Als u een uitnodiging krijgt, bent u verplicht aangifte te doen. Dit is inderdaad meestal bij mensen die al een aantal jaren achtereen geld terug krijgen, of van mensen van wie de Belastingdienst vermoedt dat men belasting verschuldigd zal zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:07 schreef rayteon het volgende:
Dit betreft een particuliere aangifte...
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:19 schreef CrazyTaxi het volgende:
Dan hoop ik dat ze mij voorbij gaan, heb 500 euro teweinig betaald :S
Was nog wel zo gelukkig dat ik iets terug kon ontvangen...
Wat lul je nou man?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:19 schreef CrazyTaxi het volgende:
Dan hoop ik dat ze mij voorbij gaan, heb 500 euro teweinig betaald :S
Was nog wel zo gelukkig dat ik iets terug kon ontvangen...
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:19 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Wat lul je nou man?
Ik heb in 2005 te weinig betaald en kwam er ook achter dat ik van 2004 moet bijbetalen.
Da's pas klote!
Omdat het anders wel heel makkelijk is om geld terug te krijgen natuurlijk. Zelfde met veel subsidieregelingen zoals huurtoeslag en zorg-toeslag. Die moet je ook elk jaar weer aanvragen terwijl je al in het systeem staat en ze bij de belastingdienst al je gegevens kunnen opvragen.quote:Op zondag 19 februari 2006 04:07 schreef Bigs het volgende:
Die aangifte is vette onzin.. ik ben een keer vergeten om het inkomen van een bijbaan in het begin van het jaar te vermelden, toen kreeg ik een brief van ze: 'U heeft bij bedrijf XX in de periode XX-XX ¤ XX otnvangen, maar dit niet in uw aangifte gemeld'. Dan heb ik zoets van, als jullie het toch al allemaal weten WAAROM MOET IK DAN DIE FORMULIEREN INVULLEN?
Simpel: er zijn in dit land minstens een half miljoen ambtenaren. Die moeten allemaal zorgen dat hun baan "nodig" blijft... En dat doen ze niet door efficient te werken!quote:Op zondag 19 februari 2006 04:07 schreef Bigs het volgende:
Die aangifte is vette onzin.. ik ben een keer vergeten om het inkomen van een bijbaan in het begin van het jaar te vermelden, toen kreeg ik een brief van ze: 'U heeft bij bedrijf XX in de periode XX-XX ¤ XX otnvangen, maar dit niet in uw aangifte gemeld'. Dan heb ik zoets van, als jullie het toch al allemaal weten WAAROM MOET IK DAN DIE FORMULIEREN INVULLEN?
In de toekomst gaat dit ook veranderen. Vanaf 2007 wordt begonnen met het versturen van aangiftebiljetten die al (deels) ingevuld zijn. Die hoeven dan alleen maar gecontroleerd te worden. Dit maakt het er een stuk makkelijker op.quote:Op zondag 19 februari 2006 04:07 schreef Bigs het volgende:
Die moet je niet blijven gebruiken, 2 jaar terug was dat nog grappig.quote:Op zondag 19 februari 2006 04:03 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
Blij dat deze onderschrift erbij staat anders was ik nog sirieus er op ingegaan.![]()
Wat is dat voor een achterlijke conclusie, waar berust je uitspraak uberhaupt op? Volgens mij kun je beter geen reactie op een forum plaatsen, echte bijdrage aan deze discussie lever je niet - behalve dan domme opmerkingen plaatsen. Succes nog, want je zult wel het laatste woord willen hebben.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:02 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Die moet je niet blijven gebruiken, 2 jaar terug was dat nog grappig.
Maar volgens mij begrijp jij het fenomeen 'belasting' niet helemaal.![]()
Kloon.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:31 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Wat is dat voor een achterlijke conclusie, waar berust je uitspraak uberhaupt op? Volgens mij kun je beter geen reactie op een forum plaatsen, echte bijdrage aan deze discussie lever je niet - behalve dan domme opmerkingen plaatsen. Succes nog, want je zult wel het laatste woord willen hebben.![]()
Dat laatste bestaat al een paar jaar niet meer. (belastingvrije voet)quote:Op zondag 19 februari 2006 23:38 schreef dyna18 het volgende:
Om even de vraag van de TS te beantwoorden.
Belasting aangifte doen is verplicht op het moment dat jij geld schuldig bent aan de belasting, of als de belastingdients door middel van schrijven om aangifte verzoekt.
Verdien je niet genoeg om boven de belastingvrije som uit te komen (zodat je dus geen belasting hoeft te betalen) dan is aangifte doen niet verplicht.
Is de heffingskorting zoals die nu bestaat eigenlijk niet hetzelfde?quote:Op zondag 19 februari 2006 23:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste bestaat al een paar jaar niet meer. (belastingvrije voet)
12 euro dacht ik hoor.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste bestaat al een paar jaar niet meer. (belastingvrije voet)
Aangifte doen ben je verplicht als je méér dan een bepaald bedrag verschuldigd bent. (uit het hoofd: ¤ 40,--)
Waarschijnlijk krijg je dan nu automatisch een biljet omdat je al een aantal jaren achtereen zelf een T-biljet hebt ingevuld. En zodra je hem vanzelf krijgt, ben je verplicht aangifte te doen.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:12 schreef rayteon het volgende:
Het rare is dat ik tot op heden nog nooit geld verschuldigd ben geweest en altijd nog geld terug heb gekregen. Ook voor dit jaar verwacht ik dat.
Nee, dat is niet waar. Als je een uitnodiging hebt gehad, dan moet je aangifte doen, anders mag het. Zoals jij het stelt hoeven mensen die 5 euro verschuldigd zijn geen aangifte te doen, dat is niet het geval. Zij moeten wel aangifte doen, maar zullen een nihil-aanslag krijgen omdat het bedrag onder de aanslaggrens van 40 euro blijft. (voor aangifte IB2005. In 2004 was het nog 218 euro!)quote:Op zondag 19 februari 2006 23:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Aangifte doen ben je verplicht als je méér dan een bepaald bedrag verschuldigd bent. (uit het hoofd: ¤ 40,--)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |