Dat laatste klopt. Overigens: De DSB Groep is geen bank geworden, men heeft een bank opgericht, dus de DSB Groep is uitgebreid met een bank.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:43 schreef Onno_Quist het volgende:
De AFM heeft recentelijk de regels m.b.t. financiëringen verzorgt door tussenpersonen aangescherpt. Dit geldt voorlopig nog niet voor banken.
De DSB groep is zeer recent een bank geworden... Dat geeft wel aan hoe ze werken. Ik denk dat dit trouwens een heel andere discussie is die niet in dit topic thuishoort.
Klopt inderdaad, echt een lame actie van zequote:Op donderdag 23 februari 2006 18:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Overigens: De DSB Groep is geen bank geworden, men heeft een bank opgericht, dus de DSB Groep is uitgebreid met een bank.
die drempel is iets lager namelijk ruim 1700 euroquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:17 schreef Onno_Quist het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om ziektekosten op te voeren als je verder geen bijzondere uitgaven hebt? Volgens mij kom ik niet aan het drempelbedrag in mijn geval (ongeveer 3500 euro) en welke ziekekosten mag je dan aftrekken? Die je werkgever betaald of de premie die je zelf hebt betaald in 2005?
Die drempel is afhankelijk van je inkomen (11,2% van het drempelinkomen) en de meeste mensen komen er niet aan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:49 schreef lipje het volgende:
[..]
die drempel is iets lager namelijk ruim 1700 euroHierdoor krijg je bij een standaard ziekenfonds als snel een aftrekpost
Wat is je loon geweest in 2005? Als dat lager ligt dan 5.500 (dat lijkt me welquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:38 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
Ik heb echt totaal geen idee of ik iets terug kan krijgen, dus ik vraag het jullie even.
Ik heb vorig jaar het gehele jaar bij de AH gewerkt en werk daar nog altijd. Vandaag me jaaropgaaf gehad en dit staat er :
ingehouden loonheffing 0,-
verrekende arbeidskorting 38,-
premie ziekenfonds/ziektekostenverzekering 174,-
Ik was in dat jaar 16/17 jaar oud.
Dus kan ik iets terugvragen?
In het algemeen: je hebt recht op een algemene heffingskorting (¤ 1894) en arbeidskorting (variabel) die je via de loonheffing kunt laten toepassing, de zgn. loonheffingskorting. Als dat gebeurt, wordt per periode dat je de vergoeding betaald krijgt, rekening gehouden met een deel van de heffingskorting. Als je per maand wordt betaald, wordt bij die betalen rekening gehouden met 1/12 van deze loonheffingskorting. Dat is in ieder geval ¤ 157 (vanwege de algemene heffingskorting).quote:Op vrijdag 24 februari 2006 03:21 schreef Dreamscape het volgende:
Kan iemand me misschien hiermee helpen?
Ik heb vorig jaar een maand of 8 stage gelopen bij een bedrijf waarbij ik een stagevergoeding kreeg van ong. 360 euro per maand.
Ik heb nu mijn jaaropgave ontvangen en de loonheffing lijkt wel heel erg aan de lage kant.
Jaaropgave 2005:
Loon: 2986
Ingehouden loonheffing: 2
Verrekende arbeidskorting: 57
Juist dat laatste zorgt ervoor dat je wenig loonheffing betaalt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 03:21 schreef Dreamscape het volgende:
Kan iemand me misschien hiermee helpen?
Ik heb vorig jaar een maand of 8 stage gelopen bij een bedrijf waarbij ik een stagevergoeding kreeg van ong. 360 euro per maand.
Ik heb nu mijn jaaropgave ontvangen en de loonheffing lijkt wel heel erg aan de lage kant.
Jaaropgave 2005:
Loon: 2986
Ingehouden loonheffing: 2
Verrekende arbeidskorting: 57
Mijn vraag is, hoe word de loonheffing berekend? En kan dit in mijn situatie, een ingehouden loonheffing van maar 2 euro? Ik moet er wel bij vermelden dat de loonheffingskorting is toegepast.
Als je verder geen inkomsten hebt gehad waarop loonheffing is ingehouden, krijg je helemaal niets terug. Die 2 euro gaat de belastingdienst niet uitbetalen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij krijgt dus (waarschijnlijk) geld terug, maar om dat zeker te weten moet je even het aangifte-programma invullen.
Ik had de arbeidskorting gemist in de post, dus dat klopt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:47 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Als je verder geen inkomsten hebt gehad waarop loonheffing is ingehouden, krijg je helemaal niets terug. Die 2 euro gaat de belastingdienst niet uitbetalen.
Aaah... ok, hartstikke bedankt in ieder geval.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:09 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Wat is je loon geweest in 2005? Als dat lager ligt dan 5.500 (dat lijkt me wel), dan krijg je niks terug. Je hoeft immers nog geen belasting te betalen (omdat je te weinig verdient op jaarbasis) Er is ook geen loonheffing van je loon ingehouden (de schuingedrukte tekst in de quote). Dus via AH is er niet teveel belasting afgedragen.
Via de belastingdienst kun je teveel ingehouden loonheffing terugvragen, maar dat is bij jou (waarschijnlijk) niet het geval. Helaas, volgend jaar beter (als Appie > ¤ 13 heeft ingehouden aan loonheffing)
Nee: zie ook Belastingaangifte: sinds wanneer verplicht? :?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:07 schreef Coniglio het volgende:
Heb geen huis, lease auto.........en nooit een blauwe envelop gehad.....
Ik heb dit jaar voor het eerst aangifte gedaan, omdat blijkt dat ik mijn opleidingkosten (1700 euro) kan terugvragen. Nadat ik het aangifteformulier netjes heb ingevuld (met jaaropgave) blijkt dat ik 1300 euro terugkrijg. Dus ingevuld en opgestuurd....................
Rest me toch nog een vraag..........Krijg ik nu problemen, omdat ik de vorige jaren geen aangifte heb gedaan? Ik werk al jaren namelijk......en krijg je je geld in een keer of per maand?
Zie eerder in dit topicquote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:32 schreef MissCleo het volgende:
Weet iemand hier hoe dat zit met vrijwilligerswerk waar je veel uren in gestoken hebt maar geen vergoeding voor ontvangen hebt? Daar schijn je via de belastingaangifte iets mee te kunnen...
Ja, omdat het jouw vriendin isquote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:49 schreef Henk-B het volgende:
Mijn vriendin krijgt 2500 euro terug???
Kan dit kloppen?
Alles is goed ingevuld en wel 5 keer nagekeken.
Ja zal ik doen, sorryquote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:58 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ja, omdat het jouw vriendin is
Vertel eens wat meer over jullie situatie. Anders kunnen wij er niks mee
Dit betekent dus dat het klopt?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:17 schreef kaputwiehund het volgende:
Verschuldigde belasting 34,4% x 16.061 = 5525. Minus algemene heffingskorting en arbeidskorting 1894 resp. 1088 = 2.543.
reeds ingehouden 5032. Terug te ontvangen 2.489. Kan een paar euro verschil inzitten want ik heb de percentages voor de arbeidskorting even uit mijn hoofd gedaan.
Er is dus geen rekening gehouden met de loonheffingskorting.
Aah oke nu snap ik het!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:33 schreef kaputwiehund het volgende:
Je vriendin heeft bij het begin van haar dienstbetrekking waarschijnlijk een loonbelastingverklaring ingevuld. Hierop moet je aangeven of de loonheffingskorting moet worden toegepast. Dit heeft ze kennelijk niet gedaan. Ik ben er in de berekening wel vanuit gegaan dat dit haar enigste bron van inkomen was in 2006. Er is dus gewoon maandelijks te veel belasting ingehouden. Ze kan dat veranderen door even een nieuwe verklaring bij haar werkgever in te leveren.
Aftrekposten > "Ziektekosten of andere buitengewone uitgaven" aanvinken > Buitengewone uitgaven > Algemene uitgaven > Rekenhulp > De rest spreekt toch voor zich?quote:Op zondag 26 februari 2006 21:58 schreef Woessssj het volgende:
Kan iemand mij kort uitleggen hoe het zit met die premies ziektekosten? Moet ik die invullen en zo ja.. waar??
Je mag het altijd invullen. Het liefst wel in de bestemde invulvelden. Dus niet alles door elkaar halen.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:03 schreef Woessssj het volgende:
Heej bedankt voor je snelle reactie.. maar wanneer mág je die invullen, of gelden er geen voorwaarden?
Ik heb het gevonden, bedankt!quote:Op zondag 26 februari 2006 22:14 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Je mag het altijd invullen. Het liefst wel in de bestemde invulvelden. Dus niet alles door elkaar halen.
Zo lees ik het ook, maar waarom noemen ze dat een vroegere dienstbetrekking, en waarom scheelt het zoveel geld? Mijn belastbaar inkomen veranderd er niets door...of zeg ik nu iets doms....quote:Op zondag 26 februari 2006 22:20 schreef gelly het volgende:
Ik zou een WW uitkering geen dienstbetrekking willen noemen. Valt onder het kopje "uitkering" zover ik weet.
Ze noemen dat niet een vroegere dienstbetrekking. Je leest het dus verkeerd.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:22 schreef Woessssj het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook, maar waarom noemen ze dat een vroegere dienstbetrekking, en waarom scheelt het zoveel geld? Mijn belastbaar inkomen veranderd er niets door...of zeg ik nu iets doms....
Klopt.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:20 schreef gelly het volgende:
Ik zou een WW uitkering geen dienstbetrekking willen noemen. Valt onder het kopje "uitkering" zover ik weet.
Die noclaim-teruggaaf kan je niet aftrekken, die wordt pas in april 2006 uitgekeerdquote:Op zondag 26 februari 2006 17:48 schreef Babbelzz het volgende:
ha ff een vraagje,
na de afschuwelijke aanslag voor gemeentelijke belastingen ben ik mijn aangifte voor 2005 aan het invullen, om weer wat geld te genereren
Nu heb ik de volgende vraag: Ik heb de no-claim voor ziektekosten niet teruggekregen ivm zorg die ik in 2005 geclaimd heb. Kan ik die 250 euro ook aftrekken van de belasting in het kopje ziektekosten en buitengewone uitgaven ?
Hopelijk heeft iemand t antwoord :-)
Dan heb je het niet goed gedaan. Als je verzamelinkomen 8400 euro is, dan kan je in veel gevallen echt wel meer dan 699 euro terug krijgen. Heb je je ziektekosten enzo wel goed ingevuld?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:27 schreef MallePall het volgende:
699 euro terug van de 1531 euro en verzamel inkomen was 8400 euro
'k ben maar een arme student![]()
Dat kloptquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:37 schreef Qarinx het volgende:
Klopt het dat je alle ziektekosten die je hebt gemaakt, en die niet door je verzekering zijn vergoed, dat je die af kan trekken? En de premie ziekenfonds die ingehouden is op je loon, kan je die ook aftrekken?
Maar wat ik dus neit snap, iedereen die ziekenfonds/particulier verzekerd is betaalt toch maandelijks premie?? Dat zou dus iedereen kunnen aftrekkem?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:43 schreef kaputwiehund het volgende:
Dat klopt
Zowel het werkgevers- als het werknemersdeel zijn aftrekbaar. Verder geldt in principe dat alles wat op medisch voorschrift is gebeurd en wat niet vergoed is door de verzekering in aftrek mag worden gebracht. Let goed op het onderscheid tussen specifieke en overige ziektekosten. Lees de toelichting bij het aangiftepakket maar eens goed door.
Dat klopt. Het is ook niet een probleem dat iedereen boven die drempel komt. Het gaat er om dat de eerste x bedrag niet aftrekbaar is, en alles boven de drempel wel.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:16 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Maar wat ik dus neit snap, iedereen die ziekenfonds/particulier verzekerd is betaalt toch maandelijks premie?? Dat zou dus iedereen kunnen aftrekkem?
Dit deel in de toelichting dus:
Ziekenfonds
De volgende ziekenfondspremies kunt u meetellen:
- de ziekenfondspremies die u zelf aan het ziekenfonds betaalde;
- de premies die de werkgever of uw uitkeringsinstantie inhield op uw loon of uitkering (het werknemersdeel) en het deel van de ziekenfondspremie dat uw werkgever voor u betaalde (het werkgeversdeel). Deze bedragen vindt u meestal op uw jaaropgaaf;
- de ziekenfondspremie die u als zelfstandige op aanslag betaalde.
Copyright © 2005 Belastingdienst. Alle rechten voorbehouden.
Of begrijp ik het nu verkeerd? En is het dan de nominale premie? Of ook die van de aanvullende verzekering?
Als dat kan, dan komt iedereen toch makkelijk aan die drempel van 1000 nog iets?
Dus aan een t biljet heb ik nietsquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
-> Aangifte Tj Voor Teruggaaf 2005
Als u in 2005 in Nederland woonde en over 2005 een teruggaaf van inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen verwacht die meer bedraagt dan ¤ 13 en u bent jonger dan 30 jaar, dan kunt u een Tj-biljet indienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |