Ski or Die!quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:29 schreef NiteSpeed het volgende:
Een of ander supersuf winter olympics spel op een 5" disk!
Heerlijke game!quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:10 schreef DeeCruise het volgende:
...Stunts heb ik ook nog veelvuldig gespeeld net als yeager...
Klopt, en een van de weinige spellen buiten need for speed 1 (die later uitkwam) waar ze toen nog bij de inside vieuw het interieur (dashboard e.d.) lieten zienquote:Op donderdag 12 januari 2006 01:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Heerlijke game!
Zelf de meest onmogelijk tracks bouwen
omfg! geniaal spelquote:Op donderdag 12 januari 2006 01:11 schreef Tobbes het volgende:
WackyWheels.exe
quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Heerlijke game!
Zelf de meest onmogelijk tracks bouwen
Met die jeep....quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]en dan proberen al die loopings achter elkaar te halen
Volgens mij ook. Het eerste spel dat ik kócht was volgens mij Indiana Jones and the Fate of Atlantisquote:
Ja, die was leukquote:Op donderdag 12 januari 2006 01:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Jazz Jackrabbit was dat dacht ik. ook tof
Firepower!!quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:40 schreef Scorpie het volgende:
Een tankspel, dat moest je tegen elkaar spelen split screen, ik weet alleen de naam niet meerwil het zo graag nog een keer spelen
![]()
Je kon kiezen uit 3 tanks, en je had een eigen basis met hospitaal barracks en gebouwen, en op het moment dat je dus de gevangenis kapot maakte van de tegenpartij kwamen jouw mannetjes eruit en die kon je dan redden!
Dat was echt zulk vet spelIk wil hem ZO FUCKING GRAAG NOG EEN KEER SPELEN
iemand die weet hoe het heet laat ff weten!
Dit spel is nu freeware btw, moet je maar eens naar googlenquote:
Waarom ben je nu weer 1 dag ouder dan mijquote:
Oei mieschien is het toch dit spel geweest.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:01 schreef BertV het volgende:
sopwith
[afbeelding]
nu heeft de gemiddelde elektrische aansteker genoeg rekenkracht voor dit spel...
Kan je hem onder Windows spelen dan?quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:01 schreef JeeWeeJ het volgende:
[..]
Dit spel is nu freeware btw, moet je maar eens naar googlen
Whoops,dit had dus een edit moeten zijn![]()
Same here, zonder kleuren op een XT.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:01 schreef BertV het volgende:
sopwith
[afbeelding]
nu heeft de gemiddelde elektrische aansteker genoeg rekenkracht voor dit spel...
Vast wel met een programma als Dosbox ofzoquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan je hem onder Windows spelen dan?
Dat gaan we dan eens proberen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:40 schreef JeeWeeJ het volgende:
[..]
Vast wel met een programma als Dosbox ofzo
Ja dat spel ken ik ik speelde het vroeger nog op de basisschool, waar krijg je dat spel nog?quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:14 schreef VrijeVal het volgende:
volgens mij supaplex.. echt te gaaf
[afbeelding]
quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:36 schreef ricaplayer het volgende:
[..]
Ja dat spel ken ik ik speelde het vroeger nog op de basisschool, waar krijg je dat spel nog?
Ja die was ook leukquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:14 schreef VrijeVal het volgende:
[afbeelding]
Dit was mn tweede verslaving. Geniaal. Bijna uitgespeeld, wedstrijdje met mn pa. Toen brak ik mn arm en won hijquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:14 schreef VrijeVal het volgende:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:44 schreef piet_pelle het volgende:
Het geluid, de graphics ik kon het allemaal niet geloven.
Da's zoiets als Scorched Earthquote:Op donderdag 12 januari 2006 16:36 schreef Nevermind het volgende:
Tankwars was ook een van de eerste spellen die ik speelde, dat was ook een gigantische klassiekerZoveel uren plezier gehad.
Hotlinken werkt vast niet, maar poging tot screenshot;
[afbeelding]
Idd, was een goed spel.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:32 schreef Focusdriver het volgende:
[..]
Hmm, mijn eerste game, ik geloof dat dat Test Drive 1 was.
[afbeelding]
Geweldig spel was dat![]()
1. "Super Mario Bros " en "Duck Hunt".quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:19 schreef ricaplayer het volgende:
ik doe een klein onderzoekje naar iedereen zijn/haar eerste spel dus.
1) Wat was jou eerste spel?
2) Waarom dat spel en niet een ander?
3) vond je hem leuk?
Mijn antwoorden..
1) Dark omen
2) Die leek me het leukst
3) In die tijd wel..
Sokoban heet dat toch?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:01 schreef peterh het volgende:
kistje verschuiven ook zo'n mooi spel!![]()
[afbeelding]
klopt maar ik noemde het altijd kistje verschuivenquote:
ja dat spel heb ik ook gespeeld, eerste mooie vliegspel. Ik crashde alleen altijd..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:21 schreef Nevermind het volgende:
[afbeelding]
LHX attack chopper was het eerste spel dat ik op CD-ROM kocht
leuk, zo'n nostalgie-topic
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:24 schreef Dacide het volgende:
1e games was zo'n 5,25" floppy met daarop zo'n 100 basic spelletjes.
daarna kwamen de echte spellen zoals :paratroopers, digger etc
leuke games toen hoor.
Is dat dat spel waar die ventjes als een dooie vleesklomp bleven liggen als je ze vaak onderuit schopte?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:52 schreef Gierewiet het volgende:
niet mijn eerste, maar wel heel gaaf!
[afbeelding]
Dat was World Cup op de NES, toch?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:30 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Is dat dat spel waar die ventjes als een dooie vleesklomp bleven liggen als je ze vaak onderuit schopte?![]()
OJAAA! In dat spel was Kameroen toch zo slecht? Dan kon je nog gewoon met 20-0 winnenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:33 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dat was World Cup op de NES, toch?
[afbeelding]
Dat was echt een prachtig spel! Hopelijk kan je hem weer downloaden met de revolution.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:52 schreef Gierewiet het volgende:
[afbeelding]
JAAAH geweldig ik speelde ook altijd tegen Kameroen en als je een omhaal maakte dan was de keeper meteen dood.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
OJAAA! In dat spel was Kameroen toch zo slecht? Dan kon je nog gewoon met 20-0 winnen
Whahah....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:32 schreef zatoichi het volgende:
En larry:
[afbeelding]
Brings back memories....
In dat spel kon je ook replays opslaan... het mooie was dat een bepaalde reeks van schanzen en een snelle bak (de McLaren-F1 dacht ik) een tyfus hoge sprong tot gevolg had.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:29 schreef Grumpey het volgende:
Stunts, altijd onmogelijke circuits maken![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
MEGAVET!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:52 schreef Gierewiet het volgende:
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:29 schreef Grumpey het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
"What's da passwoid?"quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:17 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Whahah....
" - Password?"
" - Ken sent me"
" - come on in!"
Om vervolgens dat wijf te neuken zonder condoom, en 10 sec later met de vlammen in t kruis te sterven aan een of andere soa...
Meesterlijk spel...![]()
Hebben ze ongeveer 1 a 2 jaar geleden gereleased: stunts 2...ongelofelijke flop en echt de naam niet waard........quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:45 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In dat spel kon je ook replays opslaan... het mooie was dat een bepaalde reeks van schanzen en een snelle bak (de McLaren-F1 dacht ik) een tyfus hoge sprong tot gevolg had.
Dit spel is wel een remake waard op hedendaagse hardware.
Het mooie is dat ik dat wachtwoord van een vriend van mij gekregen heb destijds..Ik weet tot op heden nog steeds niet hoe je nou daadwerkelijk in t spel aan dat wachtwoord kon geraken..quote:
quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:29 schreef NiteSpeed het volgende:
Een of ander supersuf winter olympics spel op een 5" disk!
Volgens mij stond die op de muur geschreven in de wcquote:Op zaterdag 14 januari 2006 05:42 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Het mooie is dat ik dat wachtwoord van een vriend van mij gekregen heb destijds..Ik weet tot op heden nog steeds niet hoe je nou daadwerkelijk in t spel aan dat wachtwoord kon geraken..
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 07:55 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Volgens mij stond die op de muur geschreven in de wc
CTRL+ALT+Xquote:Op zaterdag 14 januari 2006 05:42 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ook altijd leuk waren die vragen in t begin om te verifiëren of je daadwerkelijk 18 was..Ging TE vaak over amerikanen die je niet kende...Weer opnieuw opstarten
Probeer trackmania eens. Kun je ook zelf je tracks maken met enorme jumps erin.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:29 schreef Grumpey het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kon je daar niet kiezen tussen 2 vliegtuigen? Staat mij ook nog wel bij nl dat spel, alhoewel ik yeager beter vond...quote:
Golden Axequote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:43 schreef Focusdriver het volgende:
Daarnaast vond ik ook Rockford en Golden Axe zeer leuke spellen!
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Oew Alex Kidd!quote:Op maandag 16 januari 2006 01:07 schreef Deafz het volgende:
Niet het eerste spel dat ik heb gespeeld, maar wel die ik zelf heb gekocht:
[afbeelding]
Heerlijkquote:
Stunts 2 was laatst uitgekomen maar was zeker kut jah. Wat een goede opvolger is, is het volgende spel wat je zeker moet checken:quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:45 schreef DemonRage het volgende:
Dit spel is wel een remake waard op hedendaagse hardware.
ZX Spectrum met Opus diskdrive, volgens mij de eerste spelcomputers met 3.5 diskettes.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:00 schreef Frutsel het volgende:
ik denk op de ZX Spectrum of C64... iets van
Jetset Willy
Kong
Summer games
Daar kon je toch ook jetskiën? Dat verloor ik namelijk altijdquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:31 schreef Ceriel het volgende:
[afbeelding]
California Games was ook een van de eerste games die ik speelde. Het surfen en het BMX racen vond ik het leukste weet ik nog wel.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:19 schreef ricaplayer het volgende:
3) vond je hem leuk?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:10 schreef Nevermind het volgende:
snake.bas en gorilla.bas
qbasic spelletjes die bij de 286 laptop werden geleverd
Is MSX niet dat coole systeem wat ook Zanac en Kings Quest had? die spellen ownenquote:Op zondag 29 januari 2006 10:08 schreef G-Mart het volgende:
[afbeelding]
Road Fighter van Konami. Het was het jaar 1984 en mijn pa had een MSX gekocht met o.a. deze game. Sindsdien is het alleen maar uit de hand gelopen bij mij qua videogames ;-).
ik kon helemaal geen engels toen, maar we hadden walkthrough uit een of ander blad, zodat ik het spel toch kon volgen en alles kon meemaken. Vond het maar al te prachtig al die bewegende mannetjesquote:Op zondag 29 januari 2006 14:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat spel heb ik dus nooit uit kunnen spelen hè... ik liep altijd vast op een bepaald punt
Die eilanden hadden de mooiste vormenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:23 schreef b34k3r het volgende:
[afbeelding]
River Raid, volgens mij op een Amstrad.
T zal ergens in '84 of '85 geweest zijn gok ik![]()
Vreemd, dat plaatje ziet er niet uit als de Road Fighter die ik ken, maar toch ook weer wel. Ik had 'm ook op de MSX, dus daar kan het niet aan liggen...quote:Op zondag 29 januari 2006 10:08 schreef G-Mart het volgende:
[afbeelding]
Road Fighter van Konami. Het was het jaar 1984 en mijn pa had een MSX gekocht met o.a. deze game. Sindsdien is het alleen maar uit de hand gelopen bij mij qua videogames ;-).
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:23 schreef Smots het volgende:
1) Het was een game op de MSX, meer kan ik me er niet meer van herinneren
2) Dat weet ik dus ook niet meer.
3) Het was in één woord: onvergetelijk.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:23 schreef Smots het volgende:
1) Het was een game op de MSX, meer kan ik me er niet meer van herinneren
2) Dat weet ik dus ook niet meer.
3) Het was in één woord: onvergetelijk.
ik weet welke hij bedoeltquote:
1) Sesamstraat en Dierentuin in-kleur-spelquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:19 schreef ricaplayer het volgende:
3) vond je hem leuk?
quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Uit de interne speaker.. godsgruwelijk hoog gepiep
Owwwww dat speelde ik ook altijd!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:26 schreef G-Mart het volgende:
[..]
