niks tegen honden, maar wel tegen dat soort wazige kuthonden, en het soort eigenaren dat daarbij hoortquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:17 schreef static het volgende:
Nou, laat het hondenbashen maar weer beginnen.
Hoezo onderzoek?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:16 schreef Bommel12 het volgende:
Nader onderzoek moet uitwijzen of de eigenaar van de hond strafbaar is.
Inderdaad. Niks hondenbashen, door naar de verantwoordelijke.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Eigenaar laten inslapen gaarne.
Inderdaad, direct de handen van alle mensen afhakken!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:22 schreef Overlast het volgende:
Die rasnaam komt me bekend voor, het lijkt me dat het verbieden van bepaalde rassen een oplossing is.
Vaak zijn trouwens mensen die hondenrassen niet willen verbieden, wel tegen het vuurwapenbeleid in de VS. Terwijl het feitelijk om hetzelfde gaat. Potentieele moordwapens uitbannen.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Eigenaar laten inslapen gaarne.
Hoeveel werk is dit dan eigenlijk precies? Lijstje met 30 verschillende types even doorlezen? Waarschijnlijk is het niet zo makkelijk om een medewerker van justitie te vinden die kan lezen ofzo.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:16 schreef Bommel12 het volgende:
De politie onderzoekt nog samen met de Algemene Inspectie Dienst of de soort voorkomt op de lijst van verboden rassen, zei de woordvoerder.
Logisch. Honden zijn hier ingeburgerd, wapens niet. In de VS zijn beiden ingeburgerd, vandaar dat wapens daar iets vanzelfsprekender zijn... Dat krijg je er niet makkelijk uit. De vraag blijft natuurlijk of je een complete diersoort wil uitroeien, vanwege een paar incidentjes. In dat geval ken ik nog wel een zoogdier met de nodige incidentjesquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:22 schreef Overlast het volgende:
Vaak zijn trouwens mensen die hondenrassen niet willen verbieden, wel tegen het vuurwapenbeleid in de VS.
Benieuwd of Bush ook eist dat deze crimineel uitgeleverd wordt aan de VS...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:16 schreef Bommel12 het volgende:
Het zou gaan om een hond van het type American Staffordshire Terriër.
Klopt, mensen zijn verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:28 schreef MrTorture het volgende:
In dat geval ken ik nog wel een zoogdier met de nodige incidentjes
Nee. De meeste bijtincidenten gebeuren nog altijd met 'gewone' honden. Golden Retrievers, asbakkenrasjes, Labradors...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:22 schreef Overlast het volgende:
Die rasnaam komt me bekend voor, het lijkt me dat het verbieden van bepaalde rassen een oplossing is.
Maar bij aan-flarden-scheur-incidenten zal die verhouding toch wel iets anders liggen?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. De meeste bijtincidenten gebeuren nog altijd met 'gewone' honden. Golden Retrievers, asbakkenrasjes, Labradors...
en negen van de tien keer heeft een kind tijdens zo'n incident een vinger in de neus van de hond gedouwtquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. De meeste bijtincidenten gebeuren nog altijd met 'gewone' honden. Golden Retrievers, asbakkenrasjes, Labradors...
dat zal best zo wezen, maar de verhouding "gewone hond" en zo'n doorgefokt monster is dan ook zo'n beetje 100 tegen 1quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen opvoeden, of het nu om hun huisdieren of kinderen gaat, zijn wat mij betreft veel beter aan te spreken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:44 schreef boekenworm het volgende:
Zo dit is een van de vele redenen waarom ik honden haat.
Precies.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mensen die dieren fokken kun je veel beter aanspreken. Ze kunnen beter alle dieren die niet terug kunnen in de natuur afmaken. Want deze zijn toch enkel gefokt op genetische mankementen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen opvoeden, of het nu om hun huisdieren of kinderen gaat, zijn wat mij betreft veel beter aan te spreken.
Je hebt gelijk. De mens moet dan ook ineens afgemaakt worden, bij ons treedt er immers al 10.000 jaar geen natuurlijke selectie meer op, en wij zitten pas écht vol genetische mankementen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:52 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Mensen die dieren fokken kun je veel beter aanspreken. Ze kunnen beter alle dieren die niet terug kunnen in de natuur afmaken. Want deze zijn toch enkel gefokt op genetische mankementen.
Bullpit als nickname nemen en honden hatenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:40 schreef Bullpit het volgende:
[..]
dat zal best zo wezen, maar de verhouding "gewone hond" en zo'n doorgefokt monster is dan ook zo'n beetje 100 tegen 1
Dat is dan weer onzinquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
een bullpit is toch geen hondquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Bullpit als nickname nemen en honden haten![]()
Het is nu eenmaal zo dat incidenten met pitbulls/staffords veel makkelijker de media halen, juist omdat het pitbulls/staffords zijn. Vergelijk het maar met vreemdelingen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is dan weer onzin
Vind maar eens 5 nieuwsberichten met bijt incidenten met labradors of retrievers
Die zul je niet vinden omdat dat geen nieuws is; indien er een ras als deze bij betrokken is is dat het wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Vind maar eens 5 nieuwsberichten met bijt incidenten met labradors of retrievers
Wat al eerder gezegd is, dat wordt als minder nieuwswaardig beschouwd omdat men dat ziet als uitzonderingen. Het is een beetje zoals met de 'getinte' daders van misdrijven...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:09 schreef SHE het volgende:
Dat is dan weer onzin
een bijtincident is wel even wat anders dan wat hier aan de hand is natuurlijk, als een Golden Retriever er met een kind vandoor gaat en het levensgevaarlijk verwond dan komt dat ook echt wel in het nieuws.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En je kunt nog even googlen op 'meeste bijtincidenten' en dan kom je erachter dat de Golden Retriever al een poos op nummer 1 staat. Daar zijn er natuurlijk ook veel meer van, maar het blijft frappant dat je dat dus niet in de media hoort...
Dat kan ik me dus niet voorstellen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:07 schreef Rasje het volgende:
Vooral omdat schijnt dat de hond zonder reden aan heeft gevallen.
Het zijn beesten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:14 schreef static het volgende:
Dat kan ik me dus niet voorstellen.
Ik heb ook "schijnt" geschreven. Ik ben zelf een hondenliefhebster (heb er zelf ook eentje), maar sommige honden zijn door het doorfokken echt helemaal verziekt, waardoor er wel eens een exemplaar tussen kan zitten die iets "fouts" in de kop heeft zitten. Uiteindelijk ook de schuld van de mens, maar ja, sommige rassen zijn nu eenmaal in trek en er moet aan de vraag voldaan worden...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:14 schreef static het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus niet voorstellen.
Katten, muizen en woestijnratjes ook.quote:
Ben ik met je eens, maar geen enkel exemplaar valt volgens mij iemand zo maar out of the blue aan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:38 schreef Rasje het volgende:
[..]
Ik heb ook "schijnt" geschreven. Ik ben zelf een hondenliefhebster (heb er zelf ook eentje), maar sommige honden zijn door het doorfokken echt helemaal verziekt, waardoor er wel eens een exemplaar tussen kan zitten die iets "fouts" in de kop heeft zitten. Uiteindelijk ook de schuld van de mens, maar ja, sommige rassen zijn nu eenmaal in trek en er moet aan de vraag voldaan worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |