abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:19:09 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34234231
Renzell! Wat gaaf!
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:47 schreef Anitra het volgende:
* Anitra kijkt BE maar aan dan
Je moet bij mij niet zijn.
Als het aan mij lag was het al lang gebeurd... voorlopig moet ik en een flink aantal mensen met mij nog even lekker geduld oefenen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:37:16 #152
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34234717
woehoeee Maxim zette gisteren helemaal uit zichzelf losse stapjes
ineens gingen die handjes de lucht en stappen maar dit heeft hij 3 x gedaan verspreid over de gehele dag, en de laatste keer waren het al 5 stapjes

hoelang duurt het dan nog voordat zon kleintje echt gaat lopen??
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:38:24 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34234761
Dat vraag ik me ook af, Martineke, Maria deed namelijk gisteren precies wat Maxim ook deed! Maar wel iets minder heldhaftig: 3 stapjes is haar record.

Goed van 'm!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34234784
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:37 schreef Martineke het volgende:
woehoeee Maxim zette gisteren helemaal uit zichzelf losse stapjes
ineens gingen die handjes de lucht en stappen maar dit heeft hij 3 x gedaan verspreid over de gehele dag, en de laatste keer waren het al 5 stapjes

hoelang duurt het dan nog voordat zon kleintje echt gaat lopen??
Oe oe Maxim
Nou reken er maar op dat het heeeel snel gaat hoor!
Benthe heeft echt heeel lang langs de tafel, bank, muur gelopen. En ineens 2/3 weken geleden voorzichtig een paar stappen en binnen enkele dagen helemaal los. Nu loopt ze als een kieviet
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:39:39 #155
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34234801
Maxim wat goed!

Denk dat het nogal kan verschillen per kindje hoe snel het dan nog gaat Martineke. De één heeft meteen de smaak te pakken en blijft losse stapjes zetten en kan vrij snel echt lopen, en de ander heeft er meteen weer even genoeg van en duurt het nog wat langer.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:40:48 #156
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34234832
Vraag! Vraag!
Luuke gaat 1,5 dag naar het KDV. Is het zinvol, raadzaam haar ook op te geven voor de peuterspeelzaal? Ik vind het een beetje jammer van mijn tijd met haar, maar mocht het nu echt heel veel goeds bijdragen... Iemand hier een idee over? En hoe doen jullie dat?

Hela Maxim! Wat zie ik nu! Wauw!!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:41:41 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34234855
Maxim ook al!
Wat een sprongen hier ineens!
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:11:49 #158
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34235827
Jeetje weer een stel paslopende kindjes. Super!

Lishe, wij hebben ook over de psz zitten denken. Maar dat zou ik dus zelf niet doen op een dag dat je zelf vrij bent. Zou ik ook jammer vinden. Alleen als het op een werkende dag moet, wordt het weer lastig. Omdat je ze tussen de middag wel op moet halen. En dat werkt niet echt lekker op zo'n werkdag.
Gelukkig gaan ze op het kdv met de wat oudere kindjes een ochtend naar de psz. En dat is op de ochtend dat Léon er ook is. Dus hebben we het idee laten varen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 12:13:30 #159
7074 moussy
kuttekop
pi_34235884
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:40 schreef Lishe het volgende:
Vraag! Vraag!
Luuke gaat 1,5 dag naar het KDV. Is het zinvol, raadzaam haar ook op te geven voor de peuterspeelzaal? Ik vind het een beetje jammer van mijn tijd met haar, maar mocht het nu echt heel veel goeds bijdragen... Iemand hier een idee over? En hoe doen jullie dat?
Ik zou het niet doen ze is al vaak genoeg in een andere omgeving dan thuis bij dr moeder.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:16:15 #160
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34235996
Maxim ook al aan de wandel! Wowie!!! Jullie kids worden groot!
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:01:36 #161
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_34239676
Maria you go Girl

Maxim Yeahhh
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:11:30 #162
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34239990
wow Maria ook al het gaat goed

Maxim doet ook al heel lang langs tafel, wand bank noem maar op... en als ik hem neerzette en losliet zette hij ook losse stapjes, maar dat was "gedwongen" zeg maar, maar nu echt uit zichzelf *trots is*
pi_34244225
Wat goed Maria en Maxim!
(Hoe lang het 'echte lopen' nog kan duren: geen idee. Myrthe liep vanaf 11mnd aan 1 hand, en ging pas los lopen toen ze dat meteen ook echt kon, met 14 mnd. Dus de tussenfase met een paar wankele stapjes en dan vallen hebben wij niet gehad.)

Renzell gefeliciteerd!

Lishe, ik denk ook dat alleen kdv dan wel genoeg is. Misschien is het voor jou nog leuk om een speelgroepje te zoeken waar je zelf erbij mag blijven zodat je ook zelf kunt zien hoe ze zich in een groep gedraagt?

Myrthe kan nu zelf uit een beker drinken! Met een glas lukte dat niet dus had ik deze week een plastic beker gekocht, en die pakte ze zo met een hand op en nam een slok. Ze wilde blijkbaar net als ons met een hand haar glas vasthouden ipv met beide handen, en deze beker is licht genoeg om dat ook te kunnen.
pi_34245539
Maria en Maxim wow zeg..

Amber kan al een tijdje uit een gewone beker drinken. Maar dit krijgt ze alleen in haar kinderstoel, ze maakt er nogal eens een zooitje van (al da niet per ongeluk )
Ontbjit krijgt amber vaak aan de salontafel, lunch wisselt. En het avondeten is altijd aan de eettafel.
Ze moet dan ook blijven zitten tot wij ook klaar zijn, ook al eet zij niet. Soms krijgt ze wel vast haar yoghurt, daar eet ze gerust 3 bakjes van leeg (kleine bakjes hoor, waar het kinderijsje van de hema inzit )
pi_34246685
Maxim! Knap hoor jongen!

Ik heb Dylan wel opgegeven voor de psz en de oppas kan hem halen en brengen. Op een kdv gaat je kind natuurlijk al met andere kindjes om en is er al een beetje een 'school'sfeertje. Dat heeft Dylan nog niet natuurlijk dus ik vind het wel belangrijk dat hij daar wel wat van meekrijgt voordat hij naar de kleuterschool gaat.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:19:16 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34248501
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:08 schreef poemojn het volgende:
Wat goed Maria en Maxim!
(Hoe lang het 'echte lopen' nog kan duren: geen idee. Myrthe liep vanaf 11mnd aan 1 hand, en ging pas los lopen toen ze dat meteen ook echt kon, met 14 mnd. Dus de tussenfase met een paar wankele stapjes en dan vallen hebben wij niet gehad.)
Ik vraag me dan altijd af hoe die kinderen weten dát ze het kunnen, als ze het blijkbaar nooit geoefend hebben
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_34249286
Ze oefende wel, maar dan hield ze een hand vast. We wisten zeker dat ze al los kon lopen want als we haar los lieten zonder dat ze dat merkte liep ze wel verder. Het was gewoon een kwestie van (ontbrekend) zelfvertrouwen denk ik.
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:48:43 #168
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34249422
Wie weet gaat het met Noah ook wel zo. Hij loopt al maanden langs de tafel enzow, maar los durft ie nog niet
©Dumbo
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:51:42 #169
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34249522
Oh, de stress slaat weer toe!
Maria wil niet langer dan hooooooguit 10 minuten aan tafel in de stoel zitten. Als ze na de helft van haar eten ineens geen hap meer wil, zegt ze meteen "uit". Dan kunnen we natuurlijk vertikken er gehoor aan te geven, maar dan krijgt ze weer zo'n ontzettende driftbui. We hebben het namelijk te lang goed gevonden denk ik, dus nu is ze het gewend (en verwend).
Haar netjes op 1 plek laten eten is er niet echt bij. Maria krijgt tussendoortjes overal (oh help, dat moet dus anders), lunch varieert (begin in stoel, daarna spelend), bekers overal, avondeten aan tafel en papfles in ons bed, op schoot.

Jeetje, de moed zakt in mijn schoenen!!!!!

[disclaimer] ik ben weer zwanger, misschien is dat ook een factor [/disclaimer]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34249895
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:11 schreef dutchie het volgende:
Jeetje weer een stel paslopende kindjes. Super!

Lishe, wij hebben ook over de psz zitten denken. Maar dat zou ik dus zelf niet doen op een dag dat je zelf vrij bent.
Sven gaat juist wel op de dagen dat we zelf vrij zijn zodat we hem zelf kunnen halen en brengen en meteen kan zien of hij goed in zijn vel zit daar.
En hij kan meteen evt. zijn verhaal thuis kwijt
Mocht het niet soepel lopen of er is wat gebeurd kunnen de leidsters je meteen aanspreken.
Als Sven op een kdv zou zitten zou hij echter niet ook nog naar een psz gaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:02:10 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_34249919
Nou Sugar, Liam eet ook overal en nergens hoor Ik maak me daar allemaal niet zo druk om dat soort dingen. Als we allemaal rustig thuis zijn (in het weekend) dan eten we 's avonds aan tafel, maar anders... als ie bij de oppas vandaan komt heeft ie al gegeten en dan eet ie soms een hapje met ons mee voor de tv. koekies e.d. gaan de hele kamer door. drinken let ik op, omdat hij uit een gewoon glas ofzo drinkt en daar erg wild mee kan doen. Maar hier dus ook niet zoveel regelmaat erin. I voel me er prima bij hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_34250027
Maria en Maxim wat goed

Sugar ik zou inderdaad beginnen met eten en drinken op een stoel. Jans is het ook zo zat aan tafel. Eet super slecht. Als ze gaat klieren gaat ze naar de gang. Voor haar is aan tafel blijven zitten tot wij klaar zijn te lang. Ze eet weinig en is dus zo klaar. Als ze klaar is mag ze wel van tafel af om te gaan spelen. Maar dat proberen we te rekken. Maar dus geen eten mee als ze van tafel gaat. Voor haar is het denk inderdaad onduidelijk nu. Gaat ze ook niet dood van Maar om het anders te krijgen zou je er meer structuur in kunnen aanbrengen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:12:35 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34250318
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:05 schreef jessie het volgende:
Voor haar is het denk inderdaad onduidelijk nu. Gaat ze ook niet dood van Maar om het anders te krijgen zou je er meer structuur in kunnen aanbrengen.
Voor Maria onduidelijk bedoel je?
Ja, met de lunch wel! vondeten krijgt ze nooit ergens anders dan aan tafel, maar ja, lunch wel. maar jeetje, de paar slokjes die Maria willekeurig door de dag heen neemt uit haar antilekbeker, om haar daarvoor nou in de stoel te zetten? Dan drinkt ze van verbazing niet meer, denk ik.

Ik probeer altijd wel eetmomenten in de stoel en aan tafel te doen, maar ik merk gewoon echt dat er óók heel veel momenten (tussendoortjes) zijn dat ze dingetjes niet in de stoel eet en drinkt. En dus lunches die uiteindelijk toch meegaan naar de grond en in de kinderwagen enzo.

Hee, wel petje af voor alle mensen die het wel zo strikt voor elkaar krijgen. Ik kan me er niks bij voorstellen haast!
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:16:29 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_34250492
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:12 schreef Sugar het volgende:

[..]

Hee, wel petje af voor alle mensen die het wel zo strikt voor elkaar krijgen. Ik kan me er niks bij voorstellen haast!
mag ik me daarbij aansluiten, want ik kan dat dus ook echt niet
stormy waters...
sailin'
pi_34250627
Hahahaha, en dat terwijl ik helemaal niet zo van de regeltjes ben
Maar hier ook geen tv aan met eten. Uitzonderingen zijn er wel hoor.
Het drinken is beter voor de tandjes als ze uit een antilekbeker drinken als je dat op 1 moment doet. Dus niet veel verschillende slokjes over 1 dag. (ik heb echt een k*t gebit, dus vandaar mijn aandacht hiervoor) Inmiddels drinken ze allang uit een gewone beker natuurlijk. En dan zijn vaste drinkmomenten ook erg handig. (omgooien enzo) Plus dat we deze dingen eigenlijk ook gezamelijk doen. Als ik thee drink met een koekje drinken hun ook wat. Best wel een beetje op vaste momenten. En dan zitten we dus gezellig bij elkaar. Dat gezellig kan je bij de avondmaaltijd wel weglaten
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:21:57 #176
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34250717
Oh maar dat komt echt allen maar omdat ik er zo'n hekel aan heb als er overal kruimels liggen hoor!
Heeft in mijn geval niets met principes te maken, maar met gemakzucht .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:23:06 #177
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34250764
Hahaha.
Jessie, geen tv bij het eten is hier ook regel. Dat dan weer wel.
Maar Maria drinkt echt 3 keer per dag een paar slokken achter elkaar uit zo'n beker. Mij lijkt dat niet slechter dan een paar keer per dag op gezette tijden iets samen drinken? En ik probeer dat trouwens verdorie ook! Maar Maria wil weg en weg en weg. Of op schoot. Of naar de grond. Of weer iets heel anders. Zucht.
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:23:23 #178
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34250781
En wat Jessie zegt, ik heb ook niet zo'n best gebit, en probeer de "drinkmomenten" dan ook te beperken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34250795
misschien moet ik voor de volledigheid vermelden dat ik Amber met haar ontbijt wel bij de salontafel neerzet op een stoel, maar daar echt niet lang blijft zitten. Ze loopt al snel met eem boterham in de hand door de kamer, gevolgd door minimaal 1 kat die af en toe een graantje probeert mee te pikken
pi_34250823
Dylan eet juist veel minder en langzamer als hij niet rustig zit, omdat hij dan te veel afgeleid wordt. En ik heb altijd gehoord dat het beter voor een gebit is als je in een keer je eten eet, dan wanneer je met tussenpauzes kleine beetjes eet. Daarbij komt nog dat ik van huis uit alleen aan tafel mocht eten en wij ook nooit met een bordje voor de tv zaten. Ik ben wel wat makkelijker, dus mag Dylan ook in de huiskamer eten, maar wel rustig op de bank of aan de salontafel en niet rondrennend. Het lijkt me zo eng als hij valt en er schiet een stuk eten in zijn keel
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:41:31 #181
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34251510
Maxim eet altijd in zn stoel, en ook altijd bij ons aan tafel (met die stoel). alleen de fles krijgt hij smorgens in zijn bed of in ons bed, en savonds ook in zijn bed. alles tussendoor van boterham tot koekje tot avondeten, altijd in zn stoel. meestal blijft hij ook in zn stoel totdat wij klaar zijn, maar soms kan dat ook weleens lang duren, dan haal ik hem er wel uit en laat hem spelen.
pi_34251890
ow mijn god, Benthe eet alleen bij ons aan tafel mee tijdens het avond eten en alleen wanneer ze met de pot mee-eet!! Ontbijt bestaat nog uit een papfles De lunch krijgt ze op een bordje aan de salontafels met de Teletubbies aan Soms in de stoel bij de Teletubbies En drinken en koekjes vliegen ook de kamer door

Jeetje en normaal ben ik echt van de regelmaat en structuur. Das kwa eten en drinken ver te zoeken.....
Ik denk dat het ook komt door ons zelf. Ontbijt doen we alleen aan in het weekend. Bord op schoot op de bank. De lunch bestaat uit een broodje uit de hand met een beker melk bij het aanrecht.
Ben bang dat we toch eigenlijk maar met haar mee moeten gaan eten....

Wanneer geef je een kind eigenlijk brood bij het ontbijt?
pi_34252009
Martineke, ongeveer hetzelfde als Maxim doe ik bij Noa, want anders ligt de huiskamer én de keuken onder de halve koekjes, stukjes appel, banaan etc. en liggen er ook overal plasjes drinken (Noa krijgt het voor elkaar om een antilekbeker van Avent te laten lekken, die als ik hem controleer weer helemaal antilek blijkt te zijn... )

Noa loopt sinds gisteren en vandaag écht goed los. De eerste losse stapjes waren met 10 maanden, maar nu pas loopt ze echt los en durft ze ook los te lopen. Wel erg leuk hoor, zo'n dreuteltje... en ook wel fijn dat ze dan niet met haar handjes zoveel op de grond komt, vond ik toch een vies idee ookal houd je hem extra schoon...(lukt ook vaak niet)
pi_34252149
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:51 schreef Stiekemurd het volgende:
ow mijn god, Benthe eet alleen bij ons aan tafel mee tijdens het avond eten en alleen wanneer ze met de pot mee-eet!! Ontbijt bestaat nog uit een papfles De lunch krijgt ze op een bordje aan de salontafels met de Teletubbies aan Soms in de stoel bij de Teletubbies En drinken en koekjes vliegen ook de kamer door

Jeetje en normaal ben ik echt van de regelmaat en structuur. Das kwa eten en drinken ver te zoeken.....
Ik denk dat het ook komt door ons zelf. Ontbijt doen we alleen aan in het weekend. Bord op schoot op de bank. De lunch bestaat uit een broodje uit de hand met een beker melk bij het aanrecht.
Ben bang dat we toch eigenlijk maar met haar mee moeten gaan eten....

Wanneer geef je een kind eigenlijk brood bij het ontbijt?
Wij eten zelf altijd veel later dan 'etenstijd'.. Noa heeft rond vijf uur al zo'n onhoudbare honger dat ik haar wel eten moet geven, terwijl het eten voor onszelf meestal pas rond 7-8 uur klaar is. Komt ook omdat mijn man altijd laat thuis was (hij is nu wel op tijd thuis, maar ik begin toch pas met koken als hij er is, daarvóór bijna niet te regelen met twee kindjes, ze willen altijd tegelijk aandacht als ik bezig ben... )
En hier ook soms voor de tv.... vind het zo saai voor haar anders (valt eigenlijk wel mee, ze verveelt zich niet met eten, desnoods gaat ze er mee spelen en gooien als ze geen trek meer heeft ... )

Brood bij het ontbijt...heb ik soms gedaan bij Noa, maar pap vindt ze lekkerder en die drinkt ze tenminste leeg, brood gaat maar half op.
pi_34253243
Dylan krijgt nog steeds pap als ontbijt hoor. Is gezond toch? Hij krijgt het trouwens nog steeds uit een fles, pure luiheid van paps en mams
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:35:19 #186
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34253527
Dames rustig ademhalen. Iedereen doet het zoals ze het goeddunkt. En als het werkt voor het kind, waarom zou je het veranderen? Mocht het niet werken, dan wordt het een ander verhaal. Maar ook dan, niet zo strak hoor. Het moet ook bij je passen.
Hier doen we, als ik het allemaal zo lees, wel aan tafel, zonder televisie. En dat werkt de ene keer wel en de andere keer niet. We doen het eigenlijk gewoon meer voor een rustpunt/gezelligheid voor ons allemaal.
En Léon kon soms voor mijn gevoel uuuuuuren klooien met zijn doperwtjes. Die pakt hij dan stuk voor stuk en een ze dan ook... stuk voor stuk. Dan zitten we elkaar al aan te kijken
Maar goed.

Hier ook 's ochtends een papfles hoor, lekker lui op ons bed.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:54:08 #187
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34254242
Sugar klein zwangertje.... niet te veel zorgen maken hoor! Marietje is gewoon zo'n klein ongeduldigje dat het hartstikke logisch is dat ze steeds weg wil. Dat ga je niet in een keer kunnen veranderen, maar dat geeft niet! Echt niet! Want ooit komt het.... of niet, en dan blijft ze voor de rest van haar leven een klein sloddervosje dat voor de tv zit met een zak chips of op de fiets met een boterham. Ook lief! Meis, stap(je) voor stap(je) gaat het, en dan weer twee stappen terug. Maarrrrrrrr.... je hebt een kruimeldief, dus wat dat betreft....
En wat Dutch zegt; adem in........ en uit...... en in....... en uit........

Stiekemurd; ik zou me ook echt geen zorgen maken over die papfles (en die Teletubbies.... ) hoor. Grote mensen eten ook soms pap als ontbijt (ikke bijvoorbeeld.... sinds Juultje ook pap krijgt als ontbijt. ) en het is hartstikke gezond. Brood als ontbijt mag (volgens mijn consultatiebureau) Julius nu zelfs al en die is pas 9 maanden, dus Benthe zou het zeker mogen.... en anders doe je half-half.. beetje pap, beetje brood?
pi_34254891
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:35 schreef dutchie het volgende:
Hier ook 's ochtends een papfles hoor, lekker lui op ons bed.
hier ook. Ga echt niet om 6.30 uur aan tafel zitten met hem
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:12:38 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_34254981
vandaag ben ik met Liam naar de kapper geweest, was zo leuk! Eers gingen we proberen of ie zelf op een stoel met verhoging wou zitten. Na een beetje om zich heen gekeken te hebben draaide hij zich om naar me en zei: vinne niete weuk meew mama al nee schuddend
Toen ik vroeg of ie dan bij me op schoot kwam was dat goed. Dat kleed wilde hij ook niet om, al nee schuddend "nee mama, wille niet mama" dus dan maar zonder en toen heeft ie dus dik een kwartier zo lief gezeten en is ie helemaal geknipt. Er moest helaas een end vanaf namelijk omdat het ging pluizen, das wel jammer. Maar hij ziet er wel weer schattig uit nu. Ik was zo trots op hem
stormy waters...
sailin'
pi_34255567
Wat goed dat hij zich zo netjes liet knippen. Wel handig
Maar nu word ik wel erg nieuwsgierig naar zijn nieuwe coupe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator donderdag 19 januari 2006 @ 21:26:42 #191
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34255646
Jaaa foto Belana!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:28:04 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_34255715
ja sorry, heb ik dus nog niet gedaan moest vanmiddag na de kapper nog boodschappen doen en daarna koken en en en, druk druk druk.... maar ik zal hem nog wel ff maken, van mijn gecoupte kind
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 19 januari 2006 @ 21:31:56 #193
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34255923
Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe wcbril, met een ingebouwde verkleiner en Iris heeft het helemaal ontdekt. Al de hele week doet ze plasjes op de wc, en nu al een paar dagen ook poepies. Helemaal geweldig en ze is er zelf ook zo trots op "poepie op de wc, in het water en dan spoelen en dan weg"
Ik vind het zo goed van haar ze voelt het heel goed aankomen, plasjes iets minder goed maar dat is meer omdat ze soms zo opgaat in het spelen volgens mij. Het is nog te vroeg om echt zonder luier te gaan maar we gaan vooruit.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:33:49 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_34256017
ik las in dat boek van Jo frost dat ze poepen sowieso eerder aan voelen komen dan plassen lois. Ik vind het vreselijk knap!! Liam is er nog niet merk ik, hoeft ook niet vind ik hoor.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:36:29 #195
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34256145
Ha! iedereen leest Jo Frost

Goed van Iris en Liam braaf bij de kapper
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:41:16 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_34256387
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:36 schreef Luchtbel het volgende:
Ha! iedereen leest Jo Frost

Goed van Iris en Liam braaf bij de kapper
idd dankzij jouw en lois haar post heb ik hem dus besteld, heb vandaag zitten lezen erin. Aangezien ik dacht dat Liam een beetje bezig ging met plassen enzo was ik dat stukje aan het lezen. Toch fijn als je sommige dingen kunt opzoeken ofzo
stormy waters...
sailin'
pi_34256856
zo'n wc-bril klinkt wel goed lois, hoe werkt dat dan zo'n ingebouwde verkleiner? supergoed van iris hoor! ik vind haar toch al zo'n slimmerd.

en liam, wat dapper dat je zo netjes bent blijven zitten tijdens 't knippen! ben héél benieuwd naar een foto!

en HOERA voor de loslopers: maria maxim yeah!

piet krijgt 's ochtends ook nog lekker een fles met pap, meestal bij ons in bed. vindt ie heeerlijk en wij vinden 't erg gezellig. daarna beneden vaak nog een boterhammetje of een cracker, of alleen een stuk fruit. verder eten wij de maaltijden ook standaard aan tafel (zonder tv), en ook hebben we 's ochtends en 's middags van die gezamenlijke drink-momenten-met(ofzonder)koekje erbij. vind ik zooo gezellig, met die twee hummeltjes. maar dat doen we dan weer meestal bij de salon-tafel, piet in z'n stoeltje aan die tafel en anna in de box of bij mij op schoot. ik wil ook liever niet dat ze lopen met iets eetbaars in de mond/hand. te eng. (niet dat het nooit gebeurt hoor).
pi_34256905
Jo Frost is goed!
Back in business.
  Jubileum moderator donderdag 19 januari 2006 @ 21:54:29 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34257006

2-in-1 wc bril

Een wc-bril geschikt voor normaal gebruik, maar tevens geschikt als wc bril voor (kleine) kinderen. Geen gedoe meer met losse opzetranden. De truc zit ‘m in de klep van de wc-bril. In principe kan de klep gewoon omhoog. Maar er is ook een andere mogelijkheid. Halverwege de klep zit een scharnier. Door dit scharnier te ‘klikken’ ontstaat er een kleine wc bril, geschikt voor kleine kinderbillen.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_34257076
Myrthe krijgt ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes als koekje wel aan tafel/zittend op een vaste plek (dwz ze mag er niet mee lopen). In haar rietjesbeker kreeg/krijgt ze water, daar mag ze mee lopen waarheen ze maar wil (en water kan voor haar gebit geen kwaad). Als ze uit een gewone beker drinkt gebeurt dat dus wel terwijl ze op haar stoel zit, maar dat is ook wel zo knoeiveilig. Als het jou beter lijkt dat Maria bji de tafel zit terwijl ze drinkt/koekje eet kun je dat misschien invoeren met het oefenen met een gewone beker? Of drinkt ze daar al uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')