abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35414078
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:43 schreef Onno_Quist het volgende:
De AFM heeft recentelijk de regels m.b.t. financiëringen verzorgt door tussenpersonen aangescherpt. Dit geldt voorlopig nog niet voor banken.

De DSB groep is zeer recent een bank geworden... Dat geeft wel aan hoe ze werken. Ik denk dat dit trouwens een heel andere discussie is die niet in dit topic thuishoort.
Dat laatste klopt. Overigens: De DSB Groep is geen bank geworden, men heeft een bank opgericht, dus de DSB Groep is uitgebreid met een bank.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_35415264
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat laatste klopt. Overigens: De DSB Groep is geen bank geworden, men heeft een bank opgericht, dus de DSB Groep is uitgebreid met een bank.
Klopt inderdaad, echt een lame actie van ze
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
pi_35429234
Ik heb echt totaal geen idee of ik iets terug kan krijgen, dus ik vraag het jullie even .
Ik heb vorig jaar het gehele jaar bij de AH gewerkt en werk daar nog altijd. Vandaag me jaaropgaaf gehad en dit staat er :
ingehouden loonheffing 0,-
verrekende arbeidskorting 38,-
premie ziekenfonds/ziektekostenverzekering 174,-

Ik was in dat jaar 16/17 jaar oud.
Dus kan ik iets terugvragen?
nummer 100:
Foe Yong Hai
mét kip filet
¤ 7.75
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:49:13 #254
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35429590
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:17 schreef Onno_Quist het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om ziektekosten op te voeren als je verder geen bijzondere uitgaven hebt? Volgens mij kom ik niet aan het drempelbedrag in mijn geval (ongeveer 3500 euro) en welke ziekekosten mag je dan aftrekken? Die je werkgever betaald of de premie die je zelf hebt betaald in 2005?
die drempel is iets lager namelijk ruim 1700 euro Hierdoor krijg je bij een standaard ziekenfonds als snel een aftrekpost
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_35431903
Kan iemand me misschien hiermee helpen?

Ik heb vorig jaar een maand of 8 stage gelopen bij een bedrijf waarbij ik een stagevergoeding kreeg van ong. 360 euro per maand.

Ik heb nu mijn jaaropgave ontvangen en de loonheffing lijkt wel heel erg aan de lage kant.

Jaaropgave 2005:
Loon: 2986
Ingehouden loonheffing: 2
Verrekende arbeidskorting: 57

Mijn vraag is, hoe word de loonheffing berekend? En kan dit in mijn situatie, een ingehouden loonheffing van maar 2 euro? Ik moet er wel bij vermelden dat de loonheffingskorting is toegepast.
pi_35434931
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:49 schreef lipje het volgende:

[..]

die drempel is iets lager namelijk ruim 1700 euro Hierdoor krijg je bij een standaard ziekenfonds als snel een aftrekpost
Die drempel is afhankelijk van je inkomen (11,2% van het drempelinkomen) en de meeste mensen komen er niet aan.
pi_35435004
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:38 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
Ik heb echt totaal geen idee of ik iets terug kan krijgen, dus ik vraag het jullie even .
Ik heb vorig jaar het gehele jaar bij de AH gewerkt en werk daar nog altijd. Vandaag me jaaropgaaf gehad en dit staat er :
ingehouden loonheffing 0,-
verrekende arbeidskorting 38,-
premie ziekenfonds/ziektekostenverzekering 174,-

Ik was in dat jaar 16/17 jaar oud.
Dus kan ik iets terugvragen?
Wat is je loon geweest in 2005? Als dat lager ligt dan 5.500 (dat lijkt me wel ), dan krijg je niks terug. Je hoeft immers nog geen belasting te betalen (omdat je te weinig verdient op jaarbasis) Er is ook geen loonheffing van je loon ingehouden (de schuingedrukte tekst in de quote). Dus via AH is er niet teveel belasting afgedragen.

Via de belastingdienst kun je teveel ingehouden loonheffing terugvragen, maar dat is bij jou (waarschijnlijk) niet het geval. Helaas, volgend jaar beter (als Appie > ¤ 13 heeft ingehouden aan loonheffing)
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 03:21 schreef Dreamscape het volgende:

Ik heb vorig jaar een maand of 8 stage gelopen bij een bedrijf waarbij ik een stagevergoeding kreeg van ong. 360 euro per maand.

Ik heb nu mijn jaaropgave ontvangen en de loonheffing lijkt wel heel erg aan de lage kant.

Jaaropgave 2005:
In het algemeen: je hebt recht op een algemene heffingskorting (¤ 1894) en arbeidskorting (variabel) die je via de loonheffing kunt laten toepassing, de zgn. loonheffingskorting. Als dat gebeurt, wordt per periode dat je de vergoeding betaald krijgt, rekening gehouden met een deel van de heffingskorting. Als je per maand wordt betaald, wordt bij die betalen rekening gehouden met 1/12 van deze loonheffingskorting. Dat is in ieder geval ¤ 157 (vanwege de algemene heffingskorting).

Het belastingtarief in de eerste schijf is 34,4%. Over het eerste gedeelte van het inkomen dat je verdient hoeft dan nog geen loonheffing afgedragen te worden, omdat daar een korting tegenover staat. Het omslagpunt ligt dus bij [¤ 157 / 0.344] ¤ 459. Meestal hoeft tot dat bedrag dus nog geen loonheffing afgedragen te worden en het lijkt erop dat dit ook bij jou het geval is.
pi_35435157
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 03:21 schreef Dreamscape het volgende:

Jaaropgave 2005:

Mijn vraag is, hoe word de loonheffing berekend? En kan dit in mijn situatie, een ingehouden loonheffing van maar 2 euro? Ik moet er wel bij vermelden dat de loonheffingskorting is toegepast.
Juist dat laatste zorgt ervoor dat je wenig loonheffing betaalt.

In jouw geval:

2986,-- * 34,40% = 1.027,,-- (belasting)
Algemene heffingskorting: ¤ 1894,--
Arbeidskorting: percentage van inkomen
En nog eventuele andere kortingen.
(berekening is heel kort door de bocht)

Jij krijgt dus (waarschijnlijk) geld terug, maar om dat zeker te weten moet je even het aangifte-programma invullen.
pi_35436040
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij krijgt dus (waarschijnlijk) geld terug, maar om dat zeker te weten moet je even het aangifte-programma invullen.
Als je verder geen inkomsten hebt gehad waarop loonheffing is ingehouden, krijg je helemaal niets terug. Die 2 euro gaat de belastingdienst niet uitbetalen.
Zu hause ist alles besser
pi_35436368
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:47 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Als je verder geen inkomsten hebt gehad waarop loonheffing is ingehouden, krijg je helemaal niets terug. Die 2 euro gaat de belastingdienst niet uitbetalen.
Ik had de arbeidskorting gemist in de post, dus dat klopt.
pi_35437343
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:09 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Wat is je loon geweest in 2005? Als dat lager ligt dan 5.500 (dat lijkt me wel ), dan krijg je niks terug. Je hoeft immers nog geen belasting te betalen (omdat je te weinig verdient op jaarbasis) Er is ook geen loonheffing van je loon ingehouden (de schuingedrukte tekst in de quote). Dus via AH is er niet teveel belasting afgedragen.

Via de belastingdienst kun je teveel ingehouden loonheffing terugvragen, maar dat is bij jou (waarschijnlijk) niet het geval. Helaas, volgend jaar beter (als Appie > ¤ 13 heeft ingehouden aan loonheffing)
Aaah... ok, hartstikke bedankt in ieder geval.
nummer 100:
Foe Yong Hai
mét kip filet
¤ 7.75
pi_35440217
Heb geen huis, lease auto.........en nooit een blauwe envelop gehad.....
Ik heb dit jaar voor het eerst aangifte gedaan, omdat blijkt dat ik mijn opleidingkosten (1700 euro) kan terugvragen. Nadat ik het aangifteformulier netjes heb ingevuld (met jaaropgave) blijkt dat ik 1300 euro terugkrijg. Dus ingevuld en opgestuurd....................

Rest me toch nog een vraag..........Krijg ik nu problemen, omdat ik de vorige jaren geen aangifte heb gedaan? Ik werk al jaren namelijk......en krijg je je geld in een keer of per maand?
pi_35440623
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:07 schreef Coniglio het volgende:
Heb geen huis, lease auto.........en nooit een blauwe envelop gehad.....
Ik heb dit jaar voor het eerst aangifte gedaan, omdat blijkt dat ik mijn opleidingkosten (1700 euro) kan terugvragen. Nadat ik het aangifteformulier netjes heb ingevuld (met jaaropgave) blijkt dat ik 1300 euro terugkrijg. Dus ingevuld en opgestuurd....................

Rest me toch nog een vraag..........Krijg ik nu problemen, omdat ik de vorige jaren geen aangifte heb gedaan? Ik werk al jaren namelijk......en krijg je je geld in een keer of per maand?
Nee: zie ook Belastingaangifte: sinds wanneer verplicht? :?
pi_35441692
Bedankt voor jullie verheldering mensen. Dan hoef ik me oude werkgever dus niet lastig te vallen
pi_35447486
dank je wel...is nu iets duidelijker geworden voor mij
pi_35478033
Weet iemand hier hoe dat zit met vrijwilligerswerk waar je veel uren in gestoken hebt maar geen vergoeding voor ontvangen hebt? Daar schijn je via de belastingaangifte iets mee te kunnen...
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
Vul je zakken met niets doen op het internet!
pi_35481744
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 15:32 schreef MissCleo het volgende:
Weet iemand hier hoe dat zit met vrijwilligerswerk waar je veel uren in gestoken hebt maar geen vergoeding voor ontvangen hebt? Daar schijn je via de belastingaangifte iets mee te kunnen...
Zie eerder in dit topic
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
  zaterdag 25 februari 2006 @ 18:49:06 #268
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35484406
Mijn vriendin krijgt 2500 euro terug???

Kan dit kloppen?

Alles is goed ingevuld en wel 5 keer nagekeken.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_35484701
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:49 schreef Henk-B het volgende:
Mijn vriendin krijgt 2500 euro terug???

Kan dit kloppen?

Alles is goed ingevuld en wel 5 keer nagekeken.
Ja, omdat het jouw vriendin is

Vertel eens wat meer over jullie situatie. Anders kunnen wij er niks mee
  zaterdag 25 februari 2006 @ 19:08:48 #270
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35485076
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:58 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Ja, omdat het jouw vriendin is

Vertel eens wat meer over jullie situatie. Anders kunnen wij er niks mee
Ja zal ik doen, sorry

Ze werkt op een school en omdat ze nog 21 is nog niet echt een lekker salaris.
Op haar jaaropgaaf stond :

Loon 16061 Loonheffing 5032 Arbeidskorting 22

Het is haar enige baan en verder heeft ze geen andere inkomsten.
We wonen samen, maar geen samenlevingscontract. We wonen in een huurhuis!
pi_35491999
Verschuldigde belasting 34,4% x 16.061 = 5525. Minus algemene heffingskorting en arbeidskorting 1894 resp. 1088 = 2.543.
reeds ingehouden 5032. Terug te ontvangen 2.489. Kan een paar euro verschil inzitten want ik heb de percentages voor de arbeidskorting even uit mijn hoofd gedaan.

Er is dus geen rekening gehouden met de loonheffingskorting.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:29:20 #272
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35492437
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:17 schreef kaputwiehund het volgende:
Verschuldigde belasting 34,4% x 16.061 = 5525. Minus algemene heffingskorting en arbeidskorting 1894 resp. 1088 = 2.543.
reeds ingehouden 5032. Terug te ontvangen 2.489. Kan een paar euro verschil inzitten want ik heb de percentages voor de arbeidskorting even uit mijn hoofd gedaan.

Er is dus geen rekening gehouden met de loonheffingskorting.
Dit betekent dus dat het klopt?

Heeft de belasting daar geen rekening mee gehouden?

Bedankt!
pi_35492617
Je vriendin heeft bij het begin van haar dienstbetrekking waarschijnlijk een loonbelastingverklaring ingevuld. Hierop moet je aangeven of de loonheffingskorting moet worden toegepast. Dit heeft ze kennelijk niet gedaan. Ik ben er in de berekening wel vanuit gegaan dat dit haar enigste bron van inkomen was in 2006. Er is dus gewoon maandelijks te veel belasting ingehouden. Ze kan dat veranderen door even een nieuwe verklaring bij haar werkgever in te leveren.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:48:17 #274
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35493275
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:33 schreef kaputwiehund het volgende:
Je vriendin heeft bij het begin van haar dienstbetrekking waarschijnlijk een loonbelastingverklaring ingevuld. Hierop moet je aangeven of de loonheffingskorting moet worden toegepast. Dit heeft ze kennelijk niet gedaan. Ik ben er in de berekening wel vanuit gegaan dat dit haar enigste bron van inkomen was in 2006. Er is dus gewoon maandelijks te veel belasting ingehouden. Ze kan dat veranderen door even een nieuwe verklaring bij haar werkgever in te leveren.
Aah oke nu snap ik het!
Ze kan zich zoiets vaag herinneren.
HEt is weer een andere manier van sparen

Bedankt voor de uitleg!!!
pi_35516448
ha ff een vraagje,

na de afschuwelijke aanslag voor gemeentelijke belastingen ben ik mijn aangifte voor 2005 aan het invullen, om weer wat geld te genereren

Nu heb ik de volgende vraag: Ik heb de no-claim voor ziektekosten niet teruggekregen ivm zorg die ik in 2005 geclaimd heb. Kan ik die 250 euro ook aftrekken van de belasting in het kopje ziektekosten en buitengewone uitgaven ?

Hopelijk heeft iemand t antwoord :-)
pi_35516599
ow en dan nog een vraagje.
Ik weet dat je een pc gedeeltelijk mag aftrekken van de belasting als je kan aantonen dat deze noodzakelijk is voor de studie. Vroeger zat er achter de helpknop een richtlijn hoe je je de pc kan aftrekken (hoeveel % wel en hoeveel % niet, met bv een afschrijvingstijd van 3 jr). ik kan hier helemaal niets over vinden, ook niet in de index???

wie weet hoe het zit voor 2005 en kan me verder helpen?
pi_35516743
Je mag de pc aftrekken in 3 jaar met een rest waarde van 10% dus 30% per jaar maar alleen het deel wat je voor de studie gebruikt, dus gebruik je de pc 50% prive en 50% voor je studie dan mag je 15% per jaar aftrekken
pi_35516979
hej richard, Thanx voor de info, ik wist dat het zoiets was, maar kon het niet precies meer terug vinden. vraag me ineens ook af of ik tegen het percentage dat ik mijn internetaansluiting voor de studie betaal, ik die ook mag aftrekken?

en ik neem aan dat ik die pc berekening even specificieer in een extra regeltje in de rekenhulp, toch?

weet jij toevallig ook mijn vraag erboven over de noclaim? of zit dat al inclusief bij de betaalde premies en is dat niet aftrekbaar?
  zondag 26 februari 2006 @ 21:58:41 #279
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_35525191
Kan iemand mij kort uitleggen hoe het zit met die premies ziektekosten? Moet ik die invullen en zo ja.. waar??
pi_35525373
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:58 schreef Woessssj het volgende:
Kan iemand mij kort uitleggen hoe het zit met die premies ziektekosten? Moet ik die invullen en zo ja.. waar??
Aftrekposten > "Ziektekosten of andere buitengewone uitgaven" aanvinken > Buitengewone uitgaven > Algemene uitgaven > Rekenhulp > De rest spreekt toch voor zich?
  zondag 26 februari 2006 @ 22:03:50 #281
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_35525466
Heej bedankt voor je snelle reactie.. maar wanneer mág je die invullen, of gelden er geen voorwaarden?
pi_35526025
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:03 schreef Woessssj het volgende:
Heej bedankt voor je snelle reactie.. maar wanneer mág je die invullen, of gelden er geen voorwaarden?
Je mag het altijd invullen. Het liefst wel in de bestemde invulvelden. Dus niet alles door elkaar halen.
  zondag 26 februari 2006 @ 22:18:17 #283
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_35526199
En ik heb nog een vlugge vraag, een bijstandsuitkering en of WW, moet deze nou bij het kopje 'tegenwoordige dienstbetrekking of bij vroegere dienstbetrekking'
Bij vroegere dienstbetrekking staan deze 2 genoemd, en boven niet...
  zondag 26 februari 2006 @ 22:19:16 #284
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_35526260
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:14 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Je mag het altijd invullen. Het liefst wel in de bestemde invulvelden. Dus niet alles door elkaar halen.
Ik heb het gevonden, bedankt!
pi_35526321
Ik zou een WW uitkering geen dienstbetrekking willen noemen. Valt onder het kopje "uitkering" zover ik weet.
  zondag 26 februari 2006 @ 22:22:13 #286
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_35526429
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:20 schreef gelly het volgende:
Ik zou een WW uitkering geen dienstbetrekking willen noemen. Valt onder het kopje "uitkering" zover ik weet.
Zo lees ik het ook, maar waarom noemen ze dat een vroegere dienstbetrekking, en waarom scheelt het zoveel geld? Mijn belastbaar inkomen veranderd er niets door...of zeg ik nu iets doms....
pi_35527288
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:22 schreef Woessssj het volgende:

[..]

Zo lees ik het ook, maar waarom noemen ze dat een vroegere dienstbetrekking, en waarom scheelt het zoveel geld? Mijn belastbaar inkomen veranderd er niets door...of zeg ik nu iets doms....
Ze noemen dat niet een vroegere dienstbetrekking. Je leest het dus verkeerd.

Zo moet je het zien:
- Pensioen
- AOW
- WAO
- WW
- Anw
- Bijstand
- Andere inkomsten uit vroegere dienstbetrekking
- Lijfrente-uitkeringen en afkoopsommen die onder de loonheffing vielen.

ps. valt allemaal onder hetzelfde kopje.
pi_35527459
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:20 schreef gelly het volgende:
Klopt.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 03:32:21 #289
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35564164
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:48 schreef Babbelzz het volgende:
ha ff een vraagje,

na de afschuwelijke aanslag voor gemeentelijke belastingen ben ik mijn aangifte voor 2005 aan het invullen, om weer wat geld te genereren

Nu heb ik de volgende vraag: Ik heb de no-claim voor ziektekosten niet teruggekregen ivm zorg die ik in 2005 geclaimd heb. Kan ik die 250 euro ook aftrekken van de belasting in het kopje ziektekosten en buitengewone uitgaven ?

Hopelijk heeft iemand t antwoord :-)
Die noclaim-teruggaaf kan je niet aftrekken, die wordt pas in april 2006 uitgekeerd
Misschien moet je die er zelfs bijtellen

Zijn die ziektekosten vergoedt door de verzekering? ja-> geen aftrek, nee -> wel aftrek
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:27:05 #290
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_35573004
699 euro terug van de 1531 euro en verzamel inkomen was 8400 euro

'k ben maar een arme student
pi_35573912
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:27 schreef MallePall het volgende:
699 euro terug van de 1531 euro en verzamel inkomen was 8400 euro

'k ben maar een arme student
Dan heb je het niet goed gedaan. Als je verzamelinkomen 8400 euro is, dan kan je in veel gevallen echt wel meer dan 699 euro terug krijgen. Heb je je ziektekosten enzo wel goed ingevuld?
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:37:55 #292
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_35608587
Klopt het dat je alle ziektekosten die je hebt gemaakt, en die niet door je verzekering zijn vergoed, dat je die af kan trekken? En de premie ziekenfonds die ingehouden is op je loon, kan je die ook aftrekken?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_35608808
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:37 schreef Qarinx het volgende:
Klopt het dat je alle ziektekosten die je hebt gemaakt, en die niet door je verzekering zijn vergoed, dat je die af kan trekken? En de premie ziekenfonds die ingehouden is op je loon, kan je die ook aftrekken?
Dat klopt

Zowel het werkgevers- als het werknemersdeel zijn aftrekbaar. Verder geldt in principe dat alles wat op medisch voorschrift is gebeurd en wat niet vergoed is door de verzekering in aftrek mag worden gebracht. Let goed op het onderscheid tussen specifieke en overige ziektekosten. Lees de toelichting bij het aangiftepakket maar eens goed door.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:16:50 #294
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_35610156
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:43 schreef kaputwiehund het volgende:
Dat klopt

Zowel het werkgevers- als het werknemersdeel zijn aftrekbaar. Verder geldt in principe dat alles wat op medisch voorschrift is gebeurd en wat niet vergoed is door de verzekering in aftrek mag worden gebracht. Let goed op het onderscheid tussen specifieke en overige ziektekosten. Lees de toelichting bij het aangiftepakket maar eens goed door.
Maar wat ik dus neit snap, iedereen die ziekenfonds/particulier verzekerd is betaalt toch maandelijks premie?? Dat zou dus iedereen kunnen aftrekkem?

Dit deel in de toelichting dus:

Ziekenfonds
De volgende ziekenfondspremies kunt u meetellen:

- de ziekenfondspremies die u zelf aan het ziekenfonds betaalde;
- de premies die de werkgever of uw uitkeringsinstantie inhield op uw loon of uitkering (het werknemersdeel) en het deel van de ziekenfondspremie dat uw werkgever voor u betaalde (het werkgeversdeel). Deze bedragen vindt u meestal op uw jaaropgaaf;
- de ziekenfondspremie die u als zelfstandige op aanslag betaalde.

Copyright © 2005 Belastingdienst. Alle rechten voorbehouden.

Of begrijp ik het nu verkeerd? En is het dan de nominale premie? Of ook die van de aanvullende verzekering?

Als dat kan, dan komt iedereen toch makkelijk aan die drempel van 1000 nog iets?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_35610667
Vergeet niet dat de ziekenfondspremie in 2005 nog een stuk lager lag dan dat -ie nu is. Overigens ligt de grens iets lager dan 1000 euro, maar die zal inderdaad voor veel fulltime werkenden mensen haalbaar zijn. Maar of dat nog veel (lees: honderden/duizenden euro's) verschil zal maken is maar de vraag.

Volgend jaar zal de drempelwaarde ook weer aangepast worden aan de hogere nominale ziekenfondspremies van 2006.
pi_35610739
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:16 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Maar wat ik dus neit snap, iedereen die ziekenfonds/particulier verzekerd is betaalt toch maandelijks premie?? Dat zou dus iedereen kunnen aftrekkem?

Dit deel in de toelichting dus:

Ziekenfonds
De volgende ziekenfondspremies kunt u meetellen:

- de ziekenfondspremies die u zelf aan het ziekenfonds betaalde;
- de premies die de werkgever of uw uitkeringsinstantie inhield op uw loon of uitkering (het werknemersdeel) en het deel van de ziekenfondspremie dat uw werkgever voor u betaalde (het werkgeversdeel). Deze bedragen vindt u meestal op uw jaaropgaaf;
- de ziekenfondspremie die u als zelfstandige op aanslag betaalde.

Copyright © 2005 Belastingdienst. Alle rechten voorbehouden.

Of begrijp ik het nu verkeerd? En is het dan de nominale premie? Of ook die van de aanvullende verzekering?

Als dat kan, dan komt iedereen toch makkelijk aan die drempel van 1000 nog iets?
Dat klopt. Het is ook niet een probleem dat iedereen boven die drempel komt. Het gaat er om dat de eerste x bedrag niet aftrekbaar is, en alles boven de drempel wel.
pi_35610882
wanneer gebruik je een t biljet en wanneer een tj biljet? Ik ben 22....
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_35610999
-> Aangifte Tj Voor Teruggaaf 2005

Als u in 2005 in Nederland woonde en over 2005 een teruggaaf van inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen verwacht die meer bedraagt dan ¤ 13 en u bent jonger dan 30 jaar, dan kunt u een Tj-biljet indienen.
pi_35611095
ik krijg 66 euro terug, maar ik heb dan ook alleen de laatste 2 weken van 2005 eventjes gewerkt...

luie ik...
pi_35611100
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
-> Aangifte Tj Voor Teruggaaf 2005

Als u in 2005 in Nederland woonde en over 2005 een teruggaaf van inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen verwacht die meer bedraagt dan ¤ 13 en u bent jonger dan 30 jaar, dan kunt u een Tj-biljet indienen.
Dus aan een t biljet heb ik niets
Wanner moet je dan aangifte doen?? ooo, begrijp er niets van! Voor welke mensen geldt dit dan?
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')