abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34353047
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:46 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Staat erbij
Het was meer een stille hint dat er een link naar een gesloten topic bij zit.

Onderin onder het lijstje ´Topics, naslagwerk´ was het topic met nummer: 804908 er al, alleen is ie al vol.

Maar de huidige plaats is beter! Maar waarom zijn voor veel topics alleen de URL te zien, en niet de topic titel?
pi_34353102
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:32 schreef the_disheaver het volgende:

Het was meer een stille hint dat er een link naar een gesloten topic bij zit.

Onderin onder het lijstje ´Topics, naslagwerk´ was het topic met nummer: 804908 er al, alleen is ie al vol.

Maar de huidige plaats is beter! Maar waarom zijn voor veel topics alleen de URL te zien, en niet de topic titel?
Ah. Ik heb je niet helemaal begrepen, de hint was iets té stil

Omdat ik die nog moet fixen, en dat steeds vergeet

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 22-01-2006 19:44:19 (Gefixed die linkjes) ]
pi_34563082
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:16 schreef Pilootje het volgende:

Dat zijn er hooguit 3 of 4.
Ik wil je niet beledigen maar af en toe vind ik het vreselijk om topics te lezen. Maar goed als vakman zal dat wel normaal zijn. Topics als hoe snij ik een prei, of hoe vries ik peterselie in gaan mijn haren van omhoog staan.
Buiten dat ben ik andere forum etiquette gewend. Er wordt ontiegelijk veel gelult en maar zo weinig gezegt. Een voorbeeld was een marinadetopic. Hoop gelul, ik leg het eens uit, en vervolgens gaan 3 of 4 mensen dat nog eens uitleggen. Niemand leest elkaars reactie dus.
Maar goed vaak kan ik er ook wel om lachen, dat is echter de rede dat ik zelden langs kom nog.

Wat ik zocht waren fora met het niveau van saissonier.
Zal wel weer een staartje aan dit topic komen, maar goed no hard feelings
Als vakman voel je je niet altijd thuis in CUL, dat begrijp ik heel goed hoor.

Je moet CUL dan ook zien als een forum voor de NIET vakmensen, hoe je prei moet snijden, voor beginnende kokers, om dingen te leren en om over CUL zaken te praten, mensen die dol zijn op koken en erover willen praten en dan het liefst zo breed mogelijk.

Topics met een simpele vraag hebben wat mij betreft net zoveel bestaansrecht als een topic met meer diepgang of wat moeilijker onderwerp.
Er wordt inderdaad soms slecht gelezen, of men reageert alleen op de OP.

Dat is jammer, maar hou je toch. Lees erover heen, of wijs elkaar er kort op, en ga dan weer verder over het onderwerp zou ik zeggen
Maar blijf wel gezellig in CUL posten
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:26:58 #54
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_34565257
Ja, maar komop hey, een topic over het snijden van prei.. Ligt er totaal aan voor welk doeleinde je hem gaat gebruiken, en zelfs dan nog, je moet toch wel écht achterlijk zijn wil je niet weten hoe je een prei moet snijden..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_34565679
Het openen van een topic is ook leuk
  zondag 29 januari 2006 @ 00:42:12 #56
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34567985
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:26 schreef Euc- het volgende:
Ja, maar komop hey, een topic over het snijden van prei.. Ligt er totaal aan voor welk doeleinde je hem gaat gebruiken, en zelfs dan nog, je moet toch wel écht achterlijk zijn wil je niet weten hoe je een prei moet snijden..
Veel mensen die net op kamers gaan wonen weten dat soort basic dingen vaak niet. Kijk maar eens naar het kookboek voor kamerbewoners.

Dus die mogen dat soort vragen zeker stellen. Ik zeg altijd de domste vraag is een niet gestelde vraag.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34601910
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Veel mensen die net op kamers gaan wonen weten dat soort basic dingen vaak niet. Kijk maar eens naar het kookboek voor kamerbewoners.

Dus die mogen dat soort vragen zeker stellen. Ik zeg altijd de domste vraag is een niet gestelde vraag.
Kijk dan wel gewoon eerst in zo´n kookboek voordat je dat soort vragen stelt
pi_34606952
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Kijk dan wel gewoon eerst in zo´n kookboek voordat je dat soort vragen stelt
ik vind dat juist cul de plek moet zijn voor óók dit soort vragen.
face it, niet iedereen kan koken. sommigen weten niet eens hoe ze een ei moeten klaarmaken.
dan is het prettig als mensen je vertellen hoe zij het doen.

het zouwat worden als cul voortaan alleen nog maar voor vragen zou zijn zoals [help] eendenborst met cranberrypaté ruikt vreemd
ofzo.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_34611864
Precies.
En natuurlijk geeft google antwoorden op veel vragen, maar het met elkaar over recepten, voedsel etc en drinken praten, tips uitwisselen, handigheidjes, ervaringen,plaatjes van anderen zien dát soort dingen, dát maakt CUL nou juist zo leuk!!!
  maandag 30 januari 2006 @ 21:58:20 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34629412
Hondje,
waarom plak je je mooie OP niet in dat topic
Das veul simpeler

Opgelost

[ Bericht 7% gewijzigd door Drugshond op 30-01-2006 22:28:23 ]
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:52:48 #62
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_34708860
MRE

Kan de bagger incl mijn reacties daarop verwijderd worden.
Erg jammer dat mensen niet serieus kunnen reageren op een normaal gestelde vraag.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_34708902
beetje jammer ook dat jij er zo vreselijk op ingaat, anders had het best een leuk topic gebleven
gewoon laten gaan joh, en je richten op de leuke reacties.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_34709395
Mijn idee
Stug ontopic blijven en negeren
pi_34958574
Schijnbaar kunnen types als Nosigar de verleiding toch niet weerstaan door gewoon door te blijven zeuren over zaken die niks te maken hebben met eten, sterker nog gewoon een excuus verzinnen om lekker door te gaan posten zoals hij deed.
De enige keren dat hij dus opduikt in de culinaire zone is om suggestieve postings te plaatsen tov met als doel weer een vuurtje aan te wakkeren.Duidelijk geval van: Niet willen horen..
pi_34959682
Op een opmerking over een korte broek van iemand anders...
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:50 schreef NoSigar het volgende:

Je wilt zeggen dat de poster totaal ongeloofwaardig is en niemand hem gelooft?
En dan ga je je zelf notabene quoten nosigar....
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:01 schreef NoSigar het volgende:

Vreemd hoor .
Maar hij gaat onverstoorbaar door met het posten van foto's, ook al heeft hij ze al eerder geplaatst .
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat heb ik mij toenet lekker gegeten zeg.
Mijn buikje zit lekker rond.

Kijk maar eens naar de foto!

[afbeelding]

Ontopic: Broodje haring gegeten met spinaziesoep.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:28 schreef i-spy24 het volgende:
@ 'asslicker':

File name: dinner2.jpg.thumb.jpg
File size: 404910 bytes (3008x2000, 0.5bpp, 45x)
EXIF Summary: 1/60s f/5.6 ISO800 55mm (35mm eq:82mm)

Camera-Specific Properties:

Equipment Make: PENTAX Corporation
Camera Model: PENTAX *ist DS
Camera Software: Adobe Photoshop CS Windows
Sensing Method: One-Chip Color Area
Focal Length (35mm Equiv): 82 mm

Image-Specific Properties:

Image Orientation: Top, Left-Hand
Horizontal Resolution: 72 dpi
Vertical Resolution: 72 dpi
Image Created: 2004:12:25 18:06:56
Exposure Time: 1/60 sec
F-Number: f/5.6
Exposure Program: Portrait Mode
ISO Speed Rating: 800
Exposure Bias: 0 EV
Metering Mode: Pattern
Flash: Flash, Compulsory
Focal Length: 55.00 mm
Color Space Information: sRGB
Image Width: 3008
Image Height: 2000
Rendering: Normal
Exposure Mode: Auto
White Balance: Auto
Scene Capture Type: Portrait
Contrast: Normal
Saturation: Normal
Sharpness: Normal
Subject Distance Range: Close View

Other Properties:

Resolution Unit: i
Chrominance Comp Positioning: Co-Sited
Exif IFD Pointer: 604
Compression Scheme: JPEG Compression (Thumbnail)
Horizontal Resolution: 72 dpi
Vertical Resolution: 72 dpi
Resolution Unit: i
Offset to JPEG SOI: 1158
Bytes of JPEG Data: 9261
Exif Version: 2.21
Image Generated: 2004:12:25 14:44:12 <---------------
Image Digitized: 2004:12:25 14:44:12
Meaning of Each Comp: Unknown
File Source: Other
Scene Type: Unknown

je vraagt erom, dus even eenmalig van repliek te dienen

@ Nosigar:

