abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:19:09 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34234231
Renzell! Wat gaaf!
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:47 schreef Anitra het volgende:
* Anitra kijkt BE maar aan dan
Je moet bij mij niet zijn.
Als het aan mij lag was het al lang gebeurd... voorlopig moet ik en een flink aantal mensen met mij nog even lekker geduld oefenen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:37:16 #152
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34234717
woehoeee Maxim zette gisteren helemaal uit zichzelf losse stapjes
ineens gingen die handjes de lucht en stappen maar dit heeft hij 3 x gedaan verspreid over de gehele dag, en de laatste keer waren het al 5 stapjes

hoelang duurt het dan nog voordat zon kleintje echt gaat lopen??
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:38:24 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34234761
Dat vraag ik me ook af, Martineke, Maria deed namelijk gisteren precies wat Maxim ook deed! Maar wel iets minder heldhaftig: 3 stapjes is haar record.

Goed van 'm!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34234784
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:37 schreef Martineke het volgende:
woehoeee Maxim zette gisteren helemaal uit zichzelf losse stapjes
ineens gingen die handjes de lucht en stappen maar dit heeft hij 3 x gedaan verspreid over de gehele dag, en de laatste keer waren het al 5 stapjes

hoelang duurt het dan nog voordat zon kleintje echt gaat lopen??
Oe oe Maxim
Nou reken er maar op dat het heeeel snel gaat hoor!
Benthe heeft echt heeel lang langs de tafel, bank, muur gelopen. En ineens 2/3 weken geleden voorzichtig een paar stappen en binnen enkele dagen helemaal los. Nu loopt ze als een kieviet
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:39:39 #155
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34234801
Maxim wat goed!

Denk dat het nogal kan verschillen per kindje hoe snel het dan nog gaat Martineke. De één heeft meteen de smaak te pakken en blijft losse stapjes zetten en kan vrij snel echt lopen, en de ander heeft er meteen weer even genoeg van en duurt het nog wat langer.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:40:48 #156
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34234832
Vraag! Vraag!
Luuke gaat 1,5 dag naar het KDV. Is het zinvol, raadzaam haar ook op te geven voor de peuterspeelzaal? Ik vind het een beetje jammer van mijn tijd met haar, maar mocht het nu echt heel veel goeds bijdragen... Iemand hier een idee over? En hoe doen jullie dat?

Hela Maxim! Wat zie ik nu! Wauw!!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:41:41 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34234855
Maxim ook al!
Wat een sprongen hier ineens!
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:11:49 #158
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34235827
Jeetje weer een stel paslopende kindjes. Super!

Lishe, wij hebben ook over de psz zitten denken. Maar dat zou ik dus zelf niet doen op een dag dat je zelf vrij bent. Zou ik ook jammer vinden. Alleen als het op een werkende dag moet, wordt het weer lastig. Omdat je ze tussen de middag wel op moet halen. En dat werkt niet echt lekker op zo'n werkdag.
Gelukkig gaan ze op het kdv met de wat oudere kindjes een ochtend naar de psz. En dat is op de ochtend dat Léon er ook is. Dus hebben we het idee laten varen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 12:13:30 #159
7074 moussy
kuttekop
pi_34235884
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:40 schreef Lishe het volgende:
Vraag! Vraag!
Luuke gaat 1,5 dag naar het KDV. Is het zinvol, raadzaam haar ook op te geven voor de peuterspeelzaal? Ik vind het een beetje jammer van mijn tijd met haar, maar mocht het nu echt heel veel goeds bijdragen... Iemand hier een idee over? En hoe doen jullie dat?
Ik zou het niet doen ze is al vaak genoeg in een andere omgeving dan thuis bij dr moeder.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:16:15 #160
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34235996
Maxim ook al aan de wandel! Wowie!!! Jullie kids worden groot!
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:01:36 #161
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_34239676
Maria you go Girl

Maxim Yeahhh
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:11:30 #162
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34239990
wow Maria ook al het gaat goed

Maxim doet ook al heel lang langs tafel, wand bank noem maar op... en als ik hem neerzette en losliet zette hij ook losse stapjes, maar dat was "gedwongen" zeg maar, maar nu echt uit zichzelf *trots is*
pi_34244225
Wat goed Maria en Maxim!
(Hoe lang het 'echte lopen' nog kan duren: geen idee. Myrthe liep vanaf 11mnd aan 1 hand, en ging pas los lopen toen ze dat meteen ook echt kon, met 14 mnd. Dus de tussenfase met een paar wankele stapjes en dan vallen hebben wij niet gehad.)

Renzell gefeliciteerd!

Lishe, ik denk ook dat alleen kdv dan wel genoeg is. Misschien is het voor jou nog leuk om een speelgroepje te zoeken waar je zelf erbij mag blijven zodat je ook zelf kunt zien hoe ze zich in een groep gedraagt?

Myrthe kan nu zelf uit een beker drinken! Met een glas lukte dat niet dus had ik deze week een plastic beker gekocht, en die pakte ze zo met een hand op en nam een slok. Ze wilde blijkbaar net als ons met een hand haar glas vasthouden ipv met beide handen, en deze beker is licht genoeg om dat ook te kunnen.
pi_34245539
Maria en Maxim wow zeg..

Amber kan al een tijdje uit een gewone beker drinken. Maar dit krijgt ze alleen in haar kinderstoel, ze maakt er nogal eens een zooitje van (al da niet per ongeluk )
Ontbjit krijgt amber vaak aan de salontafel, lunch wisselt. En het avondeten is altijd aan de eettafel.
Ze moet dan ook blijven zitten tot wij ook klaar zijn, ook al eet zij niet. Soms krijgt ze wel vast haar yoghurt, daar eet ze gerust 3 bakjes van leeg (kleine bakjes hoor, waar het kinderijsje van de hema inzit )
pi_34246685
Maxim! Knap hoor jongen!

Ik heb Dylan wel opgegeven voor de psz en de oppas kan hem halen en brengen. Op een kdv gaat je kind natuurlijk al met andere kindjes om en is er al een beetje een 'school'sfeertje. Dat heeft Dylan nog niet natuurlijk dus ik vind het wel belangrijk dat hij daar wel wat van meekrijgt voordat hij naar de kleuterschool gaat.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:19:16 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34248501
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:08 schreef poemojn het volgende:
Wat goed Maria en Maxim!
(Hoe lang het 'echte lopen' nog kan duren: geen idee. Myrthe liep vanaf 11mnd aan 1 hand, en ging pas los lopen toen ze dat meteen ook echt kon, met 14 mnd. Dus de tussenfase met een paar wankele stapjes en dan vallen hebben wij niet gehad.)
Ik vraag me dan altijd af hoe die kinderen weten dát ze het kunnen, als ze het blijkbaar nooit geoefend hebben
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_34249286
Ze oefende wel, maar dan hield ze een hand vast. We wisten zeker dat ze al los kon lopen want als we haar los lieten zonder dat ze dat merkte liep ze wel verder. Het was gewoon een kwestie van (ontbrekend) zelfvertrouwen denk ik.
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:48:43 #168
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34249422
Wie weet gaat het met Noah ook wel zo. Hij loopt al maanden langs de tafel enzow, maar los durft ie nog niet
©Dumbo
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:51:42 #169
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34249522
Oh, de stress slaat weer toe!
Maria wil niet langer dan hooooooguit 10 minuten aan tafel in de stoel zitten. Als ze na de helft van haar eten ineens geen hap meer wil, zegt ze meteen "uit". Dan kunnen we natuurlijk vertikken er gehoor aan te geven, maar dan krijgt ze weer zo'n ontzettende driftbui. We hebben het namelijk te lang goed gevonden denk ik, dus nu is ze het gewend (en verwend).
Haar netjes op 1 plek laten eten is er niet echt bij. Maria krijgt tussendoortjes overal (oh help, dat moet dus anders), lunch varieert (begin in stoel, daarna spelend), bekers overal, avondeten aan tafel en papfles in ons bed, op schoot.

Jeetje, de moed zakt in mijn schoenen!!!!!

[disclaimer] ik ben weer zwanger, misschien is dat ook een factor [/disclaimer]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34249895
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:11 schreef dutchie het volgende:
Jeetje weer een stel paslopende kindjes. Super!

Lishe, wij hebben ook over de psz zitten denken. Maar dat zou ik dus zelf niet doen op een dag dat je zelf vrij bent.
Sven gaat juist wel op de dagen dat we zelf vrij zijn zodat we hem zelf kunnen halen en brengen en meteen kan zien of hij goed in zijn vel zit daar.
En hij kan meteen evt. zijn verhaal thuis kwijt
Mocht het niet soepel lopen of er is wat gebeurd kunnen de leidsters je meteen aanspreken.
Als Sven op een kdv zou zitten zou hij echter niet ook nog naar een psz gaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:02:10 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_34249919
Nou Sugar, Liam eet ook overal en nergens hoor Ik maak me daar allemaal niet zo druk om dat soort dingen. Als we allemaal rustig thuis zijn (in het weekend) dan eten we 's avonds aan tafel, maar anders... als ie bij de oppas vandaan komt heeft ie al gegeten en dan eet ie soms een hapje met ons mee voor de tv. koekies e.d. gaan de hele kamer door. drinken let ik op, omdat hij uit een gewoon glas ofzo drinkt en daar erg wild mee kan doen. Maar hier dus ook niet zoveel regelmaat erin. I voel me er prima bij hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_34250027
Maria en Maxim wat goed

Sugar ik zou inderdaad beginnen met eten en drinken op een stoel. Jans is het ook zo zat aan tafel. Eet super slecht. Als ze gaat klieren gaat ze naar de gang. Voor haar is aan tafel blijven zitten tot wij klaar zijn te lang. Ze eet weinig en is dus zo klaar. Als ze klaar is mag ze wel van tafel af om te gaan spelen. Maar dat proberen we te rekken. Maar dus geen eten mee als ze van tafel gaat. Voor haar is het denk inderdaad onduidelijk nu. Gaat ze ook niet dood van Maar om het anders te krijgen zou je er meer structuur in kunnen aanbrengen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:12:35 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34250318
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:05 schreef jessie het volgende:
Voor haar is het denk inderdaad onduidelijk nu. Gaat ze ook niet dood van Maar om het anders te krijgen zou je er meer structuur in kunnen aanbrengen.
Voor Maria onduidelijk bedoel je?
Ja, met de lunch wel! vondeten krijgt ze nooit ergens anders dan aan tafel, maar ja, lunch wel. maar jeetje, de paar slokjes die Maria willekeurig door de dag heen neemt uit haar antilekbeker, om haar daarvoor nou in de stoel te zetten? Dan drinkt ze van verbazing niet meer, denk ik.

Ik probeer altijd wel eetmomenten in de stoel en aan tafel te doen, maar ik merk gewoon echt dat er óók heel veel momenten (tussendoortjes) zijn dat ze dingetjes niet in de stoel eet en drinkt. En dus lunches die uiteindelijk toch meegaan naar de grond en in de kinderwagen enzo.

Hee, wel petje af voor alle mensen die het wel zo strikt voor elkaar krijgen. Ik kan me er niks bij voorstellen haast!
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:16:29 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_34250492
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:12 schreef Sugar het volgende:

[..]

Hee, wel petje af voor alle mensen die het wel zo strikt voor elkaar krijgen. Ik kan me er niks bij voorstellen haast!
mag ik me daarbij aansluiten, want ik kan dat dus ook echt niet
stormy waters...
sailin'
pi_34250627
Hahahaha, en dat terwijl ik helemaal niet zo van de regeltjes ben
Maar hier ook geen tv aan met eten. Uitzonderingen zijn er wel hoor.
Het drinken is beter voor de tandjes als ze uit een antilekbeker drinken als je dat op 1 moment doet. Dus niet veel verschillende slokjes over 1 dag. (ik heb echt een k*t gebit, dus vandaar mijn aandacht hiervoor) Inmiddels drinken ze allang uit een gewone beker natuurlijk. En dan zijn vaste drinkmomenten ook erg handig. (omgooien enzo) Plus dat we deze dingen eigenlijk ook gezamelijk doen. Als ik thee drink met een koekje drinken hun ook wat. Best wel een beetje op vaste momenten. En dan zitten we dus gezellig bij elkaar. Dat gezellig kan je bij de avondmaaltijd wel weglaten
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')