abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33712079
Hoi, op bijna alle foto's die ik maak op mn vriendins kamer zijn lichtbollen te zien. Althans ik denk dat het dit zijn. Ook op andere plaatsen waar ik ben met mn vriendin zijn op foto's af en toe lichtbollen te zien. Hieronder een foto als voorbeeld. De muur ziet er zo vaag uit omdat het rare verf is waar je op ziet als je er langs gaat met je vinger enzo..
Is dit normaal, of komt dit niet vaak voor. Is het terug te leiden naar andere oorzaken?

Volledige foto..

Op verzoek heb ik nog meer foto's..

[ Bericht 9% gewijzigd door stefan2904 op 04-01-2006 23:42:18 ]
pi_33712129
ik heb het ook op heel veel foto's
pi_33712387
ehhhh... misschien stof / rook / etc .... ?
Het zullen vast geen entiteiten uit een andere realiteit zijn...
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:24:27 #4
104963 ETA
European Travel Author
pi_33712495
Heb je flits gebruikt? Zo ja, dan is het gewoon de flits die reflecteerd op het stofdeeltje, niet meer en niets minder.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_33712555
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:22 schreef BSEBEEST het volgende:
ehhhh... misschien stof / rook / etc .... ?
Het zullen vast geen entiteiten uit een andere realiteit zijn...
Rook iig niet. Stof zou kunnen, maar ik heb er bv ook 1 van buiten en van een hotelkamer waar het toch echt niet stoffig was. Ik doe alles om het te ontkrachten maar het is wel erg vreemd..
pi_33712575
Die bollen worden veroorzaakt door stof/sneeuw/regen etc. deeltjes in de lucht waartegen het licht van je flitser reflecteerd. Je camera is scherpgesteld op iets heel anders dus je ziet die deeltjes niet scherp, maar als een bolletje/vlekje.
Alle bomen zijn paars.
pi_33712646
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:24 schreef ETA het volgende:
Heb je flits gebruikt? Zo ja, dan is het gewoon de flits die reflecteerd op het stofdeeltje, niet meer en niets minder.
Ja bij deze wel, op andere foto's waar ik geen flits gebruik komt het ook, ook bij andere hoeken van de kamer. Elke foto die ik maak op haar kamer staan ze op, steeds ergens anders van plaats..
pi_33712811
n krijtbord op haar kamer? xD
I pwn u!
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:31:33 #9
104963 ETA
European Travel Author
pi_33712829
Of het binnen of buiten de foto word gemaakt, overal zweven kleine deeltjes in de lucht die de flits weerkaatsen. Dat verklaard natuurlijk ook waarom ze steeds op verschillende plekken te zien zijn.

En weet je heel erg zeker dat je fotos hebt met "lichtbollen" zonder flits? Kijk eens in de EXIF data om te zien of je toen flits hebt gebruikt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_33712986
De foto doet het niet?
Ich bin der Führer.
pi_33713103
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:31 schreef ETA het volgende:
Of het binnen of buiten de foto word gemaakt, overal zweven kleine deeltjes in de lucht die de flits weerkaatsen. Dat verklaard natuurlijk ook waarom ze steeds op verschillende plekken te zien zijn.

En weet je heel erg zeker dat je fotos hebt met "lichtbollen" zonder flits? Kijk eens in de EXIF data om te zien of je toen flits hebt gebruikt.
Als jij een random foto van je muur maakt of het met flits is of niet dan krijg je niet dit te zien. En het is nou niet extreem stoffig op haar kamer ofzo. Bovendien weerkaats stof niet het licht zodanig dat je dit soort circels krijgt. En ik weet het zeker dat die ene zonder flits is, de foto heb ik hier alleen niet. Die staat nog op de camera bij haar thuis.
pi_33713218
wat een belachelijk grote foto.
pi_33713230
wow Dude !!!
vervang die fotot door of een thumbnail of een link naar het plaatje..
een plaatje van 1600x1200 zijn we hier niet zo blij mee...
pi_33713301
vette vingers die zichtbaar worden d.m.v. infrarood licht o.i.d. ? (camera's zien een breder lichtspectrum als het menselijk oog)
pi_33713314
wow sick groot formaat
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
pi_33713331
ik zit hier op een 12 inch beeldschermpie
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:42:40 #17
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_33713352
lens schoon maken
good boobs bounce
pi_33713387
kerel die foto stelt niks voor, die bolletjes...

En nog volhouden ook amai!
pi_33713425
Ja maar ff verkleind en een linkje naar de volledige gemaakt .

Ik heb het ook met een ander fototoestel, bovendien is het elke keer ergens anders, ook als je er 2 snel achter elkaar maakt.
pi_33713458
Dat soort vlekken ken ik ook wel van fotos hoor. Volgens mij is dit nix bijzonders.
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:45:15 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33713467
post die foto waar je geen flitser hebt gebruikt maar wel deze bollen (orbs in de volksmond) ziet.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33713755
Overal dwarrelen piepkleine stofjes rond. Kijk maar eens in een willekeurige kamer als de zon door een kier in de gordijnen schijnt. Als zo'n stofje vlak voor je lens dwarrelt en de flits valt erop, dan zal er een heeeeeeeeeeeeeeeel onscherpe opname van een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein stofje te zien zijn. Iedere natuurkundige kan je uitleggen dat de vorm van die heeeeeeeeeeeeel onscherpe opname dan de vorm van het diafragma van je camera is. Meestal rond, maar soms ook bijvoorbeeld zeshoekig.

Hier vond ik een artikel erover. http://www.dcccs.org/blanke4.htm
pi_33713786
Nieuwe Robert
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_33714186
Okay duidelijk, ik zal morgen die foto zonder flits eens bekijken en posten. Begrijp me goed, ik denk niet dat ik paranormaal begaafd ben of mn vriendin ofzo, maar ik vond dit gewoon een vreemd verschijnsel. Daarom vraag ik jullie mening. Ik probeer het gewoon te verklaren..

Hier nog een paar foto's..
pi_33714443
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:52 schreef Micheleangelo het volgende:
Overal dwarrelen piepkleine stofjes rond. Kijk maar eens in een willekeurige kamer als de zon door een kier in de gordijnen schijnt. Als zo'n stofje vlak voor je lens dwarrelt en de flits valt erop, dan zal er een heeeeeeeeeeeeeeeel onscherpe opname van een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein stofje te zien zijn. Iedere natuurkundige kan je uitleggen dat de vorm van die heeeeeeeeeeeeel onscherpe opname dan de vorm van het diafragma van je camera is. Meestal rond, maar soms ook bijvoorbeeld zeshoekig.

Hier vond ik een artikel erover. http://www.dcccs.org/blanke4.htm
Ik kende deze lichtrondjes wel van fotos maar ik had geen flauw idee wat het was. Dit wat jij zegt is het vast wel. Het klinkt logisch.
pi_33714488
Tering het zijn gewoon stofdeeltjes
pi_33714582
Tis wel een zwarte muur. Zwart absorbeert al het licht dus zal de weerkaatsing tegen bepaalde stofdeeltjes extra naar voren komen ..
pi_33714650
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:09 schreef Ghostbuster het volgende:
Tering het zijn gewoon stofdeeltjes
jij wilde al in actie komen?
pi_33714678
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:13 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

jij wilde al in actie komen?
Ja ik had er 1 te pakken,maar had net zo goed, een Swiffer kunnen nemen
pi_33715032
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:14 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ja ik had er 1 te pakken,maar had net zo goed, een Swiffer kunnen nemen
Ik heb geen Swiffer mag ik jou dan gebruiken voor het vangen van stof?
pi_33715091
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:22 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Ik heb geen Swiffer mag ik jou dan gebruiken voor het vangen van stof?
pi_33715797
Als je een camera hebt met de mogelijkheid meerdere keren te flitsen (zoals rode ogen functie o.a.) dan kan je stof voor je lens/fliter zien. Dus dit is gewoon stof..
  donderdag 5 januari 2006 @ 05:40:40 #33
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33719636
Plaats eens foto's van orbs waar je geen flits gebruikt. Dit zijn 99.9999% gewoon stofdeeltjes die je flits terugkaatsen. Verder komen deze bollen extra veel voor bij gebruik van een digitale camera.
quote:
What percentage of orb photos are false?
As you might know there is a controversy concerning orbs in regards to authenticity. Although a lot of them are believed to be authentic, there are still many showing up as a result of airborne particles (dust) at the time of the flash. This happens in both indoor & outdoor shots. Because of this, it's making it really hard to disassociate the false positive orbs from the real ones. An example of airborne particles would be like opening a heavy curtain inside of a dark room to let in the light. Have you ever done that and seen all the dust in the beam of the light? Well dust can show up in pictures as orbs, especially when dust is close to the lens, and most especially with digital cameras. That's just one example, moisture (humidity), mold, & pollen are also contributors of false positive orb photos. Because of this, there is no real way to confirm authenticity with our present knowledge, therefore the consensus would have to be that most orb photos are false positives. Perhaps as many as 50-90 percent of orb photos are nothing more than the conditions at the time of the flash.

What should I look for in an orb photo?
As mentioned above there is no official way to determine authenticity of an orb within a photo but here are a few key elements to keep in mine. 1. A bright orb is more likely to be real than a faded one. 2. Multiple orbs in a single photo are most likely dust motes. 3. Orbs that are bright and show a vibrating effect within the photo are likely to be real. 4. A slight trail is also something to look for in determining true orbs.
http://www.ghoststudy.com/main/fakepageorbs.html
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 5 januari 2006 @ 06:02:27 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33719702
Ik denk dat je camera stuk is TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 5 januari 2006 @ 06:44:36 #35
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33719764
dit herinnert me wel aan een leuk verhaal. Deze zomer ben ik drie dagen samen met twee vrienden (paul en johan, grafisch ontwerper cq. communicatiebureau) naar Frankrijk geweest, naar het dorpje Domremy. Het was een soort studiereis voor een opdracht die we met z'n drieen uitvoerden (http://www.jehannedarc.fr is een deel van het resultaat) ivm het vermeende tempeliersverleden van Jeanne d'Arc. Die drie dagen hebben we met paul's digitale camera honderden foto's gemaakt. Op de eerste avond hebben we die foto's bekeken en heeft hij de volgende foto's bijna gewist omdat hij ze mislukt achtte (er zijn er nog een paar meer):

-- op verzoek van user foto's verwijdert --

[ Bericht 60% gewijzigd door Mirage op 16-02-2006 19:13:05 ]
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:49:03 #36
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33720922
Kijk en dat zijn nou eens echte orbs! Geen stofdeeltjes! Nada!

Zo zie je ze niet vaak!
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33726295
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:49 schreef Ticker het volgende:
Kijk en dat zijn nou eens echte orbs! Geen stofdeeltjes! Nada!

Zo zie je ze niet vaak!
Wat zijn "echte" orbs dan? Vochtdeeltjes? Vuil op de lens?
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:33:56 #38
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33728491
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:16 schreef stefan2904 het volgende:
Hoi, op bijna alle foto's die ik maak op mn vriendins kamer zijn lichtbollen te zien. Althans ik denk dat het dit zijn. Ook op andere plaatsen waar ik ben met mn vriendin zijn op foto's af en toe lichtbollen te zien. Hieronder een foto als voorbeeld. De muur ziet er zo vaag uit omdat het rare verf is waar je op ziet als je er langs gaat met je vinger enzo..
Is dit normaal, of komt dit niet vaak voor. Is het terug te leiden naar andere oorzaken?

[afbeelding]

Volledige foto..

Het is waarschijnlijk licht dat op de lens valt, en zo een bolletje veroorzaakt. Had ik laatst ook, en ik kon eerst ook niet bedenken wat het was haha. Ga maar eens naast een kerstboom met verlichting staan en maak dan maar eens een foto. Dan heb je er een heleboel.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_33729628
Misschien zijn het de orbs van een meisje die in die kamer dood is gegaan.....

Nee maar serieus, maak je lens schoon
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 januari 2006 @ 15:10:30 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33729690
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:44 schreef stefan2904 het volgende:
Ja maar ff verkleind en een linkje naar de volledige gemaakt .

Ik heb het ook met een ander fototoestel, bovendien is het elke keer ergens anders, ook als je er 2 snel achter elkaar maakt.
stof dwarreld he
pi_33735865
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

stof dwarreld he
Ik denk dat het eerder dwarrelt. Net zoals niemand ooit "kijkd", of iets "zied" gebeuren of op straat "loopd".

Sorry - maar domme spelfouten zetten mij op mijn achterste benen. Niets persoonlijks.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 januari 2006 @ 18:47:28 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33738023
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Micheleangelo het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder dwarrelt. Net zoals niemand ooit "kijkd", of iets "zied" gebeuren of op straat "loopd".

Sorry - maar domme spelfouten zetten mij op mijn achterste benen. Niets persoonlijks.
Opgodverredomstralen tering mongool voordat ik je hart eruit ruk en op straat vertrap om het vervolgens aan de eerste schurfterige straathond te voeren.

*trots* geen typo.
pi_33738196
Ik heb ook een foto vol met orb's, maar dat kwam door het temperatuursverschil kamera/buitenlucht.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33742215
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Opgodverredomstralen tering mongool voordat ik je hart eruit ruk en op straat vertrap om het vervolgens aan de eerste schurfterige straathond te voeren.

*trots* geen typo.
Ik heb geen hart. Maar mijn complimenten - geen enkele fout, ondanks alle emoties. Klasse!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 januari 2006 @ 20:42:33 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33742306
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:39 schreef Micheleangelo het volgende:

[..]

Ik heb geen hart. Maar mijn complimenten - geen enkele fout, ondanks alle emoties. Klasse!
Emotie?
In tegenstelling tot jou sta ik niet direkt op mijn 'achterste benen' (wat overigens een zeer latent homosexuele uitdrukking is, maar dat terzijde) bij het zien van een getikt tekstje met 1 foutje .
pi_33769145
Ook nog een leuke anekdote:

Ik was met mn vriendin op vakantie in rome ( samen met dr pa en zus en broer ) en we hadden een tripje naar een soort dodenstad ergens net buiten rome. Dus ik ook met mn kodak 30 euro aldi camera fotos gemaakt en wat bleek alleen op foto's in de catacomben waren bolletjes te zien :|

GEESTEN GEESTEN ! WOA WOA -_-

Ik lachen natuurlijk ( mn geesten wat doe je ) en uitleggen dat het stof is en camera brandpuntafstand lalala enz enz.

Niemand geloofde me

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2006 16:07:28 ]
pi_33769189
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:07 schreef SuperFruitig het volgende:
Ook nog een leuke anekdote:

Ik was met mn vriendin op vakantie in rome ( samen met dr pa en zus en broer ) en we hadden een tripje naar een soort dodenstad ergens net buiten rome. Dus ik ook met mn kodak 30 euro aldi camera fotos gemaakt en wat bleek alleen op foto's in de catacomben waren bolletjes te zien :|

GEESTEN GEESTEN ! WOA WOA -_-

Ik lachen natuurlijk ( mn geesten wat doe je ) en uitleggen dat het stof is en camera brandpuntafstand lalala enz enz.

Niemand geloofde me
De conclusie uit dit matige verhaal is trouwens:

HET IS STOF!

Slotje
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:10:22 #48
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33769256
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:08 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

De conclusie uit dit matige verhaal is trouwens:

HET IS STOF!

Slotje
En vooral digitale camera's hebben er last van. En al helemaal als ze foto's met flits nemen .
pi_33769795
quote:
De combinatie van het kleine oppervlak van de digitale camera CCD, een korte afstand tussen lens en flitser, een lens met heel korte brandpuntafstand en door flitslicht fel verlichte stofdeeltjes vlak voor de lens. Die factoren samen kunnen er voor zorgen dat er storende lichtvlekjes in de digitale opname voorkomen. Afhankelijk van de opname omstandigheden kan het effect variëren van een enkel digitaal retoucheerbaar vlekje tot een serie vlekken die de opname bijna onbruikbaar maken. Het verschijnsel is sterker maarmate zich meer stof en vuildeeltjes in de ruimte bevindt en het te fotograferen onderwerp donkerder is of minder belicht. Het gaat hier niet om een verschijnsel dat wijst op een defect of verkeerde constructie van een camera. Wel is het zo dat bepaalde type cameras zoals degene met FIXED FOCUS ipv AUTOFOCUS, hier beduidend meer last van hebben!!!!!, dit door onderstaand verhaaltje uitgelegd!!!

Het in de conventionele fotografie populaire kleinsbeeldformaat heeft een beelddiagonaal van meer dan 4 centimeter, een standaardlens heeft daarbij een brandpunt van ongeveer 50 mm. De CCD van een compacte digitale fotocamera heeft een diagonaal van zo'n 7 millimeter. Een gebruikelijk brandpunt is daarbij 8mm. Bij lenzen met zulke korte brandpunten is de lensopening eveneens heel klein. Daardoor worden objecten vlak voor de lens duidelijker afgebeeld dan het geval is met langer brandpunt lenzen met een grotere opening.

Stofdeeltjes en flitslicht

In ruimten die niet speciaal als stofvrije ruimte zijn ingericht zoals in laboratoria voorkomt zweven altijd wel stof- of huiddeeltjes in het rond. Soms zijn die met het blote oog zichtbaar. Bijvoorbeeld wanneer de ruimte donker is en er een straal helder zonlicht door een kier tussen gordijnen naar binnen valt. Die, meestal niet met oog waarneembare deeltjes spelen een rol bij het beschreven verschijnsel.

Flitslicht en helderheid.

Flitslicht vervangt daglicht of veel kunstlicht maar heeft een ander karakter. Kenmerkend is het geringe oppervlak waar het licht vandaan komt en het met toenemende afstand van de flitser sterk afnemend licht. De helderheid van flitslicht neemt af met het kwadraat van de afstand ofwel, bij twee keer verder weg resteert nog maar een vierde deel van het licht. Bij compacte camera's met ingebouwde flitser is het licht vlak voor de lens dus zeer fel, een meter verder een heel stuk minder.

Effect op digitale opname

Een stofdeeltje vlak bij de lens kan door de flitser dus zeer fel worden verlicht en als wit beelddeel door de CCD worden waargenomen Omdat op het beeldscherm of in een afdruk het CCD beeld sterk wordt vergroot wordt ook het lichtvlekje van een stofdeeltje sterk vergroot. Bij veel stofdeeltjes kunnen dat dus ook veel lichtvlekjes zijn.

Oplossingen:

Let op de maximale afstand tot het te fotograferen onderwerp waarbij het flitslicht effect heeft. Dit staat in folders en gebruiksaanwijzingen als flitsbereik aangegeven. Fotograferen met flits van objecten op grotere afstanden geeft onderbelichting waardoor eventuele stofvlekjes duidelijker zichtbaar worden.

Probeer zoveel mogelijk om de ingebouwde flitser als hulplicht te gebruiken, zorg zo veel mogelijk voor bestaand daglicht of kunstlicht.

Overleg met uw camera leverancier over een extra flitser die werkt met een zogeheten 'slave unit'. Deze flitser kan het effect voorkomen indien op enige afstand van de camera gebruikt, de ingebouwde flitser kan, enigszins afgeschermd dienen om de extra flitser met slave unit op tijd af te steken.

Het beschreven effect neemt af bij een aanmerkelijk langer lensbrandpunt zoals bij lange zoomlenzen, een grotere afstand tussen flitser en lens zoals bij grotere ( en duurdere) camera's en het gebruik van een externe flitser bij camera''s met extra flitsaansluiting of het gebruik van een slave flitser.

TIP: Rook vlak bij een camera met ingebouwde flitser kan soortgelijke lichtvlekken te zien geven. Houd pijp, sigaren en sigaretten dus liefst op enige afstand!
Aldus tweakers
pi_33770829
Geinig, opeens heeft iedereen mysterieuze beelden op zijn/haar foto's

Ik zag laatst 1 of andere gangstert in de krant die foto was ook bijzonder, er zat zo'n zwart balkje bij zijn ogen.

Ik dacht eigenlijk dat topic ging over vreemde lichtbollen in de lucht.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33830994
Het zijn echt gewoon stofdeeltjes die oplichten bij de flits van je camera:

Om het te bewijzen: Mouw van jas over heg heen gehaald en vervolgens gelijk een foto geklikt:

Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33845388
Wat slim van je gedaan en het is precies hetzelfde effect!
pi_33849361
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:18 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Wat slim van je gedaan en het is precies hetzelfde effect!
Hendig Sjiek Gek! WOA!
pi_33849643
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:48 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Hendig Sjiek Gek! WOA!
Geloof jij wel in wat anders? Sorry dan hoor. Ik bedoel er nix verkeerds mee maar ik vind dat stofverhaal wel geloofwaardig.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:07:07 #55
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33850178
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:54 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Geloof jij wel in wat anders? Sorry dan hoor. Ik bedoel er nix verkeerds mee maar ik vind dat stofverhaal wel geloofwaardig.
Het verhaal over stofdeeltjes is niet alleen geloofwaardig.. het is ook nog eens waar. Bedoel logisch.. de foto's spreken voor zich.
Maar daarintegen geloof ik wel degelijk dat een "orb" als het ware overeenkomt met een stof weerkaatsting.
Hier een voorbeeld van een foto waarin je iets in de kamer ziet, wat toch wel even net iets anders lijkt dan gewoonweg stofweerkaatsing. Daarbij praten we hier ook over 1 duidelijk voorwerp inplaats van honderden lichtdeeltjes.

pi_33850404
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:54 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Nee ik geloof alleen in wetenschap ( om het zo maar dom te zeggen ). En ik doelde meer op je overenthousiaste post op iets wat echt al 10 keer uitgelegd is in het topic

En zoals al gezegd is het stofverhaal de keiharde waarheid ( zie ook mijn eerdere post )
pi_33850450
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:07 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het verhaal over stofdeeltjes is niet alleen geloofwaardig.. het is ook nog eens waar. Bedoel logisch.. de foto's spreken voor zich.
Maar daarintegen geloof ik wel degelijk dat een "orb" als het ware overeenkomt met een stof weerkaatsting.
Hier een voorbeeld van een foto waarin je iets in de kamer ziet, wat toch wel even net iets anders lijkt dan gewoonweg stofweerkaatsing. Daarbij praten we hier ook over 1 duidelijk voorwerp inplaats van honderden lichtdeeltjes.

[afbeelding]
Dat is toch ook echt een stofdeeltje hoor. Ik heb ook wel foto's waar ze zo prominent aanwezig zijn.Eigenlijk heeft iedereen die wel eens foto's schiet op een groot aantal van zijn/haar foto's wel eens orbs gehad.
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  zondag 8 januari 2006 @ 23:14:58 #58
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33850580
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:12 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

Dat is toch ook echt een stofdeeltje hoor. Ik heb ook wel foto's waar ze zo prominent aanwezig zijn.Eigenlijk heeft iedereen die wel eens foto's schiet op een groot aantal van zijn/haar foto's wel eens orbs gehad.
Jij kan net zo zeker weten dat het een stofdeeltje is, als dat ik denk dat het iets anders is.
In andere woorden.. niet dus.

Tevens hier nog een *kuch Kuch* stofdeeltje *kuch* wat van snel beweegt.

Ja echt hoor.. stof schiet horizontaal van links naar rechts..

En als laatste.. groen stof (in zn eentje, vast hele eenzame stof).

[ Bericht 14% gewijzigd door Ticker op 08-01-2006 23:21:58 ]
  zondag 8 januari 2006 @ 23:17:49 #59
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33850695
Alle soorten orbs die ik ooit gezien heb terug in 1 plaatje (bedankt user Troje):
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33850807
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:11 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Nee ik geloof alleen in wetenschap ( om het zo maar dom te zeggen ). En ik doelde meer op je overenthousiaste post op iets wat echt al 10 keer uitgelegd is in het topic

En zoals al gezegd is het stofverhaal de keiharde waarheid ( zie ook mijn eerdere post )
Ik heb jouw posten niet meer gelezen maar ik had al eerder gereageerd in dit topic en zag het in mijn actives en las enkel de laatste reactie waar ik het mee eens ben en wat het ook duidelijk laat zien. Vandaar. Het topic is nog steeds open dus dat zal vast wel de reden hebben dat niet iedereen overtuigd is van dat het maar stofjes in de lucht zijn.
pi_33850838
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:17 schreef Knarf het volgende:
Alle soorten orbs die ik ooit gezien heb terug in 1 plaatje (bedankt user Troje):
[afbeelding]
Dit is water toch?
  zondag 8 januari 2006 @ 23:22:26 #62
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33850890
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:14 schreef Ticker het volgende:

[..]

Jij kan net zo zeker weten dat het een stofdeeltje is, als dat ik denk dat het iets anders is.
In andere woorden.. niet dus.

Tevens hier nog een *kuch Kuch* stofdeeltje *kuch* wat van snel beweegt.
[afbeelding]

Ja echt hoor.. stof schiet horizontaal van links naar rechts..
Hoe lang was de sluitertijd?
Een stofdeeltje dat een paar cm voor je camera "langsschiet" doet daar maar een fractie van een seconden over.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:22:33 #63
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33850899
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:21 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Dit is water toch?
sneeuw
pi_33850923
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:17 schreef Knarf het volgende:
[afbeelding]
sneeuw?

en volgens mij moet de foto 90 graden gedraaid worden
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  zondag 8 januari 2006 @ 23:23:37 #65
35048 WokMaster
De maat-schap-pij dat ben jij
pi_33850952
vieze lens...
camera defect...
aahh durka durka durka
  zondag 8 januari 2006 @ 23:24:31 #66
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33850990
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:21 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Dit is water toch?
Sneeuw.

Maar je ziet hier dus allerlei soorten orbs door elkaar.
Grote, kleine, scherpe onscherpe, enz.
(Dus deeltjes die dichtbij en verweg staan)
  zondag 8 januari 2006 @ 23:25:23 #67
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33851035
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:22 schreef Knarf het volgende:

[..]

Hoe lang was de sluitertijd?
Een stofdeeltje dat een paar cm voor je camera "langsschiet" doet daar maar een fractie van een seconden over.
Intereseert je nou echt wat de sluitingstijd was? Ik denk het namelijk niet. Jij zal nooit toegeven, behalve als het pas wetenschappelijk bewezen is, dat je een entiteit kan vastleggen op de camera.
Zinloze discussie die eigenlijk niet in dit forum onderdeel plaats zou moeten vinden.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:25:29 #68
35048 WokMaster
pi_33851041
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:14 schreef Ticker het volgende:

[..]
En als laatste.. groen stof (in zn eentje, vast hele eenzame stof).
zielig toch?
aahh durka durka durka
  zondag 8 januari 2006 @ 23:28:34 #69
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33851159
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:25 schreef Ticker het volgende:

[..]

Intereseert je nou echt wat de sluitingstijd was? Ik denk het namelijk niet. Jij zal nooit toegeven, behalve als het pas wetenschappelijk bewezen is, dat je een entiteit kan vastleggen op de camera.
Zinloze discussie die eigenlijk niet in dit forum onderdeel plaats zou moeten vinden.
Zolang elke 'geesten' foto ook uitgelegt kan worden (en bewezen), als iets aards, zal ik niet toegeven nee. Wat maakt een camera zo bijzonder (en dan alleen met flits) dat dat ding het wel kan 'zien' en jij niet met het blote oog.
Dat moet men mij toch eerst eens uitleggen.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:32:25 #70
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33851314
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:28 schreef Knarf het volgende:

[..]

Zolang elke 'geesten' foto ook uitgelegt kan worden (en bewezen), als iets aards, zal ik niet toegeven nee. Wat maakt een camera zo bijzonder (en dan alleen met flits) dat dat ding het wel kan 'zien' en jij niet met het blote oog.
Dat moet men mij toch eerst eens uitleggen.
Dus het is eigenlijk meer het principe dat het niet eerlijk is.. de camera ziet iets wat het menselijk oog niet (zo gauw) kan zien, en dus ontkennen?

Een hond heeft een reukoorgaan beter dan de mens. Dieren kunnen aardbeving aanvoelen.
Etc etc.. de mens is geen camera.. en andersom.
Waarom een camera iets kan waarnemen wat wij met het blote oog zo niet kunnen weet ik niet, maar het heeft ongetwijfeld ermee te maken dat een camera een moment opname vastlegt, en dit doet met een superieure precisie dan die van het menselijk oog.
pi_33851552
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:32 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dus het is eigenlijk meer het principe dat het niet eerlijk is.. de camera ziet iets wat het menselijk oog niet (zo gauw) kan zien, en dus ontkennen?

Een hond heeft een reukoorgaan beter dan de mens. Dieren kunnen aardbeving aanvoelen.
Waarom een camera iets kan waarnemen wat wij met het blote oog zo niet kunnen weet ik niet, maar het heeft ongetwijfeld ermee te maken dat een camera een moment opname vastlegt, en dit doet met een superieure precisie dan die van het menselijk oog.
Dat komt dus door de "flits" van de camera, daardoor lichten die deeltjes op.
Zet maar eens een bouwlamp neer, en ga daarboven maar een deken uitkloppen: dan zie je ook de stofdeeltjes oplichten. En dat ze op een foto groter zijn is omdat ze daar dicht(er) bij de lens zitten en dus ook groter op de foto.
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  zondag 8 januari 2006 @ 23:40:41 #72
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33851661
quote:

[..]

Zie de reactie van "MmadviewW", daarom zij ik ook "met flits".
pi_33851679
quote:

[..]

Ja dit is wel de reden dat ik altijd benieuwd ben naar dit soort onderwerpen. Maar wat de zogenaamde orb betreft ben ik wel overtuigd dat het stofjes zijn alleen omdat ik het zelf vanavond met mijn mobieltje heb uitgeprobeerd. Maar ik kende al eerder dit soort fotos. Je hebt zeker wel gelijk dat dieren onheil kunnen aanvoelen terwijl wij als mens nix in de gaten hebben. Wij weten en zien echt niet alles als mens omdat we geen instincten meer hebben.
pi_33851757
Gaat dit nog steeds door over stofdeeltjes
  zondag 8 januari 2006 @ 23:43:21 #75
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33851763
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:38 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

Dat komt dus door de "flits" van de camera, daardoor lichten die deeltjes op.
Zet maar eens een bouwlamp neer, en ga daarboven maar een deken uitkloppen: dan zie je ook de stofdeeltjes oplichten. En dat ze op een foto groter zijn is omdat ze daar dicht(er) bij de lens zitten en dus ook groter op de foto.
En de reden dat dit voor de 8e keer nu word gezegt is..?
Als je oplet weet ik allang wat stofdeeltjes zijn.. daarintegen weet ik ook het verschil tussen een stofweerkaatsing, en een entiteit.
Ga nu niet weer dezelfde discussie aan, alles maar over 1 kam scheren, word er zo moe van. Kom dan niet in dit forum onderdeel blijf lekker bij Wetenschap of algemeen ofzo.
pi_33851836
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:43 schreef Ghostbuster het volgende:
Gaat dit nog steeds door over stofdeeltjes
Jij hebt een swiffer
pi_33851898
Ja
pi_33851924
Maar Ticker hoe zie je dat verschil dan tussen stof en een entiteit?
  zondag 8 januari 2006 @ 23:51:05 #79
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33852119
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:46 schreef Ghostbuster het volgende:
Maar Ticker hoe zie je dat verschil dan tussen stof en een entiteit?
Door met een stofdoek in je hand, foto's te maken. Stofdeeltjes zijn als de dood voor stofdoekjes.. geesten daarintegen niet.
Had je zelf ook kunnen bedenken hé!
pi_33852139
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:43 schreef Ticker het volgende:

[..]

Als je oplet weet ik allang wat stofdeeltjes zijn.. daarintegen weet ik ook het verschil tussen een stofweerkaatsing, en een entiteit.
Ga nu niet weer dezelfde discussie aan, alles maar over 1 kam scheren, word er zo moe van. Kom dan niet in dit forum onderdeel blijf lekker bij Wetenschap of algemeen ofzo.
Ticker, wat is precies het verschil tussen stofweerkaatsing en entiteit?

-edit- zie dat de vraag al gesteld en beantwoord is
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33852168
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:51 schreef Ticker het volgende:

[..]

Door met een stofdoek in je hand, foto's te maken. Stofdeeltjes zijn als de dood voor stofdoekjes.. geesten daarintegen niet.
Had je zelf ook kunnen bedenken hé!
Jezus dit meen je echt niet
Dus jij denkt dat door met een stofdoek te zwaaien,dat alle deeltjes verdwijnen?
  zondag 8 januari 2006 @ 23:53:02 #82
35048 WokMaster
pi_33852205
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:43 schreef Ticker het volgende:

[..]

Moet idd 1st bewezen worden ja.,anders bulltshit wat je zegt.
Innocent until proven otherwise he
Ennuh psies leg het verschil tussen een uche entiteit en een stofweerkaatsing ff uit dan, want dat vehaal met je stofdoekje is wel erg slap.
aahh durka durka durka
pi_33852248
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:46 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja
Ik ga ook maar een swiffer kopen en dan pas een foto maken.

Maar nu eerst slapen, welterusten iedereen.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:55:25 #84
35048 WokMaster
pi_33852317
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:52 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Jezus dit meen je echt niet
Dus jij denkt dat door met een stofdoek te zwaaien,dat alle deeltjes verdwijnen?
Ticker denkt wel meer rare dingen zo te zien, cker dingen die niet bewezen zijn en nergens op slaan
aahh durka durka durka
pi_33852318
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:53 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Ik ga ook maar een swiffer kopen en dan pas een foto maken.

Maar nu eerst slapen, welterusten iedereen.
weltrusten
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33852332
Ja slaap lekker
Stofzuig eerst onder je bed
  zondag 8 januari 2006 @ 23:56:09 #87
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33852347
Jongens wat doen jullie nou hier. Even serieus.
Gefrustreerd omdat jullie alles wat je weet baseer uit boeken? Blijkbaar toch de verkeerde boeken gelezen.
Zo uit de hoogte en bijdehand, want ja wat dik 60% van de bevolking op deze aardbol gelooft is toch onzin.

Nou sorry hoor, maar ik hoop toch dat ik nog zelf mag mee maken dat jullie mond keihard gesnoeid wordt.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:57:41 #88
35048 WokMaster
pi_33852410
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:56 schreef Ticker het volgende:
Gefrustreerd omdat jullie alles wat je weet baseer uit boeken? Blijkbaar toch de verkeerde boeken gelezen.
Zo uit de hoogte en bijdehand, want ja wat dik 60% van de bevolking op deze aardbol gelooft is toch onzin.

Nou sorry hoor, maar ik hoop toch dat ik nog zelf mag mee maken dat jullie mond keihard gesnoeid wordt.
Nee waar jij het over heb staat juist in toverboekjes....dus zeg jij maar nix
aahh durka durka durka
pi_33852439
quote:

Haha je bent lachwekkend. Volgens mij bedoel je dat minstens 60% van wat jij gelooft onzin is
  maandag 9 januari 2006 @ 00:00:13 #90
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33852511
vorm een clupje, looser-squad, en ga de wereld vertellen dat het allemaal nep is! Jullie hebben vast meer succes dan hier bij mij!
pi_33852531
quote:

Nou ja sorry hoor maar jij komt ook niet met overtuigende bewijzen van het tegendeel wel? Ik geloof wel in instincten van dieren en dat wij als mens instincten kwijt zijn maar dat doet me echt niet zomaar in lichtbolletjes op fotos geloven als dat het overledenen zijn hoor. Sorry maar nee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gronings_Mopje op 09-01-2006 00:04:08 (haakje sluiten) ]
pi_33852592
ja nieuweling.
pi_33852714
Ja kolerezooi wel zo
  maandag 9 januari 2006 @ 00:04:59 #94
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33852740
Overtuigende bewijzen? Er liggen goderverdomme duizenden bewijzen in boekenwinkels en op internet. Als jullie allemaal te beroerd zijn om zelf eens op onderzoek uit te gaan, en behalve dan natuurlijk proberen stofdeeltjes te fotograferen, kan ik er ook niks aan doen dat mijn kennis qua het onbekende iets verder is dan die van jullie.
Er zijn genoeg wetenschappers die hier onderzoek naar hebben gedaan met positieve resultaten. Maar blijkbaar hebben jullie zelfs google nog niet ontdekt.
pi_33852746
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:04 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja kolerezooi wel zo
Ik ga NU naar bed.
pi_33852766
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:04 schreef Ticker het volgende:
Overtuigende bewijzen? Er liggen goderverdomme duizenden bewijzen in boekenwinkels en op internet. Als jullie allemaal te beroerd zijn om zelf eens op onderzoek uit te gaan, en behalve dan natuurlijk proberen stofdeeltjes te fotograferen, kan ik er ook niks aan doen dat mijn kennis qua het onbekende iets verder is dan die van jullie.
Er zijn genoeg wetenschappers die hier onderzoek naar hebben gedaan met positieve resultaten. Maar blijkbaar hebben jullie zelfs google nog niet ontdekt.
Welke wetenschappers?
Welke boeken
Geef is bronnen dan man,het is een onzinverhaal zo
  maandag 9 januari 2006 @ 00:08:10 #97
35048 WokMaster
pi_33852842
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:04 schreef Ticker het volgende:
waarom kom jij dan aan met een stofdoekje.....
aahh durka durka durka
  maandag 9 januari 2006 @ 00:12:27 #98
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33853011
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:05 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Welke wetenschappers?
Welke boeken
Geef is bronnen dan man,het is een onzinverhaal zo
Hier begin hier maar eens mee, misschien dat je dan het dan zelf ook wat serieuser ziet:
http://www.castleofspirits.com/orbs.html

Ik zal morgen kijken of ik wat andere links kan geven.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:29:21 #99
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33853505
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:12 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hier begin hier maar eens mee, misschien dat je dan het dan zelf ook wat serieuser ziet:
http://www.castleofspirits.com/orbs.html

Ik zal morgen kijken of ik wat andere links kan geven.
Lees jij je bron wel?
quote:
Further investigation showed that if I stood near some dust I could easily stamp my foot on the ground, take a photo with my digital camera(use a flash and it usually works better) and low and behold orbs would show up! In fact I could do this in the most cleanest place or the most dirtiest, orbs would show up no matter what, especially if I didn't clean the lens before using my camera. I don't believe for one minute these are ghosts or spirits that are being captured in my photos, and I decided not to be fooled by the numerous mistaken "orb" ghost photos that are now available on the Internet.
Orbs, genomen met een digitale camera worden ook door hem als ongeldig verklaard.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:34:00 #100
35048 WokMaster
pi_33853623
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:29 schreef Knarf het volgende:

[..]

Lees jij je bron wel?
[..]

Orbs, genomen met een digitale camera worden ook door hem als ongeldig verklaard.
psies jij verdient applaus

Ik ben niet ongeloving..maar die rommel waarmee ticker en vele andere te goed gelovige mee aankomen is echt erg.
aahh durka durka durka
  maandag 9 januari 2006 @ 09:18:49 #101
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33857869
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:29 schreef Knarf het volgende:

[..]

Lees jij je bron wel?
[..]

Jezus.. zeg!
Lees jij dit topic wel? Of bash jij zonder te lezen.

Reden dus dat ik deze link post is omdat, als je tenminste de moeite had genomen om eens te lezen, ik niet beweer dat alle orbs, ook geesten zijn.

Tevens hier nog een foto wat voor mij duidelijk laat zien dat niet alle orbs stofdeeltjes zijn:

Dit bevestigd voor mij ook dat baby's meer waarnemen dan wij kunnen naarmate we ouder worden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ticker op 09-01-2006 09:32:12 ]
  maandag 9 januari 2006 @ 10:48:25 #102
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33859397
quote:
Op maandag 9 januari 2006 09:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Jezus.. zeg!

Reden dus dat ik deze link post is omdat, als je tenminste de moeite had genomen om eens te lezen, ik niet beweer dat alle orbs, ook geesten zijn.

Tevens hier nog een foto wat voor mij duidelijk laat zien dat niet alle orbs stofdeeltjes zijn:
[afbeelding]

Dit bevestigd voor mij ook dat baby's meer waarnemen dan wij kunnen naarmate we ouder worden.
Jou bron beweert dat geen enkele orb geesten zijn. Dat is toch echt wat anders. Ik had meer een bron verwacht die mij uitlegde wat het verschil is tussen een 'echte' orb en een stofdeeltje.

En dat fotootje is bekend.
User Tulio heeft hem iets bewerkt:

Waar kijkt de baby nu naar?
  maandag 9 januari 2006 @ 11:13:08 #103
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33859982
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:48 schreef Knarf het volgende:

En dat fotootje is bekend.
User Tulio heeft hem iets bewerkt:
[afbeelding]

Waar kijkt de baby nu naar?
Dat klopt, ik heb die foto al eerder gepost.
Voor als je het nou echt nog steeds niet begrepen had:
Zoals ik een orb verklaar is het een entiteit, een geest. Wat het kind ziet zal waarschijnlijk geen vliegende bol zijn.. zo word deze opgenomen door de camera. Wat het kind ziet zal waarschijnlijk een gedaante zijn.. of misschien wel een bol.
Wat jij bedoelt met de gephotoshopte blauwe bol eronder weet ik niet? Die was er niet, en die heb je zelf erbij geplaatst dus het kind kijkt daar in ieder geval niet naar, dat weten we wel zeker.

Daarbij twijfel ik zelf dus ook aan je lees capaciteiten:
quote:
As a general rule of thumb, consider where you took the photo, was it known to be haunted? Did you feel that there was a presence at the time of taking the photo? If not, and you are using a digital camera, consider it may just be camera movement, dust, rain or something else that is in your photo.

We don't want to stop people altogether from believing they may have caught something paranormal in their photo, we just want to present a few facts that might give you a better insight into what it is in your photos.
Deze zin toevallig gemist? Of dacht je dat ik echt niet zelf de pagina had gelezen en wou je het erop wagen?

en dan hier nogmaals een site die het verschil wel ziet:
http://www.ghostweb.com/orb_theory.html

[ Bericht 17% gewijzigd door Ticker op 09-01-2006 11:20:57 ]
  maandag 9 januari 2006 @ 11:25:34 #104
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33860264
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:13 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat klopt, ik heb die foto al eerder gepost.
Voor als je het nou echt nog steeds niet begrepen had:
Zoals ik een orb verklaar is het een entiteit, een geest. Wat het kind ziet zal waarschijnlijk geen vliegende bol zijn.. zo word deze opgenomen door de camera. Wat het kind ziet zal waarschijnlijk een gedaante zijn.. of misschien wel een bol.
Wat jij bedoelt met de gephotoshopte blauwe bol eronder weet ik niet? Die was er niet, en die heb je zelf erbij geplaatst dus het kind kijkt daar in ieder geval niet naar, dat weten we wel zeker.
Nee ik heb hem niet gesoept, user Tulio heeft dat gedaan. Maar kijk eens naar die baby. Waar focused die baby op? Op welke bol? Of toch stiekem geen van beide.
quote:
Daarbij twijfel ik zelf dus ook aan je lees capaciteiten:
[..]

Deze zin toevallig gemist? Of dacht je dat ik echt niet zelf de pagina had gelezen en wou je het erop wagen?
Nee, wat daar dus staat is dat een foto genomen nooit betrouwbaar is, omdat de fotograaf ook nog moet beweren dat het genomen is op een 'haunted place'. Daardoor is de foto geen bewijs.
  maandag 9 januari 2006 @ 11:30:15 #105
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33860384
Tja helaas, met jou is er niet serieus te praten, want als jij blijkbaar niet eens kan zien waar een baby naar kijkt, en dit alles om zo goed mogelijk aan te tonen dat wetenschap het wint van het paranormale, heeft het natuurlijk geen enkele zin.

Zoiets als praten tegen een muur.. alleen dan net iets anders.

Hier nog even schuilend stof

Ja, want natuurlijk kan stof maar ook voor de helft weerkaatsen, en dat achter een pilaar.

Dit was mijn laatste bijdrage voorlopig, heb geen zin meer in dit zielige ontkennende gedrag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 09-01-2006 11:35:35 ]
pi_33864966
ik heb nog wel een mooie orb-> uit foto die ik afgelopen zomer heb geschoten.

Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33865552
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:30 schreef Ticker het volgende:

[afbeelding]

Ja, want natuurlijk kan stof maar ook voor de helft weerkaatsen, en dat achter een pilaar.
Die foto klopt volgens mij niet echt he... Die vergroting van die orb achter pilaar komt helemaal niet overeen met de rest van de foto: op vergroting zie je een witte muur een bruine pilaar
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  maandag 9 januari 2006 @ 14:38:57 #108
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33865769
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:32 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

Die foto klopt volgens mij niet echt he... Die vergroting van die orb achter pilaar komt helemaal niet overeen met de rest van de foto: op vergroting zie je een witte muur een bruine pilaar
Ja wat de maker daar nou mee bedoeld snap ik dus ook niet echt. Daarintegen plaatste ik hem toch, de foto laat duidelijk zien dat de orb zich voor de helft achter de pilaar bevindt.

---

bij nader inzien toch wel duidelijk.. het is dezelfde foto, alleen dan in negatief. Herkennend aan de plekken op het hout, links onder de bal. En de plek op de pilaar, rechts ervan, welke nu dus tegenovergestelde kleuren hebben.
pi_33866478
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:38 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja wat de maker daar nou mee bedoeld snap ik dus ook niet echt. Daarintegen plaatste ik hem toch, de foto laat duidelijk zien dat de orb zich voor de helft achter de pilaar bevindt.

---

bij nader inzien toch wel duidelijk.. het is dezelfde foto, alleen dan in negatief. Herkennend aan de plekken op het hout, links onder de bal. En de plek op de pilaar, rechts ervan, welke nu dus tegenovergestelde kleuren hebben.
zou wel kunnen kloppen:in negatief-->

(persoonlijk)denk ik dat op deze foto De pilaar meer oplicht dan het stofdeeltje waardoor die orb alleen links van de pilaar te zien is.
Ik zou het wel maf vinden wanneer een orb half achter een zwarte pilaar zit.
Verder niks negatiefs richting jou hoor , maarm dat is mijn visie op deze foto.
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33867133
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33869370
quote:

[afbeelding]

Volledige foto..

Sinds ik een neuwe stofzuiger heb gekocht heb ik er geen last meer van. 2 voor de prijs van 1 laatst bij de blokker.

Oh en die picca doet het niet meer.

maandag 9 januari 2006 @ 17:44:37 #112
35048 WokMaster
pi_33872105
quote:

Hahaha die baby kijkt er onderdoor man...iig niet naar dat lichtfoutje op deze foto!

Ook wel vreemd dat die zogenaamde orbs..(wat niet meer dan cirkeltje betekend), er altijd psies hetzelfde uitzien als een stofdeeltje of een vlokje sneeuw op een foto.

Look at me man...im boarding on ghosts dude!

ps. [edit ]stukje over negatief had ik over hoofd gezien.[edit]

[ Bericht 15% gewijzigd door WokMaster op 09-01-2006 18:09:12 ]
aahh durka durka durka
  maandag 9 januari 2006 @ 17:56:55 #113
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33872488
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:44 schreef WokMaster het volgende:

[..]

Hahaha die baby kijkt er onderdoor man...iig niet naar dat lichtfoutje op deze foto!

Ook wel vreemd dat die zogenaamde orbs..(wat niet meer dan cirkeltje betekend), er altijd psies hetzelfde uitzien als een stofdeeltje of een vlokje sneeuw op een foto.

[afbeelding]
Muhaha im boarding on ghosts man!

ps. op die foto met die vrouw met been in verband, stukje hierboven...die vergroting van dat stukje met die halve "orb" klopt volgens mij niet echt...zit die bol daar ineens aan de verkeerde kant Kijk maar eens goed. Das pas een slechte fotosoepert geweest
Wokmaster.. weleens meegedaan aan een IQ test? Ik raad het je alvast af.. zal niet veel soeps zijn!

Ook moeite met lezen? Of kan je helemaal niet lezen en alleen plaatjes kijken?
Orb ineens aan de andere kant? Weet je welke kant LINKS is?
  maandag 9 januari 2006 @ 18:04:31 #114
35048 WokMaster
pi_33872724
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:56 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wokmaster.. weleens meegedaan aan een IQ test? Ik raad het je alvast af.. zal niet veel soeps zijn!

Ook moeite met lezen? Of kan je helemaal niet lezen en alleen plaatjes kijken?
Orb ineens aan de andere kant? Weet je welke kant LINKS is?
Aan jouw argumenten te zien schat ik jouw iq altijd nog lager in.

Ik had dat stukje van het negatief over het hoofd gezien, en dan op dat uitvergrote stuk lijkt anders wel dat rondje ineens op de rechterkant van de pilaar te zitten omdat dus de kleuren ander zijn he Dus inderdaad RECHTS. Dat je dat niet snap... zal wel aan jouw lage iq liggen dan.
aahh durka durka durka
  maandag 9 januari 2006 @ 18:06:33 #115
35048 WokMaster
pi_33872793
Zal binnenkort het snowboarden omgedoopt worden tot orbboarding?
aahh durka durka durka
  maandag 9 januari 2006 @ 18:44:02 #116
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33874079
quote:
Tja helaas, met jou is er niet serieus te praten, want als jij blijkbaar niet eens kan zien waar een baby naar kijkt, en dit alles om zo goed mogelijk aan te tonen dat wetenschap het wint van het paranormale, heeft het natuurlijk geen enkele zin.

[afbeelding]

Dit was mijn laatste bijdrage voorlopig, heb geen zin meer in dit zielige ontkennende gedrag.
Zucht. Het stof weerkaatst niet voor de helft en is ook niet achter de pilaar.
De pilaar is te licht daarom zie je het niet. En als je daar dus weer een negatief van trekt wordt het allebij te donker.

Maar ga je nog in op je eigen bron, die dus zelf zegt dat foto's gemaakt met een digitale camera met flits nooit betrouwbaar zijn. Zelfs je eigen bron zegt dan, want er moet een verklaring van de fotograaf bij, dat het om een 'haunted place' gaat.

Maar ik heb meer zo'n gevoel dat jou engels en natuurkunde niet erg goed is, ook al zit je op het VWO.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:06:09 #117
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33874902
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:44 schreef Knarf het volgende:

[..]

De pilaar is te licht daarom zie je het niet. En als je daar dus weer een negatief van trekt wordt het allebij te donker.

Maar ga je nog in op je eigen bron, die dus zelf zegt dat foto's gemaakt met een digitale camera met flits nooit betrouwbaar zijn. Zelfs je eigen bron zegt dan, want er moet een verklaring van de fotograaf bij, dat het om een 'haunted place' gaat.

Maar ik heb meer zo'n gevoel dat jou engels en natuurkunde niet erg goed is, ook al zit je op het VWO.
Dat je voor die bash de gehele dag nodig had. Valt me toch weer zwaar van je tegen. Maar geloof je serieus in je eigen verklaring?
  maandag 9 januari 2006 @ 19:11:43 #118
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33875136
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:06 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat je voor die bash de gehele dag nodig had. Valt me toch weer zwaar van je tegen. Maar geloof je serieus in je eigen verklaring?
Sommige mensen moet ook werken. Moet jij niet naar school?

Maar geef jij eens antwoord, want dat kun je niet.
pi_33875187
quote:

[..]

Jezus.. zeg!

[afbeelding]

Dit is een foto die ik al eerder gepost heb....Tulio wees me erop dat het punt waarnaar het kind kijkt niet de 'orb' is, maar goed dat zegt nog niets natuurlijk Het kan wel zijn dat het kind de orb heeft gezien. Het is een moment opname

Wat vind jij trouwens van www.theghosthunter.nl?

Interessant filmpje van een orb. Volgens Tulio kan je het gemakkelijk doen met een zaklantaarn, maar moet je kijken wat een snelheid en soepelheid. Het is ook 'een ding' althans dat is wat mijn ogen zien.

http://www.theghosthunter.nl/maarten.htm

Ergens op deze site is ook een lichtbol te zien, die achter voorwerpen langs gaat. Kan dus geen licht van een zaklantaarn zijn, maar dan komen ze weer met vuurvliegjes of bolbliksems. Ik word er niet goed van
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  maandag 9 januari 2006 @ 19:30:17 #120
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33875952
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:11 schreef Knarf het volgende:

[..]

Sommige mensen moet ook werken. Moet jij niet naar school?

Maar geef jij eens antwoord, want dat kun je niet.
Werken doe je niet als je op fok zit. Helaas (voor jou) heeft Fok! zoiets als userinfo pagina, waar je kan zien wanneer iemand voor het laatst op fok is geweest. En je was toch echt meerdere malen na mijn post hier terug geweest. Niet liegen he, dan wordt je moeder boos.

Tevens valt er geen antwoord te geven op een vraag als dit, want dit is geen vraag:
quote:
dan nog maar voor jou nog eens de quote van de site (tja het is echt terug in groep 3, met de kids die moeite hebben met engels):
quote:
The second problem with digital cameras I am finding is that a digital photo taken can easily show a second shadow or blur, that is usually reflected or blurred off an object in the photo, especially if the camera is moved even slightly when the photo is taken. This depends on which type of digital camera you are using. Some of the cheaper and lower resolution cameras are particularly bad and a lot of people are fooled by their blurry photos that sometimes show strange brilliant shapes next to people, and or strange shadows in the photo. The answer to this is simple - it's the camera and the camera operator, not anything paranormal.

As a general rule of thumb, consider where you took the photo, was it known to be haunted? Did you feel that there was a presence at the time of taking the photo? If not, and you are using a digital camera, consider it may just be camera movement, dust, rain or something else that is in your photo.

We don't want to stop people altogether from believing they may have caught something paranormal in their photo, we just want to present a few facts that might give you a better insight into what it is in your photos.
Nou voor de zwakbegaafde dan nog eens de vertaling in het nederlands, want over woordjes als haunted struikelen we blijkbaar:
quote:
Het tweede probleem met digitale camera's vind ik, is dat een digitaal genomen foto gemakkelijk een tweede schaduw of een onduidelijk beeld kan tonen, dat gewoonlijk wordt nagedacht of van een voorwerp in de foto nagedacht, vooral als de camera zelfs lichtjes wordt bewogen wanneer de foto wordt genomen. Dit hangt van welk type van digitale camera af u gebruikt. Enkele goedkopere en lagere resolutiecamera's zijn bijzonder slecht en heel wat mensen zijn fooled door hun onscherpe foto's die soms vreemde briljante vormen naast mensen, en of vreemde schaduwen in de foto tonen. Het antwoord op dit is eenvoudig - het is de camera en de cameraexploitant, niet paranormal om het even wat. Als algemene regel van duim, waar u overweeg de foto, het werd het geweten om worden achtervolgd nam? Was u dat van mening er een aanwezigheid op het tijdstip van het nemen van de foto was? Als niet, en u gebruikt een digitale camera, nadenkt het enkel camerabeweging, stof, regen of iets anders kan zijn die in uw foto zijn. Wij willen geen mensen totaal tegenhouden van het geloven zij iets kunnen gevangen hebben paranormal in hun foto, willen wij enkel een paar feiten voorstellen die u een beter inzicht in wat zouden kunnen geven het in uw foto's is.
Vertaald door babelfish dus wordt er weer gejankt, neem dan contact met hun op.

Ik hoop niet dat ik nog moet gaan ontleden ook, want dan zijn we wel heel lang bezig.

Zo en dan mag jij me nu vertellen waar dan staat dat het paranormale niet bestaat, en dat alle orbs, stofdeeltjes zijn.
pi_33876012
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:44 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar het is toch echt allebEI en niet allebij. En ik vind het belangrijker dat iemand een hoog EQ heeft dan een hoog IQ, want veel mensen met een hoog IQ schieten niks op, omdat ze een laag EQ hebben. Je kunt beter in balans zijn door wat van beiden te hebben vind ik
pi_33876069
  maandag 9 januari 2006 @ 19:33:42 #123
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33876109
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:12 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dit is een foto die ik al eerder gepost heb....Tulio wees me erop dat het punt waarnaar het kind kijkt niet de 'orb' is, maar goed dat zegt nog niets natuurlijk Het kan wel zijn dat het kind de orb heeft gezien. Het is een moment opname

Wat vind jij trouwens van www.theghosthunter.nl?

Interessant filmpje van een orb. Volgens Tulio kan je het gemakkelijk doen met een zaklantaarn, maar moet je kijken wat een snelheid en soepelheid. Het is ook 'een ding' althans dat is wat mijn ogen zien.

Ergens op deze site is ook een lichtbol te zien, die achter voorwerpen langs gaat. Kan dus geen licht van een zaklantaarn zijn, maar dan komen ze weer met vuurvliegjes of bolbliksems. Ik word er niet goed van
Ach joh, het zijn allemaal gefrustreerde jochies, die niet zo goed weten wat ze met een onderwerp aanmoeten waar ze de ballen verstand van hebben. T'is natuurlijk makkelijk om alles nep te verklaren, maar dat begrijpen de meeste zelf niet eens. Ze weten er half niet zoveel van af, maar hebben allen een mond alsof ze het onderwerp zelf aangesneden hebben.
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:32 schreef Analyzing_Barb het volgende:
http://home.hetnet.nl/~lichtbol/Behindbranches/behindnl.htm

Hmm....hier staan er nog meer
Die kon ik nog niet, prachtige site, ik denk dat de discussie over stofdeeltjes met zo'n link ook wel snel gesloten is!
pi_33876226
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ach joh, het zijn allemaal gefrustreerde jochies, die niet zo goed weten wat ze met een onderwerp aanmoeten waar ze de ballen verstand van hebben. T'is natuurlijk makkelijk om alles nep te verklaren, maar dat begrijpen de meeste zelf niet eens. Ze weten er half niet zoveel van af, maar hebben allen een mond alsof ze het onderwerp zelf aangesneden hebben.
Precies, want er zijn nog steeds een hoop foto's onverklaarbaar. Wat als we het nu eens omdraaien: Misschien WILLEN de 'Rationeel denkenden' gewoon niet dat er een paranormale wereld is? Er wordt continu gezegd dat wij gewoon willen dat er meer is :S
Kortzichtig gedoe.
pi_33876283
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

[..]

Die kon ik nog niet, prachtige site, ik denk dat de discussie over stofdeeltjes met zo'n link ook wel snel gesloten is!
Hè hè. Helaas staan de (niet overtuigende) alien foto's van RvdB er ook op
pi_33876585

bovenstaande: vast een stofdeeltje
of nee, spray spetters (zou Tulio zeggen...)
Welnee joh, vuurwerk
  maandag 9 januari 2006 @ 19:47:37 #127
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33876741
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:30 schreef Ticker het volgende:

[..]

Werken doe je niet als je op fok zit. Helaas (voor jou) heeft Fok! zoiets als userinfo pagina, waar je kan zien wanneer iemand voor het laatst op fok is geweest. En je was toch echt meerdere malen na mijn post hier terug geweest. Niet liegen he, dan wordt je moeder boos.

Kijk eens goed in mijn profiel;
VROUW, Zij wil ook wel hier eens rondkijken wat ik nu weer allemaal post.
quote:
Tevens valt er geen antwoord te geven op een vraag als dit, want dit is geen vraag:
[..]

dan nog maar voor jou nog eens de quote van de site (tja het is echt terug in groep 3, met de kids die moeite hebben met engels):
[..]

Nou voor de zwakbegaafde dan nog eens de vertaling in het nederlands, want over woordjes als haunted struikelen we blijkbaar:
[..]

Vertaald door babelfish dus wordt er weer gejankt, neem dan contact met hun op.

Ik hoop niet dat ik nog moet gaan ontleden ook, want dan zijn we wel heel lang bezig.
As a general rule of thumb, consider where you took the photo, was it known to be haunted?
Wat staat hier dan?
Jouw vertaaling (die zeker slecht), komt met dit:
"Als algemene regel van duim, waar u overweeg de foto, het werd het geweten om worden achtervolgd nam? "

verb haunted, haunting

1. Said of a ghost or spirit: to be present in (a place) or visit (a person or place) regularly.
2. Said of unpleasant thoughts, etc: to keep coming back to someone's mind.

Example: She was haunted by the memory of his death
Thesaurus: prey upon, torment, possess, trouble, plague, harass, terrify, harrow.
3. To visit (a place) frequently.

Thesaurus: habituate, frequent, occupy, hang around.
4. To associate with someone frequently.

Denk na waar je de foto neemt, is het een bekende plaats waar geesten rondwaren?
quote:
Zo en dan mag jij me nu vertellen waar dan staat dat het paranormale niet bestaat, en dat alle orbs, stofdeeltjes zijn.
Je eigen bron:
I don't believe for one minute these are ghosts or spirits that are being captured in my photos, and I decided not to be fooled by the numerous mistaken "orb" ghost photos that are now available on the Internet.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:51:06 #128
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33876877
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:32 schreef Analyzing_Barb het volgende:
http://home.hetnet.nl/~lichtbol/Behindbranches/behindnl.htm

Hmm....hier staan er nog meer
Gaat de schaduw hier door, of wordt hij door de achtergrond 'weggefilterd'?
pi_33876913
Okee Frank...eh Knarf, want vind je van dit filmpje (scroll naar beneden totdat je de play knop ziet)

En van bovenstaande foto met de 'shooters'?
  maandag 9 januari 2006 @ 19:53:20 #130
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33876983
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:51 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Okee Frank...eh Knarf, want vind je van dit filmpje (scroll naar beneden totdat je de play knop ziet)

En van bovenstaande foto met de 'shooters'?
Welke van de drie?
En moet ik nu elk plaatje dat aangedragen wordt gaan verklaren?
pi_33876986
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:51 schreef Knarf het volgende:

[..]

[afbeelding]
Geen idee, ik heb niet zo'n geweldig technisch/natuurkundig inzicht. Ik vind het een vage foto zo, dat wel.
pi_33877017
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:53 schreef Knarf het volgende:

[..]

Welke van de drie?
En moet ik nu elk plaatje dat aangedragen wordt gaan verklaren?
Met die oranje 'shooter' erbij
Filmpje al gezien?
  maandag 9 januari 2006 @ 19:54:22 #133
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33877025
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:51 schreef Knarf het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wat een domme manier van, ik moet gelijk hebben dus doe ik het maar zo. Helaas knarf, voor mij ben jij de knurft van het jaar.

Vraag me trouwens af of je nu serieus wil ontkennen dat die orbs op pagina van Barb, achter voorwerpen zaten.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:55:59 #134
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33877098
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wat een domme manier van, ik moet gelijk hebben dus doe ik het maar zo. Helaas knarf, voor mij ben jij de knurft van het jaar.

Vraag me trouwens af of je nu serieus wil ontkennen dat die orbs op pagina van Barb, achter voorwerpen zaten.
Ja, ik ontken dat ze achter de voorwerpen zaten.
pi_33877133
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:55 schreef Knarf het volgende:

[..]

Verklaar je nader...? Denk je dat de foto's zijn bewerkt oid?
  maandag 9 januari 2006 @ 19:59:11 #136
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33877228
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:55 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nou knarf.. hier een leuke link voor jou:

http://www.hansanders.nl/ en dan klikken op "the shop locator" en dan morgen even een afspraak maken hé knul.
pi_33877264
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:43 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[afbeelding]

bovenstaande: vast een stofdeeltje
of nee, spray spetters (zou Tulio zeggen...)
Welnee joh, vuurwerk
lijkt nogal op een langere sluitertijd en de camera iets bewegen
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33877283
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:59 schreef Ticker het volgende:

[..]

[afbeelding]

Nou knarf.. hier een leuke link voor jou:

http://www.hansanders.nl/ en dan klikken op "the shop locator" en dan morgen even een afspraak maken hé knul.
(niks tegen jou verder of zo hoor Knarf)
  maandag 9 januari 2006 @ 20:01:25 #139
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33877309
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Met die oranje 'shooter' erbij
Filmpje al gezien?
Ja filmpje gezien.
Geen flauw idee wat het is.
Moet dat dan?

En je kunt orbs dus opnemen met een video- en foto-kamera, maar je kunt ze niet zien met het blote oog. Ook wel handig.
pi_33877333
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:00 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

lijkt nogal op een langere sluitertijd en de camera iets bewegen
In de verste verte niet, zie je niet wat er gebeurt?
Als iemand (jij bijv) zo'n foto kan namaken dmv wat je net beweert, dan eet ik mijn haarelastiekje met huid en haar op
  maandag 9 januari 2006 @ 20:03:34 #141
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33877403
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:01 schreef Knarf het volgende:

[..]

En je kunt orbs dus opnemen met een video- en foto-kamera, maar je kunt ze niet zien met het blote oog. Ook wel handig.
Dat is nou het hele kloterige van het geesten gebeuren.. anders was het een stuk makkelijker te bewijzen he.
pi_33877495

Is dit ook een zeldzame?
pi_33877530
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:05 schreef Rufus-Seal het volgende:
[afbeelding]

Is dit ook een zeldzame?
Wat een humor, hee.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:06:16 #144
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33877537
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:05 schreef Rufus-Seal het volgende:
[afbeelding]

Is dit ook een zeldzame?
Nee is volgens mij gewoon een doodnormale buffel.
pi_33877582
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:06 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee is volgens mij gewoon een doodnormale buffel.
Je moet er wel ff bij zeggen dat de buffel zich in een sneeuwstorm bevindt, anders gaan ze straks nog denken
  maandag 9 januari 2006 @ 20:07:44 #146
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33877598
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Verklaar je nader...? Denk je dat de foto's zijn bewerkt oid?
nee, dat is het nadeel van foto's nemen met een flits. Als iets erg dichtbij en transparant is, weerkaatst dat de flits.

En, waarom alleen maar met een digitale camera en een flits. Heeft dit te maken dat een digitale camera veel slechter is dan een analoge? Waarom hebben orbs hier zo'n voorkeur voor? Komt dat door de orbs, of komt dat door de camera?
pi_33877649
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:07 schreef Knarf het volgende:

[..]

nee, dat is het nadeel van foto's nemen met een flits. Als iets erg dichtbij en transparant is, weerkaatst dat de flits.

En, waarom alleen maar met een digitale camera en een flits. Heeft dit te maken dat een digitale camera veel slechter is dan een analoge? Waarom hebben orbs hier zo'n voorkeur voor? Komt dat door de orbs, of komt dat door de camera?
Geen idee....ik hou me daar eigenlijk niet zo mee bezig...
  maandag 9 januari 2006 @ 20:09:00 #148
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33877654
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:03 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat is nou het hele kloterige van het geesten gebeuren.. anders was het een stuk makkelijker te bewijzen he.
Ach, neem wat foto's met een digitale camera en het lukt je. Neem ze ook met een analoge en het lukt je niet.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:10:12 #149
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33877713
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:08 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

edit

hikkende server?
ik drukte maar 1 keer op repley?
  maandag 9 januari 2006 @ 20:10:47 #150
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33877733
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:08 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

edit

hikkende server?
ik drukte maar 1 keer op repley?
pi_33877959
Ach, zoals ik al zei, het is een gevoel wat je hebt. Ik hoef daar geen foto(camera)deskundige voor te zijn. Maar goed, binnenkort ga ik met 1 van mijn vaste fotografen eens kijken of we soortgelijke foto's voor elkaar krijgen, ik zal hem op msn vanavond eens vragen hoe dat zit, of je met een analoge camera dit niet voor elkaar krijgt.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:16:15 #152
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33877986
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:07 schreef Knarf het volgende:

[..]

Kijk Knarf, nu toon je serieus intresse.. praat een stuk makkelijker, of je het nou gelooft of niet, respect aan beide kanten in zo'n geval.

Het probleem met orbs e.d. is dat het eigenlijk op hetzelfde lijkt als een stofdeeltje. Maar wat is nou precies een stofdeeltje, en welke deel van de stof weerkaatst dat het er als een bol uit komt te zien. Als je zou geloven dat geesten bestaan, kan je ook niet ontkennen dat het energie is. Blijkbaar kaatst dit energie, en dat op zon manier als de stofdeeltjes dit ook doen. Zou leuk zijn als er ergens een goede verklaring voor is, maar ik heb hem zelf nog niet echt gevonden.

Een paar jaar terug hoorde ik over een video camera die uit de handel was genomen omdat deze niet goed was. De reden was, omdat deze stemmen zou opnemen die helemaal niet hoorbaar was. Hoe onverklaarbaar dit ook was, is de hele reeds uit de handel genomen. Als verklaring op de stemmen werd er zoiets gezegt als dat het stemmen zouden zijn van andere kamers of buurtbewoners. Hoewel dit bij sommige mensen totaal niet klopten, hadden sommige "ghosthunters" als snel door wat dit was. En kochten deze nog massaal in, voordat hij uit de handel werd gehaald. Als je bekend bent met E.V.P. weet je dat er mensen zijn die communiceren via band opnamens (je kan het tevens ook gewoon met je pc doen, maargoed). Op een of andere manier was deze videocamera dus een stuk gevoeliger voor opnames van het hiernamaals dan elke andere camera. Niemand weet waarom, maar als we daar achter zijn, zijn we ook een stap dichterbij het wetenschappelijk bewijzen hiervan.
pi_33878225
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:16 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kijk Knarf, nu toon je serieus intresse.. praat een stuk makkelijker, of je het nou gelooft of niet, respect aan beide kanten in zo'n geval.

Het probleem met orbs e.d. is dat het eigenlijk op hetzelfde lijkt als een stofdeeltje. Maar wat is nou precies een stofdeeltje, en welke deel van de stof weerkaatst dat het er als een bol uit komt te zien. Als je zou geloven dat geesten bestaan, kan je ook niet ontkennen dat het energie is. Blijkbaar kaatst dit energie, en dat op zon manier als de stofdeeltjes dit ook doen. Zou leuk zijn als er ergens een goede verklaring voor is, maar ik heb hem zelf nog niet echt gevonden.

Een paar jaar terug hoorde ik over een video camera die uit de handel was genomen omdat deze niet goed was. De reden was, omdat deze stemmen zou opnemen die helemaal niet hoorbaar was. Hoe onverklaarbaar dit ook was, is de hele reeds uit de handel genomen. Als verklaring op de stemmen werd er zoiets gezegt als dat het stemmen zouden zijn van andere kamers of buurtbewoners. Hoewel dit bij sommige mensen totaal niet klopten, hadden sommige "ghosthunters" als snel door wat dit was. En kochten deze nog massaal in, voordat hij uit de handel werd gehaald. Als je bekend bent met E.V.P. weet je dat er mensen zijn die communiceren via band opnamens (je kan het tevens ook gewoon met je pc doen, maargoed). Op een of andere manier was deze videocamera dus een stuk gevoeliger voor opnames van het hiernamaals dan elke andere camera. Niemand weet waarom, maar als we daar achter zijn, zijn we ook een stap dichterbij het wetenschappelijk bewijzen hiervan.
Er staan op www.dutchlightorbs.nl ook geluid opnames btw:
http://home.hetnet.nl/~lichtbol2/Orbsounds/Orb%20Sounds.htm

Dit is misschien ook nog een leuke:

http://home.hetnet.nl/~lichtbol/Noballs.htm

Trouwens Knarf, het klinkt misschien als een excuus, maar ik heb het ontzettend druk met onze kleine van 8 maanden, ik ben niet op m'n scherpst de laatste tijd
pi_33878678
quote:

[..]

Ik moet nog steeds de film White Noise eens goed bekijken....ik viel in slaap (niet omdat hij saai was, maar zoals ik al zei, omdat ik gewoon heel moe ben door ons (de hele kamer rondkruipend) dochtertje de laatste tijd
  maandag 9 januari 2006 @ 20:29:54 #155
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33878679
quote:

[..]

Maar vind je dat niet raar, dat een geest dus hetzelfde effect geeft als een stofdeeltje (of regen of sneeuw) En dat alleen bepaalde typen (in dit geval digitale) camera's dit kunnen opvangen.
Dan kun je het toch niet gek vinden dat andere mensen dit niet geloven, juist omdat het effect hetzelde is?
En energie is altijd meetbaar, dus moeten die orbs ook gewoon meetbaar zijn met andere apparaten dan digitale camera's (camera's geven allleen weer, ze meten niets).
quote:
Nee dit apparaat ken ik niet. Ik ken wel een digitale video camera die uit de handel genomen is, omdat je er een beetje door kleren mee kon kijken.

(Oke de bron is raar, maar als je hier echt op zoekt kom je nogal op wat 'ahum' mooie natuur sites uit )
Maar zijn ze nu aan het uitzoeken waarom dat is, of vinden ze het wel interessant zo?
Er moeten toch een heel aantal van die camera's op de markt zijn. En net als deze is hij nog steeds 2e hands (voor dik geld, logisch ) verkrijgbaar. Dus kun je misschien opzoeken welk type camera dit geweest is, dan is het wat makkelijker uit te zoeken.
pi_33878791
quote:

[afbeelding]

Je hebt wel gelijk het is als praten tegen een muur, tenminste als ik het zo even op mezelf betrek. Bij deze foto denk ik ook wel van mèn dat is echt wel héél apart maar geloven doe ik het dan weer niet zomaar even. Zelfs al zou iemand foto's maken van geesten in zijn huis het maakt voor mij helemaal nix uit. Ik geloof pas in geesten wanneer ik ze zelf zie in mijn huis en ik geloof pas in aliens wanneer ze in mijn achtertuin landen en ik daar fotos van mag maken en daarom hoor ik ook helemaal niet thuis in dit forum.

Maar toch moet ik dan toch altijd weer even lezen. Maar voor mensen die zich er veel meer in verdiept hebben en op die manier dingen aannemen dan kan ik het ook maar beter bij lezen laten. Maar het intrigeert allemaal toch wel.
pi_33878919
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:29 schreef Knarf het volgende:

[..]

Maar vind je dat niet raar, dat een geest dus hetzelfde effect geeft als een stofdeeltje (of regen of sneeuw) En dat alleen bepaalde typen (in dit geval digitale) camera's dit kunnen opvangen.
Dan kun je het toch niet gek vinden dat andere mensen dit niet geloven, juist omdat het effect hetzelde is?
En energie is altijd meetbaar, dus moeten die orbs ook gewoon meetbaar zijn met andere apparaten dan digitale camera's (camera's geven allleen weer, ze meten niets).
[..]

Nee dit apparaat ken ik niet. Ik ken wel een digitale video camera die uit de handel genomen is, omdat je er een beetje door kleren mee kon kijken.
[afbeelding]
[afbeelding]
(Oke de bron is raar, maar als je hier echt op zoekt kom je nogal op wat 'ahum' mooie natuur sites uit )
Maar zijn ze nu aan het uitzoeken waarom dat is, of vinden ze het wel interessant zo?
Er moeten toch een heel aantal van die camera's op de markt zijn. En net als deze is hij nog steeds 2e hands (voor dik geld, logisch ) verkrijgbaar. Dus kun je misschien opzoeken welk type camera dit geweest is, dan is het wat makkelijker uit te zoeken.
op de foto zonder doorkijk geen censuur en op de foto met doorkijk wel censuur :S
  maandag 9 januari 2006 @ 20:37:13 #158
35048 WokMaster
pi_33879084
hier spreekt een orb: WIJ ZIJN FAKE
aahh durka durka durka
pi_33879236
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:37 schreef WokMaster het volgende:
hier spreekt een orb: WIJ ZIJN FAKE
Oh, dus dat geven jullie door aan de 'niet paranormaal gelovigen'? Nu snap ik het
  maandag 9 januari 2006 @ 20:40:06 #160
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33879254
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

op de foto zonder doorkijk geen censuur en op de foto met doorkijk wel censuur :S
Tja japans . Vind je het nu gek dat ze met al die camera's rondlopen

Ik ga bank hangen en vroeg naar bed denk ik.
pi_33879315
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:40 schreef Knarf het volgende:

[..]

Niet gek, maar typisch weer iets voor mannen
  maandag 9 januari 2006 @ 20:41:58 #162
35048 WokMaster
pi_33879334
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:39 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Oh, dus dat geven jullie door aan de 'niet paranormaal gelovigen'? Nu snap ik het
geloof je soms niet in me
aahh durka durka durka
pi_33879338
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:40 schreef Knarf het volgende:

[..]

Hang ze en truste.....;)
pi_33879654
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:41 schreef WokMaster het volgende:

[..]

geloof je soms niet in me
Hey WokMaster! Je bent overgenomen door een orb! Vlug kom terug voordat het te laat is...
Nee maar ff serieus, sommige foto's zijn gewoon niet te verklaren. Punt.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:55:49 #165
35048 WokMaster
pi_33880094
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Nee maar ff serieus, sommige foto's zijn gewoon niet te verklaren. Punt.
Idd mee eens, niet alles is verklaarbaar. De 1 denkt alleen een stuk eerder aan bepaalde verklaringen dan de ander. Ik wacht/kijk alleen eerder naar (wetenschappelijke) bewijzen bij bepaalde zaken.
Zoals bv ook die graancirkels en die leuke verhalen er omheen. Daar zie ik ook niet gelijk aliens achter . Zeker als op TV word getoond dat een kind van 12 ze loopt te maken hehe , maar das ff offtopic

Ik ben ook niet helemaal ongelovig ofzo, er zal vast wel meer zijn dan alleen dit leven...
aahh durka durka durka
pi_33880226
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:55 schreef WokMaster het volgende:

[..]

Idd mee eens, niet alles verklaarbaar. De 1 denkt alleen een stuk eerder aan bepaalde verklaringen dan de ander. Ik wacht/kijk alleen eerder naar (wetenschappelijke) bewijzen bij bepaalde zaken.
Zoals bv ook die graancirkels en die leuke verhalen er omheen. Daar zie ik ook niet gelijk aliens achter . Zeker als op TV word getoond dat een kind van 12 ze loopt te maken hehe , maar das ff offtopic

Er zijn wel vaker dingen hier off-topic
  maandag 9 januari 2006 @ 21:01:55 #167
35048 WokMaster
pi_33880428
hehe je heb je reactie in mijn quote deel geschreven

dit zinnetje
-=Er zijn wel vaker dingen hier off-topic =-
aahh durka durka durka
pi_33883678
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:01 schreef WokMaster het volgende:
hehe je heb je reactie in mijn quote deel geschreven

dit zinnetje
-=Er zijn wel vaker dingen hier off-topic =-
Sorry, ik zal het nooooooit meer doen
pi_33885873
mja het is wel duidelijk dat het stofdeeltjes zijn als ik mijn foto's vergelijk met andere 'orb' foto's. Zonder flits staat er idd niks op.. Ik ga nog even proberen het dekbed flink door elkaar te schudden en dan een foto voor en na maken. Ik denk dat er daarna een hoop meer 'orbs' opstaan
pi_33886979
quote:

[..]
Welke video camera was dat?, wel gaaf/apart idd
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33888163
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:10 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

Welke video camera was dat?, wel gaaf/apart idd
Ik heb eens zo'n film gezien waar geesten praatten met mensen via een gewone oude tv.
Maar als geesten willen communiceren dan hebben ze toch niet een speciale videocamera nodig? Dat snap ik dan weer niet hoor.
  maandag 9 januari 2006 @ 23:56:53 #172
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33888691
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:42 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Ik heb eens zo'n film gezien waar geesten praatten met mensen via een gewone oude tv.
Maar als geesten willen communiceren dan hebben ze toch niet een speciale videocamera nodig? Dat snap ik dan weer niet hoor.
Zoals ik begrepen heb is het comminuseren voor (de meeste) geesten moeilijk. Ze moeten een bepaalde bron hebben waarmee ze kunnen comminiseren. Zoals bij E.V.P. ruis. Het is ook vaak zo dat op meetapparatuur de temperatuur ineens veranderd als er paranormaal activiteit is. Dit omdat er energy vanuit de lucht wordt gehaald (en serieus, energy zit in alles he.. niet bedoeld als je aura of yomanda gebrabbel, maar dat is gewoon wetenschap).

Iemand weleens E.V.P. geprobeerd? Ik heb het weleens zelf geprobeerd en in de verte hoorde ik kinderen spelen, waarvan er 1 steeds mijn naam riep. Alleen het vreemde was dat ik ging kijken en geen kinderen buiten zag spelen. Later niet meer zo'n ervaring met E.V.P. meegemaakt, wel dat ik in de verte constant een hondje hoorde blaffen. Terwijl ik dat tijdens de opname dus niet hoorde. Misschien dat via de opname het hondje van de buren een stuk duidelijker te horen is. Alleen wel vreemd dat ik die normaal nooooit hoor.
pi_33890483
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:03 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee, geesten bestaan niet én daarom kan je hun bestaan niet bewijzen. Waarom zou je overal geesten achter zoeken terwijl er voor alle orbs e.d. veel betere verklaringen zijn. Er is nog nooit enige aanwijzing geweest voor het bestaan van geesten...
pi_33892512
quote:

[afbeelding]

Volledige foto..

Staat misschien het licht aan in je kamer ??
pi_33894197
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:44 schreef stefan2904 het volgende:
mja het is wel duidelijk dat het stofdeeltjes zijn als ik mijn foto's vergelijk met andere 'orb' foto's. Zonder flits staat er idd niks op.. Ik ga nog even proberen het dekbed flink door elkaar te schudden en dan een foto voor en na maken. Ik denk dat er daarna een hoop meer 'orbs' opstaan
Ok en wat is dit dan, mr. wiseguy? En kom niet aan met supersnelle bolbliksems, vuurvliegjes met ultrasonische vleugeltjes of zaklantaarn of zo

(scroll naar beneden totdat je de play knop vind)

pi_33898678
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ok en wat is dit dan, mr. wiseguy? En kom niet aan met supersnelle bolbliksems, vuurvliegjes met ultrasonische vleugeltjes of zaklantaarn of zo

mja lees eerst mn post ff ofzo..
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:14:39 #177
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33900233
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Hij bedoelde dat zijn foto's in iedergeval stofdeeltjes waren.
pi_33921063
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:14 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hij bedoelde dat zijn foto's in iedergeval stofdeeltjes waren.
Hehe. Zo had ik het idd nog niet bekeken
In dat geval, sorry Stefan
Enne, wat vind je nou van het filmpje?
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:11:31 #179
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33926558
vliegje of mot
pi_33931225
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 01:11 schreef DionysuZ het volgende:
vliegje of mot
pi_35332544
Had ik ze net toch in het verkeerde topic geplaatst...

ik had deze week en verleden weet dit op mijn fotos:

pi_35334821
Waar is er volgens jouw dan iets te zien op de onderste foto?
pi_35336158
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:37 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Waar is er volgens jouw dan iets te zien op de onderste foto?
Op de grote versie zie je het beter,maar die kan ik niet plaatsen, Dat meisje met die zwarte kleding die naast de bank staat, op de rok.Maar de helft valt weg omdat de rok wel zwart is,maar de muur niet
pi_35336200
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:06 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Op de grote versie zie je het beter,maar die kan ik niet plaatsen, Dat meisje met die zwarte kleding die naast de bank staat, op de rok.Maar de helft valt weg omdat de rok wel zwart is,maar de muur niet
nu zie ik het ja! Opvallend is dat hij hoekig is.....
pi_35336563
quote:
nu zie ik het ja! Opvallend is dat hij hoekig is.....
Dat is een polygone lens flare. Die onstaan door reflecties van licht binnen je camera. De vorm is die van het diafragma van je camera.

Op deze pagina wordt dat uitgelegd.

http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/lens-flare.htm
pi_35342065
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:17 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Dat is een polygone lens flare. Die onstaan door reflecties van licht binnen je camera. De vorm is die van het diafragma van je camera.

Op deze pagina wordt dat uitgelegd.

http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/lens-flare.htm
Ok!
maar is dat niet slechts het geval bij zonnestralen?
pi_35349260
* meldt!

Ik heb orbs gesignaleerd in het 'klussen en wonen' fora
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:38:14 #188
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_35350170
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Tammymara het volgende:
OMG een hele spokenfamilie op één foto Die in het midden is duidelijk geëlectrokuteerd geweest in zijn vorige leven. Ach en wee!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_35350836
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:38 schreef Oosthoek het volgende:

OMG een hele spokenfamilie op één foto Die in het midden is duidelijk geëlectrokuteerd geweest in zijn vorige leven. Ach en wee!
Ik ga niet lachen..
Dacht eerst 'vast flauw', maar die ene in het midden is echt goed.
Fido Dido
pi_35353318
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:52 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ik ga niet lachen..
Dacht eerst 'vast flauw', maar die ene in het midden is echt goed.
Fido Dido
En dan moet je nagaan dat het niet eens familie van elkaar is
En inderdaad, die in het midden is gewoon maf, kan ik ook niks aan doen
pi_35354058
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:31 schreef weasel85 het volgende:
n krijtbord op haar kamer? xD
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35354202
lullo er zit gewoon een stofje in je camera
underground forever baby
pi_35354211
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:43 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

hey willie
underground forever baby
pi_35354227
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:54 schreef Laton het volgende:

[..]

hey willie
Mr Laton
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35369440
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:38 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hmm. Het lijkt wel alsof de 'orb' op deze foto minder hoekig is! Heeft iemand hem ronder gemaakt of zo? Want op (dezelfde) foto hier boven is hij hoekiger!
pi_35382165
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:24 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Hmm. Het lijkt wel alsof de 'orb' op deze foto minder hoekig is! Heeft iemand hem ronder gemaakt of zo? Want op (dezelfde) foto hier boven is hij hoekiger!
Ik heb niks met de foto gedaan hoor :s
Is nog steeds dezelfde als die ik geupload heb,,,,
pi_35402032
quote:
maar is dat niet slechts het geval bij zonnestralen?
Nee, dat doet zich voor bij alle soorten licht die van buiten het kader van de foto op de lens vallen. Dat kan dus ook een gereflecteerd flitslicht zijn.
pi_35453557
Ik ben op de hoogte van Pareidolie (psychologische verklaring van overal gezichten in herkennen)
maar, in deze 'lichtbol' lijkt het alsof er daadwerkelijk een gezicht te zien is...het lijkt wel een meisje, of haast het gezicht van een kat. Ik vond de foto plus foto met de bol uitvergroot op een paranormaal forum.

pi_35457767
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:10 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ik ben op de hoogte van Pareidolie (psychologische verklaring van overal gezichten in herkennen)
maar, in deze 'lichtbol' lijkt het alsof er daadwerkelijk een gezicht te zien is...het lijkt wel een meisje, of haast het gezicht van een kat. Ik vond de foto plus foto met de bol uitvergroot op een paranormaal forum.

[afbeelding]

[afbeelding]
Op welke site heb je die gezien?
pi_35470310
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:15 schreef CarDani het volgende:

[..]

Op welke site heb je die gezien?
Peggy's paranormale forum
pi_35470380
omg !!! allemaal ufo's!!! ik zeg je, jullie zijn een experiment
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_35505493
Hallo,

Netjes van je om zonder toestemming fotos van een ander te plaatsen. Ik heb een goed advies voor je ga een cursus normen en waarden volgen. En hou je minder met het paranormale bezig. Leer eerst maar eens hoe je met de privacy van een om moet gaan. Dit is echt te gek!!!!!!!!!!!!!!

Jamy
p.joz
pi_35505585
omg! de foto's zijn verdwenen... the ufo-mannetjes hebbe n weer toegeslagen... time 4 the men in black
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_35505998
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:12 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Peggy's paranormale forum
Hallo,

Netjes van je om zonder toestemming fotos van een ander te plaatsen. Ik heb een goed advies voor je ga een cursus normen en waarden volgen. En hou je minder met het paranormale bezig. Leer eerst maar eens hoe je met de privacy van een om moet gaan. Dit is echt te gek!!!!!!!!!!!!!!

Jamy
p.joz
pi_35508764
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:27 schreef suntra het volgende:

[..]

Hallo,

Jamy
Ik wist pas later dat die foto's eigendom waren van die dame op het forum. Inderdaad niet netjes achteraf. Zulke dingen kunnen gebeuren, maar iedereen op inet kan die foto's openlijk bekijken. Dus?
Maar wie ben jij om te bepalen dat ik me minder moet bezig met het paranormale
We hebben er allemaal mee te maken, of je nou wil of niet. Wat doe jij dan eigenlijk op een forum als dit? Ik wil niet voor jou praten en ik weet het niet zeker, maar blijkbaar ben jij er zo eentje die alles wel eventjes komt bekritiseren hier. Want de paranormale wereld bestaat niet, toch? Ik kan het mis hebben, maar zo zijn er zovelen.
en bedankt voor je 'advies'maar LEER jij eerst maar eens je minder druk te maken en niet overal gebiedende wijs voor te gebruiken. Of ben je een gereïncarneerde dictator of zo? kan je wel leuk als smoesje gebruiken misschien.
pi_35511033
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:03 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik wist pas later dat die foto's eigendom waren van die dame op het forum. Inderdaad niet netjes achteraf. Zulke dingen kunnen gebeuren, maar iedereen op inet kan die foto's openlijk bekijken. Dus?
Maar wie ben jij om te bepalen dat ik me minder moet bezig met het paranormale
We hebben er allemaal mee te maken, of je nou wil of niet. Wat doe jij dan eigenlijk op een forum als dit? Ik wil niet voor jou praten en ik weet het niet zeker, maar blijkbaar ben jij er zo eentje die alles wel eventjes komt bekritiseren hier. Want de paranormale wereld bestaat niet, toch? Ik kan het mis hebben, maar zo zijn er zovelen.
en bedankt voor je 'advies'maar LEER jij eerst maar eens je minder druk te maken en niet overal gebiedende wijs voor te gebruiken. Of ben je een gereïncarneerde dictator of zo? kan je wel leuk als smoesje gebruiken misschien.
Even voor de duidelijkheid . Ik ben er niet eentje die alles komt te bekritiseren. En ten tweede geloof ik in het paranormale. En aan je taal gebruik merk ikookdat je niet echt ontwikkeld ben zielig hoor en dat noemt zich paranormaal begaafd hahahah Maar ik hou ermee op want ik ga me niet verlagen tot jou niveau.

Groetjes jamy
p.joz
pi_35521092
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:04 schreef suntra het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid . Ik ben er niet eentje die alles komt te bekritiseren. En ten tweede geloof ik in het paranormale. En aan je taal gebruik merk ikookdat je niet echt ontwikkeld ben zielig hoor en dat noemt zich paranormaal begaafd hahahah Maar ik hou ermee op want ik ga me niet verlagen tot jou niveau.

Groetjes jamy
Aan mijn taal merk je dat ik niet erg ontwikkeld ben? Ik zou wel wat goed onderbouwde argumenten hiervoor willen horen. Ik ben trouwens benieuwd hoe wij in het echt een discussie zouden voeren
Wanneer je overigens goed hebt gelezen, zie je dat er niet staat: 'paranormaal begaafd', maar 'parationeel begaafd'. Ik voel er eigenlijk weinig voor om nog helemaal uit te gaan leggen wat ik hiermee bedoel.
Normaal ben ik absoluut geen muggenzifter als ik taalfouten bemerk, maar het is toch echt jouW met een W dus. Over ontwikkeling en niveau gesproken
pi_35522743
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:04 schreef suntra het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid . Ik ben er niet eentje die alles komt te bekritiseren. En ten tweede geloof ik in het paranormale. En aan je taal_gebruik merk ikookdat je niet echt ontwikkeld ben zielig hoor en dat noemt zich paranormaal begaafd hahahah Maar ik hou ermee op want ik ga me niet verlagen tot jou niveau.

Groetjes jamy
let ook op de interpunctie.
pi_35524090
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:05 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

let ook op de interpunctie.
Ik weet het wogo, ik weet het
pi_35524619
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik weet het wogo, ik weet het
ikhadhettegen suntra
pi_35534008
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:46 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ikhadhettegen suntra
Dat weet ik ook, weet je wat, laat maar
pi_35538426
lichtbollen? is daar een wetenschappelijk onderzoek over geweest met bewijzen dan?
en "parationeel" wat is dat dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door raceman op 27-02-2006 13:38:03 ]
pi_35538599
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:31 schreef raceman het volgende:
lichtbollen? is daar een weterschappelijk onderzoek over geweest met bewijzen dan?
Parationeel dat is verzonnen dit woord bestaat niet En over lichtbollen nou daar is Babe een specialist in zij is namelijk Parationeel begaafd
p.joz
pi_35538974
maar ik zie geen foto van die lichtbol?! waar is die dan met een meisje of kat?
ik zie er wel een kikker in

[ Bericht 23% gewijzigd door raceman op 27-02-2006 13:40:47 ]
pi_35550825
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:31 schreef raceman het volgende:
lichtbollen? is daar een wetenschappelijk onderzoek over geweest met bewijzen dan?
Daar zijn ze nog steeds niet over uit in de wetenschap, geloof ik. Ik denk ook dat deze verschijnselen moeilijk te onderzoeken zijn. De meeste 'orbs' die worden vastgelegd op foto's zijn meestal stofdeeltjes oid, maar ik denk wel dat er foto's met echte orbs gemaakt kunnen worden.

'Parationeel' daar probeer ik mee uit te drukken dat ik zowel spiritueel ingesteld ben en dus ook geloof in andere dimensies/de paranormale wereld, maar dat ik tegelijkertijd mijn ratio, verstand gebruik en niet alles klakkeloos aanneem. Dus dat ik wel met bedie benen op de grond sta
pi_35553321
Vergeet de lichtbollen, je scepticisme of zelfs dogmatigheden en pareidolie even en bekijk dit eens.

origineel

Met het contrast hoger

Nieuwsgierig geworden? Lees het verslag, bekijk beelden (video downloaden), foto's en beluister heel veel bandstemmen. Geweldig dit.

http://www.entiteiten.net/index1.html
pi_35554670
Mijn scepticisme,dogmatigheden en pareidolie vergeten?
Haal jij dat allemaal uit 1 zin over mij?!...Mijn vraag ging over die lichtbollen!
pi_35555436
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:48 schreef raceman het volgende:
Mijn scepticisme,dogmatigheden en pareidolie vergeten?
Haal jij dat allemaal uit 1 zin over mij?!...Mijn vraag ging over die lichtbollen!
Nee lieverd, ik heb het over mensen in het algemeen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')