quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:48 schreef Hik het volgende:
En ik zie altijd alleen maar Conducteurs, militairen en Dutchtrain in de eerste klas.
Ik wil het wel eens proberen ja, lees alleen maar positieve reakties namelijk...quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:13 schreef Jaguarized het volgende:
Je bent wel helemaal in-to-homestay he?
Voordeel is dat je in de eerste klas ook tussen de stoelen door kan meelezen op de laptop voor je en vaak interessantere telefoongesprekken hoort.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Als ik al eens met de trein reis, zit ik in de eerste klasse. Meestal zit er dan niemand naast je. Meelezen wordt dan wel heel lastig.
Daarvoor is de stiltecoupé...quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:37 schreef flipsen het volgende:
Als ik eerste klas reis, WIL ik geen telefoongesprekken horen! En dat vertel ik degene die luidruchtig zitten te bellen dan ook. Opzouten! Ga maar op het balkon blèren...
Das wel erg veel geld voor die Deense hoofdstadquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:52 schreef Jaguarized het volgende:
Ik vind Kopenhagen wel interessant voor 9,99 euro.Uiteindelijke prijs is 91,77 zie ik.
Die uiteindelijke prijs heb ik er later achter gezet, toch wat minder interessant..quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Das wel erg veel geld voor die Deense hoofdstad
Voordeel is wel dat je dan weer snel in Malmö bent.
Nadeel daarvan is dat je dan dat lieve vriendje van Hik tegenkomt die er al heel lang een reis naar toe aan het plannen is.
Gelul, als je overlast veroorzaakt door luidruchtig te bellen mag dat ook niet, kijk maar in de huisregels van de NS:quote:
En ik kom maar weinig mensen tegen die een mobiel gebruiken waarvoor hij bedoeld is, namelijk telefoneren. De rest heeft helemaal geen mobiel nodig want die zijn aan de andere kant van het land nog te horen als ze 'bellen'...quote:Vraag:
Mag ik mijn mobiele telefoon gebruiken in de trein?
Antwoord:
Ja, u mag uw mobiele telefoon gebruiken in de trein. Hou echter rekening met anderen. Stoor uw medereizigers zo min mogelijk: telefoneer niet te luidruchtig.
In de speciale stiltezones kunt u geen gebruik maken van uw mobiele telefoon.
Ik heb bij de SAS nog nooit krap gezeten in de economy class.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Was er niet ergens een lijstje met beenruimte bij de diverse maatschappijen? Of stond dat in de Kampioen? Kan ik meteen even kijken hoe het bij SAS zit.
Nu raak je weer aan de beschrijving van de begrippen reiziger en toerist. Er zijn hier mensen die toerisme direct verbinden aan massatoerisme, stranden vol met mensen, lange rijen voor musea en winkelstraten vol mensen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:06 schreef Hik het volgende:
Poef, dat is een hele filosofische discussie eigenlijk!![]()
Dat is toch grappig? Ik denk niet dat ik daar de enige in ben (hier in TRV al helemaal niet).
Overigens denk ik dat er wéinig gebieden zijn waar nog geen toeristen zijn geweest. Ik vind dat ook een beetje sneue zoektocht eigenlijk. Natuurlijk hoef ik niet met duizend man op een strand te liggen en is het leuk om iets "oorspronkelijks" mee te maken op reis (Whatever that may be!), maar zo'n zoektocht is volgens mij vrij kansloos en in elk geval zonde van je tijd... (wel eens "The Beach" gelezen?
)
Trek de binnenlanden van Papua Nieuw-Guinea maar eens in: Als je ver genoeg gaat, kom je in gebieden waar nog geen toerist is geweest. Je moet echter wel over grote non-verbale diplomatieke vaardigheden beschikken, want anders is de kans groot dat je in de pan eindigt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:06 schreef Hik het volgende:
Poef, dat is een hele filosofische discussie eigenlijk!![]()
Gewoon, het feit dat "wij" zo erg bezig zijn met al die "belangrijke" landen en dat er ook van alles gaande is daar natuurlijk (en dat zij ongetwijfeld ook geen idee hebben van Nederland). Het feit dat je denkt wel aardig wat te weten van de wereld, niet eens zozeer door reizen alswel het feit dat ik altijd op kaarten aan het staren ben... en dat je toch van die landen over het hoofd ziet...
Dat is toch grappig? Ik denk niet dat ik daar de enige in ben (hier in TRV al helemaal niet).
Overigens denk ik dat er wéinig gebieden zijn waar nog geen toeristen zijn geweest. Ik vind dat ook een beetje sneue zoektocht eigenlijk. Natuurlijk hoef ik niet met duizend man op een strand te liggen en is het leuk om iets "oorspronkelijks" mee te maken op reis (Whatever that may be!), maar zo'n zoektocht is volgens mij vrij kansloos en in elk geval zonde van je tijd... (wel eens "The Beach" gelezen?
)
De vraag is natuurlijk of er zoiets bestaat als "oorspronkelijk" als mensen steeds meer gaan reizen en de globalisering overal is. Ik bedoel maar: 4 dagen met een boot de Orinoco afzakken, een dag hiken en op de top van een berg, in een piepklein dorpje als eerste... een Pepsi-bord zien!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:22 schreef DutchTrain het volgende:
Iets "oorspronkelijks" meemaken kan inderdaad veel betekenen: 0p 1 januari 2000 om 0.00 op Times Square staan was wellicht bijzonder en net zo veel een uiting van cultuur als een stenigingsceremonie in Mekka of een ritueel dansje van een monnik in Mongolië.
Cola is ook een onderdeel van de wereldcultuurquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:43 schreef Hik het volgende:
De vraag is natuurlijk of er zoiets bestaat als "oorspronkelijk" als mensen steeds meer gaan reizen en de globalisering overal is. Ik bedoel maar: 4 dagen met een boot de Orinoco afzakken, een dag hiken en op de top van een berg, in een piepklein dorpje als eerste... een Pepsi-bord zien!![]()
Dat las ik gisteren inderdaad in de trein bij de huisregels. Wat ik eigenlijk best triest vond was vooral dat de regel dat je mensen die uitstappen de kans moet geven om uit te stappen er expliciet bij stond. Ik erger me enorm aan gasten die naar binnen willen als anderen nog aan het uistappen zijn. Gelukkig hoeven ze dat bij mij niet te proberen, ik duw ze 2 keer zo hard naar buiten.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:57 schreef flipsen het volgende:
Gelul, als je overlast veroorzaakt door luidruchtig te bellen mag dat ook niet, kijk maar in de huisregels van de NS:
Ik had het ook niet over luidruchtig bellen, dat gebeurt ook niet zoveel in de eerste klasquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:57 schreef flipsen het volgende:
Gelul, als je overlast veroorzaakt door luidruchtig te bellen mag dat ook niet, kijk maar in de huisregels van de NS:
en dan op de blauwe knop drukken naast de deurquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:24 schreef Hik het volgende:
Ik duw niet terug, maar blijf heel pontificaal in de weg staan. Zal ze leren...![]()
quote:Beste reisliefhebber,
Een bootexpeditie naar de ongerepte wildernis van Antarctica, een kamelentocht door de uitgestrekte vlakte van de Gobiwoestijn of een wandeling door de ruige berglandschappen van Albanië.
Interessant? Het is slechts een greep uit het nieuwe Djoserprogramma. Graag nodigen wij u uit om de vele interessante mogelijkheden te ontdekken tijdens een van onze informatiedagen.
Op 21 januari kunt u in uw eigen regio, in Rotterdam, alles te weten komen over uw favoriete bestemmingen. Geniet van onze wervelende audiovisuele presentaties, die u een uitstekende indruk geven van wat u op reis met Djoser kun verwachten. Iedere presentatie behandelt een continent en er is er ook een gewijd aan Djoser Junior: ondernemende reizen voor gezinnen met kinderen van 4 tot 14 jaar. Natuurlijk kunt ook onze nieuwe presentatie bekijken van Djoser Wandel: wereldwijde reizen voor wandelliefhebbers.
Op alle informatiedagen staan ook Djosermedewerkers en reisbegeleiders klaar om al uw vragen te beantwoorden. De informatiedag vindt 21 januari plaats in het Golden Tulip Rotterdam Airport Hotel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |