ze trekken ut nu alweer een beetje in twijfel. Maar ze hebben daar in elk geval iets goeds geraakt... Pakistaanse en Amerikaanse troepen onderzoeken nu "wie" ut was, maar het eerste signaal lijkt op Al Zawahiri, maar bevestiging is er nog nietquote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:06 schreef Caesu het volgende:
zal wel weer niet waar zijn.
BRONquote:Jan. 13, 2006 — Today, according to Pakistani military sources, U.S. aircraft attacked a compound known to be frequented by high level al Qaeda operatives. Pakistani officials tell ABC News that al Qaeda leader Ayman al-Zawahiri, Osama bin Laden's top lieutenant, may have been among them.
U.S. intelligence for the last few days indicated that Zawahiri might be in the location or about to arrive, although there is still no confirmation from U.S. officials that he was among the victims.
The attack took place early this morning Pakistan time in a small village a few miles from the border with Afghanistan.
Villagers described seeing an unmanned plane circling the area for the last few days and then bombs falling in the early morning darkness.
Eighteen people were killed, according to the villagers who said women and children were among the fatalities.
But Pakistani officials tell ABC News that five of those killed were high-level al Qaeda figures, and their bodies are now undergoing forensic tests for positive identification.
Officials say Zawahiri was known to have used safe houses in this area last winter and was believed to be in the area again this winter.
Zawahiri, who appeared just last week in a new videotaped message, had increasingly been taking the operational reins of al Qaeda, and is thought by U.S. officials to be the current true mastermind of the terrorist group.
Pakistani officials tell ABC News that the bodies of the five suspected al Qaeda figures will be recovered at first light in Pakistan, but it will still take a day or two for any kind of positive identification. U.S. officials in Washington did not comment.
lol, zag dat ook jah.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:15 schreef Frutsel het volgende:
ze hebben in elk geval een koe geraakt zag ik net...
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:15 schreef Frutsel het volgende:
ze hebben in elk geval een koe geraakt zag ik net...
De Amerikaanse versie:quote:Raket doodt 17 mensen in Pakistan
ISLAMABAD - Een raket die zou zijn afgeschoten vanuit Afghanistan heeft gisteren kort voor middernacht het huis van een stamoudste in het Pakistaanse grensgebied Bajur getroffen en minstens 17 mensen gedood. Dat heeft een Pakistaanse veiligheidsfunctionaris vandaag gezegd.
Het was niet direct duidelijk door wie de raket werd afgeschoten. Een bron bij het Pakistaanse leger zei te geloven dat het huis werd beschoten omdat zich er terroristen zouden schuilhouden. Volgens hem waren alle slachtoffers echter onschuldige burgers.
Vorige week vielen bij een raketaanval op het huis van een islamitische geestelijke bij de grens met Afghanistan al acht doden. Pakistan gaf het Amerikaanse leger de schuld van deze aanval, die ook zou zijn uitgevoerd vanuit Afghanistan.
"Zoek de 7 verschillen"...quote:Sources: Airstrike may have killed Bin Laden's No. 2
From David Ensor
CNN
Friday, January 13, 2006; Posted: 7:24 p.m. EST (00:24 GMT)
(CNN) -- A CIA airstrike on a building in Pakistan may have killed Osama bin Laden's most trusted aide, sources said.
The building where Ayman al-Zawahiri was thought to be was in a small village near the Afghan border.
There has been no confirmation that al-Zawahiri was killed in the attack. However, sources say there was intelligence suggesting he was in the building at the time of the strike.
Pakistani officials were at the scene of the strike, trying to determine if Al-Zawahiri was killed.
Mischien was die koe eigenlijjk wel in het geheim Al Zawahiri en zoch hij werelddominantie...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 02:10 schreef John_Terry het volgende:
Grappig hoe CNN maar steeds weer op die dode koe inzoomt..
wat nou "per ongeluk" ? Alsof ze voor de lol even een bom van ~ een half miljoen op onschuldige burgers gaan gooien.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
lol, zag dat ook jah.
ze zullen wel weer 'per ongeluk' een druk bezochte kinderboerderij oid hebben opgeblazen![]()
Ja jammer, het wil niet meezitten. Bush kon inderdaad goed nieuws gebruiken, ipv daarvan moet hij zijn fans ontgoochelen, geen 2de man van Al-quaeda (al-ciada) gevangen, maar een slag in het water,echt spijtig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:16 schreef Hallulama het volgende:
Jammer, Bush kon dergelijk nieuws goed gebruiken
quote:"The drone has been flying over the area for the last three, four days, and I had a feeling that something nasty was going to happen," he said in a telephone interview.
"I was awakened from deep slumber by the noise of the drone and then, together with thousands others who too had been woken up by the plane's noise, saw jets targeting the area," he said. "One plane circled the area and dropped illuminating flares and the other planes fired missiles. There were loud explosions."
Kijk eens aan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:56 schreef dvdfreak het volgende:
Source: Al-Zawahiri not among 18 killed in airstrike
bron :CNN
de CIA heeft geen jetsquote:
Dat bedoel ik. CIA-aanval? Als je de ooggetuigenverslagen van deze slachting onder onschuldige vrouwen en kinderen leest, dan is het gewoon een militaire operatie geweest. Pakistan heeft overigens al protest ingediend. Officieel.quote:
is het niet grens gebiedquote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:19 schreef sp3c het volgende:
vreemd trouwens dat de Amerikanen zoveel lawaai maken van een airstrike op Pakistaans grondgebied, zou betekenen dat ze er ook troepen (commando's) hebben rondbanjeren.
of niet natuurlijk, dat zou de accuratie van de aanval wel verklaren
Ja, wat hij dus zegt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Tja, dit soort dingen kun je enkel ter kennisgeving aannemen. Hoewel je mag hopen dat zo'n klootzak dood is, voor alle doden die hij op zijn geweten heeft en dat hij voor eeuwig moge branden in hel, kun je er niet vanuit gaan tenzij zijn lichaam uitgebreid dood op tv wordt vertoond of op enige andere manier door een derde partij bevestigd word.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:01 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
HIJ LEEFT NOG...
al-Qaida Leader Not at Site of Airstrike (uurtje geleden gepost)
Joh.quote:"Their information was wrong, and our investigations conclude that they acted on a false information,"
Het is inderdaad een vaststaand feit dat piloten hun eigen vliegtuigen kopen, evenals de technici die hun eigen apparatuur kopen en wapentechnici die hun eigen wapens inkopen. Allemaal op http://defense.eBay.comquote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:44 schreef RuL0R het volgende:
[..]
wat nou "per ongeluk" ? Alsof ze voor de lol even een bom van ~ een half miljoen op onschuldige burgers gaan gooien.![]()
Die predator die in Afghanistan een Taliban of Al Qaeda leider om zeep hielp was wel van de CIA, geen jet maar wel een vliegtuig.quote:
Wat lul jij nou?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:42 schreef Yildiz het volgende:
Het is inderdaad een vaststaand feit dat piloten hun eigen vliegtuigen kopen, evenals de technici die hun eigen apparatuur kopen en wapentechnici die hun eigen wapens inkopen. Allemaal op http://defense.eBay.com
ga lekker iemand anders woorden in de mond leggen klein kindquote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:33 schreef Hallulama het volgende:
Lekker belangrijk sp3c, Yildiz, RuL0R, de VS heeft voor de zoveelste keer NOG MEER mensen tegen zichzelf en wellicht ook tegen de rest van het westen in het harnas gejaagd met dat banale geklootviool.
Bedank ze maar.
Oh, wacht, het is oorlog natuurlijk, en we moeten bereid zijn om offers te maken![]()
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:37 schreef sp3c het volgende:
ga lekker iemand anders woorden in de mond leggen klein kind
wrong ... er zit nogal een verschil tussen een CIA actie en een luchtbombardement met verschillende straaljagers, als jij dat verschil niet snapt is dat jouw probleem maar als je graag als een klein kind woorden bij iedereen in de mond legt om je eigen mening kracht bij te zetten dan ben je bij mij toch echt aan het verkeerde adresquote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
![]()
CIA of geen CIA, who gives a flying fuck, right? Dat de VS per ongeluk op het grondgebied van Pakistan onschuldige mensen opblaast is helder, of niet?
Zit men dan nu op technisch / politiek gelul te wachten?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:48 schreef sp3c het volgende:
wrong ... er zit nogal een verschil tussen een CIA actie en een luchtbombardement met verschillende straaljagers, als jij dat verschil niet snapt is dat jouw probleem maar als je graag als een klein kind woorden bij iedereen in de mond legt om je eigen mening kracht bij te zetten dan ben je bij mij toch echt aan het verkeerde adres
trouwens, laat ook maar ik heb geen zin om met jouw in discussie te gaan als het zo moet
Wat fijn voor je dat één van je helden nog leeft. Ga er gauw heen; kun je 'm lekker knuffelenquote:
Mogelijk is het altijd. Net als dathij bij mij is nuquote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:23 schreef Frutsel het volgende:
Mogelijk was Osama bij Al Zawahiri...
zou wel dom zijn![]()
Kan het niet zo zijn dat de commandos de plek hebben aangewezen voor de aanval. Ze geen zin hadden om het zelf te doen, wat best logisch is. Net zoals ze in Irak tijdens en voor de oorlogen in de golf hebben gedaan?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:19 schreef sp3c het volgende:
vreemd trouwens dat de Amerikanen zoveel lawaai maken van een airstrike op Pakistaans grondgebied, zou betekenen dat ze er ook troepen (commando's) hebben rondbanjeren.
of niet natuurlijk, dat zou de accuratie van de aanval wel verklaren
Is er weer een babymelk fabriek geraakt soms?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, terroristen van vijf jaar oud, ja.
Nee, kinderen en vrouwen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is er weer een babymelk fabriek geraakt soms?
"An AP reporter who visited Damadola about 12 hours after the attack saw three destroyed houses, hundreds of yards apart. Villagers had buried at least 15 people, including women and children, and were digging for more bodies in the rubble."quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:10 schreef raptorix het volgende:
Ja dat is nog eens wat anders als met vliegtuigen wolkenkrabbers binnen vliegen hequote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:24 schreef Meki het volgende:
Al-Zawahiri niet in getroffen Pakistaans dorp
De nummer twee van Al Qaida, de Egyptenaar Ayman Al Zawahiri , was niet in de Pakistaanse plaats Bajaur op het moment van de Amerikaanse luchtaanval.
USA pleegt gewoon een aanslag in Pakistan met gevolg een koe dood en zoveel doden
je geeft toe dat USA verkeerd bezig is al AL Qaidaquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat is nog eens wat anders als met vliegtuigen wolkenkrabbers binnen vliegen he![]()
Jij bent er 1 die alles wat de VS doet goed vindt? Ah git 15 doden waaronder kinderen. Haal 11 september er maar bij. Melk het maar uit. Je bent net Bush die in een toespraak zegt dat het met Irak beter dan ooit gaat terwijl er die dag net een record aantal doden door aanslagen zijn gevallen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat is nog eens wat anders als met vliegtuigen wolkenkrabbers binnen vliegen he![]()
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
quote:
Ik zou zeggen fikse schadevergoeding betalen aan de nabestaanden. Netzoals Kaddafi van Libie heeft gedaan bij de nabestaanden van de Lockerbie-aanslag. Anders is de V.S hypocriet bezig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:58 schreef Ludwig het volgende:
Wat mij betreft ruimen de Amerikanen nu gewoon hun eigen rotzooi op. Let them handle this. Erg sneu voor die burgers. Helaas heet dat collateral damage.
Hij is absoluut mijn held niet noch ben ik zijn sympathisant. Dit neemt niet weg dat ik trots ben op zijn lef en volharding. Dat zijn goede eigenschappen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:09 schreef Rasje het volgende:
[..]
Wat fijn voor je dat één van je helden nog leeft. Ga er gauw heen; kun je 'm lekker knuffelen![]()
Een koe en een geit genoeg?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:06 schreef John_Terry het volgende:
[..]
Ik zou zeggen fikse schadevergoeding betalen aan de nabestaanden. Netzoals Kaddafi van Libie heeft gedaan bij de nabestaanden van de Lockerbie-aanslag. Anders is de V.S hypocriet bezig.
En Iran heeft ook kunnen aanschouwen dat het de V.S niets uitmaakt of je een Nuclear-power bent of niet. Ze vallen je land aan wanneer ze willen. Maar ik denk dat hier toch wat meer achter zit. Misschien werkt Pakistan toch niet zo goed mee met de terreur-bestrijding? Of het kan ook een vergelding zijn voor de aanslagen in Londen![]()
Is jouw achterhoofd ooit in aanraking gekomen met een gesluierde meteoriet?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:06 schreef Super7fighter het volgende:
Ze zijn zo gefrustreerd dat ze nu lukraak vrouwen en kinderen bombarderen.
de eerzame Osama Bin Laden
Neen.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Is jouw achterhoofd ooit in aanraking gekomen met een gesluierde meteoriet?
Hij is onbedorven, onbezoedeld, zedig, zuiver, vol deugd en heeft uit pure altruisme gevochten aan de kant van de Afghanen tegen de Russen. Hij is wel degelijk eerzaam.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Is jouw achterhoofd ooit in aanraking gekomen met een gesluierde meteoriet?
-edit-quote:Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hij is onbedorven, onbezoedeld, zedig, zuiver, vol deugd en heeft uit pure altruisme gevochten aan de kant van de Afghanen tegen de Russen. Hij is wel degelijk eerzaam.![]()
Er zijn zo'n 3.500 geesten van Amerikaanse burgers die daar iets anders over denken...quote:Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hij is onbedorven, onbezoedeld, zedig, zuiver, vol deugd en heeft uit pure altruisme gevochten aan de kant van de Afghanen tegen de Russen. Hij is wel degelijk eerzaam.![]()
Ja, eerst hield hij zich voornamelijk bezig met het recruteren van strijders, bewapening en bevoorraading. Aan het einde van de oorlog deed hij ook mee met gevechtshandelingen. Een strijdmakker getuigde later (enigzins geparafraseerd) : "Osama bin Laden was eens omsingeld door 10 Russische soldaten. In plaats van te vluchten, sprong hij uit de loopgraaf, waarbij hij een aantal Russiche soldaten doodde."quote:
Ja, de Afghanen jeremieerden wat af toen z'n bende buitenlandse verkrachters in macht afnam. Om over Amerikanen en Afrikanen nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Gut, we hebben een nieuwe BSB maar dan eentje die net iets verder gaat.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik vind BSB eigenlijk wel ver genoeg gaan.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Gut, we hebben een nieuwe BSB maar dan eentje die net iets verder gaat.
Je maakt de fout te denken dat Pakistan werkelijk meewerkt in de strijd tegen het terrorisme. Dat doen ze namelijk niet. Musharraf is de "president" van een land dat enkel bestaat op de landkaarten van de geciviliseerde landen. Het is een "failed state" en de leiders van dit land zijn doodsbang voor een staatsgreep.quote:Op zondag 15 januari 2006 07:33 schreef Clourhide het volgende:
OK, zeggen dat Osama "zuiver" en "edel" is, dat is compleet overdreven (en, als ik het mag zeggen, een beetje typische Arabische poëtische overdrijving waar wij in het Westen geen voeling meer mee hebben, je moet dat met een korreltje zout nemen).
Maar punt blijft wél dat de Amerikanen gewoon dingen doen die niet door de beugel kunnen, net zoals Osama (als hij nog bestaat) dat doet.
Wie is er dan "edel"? De Amerikaan die een dorp in een bevriend (!) buurland van Afghanistan bombardeert???
Jij maakt de fout Pakistan te beschuldigen.quote:Op zondag 15 januari 2006 07:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Je maakt de fout te denken dat Pakistan werkelijk meewerkt.
Ja, straks denkt de CIA dat ze in A'dam centrum zitten, ben benieuwd hoe men reageert als er daar plotseling drie huizen ontploffen, en er later wordt gezegd "oh nee, hij zat ergens anders".quote:Op zondag 15 januari 2006 08:20 schreef Doderok het volgende:
Nogal ondankbare job, bondgenoot van de VS zijn. Gelukkig zijn de topmannen van al-qaida nog niet in onze contreien gesignaleerd.![]()
Je zou zo een figuur moeten afkeuren, jij zou als kenner van de islam moeten weten dat het niet toegestaan is om onschuldige mensen te doden, en dat het doden van de vijand in de koran duidelijk slaat op het doden van soldaten en niet van onschuldige mensen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is absoluut mijn held niet noch ben ik zijn sympathisant. Dit neemt niet weg dat ik trots ben op zijn lef en volharding. Dat zijn goede eigenschappen.²
geen Al Qaida dood maar 42 doden en een koequote:
Als hij zijn tak nou even afkeurt, kunnen wij dan onze tak even afkeuren? Want ik denk dat dat ook wel nodig is om met z'n allen verder te komen op deze planeet. T'is namelijk nogal gammel en onhoudbaar, het fundament van ons fluwelen westerse bestaan.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:54 schreef raptorix het volgende:
Je zou zo een figuur moeten afkeuren, jij zou als kenner van de islam moeten weten dat het niet toegestaan is om onschuldige mensen te doden, en dat het doden van de vijand in de koran duidelijk slaat op het doden van soldaten en niet van onschuldige mensen.
En zo denk ik dus over Hirshi Ali. Zij heeft namelijk diezelfde goede eigenschappenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is absoluut mijn held niet noch ben ik zijn sympathisant. Dit neemt niet weg dat ik trots ben op zijn lef en volharding. Dat zijn goede eigenschappen.²
Sinds wanneer maak jij je druk om een dode koe?quote:Op zondag 15 januari 2006 12:56 schreef Meki het volgende:
[..]
geen Al Qaida dood maar 42 doden en een koe
voor de onschuldige doden
![]()
![]()
Klopt, dat is ook één van de redenen waarom ik haar bewonder.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:12 schreef Rasje het volgende:
[..]
En zo denk ik dus over Hirshi Ali. Zij heeft namelijk diezelfde goede eigenschappen![]()
Meen mij toch iets anders te herinneren. Maar goed, is nu niet aan de orde.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook één van de redenen waarom ik haar bewonder.²
Ik weet niet.... de kans lijkt me dan reeel dat er dan in Pakistan een osama-achtig type aan de macht komt. Niemand wil toch dat zo een figuur daadwerkelijk atoomwapens onder zijn hoede krijgt? Oja, aartsrivaal India is een van de buurlanden. Een nucleair conflict tussen deze twee landen is dan ook niet uitgesloten.quote:Op zondag 15 januari 2006 07:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Als de staatsgreep overigens zou komen zou dat een godsgeschek zijn. Aangezien de Navo dan direct kan op treden in dit gebied en de onduidelijke samenwerking met ene Musharraf niet meer vereist is.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Jij bent er 1 die alles wat de VS doet goed vindt? Ah git 15 doden waaronder kinderen. Haal 11 september er maar bij. Melk het maar uit. Je bent net Bush die in een toespraak zegt dat het met Irak beter dan ooit gaat terwijl er die dag net een record aantal doden door aanslagen zijn gevallen.
DAMADOLA, Pakistan Jan 14, 2006 — Pakistan on Saturday condemned a purported CIA airstrike on a border village that officials said unsuccessfully targeted al-Qaida's second-in-command, and said it was protesting to the U.S. Embassy over the attack that killed at least 17 people.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:16 schreef Hallulama het volgende:
[..]
"An AP reporter who visited Damadola about 12 hours after the attack saw three destroyed houses, hundreds of yards apart. Villagers had buried at least 15 people, including women and children, and were digging for more bodies in the rubble."
http://abcnews.go.com/International/wireStory?id=1505739
quote:
Haha, ja, mag ik een suggestie doen?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:01 schreef Frutsel het volgende:
de TT mag ook wel worden aangepast na die slachting op het dorp![]()
Tja, wat aanvaard je als sluitend bewijs? Als ergens in Nederland een woning afbrandt en de burgemeester zegt dat er kinderen omgekomen zijn wil jij eerst de foto's van de lijken zien?quote:Op maandag 16 januari 2006 10:37 schreef Merkowitz het volgende:
[..]
Iemand meer sluitend bewijs dat deze aanval veel onschuldige slachtoffers heeft gemaakt, buiten een groepje stamhoofden dat rond een ketel danst en de toorn van allah op bush afroept?
Dit soort berichten kan ik niet echt serieus nemen. Ze zijn niet te verifieren, en het is wel erg toevallig dat bij alles wat de VS doet vooral alleen maar vrouwen en kinderen slachtoffers worden. Tuurlijk.... de VS proberen door het doden van vrouwen en kinderen de Mudjahedien te ontmoedigenquote:Villagers had buried at least 15 people, including women and children, and were digging for more bodies in the rubble.
De russen is het in ieder geval niet gelukt, en de amerikanen geef ik ook niet zo veel kans.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:37 schreef raptorix het volgende:
Hoop dat dit een les is voor de dorpelingen die dit soort massamoordenaars blijven steunen, uit vorige arrestaties in pakistan is gebleken dat ze ongestoord daar konden verblijven, kortom deze harde lijn gewoon net zo lang doorzetten tot ze breken.
quote:Op maandag 16 januari 2006 23:37 schreef raptorix het volgende:
Hoop dat dit een les is voor de dorpelingen die dit soort massamoordenaars blijven steunen, uit vorige arrestaties in pakistan is gebleken dat ze ongestoord daar konden verblijven, kortom deze harde lijn gewoon net zo lang doorzetten tot ze breken.
Time:quote:Instead, it now appears, the attack backfired, handing the terrorists yet another tool for recruiting angry Muslims and turning peaceful ones against the American cause.
Amerikaanse senatoren hebben de aanval verdedigd, en men hoopt via DNA tests de identiteit van de slachtoffers te bepalen. Misschien geeft dit ook aan hoe wereldvreemd ze zijn?quote:If a U.S. attempt to kill Ayman al-Zawahiri, al-Qaeda's second in command, was indeed a failure last week, it could prove a costly one. In human terms alone, the price was high. Local reports say 18 people, mostly women and children, were killed by the CIA-directed missile strike on the village of Damadola, close to Pakistan's northwest border. U.S. officials say al-Zawahiri was the intended target.
DNA tests on the victims will determine whether al-Zawahiri was among the dead, but at week's end Pakistani officials were saying he had not even been in the village. An Arabic TV station, quoting sources close to al-Qaeda, said Saturday he was alive and well, while U.S. officials insisted it was too early to conclude that they had missed him.
Villagers staged angry protests, condemning the U.S. for the killing of innocents. An official in Islamabad worried that demonstrations could spread. The Pakistani government has never had firm control over the borderlands, where many tribes see President Pervez Musharraf as a traitor for cooperating with the U.S. Musharraf is especially sensitive to claims that he allows the U.S. to conduct military operations in Pakistan. U.S. Ambassador Ryan C. Crocker was summoned to the foreign ministry to receive a formal protest. Information Minister Sheik Rashid Ahmed announced, "We will not allow such incidents to reoccur." But U.S. officials insist that some of the intelligence for the strike was provided by Pakistan's intelligence service.
The CIA strategy of targeting top terrorists with missiles has had some reported successes: last month, a missile took out Abu Hamza Rabia, said to be al-Qaeda's third-ranking leader. But such strikes require highly accurate local intelligence, which is in short supply. "I've seen intelligence reports that have the top al-Qaeda leadership all over a huge geographical area out there," says a senior Pentagon official. A lot of the intelligence, he notes, "comes from people who are deliberately trying to deceive us." Operations that kill innocents make things worse. "It alienates precisely the population whose support you need," says Bruce Hoffman, a terrorism expert at Rand. "And it provides propaganda to our enemies--that our violence kills innocent women and children, so how is it different from theirs?"
quote:U.S. intelligence sources were uncertain about the identities of those killed and about whether Zawahiri was among them. A second Pakistani intelligence official discounted reports that the FBI was considering DNA tests of the remains to determine whether any of the dead were known terrorists.
"What do you think, that the families of the victims would let us or the Americans dig the graves of their loved ones for FBI tests?" the official said, speaking on condition of anonymity. "An absolutely crazy idea."
Nee, maar dat ligt aan het motief dat een partij zou kunnen hebben om ergens over te liegen.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:38 schreef Doderok het volgende:
[..]
Tja, wat aanvaard je als sluitend bewijs? Als ergens in Nederland een woning afbrandt en de burgemeester zegt dat er kinderen omgekomen zijn wil jij eerst de foto's van de lijken zien?
Nee, joh. Ik had ze laatst in Amsterdam gezien, in de diamantbuurt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:03 schreef halion het volgende:
De Amerikanen willen gewoon het idee wekken dat ze nog bezig zijn met de jacht op Al Zawahiri en Bin Laden. Die twee wonen waarschijnlijk gewoon in Hollywood.
Het enige gelukkig is dat ik bush het goede nieuws niet gunquote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:16 schreef Hallulama het volgende:
Jammer, Bush kon dergelijk nieuws goed gebruiken
Gaan ze het DNA vergelijken met mensen die op de verboden lijst staan? dan kan het wel eens een match zijn. Er staan er zoveel op. Ook onschuldigen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 02:48 schreef Doderok het volgende:
[..]
![]()
Jij hebt een goed psychologisch inzicht blijkbaar![]()
Al zijn anderen het er niet mee eens:
USA Today:
[..]
Time:
[..]
Amerikaanse senatoren hebben de aanval verdedigd, en men hoopt via DNA tests de identiteit van de slachtoffers te bepalen. Misschien geeft dit ook aan hoe wereldvreemd ze zijn?
[..]
Hoeveel doden (onschuldig) zijn er al wel niet gevallen om 1al zawahiri te pakken?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef Posdnous het volgende:
Net alsof het ene flikker uitmaakt of die lui gepakt worden of niet.
Bush en companen hebben toch al duizenden nieuwe Al-Zawahiri's gecreeerd.
Wat Doderok al citeerde:quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:42 schreef Flem het volgende:
De belangrijkste bomexpert van al-Qaeda schijnt wel omgekomen te zijn: http://abcnews.go.com/WNT/Investigation/story?id=1517986
Hoe weet jij dat die man daadwerkelijk is omgekomen? Hebben ze de lijken opgegraven en er DNA-tests op uitgevoerd? Ik zou zo denken van niet, maar goed.quote:U.S. intelligence sources were uncertain about the identities of those killed and about whether Zawahiri was among them. A second Pakistani intelligence official discounted reports that the FBI was considering DNA tests of the remains to determine whether any of the dead were known terrorists.
"What do you think, that the families of the victims would let us or the Americans dig the graves of their loved ones for FBI tests?" the official said, speaking on condition of anonymity. "An absolutely crazy idea."
zozo, je bent trots op extreem rechtsquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nog een stukje van datzelfde nieuwsbericht maar dat mbt Zawahiri.quote:Pakistani authorities tell ABC News they have confirmation that Mursi was among those on the guest list for the late-night meeting. The authorities say al Qaeda's No. 2 man, Ayman al-Zawahiri, was also expected to attend but apparently changed his mind.
Volgens het nieuws dus alleen burgerslachtoffers hequote:Op donderdag 19 januari 2006 02:42 schreef Flem het volgende:
De belangrijkste bomexpert van al-Qaeda schijnt wel omgekomen te zijn: http://abcnews.go.com/WNT/Investigation/story?id=1517986
Waarom denk je dat er nog geen CNN / BBC bericht hiervan staat?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:16 schreef Basp1 het volgende:
Ook leuk dat men zegt dat ze DNA testen uitvoeren, hoe is men dan eingelijk dan aan het orginele dna van die terroristen gekomen om dit te kunnen vergelijken?
Via famillie. Van Bin Laden hebben ze ook DNA.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:16 schreef Basp1 het volgende:
Ook leuk dat men zegt dat ze DNA testen uitvoeren, hoe is men dan eingelijk dan aan het orginele dna van die terroristen gekomen om dit te kunnen vergelijken?
Ja goed he, dan woont er toevalig een andere neef van hem in dat huis en identificeren ze die persoon als zijnde de zogenaamde terrrorist.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Via famillie. Van Bin Laden hebben ze ook DNA.
Ja, en misschien had hij net een schaap geneukt en hebben ze het DNA daaruit gelepeld.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:53 schreef Basp1 het volgende:
Ja goed he, dan woont er toevalig een andere neef van hem in dat huis en identificeren ze die persoon als zijnde de zogenaamde terrrorist.
De families zijn nogal groot in deze landen dus vind ik het niet maar dan normaal dat men bij deze manier van dna identificatie nogal grote vraagtekens kan plaatsen.
Alsof iedereen daar zomaar vanaf weet, flapdrolquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
Als je een belangrijke terrorist herbergt moet je niet zeiken als je een bom op je dak krijgt. Eigen schuld dikke bult.
Dan zouden ze wel een 100% match moeten hebben. Want dan zouden ze wel het juiste dna hebben gehad, ipv familie dnaquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:55 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ja, en misschien had hij net een schaap geneukt en hebben ze het DNA daaruit gelepeld.
Ach als een vreemde mogendheid een raket op onschuldige burgers schiet mag je terugschieten tochquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
Als je een belangrijke terrorist herbergt moet je niet zeiken als je een bom op je dak krijgt. Eigen schuld dikke bult.
Toch jammer dat je zo zwart wit ziet. Net of mensen die het niet met de VS eens zijn voor terroristen zijn. Dat jij alles maar goed vindt en blij wordt als je het woordje amerika hoort houdt niet in dat die mensen onsterfelijk zijn en geen kritiek mogen krijgen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:17 schreef Gebleekte het volgende:
Ik ben blij dat Amerika tenminste nog strijd levert, ZIJ doen tenminste wat aan die terroristen!! Als we die lui laten gaan ( al-quada ) reken maar dat er dan over een paar jaar weer een zooi bomaanslagen zijn hier in Europa.
Degene die nu het hardste huilen over burgerslachtoffers zijn straks de mensen die het hardste huilen omdat een tram in Rotterdam is ontploft * kots op die lui
mwja. een filmpje van UBL en een audiotape van Zawahiri dus.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:19 schreef Caesu het volgende:
[..]
[afbeelding]
zal binnenkort wel weer een filmpje komen van Zawahiri denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |