abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:53:10 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_34004975
Van de meeste landen heb je op z'n minst wel eens gehóórd. Maar dit topic is voor landen waarvan je tot voor kort niet eens wist dat ze bestonden...

Natuurlijk gelijk even wat informatie/foto's/de lokatie voor je mede TRV-ers plaatsen. Zou je er heen willen?

Een land waarvan ik pas een poosje geleden voor het eerst hoorde is Kiribati, volgens de Lonely Planet:
quote:
Kiribati is more a sprinkling of far-flung coral atolls than dry land, more deep blue ocean than sandy beach, more coconut trees than people, more Catholic church than ancient island beliefs. Kiribati (pronounced kee-ree-bus) is far away, hard to get to, untouristed and deeply religious.

Full Name
Republic of Kiribati

Capital City
Tarawa

Area
810 sq km

Population
84,000

Languages
English (official)

Religion
Kiribati Protestant Church, Catholic Church, other Christian denominations

Currency
Australian Dollar (A$)
http://www.lonelyplanet.com/worldguide/destinations/pacific/kiribati?a=facts

Hier ligt het:

Trivia: Blijkbaar was Kiribati het eerste land dat in 2000 de zon zag. Gut, dat had me toch bij moeten blijven...

De vlag:

De bewoners:

En zo ziet het er uit:

.... Dus de vraag of ik er naartoe wil is een beetje retorisch...
Overigens heb ik ook even op vliegtarieven gekeken wat het me zou kosten...

Amsterdam Tarawa Air Pacific / Japan AirLines / Air Nauru (enkeltje, augustus... retourtjes zijn onvindbaar) 5.285,00 Economy

Nog even sparen dus...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:55:46 #2
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_34005033
Logisch dat er alleen een enkeltje is, je zal moeten parachutespringen
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_34005178
Ik ken ze allemaal
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34006837
Ik denk dat het goedkoper is om naar Indonesie te vliegen en daar een boot te pakken naar Kiribati.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34007044
Het ligt maar honderd kilometer van Tokelau, dat weer een paar honderd kilometer van Samoa afligt.

Globe Trekker was al dicht in de buurt aan de westkant: http://www.pilotguides.co(...)cific/micronesia.php

en RTL Travel is aan de oostkant geweest:
http://www.rtl.nl/reizen/yorintravel/home/060101_polynesie3.xml
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:21:47 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_34007092
Maar de vraag was dus: hebben jullie zelf nog landen waar je pas recentelijk van hoorde of die je nauwelijks kent?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:23:52 #7
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_34007139
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:21 schreef Hik het volgende:
Maar de vraag was dus: hebben jullie zelf nog landen waar je pas recentelijk van hoorde of die je nauwelijks kent?
Ten zuiden van Brabant schijnt een land te liggen dat Belgie heet. En ik maar denken dat dat gewoon zuidbrabant was.
pi_34007344
Toen ik net de atlas pakte, viel mijn oog op Vanuatu
http://www.vanuatu.net.vu/

'A tax heaven far-far away'

quote:
It is believed the first settlers arrived in Vanuatu approx. 3,500 years ago, from New Guinea and the Solomon Islands by sea-going canoe.
The first European to discover these islands was the Spanish explorer, Captain Pedro Ferdinand De Quiros, in 1605. He named them "Tierra Australis del Espiritu Santo", believing he had discovered the great southern continent.The island he landed on still bears the name Espiritu Santo.

In 1768, the next European to land here was the French explorer Louis Antoine de Bougainville. He put ashore on the islands of Aoba, Pentecost, and Maewo and named them the "Cyclades" after the Greek Islands and named the strait between the islands after himself.

In 1774, Captain James Cook sailed through the chain from north to south. He chartered many of the islands, gave many of them their present names, and renamed the archipelago the New Hebrides after the islands off Scotland, by which name it was known until Independence in 1980.

Following Cooks voyage the islands were visited by other French explorers and by 1895 both French and English subjects had settled here. In 1902 both nations appointed Resident Commissioners and in October 1906, Britain and France signed an agreement resolving their various claims to the country and making it a Condominium (the only one of its kind in the world) under joint management of both nations. It is estimated that through imported diseases brought to the country by missionaries, sandalwood traders and blackbirding etc. the population dropped from approx. 1,000,000 in 1800 to 45,000 in 1935.

At the end of 1978, the Condominium arrangement ceased, elections were held in November 1979 and the nation became independent on July 30th, 1980. Vanuatu joined the United Nations on September 15th, 1981.
pi_34007792
Vanuatu is een redelijk populaire plek voor toeristen uit Australie en Nieuw Zeeland. Het wordt ook redelijk besproken in folders van Quantas en ik meen Virgin Blue.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:49:45 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_34007897
Ok, ik had er wel eens van gehóórd, maar een poosje terug nog geen idee waar het lag... (en maar even om niet alléén in Oceanië te blijven... )

Guinea-Bissau
quote:
Ravaged by protracted struggles for independence, civil conflict and guerrilla warfare, Guinea-Bissau is slowly rising up from the rubble. With beautiful unspoilt scenery and plenty of wildlife, West African traditions and Portuguese colonial remains, Guinea-Bissau has a lot going for it.

Full Name
Republic of Guinea-Bissau

Capital City
Bissau

Area
36,130 sq km

Population
1,200,000

Languages
Portuguese (official)
French (other)

Religion
Tribal religions (55%), Muslim (40%), Christian (5%)

Currency
West African CFA Franc (CFA)
Het ligt nabij Senegal:

De vlag is niet zo spannend als die van de kleine eilanden...

Ook hiervoor lijkt het weer onmogelijk een retourtje te vinden, maar wil je in augustus enkele reis Bissau, dan kiost dat je bij Air France 1688,12 euro... (Overstappen in Parijs en Dakar)
pi_34008045
Nee sorry, ik ken ze allemaal

Al zijn er wel landen waarvan je nauwelijks ooit iets verneemd zoals Gabon, St. Kitts en Nevis, Nauru en Equatoriaal Guinea. Vooral die laatste twee zijn overigens wel toffe en absurde landjes.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:01:22 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34008245
Niue

http://www.niueisland.com/about/
quote:
We don’t need traffic lights so we don’t have any.
Tussen Tonga en de Cook eilanden.
Overal op het eiland gratis Wifi, helaas geen haven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34008301
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:01 schreef Hyperdude het volgende:
Niue

Das een eiland, het land is Nieuw Zeeland

zie: http://forum.fok.nl/topic/746190
pi_34008351
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:01 schreef Hyperdude het volgende:
Niue

[..]

Maar dat hoort toch bij Nieuw-Zeeland?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:08:15 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34008494
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:04 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Maar dat hoort toch bij Nieuw-Zeeland?
van de CIA site;
quote:
self-governing in free association with New Zealand since 1974; Niue fully responsible for internal affairs; New Zealand retains responsibility for external affairs and defense; however, these responsibilities confer no rights of control and are only exercised at the request of the Government of Niue
Toch iets anders dan een onderdeel van NZ denk ik. Meer te vergelijken met "onze" Antillen, maar 100% onafhankelijk is het idd niet ( dan woonde er waarschijnlijk ook niemand meer)
pi_34008558
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

van de CIA site;
[..]

Toch iets anders dan een onderdeel van NZ denk ik. Meer te vergelijken met önze"Antillen, maar 100% onafhankelijk is het idd niet ( dan woonde er waarschijnlijk ook niemand meer)
Maar qua status is het toch niet echt uniek, lijkt me. Maar wel een mooi eiland .
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:12:29 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34008636
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:10 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Maar qua status is het toch niet echt uniek, lijkt me. Maar wel een mooi eiland .
Ik ben er tijdens een uit de handgelopen zeilreis eens beland. Na 2 weken heb je het wel weer gezien

@Intxaurraga:

Als er ergens geen haven is kan je gewoon "ankeren". En dan maar hopen dat het niet gaat stormen vanuit een ongunstige hoek. Gewoon met de bijboot naar het strand en een hangmat met een klamboe tussen 2 palmen hangen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 13-01-2006 12:21:32 ]
pi_34008742
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik ben er tijdens een uit de handgelopen zeilreis eens beland. Na 2 weken heb je het wel weer gezien
Puik zeg. En dat terwijl het geen haven heeft.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 januari 2006 @ 19:03:27 #19
73911 ultra_ivo
pi_34022736
Jke hebt natuurlijk redelijk in de buurt wat onofficiële landen. Zoals Abchazië en Trans-Dniëstrië.
pi_34023608
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:54 schreef Intxaurraga het volgende:
Nee sorry, ik ken ze allemaal

Al zijn er wel landen waarvan je nauwelijks ooit iets verneemd zoals Gabon, St. Kitts en Nevis, Nauru en Equatoriaal Guinea. Vooral die laatste twee zijn overigens wel toffe en absurde landjes.
St Kitts is nog een topic op fok over. Mondain eiland net als St Barths.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:37:01 #21
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_34023880
Marat Idar: http://www.persis.nl/maratidar/English/basic.html

Ooit gevonden toen ik op mijn voornaam zocht. De koning daar heet ook Armon.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:42:41 #22
94688 EagleJ
United will stand!
pi_34024064
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:37 schreef R-Mon het volgende:
Marat Idar: http://www.persis.nl/maratidar/English/basic.html

Ooit gevonden toen ik op mijn voornaam zocht. De koning daar heet ook Armon.
da's een spelletje, geen echt land
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:01:05 #23
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_34024729
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:42 schreef EagleJ het volgende:

[..]

da's een spelletje, geen echt land
omfg
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_34040502
Die bestaan niet. Als ze wel bestaan, dan zegt dat vooral wat over je beperkte kennis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:38:23 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_34114038
Dat zal dan wel...

Daar ik schijnbaar de énige ben die tot voor enkele maanden geleden nooit van Kiribati had gehoord dan maar over een andere boeg:

Post hier eens wat leuke Trivia/feiten/foto's/informatie over zeer onbekende landen, die landen die wel bestaan (dank u), maar die je (tot voor kort?) niet direct kon plaatsen op de wereldkaart en/of waarvan je maar zeer weinig weet...

Zullen we dan ook even niét de discussie hebben over wat wel of niet een onbekend land is? Tnx!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')