abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29726006
Ik wil graag volgend schooljaar, 2006-2007 dus, een aantal maanden vrijwilligerswerk doen in het buitenland.
Ik weet dat je dat via europa-in gesubsidieerd kunt doen, je reis, kost en inwoning worden dan vergoed.
Dat klinkt natuurlijk erg aantrekkelijk, maar het probleem is dat ik graag samen met mijn vriend wil. We willen het liefst ook samen in een huis verblijven.

Heeft iemand tips?
Ik heb nog geen idee welke kant ik ongeveer op wil. Een voorwaarde is wel dat het enigszins mogelijk is bij elke maaltijd koolhydraten binnen te krijgen, aangezien ik diabetes heb.

Zelf lijkt het me leuk om werk te doen bijvoorbeeld in een kindertehuis, maar als iemand iets anders weet hoor ik het graag. Ik weet er eigenlijk nog niks vanaf, dus alle tips en verhalen zijn welkom.

Misschien nuttig om te weten in verband met bepaalde vrijwilligersorganisaties: ik ben wel christelijk, mijn vriend niet.

Kom en spui uw ideeen!
pi_29726456
Vrijwilligerswerk in het buitenland

Staat in WGR

En nu ook hier

En voor diverse vacatures in het bijzonder ook bij christelijke organisaties, zie www.vacatureblad.org

[ Bericht 22% gewijzigd door DutchTrain op 17-08-2005 18:56:05 ]
pi_29765401
Misschien kan de YMCA wat voor je betekenen! Vermoedelijk niet in een huis maar in een tent kan wel. Wat voor vrijwilligerswerk wil je gaan doen? Je kan een hoop doen in Oost-Europa en India voor de YMCA, en nee je hoeft niet Christelijk te zijn. Kan ik je uit ervaring mededelen!
Danmark: more usefull every day!
pi_29787350
Ik ken de YMCA alleen van jeugdherbergen en homo's, wat doen ze verder?
pi_29790084
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:14 schreef Gutnre het volgende:
Ik ken de YMCA alleen van jeugdherbergen en homo's, wat doen ze verder?
Misschien kampen voor kinderen met een verstandelijke handicap? Of met gedragsproblemen? Of een-ouder-gezinnen? Of normale vakanties voor jongeren? Of kinderopvang in India, Honduras, Oost Europa....

Zoiets... ik zeg link enzo
pi_29793217
Kampen is niet echt wat ik zoek. Maar bedankt voor de tip!!
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:27:57 #7
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29793935
Ik heb een hele tijd voor een een aziatische (India) organisatie gewerkt, die heel veel
ontwikkelingshulp doet en waarbij bijna alles draait op vrijwilligers..

Ze hebben een overtuigde filosofie, wel redelijk vrij van opzet, met mogelijkheden tot
vrijw.werk in allerlei richtingen overal ter wereld!
Ananda Marga heet de organisatie, het lijkt allemaal heel sektarisch misschien,
maar ze doen ongelooflijk goed werk!

Ik heb ook een keer via WWOOF m'n vakantie inhoud proberen te geven
Dan ga je voor kost en inwoning op een ecologische farm werken
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_29796468
Thnx, ik ga een skijken

Net even gekeken:

Ze hebben op hetm oment bij die eerste maar 2 projecten lopen.

Ik wil wel graag iets met mensen doen trouwens, niet perse met de natuur.
Dat had ik er misschein bij moeten zetten.

Maar bedankt voor de tip, ik zal die andere site zeker in de gaten houden!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 01:25:49 #9
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29801631
Graag gedaan
en klik ff door, die eerste site ging alleen maar over de Amerikaanse sector dus
er zijn vast nog wel veel meer projecten te vinden..
pi_29852122
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:45 schreef Gutnre het volgende:
Ik wil wel graag iets met mensen doen trouwens, niet perse met de natuur.
Dat had ik er misschein bij moeten zetten.

Maar bedankt voor de tip, ik zal die andere site zeker in de gaten houden!
Waar wil je heen? Dat is misschien ook handig om te weten? Als je dat weet, kan je misschien wel contact op nemen met de lokale YMCA (die ander werk doet dan kampen alleen bijv jeugdopvang), de kerk weet ook vaak goed waar je heen moet, een keer contact opnemen met een Diaconie kan geen kwaad. Succes
pi_29865399
Zal idd eens contact opnemen met de diaconie.

Waar ik heen wil weet ik nog niet precies. YMCA is ondertussen niet meer alleen voor mannen??
Ik zal eerst eens goed nadenken waar ik naartoe wil.

Ik dacht: er zijn vast honderden projecten waar ze staan te springen om mensen dus ik moet kiezen uit een overvloed maar dat valt dus nogal mee.
pi_29963213
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:52 schreef Gutnre het volgende:
Zal idd eens contact opnemen met de diaconie.

Waar ik heen wil weet ik nog niet precies. YMCA is ondertussen niet meer alleen voor mannen??
Ik zal eerst eens goed nadenken waar ik naartoe wil.

Ik dacht: er zijn vast honderden projecten waar ze staan te springen om mensen dus ik moet kiezen uit een overvloed maar dat valt dus nogal mee.
Waar haal je die wijsheid vandaan? YMCA voor mannen? Ken ik niet

Er is een overvloed alleen of je het hier in het forum Travel kan vinden Ooit gedacht aan Novib en dergelijke? Contact opnemen met hun? Maar vooralsnog is het verstandiger om gericht te gaan zoeken ipv in het wilde weg wat te roepen!
pi_29976505
Young Men Christian Association

Ik ben niet alleen hier op zoek, ik heb verschillende organisaties geschreven en gemaild, en heb verschillende mensen gesproken die zelf op zoek zijn naar vrijwilligerswerk of die dat al gedaan hebben.

Gericht zoeken kan pas als je voldoende informatie hebt. Orienteren is niet verkeerd denk ik. Dat ik alleen hier zou orienteren is alleen jouw idee.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:31:53 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29987468
Het punt is dat organisaties (zéker professionele organisaties als Novib!) voornamelijk gebaat zijn bij professionals. Mensen die een bepaalde expertise hebben die aldaar bruikbaar is. Goedbedoelde vrijwilligers zijn leuk voor het solidariteitsgevoel, maar in heel veel gevallen gewoon niet nodig.
Als ze jouw verblijfskosten zouden moeten betalen (zoals veel mensen willen) zijn ze goedkoper uit als ze een lokale kracht inhuren. Is nog makkelijker ook, want die is niet na drie maanden weer weg èn het is een stuk beter voor de lokale economie. Novib (en soortgelijke organisaties) spenderen hun tijd en geld liever aan het opleiden van lokale krachten dan aan het begeleiden van (steeds weer nieuwe) vrijwilligers uit het Westen. De bedoeling is toch dat lokale partners het werk op een gegeven moment zélf gaan doen, niet dat ze tot in de eeuwigheid afhankelijk blijven van vrijwilligers...

Betekent natuurlijk niet dat je helemaal geen zinnig vrijwilligerswerk kan doen, maar meestal niet voor niets en meestal niet voor zo'n organisatie.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30002665
Bij GVI kan je hele leuke en interessante projecten doen, voornamelijk observatie van dieren in het wild, of natuurbehoud. Ze zijn alleen wel een beetje duur

www.gvi.co.uk is de link!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:00:32 #16
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_30007274
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:22 schreef Pietjuh het volgende:
Bij GVI kan je hele leuke en interessante projecten doen, voornamelijk observatie van dieren in het wild, of natuurbehoud. Ze zijn alleen wel een beetje duur

www.gvi.co.uk is de link!
Inderdaad. Wij zitten ook al een tijdje wat rond te kijken maar stuiten elke keer weer op flinke prijzen. Wat zou dat toch zijn? Ik begrijp best dat er een bijdrage wordt gevraagd voor bijvoorbeeld kost en inwoning. Maar honderden euro's per persoon per week om notabene vrijwillegerswerk te mogen doen... Toch nog maar es goed rond kijken of er niet organisaties zijn waar we niet bij voorbaat het gevoel hebben dat de helft van wat we "doneren" naar de directeur gaat.
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_30033844
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:00 schreef Yorout het volgende:

[..]

Inderdaad. Wij zitten ook al een tijdje wat rond te kijken maar stuiten elke keer weer op flinke prijzen. Wat zou dat toch zijn? Ik begrijp best dat er een bijdrage wordt gevraagd voor bijvoorbeeld kost en inwoning. Maar honderden euro's per persoon per week om notabene vrijwillegerswerk te mogen doen... Toch nog maar es goed rond kijken of er niet organisaties zijn waar we niet bij voorbaat het gevoel hebben dat de helft van wat we "doneren" naar de directeur gaat.
Je zegt "wij", is dat een stelletje of gewoon vrienden of iets dergelijks?
Ik merk dat het een stuk moeilijker wordt als je samen ergens terecht wil komen.

Overigens wil ik, zoals ik eerder zei, iets doen met mensen en niet met dieren dus dat project wat hiervoor genoemd werd is niet echt wat voor mij.
  zondag 28 augustus 2005 @ 17:03:19 #18
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_30056777
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 17:53 schreef Gutnre het volgende:

[..]

Je zegt "wij", is dat een stelletje of gewoon vrienden of iets dergelijks?
Ik merk dat het een stuk moeilijker wordt als je samen ergens terecht wil komen.

Overigens wil ik, zoals ik eerder zei, iets doen met mensen en niet met dieren dus dat project wat hiervoor genoemd werd is niet echt wat voor mij.
"wij"betekent in dit geval een "stelletje". Vanaf a.s. donderdag man en vrouw
Maar wij kijken voornamelijk voor een project met dieren, maar zoals al gezegd blijft het voorlopig bij kijken. Het kan net zo goed iets met mensen of beide worden.
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
  maandag 29 augustus 2005 @ 13:06:40 #19
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30069768
@ Gutnre, ik weet een project in Sri Lanka (gericht op kinderen) dat in september
(weer) van start gaat. Wordt gecoördineerd door een Nederlandse.
Je kan me via m'n weblog (klik maar op het huisje) mailen als je meer wilt weten!
Hier
staat info over het main-project.

[ Bericht 3% gewijzigd door la-nina op 29-08-2005 13:23:43 ]
pi_30264200
Bedankt voor je reactie la-nina, en sorry dat ik pas zo laat reageer!
Ontzettend goed werk doen jullie! Ik denk alleen dat het niet echt een project voor mij is, ik ben niet zo goed in bouwen, en ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo leuk.
Natuurlijk doe je het in eerste instantie voor de mensen daar, maar aan een project meewerken terwijl je er eigenlijk tegenopkijkt om het werk te gaan doen wat je gaat doen is misschien niet zo handig!
Of heb ik het verkeerd begrepen?
  zondag 4 september 2005 @ 23:44:54 #21
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30274981
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:07 schreef Gutnre het volgende:
Bedankt voor je reactie la-nina, en sorry dat ik pas zo laat reageer!
Ontzettend goed werk doen jullie! Ik denk alleen dat het niet echt een project voor mij is, ik ben niet zo goed in bouwen, en ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo leuk.
Natuurlijk doe je het in eerste instantie voor de mensen daar, maar aan een project meewerken terwijl je er eigenlijk tegenopkijkt om het werk te gaan doen wat je gaat doen is misschien niet zo handig!
Of heb ik het verkeerd begrepen?
Je moet er wel zin in hebben natuurlijk
Veel van je ideeën over hulpverlening zullen wel veranderen hoor, als je er eenmaal middenin zit,
ik heb ook dingen gedaan die ik mezelf eerder never-nooit-niet had zien doen.
Succes ermee, 'k ben wel benieuwd wat je uiteindelijk kiest eigenlijk
pi_30285732
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:44 schreef la-nina het volgende:

[..]

Je moet er wel zin in hebben natuurlijk
Veel van je ideeën over hulpverlening zullen wel veranderen hoor, als je er eenmaal middenin zit,
ik heb ook dingen gedaan die ik mezelf eerder never-nooit-niet had zien doen.
Succes ermee, 'k ben wel benieuwd wat je uiteindelijk kiest eigenlijk
Dank je wel! Ik zal zeker vertellen waar ik uiteindelijk terecht kom.
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat ik nog volledig omsla, maar het lijkt me in elk geval niet verstandig om ergens aan te beginnen wat je niet zo ziet zitten.

Wat heb jij dan zelf allemaal verder gedaan, wat had je niet verwacht enzovoorts?
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:03:18 #23
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30332980
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:03 schreef Gutnre het volgende:
Wat heb jij dan zelf allemaal verder gedaan, wat had je niet verwacht enzovoorts?
Voor dat Sri Lanka project heb ik alleen helpen fondsen werven en inzamelen.
Toen ik in Thailand werkte (weeshuis straatkinderen) zou ik eigenlijk alleen een beetje
engels doen en een peuterprogramma opzetten, maar ik heb daar werkelijk van alles gedaan.
Van materialen en fondsen regelen, tot juridische procedures voor individuele kinderen en
opvang van vluchtelingen.

Het punt is, dat met de 'privileges' die je als westerling geniet, je vaak veel voorsprong hebt
op de mensen die daar, vaak uit pure noodzaak, hulp verlenen.
Dat had ik nooit verwacht. Deuren die voor autochtone hulpverleners gesloten bleven,
gingen open voor mijn europese paspoort. Met de paar contacten die ik hier in NL had,
zoals scholen en stichtingen, waren zij zo goed geholpen.
Qua flexibel zijn en initiatief nemen heb ik tijdens m'n werk daar echt heel veel geleerd.
Voor mij is het zowiezo een van de beste ervaringen van mijn leven
en ik zou het zeker zo weer doen!
Ik hoop dat het voor jou/jullie net zo'n goeie ervaring zal zijn
pi_30480801
Ik heb zelf vrijwillegers werk gedaan in Oeganda. Heb 6 maanden op een technische school elektrotechniek gegeven. Ik heb kost en inwoning gehad en alles zelf vanuit nederland geregeld. Niet via een organisatie die je geld moet betalen. Mijn tip is om via donors te achterhalen waar hun geld heen gaat om zo aan adressen te komen. Ik ben via BONA BANA (Nijmegen) achter een adres gekomen. Zo zijn er meer denk aan save the childeren byv.
pi_30488189
Ik hoor nogal eens dat er mensen in het buitenland Engelse les geven als vrijwillligerswerk. Hoe goed moet je Engels daar voor zijn? Mijn Engels is gewoon goed, maar ik ben geen docent en hier en daar zal ik ook best wel foutjes maken. Is dat dan goed genoeg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')