abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2006 @ 18:59:35 #26
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33874660
Bedankt voor jullie reacties.

Wat jij zegt is inderdaad ook in grote lijnen wat mijn afdelingsleider zei, Thaleia. Tja.. ik realiseerde me dat ook met dat gesprekje onder 4 ogen. Als die echt helemaal ergens op een roze wolk zweeft, je weet maar nooit wat ze in haar hoofd haalt om te gaan vertellen. Of juist door de afwijzing (want zo zal het natuurlijk op haar overkomen) misschien als wraak. En dan sta ik daar met mijn goed fatsoen

Gewoon maar es negeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Baba-O-Riley op 09-01-2006 19:39:20 ]
.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:41:52 #27
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33876499
Niet negeren kan ik je aanraden. Dan speel je hard to get. Gewoon zeggen. En zo snel mogelijk, dan neemt het niet te grote vormen aan. En achja wraak, daar moet je dan maar niet vanuit gaan.
pi_33883627
quote:
Bovendien wordt alle mannelijke leraren afgeraden een gesprek onder 4 ogen met leerlinges te hebben....
Wtf? Zijn we al naar zo'n maatschappij gegaan?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_33884337
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:43 schreef thaleia het volgende:

Had ooit een collega die sprekend leek op Brad Pitt Die liet mij al niet geheel koud, laat staan al die leerlingen
Dat doet me herinneren aan een ex-collega van mij
Begonnen alle meisjes op de speelplaats te joelen als hij tevoorschijn kwam. De leerlingen gingen opeens ook héél graag naar geschiedenis en vonden het een superbelangrijk vak (waarmee ik niet wil zeggen dat het niet belangrijk is, maar je begrijpt me wel)

Hij heeft het volgens mij allemaal genegeerd (hij was ook maar tijdelijk) maar ik weet niet of hij ook zo'n bekentenissen heeft gehoord.

Ik zou die persoon gewoon behandelen zoals ik de rest van de klas behandel. Ik heb ook wel een leerling die alles zou doen voor mij (boekentas dragen, kopies dragen, deur openhouden, ...) en me telkens vraagt hoe het met me gaat als hij me tegenkomt en mijn verjaardag blijft onthouden, maar ik behandel die jongen gewoon zoals elke andere leerling.
pi_33885945
Ik wil ook wel iemand die mijn tas draagt. Hij is vrij zwaar en ik krijg maar geen kast om die rotzooi op te bergen.

Uiteraard kan je je het beste professioneel opstellen. De verliefdheid gaat wel over.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_33905234
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:01 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Wtf? Zijn we al naar zo'n maatschappij gegaan?
Het is wel een beetje triest, inderdaad. Maar wel de waarheid
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_33908469
Ik vind het een beetje moeilijk om hier te reageren, maar omdat ik zelf ook te maken heb met de bovenstaande situatie, leek het me wel verstandig. Ik ben zelf namelijk verliefd op mijn leraar. Ik zou niet weten of hij het weet, maar een paar mensen uit mijn omgeving weten het in elk geval wel. Om eerlijk te zijn kan ik je niet aanraden om onder 4 ogen met de leerling te gaan praten. De verliefdheid gaat heus niet over als jij een gesprek met haar hebt gehad, het is echter wel erg confronterend. Misschien is het namelijk wel lang niet zo hevig als zij het doet lijken en maak jij er een groter probleem van. Ook denk ik niet dat de leerling zich er onbewust van is dat een relatie onmogelijk is. Zo weet ik zelf donders goed dat dit echt een van de meest onmogelijke situaties ooit is, maar dat maakt het niet makkelijker en zorgt er zeker niet voor dat de verliefdheid ophoudt. Persoonlijk ben ik dus van mening dat je met een gesprek echt niets oplost en het misschien zelfs alleen maar erger maakt.

In principe is mijn advies, als 'andere kant', dus om gewoon totaal niets te doen. Niet negeren, daar gaat ze zich waarschijnlijk alleen maar kutter door voelen (en gaat het denk ik ook niet van over), maar ook geen gesprek met haar aangaan. Als je over een (lange) tijd nog merkt dat het echt zo hevig is, zou je er misschien over na kunnen gaan denken.

Maargoed, enkel advies van een ervaringsdeskundige
Dan maar zo
  dinsdag 10 januari 2006 @ 17:19:08 #33
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_33908801
Bedankt voor de reacties. Ze is vandaag uit zichzelf opeens naar mijn afdelingsleider gestapt met de vraag of "dat" vreemd was. Mijn afdelingsleider heeft met haar gepraat en om een lang verhaal kort te maken: hij heeft haar duidelijk gemaakt dat het toch nooit wat zal worden, omdat ik leraar ben (en ouder), etc, en dat ze het ook voor zichzelf moest houden. Want nu begint langzaam de halve school er lucht van te krijgen. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Heb ook voor mezelf besloten om er niks aan te gaan doen. Time is a healer.

Wat een situatie hey... ik heb er voorheen wel eens wat lacherig over gedaan, maar nu het mezelf overkomt heb ik toch zoiets van .. *slik*...
.
pi_33909199
Behandel de leerling zoals alle leerlingen. Ga in op concreet storend gedrag als dat noodzakelijk is, niet op de "verliefdheid" op zich.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_33913426
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:19 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ze is vandaag uit zichzelf opeens naar mijn afdelingsleider gestapt met de vraag of "dat" vreemd was. Mijn afdelingsleider heeft met haar gepraat en om een lang verhaal kort te maken: hij heeft haar duidelijk gemaakt dat het toch nooit wat zal worden, omdat ik leraar ben (en ouder), etc, en dat ze het ook voor zichzelf moest houden. Want nu begint langzaam de halve school er lucht van te krijgen. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Heb ook voor mezelf besloten om er niks aan te gaan doen. Time is a healer.
Wat goed van haar dat ze zelf initiatief heeft genomen! Het lijkt me dat ze vanaf nu wel goed in de gaten heeft waar de grenzen liggen.

Ik werk nu drie dagen in de week, omdat ik één van mijn scholen heb opgezegd, en het zet me aan het denken. De vacatures voor geschiedenis liggen niet voor het oprapen. Daarom is het erg lastig, tot nu toe is het dus niet gelukt, een baan te vinden in mijn eigen stad. Daarnaast is het ook nog eens moeilijk om een vacature te vinden van ongeveer 20 uur, met daarbij ook eerstegraadsuren. Dat is nu eenmaal wel wat ik erg graag wil.

Ik heb er voor nu genoegen meegenomen dat ik op die drie dagen een lange reistijd heb. Voordeel van die school is dat ik in de bovenbouw Havo/VWO leesgeef en dus veel ervaring op kan doen. Maar, ik ben niet van plan dit nog een schooljaar te doen, het valt me nu al behoorlijk zwaar. De vacatures die ik zie, zijn vaak maar voor tien uur, of iets in die richting. Dat schiet niet echt op. Met werk als museumdocent (vind ik wel erg leuk) is dat toch ook lastig te combineren, maar vooral financieel levert het me gewoon te weinig op, vind ik.

Daarom ga ik toch ook verder kijken en de komende tijd solliciteren op functies buiten het onderwijs. Tja.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:28:27 #36
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33945563
subtiele tvp

RaisinGirl . Ik vind jou ook, al zie ik je alleen op internet, al zo'n typisch voorbeeld van een goede docent. Jammer.
pi_33945732
Ik kom net bij de logopediste vandaan en die heeft (een van) mijn grootste angst(en) weggenomen. Qua stem kan ik het onderwijs gemakkelijk aan, terwijl het er eerst naar uit zag dat ik weer een andere opleiding moest zoeken. En ik vind het leuk. Nu hoef ik alleen nog even een paar extra uren aan mijn dag toe te voegen en dan komt alles goed.
Mon 'en!
pi_33945848
Ik hoef gelukkig niet naar logopedie, de meeste van mijn klasgenoten wel.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_33946088
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:38 schreef Svensational het volgende:
Ik hoef gelukkig niet naar logopedie, de meeste van mijn klasgenoten wel.
Ik ben er al een maand of drie, wekelijks. En het heeft dus effect.. ofzo. Het komt iig allemaal goed
Mon 'en!
pi_33946454
Vandaag 4 uur vergaderd over een nieuwe 'werkplein-concept' wat ze volgend jaar vanaf de brugklas in gaan voeren. Wordt weer een flinke klus administratie erbij.

Maar wel een uitdagende, nieuwe vorm van onderwijs inrichten.
pi_33946569
En wat houdt het werkplein-concept precies in?
pi_33947019
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:59 schreef leonieke het volgende:
En wat houdt het werkplein-concept precies in?
2 klassen (60 leerlingen) hebben een x aantal uur per vak een werkplein uur. Dat houdt zoveel in als dat een leerling bijvoorbeeld 3 uur Engels heeft, er 1 uur werkplein is. Heeft een leerling 4 uur wiskunde kan dit bijvoorbeeld 2 uur werkplein worden.

Op het werkplein werken ze dan met periodeplanners en taken waarmee ze met een vak naar keuze gewoon zelfstandig aan de slag moeten en nakijken. Hiernaast blijft ook het klassikale onderwijs nog gegeven worden. En dan elke vrijdag wordt gecontroleerd of ze hun taken van die week afhebben, zo niet is er ruimte ingecalculeerd voor reparatie/inhaal.

Het idee erachter is dat de manier van onderwijs verschuift naar eigen verantwoordelijkheid van de leerlingen, in plaats van de docent die alsmaar die kar met 30 leerlingen over de streep probeert te trekken.

Overigens ligt er nog geen vast concept. Vandaag met het team zitten discusseren over een ruwe opzet.
pi_33947376
Ik veronderstel dat dat wel voor leerlingen is die op een hoog niveau zitten? En moeten de leerlingen dan allemaal dezelfde oefeningen maken of is dat dan gedifferentieerd?

En de leerstof wordt dan ook ondervraagd tijdens toetsen en examens? Of is dat "extra leerstof"? Wordt het dan niet moeilijk om als leerkracht nog alle leerstof te zien?

Lijkt me wel een leuk idee alleen twijfel ik wat of de leerlingen al verantwoordelijk en/of zelfstandig genoeg zijn op die leeftijd? (de brugklas is toch rond 12 jaar ofzo?)
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:20:10 #44
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33947417
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:11 schreef Roellio het volgende:

[..]


Het idee erachter is dat de manier van onderwijs verschuift naar eigen verantwoordelijkheid van de leerlingen, in plaats van de docent die alsmaar die kar met 30 leerlingen over de streep probeert te trekken.

Overigens ligt er nog geen vast concept. Vandaag met het team zitten discusseren over een ruwe opzet.
Ben ik nou gek, of is dit gewoon Tweede Fase light? En aangezien dat ook weer afgeschaft gaat worden.. .
pi_33948871
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:19 schreef leonieke het volgende:
Ik veronderstel dat dat wel voor leerlingen is die op een hoog niveau zitten? En moeten de leerlingen dan allemaal dezelfde oefeningen maken of is dat dan gedifferentieerd?

En de leerstof wordt dan ook ondervraagd tijdens toetsen en examens? Of is dat "extra leerstof"? Wordt het dan niet moeilijk om als leerkracht nog alle leerstof te zien?

Lijkt me wel een leuk idee alleen twijfel ik wat of de leerlingen al verantwoordelijk en/of zelfstandig genoeg zijn op die leeftijd? (de brugklas is toch rond 12 jaar ofzo?)
Ze krijgen gewoon een planning van ons, en de stof wordt in het verlengde van het klassikaal onderwijs gegeven. En nee, dit wordt schoolbreed ingevoerd, dus óók op het VMBO.
pi_33948889
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:20 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ben ik nou gek, of is dit gewoon Tweede Fase light?
pi_33956536
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:51 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ze krijgen gewoon een planning van ons, en de stof wordt in het verlengde van het klassikaal onderwijs gegeven. En nee, dit wordt schoolbreed ingevoerd, dus óók op het VMBO.
Aan het begin van de week een zooitje taken krijgen dat je aan het einde van de week af moet hebben, met nog gewoon klassikale lessen en een aantal uren zelfstandig werken aan één van die taken naar keuze, heet toch dalton?
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_34005875
Ik was dit hele topic kwijt! Niet gezien dat die andere gesloten was en deze stond nog niet in my active topics. Maar daar ben ik weer

tvp dus
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zondag 15 januari 2006 @ 20:02:51 #49
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_34096127
Ik had deze hele topic niet gezien...., maar ik miste hem wel! Blij dat ik hem heb gevonden. Kan ik meteen vragen hoe men hier over de spw denkt. Ik zit er nu zelf op en ben er niet helemaal weg van, slechte organisatie, onduidelijkheid etc. Maar ik kan straks wel door naar de Pabo, dus het zit wel snor. Ik vroeg me alleen af hoe anderen over de spw denken. Ook de mensen die spw'ers op de Pabo in de klas hebben (gehad).
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_34131414
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 19:29 schreef RaisinGirl het volgende:
Daarom ga ik toch ook verder kijken en de komende tijd solliciteren op functies buiten het onderwijs. Tja.
Klote, want ik begrijp dat je het dus WEL erg leuk vindt? Vervelend dat er zo weinig en zulke kleine vacatures zijn. Enig idee in welke richting je het nu gaat zoeken?

Bij mij fluctueert het ook voortdurend: ik had vandaag bijvoorbeeld een heerlijke lesdag, maar daarna ging ik op de Postbanksite mijn maximale hypotheek laten berekenen.....tja en dan weet ik het allemaal niet zo goed meer hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')