abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:21:22 #151
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34041989
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 01:54 schreef Sjonnjoop het volgende:
9 January 2006

AMSTERDAM — A decision not to send more troops in Afghanistan would be damaging for Dutch interests in the US, former American diplomat Paul Bremer III warned on Monday.
[..knip..]

daar is maar 1 smiley voor
Die gozer komt nogal goed in het nieuws.
quote:
Bremer: 'I made some mistakes' in Iraq

Two U.S. pilots killed in chopper downing near Mosul, military says
Friday, January 13, 2006; Posted: 12:21 p.m. EST (17:21 GMT)
L. Paul Bremer cites de-Baathification implementation and reconstruction policy as among his errors in Iraq.
(CNN) -- In a newspaper column Friday, L. Paul Bremer, the former U.S. administrator of Iraq, admitted, "I made some mistakes" in Iraq and argued the United States needs to be better prepared for post-conflict operations in the future.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 11:48:22 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34042576
gekken hebben vaak een 'interessante' view op de wereld en dat vind men leuk ... waarom dank je dat die topics van BHFH en BSB zo druk bezocht worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:05:58 #153
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34043070
Een mooi overzicht van de gang van zaken van de afgelopen weken:
quote:
Woordenspel Afghanistan: besluit dat geen besluit heet

De belangrijkste uitspraken in de voorbije weken over de militaire missie naar Afghanistan:

16 december: ‘Het doel van de missie – wederopbouw – is niet te bereiken in een gebied dat zo instabiel is. Dan kan er voor ons maar één antwoord zijn: niet doen.’ (D66-leider Dittrich)

20 december: ‘Ons nee blijft nee. We gaan niet de illusie wekken dat we in achterkamertjes nog wel te bewerken zijn.’ (D66-Kamerlid Bakker)

22 december: ‘Per bijgaande brief informeert de regering u aangaande de voorgenomen bijdrage aan ISAF in Zuid-Afghanistan.’ (Uit de voorlaatste kabinetsbrief over Afghanistan)

‘De oordeelsvorming zal nu in de Tweede Kamer moeten plaatsvinden. Daarna zien we wel of het nodig is ons voornemen te wijzigen.’ (Premier Balkenende)

‘Geen besluit, maar een voornemen.’ (D66-minister Brinkhorst)

30 december: ‘We maken onze eigen afweging. Maar eerst moet er een volwaardig kabinetsbesluit zijn. We gaan sowieso niet akkoord als het kabinet niet eenduidig stelling neemt.’ (PvdA-Kamerlid Koenders)

7 januari: ‘Het moet wel een klinkklaar besluit worden, niet weer een katholieke oplossing. De Kamer is niet een soort opiniemachine.’ (VVD-woordvoerder Van Baalen)

9 januari: ‘Er wordt gesuggereerd dat de ministers Brinkhorst en Pechtold deze week maar om moeten. Nou, nee dus.’ (D66-minister Pechtold)

10 januari: ‘Laten we ophouden met die procedurespelletjes over voornemen of besluit. Dit ruikt als een koe, het geeft melk als een koe, het ziet eruit als een koe, dus is het een koe.’ (CDA-Kamerlid Ormel)

‘Ik sta perplex over het debat in Nederland.’ (De Amerikaanse onderminister voor Europese Zaken, Daniel Fried)

11 januari: ‘Of het kabinet komt tot inkeer en besluit niet te gaan. Of het kabinet komt er niet uit en klapt uit elkaar.’ (D66-Kamerlid Bakker)

12 januari: ‘Wij maken aan het eind van het debat in de Kamer pas de balans op, zowel over de missie als over onze kabinetsdeelname.’ (D66-leider Dittrich)

13 januari: ‘Mede met het oog op het voorziene overleg met uw Kamer informeert de regering u nader over de inzet van Nederland en de Europese Unie aangaande de aanstaande Londen-conferentie inzake Afghanistan alsmede de bereidheid deel te nemen aan ISAF in Zuid-Afghanistan, waartoe eerder is besloten.’ (Uit de laatste kabinetsbrief over de Afghanistan-missie)

‘Er lag en ligt een besluit van het kabinet: we zijn bereid tot deelname aan de ISAF-missie in Zuid-Afghanistan. Het is glashelder wat het kabinet wil. Het kabinet wil bijdragen aan de wederopbouw van Afghanistan. Het besluit daartoe is genomen op 22 december.’ (Premier Balkenende)

‘Er is geen nieuw besluit.’ (D66-minister Brinkhorst)

‘De premier is de Rubicon overgestoken. (VVD-kamerlid Van Baalen)

‘Er is weinig veranderd ten opzichte van de vorige brief. We hebben allemaal een beetje ingeschikt: ik omdat we nu bereid zijn en hebben besloten, de anderen omdat er niet heel duidelijk besluit boven is komen te staan.’ (D66-minister Pechtold)

Bron: De Volkskrant
Ongelooflijk eigenlijk...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:08:29 #154
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34043149
Meer over de criteria van de PvdA:
quote:
De PvdA-fractie vindt dat bij het opnieuw uitblijven van een helder kabinetsstandpunt de Tweede Kamer geen andere keuze rest dan zelf het heft in handen te nemen en inhoudelijk het debat aan te gaan over de missie naar Afghanistan. In dat inhoudelijke debat staan voor de PvdA-fractie drie kritische punten voorop:

• de haalbaarheid van wederopbouw in de provincie Uruzgan waar grote stammentegenstellingen bestaan en de Taliban actief is.
  • het voorkomen van vermenging met de missie Enduring Freedom (de PvdA-fractie was tegen die missie, vanwege zorgen over de gevolgen voor de mensenrechten).
  • een verdeeld kabinet kan niet op verantwoorde wijze een missie uitzenden.

De PvdA-fractie wil nu zo spoedig mogelijk meer informatie inwinnen door middel van briefings, door toegang te verkrijgen tot het rapport van de Militaire Inlichtingendienst en door het organiseren van hoorzittingen, om zo tot een verantwoord eindoordeel te komen.
  • A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:10:47 #155
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_34043227
    een prachtig politiek spel Desalniettemin geeft het met name aan dat de 2e kamer gewoon niets te zeggen zou moeten hebben over dit soort besluiten, dan kan al dit gekrakeel achterwege blijven.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_34043341
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    een prachtig politiek spel Desalniettemin geeft het met name aan dat de 2e kamer gewoon niets te zeggen zou moeten hebben over dit soort besluiten, dan kan al dit gekrakeel achterwege blijven.
    Het zou wel sneller en duidelijker gaan dan. Maar hoe daadkrachtig is het kabinet nou geweest? niet. Bij zo missiemzouden ze toxch willen peilen hoe de partijen ervoor staan. Krijg je toch een beetje hetzelfde. Nu hoeft het kabinet officieel ook geen toestemming aan de kamer te vragen.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:14:56 #157
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_34043348
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    een prachtig politiek spel
    Hoe kan je hier nou blij mee zijn. Het is beschamend. We hebben een kabinet dat zo stabiel is als een borderliner en een MP die niets in de hand kan houden.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:18:45 #158
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_34043468
    Dit kabinet heeft meer grote hervormingen doorgevoerd dan welk kabinet dan ook en krijgt van mij een hoog rapportcijfer... . Ok, om eerlijk te zijn, ik vind het procedurele gekrakeel in deze zaak ook niet fraai en dat had achterwege moeten blijven wat mij betreft. Ik vind het met name een slechte zaak dat D66 op die manier meteen stelling neemt zonder de feiten te kennen.

Als ze er echt principieel zo tegen zijn hadden ze nu al uit het kabinet moeten stappen, dan toon je lef. Het lijkt er nu op dat Brinkhorst in ieder geval wel voor de missie is en dat pechtold door hem is gemaand tot zwijgen terwijl Dittrich en diens 2e kamerfractie tegen is. Het probleem van een partij met 2 leiders (Brinkhorst en Dittrich)
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_34044320
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Dit kabinet heeft meer grote hervormingen doorgevoerd dan welk kabinet dan ook en
    En de gevolgen van deze hervormingen zullen aantonen waarom andere kabinetten nooit zoveel hervormingen in 4 jaar doorvoerden.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:55:05 #160
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_34044507
    Onzin, we beginnen nu al te oogsten van de daadkracht van dit kabinet. De economie trekt aan, de overheid heeft veel minder kosten en vooral veel beter voorbereid op de toekomst! De periode van het vruchten plukken moet nog komen! Onze kleinkinderen zullen dit kabinet dankbaar zijn.

Dit kabinet is nu klaar inprincipe, mission accomplished! . Het volgende kabinet moet maar aans de slag met het afschaffen van het volgende hete hangijzer, namelijk de HRA.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_34045034
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Onzin, we beginnen nu al te oogsten van de daadkracht van dit kabinet. De economie trekt aan, de overheid heeft veel minder kosten en vooral veel beter voorbereid op de toekomst! De periode van het vruchten plukken moet nog komen! Onze kleinkinderen zullen dit kabinet dankbaar zijn.

Dit kabinet is nu klaar inprincipe, mission accomplished! . Het volgende kabinet moet maar aans de slag met het afschaffen van het volgende hete hangijzer, namelijk de HRA.
    Nou, vertel mij maar eens welke voordelen ik ga krijgen dit jaar dankzij dit kabinet.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 13:21:12 #162
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_34045298
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Onzin, we beginnen nu al te oogsten van de daadkracht van dit kabinet. De economie trekt aan, de overheid heeft veel minder kosten en vooral veel beter voorbereid op de toekomst!
    Totaal offtopic deze discussie en met jou het voeren niet waard.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_34046828
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:05 schreef Sidekick het volgende:
    Een mooi overzicht van de gang van zaken van de afgelopen weken:
    [..]

Ongelooflijk eigenlijk...
    Niet echt. Uit het bericht:

10 januari: ‘Laten we ophouden met die procedurespelletjes over voornemen of besluit. Dit ruikt als een koe, het geeft melk als een koe, het ziet eruit als een koe, dus is het een koe.’ (CDA-Kamerlid Ormel)

Zo is het. Dat gezeur er omheen is puur Haags geneuzel van alle partijen.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 14:27:21 #164
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_34047162
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 14:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet echt. Uit het bericht:

Zo is het. Dat gezeur er omheen is puur Haags geneuzel van alle partijen.
    Waarbij D66 en het kabinet de kroon spannen met hun gedraai en laffe houding. Dan valt het het andere geneuzel in het niets.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    pi_34047358
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 14:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarbij D66 en het kabinet de kroon spannen met hun gedraai en laffe houding. Dan valt het het andere geneuzel in het niets.
    Het kabinet is vrij duidelijk geweest. Vanaf het eerste moment was duidelijk dat men militairen wilde sturen naar Afghanistan. Dat de Kamer vervogens dan valt over bepaalde termen is puur geneuzel. En D66 is natuurlijk belachelijk bezig.
    pi_34047413
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 14:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Het kabinet is vrij duidelijk geweest. Vanaf het eerste moment was duidelijk dat men militairen wilde sturen naar Afghanistan. Dat de Kamer vervogens dan valt over bepaalde termen is puur geneuzel. En D66 is natuurlijk belachelijk bezig.
    Het kabinet kon ook al bijna niet anders. Ze hadden al aan de US, en de NAVO toegezegd dat ze troepen zouden sturen.
    pi_34047694
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 14:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Het kabinet kon ook al bijna niet anders. Ze hadden al aan de US, en de NAVO toegezegd dat ze troepen zouden sturen.
    Ze hadden inderdaad bepaalde toezeggingen gedaan. Je mag toch hopen dat de Kamer dan vervolgens volwassen genoeg is om dan te kunnen inzien wat de plannen van het kabinet zijn? Maar helaas... en dat moet ons vertegenwoordigen en het kabinet controleren...
    pi_34048125
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 14:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Ze hadden inderdaad bepaalde toezeggingen gedaan. Je mag toch hopen dat de Kamer dan vervolgens volwassen genoeg is om dan te kunnen inzien wat de plannen van het kabinet zijn? Maar helaas... en dat moet ons vertegenwoordigen en het kabinet controleren...
    Het gaat nog erger worden dus. De Tweede Kamer gaat nu toestemmen omdat men niet het kabinet voor de voeten wil lopen. Dit is een lekker argument om als soldaat de dood ingestuurd te worden.
    pi_34048236
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Het gaat nog erger worden dus. De Tweede Kamer gaat nu toestemmen omdat men niet het kabinet voor de voeten wil lopen. Dit is een lekker argument om als soldaat de dood ingestuurd te worden.
    Dat is dan ook niet het argument om voor te stemmen. Hooguit bij D66, die natuurlijk belachelijk bezig is.
    pi_34048403
    Nou, ik durf nog wel een weddenschapje aan dat D66 voor gaat stemmen in ruil voor een voorstudie naar de mogelijkheid op een kans voor gekozen wethouders of zo.
      Moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 15:25:41 #171
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_34048837
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 15:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet het argument om voor te stemmen. Hooguit bij D66, die natuurlijk belachelijk bezig is.
    klets niet zo

itt tot de andere (LPF bv) heeft D66 goede heldere argumenten om tegen te stemmen en dit zijn zaken die zeker nog besproken voor de missie van start gaat ... D66 is imo goed bezig in deze alleen dat gezeur met kabinetscrises is een beetje flauw/dom
    pi_34049948
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 15:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

klets niet zo

itt tot de andere (LPF bv) heeft D66 goede heldere argumenten om tegen te stemmen en dit zijn zaken die zeker nog besproken voor de missie van start gaat ... D66 is imo goed bezig in deze alleen dat gezeur met kabinetscrises is een beetje flauw/dom
    Nou ja, D66 had inderdaad het meest uitgesproken standpunt, maar ik zie het in het geval van D66 nog wel gebeuren dat ze blanco of voor gaan stemmen
      Moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 16:55:30 #173
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_34051565
    ik ook, of anders gezegd ze zullen zich wel zogenaamd laten overtuigen in het debat of tegenstemmen zonder uit het kabinet te stappen ... maar al de kritiek tot nu toe op D66 slaat imo helemaal nergens op want imo doen ze voorlopig hun werk goed, zoals het hoort.

itt tot andere partijen die uberhaupt nauwelijks argumenten voor of tegen hebben gegeven, PvdA praat D66 nu zelfs na, met al hun kritiek op die partij van de laatste tijd
    pi_34051717
    Wat betreft de onbetrouwbaarheid, ligt de schuld volledig bij Balkenende. Door toe te zeggen aan zogenaamde bondgenoten dat Nederland toch wel naar Afghanistan gaat, heeft hij een fait accompli gecreëerd, waarmee hij het parlement kon bedreigen: stem voor of je bent verantwoordelijk voor een slechte internationale reputatie. Nu, het parlement blijkt niet zo ontzettend gemotiveerd te zijn om deze missie te steunen en men begint te zeuren over Nederlands reputatie in het buitenland. Misschien is onze reputatie beschadigd, of zal dat gebeuren als we niet gaan, maar dat ligt dan aan dit kabinet, dat eventjes dacht het parlement te kunnen chanteren.
      Moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 17:06:14 #175
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_34051929
    reputatie

90% van de mensen die wel is van ons gehoord hebben vinden ons gierige, drugsverslaafde, hoerenlopende dronkelappen die mayo op hun patat doen ipv ketchup

om je nu ineens druk te maken over reputatie, de mensen met verstand van zaken zullen niet door 1 Nederlandse weigering van gedachten veranderen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')