abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33812109
BARNEVELD - Een anderhalf jaar oude peuter is zaterdagmiddag in Barneveld door een agressieve hond uit zijn buggy gesleurd en meters ver over de straat gesleept. De hond greep het kind in het gezicht, aldus een woordvoerder van de politie. Het jongetje is in ernstige toestand opgenomen in het ziekenhuis.

Het zou gaan om een hond van het type American Staffordshire Terriër. De 37-jarige eigenaar heeft verklaard dat hij de hond in Spanje heeft gekregen. De politie onderzoekt nog samen met de Algemene Inspectie Dienst of de soort voorkomt op de lijst van verboden rassen, zei de woordvoerder.

De aangevallen peuter was met zijn oma op stap. Volgens getuigen viel de hond schijnbaar zonder aanleiding het kleine kind in zijn wandelwagentje aan. Het dier liet het meegesleepte jongetje pas los toen omstanders hem fors aanpakten, aldus de politie. Het kind is eerst naar het ziekenhuis in Ede gebracht, maar later overgebracht naar het academisch ziekenhuis in Utrecht.

Nader onderzoek moet uitwijzen of de eigenaar van de hond strafbaar is. Het dier is meteen in beslag genomen. Een dierenarts heeft hem laten inslapen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:17:38 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_33812142
Nou, laat het hondenbashen maar weer beginnen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 januari 2006 @ 21:17:44 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_33812147
Mijn nachtmerrie

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33812239
Eigenaar laten inslapen gaarne.
pi_33812265
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:17 schreef static het volgende:
Nou, laat het hondenbashen maar weer beginnen.
niks tegen honden, maar wel tegen dat soort wazige kuthonden, en het soort eigenaren dat daarbij hoort
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:21:55 #6
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_33812313
'Ongelukjes' gebeuren nu eenmaal hè wanneer je compleet kapotgefokte van oorsprong wilde dieren als huisdier wilt houden...
pi_33812335
Die rasnaam komt me bekend voor, het lijkt me dat het verbieden van bepaalde rassen een oplossing is.
Vaak zijn trouwens mensen die hondenrassen niet willen verbieden, wel tegen het vuurwapenbeleid in de VS. Terwijl het feitelijk om hetzelfde gaat. Potentieele moordwapens uitbannen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 januari 2006 @ 21:24:48 #8
862 Arcee
Look closer
pi_33812428
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:16 schreef Bommel12 het volgende:
Nader onderzoek moet uitwijzen of de eigenaar van de hond strafbaar is.
Hoezo onderzoek?

Natuurlijk is die eigenaar godverdomme strafbaar.

Oprotten met die kuthonden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_33812477
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Inderdaad. Niks hondenbashen, door naar de verantwoordelijke.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:27:37 #10
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33812535
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:22 schreef Overlast het volgende:
Die rasnaam komt me bekend voor, het lijkt me dat het verbieden van bepaalde rassen een oplossing is.
Vaak zijn trouwens mensen die hondenrassen niet willen verbieden, wel tegen het vuurwapenbeleid in de VS. Terwijl het feitelijk om hetzelfde gaat. Potentieele moordwapens uitbannen.
Inderdaad, direct de handen van alle mensen afhakken!
Insert signature.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:28:05 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33812561
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:28:07 #12
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33812562
quote:
De politie onderzoekt nog samen met de Algemene Inspectie Dienst of de soort voorkomt op de lijst van verboden rassen, zei de woordvoerder.
Hoeveel werk is dit dan eigenlijk precies? Lijstje met 30 verschillende types even doorlezen? Waarschijnlijk is het niet zo makkelijk om een medewerker van justitie te vinden die kan lezen ofzo.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:28:11 #13
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_33812564
quote:
Vaak zijn trouwens mensen die hondenrassen niet willen verbieden, wel tegen het vuurwapenbeleid in de VS.
Logisch. Honden zijn hier ingeburgerd, wapens niet. In de VS zijn beiden ingeburgerd, vandaar dat wapens daar iets vanzelfsprekender zijn... Dat krijg je er niet makkelijk uit. De vraag blijft natuurlijk of je een complete diersoort wil uitroeien, vanwege een paar incidentjes. In dat geval ken ik nog wel een zoogdier met de nodige incidentjes
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:28:40 #14
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33812584
quote:
Het zou gaan om een hond van het type American Staffordshire Terriër.
Benieuwd of Bush ook eist dat deze crimineel uitgeleverd wordt aan de VS...
Insert signature.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 januari 2006 @ 21:29:34 #15
862 Arcee
Look closer
pi_33812626
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:28 schreef MrTorture het volgende:
In dat geval ken ik nog wel een zoogdier met de nodige incidentjes
Klopt, mensen zijn verschrikkelijk.

Uitzonderingen daargelaten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_33812743
quote:
Nee. De meeste bijtincidenten gebeuren nog altijd met 'gewone' honden. Golden Retrievers, asbakkenrasjes, Labradors...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:33:40 #17
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_33812776
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee. De meeste bijtincidenten gebeuren nog altijd met 'gewone' honden. Golden Retrievers, asbakkenrasjes, Labradors...
Maar bij aan-flarden-scheur-incidenten zal die verhouding toch wel iets anders liggen?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:37:34 #18
64781 bonke
pipo koeie
pi_33812901
quote:

[..]

en negen van de tien keer heeft een kind tijdens zo'n incident een vinger in de neus van de hond gedouwt
van dit soort honden weet je dat ze beter met kinderen kunnen worden opgevoed dan bv terriers,
rotweilers en dobermans

[ Bericht 1% gewijzigd door bonke op 07-01-2006 21:45:57 ]
pies on joe toe
pi_33813007
quote:

[..]

dat zal best zo wezen, maar de verhouding "gewone hond" en zo'n doorgefokt monster is dan ook zo'n beetje 100 tegen 1
pi_33813013
Valt dit ras ook niet onder de 'aangelijnd en muilkorf'-regeling?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:44:32 #21
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_33813141
Zo dit is een van de vele redenen waarom ik honden haat.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_33813175
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:44 schreef boekenworm het volgende:
Zo dit is een van de vele redenen waarom ik honden haat.
Mensen die niet kunnen opvoeden, of het nu om hun huisdieren of kinderen gaat, zijn wat mij betreft veel beter aan te spreken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:47:17 #23
15080 static
pi_33813243
quote:

[..]

Precies.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:52:31 #24
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_33813448
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mensen die niet kunnen opvoeden, of het nu om hun huisdieren of kinderen gaat, zijn wat mij betreft veel beter aan te spreken.
Mensen die dieren fokken kun je veel beter aanspreken. Ze kunnen beter alle dieren die niet terug kunnen in de natuur afmaken. Want deze zijn toch enkel gefokt op genetische mankementen.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_33813985
Het blijven beesten, wmb mogen ze allemaal aan de muilkorf.
pi_33814005
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:52 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Mensen die dieren fokken kun je veel beter aanspreken. Ze kunnen beter alle dieren die niet terug kunnen in de natuur afmaken. Want deze zijn toch enkel gefokt op genetische mankementen.
Je hebt gelijk. De mens moet dan ook ineens afgemaakt worden, bij ons treedt er immers al 10.000 jaar geen natuurlijke selectie meer op, en wij zitten pas écht vol genetische mankementen.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_33814031
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:40 schreef Bullpit het volgende:

[..]

dat zal best zo wezen, maar de verhouding "gewone hond" en zo'n doorgefokt monster is dan ook zo'n beetje 100 tegen 1
Bullpit als nickname nemen en honden haten
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:09:26 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33814068
quote:

[..]

Dat is dan weer onzin

Vind maar eens 5 nieuwsberichten met bijt incidenten met labradors of retrievers
pi_33814090
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Bullpit als nickname nemen en honden haten
een bullpit is toch geen hond
pi_33814138
Wat ik weet van de nederlandse hondenwetgeving is:
-Er bestaat een officiele lijst met een 30-tal hondenrassen die als gevaarlijk geclasseerd staan.
-Alle honden vanop deze lijst moeten raszuiver zijn, m.a.w. je moet een officeel erkende raszuivere stamboom kunnen voorleggen, en je mag niet kweken met andere rassen
-Als jouw "gevaarlijke" hond iets verkeerd doet ben je meer aansprakelijk dan als je een gewone hond hebt.
-Als jouw "gevaarlijke" hond iets verkeerd doet mag je nooit meer een gevaarlijke hond houden.
-Als ik als belg naar nederland ga met mijn stafford moet ik zijn stamboom meenemen; als nederlandse agenten die stamboom vragen en ik kan hem niet voorleggen mogen ze mijn hond in beslag nemen of desnoods zelfs terplekke afmaken.
pi_33814177
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat is dan weer onzin

Vind maar eens 5 nieuwsberichten met bijt incidenten met labradors of retrievers
Het is nu eenmaal zo dat incidenten met pitbulls/staffords veel makkelijker de media halen, juist omdat het pitbulls/staffords zijn. Vergelijk het maar met vreemdelingen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:24:29 #32
15080 static
pi_33814629
quote:

[..]

Die zul je niet vinden omdat dat geen nieuws is; indien er een ras als deze bij betrokken is is dat het wel.
pi_33814742
quote:
Dat is dan weer onzin

Wat al eerder gezegd is, dat wordt als minder nieuwswaardig beschouwd omdat men dat ziet als uitzonderingen. Het is een beetje zoals met de 'getinte' daders van misdrijven...
pi_33815129
De Dierenbescherming is altijd van mening geweest dat honden niet agressief worden geboren. Ze worden dat gemaakt door een verkeerde opvoeding. Een belangrijk deel van de bijtincidenten met honden in Nederland vindt in huiselijke kring plaats. Vaak gaat het dan om honden als Golden Retrievers en Labradors en zeker niet om de vier hierboven genoemde rassen. Vooral asielen zijn in hun nopjes met het besluit van Veerman. Zij waren terecht bang dat honden die verboden zouden worden bij hen zouden worden gedumpt zonder kans op herplaatsing.

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=529&sid=7
pi_33815464
En je kunt nog even googlen op 'meeste bijtincidenten' en dan kom je erachter dat de Golden Retriever al een poos op nummer 1 staat. Daar zijn er natuurlijk ook veel meer van, maar het blijft frappant dat je dat dus niet in de media hoort...
pi_33816375
Dit is inderdaad een heel treurig incident. Vooral omdat schijnt dat de hond zonder reden aan heeft gevallen. Wat je helaas ook heel vaak hoort, zijn de gevallen dat honden bijten, nadat ze constant getreiterd werden. Zelfs dan krijgt de hond de schuld. Ik hoop in ieder geval dat die peuter er weer bovenop komt en dat de eigenaar van de hond flink wordt aangepakt.
pi_33816489
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En je kunt nog even googlen op 'meeste bijtincidenten' en dan kom je erachter dat de Golden Retriever al een poos op nummer 1 staat. Daar zijn er natuurlijk ook veel meer van, maar het blijft frappant dat je dat dus niet in de media hoort...
een bijtincident is wel even wat anders dan wat hier aan de hand is natuurlijk, als een Golden Retriever er met een kind vandoor gaat en het levensgevaarlijk verwond dan komt dat ook echt wel in het nieuws.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:14:38 #39
15080 static
pi_33816657
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:07 schreef Rasje het volgende:
Vooral omdat schijnt dat de hond zonder reden aan heeft gevallen.
Dat kan ik me dus niet voorstellen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 januari 2006 @ 23:15:59 #40
862 Arcee
Look closer
pi_33816723
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:14 schreef static het volgende:
Het zijn beesten.
pi_33817548
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:14 schreef static het volgende:

[..]

Ik heb ook "schijnt" geschreven. Ik ben zelf een hondenliefhebster (heb er zelf ook eentje), maar sommige honden zijn door het doorfokken echt helemaal verziekt, waardoor er wel eens een exemplaar tussen kan zitten die iets "fouts" in de kop heeft zitten. Uiteindelijk ook de schuld van de mens, maar ja, sommige rassen zijn nu eenmaal in trek en er moet aan de vraag voldaan worden...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:39:13 #42
15080 static
pi_33817567
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het zijn beesten.
Katten, muizen en woestijnratjes ook.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:40:52 #43
15080 static
pi_33817610
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:38 schreef Rasje het volgende:

[..]

Ik heb ook "schijnt" geschreven. Ik ben zelf een hondenliefhebster (heb er zelf ook eentje), maar sommige honden zijn door het doorfokken echt helemaal verziekt, waardoor er wel eens een exemplaar tussen kan zitten die iets "fouts" in de kop heeft zitten. Uiteindelijk ook de schuld van de mens, maar ja, sommige rassen zijn nu eenmaal in trek en er moet aan de vraag voldaan worden...
Ben ik met je eens, maar geen enkel exemplaar valt volgens mij iemand zo maar out of the blue aan.
Misschien is hij gewoon bang voor een buggy.

Wat niet wegneemt dat de eigenaar schuldig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')