Falko Zandstra zegt nooit meer de oude te zijn geworden na zijn 10K tegen Koss, omdat hij toen heel/ te diep gegaan is. Extreem voorbeeld, maar echt goed lijkt me het niet om 3 afstanden vol te gaan. Dat zullen ze dan ook wel niet doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:25 schreef BVO het volgende:
Zóóóveel zal dit toch ook niet uitmaken voor de voorbereiding voor de OS? Die beginnen pas over een maand...
Al is 3 van zulke afstanden natuurlijk wel erg pittig op één dag....
Laat ze zorgen dat ze bij de eerste 12 komen, dan hebben we in ieder geval de startplekken voor het wk (in Calgary toch?).quote:Op zondag 15 januari 2006 11:27 schreef Leatherface het volgende:
Als Verheijen en Kramer verstandig zijn pakken ze hun koffers en vertrekken ze.
Het zou uiterst onverstandig zijn om zich vlak voor de Spelen nog eens helemaal te gaan forceren.
Twee bij de eerste vijf dacht ik?quote:Op zondag 15 januari 2006 11:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Laat ze zorgen dat ze bij de eerste 12 komen, dan hebben we in ieder geval de startplekken voor het wk (in Calgary toch?).
Eensquote:Op zondag 15 januari 2006 11:32 schreef Bruce117 het volgende:
Jochem en Gianni kunnen doen wat ze willen, er is toch geen OS voor hen.
Carl en Sven moeten gewoon een goede 5km rijden zodat ze mogen starten op de 10 en daarme plaatsen voor nederland veilig stellen voor het wk en het ek van volgend jaar.
De 10km kunnen ze dan doen wat ze willen, van mijn part niet eens starten of een rustige training rijden en er een minuut of 15 over doen.
wat een gelulquote:Op zondag 15 januari 2006 11:27 schreef Leatherface het volgende:
Als Verheijen en Kramer verstandig zijn pakken ze hun koffers en vertrekken ze.
Het zou uiterst onverstandig zijn om zich vlak voor de Spelen nog eens helemaal te gaan forceren.
Mag toch hopen dat dat niet nodig is, de nederlanders daar hebben zoveel schaatservaring dat ze toch wel iets zouden verzinnen.quote:
Allemaal toch nieuwe pakken tijdens de OS?quote:
Nederlanders zoeken schuld van falen in nieuwe Nike-kleding
PANIEK OVER PAKKEN
HAMAR, zondag
Met veel bombarie werden vorige maand de nieuwe Swift Skin-schaatspakken van Nike gepresenteerd. De outfits van het Amerikaanse kledingmerk zouden op de 500 meter een tijdsvoordeel van liefst 0,3 seconde opleveren. De aanvankelijke scepsis onder de Nederlandse schaatsers over te te boeken tijdswinst sloeg gisteren, op de eerste dag van de EK allround in Hamar, om in blinde paniek nadat uitgerekend op de openingsafstand collectief was gefaald. “We hebben een gruwelijk pak slaag gekregen”, erkende TVM-coach Gerard Kemkers.
Zowel bij de mannen als de vrouwen werd kostbare tijd verloren ten opzichte van de belangrijkste concurrenten. En dus werd tijdens de eerste dweilpauze besloten tot een onorthodoxe ingreep in de vorm van een massale verkleedpartij in de catacomben van het Vikingskipet. Zes van de acht Nederlandse schaatsers besloten na de eerste afstand hun ‘oude’ pak maar weer aan te trekken. Alleen Gianni Romme en Wieteke Cramer zagen daar vanaf, zij het noodgedwongen. Het duo van de Postcode Loterij-ploeg had hun oude pak thuis laten liggen.
Was het een actie van blinde paniek of waren de nieuwe outfits van Nike wel degelijk minder snel dan de eerste editie van de Swift Skin-suits? In het Nederlandse kamp durfde niemand er z’n vingers aan te branden. „Feit is dat er tegenvallend is gepresteerd. Dat kan aan de pakken liggen, maar ook aan de voorbereiding en de vorm”, stelde topsportcoördinator Ab Krook.
Pas begin deze week ontvingen de schaatsers hun nieuwe wedstrijdpakken, die qua materiaal exact gelijk zijn aan de olympische outfits voor de Spelen in Turijn.
De afgelopen dagen was Annemieke Romeijn, de kledingafgevaardigde van de KNSB, druk in de weer geweest de tenues pasklaar te maken.” Als je overstapt op nieuwe pakken, moet je er altijd eerst even aan wennen. In het vorige pak werd je automatisch in de schaatshouding getrokken, terwijl het nieuwe pak elastischer en losser is. Dat is een omschakeling. Het is nu wel heel kort door de bocht om het pak de schuld te geven. Het is eerder een makkelijke stok om mee te slaan.”
De paniekreactie in het Nederlandse kamp was mogelijk ook ingegeven door de maatregel van Peter Mueller, de bondscoach van de Noren, die vrijdagavond ineens liet weten dat zijn schaatsers de tweedaagse in eigen huis zouden afwerken in oude pakken. Ook de Noren hadden de afgelopen dagen de nieuwe Nikeoutfits getest. „Maar dat is te kort dag om er nu al een EK mee te rijden. De nieuwe pakken zijn ongetwijfeld sneller, maar mijn schaatsers zijn er nog niet mee vertrouwd”, aldus Mueller, die met enig leedvermaak de onrust in het Nederlandse kamp aanschouwde.
Gerard Kemkers sprak op z’n beurt van een logisch besluit. „Uiteindelijk komt het er op neer dat je moet kiezen tussen twee pakken. Wij kozen voor optie één, de Noren voor optie twee. Voor hetzelfde geld was de situatie volstrekt omgekeerd geweest”, aldus Kemkers, die de tegenvallende resultaten ook niet volledig wilde toeschrijven aan de pakken. „Maar als ik merk dat de schaatsers er niet meer in geloven, moet je ingrijpen. Onafhankelijk van elkaar dachten Jochem Uytdehaage, Sven Kramer en Carl Verheijen dat ze een betere race hadden gereden dan de tijd op het scorebord aangaf. Dat is merkwaardig. Dan klopt er ergens iets niet.”
De vraag is nu wat er met de olympische outfits van de schaatsers gaat gebeuren. Voor het merendeel van de Nederlanders is de EK allround de laatste belangrijke wedstrijd voor de Spelen in Turijn. Moeten zij verplicht worden volgende maand in een pak te schaatsen waar ze niet in geloven? Of ligt die keuze bij de schaatser?
Ab Krook bekende dat dit dilemma ook voor hem ineens een actueel thema is geworden. „Optisch moeten alle pakken er tijdens de Spelen hetzelfde uitzien, maar ik kan me voorstellen dat we de rijders straks zelf laten kiezen. Daar moeten we na dit weekeinde met alle betrokkenen over gaan praten.”
Ivo, er waren gisteren trouwens wel erg veel uitvallers, stom dat die zich niet vantevoren afmelden, dan had je er nog makkelijk bij gekund.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:27 schreef ultra_ivo het volgende:
MiLaLaa, was het echt zo stampevol in Breda? Ik had me ook aangemeld maar ben van de startlijst afgevallen.
De Wedstrijden wordt toch herhaald?quote:Op zondag 15 januari 2006 11:47 schreef Bruce117 het volgende:
10 km om 19:00, dat komt niet echt goed uit.
Neee, Barney tegen Jellequote:Op zondag 15 januari 2006 11:50 schreef Brahimov het volgende:
[..]
De Wedstrijden wordt toch herhaald?![]()
Volgens mij is dat een mythe.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:29 schreef Brahimov het volgende:
Falko Zandstra zegt nooit meer de oude te zijn geworden na zijn 10K tegen Koss, omdat hij toen heel/ te diep gegaan is.
word geen darten op tv LOLquote:Op zondag 15 januari 2006 12:00 schreef Bruce117 het volgende:
BBC bij het schaatsen?
Zal wel voorbereiding zijn op de OS
Dat zou toch niet echt bevorderlijk zijn voor de spanning, dan krijg je in de eerste ritten de goede tijden en daarna alleen maar mensen die die tijden bij lange na niet halen.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:03 schreef Ambrosius het volgende:
En we zijn los.
Ik bedenk me nog: waarom laten ze de 5.000 meter niet andersom rijden (ok, er was al geloot), de eersten zullen toch geen 10.000 meter rijden.
dit is qua spanning ook niet entertainend hoor. Ben het wel met dat idee eens eigenlijk maar het is al te laatquote:Op zondag 15 januari 2006 12:10 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dat zou toch niet echt bevorderlijk zijn voor de spanning, dan krijg je in de eerste ritten de goede tijden en daarna alleen maar mensen die die tijden bij lange na niet halen.
Heb daar vorige week uitslagen van gezien, en echt alles reed daar door elkaar, lekker bizar.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:18 schreef Nuongirl het volgende:
Dat Franse kampioenschap, een deelnemer maar
Beste tijd van hem dit seizoenquote:
op NRKquote:Op zondag 15 januari 2006 12:33 schreef Joene het volgende:
Ja fuck zegwordt het nergens anders uitgezonden?
Dat vind ik nou weer zo hinkelen op twee gedachten van de NOS. Zend gewoon alles uit!quote:Op zondag 15 januari 2006 12:33 schreef Joene het volgende:
Ja fuck zegwordt het nergens anders uitgezonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |