi_34362037
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:00 schreef Lois het volgende:
Livelink ik denk niet dat je prof. hulp hoeft in te schakelen hoor. Het is nu eenmaal zo dat de nuances in het booszijn nog moeten groeien. Het is nu misschien zo dat hij helemaal doorslaat in het boos zijn maar dat komt gewoon omdat hij zijn grens nog niet weet.
Kun je hem niet leren zijn woede alternatief te uiten? Bijv. stampvoeten, op een kussen slaan of gooien met een (rubber)bal? Zo kan hij leren dat boos zijn mag, maar dan wel op een gecontroleerde manier.

Het is juist dat hij dan op zich helemaal niet meer boos lijkt te zijn, maar vindt dat hij het nog niet helemaal afgemaakt heeft. Alles wat in boosheid of drift gebeurt kan ik begrijpen (ik ben zelf ook aardig driftig), maar dit vind ik moeilijk. Maar wel een goede tip om een andere manier te zoeken om zijn boosheid te uiten. Ga ik proberen.
  zondag 22 januari 2006 @ 23:01:17 #260
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_34362187
Hij heeft gewoon last van een goed geheugen, livelink. Voor hem is het nog niet klaar dan. Wel lastig dat het dan zo uit het niets lijkt te komen, want dan kun je je er ook niet op voorbereiden, op zo'n reactie. Misschien werkt Lois' tip inderdaad!
  zondag 22 januari 2006 @ 23:06:50 #261
37150 livelink
pi_34362404
Het zou in ieder geval wel schelen aan serviesgoed.
pi_34362717
Goed van Tristan!

Lastig Livelink.. Misschien is Lois' tip idd iets! En je hebt leuke opblaasboksballen heeft een agressief kennisje van ons eens gekregen van de ouders, hielp daar wel.
  FOK!fossiel zondag 22 januari 2006 @ 23:15:34 #263
2628 Karin
pi_34362720
Ik herken het wel hoor Livelink. Niet zozeer van iets gooien maar wel van het in zijn koppie hebben en dan moet en zal het gebeuren ookal is het de volgende dag bijvoorbeeld. Niet dat dat echt lukt want meestal gaat Bram niet slapen als hij iets echt in zijn koppie heeft. Zo was ik van de week met de wasmachine bezig en Bram hoorde dat (de wasmachine staat op zolder). Bram lag al in bed. Normaal zorg ik ervoor dat ik dat pas doe als Bram slaapt of als hij wakker is mag hij helpen en de wasmachine aanzetten. Nu moest en zou hij de wasmachine aandoen. Ik heb eerst een kwartier geluld als brugman maar toen heb ik hem uiteindelijk maar meegenomen naar zolder, de wasmachine uitgezet en toen mocht hij hem aanzetten. Daarna ging hij pas slapen. Maar ik kan me voorstellen dat dat ook zo werkt met iets gooien.
  maandag 23 januari 2006 @ 19:58:15 #264
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34388956
Na veel gekwijl, ontzettend rode en kapotte billetjes , veel huilen 'zonder reden' en slapeloze nachten, is de reden nu toch echt zitbaar en voelbaar: Noah's eerste kies! Is de ellende tenminste niet voor niks geweest Hopelijk is het ergste nu achter de rug. De billetjes waren zo erg dat ik eigenlijk vandaag naar de huisarts wilde gaan omdat ik dacht dat het misschien een schimmeltje was. Maar nu is het dus net beter aan het worden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 23 januari 2006 @ 20:00:40 #265
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34389056
Hoera voor zijn eerste kies, Tex! Idd fijn te weten dat ie niet zomaar aan het draken was, hehe.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 20:02:57 #266
81992 Githa
pi_34389161
Aaaaach Noah, daar zul je best last van hebben gehad dat zal nu vlug over zijn ....
  maandag 23 januari 2006 @ 20:29:52 #267
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34390264
Ja vandaar dus dat ie zo gezellig was op de meet
Vond vooral de billetjes zo zielig, normaal heeft ie daar nooit zo erg last van en nu had hij er ook cht veel pijn aan Maar gelukkig is dat dus weer bijna over
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 20:44:27 #268
81992 Githa
pi_34390950
Ik vind Noah nog steeds een lekker ventje hoor Tex, dat hij wat huilerig was doet daar niks aan af alle mama's zullen dat wel een meegemaakt hebben.
Jordy heeft zo'n dag ook vaak genoeg
pi_34390967
Oeh die kiezen zijn rot dingen, Noah
pi_34391157
Ach Noah toch, groot worden doet pijn Misschien zit er bij Myrthe ook wel een kies aan te komen dan, die is ook zo hangerig/huilerig als wat.
pi_34406966
Djulian is voor het eerst ziek met spugen. Maar hij is zo kalm en rustig en laat het maar over zich heen komen en tussen door speelt hij lekker. Maar alles wat er in gaat komt er ook weer uit. Gelukkig heeft hij geen koorts. Maar ik sta zo verbaasd van de kalmte van hem, Djen was een paniekvogel en hij het tegenovergestelde.
Hij kwam net zelfs bij mij in bed liggen
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:38:20 #272
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34407811
Hehe, eindelijk Noah! En juist bij andere moeders geeft het niets als je kind hangerig en pieperig is. Iedereen heeft van die dagen met hun kind.
Ons monster had koorts vannacht. Ik hoop dat ze nu eindelijk eens een keer beter wordt. Ze is al meer dan een week ziek geweest en dat was vrijdag over. Nu dit weer. Ze eet geen hap avondeten meer sinds 1,5 week en slapen gaat ook slecht. Ik ben blij dat ze zondag zo goed was, dat hadden we niet willen missen. Maar nu word ik ondertussen wel een beetje wanhopiger, en ik hoop echt heel erg op een tand of op betere tijden... Het is niet erg om haar te verzorgen en hangerig aan me te hebben, maar een goeie dag is welkom!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:45:26 #273
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34408037
Noah fijn!!!!! Hopelijk is z'n kontje snel weer helemaal beter Tex!

Oei Lishe, niet fijn! Een monstertje dat maar niet echt beter wordt. Ik hoop met je mee op een goede dag.... of beter, een goed era!

Oei.... ken je dat? Dat je zit te Fokken met je kind naast je op de grond en dat je dan ineens van die kreuntjes hoort en het gespeel even ophoudt? Vast wel...... En dat dan daarna de lucht van zo'n heerlijk versgedraaide bolus je neus binnendrijft..... Hmmmmmmmmm!!!! Da's pas genieten. Ahum.... ik ga Juultje maar ff verschonen denk ik, voor ik van m'n stokkie ga.
pi_34408077
luuke Snel beter worden hoor poppetje!
Djulian ook al zo ziek

Myrthe Ook jij snel weer de oude worden hoor meisje!

En Noah.. grote vent! Een kies! Goed zo! Weer een mijlpaal en straks kun je nog beter krentebollen eten!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 11:51:00 #275
81992 Githa
pi_34408237
Wahahahaha renzell ...have fun!

Luuke heel veel beterschap het is idd tijd dat al dat ziek zijn over is

Ik zat net te fokken met mijn kind naast me en het volgende moment zag ik dit

Hij pakt alles om op te klimmen
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:52:34 #276
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34408296
Hé is Luuke nu alweer ziek?
Hoe hoog is de koorts en ben je al bij de dokter geweest? Vind het nl. wel erg lang duren nu.
Sterkte Lishe!
pi_34408369
Hahahaha Jordy Zomaar gaan staan op je Little People garage!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:16:39 #278
105888 renzell
pi_34409105
Oef, dat was geen bolus.... dat was een slagveld!

Jordy; wat een stuntman ben je!
pi_34410014
Jordy Je bent een echte klimmer

Luuke beterschap!

Julius

Djulian ligt te slapen. Het lijkt erop dat hij toch koorts krijgt want hij voelde al wat warmer aan. Hij is gelijk in slaap gevallen terwijl hij normaal eerst nog een half uur ligt te kletsen. En die oogjes staan zo zielig
pi_34410029
Allemaal zieken Beterschap

Anitra, hier precies hetzelfde met Amber. Gisterenavond laat bedje ondergespuugd, maar verders niks aan de hand. Bed verschoond en weer lekker slapen. Vanmorgen zat ze lekker te ontbijten. Ze geeft over, en eet weer verder Na nog een paar happen en een flinke beker melk, komt ALLES maar dan ook alles weer naar buiten. En ze vindt het ook helemaal niet erg Ja, ze vindt het vies enzo ("ooooh Bààh" ) Maar ze is helemaal niet overstuur ofzo Ik heb haar toen maar aan de slappe thee gezet. Nu ligt ze lekker te slapen. Ik had wel het idee dat ze een beetje verhoging begon te krijgen
Ook had ze een enorm stinkende luier vanmorgen. Haar kamertje stinkt er nu nog naar
Het leek wel alsof haar poep zooo dun was dat het helemaal is opgenomen door de luier. Alleen de fliebertjes en rozijntjes e.d. lagen "op" de luier. En zo een rare lucht

Jordy Wat een dondersteen ben je zeg!
pi_34410044
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:51 schreef Anitra het volgende:

Djulian ligt te slapen. Het lijkt erop dat hij toch koorts krijgt want hij voelde al wat warmer aan. Hij is gelijk in slaap gevallen terwijl hij normaal eerst nog een half uur ligt te kletsen. En die oogjes staan zo zielig
hier dus net zo
pi_34410980
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:02 schreef Belana het volgende:
Nou Sugar, Liam eet ook overal en nergens hoor Ik maak me daar allemaal niet zo druk om dat soort dingen. Als we allemaal rustig thuis zijn (in het weekend) dan eten we 's avonds aan tafel, maar anders... als ie bij de oppas vandaan komt heeft ie al gegeten en dan eet ie soms een hapje met ons mee voor de tv. koekies e.d. gaan de hele kamer door. drinken let ik op, omdat hij uit een gewoon glas ofzo drinkt en daar erg wild mee kan doen. Maar hier dus ook niet zoveel regelmaat erin. I voel me er prima bij hoor.
Tja hier al net zo. Ik ben ook geen mens voor vaste plaatsen. En om eerlijk te zijn s'ochtends dan krijgt hij een fles pap en daarna toast. Nou de broodkruimels voel je s'avonds nog onder je voeten kriebelen hoor Joshua is niet zo'n fantastische eter, maar juist als er weinig druk onder zit van je moet perse dan eten, dan weigerde hij in alle talen. En drinken gaat hier ook het hele huis door. Maar hij kreeg dan ook vaak nog een zo'n niet lekkende beker met drinken. Als het een glas is dan houd ik hem in de gaten, en voorlopig dan alleen maar water.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:35:33 #283
105888 renzell
pi_34411312
Oeh LadyS, hier echt PRECIES dezelfde symptomen! Bedje ondergekotst en precies dat soort gekke luiers als jij beschrijft. Hmmmmmm.... dit hoort misschien eigenlijk niet in het dreumessentopic, maar verdacht is het wel. Zouden de kindjes elkaar misschien toch een beetje aangestoken hebben met de meet? Laten we hopen van niet! Kusje voor alle (beetje) ziekerdjes.
ps-heb je de foto's binnen?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:33:39 #284
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34413416
Léon probeert te zingen.
Het mannetje hoorde hem zondagochtend (ik was al heel vroeg weg en heb het dus gemist) heel zachtjes zingen: "Visje, visje, waaaater..."
Het mannetje smolt volledig.
En hij doet het nu steeds vaker, zo leuk!
pi_34416163
Ohoh zou Myrthe dan toch nog niet helemaal beter zijn geweest ? Ze was echt al 3 dagen klachtenvrij dus ik dacht dat het wel kon :-(
pi_34416319
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:33 schreef dutchie het volgende:
Het mannetje hoorde hem zondagochtend (ik was al heel vroeg weg en heb het dus gemist) heel zachtjes zingen: "Visje, visje, waaaater..."
ooooh dat lijkt me ook zo lief
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34416347
Je zou idd denken dat het van de meet is. Ik heb Amber niet getemperatuurd, maar ze heeft volgens mij wel verhoging. En weer een dunne broek. Overgeven heeft ze gelukkig niet meer gedaan. *afklopt* Ze gedraagt zich gelukkig ook niet echt ziek
renzell, ik heb de foto's idd binnen. Dank je
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 16:14:45 #288
81992 Githa
pi_34416558
Aaaach alle kleintjes ziek, heel veel beterschap
Jordy heeft nog nergens last en hopelijk blijft dat ook even zo, want hij moet morgen zijn 4e prik halen.
pi_34417160
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:24 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Tja hier al net zo. Ik ben ook geen mens voor vaste plaatsen. En om eerlijk te zijn s'ochtends dan krijgt hij een fles pap en daarna toast. Nou de broodkruimels voel je s'avonds nog onder je voeten kriebelen hoor Joshua is niet zo'n fantastische eter, maar juist als er weinig druk onder zit van je moet perse dan eten, dan weigerde hij in alle talen. En drinken gaat hier ook het hele huis door. Maar hij kreeg dan ook vaak nog een zo'n niet lekkende beker met drinken. Als het een glas is dan houd ik hem in de gaten, en voorlopig dan alleen maar water.
Myrthe weigert dus om gevoerd te worden als ze in de kinderstoel zit. En per toeval kwam ik er tijdens de meet achter dat ze wel gevoerd wil worden als ze zelf mag rondlopen en af en toe een hapje komen halen. Maar ja ik zit wel een beetje met een dilemma want eigenlijk vind ik dat ze gewoon aan tafel moet zitten met eten..
pi_34417218
en op een klein stoeltje aan tafel? een soort tussenoplossing zeg maar.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:51:44 #291
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34417525
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:06 schreef snoopy het volgende:

[..]

ooooh dat lijkt me ook zo lief
Wacht maar.
pi_34418595
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:01 schreef Ladybos het volgende:
Ohoh zou Myrthe dan toch nog niet helemaal beter zijn geweest ? Ze was echt al 3 dagen klachtenvrij dus ik dacht dat het wel kon :-(
Ladybos
Het heerst overal hoor! Mijn moeder belde haar vriendin af omdat ze hier bleef tot Rick thuis was en haar zoon en kleinzoon hebben ook precies hetzelfde!

Die luiers idd Mijn moeder zei dat het zo dun was dat ze het alleen rook.
pi_34420191
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:25 schreef Anitra het volgende:

[..]

Ladybos
Het heerst overal hoor! Mijn moeder belde haar vriendin af omdat ze hier bleef tot Rick thuis was en haar zoon en kleinzoon hebben ook precies hetzelfde!
Idd ja. En als zou het wel via Myrthe zijn, dat heb je dan vast niet zo gepland
quote:
Die luiers idd Mijn moeder zei dat het zo dun was dat ze het alleen rook.
ja, dat is idd een goeie omschrijving
Hoe is het nu met Djulian?
Amber haar verhoging lijkt weer weg te zijn Morgen gaat ze naar mijn schoonmoeder, dus ik zal maar een stuk of 6 verschoningen meegeven
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:35:40 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34420930
Zieke kindjes gauw weer beter worden hoor!
©Dumbo
pi_34423911
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:11 schreef LadyS het volgende:

[..]

Idd ja. En als zou het wel via Myrthe zijn, dat heb je dan vast niet zo gepland
[..]

ja, dat is idd een goeie omschrijving
Hoe is het nu met Djulian?
Amber haar verhoging lijkt weer weg te zijn Morgen gaat ze naar mijn schoonmoeder, dus ik zal maar een stuk of 6 verschoningen meegeven
Ehmmm we hebben geleerd dat als hij "buikgriep" hij niet op zijn kop kan hangen om mama een kus te geven. Rick had gelukkig een redelijk reactievermogen waardoor ik niet recht in mijn gezicht gespuugd ben Maar ik heb wel mijn kussen die vrijdag 32 zou worden in de kliko moeten gooienhet ding is zo oud dat hij niet meer gewassen kon worden, de vulling ligt al door het hele huis heen Djulian had net wel verhoging, maar hij babbelt er redelijk op los, hij is wel wat hangeriger en wil ineens graag op schoot, maar dat vinden wij helemaal niet erg.
  Jubileum moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 20:31:09 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34424199
Agos al die zieke kindjes, beterschap hoor!

Anitra... Jouw Rick heeft dan meer reactievermogen dan ik laatst had met Eva....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34424262
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:31 schreef Lois het volgende:
Agos al die zieke kindjes, beterschap hoor!

Anitra... Jouw Rick heeft dan meer reactievermogen dan ik laatst had met Eva....
jij of je man kon gelijk onder de douche spingen?
  Jubileum moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 21:05:16 #298
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34425653
Ik en mijn tanden poetsen..... Erg erg vies maar ik vond het voor Eva erger. Die was er zo van geschrokken en zo overstuur.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34426872
ieks dat klinkt niet lekker nee! wat zielig al die ziekige kindjes! heel veel beterschap allemaal!

dutchie, wat leuk dat zingen he. prachtig vind ik het. anna doet het nu zelfs al een beetje, althans ze zingt heel actief mee, of doet de 'achtergrondkoortjes' ("oehoehoehoe", of "oewahoe" ) bij de liedjes die wij hier vrij standaard zingen bij allerlei dagelijkse handelingen.

jordy klimgeit, ! (ook al een beetje hier. ). als ik 't verslag van de meeting van zondag lees is 't wel een rauwdouwer he githa?

applaus voor tristan trouwens nog, knap hoor!!!

met piet alles ok. ik moet vaak zoo lachen om zijn uitspraken. de laatste tijd zegt ie vaak 's ochtends als de gordijnen open gaan: "oh kijk mama, 't is zondag vandaag!" (ik heb inmiddels uitgelegd dat 't anders ligt maar hij was gisteren toch ook weer wat in de war door maandag ). en verder is hij voortdurend bezig met 'rollenspelen' al klinkt dat wat groot, maar hij is om de haverklap iemand anders. dan weer het brutale overbuurjongetje Jelle (en dan moet ik de mama van Jelle zijn en Anna het zusje van Jelle, etc.), dan weer wil hij mama zijn en moet ik Piet zijn, om maar een paar voorbeelden te noemen. meestal is het maar van korte duur want hij vindt het vaak ook een beetje eng. zodra ik braaf mijn rol meespeel vindt ie 't al gauw te veel van 't goede en zegt ie "nee mama, ik ben Piet en jij bent mama!".

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 24-01-2006 21:48:04 ]
pi_34426993
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:05 schreef Lois het volgende:
Ik en mijn tanden poetsen..... Erg erg vies maar ik vond het voor Eva erger. Die was er zo van geschrokken en zo overstuur.

Vervelend dat Eva er zo van geschrokken was!
Maar denk dat jij flink aan je reactie vermogen gaat werken
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:51:36 #301
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34427431
Wat naar, al die kleine ziekerdjes... Mijn ziekige frummel ligt heerlijk te slapen. Na heeel veel tranen vanmiddag was ze vanavond lekker vrolijk. Wat wil je ook, haar beste vriendin en vriend kwamen eten. Gelukkig, had echt even wat lachjes nodig. Ze heeft zelfs heerlijk gegeten. Maiskolf en wat quorn. En dat terwijl ik vanmiddag met de telefoon in mijn hand stond om het CB te bellen mbt haar eetgedrag.
Dutchie; lief, jouw zorgen . Ik heb het idee dat dit weer los staat van vorige week, misschien tanden ofzo. Na navraag leek de huisarts weinig te kunnen doen aan het spugen en diarree, het heerste.
Andere zieken en hun mama's; sterkte en beterschap!! (En Lois, wat een gruwel... maar natuurlijk is het sneuer voor je dochter...)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')