[afbeelding]
Geniaal spel! Skate or Die was ook vet, maar Ski or Die was echt een van de topgames toen.
Mijn antwoorden..quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:19 schreef ricaplayer het volgende:
3) vond je hem leuk?
1. TV Tennis, ergens rond 1978/1979quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:19 schreef ricaplayer het volgende:
3) vond je hem leuk?
Jaah die was 'draagbaar'quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:24 schreef Game_Error het volgende:
Een grote grijze gameboy met tetris
die kwam als 2dequote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:24 schreef Game_Error het volgende:
Een grote grijze gameboy met tetris
Dat was mijn eerste spel ook!quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:01 schreef BertV het volgende:
sopwith
[afbeelding]
die deed ik ook zo vaak op de C486quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:23 schreef b34k3r het volgende:
[afbeelding]
River Raid, volgens mij op een Amstrad.
T zal ergens in '84 of '85 geweest zijn gok ik![]()
woei, dat is een nostalgisch plaatjequote:Op donderdag 2 maart 2006 14:15 schreef NutKees het volgende:
Ik twijfel:
-of (zoals de 2e post in dit topic) zo'n 5¼ inch floppy met een boel basic spelletjes
-of deze:
[afbeelding]
Meesterlijk spel was dat! Je kon ook door zon raampje springen om vervolgens vissen te vangen in een kom. Of die gevechten met die hondjes waren ook lachen. Zucht.... nostalgiequote:
Jaaaaa... ook de mijne !quote:
Dat was ook mijn allereerste console + spelquote:Op zondag 5 maart 2006 20:54 schreef supkaa het volgende:
[afbeelding]
1) Sonic the hedgehog voor de gamegear
2) Mn broer had 'm
3) geweldig!![]()
Dat is jou eerste game? Hmm.. Zo oud is dat spel nou ook weer niet. Voor dat mario 1 uit kwam had je ook eerdere delen van mario, wel op verschillende spelcomputers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:08 schreef birdydontfly het volgende:
Mario 3 op de NES!! Veeeel te veel gespeeld, en nog steeds trouwens
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:36 schreef wamp1e het volgende:
death rally
kreeg het van iemand
geweldigm dagen achter gezeten
Alex kid dat was ook een leuk spel,hij zat bij mij in gebouwt mastersystemquote:Op zondag 26 februari 2006 20:46 schreef HAL9000S het volgende:
M'n allereerste was deze game & watch.
[afbeelding]
Op m'n eerste PC:
Digger
[afbeelding]
Paratrooper
[afbeelding]
en Dangerous Dave
[afbeelding]
Allen in zwart wit uiteraard![]()
en op m'n eerste console: sega 8bit:
Alex kid
[afbeelding]
en MM caste of illusion
[afbeelding]
In welk jaar was dat?quote:Op zondag 19 maart 2006 16:43 schreef Neverstop het volgende:
Castle en Sopwith
Toen we een uber mega super geweldige 386 hadden staan met.. jawel.. een KLEURENscherm ging ik over op Test Drive en later F15 Strike Eagle (oid). Geweldg spel was dat.
dat spel was idd super geniaal.. keb hem hier legaal naast me liggen MET handboek!!quote:Op maandag 16 januari 2006 08:59 schreef Grumpey het volgende:
indiana jones, fate of atlantis was geniaal
[afbeelding]
[afbeelding]
Jaaa die was leuk!quote:
nee.. want dat spel kon ik nooit.. viel altijd naar beneden!! als ik het spel opstart krijg ik nog steeds nare rillingen!quote:
Same here!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:44 schreef piet_pelle het volgende:
1) [afbeelding]
Sonic voor de Megadrive
2)Die kreeg je toendertijd bij een megadrive
3) Ik vond hem fantastisch, dit is de game die ik waarschijnlijk het meest van alle games in m'n leven gespeeld heb.
Het geluid, de graphics ik kon het allemaal niet geloven.
Paratrooper!quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:31 schreef Retuobak het volgende:
Paratrooper op een enorm oude XT PC zonder kleuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |