quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:59 schreef pieter_pontiac het volgende:
Je bent niet goed wijs.
een fraaie kick na ruim een jaarquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef WouterFB het volgende:
Ik heb in 2005 via SIW vrijwilligerswerk gedaan in een reservaat in Botswana (zuidelijk Afrika). Was echt geweldig! Met een man of tien van over de hele wereld zaten we met een paar tentjes midden in de bush, dus overal kom je wildlife tegen. Het werk was heel afwisselend, de leukste dingen waren wel het werken met de cheetah's en de neushoorns die we tegen kwamen tijdens het werken langs de paden. We hebben ook meerdere keren een stel bavianen het kamp uit moeten jagen omdat ze de boel aan het afbreken warenIk ben toen ook even langs geweest bij een ander project en die mensen waren vooral bezig met het tellen van neushoorns bij drinkplaatsen.
SIW biedt nu projecten aan in landen door heel Afrika. De belangrijkste werkzaamheden zijn meestal het geven van aids voorlichting, werken met kinderen of andere sociaal achtergestelde groepen en bijvoorbeeld schooltjes bouwen.
Omdat afrika door veel mensen nog wel eens een 'eng' continent wordt gevonden en vooral ook omdat SIW de vrijwilligers graag goed voorbereid uitzendt, is een 'afrika-orientatie' verplicht. Dit zijn twee weekenden waarop van alles wordt verteld over de afrikaanse cultuur, gezondheid (inentingen etc) en wat je allemaal kan verwachten als je op reis gaat. Je zit daar met allemaal mensen die van reizen houden dus het is vooral erg leuk en gezellig.
Boeiend dat het na ruim een jaar is. Ik vind het wel interessante informatie.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:21 schreef kroegtijger het volgende:
een fraaie kick na ruim een jaar![]()
Over de gegeven informatie hoor je me dan ook nietquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Boeiend dat het na ruim een jaar is. Ik vind het wel interessante informatie.
ik heb het even gecheckt en het blijkt dat de voorbereidingsweekenden voor dit jaar binnenkort al zijn: 3-4 maart en 31maart-1april. Mensen die erover denken om via siw naar afrika te gaan kunnen zich dus nog inschrijvenquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef WouterFB het volgende:
Omdat afrika door veel mensen nog wel eens een 'eng' continent wordt gevonden en vooral ook omdat SIW de vrijwilligers graag goed voorbereid uitzendt, is een 'afrika-orientatie' verplicht. Dit zijn twee weekenden waarop van alles wordt verteld over de afrikaanse cultuur, gezondheid (inentingen etc) en wat je allemaal kan verwachten als je op reis gaat. Je zit daar met allemaal mensen die van reizen houden dus het is vooral erg leuk en gezellig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |