abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33824987
- knip -

[ Bericht 93% gewijzigd door sp3c op 08-01-2006 11:20:07 (onzin) ]
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 8 januari 2006 @ 10:03:10 #102
64781 bonke
pipo koeie
pi_33825007
- knip -

[ Bericht 48% gewijzigd door sp3c op 08-01-2006 11:20:19 (reactie op onzin) ]
pies on joe toe
pi_33825308
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is dan heel dom.
Deze rassen zijn simpelweg onbetrouwbaar.

Golden retrievers hebben we er nog al wat van in nederland, en daarom zullen die op 1 staan bij de bijtincidenten. Echter is dat een ras, welke uit waarschuwing eerst gromt, vervolgens 1 knauw geeft.

Het ras uit dit bericht grijpt zonder waarschuwing en laat niet meer los.

Nuance verschilletje.
De zogenaamde 'gevaarlijke rassen' hebben gewoonlijk juist een veel hogere bijtgrens dan 'gewone' hondenrassen. *Als* ze toeslaan, zijn ze idd vrij genadeloos, maar normaal gezien zullen ze niet zo gauw toeslaan. Met deze hond moet meer aan de hand geweest zijn. En natuurlijk had die hond ook gewoon aangelijnd moeten zijn.

Zo is er een verhaal van naar ik meen een Rottweiler (ben op zoek naar de bron) die een kind had doodgebeten. De hond werd afgemaakt en na zijn dood kwamen ze erachter dat z'n hele oor vol met nietjes zat. Het was dus een wonder dat dat beest niet eerder had toegeslagen, maar Rottweilers kunnen heel veel hebben qua pijn. Vanuit dat dier gezien stond hij in zijn volste recht toen hij zich verdedigde. De enige schuldige in zo'n geval is de sukkel die een kind alleen laat met een hond. Nooit, maar dan ook nooit doen, hoe lief en aardig de hond (of het kind ) ook is.
pi_33828665
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:12 schreef Steijn het volgende:

[..]

De hond is net zo goed schuldig.
De hond in kwestie is dan ook ingeslapen. Ik stel voor dat we de straf voor deze specifieke hond daar bij laten .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 8 januari 2006 @ 16:43:19 #105
138514 1ofthefew
always on the run
pi_33835316
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee. De meeste bijtincidenten gebeuren nog altijd met 'gewone' honden. Golden Retrievers, asbakkenrasjes, Labradors...
helemaal correct. keer op college gehad van mediapsychologie. een paar incidenten met bepaalde rassen in buitenland, toen in nederland en OPEENS zijn bepaalde honden gevaarlijk.
sensatiezucht van de krant zorgt ervoor dat dit zelfs bij de politiek komt en die op foute onderzoeken en feiten bepaalde hondenrassen verbiedt.

"gewone" honden hebben veel meer bijtincidenten, zowel relatief als absoluut gezien.

een duitse herder en een pitbull kunnen allebei een mens dood bijten. maar een kein kutkeffertje zal dat niet lukken.

ikzelf ben voor geen enkele hond bang, kan ze aanhalen en ben nooit onschuldig gebeten.

Het valt me wel op dat veel mensen totaal niet voor een hond kunnen zorgen en zo'n beest niet kunnen africhten. op zo'n moment krijg je gevaarlijke beesten, net als dat slecht opgevoede kinderen veel meer kans maken om crimineel te worden.

ik ken mensen die een doberman en een baby hadden en eerst ook bang waren. later werden baby en doberman de beste maatjes en was het gevaarlijk om de baby te benaderen als vreemd

Honden zijn super en in mijn ogen meer waard dan een mensenleven. een hond is de meest trouwe vriend voor je leven (jammer genoeg worden ze niet heel oud)
De wereld is op hol geslagen
  zondag 8 januari 2006 @ 16:49:04 #106
138514 1ofthefew
always on the run
pi_33835544
quote:
Op zondag 8 januari 2006 05:31 schreef SpaRood het volgende:
Had de eigenaar het dier dan niet aan riem? Persoonlijk heb ik een hekel aan alle dieren (inclusief goudvissen). Dieren zijn nuttig voor 2 dingen: opeten en kleding maken. Honden zijn smerige en stinkende k*t beesten. Het hebben van huisdieren vind ik nogal achterhaald en past niet bij de moderne mens. Ik bedoel, als de behoefte er is, dan kun je altijd nog op de pc een huisdier maken of een knuffelbeer kopen.
zegt de maagdelijke pc-nerd die zich de hele dag zit te rukken op het meisje die voorbij wandeld met haar hondje en daar wel mee speelt

onze honden zijn gewoon een soort van kliko. hij eet met de pot mee dus nooit kliekjesdag

tja een hond kost veel geld, trimsalon, dierenarts, eten (dus we koken voor 1 persoon extra hier).
en dan heb je ruimte nodig of elke dag een paar maal wandelen. wij hebben echter zulke grote tuinen dat ze zichzelf uitlaten en hun eigen gang gaan.
en savonds komen ze gezellig bij je liggen op bank of bed...

ik moet er niet aan denken om die beestjes te missen, onze mega poedels
pi_33835757
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En je kunt nog even googlen op 'meeste bijtincidenten' en dan kom je erachter dat de Golden Retriever al een poos op nummer 1 staat. Daar zijn er natuurlijk ook veel meer van, maar het blijft frappant dat je dat dus niet in de media hoort...
Dat zal wel komen omdat-ie blank is.
pi_33835769
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:55 schreef thabit het volgende:
Dat zal wel komen omdat-ie blank is.
Precies.
pi_33836001
Als het een bouvier was geweest, nou dan had de foto nog maar net op de voorpagina van de Telegraaf gepast.
  zondag 8 januari 2006 @ 17:13:56 #110
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33836363
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:40 schreef shmoopy het volgende:
Valt dit ras ook niet onder de 'aangelijnd en muilkorf'-regeling?
Volgens mij wel. Het is ook een behoorlijk agressief ras.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33836397
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij wel. Het is ook een behoorlijk agressief ras.
Er bestaan geen agressieve rassen! Een hond wordt agressief gemaakt, niet agressief geboren.
  zondag 8 januari 2006 @ 17:56:00 #112
138514 1ofthefew
always on the run
pi_33837950
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er bestaan geen agressieve rassen! Een hond wordt agressief gemaakt, niet agressief geboren.
verschillende rassen zij wel gefokt op bepaalde eigenschappen.
maar de mens kan zoiets versterken of afzwakken.
pi_33840455
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:56 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

verschillende rassen zij wel gefokt op bepaalde eigenschappen.
maar de mens kan zoiets versterken of afzwakken.
Inderdaad.
De stafford is eerst gefokt op vossenjacht (in de u.k.), dus is in essentie een jachthond. Daarom dat er "terriër" achter staat, dat slaagt op de familie jachthonden die in holen onder de grond gaan en daar het dier naar de oppervlakte jagen, waar de jager klaarstaat om het af te schieten. Dat deed de stafford dus met vossen.
Toen is hij naar amerika overgebracht, waar zijn primaire taak het waken en beschermen van de "ranches" werd. Toen werd de jachthond een waakhond. Door de grotere oppervlaktes in amerika werd hij ook groter en sneller gefokt.
Ook is hij toen gebruikt geweest als herdershond, waar hij minder geschikt voor was.
Nooit of te nimmer is hij als ras gekweekt geweest om te vechten. ALS dat gebeurd zou zijn, was het nog voor het ontstaan van de engelse stafford, dus ECHT lang geleden. Hij is spijtig genoeg wel als vechthond gebruikt....
De enige plaats waar amerikan staffords de dag van vandaag als politiehonden worden gebruikt, is overigens aan de amerikaans-mexicaanse grens. De reden daarvoor is niet dat ze die mexicanen willen afmaken, maar dat onder die extreme omstandigheden (woestijn: hitte, droogte, heet zand, ...) amstaffs de enige honden zijn die bereid zijn te werken. Elk ander ras weigert.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  zondag 8 januari 2006 @ 22:16:06 #114
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_33847901
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:49 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

zegt de maagdelijke pc-nerd die zich de hele dag zit te rukken op het meisje die voorbij wandeld met haar hondje en daar wel mee speelt

onze honden zijn gewoon een soort van kliko. hij eet met de pot mee dus nooit kliekjesdag
Pfff....wij NERDS dragen bij tot de kenniseconomie en de welvaart van dit land, terwijl jullie huisdiereigenaars alleen maar hondenpoep en kattenpis nalaten. En natuurlijk een peuter die levenslang verminkt is, en dus een normaal leven is ontnomen.
Drink ik.
  zondag 8 januari 2006 @ 22:27:58 #115
138514 1ofthefew
always on the run
pi_33848450
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:16 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Pfff....wij NERDS dragen bij tot de kenniseconomie en de welvaart van dit land, terwijl jullie huisdiereigenaars alleen maar hondenpoep en kattenpis nalaten. En natuurlijk een peuter die levenslang verminkt is, en dus een normaal leven is ontnomen.
hij poept in onze eigen tuin die ongeveer 2 voetbalvelden groot is. dus af en toe zijn wij wel boos op een van die twee. en voor de rest betalen wij teveel belasting voor kansloze rukkers in de samenleving
  zondag 8 januari 2006 @ 22:33:53 #116
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_33848726
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:27 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

hij poept in onze eigen tuin die ongeveer 2 voetbalvelden groot is. dus af en toe zijn wij wel boos op een van die twee. en voor de rest betalen wij teveel belasting voor kansloze rukkers in de samenleving
Nogal smerig, lijkt me. Ik voel me trouwens totaal niet aangesproken.
Drink ik.
pi_33851999
Het zou goed zijn als voor risicohonden een soort vergunningstelsel zou komen, dus dat de baas een kleine opleiding krijgt en dat de hond een test krijgt of ie niet te agressief is. Daarnaast vind ik dat honden die in staat zijn om iemand toe te takelen verplicht aangelijnt moeten zijn, met uitzondering van plaatsen waar het toegestaan is. Zelf ben ik over algmeen erg bang voor honden, rare is dat het niet structureel is, laatst heb ik nog heerlijk lopen rennen met een bizar grote bokser. Weet ook niet waarom ik zo bang ben voor honden som. Het gaat zelfs zover dat ik laatst anderhalve kilometer omgelopen ben om een rotweiler te omzeilen terwijl ze baas erbij was
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33852144
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:48 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast vind ik dat honden die in staat zijn om iemand toe te takelen verplicht aangelijnt moeten zijn,
Oftewel alle honden. En dat moet ook al. Honden mogen alleen loslopen in aangewezen losloopgebieden. Daar trekken de meeste hondeneigenaren zich echter niets van aan en bovendien wordt er totaal niet op gecontroleerd...
  maandag 9 januari 2006 @ 00:06:58 #119
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_33852798
quote:
Op zondag 8 januari 2006 10:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De zogenaamde 'gevaarlijke rassen' hebben gewoonlijk juist een veel hogere bijtgrens dan 'gewone' hondenrassen. *Als* ze toeslaan, zijn ze idd vrij genadeloos, maar normaal gezien zullen ze niet zo gauw toeslaan. Met deze hond moet meer aan de hand geweest zijn. En natuurlijk had die hond ook gewoon aangelijnd moeten zijn.

Zo is er een verhaal van naar ik meen een Rottweiler (ben op zoek naar de bron) die een kind had doodgebeten. De hond werd afgemaakt en na zijn dood kwamen ze erachter dat z'n hele oor vol met nietjes zat. Het was dus een wonder dat dat beest niet eerder had toegeslagen, maar Rottweilers kunnen heel veel hebben qua pijn. Vanuit dat dier gezien stond hij in zijn volste recht toen hij zich verdedigde. De enige schuldige in zo'n geval is de sukkel die een kind alleen laat met een hond. Nooit, maar dan ook nooit doen, hoe lief en aardig de hond (of het kind ) ook is.
Hier heb je de bron. :

http://www.broodjeaap.nl/hondje.html
You can't scare me, I live with an Australian Cattledog!
pi_33857971
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:06 schreef style het volgende:

[..]

Hier heb je de bron. :

http://www.broodjeaap.nl/hondje.html
Op de site van de rasvereniging van de rottweiler staat ook zo'n verhaal, maar dan dat een rottweiler een kind had gebeten (stond niks over doodgebeten) omdat ie in z'n oor probeerde te nieten.
pi_33858080
gruwelijke gruwelijke het zou je kind maar zijn.

Typisch geval van huurmoordenaar inhuren
  maandag 9 januari 2006 @ 11:45:46 #122
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_33860746
Dat k*t beest liep natuurlijk los anders was dit niet gebeurt denk ik. Wellicht een reden om alle loslopende honden van de straat te halen en af te voeren.De eigenaar van het loslopende beest kan wat mij betreft een bekeuring van ¤ 200 of meer krijgen.
PSN :crashtestnl85 Voeg mij toe op PSN als je durft.
  maandag 9 januari 2006 @ 12:09:40 #123
138576 Amstaf
hij geeft mij vriendschap
pi_33861388
Stelletje simpele zielen!
Een hond doet zoiets niet zomaar.
Dit is te wijten aan een slechte opvoeding en die hond had niet los mogen lopen!
Hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat ze het ras American stafford moeten verbieden.
Wij hebben zelf twee van deze prachtig lieve honden.
Zij zijn goed opgevoed en lopen altijd netjes aan de lijn.
Bij ons komen regelmatig kinderen over de vloer en die kunnen alles bij ze doen!
Natuurlijk hou ik er rekening mee dat het dieren zijn en dat ze kunnen bijten, daarom laat ik ze nooit en te nimmer alleen met een kind.
Maar dit geld voor ieder hondenras, niet alleen maar voor de Stafford.
Het is gewoon te triest voor woorden dat lang niet alle bijtincidenten in het nieuws komen, maar wel altijd als het om een hond gaat die gelijkend is aan een Stafford of Pitbull.
En dan wordt het altijd opgeblazen en is ineens iedere hond van dat ras gevaarlijk.
Het is gewoon onzin! Ik ken genoeg honden van andere rassen die als 'lief' bekend staan die veel eerder een kind zouden bijten dan mijn honden.
De turkse en marokaanse kinderen bij mij in de buurt spelen met mijn honden en zelfs hun ouders vinden dat prima!!
Ik begin langzaam te denken dat Nederlanders hun hersens zijn verloren.
De turkse en marokaanse mensen hier kijken niet naar het ras, die weten maar al te goed hoe het is om gediscrimineerd te worden, zij kijken naar het karakter van de hond persoonlijk.
Daar kunnen veel Nederlanders nog wat van leren!!!
Mijn beste vrienden, mijn woefies
pi_33861465
Vind het ook een beetje jammer dat meteen elke stafford met papieren als pittbull afgeschilderd wordt. Heb ook het idee dat bijtincidenten met dit ras het gewoon goed doen in de media.
  maandag 9 januari 2006 @ 12:22:02 #125
138576 Amstaf
pi_33861724
Inderdaad, de media krijgt hier zoveel aandacht mee, dat ze het geweldig vinden om dit in het nieuws te brengen.
Waar gaat het toch naartoe met de wereld.
In Amerika zijn ze al voor een groot deel verbannen, in Zwitserland ook en zullen wij de volgende zijn?
Het doet echt zeer om te lezen hoe mensen over je honden praten.
Voor mij zijn mijn hondjes mijn kinderen.
Ze slapen bij me op bed, liggen naast de baby van mijn zusje aan haar handjes te likken, ze knuffelen zelfs met mijn cavia's!
Eén van mijn honden is eens in haar neus gebeten door een cavia, en echt hard hoor, maar die cavia leeft ook nog, ze heeft dat beestje niet eens willen doden.
Het zou niet in haar hoofd opkomen om te bijten.
pi_33862029
Afschieten die grafbeesten, allemaal!!!!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 9 januari 2006 @ 12:35:55 #127
138576 Amstaf
pi_33862076
Jou moeten ze afschieten, met je hersenloze reactie
pi_33862079
Heb inderdaad ergens gelezen dat in Zwitserland american staffords, maar ook bull-terriers en rottweilers verboden zijn. Maar in Amerika is de american staff ook verboden? Vreemd, vind de am staff toch een beetje een symbool voor Amerika, het ras komt toch daar vandaan?
  maandag 9 januari 2006 @ 12:37:32 #129
138576 Amstaf
pi_33862118
ja, in sommige delen van Amerika zijn ze verboden.
Dat is pas sinds kort hoor, maar dat is gekomen doordat er van die eikels rondlopen die massaal bezig zijn met hondengevechten.
Deze honden zijn levensgevaarlijk geworden door de agressie die erin is geraakt.
Hier zijn vele problemen door ontstaan waardoor daar ook de wetten worden aangescherpt.
De mens maakt het ras agressief.
pi_33862121
Natuurlijk wordt dit opgeblazen door de medie. dat is ook wel logisch. De media speelt in op de gevoelens van de samenleving. En welk dier is nou meer beladen dan de hond? Je hebt mensen die er van houden en mensen die ze haten. Wat altijd wel leuk is dat iedereen weet wat hij of zij zou doen, ondanks dat bij veel mensen de sitautie niet eens bekend is.

Hoe oud was de hond? Wat was de situatie daar? Wat voor opvoeding heeft hij gehad? Wat voor geschiedenis had de hond? Hoe reageert hij/zij op bepaalde situaties (bewegende handen/hysterisch geschreeuw, etc) ?

Het enige wat je eigenlijk tot nu toe kan zeggen is dat de eigenaar slecht heeft gehandeld. Hij had de hond aangelijnd moeten hebben en elke eigenaar weet dat hij/zij zijn hond altijd uit de buurt van kinderen moeten houden. Vooral het gezicht. Maar aan de andere kant zou ik hem ook wel begrijpen denk ik. Je eigen hond is toch altijd één van de liefste honden van de wereld en dan zie je zoiets daar niet in. Daarom moet je er ook altijd vanuit gaan dat er mensen zijn die bang zijn voor jouw honden. Zodoende zorg je altijd voor voldoende afstand.
  maandag 9 januari 2006 @ 12:39:58 #131
138576 Amstaf
pi_33862182
@Kamaguka,

Heb jij kinderen?
En wat voor kleur haar hebben zij?
Stel je voor dat jouw kinderen of die van je zussen of broers of welk familielid dan ook rood haar hebben. En een kind met rood haar vermoord een ander kind.
Wat zou jij zeggen als heel de wereld dan beweert dat alle kinderen met rood haar moeten worden afgemaakt omdat ze gevaarlijk zijn?
Dat is net zo belachelijk!
pi_33862229
Het probleem bij dit soort mensen is dat ze vaak geen geld overhebben voor een american staff met papieren, liever gaan ze naar een goedkopere broodfokker.
En wel moord en brand schreeuwen als de hond daarna wordt afgemaakt. Ik begrijp dat dus niet. Als je echt van dieren houdt heb je wel het geld over voor een 'legale' hond.
  maandag 9 januari 2006 @ 12:42:47 #133
138576 Amstaf
pi_33862257
@ Wolter,

Je hebt helemaal gelijk.
Maar ik vind dat mensen moeten inzien dat ook hun lieve troetel dier wel eens iets onverwachts kan doen.
Ook al weet ik dat mijn honden te vertrouwen zijn, ik hou ze altijd goed in de gaten.
Ik hou ze bij alle kinderen uit de buurt, behalve van mensen waarvan ik weet dat ze het geen probleem vinden.
En dan nog blijf ik goed opletten op de lichaamstaal van mijn honden.
Een hond kan altijd iets doen wat je niet verwacht.
Als eigenaren daar nou eens bij stil zouden staan, zouden veel bijtincidenten voorkomen kunnen worden.
  maandag 9 januari 2006 @ 12:44:19 #134
138576 Amstaf
pi_33862290
@nummer_zoveel,

Dat vind ik dus ook.
Je moet je laten informeren voor je een hond aanschaft.
En bij deze honden is het niet voor niets verplicht een stamboom te hebben.
Als je verkeerd fokt met dit ras, ja, dan kan je zeker een gevaarlijke hond in huis halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amstaf op 09-01-2006 12:50:38 ]
  maandag 9 januari 2006 @ 12:47:16 #135
138576 Amstaf
pi_33862584
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:16 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Jij draagt eerder bij tot het produceren van veel maagzuur, simpele ziel. Iemand die een hond of kat bezit, kan dus sowieso niet bijdragen tot de welvaart van dit land? Ach, uitspraak van een nerd die nietig van geest is met waarschijnlijk weinig vriendjes
  maandag 9 januari 2006 @ 13:07:53 #137
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_33863002
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef ChOas het volgende:

[..]

Laat mij een kat zien die een peuter uit z'n buggy sleurt...
Huiskatten kunnen wel peuters aanvallen:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1180329382027183116&q=cat+attacks
  maandag 9 januari 2006 @ 13:11:17 #138
138576 Amstaf
pi_33863130
Je hoort maar al te vaak dat een baby is gestikt, omdat de kat er bovenop gaat liggen slapen.
Maar daar gaat het toch niet om.
Een auto op straat kan ook een kind doodrijden, dat gebeurt ook vaak, moeten auto's dan ook maar verboden worden?
  maandag 9 januari 2006 @ 13:16:24 #139
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_33863313
Da's nou precies het geval als met die honden. Het ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat... en da's de reden waarom iets wel of niet een gevaar is voor anderen.

En dat van die katten die bovenop baby's gaan liggen... die moeten ze gewoon weghouden uit de kinderkamer.
pi_33863332
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Eigenaar laten inslapen gaarne.
Onzin.
pi_33863438
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:17 schreef WAT het volgende:
Onzin.
Ja, duh. Maar het wordt eens tijd dat de eigenaars van dit soort honden worden aangepakt, aangezien zij de werkelijke schuldigen zijn. Als je iemand neerschiet volstaat het vernietigen van het wapen ook niet.
  maandag 9 januari 2006 @ 13:26:24 #142
138576 Amstaf
pi_33863614
Er is wat onderzoek gedaan naar dit verhaal en ik kan mededelen dat het GEEN Amerikaanse Stafford was, maar een bastaard! Er zijn mensen (Connie via het staffordforum) naar de plek toegegaan om te kijken wat er nu gebeurt zou zijn. Diverse mensen hebben hun ook verteld dat de hond geenzins op hun hond leek, wat dus een Amerikaanse Stafford is. Daarnaast is de peuter niet uit zijn buggy gesleurd en gebeurde het ook niet midden op straat maar bij de voordeur en de mensen waren kennissen van elkaar die een praatje maakten.

Dus het was niet eens een American stafford!
De media vond het nodig om dit te beweren om weer lekker veel aandacht te krijgen!
  maandag 9 januari 2006 @ 13:28:40 #143
138576 Amstaf
pi_33863680
Barneveld, maandag.

Het anderhalfjaar oude jongetje dat door een American Staffordshire terrier uit zijn buggy werd gegrepen is buiten levensgevaar.

Volgens de politie is nog wel onduidelijk of het jochie blijvende schade aan de aanval van de hond zal overhouden.
Volgens de dierenarts die de hond heeft laten inslapen betrof het geen geval van hondsdolheid.
"Voor zover ik heb begrepen waren er ook nooit eerder problemen met de hond geweest " aldus de dierenarts van de groepspraktijk in Barneveld
pi_33864826
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:35 schreef Amstaf het volgende:
Jou moeten ze afschieten, met je hersenloze reactie
Bek houden vuile gore aso hondenbezitter... altijd maar alles afschuiven op anderen terwijl je zelf niet over straat durft zonder je geheime wapen

In laten slapen, die gore schijt en bijtbeesten... de zoveelste keer dat blijkt dat het gevaarlijke onbetrouwbare schijtmormels zijn... "dat doet die anders nooooit.." nee, tuurlijk niet sjon!!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 9 januari 2006 @ 14:15:28 #145
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_33864952
Ehm, ik geloof dat de Stafford niet op de lijst van "vuurgevaarlijk" staat...wat ik overigens wel vreemd vind.
Persoonlijk vind ik het mooie honden, maar na het zoveelste incident ga ik wel twijfelen ja...wie neemt er sowieso een hond mee uit Spanje?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_33865007
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Bek houden vuile gore aso hondenbezitter... altijd maar alles afschuiven op anderen terwijl je zelf niet over straat durft zonder je geheime wapen

In laten slapen, die gore schijt en bijtbeesten... de zoveelste keer dat blijkt dat het gevaarlijke onbetrouwbare schijtmormels zijn... "dat doet die anders nooooit.." nee, tuurlijk niet sjon!!
Doe eens even normaal, lees dit topic eens door of de regelgeving over de american stafford. Als ze allemaal zo gevaarlijk zouden zijn zoals jij beweert zou het vreemd zijn dat ze nog zijn toegestaan.

En ik blijf erbij: als dit kind door een herdershond of golden retriever in het gezicht was gebeten had dit het nieuws niet gehaald.
pi_33865100
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:15 schreef dribbel79 het volgende:
Ehm, ik geloof dat de Stafford niet op de lijst van "vuurgevaarlijk" staat...wat ik overigens wel vreemd vind.
Persoonlijk vind ik het mooie honden, maar na het zoveelste incident ga ik wel twijfelen ja...wie neemt er sowieso een hond mee uit Spanje?
Honden uit Spanje zijn onbetrouwbaarder dan honden uit Nederland?
  maandag 9 januari 2006 @ 14:20:29 #148
138576 Amstaf
pi_33865127
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Alsof ik mijn honden als een wapen zie, laat me niet lachen joh!
En ik loop vaak zat zonder ze over straat, dus waar haal jij het vandaan dat ik niet zonder ze over straat durf.

En wie is er nou aso, jij kan niet op een normale manier een gesprek voeren.
En daar krijg je van mij dus geen normale reactie op terug nee.
Ik heb honden ja, maar aso dat ben jij.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:22:08 #149
138576 Amstaf
pi_33865180
Lezen jullie eigenlijk wel alles?
Even terug heb ik neergezet dat het niet om een Stafford gaat!
Het blijkt dus helemaal geen stafford te zijn geweest.
Maar het kwaad is al geschied, mensen hebben hun oordeel al weer klaar helaas.
pi_33865221
http://www.astch.nl/

Regels met betrekking tot de aanschaf van een american staff. Ga in het menu naar de wetgeving, wordt je doorverwezen naar een site van het ministerie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')