abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33712079
Hoi, op bijna alle foto's die ik maak op mn vriendins kamer zijn lichtbollen te zien. Althans ik denk dat het dit zijn. Ook op andere plaatsen waar ik ben met mn vriendin zijn op foto's af en toe lichtbollen te zien. Hieronder een foto als voorbeeld. De muur ziet er zo vaag uit omdat het rare verf is waar je op ziet als je er langs gaat met je vinger enzo..
Is dit normaal, of komt dit niet vaak voor. Is het terug te leiden naar andere oorzaken?

Volledige foto..

Op verzoek heb ik nog meer foto's..

[ Bericht 9% gewijzigd door stefan2904 op 04-01-2006 23:42:18 ]
pi_33712129
ik heb het ook op heel veel foto's
pi_33712387
ehhhh... misschien stof / rook / etc .... ?
Het zullen vast geen entiteiten uit een andere realiteit zijn...
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:24:27 #4
104963 ETA
European Travel Author
pi_33712495
Heb je flits gebruikt? Zo ja, dan is het gewoon de flits die reflecteerd op het stofdeeltje, niet meer en niets minder.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_33712555
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:22 schreef BSEBEEST het volgende:
ehhhh... misschien stof / rook / etc .... ?
Het zullen vast geen entiteiten uit een andere realiteit zijn...
Rook iig niet. Stof zou kunnen, maar ik heb er bv ook 1 van buiten en van een hotelkamer waar het toch echt niet stoffig was. Ik doe alles om het te ontkrachten maar het is wel erg vreemd..
pi_33712575
Die bollen worden veroorzaakt door stof/sneeuw/regen etc. deeltjes in de lucht waartegen het licht van je flitser reflecteerd. Je camera is scherpgesteld op iets heel anders dus je ziet die deeltjes niet scherp, maar als een bolletje/vlekje.
Alle bomen zijn paars.
pi_33712646
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:24 schreef ETA het volgende:
Heb je flits gebruikt? Zo ja, dan is het gewoon de flits die reflecteerd op het stofdeeltje, niet meer en niets minder.
Ja bij deze wel, op andere foto's waar ik geen flits gebruik komt het ook, ook bij andere hoeken van de kamer. Elke foto die ik maak op haar kamer staan ze op, steeds ergens anders van plaats..
pi_33712811
n krijtbord op haar kamer? xD
I pwn u!
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:31:33 #9
104963 ETA
European Travel Author
pi_33712829
Of het binnen of buiten de foto word gemaakt, overal zweven kleine deeltjes in de lucht die de flits weerkaatsen. Dat verklaard natuurlijk ook waarom ze steeds op verschillende plekken te zien zijn.

En weet je heel erg zeker dat je fotos hebt met "lichtbollen" zonder flits? Kijk eens in de EXIF data om te zien of je toen flits hebt gebruikt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_33712986
De foto doet het niet?
Ich bin der Führer.
pi_33713103
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:31 schreef ETA het volgende:
Of het binnen of buiten de foto word gemaakt, overal zweven kleine deeltjes in de lucht die de flits weerkaatsen. Dat verklaard natuurlijk ook waarom ze steeds op verschillende plekken te zien zijn.

En weet je heel erg zeker dat je fotos hebt met "lichtbollen" zonder flits? Kijk eens in de EXIF data om te zien of je toen flits hebt gebruikt.
Als jij een random foto van je muur maakt of het met flits is of niet dan krijg je niet dit te zien. En het is nou niet extreem stoffig op haar kamer ofzo. Bovendien weerkaats stof niet het licht zodanig dat je dit soort circels krijgt. En ik weet het zeker dat die ene zonder flits is, de foto heb ik hier alleen niet. Die staat nog op de camera bij haar thuis.
pi_33713218
wat een belachelijk grote foto.
pi_33713230
wow Dude !!!
vervang die fotot door of een thumbnail of een link naar het plaatje..
een plaatje van 1600x1200 zijn we hier niet zo blij mee...
pi_33713301
vette vingers die zichtbaar worden d.m.v. infrarood licht o.i.d. ? (camera's zien een breder lichtspectrum als het menselijk oog)
pi_33713314
wow sick groot formaat
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
pi_33713331
ik zit hier op een 12 inch beeldschermpie
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:42:40 #17
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_33713352
lens schoon maken
good boobs bounce
pi_33713387
kerel die foto stelt niks voor, die bolletjes...

En nog volhouden ook amai!
pi_33713425
Ja maar ff verkleind en een linkje naar de volledige gemaakt .

Ik heb het ook met een ander fototoestel, bovendien is het elke keer ergens anders, ook als je er 2 snel achter elkaar maakt.
pi_33713458
Dat soort vlekken ken ik ook wel van fotos hoor. Volgens mij is dit nix bijzonders.
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:45:15 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33713467
post die foto waar je geen flitser hebt gebruikt maar wel deze bollen (orbs in de volksmond) ziet.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33713755
Overal dwarrelen piepkleine stofjes rond. Kijk maar eens in een willekeurige kamer als de zon door een kier in de gordijnen schijnt. Als zo'n stofje vlak voor je lens dwarrelt en de flits valt erop, dan zal er een heeeeeeeeeeeeeeeel onscherpe opname van een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein stofje te zien zijn. Iedere natuurkundige kan je uitleggen dat de vorm van die heeeeeeeeeeeeel onscherpe opname dan de vorm van het diafragma van je camera is. Meestal rond, maar soms ook bijvoorbeeld zeshoekig.

Hier vond ik een artikel erover. http://www.dcccs.org/blanke4.htm
pi_33713786
Nieuwe Robert
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_33714186
Okay duidelijk, ik zal morgen die foto zonder flits eens bekijken en posten. Begrijp me goed, ik denk niet dat ik paranormaal begaafd ben of mn vriendin ofzo, maar ik vond dit gewoon een vreemd verschijnsel. Daarom vraag ik jullie mening. Ik probeer het gewoon te verklaren..

Hier nog een paar foto's..
pi_33714443
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:52 schreef Micheleangelo het volgende:
Overal dwarrelen piepkleine stofjes rond. Kijk maar eens in een willekeurige kamer als de zon door een kier in de gordijnen schijnt. Als zo'n stofje vlak voor je lens dwarrelt en de flits valt erop, dan zal er een heeeeeeeeeeeeeeeel onscherpe opname van een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein stofje te zien zijn. Iedere natuurkundige kan je uitleggen dat de vorm van die heeeeeeeeeeeeel onscherpe opname dan de vorm van het diafragma van je camera is. Meestal rond, maar soms ook bijvoorbeeld zeshoekig.

Hier vond ik een artikel erover. http://www.dcccs.org/blanke4.htm
Ik kende deze lichtrondjes wel van fotos maar ik had geen flauw idee wat het was. Dit wat jij zegt is het vast wel. Het klinkt logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')