Elke keer dat jij erover begint krijg je een reactie. Aan jou de keuze.
Tis opvallend dat je geen een woord rept over de eetfoto's van gisteren, zelf helemaal
geen ene flikker toevoegt in de zone op culinair gebied m.a.w. gewoon bewust loopt te
zoeken om de sfeer te verpesten. Stel voor dat je dan lekker opzout hier als je toch niks
anders komt doen dan alleen de sfeer verpesten.
Doe mee en voeg iets toe en tiefstraal op als je alleen maar komt om te zieken.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:51 schreef NoSigar het volgende:

(kan even geen feedback vinden)

Plaatjes plaatsen die aantoonbaar (zelfs nu nog!) niet kloppen heet jokken en dat doet ie. Hangt er dus maar helemaal vanaf wat je verkeerd noemt, ik vind het niet kloppen, zeker niet gezien 'smans reacties op iedereen daar ook maar een beetje aan waagt te twijfelen.
Voor de rest is het dorpsgek uithangen niet inderdaad verkeerd en mag iedereen dat doen van mij.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:16 schreef i-spy24 het volgende:
Blijf je weg of ga je in de zone zinvol mee doen want volgens mij heeft de mod.duidelijk gemaakt hoe hij het wil hebben. Dus hou je je bezig met andere zaken dat eten dan moet je optiefen of gewoon mij negeren.
Jij bent niet om te bepalen of iemands pic's wel of niet echt zijn. Wat ik post is echt of of jij het ermee eens bent is jou probleem maar dan ga je zeker niet een aparte posting voor openen met als doel gewoon weer het vuurtje te willen aanwakkeren dat al 2 weken oud is en door de leiding van FOK te ruste is gelegd.
Dat is de hoofdzaak dat elke thread nu wordt versjitterd door kloothummels als jij die menen dat zij anderen moeten terechtwijzen ipv ze in hun waarde te laten en door moeten etteren. Ik daag niet uit jij begint zelf een suggestieve posting te openen met als doel stennis te kunnen schoppen. Ik doe dat ook niet bij anderen,dus klets niet uit je nek en haal geen dingen bij die niets te maken hebben met de hoofdmoot van deze zone.
Optiefen of anders gewoon meedoen of gewoon je buiten mijn zaken houden en anders wordt wel gezorgd dat je het leert.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:38 schreef NoSigar het volgende:
"Voor de rest is het dorpsgek uithangen niet inderdaad verkeerd en mag iedereen dat doen van mij."
Dat is inderdaad geen probleem. Maar soms zijn er mensen(niet veel) die je misschien geloven, of net doen alsof ze je geloven, voor de lieve vrede, of misschien omdat ze mod zijn of zo.

Maar hoe wordt er precies gezorgd dat ik het wel leer? Je bedreigt me toch niet Ruben, net als je al die anderen zoals JD en JeRa niet bedreigd hebt? Ik hoef voortaan toch niet bang te zijn voor het geluid van een Sparta-met?
Ik hoop het niet want dan heb ik geen leven meer.
Reakties meegenomen uit het "wat eet je nu topic".
Niet om jullie de mond te snoeren, maar omdat het daar niet thuishoort.

Voor i-spy nosigar post wel degelijk vaker in CUL.
Voor nosigar en asskicker, die hetze tegen iemand die je niet gelooft is nu wel duidelijk, en NIET voor herhaling vatbaar wat mij betreft.
Lees eroverheen en verpest de sfeer niet in CUL (Fok!)
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:38 schreef NoSigar het volgende:
"Voor de rest is het dorpsgek uithangen niet inderdaad verkeerd en mag iedereen dat doen van mij."
Dus?
quote:
Dat is inderdaad geen probleem. Maar soms zijn er mensen(niet veel) die je misschien geloven, of net doen alsof ze je geloven, voor de lieve vrede, of misschien omdat ze mod zijn of zo.
Doet het ertoe of ik hem geloof?
Er zitten zoveel mensen op fok te posten die niet (helemaal-) de waarheid vertellen

Het opblazen en het maar blijven achtervolgen vind ik gewoon niet nodig.
Heeft niets met de lieve vrede te maken

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 11-02-2006 02:45:07 ]
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:44:20 #67
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_34959997
quote:
Image Generated: 2004:12:25 14:44:12 <---------------
Sorry hoor maar das toch 1e kerstdag?
Had je niks beters te doen dan 5 maand oude foto's te uploaden?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_34960026
Ja joh, ga gewoon ff door Chielus
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:49:41 #69
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_34960079
hoho, ik vind het gewoon een vreemde datum, niets meer......

(ik heb deze hele foto-kwestie-problematiek al een x in FTR meegemaakt, ga niet nog een x die strontput induiken.)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_34960111
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:49 schreef Chielus het volgende:
hoho, ik vind het gewoon een vreemde datum, niets meer......

(ik heb deze hele foto-kwestie-problematiek al een x in FTR meegemaakt, ga niet nog een x die strontput induiken.)
Ok dan
Dat was asskicker die ff liet zien dat ook hij nepplaatjes kan plaatsen, grote jongen he!
pi_34960549

[ Bericht 100% gewijzigd door NoSigar op 11-02-2006 03:34:13 (grrr) ]
Helpt waar hij kan!
pi_34960557
OK. Het hoorde hier thuis en dit topic zocht ik, maar kon ik net niet vinden, excuus.
(En dat zelf quoten was een foutje en had ik geen zin om te verbeteren. Trouwens)

NOFI Bluezz, maar ik vind het een beetje raar dat je in die ISpy topics totaal anders reageert dan hier.
Iedereen op Fok! die zijn achtergrond kent weet dat hij erg veel gelogen heeft.
Zijn eerste foto, na een tijdje, (van wat hij vandaag gegeten zou hebben) had hij drie weken geleden al gepost. Moet ik dan net doen alsof ik het niet zie en doen alsof Spy gewoon een nette gebruiker is terwijl hij aantoonbaar aan het liegen is en iedereen die hem daarop wijst bedreigt? Of om een ban vraagt voor iedereeen die daarover begint? Is dat alleen maar omdat hij toevallig tegen een 'slechte' (hoe heet hij ook weer JeRe oid) medewerker van Fok! is aangelopen dat hij een voorkeursbehandeling krijgt?

Ik snap dat dat pijnlijk is voor Fok! want het hoort niet maar hebben jullie allemaal een instrucite gekregen om ISpy uit de wind te houden of zo?

Hij zit zoals gezegd, gewoon aantoonbaar te liegen, net als heel erg vaak eerder, waarom mogen andere mensen daarop niet geattendeerd worden, wie weet kennen ze zijn achtegrond niet en geloven ze hem.
Ik vind het volkomen legitiem om op iemand met zo'n verleden zo te reageren
Mensen mogen best hun eigen fantasiewereld op Fok! creeren, en arrogant doen als iemand daaraan twijfelt, maar als daar massaal doorheengeprikt wordt en dan later toch gewoon doorgaan wordt alsof er niets gebeurd is vraagt hij toch zelf om problemen.

Doe dan niet net alsof het aan de mensen ligt die daarop reageren omdat ze niet gezellig in de fantasiewereld van Ispy-24 meegaan. De oorzaak lijkt mij te liggen in die fantasiewereld van ISpy. Als de buitenwereld zegt dat het niet klopt, ligt het dan aan de buitenwereld, verpest de buitenwereld dan de sfeer omdat ze niet gezellig meedoen in de make believe world van ISpy?

En als dat laatste zo is, kun je dat dan ajb even toelichten? Of doet het er niet toe of iemand de waarheid spreekt omdat het Intenet is?
Ik vond en vind de sfeer hier in Cul altijd prima, hoe marginaal mijn bijdrage ook moge zijn. De enige commotie hier ontstaat bijna altijd vanwege een bepaalde leugenachtige en helaas ook arrogante gebruiker.
Helpt waar hij kan!
pi_34960847

[ Bericht 27% gewijzigd door Blues op 11-02-2006 15:07:45 (Zullen we het hier bij laten?) ]
pi_34967936
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 03:33 schreef NoSigar het volgende:

OK. Het hoorde hier thuis en dit topic zocht ik, maar kon ik net niet vinden, excuus.
(En dat zelf quoten was een foutje en had ik geen zin om te verbeteren. Trouwens)

NOFI Bluezz, maar ik vind het een beetje raar dat je in die ISpy topics totaal anders reageert dan hier.
Als je dat Hullie-topic bedoelde van een paar weekjes geleden? Heb ik me daar kostelijk vermaakt
Spy is erop uit misschien maar hier in CUL post hij zijn foto's maar hoor, hij doet er toch niemand kwaad mee? Al spoort het niet helemaal mss....
Zónder echter scheldkannonades en banverzoeken of dingen openbaar te maken.
quote:

Iedereen op Fok! die zijn achtergrond kent weet dat hij erg veel gelogen heeft.
Zijn eerste foto, na een tijdje, (van wat hij vandaag gegeten zou hebben) had hij drie weken geleden al gepost. Moet ik dan net doen alsof ik het niet zie en doen alsof Spy gewoon een nette gebruiker is terwijl hij aantoonbaar aan het liegen is en iedereen die hem daarop wijst bedreigt?

Of om een ban vraagt voor iedereeen die daarover begint?
Daarmee vliegt ie uit de bocht ja, en zou ie moeten laten en erboven staan!

Maar hij zal het ook wel spuugzat zijn iedere keer opnieuw, alleen na het plaatsen van 1 fotootje iedereen op zijn dak te krijgen. Voor mij blijft het zo onschuldig dat het sop de kool niet waard is.
quote:
Ik snap dat dat pijnlijk is voor Fok! want het hoort niet maar hebben jullie allemaal een instrucite gekregen om ISpy uit de wind te houden of zo?
Nope, sinds ik hem tegenkom in CUL (sinds ik mod ben) denk ik er al zo over als boven.
quote:
Hij zit zoals gezegd, gewoon aantoonbaar te liegen, net als heel erg vaak eerder, waarom mogen andere mensen daarop niet geattendeerd worden, wie weet kennen ze zijn achtegrond niet en geloven ze hem.
Ik vind het volkomen legitiem om op iemand met zo'n verleden zo te reageren
Mensen mogen best hun eigen fantasiewereld op Fok! creeren, en arrogant doen als iemand daaraan twijfelt, maar als daar massaal doorheengeprikt wordt en dan later toch gewoon doorgaan wordt alsof er niets gebeurd is vraagt hij toch zelf om problemen.
Het zou mij te ver gaan als user om anderen erop te wijzen iedere keer maar weer dat het allemaal niet waar is, je kan je energie beter in andere dingen stoppen toch?
quote:
Doe dan niet net alsof het aan de mensen ligt die daarop reageren omdat ze niet gezellig in de fantasiewereld van Ispy-24 meegaan. De oorzaak lijkt mij te liggen in die fantasiewereld van ISpy. Als de buitenwereld zegt dat het niet klopt, ligt het dan aan de buitenwereld, verpest de buitenwereld dan de sfeer omdat ze niet gezellig meedoen in de make believe world van ISpy?
Laat hem lekker in zijn belevingswereld, en ga verder met posten over de dingen die wel belangrijk zijn, denk je nu echt dat je hem kunt veranderen? Ik vind het jammer dat (ik heb het alléén over CUL he) dit zo uitgelicht wordt, hoe belangrijk kun je iemand maken?
Nou op deze manier... en daar pas ik voor. Vandáár mijn oproep om erover heen te lezen.
quote:
En als dat laatste zo is, kun je dat dan ajb even toelichten? Of doet het er niet toe of iemand de waarheid spreekt omdat het Intenet is?
Ik vond en vind de sfeer hier in Cul altijd prima, hoe marginaal mijn bijdrage ook moge zijn. De enige commotie hier ontstaat bijna altijd vanwege een bepaalde leugenachtige en helaas ook arrogante gebruiker.
En dat komt omdat hij veeeeel te veel (negatieve) aandacht krijgt.
Daar wil ik niet aan mee doen.

Oh en hier :
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:27 schreef i-spy24 het volgende:
Was een foto van vorig jaar toen het zolang mooi weer was en ik ben terug gegaan naar het zelfde Grandcafe in Maastricht vanmiddag alleen had ik m'n camera niet bij me en dacht ik dus: " Kom...heb die foto nog in archief ,niet eerder geplaatst,dus gebruik 'm gewoon "
Geeft ie zelfs normáál antwoord

En nu voor ik van voortrekkerij beschuldigd wordt ga ik es ff een postje wissen van i spy

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 11-02-2006 15:18:46 ]
pi_34969123
Ik ga het kort houden.

Als je bepaalde zaken dubieus vindt van een user kun je daar iets van zeggen.
Als een bepaalde user dubieuze zaken blijft posten en er al diverse keren op in is gegaan kun je op een gegeven moment de boel laten rusten.

Dit los je niet op, niet door steeds te reageren, en zeker ook niet door mensen te gaan bedreigen, daar kan ik nl nog korter over zijn: doen we hier niet.

Iedereen post zoals ie gebekt is, de een is serieus, de ander minder, maar we weten nu wel dat het o-ver-duidelijk is dat mensen I-spy niet geloven, en dat I-spy zich daartegen zal blijven verdedigen.

De enige oplossing is elkaar te negeren, zo moeilijk is dat toch niet?
Gewoon niet meer reageren op I-spy, en hij niet op anderen.
Beide partijen kunnen dit uitknokken tot er een ban valt, maar ik vertrouw erop dat we allemaal wel wat volwassener zijn.

Dawast, en niet zo kort dus.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')