En volgens de berichten vanaf 26 maart zelfs twee keer per dag!quote:Vueling gaat concurrentie aan op nieuwe route Madrid–Amsterdam
SCHIPHOL - De Spaanse prijsvechter Vueling Airlines opent op 20 februari een nieuwe lijndienst tussen Madrid en Amsterdam. Daarmee gaat de maatschappij direct de concurrentie aan met transavia.com, dat ook al op de route actief is. De vluchten worden dagelijks uitgevoerd en brengen het totaal aantal bestemmingen van Vueling vanaf Amsterdam op drie.
Vueling vliegt reeds vanaf Amsterdam naar Barcelona en Valencia. Alle vluchten worden uitgevoerd met de Airbus A320. De maatschappij voert ook low cost vluchten uit vanaf de Brusselse luchthaven Zaventem.
Ik vind Kopenhagen wel interessant voor 9,99 euro.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:48 schreef DutchTrain het volgende:
En het is weer megasale bij Transavia:
http://www.transavia.com/nl/megasale
Niet zulke bijzondere aanbiedingen dit keer, al blijft Dublin vanaf Rotterdam nog altijd wel aantrekkelijk
Enkele reis, verplicht retourquote:Op donderdag 12 januari 2006 16:31 schreef Jaguarized het volgende:
Ik hoorde vanmiddag een spotje van Singapore Airlines. Ze bieden nu vliegtickets van Amsterdam via Singapore naar Sydney en nog enkele andere Australische steden aan vanaf 399 euro + tax.
Waar zie je dat staan? Ik zie bij aanbiedingen op de website van SA alleen een retourtarief van 798 maar letterlijke bewoording ergens dat het per enkele reis is. Wel behoorlijk misleidend eigenlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Enkele reis, verplicht retour
ofwel hetzelfde waarmee KLM wel eens adverteert.
Ik zag 798 en dat is 2 x 399 dus leek het mij een logische conclusie dat de reclame over een enkele reis ging. Zeker omdat Singapore alleen al 598 is (299 enkele reisquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:03 schreef Jaguarized het volgende:
Waar zie je dat staan? Ik zie bij aanbiedingen op de website van SA alleen een retourtarief van 798 maar letterlijke bewoording ergens dat het per enkele reis is. Wel behoorlijk misleidend eigenlijk.
Dan moet je er dus maar vanuit gaan eigenlijk. Vreemd.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik zag 798 en dat is 2 x 399 dus leek het mij een logische conclusie dat de reclame over een enkele reis ging. Zeker omdat Singapore alleen al 598 is (299 enkele reis)
quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:27 schreef schatje het volgende:
[[url=http://img129.imagevenue.com/loc166/th_af520_ffffffjjjjgffg.jpg]afbeelding][/URL]
Kijk, das duidelijk.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:27 schreef schatje het volgende:
[[url=http://img129.imagevenue.com/loc166/th_af520_ffffffjjjjgffg.jpg]afbeelding][/URL]
Telegraaf.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Kijk, das duidelijk.Waar heb je die vandaan?
In Madrid komen is niet zo'n kunst.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie heeft er ervaring met Air Madrid?
Ze vliegen heel goedkoop naar Zuid Amerika vanuit Madrid, alleen moet je daar ook nog zien te komen
Eindelijk eens een luchtvaartmaatschappij die je beloond als je geen ruimbagage meeneemt!quote:RYANAIR TO REVOLUTIONISE EUROPEAN AIR TRAVEL
- FARES REDUCED BY 9% (£2.50 OR ¤3.50) FROM 16TH MARCH '06
- WEB CHECK-IN TO ELIMINATE CHECK-IN AND AIRPORT QUEUES
- LUGGAGE ALLOWANCES INCREASED FROM 25KGS TO 30KGS
- PASSENGERS ONLY PAY FOR THE BAGGAGE SERVICE THEY USE
Er is geen één vliegveld echt centraal in Londenquote:Op maandag 30 januari 2006 10:38 schreef Koningin het volgende:
Ik wil graag goedkoop naar London.
Alleen wil ik niet vanuit Schiphol vliegen (wij wonen in Limburg), dus Eindhoven, Maastricht of Dusseldorf.
Bij Ryanair, kan ik vanuit Eindhoven vliegen, maar die vliegt naar Stansted in London. Niet het meest centrale vliegveld. Iemand er ervaring mee? Of kan ik vanuit Limburg anders naar Londen vliegen?
Duh, dat snap ik ook.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:12 schreef spurs het volgende:
[..]
Er is geen één vliegveld echt centraal in Londen
Ik geloof dat het 3 kwartiertjes met de trein van het vliegveld naar de stad is, dus is redelijk te doen. Heb zelf nog nooit op Stansted gevlogen.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:16 schreef Koningin het volgende:
[..]
Duh, dat snap ik ook.
Maar van het één ben je sneller in Londen dan het ander.
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3quote:Op maandag 30 januari 2006 10:38 schreef Koningin het volgende:
Ik wil graag goedkoop naar London.
Alleen wil ik niet vanuit Schiphol vliegen (wij wonen in Limburg), dus Eindhoven, Maastricht of Dusseldorf.
Bij Ryanair, kan ik vanuit Eindhoven vliegen, maar die vliegt naar Stansted in London. Niet het meest centrale vliegveld. Iemand er ervaring mee? Of kan ik vanuit Limburg anders naar Londen vliegen?
quote:Sir Freddie Laker, founder of Laker Airways and Skytrain died yesterday aged 83. Sir Freddie was a great man. He was a genuine entrepreneur and a consumer champion.
Although Laker’s transatlantic Skytrain was put out of business by the existing carriers (two of which themselves subsequently went bankrupt), Sir Freddie let the low cost genie out of the bottle. Laker proved that flying does not need to be expensive and a luxury which only the well–heeled can enjoy.
Laker’s ideas for the airline industry were revolutionary. In 1971 he first conceived of an airline that worked in the same way as the railway (hence the name Skytrain). He envisaged customers arriving and queuing up then and there to buy tickets, taking their seats on the first available flight. Six years later, in 1977, the first low cost flight took off from Gatwick for New York. Tickets cost just £55.
Laker Airways ran from 1977 until 1982, when it went bust partly because of the pressure of the recession in the early 1980s but mainly because of other airlines’ attempts to undercut Laker. The other airlines were later found guilty of price fixing. Such was Sir Freddie’s popularity as a champion of the working class man that the public set up a “Save FredAir” fund to try and help him.
Without his extraordinary contribution, there would be no low-cost flying.
Everyone who has ever bought a cheap flight owes Sir Freddie a huge debt.
Hmm, ik ben nog steeds niet in Praag geweestquote:SkyEurope voegt Praag toe aan haar Nederlandse routenetwerk!14.02.2006
Nieuwe directe vluchten vanuit Amsterdam vanaf 10 April aanstaande.
SkyEurope Airlines, Centraal Europa's grootste low cost, low fare luchtvaartmaatschappij, heeft vandaag de opening van haar vijfde Centraal Europese basis in Praag, Tsjechie, aangekondigd en daarmee haar positie als grootste low cost luchtvaartmaatschappij vanuit Nederland naar Centraal en Oost Europa versterkt .
SkyEurope zal namelijk vanaf 10 april 2006 dagelijkse vluchten tussen Amsterdam Schiphol en Praag starten.
SkyEurope Airlines zal de routes vanuit Praag uitvoeren met de nieuwe Boeing 737-700 Next Generation vliegtuigen, waarvan de eerste de vloot in maart 2006 zal komen versterken. Deze nieuwe vliegtuigen zullen een nieuwe dimensie van comfort en service aan de SkyEurope passagiers bieden en daarmee de leidende positie van SkyEurope Airlines als de meest gekozen maatschappij naar Centraal Europa versterken. In totaal zal de vloot van SkyEurope in de zomer van 2006 uit 16 vliegtuigen bestaan.
Tarieven voor alle vluchten vanuit Amsterdam naar Praag starten bij 14 Euro, enkele reis, exclusief taxes. De verkoop op de nieuwe routes is vandaag begonnen. Informatieverzoeken en reserveringen kunnen on-line via www.skyeurope.com worden afgehandeld of via het Reserverings Centre ,tel 0900 040 00 31 (0,30 EUR/min + 0,045 EUR/gesprek).
Zondag net een enkeltje Praag geboekt voor 90 euroquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:40 schreef DutchTrain het volgende:
Dat wordt dus concurreren met het niet zo goedkope Smartwings
Uitzondering bevestigt de regelquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:13 schreef Douwe het volgende:
Ongunstig? 9 uur vertrekken, half 10 aankomen. Wat nou ongunstig?
BRONquote:Luchtvaartmaatschappijen stoppen binnenkort met misleidende lokprijzen voor een vliegticket. Volgens de KLM gaan de maatschappijen en ook de touroperators afspraken maken over de manier van adverteren. Vanaf de zomer van 2007 moeten de prijzen er dan 'eerlijk' staan. Dat kan volgens de KLM niet eerder omdat de najaars-brochures nu al bij de drukkers liggen.
Nu wordt nog vermeld wat een ticket kost zonder toeslagen, zoals luchthavenbelasting. Uit onderzoek blijkt echter dat de totale prijs, inclusief alle toeslagen, vaak drie keer hoger uit dan de prijs waarmee wordt geadverteerd.
De Zwitserse maatschappij Swiss vermeldt sinds gisteren de all-in prijs voor een vliegticket, inclusief alle toeslagen. Vandaag is de Oost-Europese prijsvechter Sky Europe daar ook mee begonnen.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/northern_ireland/4857962.stmquote:Plane lands at airbase by mistake
The plane landed at an Army base six miles away
A passenger jet which was destined for City of Derry Airport has landed at an Army base six miles away by mistake.
The Liverpool to Londonderry service, operated by Eirjet on behalf of Ryanair, landed at Ballykelly airstrip at 1440 BST.
Ryanair said in a statement it was due to an "error by the Eirjet pilot who mistakenly believed he was on a visual approach to City of Derry airport".
The 39 passengers were taken by coach from Ballykelly to the airport.
One of the passengers said everyone was completely surprised when they realised what had happened.
'Surreal'
He said: "The pilot apologised and said, 'We may have arrived at the wrong airport'.
"Everyone started laughing and thought it was a joke, then I saw for myself when I looked out and saw Army officers everywhere.
The plane had been destined for City of Derry Airport
"It was just unbelievable, I think the Army officers were shocked themselves (as) they were taking photographs. It was surreal."
Another passenger said they had to wait on the plane while stairs were brought from the airport.
"Unfortunately they didn't let us go down the slide," he added.
In its statement, Ryanair said it had notified the civil aviation authorities in the UK and Ireland of the incident.
"We have also asked Eirjet, the operator of the aircraft to carry out a full investigation into this matter, as in over seven years of Ryanair flights into City of Derry airport, and over 20 years of Ryanair-operated flights, such a mistake has never occurred before," it added.
The aircraft is estimated to be a 200-seater jet. The scheduled return flight to Liverpool was cancelled.
The airstrip at Ballykelly is primarily used by Army helicopters and light aircraft. It was built for huge military planes, making it one of the longest on the island.
It is not yet clear how the plane will be removed from the Army base.
Eirjet is expected to release a statement later.
Bronquote:EINDHOVEN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft vandaag (4 april) haar eerste vlucht uitgevoerd tussen Eindhoven en Pisa. De maatschappij verbindt nu in totaal zes bestemmingen met Eindhoven, waarvan er drie in Italië liggen. Op de nieuwe lijndienst, die elke werkdag wordt uitgevoerd, verwacht Ryanair vooral toeristen te vervoeren.
Pisa is de zesde bestemming van Ryanair vanaf Eindhoven. De maatschappij startte precies vier jaar geleden haar eerste vlucht vanaf Eindhoven (naar Londen Stansted), en heeft sindsdien lijndiensten opgestart naar Milaan-Orio al Serio, Rome-Ciampino, Dublin en het Spaanse Girona.
Voor Eindhoven Airport betekent de nieuwe lijndienst alweer de 22ste bestemming. “Daar zijn we erg blij mee,” zo zegt Joost Meijs, directeur Commerciële Zaken en PR van de Brabantse luchthaven. “De lijndienst betekent voor Eindhoven Airport zo’n 100.000 passagiers extra op jaarbasis.”
Commercieel Directeur Benelux David Gering van Ryanair is ook zeer positief over de nieuwe verbinding. “Er was veel vraag vanuit Toscane naar een verbinding met Nederland. Of we naast toeristen ook veel zakelijke reizigers op deze route zullen vervoeren moet de tijd uitwijzen. Voorlopig staan de zomermaanden voor de deur, waardoor veel toeristen richting Italië willen reizen.
Indien blijkt dat de lijndienst, die met een Boeing 737-800 wordt uitgevoerd, populair is onder zakenreizigers dan worden wellicht de vluchttijden aangepast. De vlucht naar Pisa vertrekt nu om 12.55 uur en komt de volgende dag om 12.30 weer terug. Daardoor is er geen sprake van een dagrandverbinding die bij zakenreizigers zo geliefd is.
Op de eerste dag van de nieuwe lijndienst kregen passagiers al wel een kleine teleurstelling te verwerken. Het vliegtuig uit Pisa kwam bijna drie uur te laat aan in Eindhoven. “Dat was een beetje een overmachtsituatie,” aldus David Gering. “Het toestel uit Pisa was daar aangekomen vanuit Girona. Daar is vertraging opgelopen door de dichte mist.”
quote:Sneller aan Boord! Zorg ervoor dat je als een van de eersten aan boord bent, en kies waar je wil zitten, ongeacht wanneer je incheckt. In testfase enkel en alleen op deze route.
Sneller aan Boord kost £5.00 per persoon per vlucht.
Welke route?quote:deze route.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |