Ik bedoelde meer de definitie verkeerd ansich. Zovan 'wat is goed of fout'quote:Op maandag 9 januari 2006 01:17 schreef 0 het volgende:
Of scepticisme verkeerd is. Volgens jou houden sceptici voorruitgang tegen omdat ze te kritisch zijn ofzo.![]()
Het zijn juist de sceptici die ongegronde beweringen onderuit proberen te halen. (zoals 'de aarde is plat')quote:Op maandag 9 januari 2006 01:27 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer de definitie verkeerd ansich. Zovan 'wat is goed of fout'
Volgens mij zeuren sceptici soms teveel en zijn ze te koppig overtuigd van hun 'het bestaat allemaal niet'-gelijk. Zoiets. Vind ik soms sullig en als dat zo is, dan houdt het de vooruitgang wel tegen ja. Immers, die mensen die alleen maar riepen 'de aarde is plat', waren ondertussen niet de mensen die op onderzoek uit gingen om zelf te ontdekken of de aarde werkelijk plat was.
ja sorry, ik ben net zo koppig af en toe, maar nu ik verder
Nietquote:Op maandag 9 januari 2006 01:36 schreef 0 het volgende:
Het zijn juist de sceptici die ongegronde beweringen onderuit proberen te halen. (zoals 'de aarde is plat')
Ok, dan zijn we het eens.quote:Op maandag 9 januari 2006 01:46 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Niet
Nee ok, zoal ik al zei, mét onderzoek is niks mis.
Beweringen onderuit halen vind ik alleen maar goed, uitsluiten etc, kan ook vooruitgang zijn.
Maar dan moet het wel te bewijzen zijn. Zoals, de aarde is niet plat of blijkt niet plat te zijn, omdat.. (we er er niet vanaf vallen, inmiddels satelietten hebben waarop we kunnen zien dat de aarde niet plat is, etc).
Zolang sommige beweringen niet onderuit te halen vallen, en dat zijn er nog al wat, en nogmaals, ik vind het niet erg, juich het zelfs toe, blijven ze wat onverklaarbaar. That's it.
Geen roze olifantjeskoek.
Ben niet zo van de hokjes eigenlijk.quote:Op maandag 9 januari 2006 01:48 schreef 0 het volgende:
Ok, dan zijn we het eens.
Maar wat is volgens jou dan het 'paranormale'?
Terwijl iedereen weet dat de aarde rond is - zo rond als een pannekoekquote:Op maandag 9 januari 2006 01:36 schreef 0 het volgende:
[..]
Het zijn juist de sceptici die ongegronde beweringen onderuit proberen te halen. (zoals 'de aarde is plat')
quote:Op zondag 8 januari 2006 20:11 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Bijna beledigend vind ik het dat hier niets te vinden is over Jan C. van der Heide! Hieronder een greep uit een boek ('Ontwikkel je paranormale vermogens') van de bekende, zeer gewaardeerde paragnost en hypnotherapeut Jan C. van der Heide.
Mijnheer Stoppel, waarom moet je de heer van den Broeke hier nu weer bij halenquote:Op zondag 8 januari 2006 21:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
Klinkt voor mij als oude zeer bekende koek. Het is een goed stuk.
Ach, ik snap hem wel.
En inderdaad, het kan heel frustrerend zijn dat je het zelf nooit kunt bewijzen. Maar je moet inderdaad altijd de rechte weg blijven bewandelen en niet rechtsaf het Googlepad inslaan.
Dit spook gaat zo naar bed!
Je moet 'het' toch een naam geven....quote:Op maandag 9 januari 2006 00:21 schreef Knarf het volgende:
[..]
Slaap lekker. Ik ga ook zo. (Over gele olifantjes dromen denk ik, of waar ik nu weer mijn sleutels gelaten heb)
En een paranormale ervaring beleven kan erg 'waar' zijn, maar of het dan ook paranormaal is?
quote:Op maandag 9 januari 2006 09:22 schreef onemangang het volgende:
Die voorbeelden die deze man hier noemt hebben niets met 'paranormaliteit' te maken. Ieder kind ziet spoken op zijn kamer. Dus dan zouden in alle slaapkamers van kinderen mannen zelfmoord hebben gepleegd. Ieder kind die net heeft geleerd over leven en dood fantaseert over 'wat als papa of mama dood is'. De 'paranormale' connecties die hier worden gelegd worden geleg door mensen die willen geloven dat hun kind een bijzondere gave heeft. Aan zo'n syndroom lijden de ouders van Robbert van den Broek ook.
ik zei toch BIJNAquote:Op maandag 9 januari 2006 09:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
'beledigend'
![]()
Die vent is een engerd, ik ben er jaren en jaren geleden eens langsgeweest, was eens maar nooit weer.
Wat dweep jij met die kerel zeg, en wat een spam.
OK, toen ik een afspraak met hem wilde maken heb ik zijn antwoordapparaat ingesproken. Toen heeft een dame mij teruggebeld om een afspraak te maken, en zij benadrukte nogal dat hij liever niet een 'paranormaal' consult wilde doen, of daar al te zeer op wilde worden aangesproken,want hij was ook een 'normale' hypnotherapeut. Vond ik een beetje typisch, als ik een 'normale' therapeut wilde had ik daar immers wel een afspraak gemaakt.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:56 schreef M_Schtoppel het volgende:
Marietje, kun je uitleggen waarom je het een engerd vindt. Interessante opmerking namelijk.
Waarom vertrouw je op een niet-bewijsbare behandelmethode?quote:Op maandag 9 januari 2006 14:21 schreef Marietje_34 het volgende:
Al met al ging ik er met een vervelend gevoel weer vandaan, zonder ook maar iets van zijn 'paranormale gave' gemerkt te hebben. Ook heb ik niets aan dat gesprek gehad, behalve het gevoel 75 piek in het water gegooid te hebben.![]()
Dat deed ik niet. Ik was vooral nieuwsgierig.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:26 schreef onemangang het volgende:
[..]
Waarom vertrouw je op een niet-bewijsbare behandelmethode?
Dat heb ik dus ook....quote:Op maandag 9 januari 2006 17:23 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat deed ik niet. Ik was vooral nieuwsgierig.
Ben je, als je een onderzoek als dit leest nog steeds nieuwsgierig naar de mogelijke effectiviteit van magneettherapie? Om maar een voorbeeld te noemen?quote:Op maandag 9 januari 2006 17:23 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat deed ik niet. Ik was vooral nieuwsgierig.
Wat heeft dat nou weer ermee te maken, het ging erom dat ze gewoon nieuwsgierig was mbt '' paranormaliteit "?quote:Op maandag 9 januari 2006 18:24 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ben je, als je een onderzoek als dit leest nog steeds nieuwsgierig naar de mogelijke effectiviteit van magneettherapie? Om maar een voorbeeld te noemen?
quote:Op maandag 9 januari 2006 18:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken, het ging erom dat ze gewoon nieuwsgierig was mbt '' paranormaliteit "?
Ik probeer slechts te inspireren en mensen hun ogen te openen, dat er meer KAN zijn. Of dat nou door middel van een stukje uit een boek is of niet. Ik heb zelf nog niet echt iets heftigs paranormaals meegemaakt, vandaar.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:21 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Kijk eindelijk komt er iemand met een betouwbare bron de bbc
dit topic is bedoeld om de skeptische mensen te overtuigen maar er is geen bewijs voor het paranormale marietje_34 is zelfs bedrogen door een paragnost
ook dat stukje van van der heiden zegt helemaal niks: hij geeft zelfs aan dat het hem niks interesseert wat wetenschappers er van vinden want die zijn toch maar kortzichtig
dat geeft eigenlijk al aan.
Dat het allemaal vergezocht is dat je er echt in moet geloven en dat je niet met wetenschappelijke termen moet komen of gecontroleerde omgevingen.
wij moeten die paranormale bullshit maar geloven terwijl er geen een sterk argument is dat mediums echt bestaan terwijl op gerespecteerde sites als bbc duidelijk word weerlegt dat magnesiums helemaal niet werken...denk maar aan die biostabiel die zo genaamd zo werken. Mijn tante had hem ik heb hem zelfs gedragen maar geen enkel effect buiten het feit dat je de eerste dagen wat opgewonden bent over de mogelijke effecten.
toen ze hem bij een programma op de publieke omroep lieten onderzoeken door de TU in delft bleek er niks meer in te zitten dan een magneetje die je ook in je televisie vind
toen ik die kwakzalvers belde voor een project voor school zeiden ze zelfs dat ik het maar onder me kussen moest liggen ze gingen zelfs zover dat ze me adres wouden en kranten artiekele wouden opsturen ik had ze chter al vaker gebeld en vertrouwde het niet k gaf me adres dan ook maar niet
Analuzing_barb je komt met een topioc om de skeptiche te overtuigen door een copy&paste van een mediums boek te plaatsen moeten wij opeens er in gaan geloven
nee sorry je moet mer hardere bewijzen komen en die zijn tot op de dag van vandaag nergens op de wereld gevonden
Wie gaat er dan ook de aangeprezen biostabiel van Tineke Schouten kopenquote:Op maandag 9 januari 2006 19:21 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Kijk eindelijk komt er iemand met een betouwbare bron de bbc
dit topic is bedoeld om de skeptische mensen te overtuigen maar er is geen bewijs voor het paranormale marietje_34 is zelfs bedrogen door een paragnost
ook dat stukje van van der heiden zegt helemaal niks: hij geeft zelfs aan dat het hem niks interesseert wat wetenschappers er van vinden want die zijn toch maar kortzichtig
dat geeft eigenlijk al aan.
Dat het allemaal vergezocht is dat je er echt in moet geloven en dat je niet met wetenschappelijke termen moet komen of gecontroleerde omgevingen.
wij moeten die paranormale bullshit maar geloven terwijl er geen een sterk argument is dat mediums echt bestaan terwijl op gerespecteerde sites als bbc duidelijk word weerlegt dat magnesiums helemaal niet werken...denk maar aan die biostabiel die zo genaamd zo werken. Mijn tante had hem ik heb hem zelfs gedragen maar geen enkel effect buiten het feit dat je de eerste dagen wat opgewonden bent over de mogelijke effecten.
toen ze hem bij een programma op de publieke omroep lieten onderzoeken door de TU in delft bleek er niks meer in te zitten dan een magneetje die je ook in je televisie vind
toen ik die kwakzalvers belde voor een project voor school zeiden ze zelfs dat ik het maar onder me kussen moest liggen ze gingen zelfs zover dat ze me adres wouden en kranten artiekele wouden opsturen ik had ze chter al vaker gebeld en vertrouwde het niet k gaf me adres dan ook maar niet
Analuzing_barb je komt met een topioc om de skeptiche te overtuigen door een copy&paste van een mediums boek te plaatsen moeten wij opeens er in gaan geloven
nee sorry je moet mer hardere bewijzen komen en die zijn tot op de dag van vandaag nergens op de wereld gevonden
Ehm....Tineke de Nooy weliswaarquote:Op maandag 9 januari 2006 22:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook de aangeprezen biostabiel van Tineke Schouten kopen
Neem dan een kristal of edelsteentje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |