Hoe vaak gaan ze dweilen? Of durven ze dat niet meer?quote:Op zondag 15 januari 2006 10:13 schreef Jane het volgende:
Wat een feest!
Voor de kijker dan. Ik weet niet of alle schaatsers er zo wild van zijn.
Ik weet ook niet of ik er wel zo wild van ben eigenlijk.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:13 schreef Jane het volgende:
Wat een feest!
Voor de kijker dan. Ik weet niet of alle schaatsers er zo wild van zijn.
De kanshebbers op de titel zullen zich wel in moeten spannen. De rest kan een Rolf Falk Larssen 10K gaan doenquote:Op zondag 15 januari 2006 10:17 schreef Nuongirl het volgende:
Hoeveel schaatsers zullen het aandurven vraag ik het mij af.
Een 5 en een 10 km op een dag is vrij zwaar, een aangezien er ook veel schaatsers, die dit weekend aan de start komen, mee zullen doen aan de O.S ....
Ws zijn ze daarom ook afgestapt van de 10 km op maandag te gaan rijden, omdat dat de voorbereiding van de O.S-gangers in de war brengt.
Waar ik wel blij om ben is dat de vrouwen er totnu toe geen last van hebben gehad, die hebben gewoon hun twee afstanden kunnen rijden.
I knowquote:Op zondag 15 januari 2006 10:18 schreef Jane het volgende:
Niet alle schaatsers hoeven de 10 km te rijden natuurlijk. Maar dan nog...
En een vakkundig commentaar:quote:Doorgaan EK onzeker wegens defect vriesmachine
HAMAR - De organisatie van het Europees allroundkampioenschap geeft
zondagochtend duidelijkheid over het al dan niet doorgaan van de
titelstrijd. Door een defect in de vriesmachine werd zaterdagavond besloten
om de 5000 meter voor mannen te verplaatsen naar zondag.
Omdat het probleem nog steeds niet onder controle is, is het doorgaan van
het EK onzeker. Het ijs in het Vikingskipet smelt langzaam. Zaterdagavond
waren al kleine plassen zichtbaar.
Indien zondagochtend om 9.00 de situatie nog niet verbeterd is, wordt
mogelijk besloten het kampioenschap te schrappen. In elk geval is zeker
dat - in het gunstigste scenario - de mannen pas maandagochtend hun
titelstrijd kunnen beëindigen. Dan staat de 10 kilometer op het programma.
IJsklomp
Het probleem doet zich voor in de aansturing van de ijstemperatuur. De vier
compressoren krijgen de koelvloeistof niet door het ondergrondse stelsel van
pijpleidingen. Er is sprake van een soort infarct.
De technici weten echter nog steeds niet waar het probleem zich exact
voordoet. Daarnaast vormt zich een flinke ijsklomp bij de compressoren
aangezien de koelvloeistof toch zijn kou kwijt moet raken. Zodoende is er
sprake van een tweede verstopping.
quote:Wat een hoop ondeskundig geleuter op TV door de lieden die dan wel
iets van schaatsen (horen) te weten maar van ijsbaan techniek echt
niets weten, dan kunnen ze betern hun mond houden!
Met "ijsmachine" bedoelen ze de ene keer de dweil/schraap machines
("Zambonies" voor het gemak) en even later bedoelen ze de
compressoren.
en dan "het water dat door de buizen wordt gepompt is bevroren" Men
werkt met pekel (zoutoplossingen) of glycol (soort antivries -
alcoholbasis) dat dan een vriespunt heeft van ca -20 C
Ben wel eens in de machinekamer aldaar geweest:
Door de baanpijpen in Hamar wordt waarschijnlijk pekel (Calcium
Chloride) gepompt, temperatuur meestal ca -10 C om de ideale
ijstemperatuur op ca -6 C te houden.
In een grote koeler wordt deze pekel dan mbv ammoniak (NH3) koud
gemaakt, daarvoor zijn dan die vriescompressioren nodig, in Hamar zg
schroefcompressoren van Amerikaanse makelij.
De ammoniak is daarbij dan ca -13 tot -15 C. De rond te pompen
vloeistof mag uiteraard niet bevriezen en behoort daarom een dusdanige
concentratie te hebben met een vriespunt van ca - 20 a -25 C.
Er schijnt nu dan een deel van een toevoer pekelleiding bevroren te
zijn, dan kan alleen maar als de concentratie te licht was (te hoog
vriespunt). Dat wordt via pekelmonsters in de gewoonlijk regelmatig
getest.
Hoorde zeggen dat de computer dol was waardoor de compressoren niet
stopten en de pekel dus steeds maar kouder werd, als het vriespunt dan
overschreden wordt komt er een "prop" in de leiding er kan er geen
pekel naar de baaan gepomt worden. Normaliter moeten er dan toch echt
beveiligen aanspreken!
Zag in de TV uitzending zakken met vlokken CaCl klaarliggen,door die
bij de pekel te mengen wordt het vriespunt dan verlaagd. Ouderwetse
manier ! Is niet makkelijk, meestal meng je met pure pekel vloeistof
bij.
In zo'n baan zit wel 70 - 90 m3 pekelvloeistof!!!
Hoop dat ze het vannacht voor elkaar krijgen!!
m vr gr Ernst Berends/ koeltechn ing Grenco Refrigeration
Kwakje leuke naam in dit geval, die *droogneukende noren* was dat jou verszinsel of die van Mart Smeets. is voor mijn uitspraken boekjequote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:52 schreef KWAKje het volgende:
[..]
eerst zag je die man alleen liggen. en mart daar serieus over praten (iets met drank, noren en wachten op de 5). vervolgens stortte die tweede man zich er bovenop. en mart "welk serieus commentaar kan ik hier op leveren?" *droogneukende noren* vervolgens die lachbui... toptelevisie.![]()
Ja, nou ik ben niet zo'n expert, weet niet hoe het normaalgesproken is, maar er waren 148 paren aan de start, het duurde van half 7 tot half 11. Ik had nog verwacht dat zodra we dan thuiskwamen, we de 10k nog konden zien, maar dat ging dus niet meer door.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:27 schreef ultra_ivo het volgende:
MiLaLaa, was het echt zo stampevol in Breda? Ik had me ook aangemeld maar ben van de startlijst afgevallen.
Dus vanavond in Eindhoven rijden, ik hoop dat ik nog in de kantine daar de laatste ritten van de 10km kan zien en toch de laatste trein kan halen.
Ik zeg, volgend jaar gewoon het EK in 1 dag.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:42 schreef Sidekick het volgende:
Ach, drie zware afstanden op 1 dag laat de echte allrounders naar boven komen.
quote:Op zondag 15 januari 2006 10:44 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Ik zeg, volgend jaar gewoon het EK in 1 dag.
Als je deze drie afstanden op 1 dag kan , dan kan die 500m er ook wel bij.
Lees jij de VARA-gids, Jane?quote:Op zondag 15 januari 2006 10:46 schreef Jane het volgende:
Ja, Jan Bos zei het laatst ook nog in Vara TV Magazine... Van de 500 m word je niet moe!![]()
Oh sorry, was vergeten dat dat voor sommige mensen een misdaad is.quote:
ja hèquote:Op zondag 15 januari 2006 10:56 schreef Kozzmic het volgende:
Leuke topictitel...![]()
EK Schaatsen: It giet oan!
VARA-gids klinkt altijd zo 1985...quote:Op zondag 15 januari 2006 10:49 schreef Jane het volgende:
Oh sorry, was vergeten dat dat voor sommige mensen een misdaad is.
Wel de leukste tv-gids die er is, btw.
Inderdaad, en ik had er vooraf zelfs al niet heel veel zin in.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:04 schreef MiLalaa het volgende:
Nu ik het toch een waardeloos toernooi vind, zou het wel mooi zijn als er vanmiddag weer iets mis gaat![]()
Ze hebben toch nog een maand voor de Spelen? Dat lijkt me lang genoeg en misschien wel ideaal om nu nog een keer tot het uiterste te gaan.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:06 schreef Kozzmic het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat schaatsers als Verheijen, Kramer, Fabris en Ervik, die straks op de OS medaillekandidaat zijn, vandaag tot het uiterste willen gaan. Een 1500 meter plus de twee stayersafstanden op één dag is toch haast niet te doen??
quote:Op zondag 15 januari 2006 11:11 schreef Arcee het volgende:
Iemand die eraan twijfelt dat Fabris kampioen wordt, trouwens?
Ik zou er geen probleem mee hebben. Een prima schaatser, en meer allrounder dan de Nederlandse vier deelnemers. Al moet Kramer in de toekomst de korte afstanden toch ook wel aan kunnen.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:11 schreef Arcee het volgende:
quote:Na overleg tussen teamleaders, internationale schaatsbond ISU en organisatie werd besloten dat de mannen op zondag drie afstanden rijden (5000, 1500 en 10.000 meter). Daardoor kan het toernooi zoals gepland in twee dagen worden afgewerkt. Dat besluit druist eigenlijk tegen de ISU-regels in (op een internationaal allroundtoernooi mogen maximaal twee afstanden per dag worden afgewerkt) maar omdat geen enkel land bezwaar had, kon deze noodmaatregel toch worden ingevoerd.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=673301/sc=d5bdee
Ik nietquote:Op zondag 15 januari 2006 11:11 schreef Arcee het volgende:
Dat zullen ze zelf ook wel doorhebben, hoop ik.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:22 schreef TheVulture het volgende:
Vindt het echt een bezopen toernooi, als ik daar mee deed had ik mijn boeltje gepakt. Drie afstanden voor de heren op een dagDa's niet echt gezond lijkt me en zou wel eens nadelig kunnen uitpakken met het oog op de voorbereiding richting Turijn
Kramer en Verheijen kunnen hier wel eens problemen door krijgen qua fysiek
Falko Zandstra zegt nooit meer de oude te zijn geworden na zijn 10K tegen Koss, omdat hij toen heel/ te diep gegaan is. Extreem voorbeeld, maar echt goed lijkt me het niet om 3 afstanden vol te gaan. Dat zullen ze dan ook wel niet doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:25 schreef BVO het volgende:
Zóóóveel zal dit toch ook niet uitmaken voor de voorbereiding voor de OS? Die beginnen pas over een maand...
Al is 3 van zulke afstanden natuurlijk wel erg pittig op één dag....
Laat ze zorgen dat ze bij de eerste 12 komen, dan hebben we in ieder geval de startplekken voor het wk (in Calgary toch?).quote:Op zondag 15 januari 2006 11:27 schreef Leatherface het volgende:
Als Verheijen en Kramer verstandig zijn pakken ze hun koffers en vertrekken ze.
Het zou uiterst onverstandig zijn om zich vlak voor de Spelen nog eens helemaal te gaan forceren.
Twee bij de eerste vijf dacht ik?quote:Op zondag 15 januari 2006 11:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Laat ze zorgen dat ze bij de eerste 12 komen, dan hebben we in ieder geval de startplekken voor het wk (in Calgary toch?).
Eensquote:Op zondag 15 januari 2006 11:32 schreef Bruce117 het volgende:
Jochem en Gianni kunnen doen wat ze willen, er is toch geen OS voor hen.
Carl en Sven moeten gewoon een goede 5km rijden zodat ze mogen starten op de 10 en daarme plaatsen voor nederland veilig stellen voor het wk en het ek van volgend jaar.
De 10km kunnen ze dan doen wat ze willen, van mijn part niet eens starten of een rustige training rijden en er een minuut of 15 over doen.
wat een gelulquote:Op zondag 15 januari 2006 11:27 schreef Leatherface het volgende:
Als Verheijen en Kramer verstandig zijn pakken ze hun koffers en vertrekken ze.
Het zou uiterst onverstandig zijn om zich vlak voor de Spelen nog eens helemaal te gaan forceren.
Mag toch hopen dat dat niet nodig is, de nederlanders daar hebben zoveel schaatservaring dat ze toch wel iets zouden verzinnen.quote:
Allemaal toch nieuwe pakken tijdens de OS?quote:
Nederlanders zoeken schuld van falen in nieuwe Nike-kleding
PANIEK OVER PAKKEN
HAMAR, zondag
Met veel bombarie werden vorige maand de nieuwe Swift Skin-schaatspakken van Nike gepresenteerd. De outfits van het Amerikaanse kledingmerk zouden op de 500 meter een tijdsvoordeel van liefst 0,3 seconde opleveren. De aanvankelijke scepsis onder de Nederlandse schaatsers over te te boeken tijdswinst sloeg gisteren, op de eerste dag van de EK allround in Hamar, om in blinde paniek nadat uitgerekend op de openingsafstand collectief was gefaald. “We hebben een gruwelijk pak slaag gekregen”, erkende TVM-coach Gerard Kemkers.
Zowel bij de mannen als de vrouwen werd kostbare tijd verloren ten opzichte van de belangrijkste concurrenten. En dus werd tijdens de eerste dweilpauze besloten tot een onorthodoxe ingreep in de vorm van een massale verkleedpartij in de catacomben van het Vikingskipet. Zes van de acht Nederlandse schaatsers besloten na de eerste afstand hun ‘oude’ pak maar weer aan te trekken. Alleen Gianni Romme en Wieteke Cramer zagen daar vanaf, zij het noodgedwongen. Het duo van de Postcode Loterij-ploeg had hun oude pak thuis laten liggen.
Was het een actie van blinde paniek of waren de nieuwe outfits van Nike wel degelijk minder snel dan de eerste editie van de Swift Skin-suits? In het Nederlandse kamp durfde niemand er z’n vingers aan te branden. „Feit is dat er tegenvallend is gepresteerd. Dat kan aan de pakken liggen, maar ook aan de voorbereiding en de vorm”, stelde topsportcoördinator Ab Krook.
Pas begin deze week ontvingen de schaatsers hun nieuwe wedstrijdpakken, die qua materiaal exact gelijk zijn aan de olympische outfits voor de Spelen in Turijn.
De afgelopen dagen was Annemieke Romeijn, de kledingafgevaardigde van de KNSB, druk in de weer geweest de tenues pasklaar te maken.” Als je overstapt op nieuwe pakken, moet je er altijd eerst even aan wennen. In het vorige pak werd je automatisch in de schaatshouding getrokken, terwijl het nieuwe pak elastischer en losser is. Dat is een omschakeling. Het is nu wel heel kort door de bocht om het pak de schuld te geven. Het is eerder een makkelijke stok om mee te slaan.”
De paniekreactie in het Nederlandse kamp was mogelijk ook ingegeven door de maatregel van Peter Mueller, de bondscoach van de Noren, die vrijdagavond ineens liet weten dat zijn schaatsers de tweedaagse in eigen huis zouden afwerken in oude pakken. Ook de Noren hadden de afgelopen dagen de nieuwe Nikeoutfits getest. „Maar dat is te kort dag om er nu al een EK mee te rijden. De nieuwe pakken zijn ongetwijfeld sneller, maar mijn schaatsers zijn er nog niet mee vertrouwd”, aldus Mueller, die met enig leedvermaak de onrust in het Nederlandse kamp aanschouwde.
Gerard Kemkers sprak op z’n beurt van een logisch besluit. „Uiteindelijk komt het er op neer dat je moet kiezen tussen twee pakken. Wij kozen voor optie één, de Noren voor optie twee. Voor hetzelfde geld was de situatie volstrekt omgekeerd geweest”, aldus Kemkers, die de tegenvallende resultaten ook niet volledig wilde toeschrijven aan de pakken. „Maar als ik merk dat de schaatsers er niet meer in geloven, moet je ingrijpen. Onafhankelijk van elkaar dachten Jochem Uytdehaage, Sven Kramer en Carl Verheijen dat ze een betere race hadden gereden dan de tijd op het scorebord aangaf. Dat is merkwaardig. Dan klopt er ergens iets niet.”
De vraag is nu wat er met de olympische outfits van de schaatsers gaat gebeuren. Voor het merendeel van de Nederlanders is de EK allround de laatste belangrijke wedstrijd voor de Spelen in Turijn. Moeten zij verplicht worden volgende maand in een pak te schaatsen waar ze niet in geloven? Of ligt die keuze bij de schaatser?
Ab Krook bekende dat dit dilemma ook voor hem ineens een actueel thema is geworden. „Optisch moeten alle pakken er tijdens de Spelen hetzelfde uitzien, maar ik kan me voorstellen dat we de rijders straks zelf laten kiezen. Daar moeten we na dit weekeinde met alle betrokkenen over gaan praten.”
Ivo, er waren gisteren trouwens wel erg veel uitvallers, stom dat die zich niet vantevoren afmelden, dan had je er nog makkelijk bij gekund.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:27 schreef ultra_ivo het volgende:
MiLaLaa, was het echt zo stampevol in Breda? Ik had me ook aangemeld maar ben van de startlijst afgevallen.
De Wedstrijden wordt toch herhaald?quote:Op zondag 15 januari 2006 11:47 schreef Bruce117 het volgende:
10 km om 19:00, dat komt niet echt goed uit.
Neee, Barney tegen Jellequote:Op zondag 15 januari 2006 11:50 schreef Brahimov het volgende:
[..]
De Wedstrijden wordt toch herhaald?![]()
Volgens mij is dat een mythe.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:29 schreef Brahimov het volgende:
Falko Zandstra zegt nooit meer de oude te zijn geworden na zijn 10K tegen Koss, omdat hij toen heel/ te diep gegaan is.
word geen darten op tv LOLquote:Op zondag 15 januari 2006 12:00 schreef Bruce117 het volgende:
BBC bij het schaatsen?
Zal wel voorbereiding zijn op de OS
Dat zou toch niet echt bevorderlijk zijn voor de spanning, dan krijg je in de eerste ritten de goede tijden en daarna alleen maar mensen die die tijden bij lange na niet halen.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:03 schreef Ambrosius het volgende:
En we zijn los.
Ik bedenk me nog: waarom laten ze de 5.000 meter niet andersom rijden (ok, er was al geloot), de eersten zullen toch geen 10.000 meter rijden.
dit is qua spanning ook niet entertainend hoor. Ben het wel met dat idee eens eigenlijk maar het is al te laatquote:Op zondag 15 januari 2006 12:10 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dat zou toch niet echt bevorderlijk zijn voor de spanning, dan krijg je in de eerste ritten de goede tijden en daarna alleen maar mensen die die tijden bij lange na niet halen.
Heb daar vorige week uitslagen van gezien, en echt alles reed daar door elkaar, lekker bizar.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:18 schreef Nuongirl het volgende:
Dat Franse kampioenschap, een deelnemer maar
Beste tijd van hem dit seizoenquote:
op NRKquote:Op zondag 15 januari 2006 12:33 schreef Joene het volgende:
Ja fuck zegwordt het nergens anders uitgezonden?
Dat vind ik nou weer zo hinkelen op twee gedachten van de NOS. Zend gewoon alles uit!quote:Op zondag 15 januari 2006 12:33 schreef Joene het volgende:
Ja fuck zegwordt het nergens anders uitgezonden?
http://www.knsb.nl/live-2006/ek/allround/loting/LH5000.pdfquote:Op zondag 15 januari 2006 12:36 schreef MiLalaa het volgende:
Edit: al gevonden
is toch niet belangrijk johquote:Op zondag 15 januari 2006 12:42 schreef Sidekick het volgende:
Ze laten de leider van het klassement niet eens zien.
Niedzwiedzki kan een erg goede 1500 rijden, dus wrs staat ie na 3 afstanden nog erg goed in het klassement.quote:
Idd.quote:
Gelukkig wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:02 schreef MiLalaa het volgende:
weer begonnen!
goedemorgen Kwakje,quote:Op zondag 15 januari 2006 13:10 schreef KWAKje het volgende:
goedemorgen![]()
zo, nu eerst ff bijlezen.
"dit is geen dag voor mietjes". de quote van de dag gaat naar martin hersman![]()
Die Niedzievski reed ook iets van 6:45, zag ik dat goed? Dan kan hij nog voor de titel gaan, straksquote:Op zondag 15 januari 2006 13:11 schreef Bruce117 het volgende:
Uytdenhage maar 0.2 seconde sneller dan Bartje.
Da's niet best voor Jochem, maar wel voor Bart
Dan zou de Pool inderdaad naar de achtergrond verdwijnen. Gelukkig, want ik gun hem veel, maar wel op eigen kracht, niet door een valse start.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:14 schreef Sidekick het volgende:
Ik gok op een winnende tijd van 6.25.
Nou, op de 10km verliest ie toch wel flink (al moet ie wel onder z'n PR van 14.42 kunnen), maar top 10 zou moeten lukken.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:13 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Die Niedzievski reed ook iets van 6:45, zag ik dat goed? Dan kan hij nog voor de titel gaan, straks![]()
Ik denk dat ik voor De Wedstrijden ga.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
Wauw, wat een dag - wat gaan jullie om 19.00 doen? Darten, de wedstrijden of de 10?
Dat je het vraagt... Als ik niet zit te studeren natuurlijk de 10.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
Wauw, wat een dag - wat gaan jullie om 19.00 doen? Darten, de wedstrijden of de 10?
De 10k natuurlijk. Een schaatskijkmarathonquote:Op zondag 15 januari 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
de 10 met zappen naar darts.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
zo vroeg ben ik nog niet wakkerquote:Op zondag 15 januari 2006 10:30 schreef maril het volgende:
Wel nog een vraagje overnemen voor Kwakje van de vorige topic [..]
quote:Kwakje leuke naam in dit geval,
quote:die *droogneukende noren* was dat jou verszinsel of die van Mart Smeets?
De Wedstrijden, maar omdat daar zoveel reclame en gezever is, kan de 10 er best nog wel bij. Darten neem ik dan wel op, dat kijk ik na het schaatsen, eh, na 24, eh, na The West Wing, eh ..... help!quote:Op zondag 15 januari 2006 13:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor De Wedstrijden ga.
wedstrijden valt als eerste af. Die wordt inderdaad wel opgenomen.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:27 schreef SCH het volgende:
Wedstrijden neem ik wel op, darten en 10 zappen
Is zeker jammer. Maar ik heb toch wel graag 24 uur waarschuwingstijd. Als ik de starttijd had willen halen had ik m'n schaatstas mee naar het werk moeten nemen.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:47 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Ivo, er waren gisteren trouwens wel erg veel uitvallers, stom dat die zich niet vantevoren afmelden, dan had je er nog makkelijk bij gekund.
Nee, de laatste jaren is het systeem dat je altijd mag als je bij de beste 16 in het klassement en de 5 km staat, en daarna de mensen die in 1 vd 2 klassementen het hoogst staan.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:44 schreef Remzz het volgende:
Moet Romme bij de eerste 8 eindigen op de 5 kilometer of niet?
Ah zo.... Nou... dan mag ie nog wel oppassen.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nee, de laatste jaren is het systeem dat je altijd mag als je bij de beste 16 in het klassement en de 5 km staat, en daarna de mensen die in 1 vd 2 klassementen het hoogst staan.
Zelf wedstrijden rijdenquote:Op zondag 15 januari 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
Dat van De Wedstrijden was een grapje.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:40 schreef Brahimov het volgende:
De Wedstrijden, maar omdat daar zoveel reclame en gezever is, kan de 10 er best nog wel bij. Darten neem ik dan wel op, dat kijk ik na het schaatsen, eh, na 24, eh, na The West Wing, eh ..... help!
Ik dacht al, je houd toch niet van voetbal, ik wel trouwens maar talpa verpest het zo,n beetje voor me, ik zap regelmatig en vergeet dan terug te zappen, ach kom toch wel aan mijn voetbal(engels) vind ik het mooiste, alleen vroeger vond ik het nog mooier in de tijd dat die engelse voetballers spitsen met namen geen voortanden haddenquote:Op zondag 15 januari 2006 13:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat van De Wedstrijden was een grapje.
* Arcee zapt tussen darten en de 10km.
En ook nog eens een mooie tijdquote:
quote:Op zondag 15 januari 2006 11:11 schreef Arcee het volgende:
Bij de beste 12 zitten en bij de beste 16 van de 500m lijkt me een goed uitgangspunt (zeker is het niet)quote:Op zondag 15 januari 2006 14:15 schreef Remzz het volgende:
Ik hoop eigenlijk nog het meest dat Veldkamp, Romme en Uytdehaage de 10 mogen rijden. Weet iemand of dat er nog in zit?
Was dan ook een uitspraak van Mueller, begreep ik.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:17 schreef MiLalaa het volgende:
Jee die Noren reageren wel vaak heel kinderachtig 'the dutchies tried our suits haha'
Dat vergeet je ook snel zonder Anni.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:37 schreef Remzz het volgende:
Helemaal vergeten dat we ook nog een damestoernooi hebben
Nou ja, daar staan we er tenminste nog ietsjes beter voor dan mij de mannen...quote:Op zondag 15 januari 2006 14:37 schreef Remzz het volgende:
Helemaal vergeten dat we ook nog een damestoernooi hebben
Die Mueller doet het gewoon heel goed maar wat zou ik graag hebben dat hij ter plekke door het ijs zakt, de oetlul.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Was dan ook een uitspraak van Mueller, begreep ik.
ik vind Mueller maar een beetje een verbitterde sukkel geworden eigenlijk...accepteer gewoon dat je samenwerking met de Nederlanders op een gegeven moment niet meer liep, al dat gezeik eromheen nu...beetje sneu met modder gooien...quote:Op zondag 15 januari 2006 14:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Was dan ook een uitspraak van Mueller, begreep ik.
ik denk dat Fabris toch minder goed hersteld van die lange afstanden hoor...valt hem denk ik zwaarder dan een Kramer en Verheijen die daar toch veel meer specialisten op zijn...en dan lukt het Fabris misschien nog wel om los te gaan op die 1500 meter, maar dan loopt hij weer het risico dat hij daardoor na 4 rondjes geparkeerd staat op de 10quote:Op zondag 15 januari 2006 14:42 schreef MiLalaa het volgende:
Ben wel benieuwd wat Kramer laat zien op de 1500m, na z'n prima prestatie op het OKT. Als ie die weer zo rijdt, dan heeft ie nog kans het kampioenschap op de 10 binnen te slepen. Maar ja Fabris is ook wel een hele goeie 1500m rijder
hear hear... laat hem deze titel dan maar pakken maar ik hoop dat de Noren in Turijn massaal in een wak rijden.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Die Mueller doet het gewoon heel goed maar wat zou ik graag hebben dat hij ter plekke door het ijs zakt, de oetlul.![]()
Inderdaad. Ik verwacht van Grodum echt niet ineens heel veel volgende maand. En op de OS hebben ze sowieso al veel minder kans dan Nederlanders. Ik zie alleen Ervik en Wetten als medaillekandidaten (heel klein kansje)quote:Op zondag 15 januari 2006 14:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
hear hear... laat hem deze titel dan maar pakken maar ik hoop dat de Noren in Turijn massaal in een wak rijden.
Het wachten is tot het trucje van Mueller weer is uitgewerkt... ik vermoed volgend jaar. Bij Grodum lijkt het nu al uitgewerkt trouwens
Ik vermoed gewoon dat laatste maar de heren commentatoren hebben al geconcludeerd dat Verheijen er ineens niks meer van kanquote:Op zondag 15 januari 2006 14:51 schreef Norrage het volgende:
Verheijen op zich wel verrassend though...Ik ben nu niet meer achter me tv, is er al een interview geweest met hem? Ben wel benieuwd of het gewoon slecht ging of dat ie zich maar niet gaat opofferen vandaag.
Nee hoor, laat Fabris die titel maar pakken. Ik gun het op zich Ervik ook wel, die doet toch al een hele tijd aardig mee, maar die triomfantelijke kop van Mueller zie ik inderdaad liever niet.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
hear hear... laat hem deze titel dan maar pakken maar ik hoop dat de Noren in Turijn massaal in een wak rijden.
Sorry maar verheyen zei zelf ook dat het neit ging hij ging voor de winst.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vermoed gewoon dat laatste maar de heren commentatoren hebben al geconcludeerd dat Verheijen er ineens niks meer van kan
Deze bron is ook wel makkelijkquote:Op zondag 15 januari 2006 14:48 schreef ultra_ivo het volgende:
En we hebben een klassement (van de KNSB-site geplukt)
Oh, maar dat kan natuurlijk. Maar het commentaar was echt op een toontje alsof Verheijen het hele seizoen nog niks gepresteerd heeft. Dat irriteert me mateloos... en volgende maand zitten ze weer te hosanna'en als ie Olympisch kampioen wordtquote:Op zondag 15 januari 2006 14:57 schreef maril het volgende:
[..]
Sorry maar verheyen zei zelf ook dat het neit ging hij ging voor de winst.
Ik hoorde dat ze gewoon hebben doorgetraind dus dan is nu pieken wel lastig natuurlijk... ik reken gewoon op Carl volgende maandquote:Op zondag 15 januari 2006 14:59 schreef Norrage het volgende:
Ja. Dat is dus wat ik net vroeg, wilde weten of er al een interview was geweest met hem...Dan baart dit toch wel een beetje zorgen voor de olympische spelen...Verheijen is niet altijd de beste "pieker" geweest...maar goed..We hebben Kramer nog
Die doet eigenlijk alleen de sprintafstanden.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:24 schreef Remzz het volgende:
Herbert is wel oke, Hersman niet die zegt allemaal van die standaard dingen. Hij zit ernaast om deskundig te zijn en over eigen ervaringen te vertellen.... dat doet ie niet.
En waar is Frans Snoeks? Waarom is hij niet mee naar Hamar?
Vervang dat maar door het gegeil op alle Noren. Volgens mij heeft Herbert een Noors paspoortquote:Op zondag 15 januari 2006 15:29 schreef MiLalaa het volgende:
Dat gegeil op die Haugli begint me de keel uit te hangen
'quote:Op zondag 15 januari 2006 15:29 schreef Ambrosius het volgende:
Bijna Herbert, zo zeg je keigaaf dus níet op z'n Brabants.
idd, wat een prutserquote:Op zondag 15 januari 2006 15:29 schreef Ambrosius het volgende:
Bijna Herbert, zo zeg je keigaaf dus níet op z'n Brabants.
Waarom dat dan?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:33 schreef snellejelle het volgende:
groenewoldik hoop dat zij een keer samen met Peter Muller in een wak rijdt
Die verschillen ookquote:Op zondag 15 januari 2006 15:37 schreef Bruce117 het volgende:
Podium is wel duidelijk, Pechstein, Groenewold en Wust.
Alleen de volgorde moet nog bepaald worden
ik vind groenewold niet zo sympatiek.. minder niet-sympatiek dan muller maar toch...quote:Op zondag 15 januari 2006 15:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom dat dan?
Goeie prestatie van Groenewold maar ik vermoed dat Pechstein toch aan het langste eind gaat trekken
Ja zeker gezien de 3 kilometer gister vond ik Pechstein toch niet zo perfect op. Al is ze natuurlijk wel de Carl Verheijen bij de vrouwen qua rekenen.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:37 schreef MiLalaa het volgende:
Mooi van Wust en Groenewold. Maar ja Pechstein staat nog steeds 1. Hoewel 3 seconden te doen is op de 5k
quote:Op zondag 15 januari 2006 15:39 schreef snellejelle het volgende:
ik vind groenewold niet zo sympatiek.. minder niet-sympatiek dan muller maar toch...
Altijd van die excuses als het wat minder gaat; ja de vriend van de stiefbroer van de neef van mijn buurmeisje is gisteren verkouden geworden, ja daar ben ik gewoon heel erg door afgeleid
quote:Op zondag 15 januari 2006 15:39 schreef snellejelle het volgende:
Altijd van die excuses als het wat minder gaat; ja de vriend van de stiefbroer van de neef van mijn buurmeisje is gisteren verkouden geworden, ja daar ben ik gewoon heel erg door afgeleid
Ja, dat was een geweldige race.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:40 schreef Remzz het volgende:
Ja zeker gezien de 3 kilometer gister vond ik Pechstein toch niet zo perfect op. Al is ze natuurlijk wel de Carl Verheijen bij de vrouwen qua rekenen.
Ik kan me de 5 kilometer bij het WK 2 jaar geleden nog herinneren. Groenwold - PechsteienMooiste race ooit Groenewold versnelde constant Pechstein kon elke keer mee tot 3 rondjes voor het eind toen Pechstein bijna de bochten niet meer door kwam.
Ik begrijp het. En bij Wust ben ik ook nog eens afgeleid door haar geknal en geschreeuw, bij Kleinsman door haar gepiep en haar te belachelijk hoog opgetrokken schaatspak, bij Uytdehaage en de Jong door hun rare mond. Schaatsers zijn best raar. Maar toch is het leukquote:Op zondag 15 januari 2006 15:39 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik vind groenewold niet zo sympatiek.. minder niet-sympatiek dan muller maar toch...
Yeah!quote:Op zondag 15 januari 2006 15:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Arcee, m'n internet doet het weer, ik stuur je vanavond of morgen MP3tjes..
Lijkt me niet bevorderlijk voor de 5.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:44 schreef Bruce117 het volgende:
Wust gaat weer even boven de prullenbak hangen
Ach ja, dat haar vader toen zo ziek was en overleden is, dat haalde ze er voor de lol bij zekerquote:Op zondag 15 januari 2006 15:39 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Inderdaad, kutregel.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:47 schreef Remzz het volgende:
WK Sprint, ik blijf het trouwens een rare regel vinden van die maximaal 10 personen.
Twee teefjes vechten om de bokaalquote:Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Arcee het volgende:
't Gaat tussen Pechstein en Groenewold in de laatste race, maar wat zou 't mooi zijn als Wüst er met 't kampioenschap vandoor zou gaan.
dat was een keer legitiem maar ook zovaak heeft ze van die , naar mijn mening, niet-legitieme smoesjesquote:Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach ja, dat haar vader toen zo ziek was en overleden is, dat haalde ze er voor de lol bij zeker![]()
Volgens mij heeft die iedereen, je zoekt toch naar een verklaring.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:51 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat was een keer legitiem maar ook zovaak heeft ze van die , naar mijn mening, niet-legitieme smoesjes
Ik denk dat het bij haar ongeveer even vaak is als bij Barbara de Loor, waar je wel fan van bent. Maar ach, dat kan natuurlijk, ieder z'n favorieten. Overigens vind ik ze allebei wel ok.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:51 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat was een keer legitiem maar ook zovaak heeft ze van die , naar mijn mening, niet-legitieme smoesjes
Nee dus.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef greatgonzo het volgende:
als het woord knallen valt, ga ik zappen de volgende keer
Ja dus..quote:Op zondag 15 januari 2006 15:57 schreef Remzz het volgende:
Okee eens kijken of ze sneller zijn dat Wust
Gelijk na de 1500m?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:59 schreef SCH het volgende:
Wel onhandig dat de Nederlandse mannen niet meer allemaal in de laatste ritten zitten, wanneer moet ik nu doesje?
ja, of ik heb met mijn trainer gevreeen vanachtquote:Op zondag 15 januari 2006 15:52 schreef SCH het volgende:
Maar als het goed is zouden ze ook zo'n verklaring moeten geven, zoiets van: komt omdat ik vannacht zo lekker heb liggen vingeren ofzo
Nou.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:25 schreef MiLalaa het volgende:
Zo die nek vloog flink naar achteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |