Ik zit al tijden na te denken om uit nederland te vertrekken en de wereld eens te gaan ontdekken!... dit is een van mijn 'ultimate dreams!', om te zien hoe andere culturen leven enzovoorts..
maar nu wil ik eens weten hoe kom ik aan alle informatie?...
a. Kan ik wel naar het buitenland?
b. Wat voor werk zou ik daar moeten doen?
HELP!... ik wil graag echt meer weten over dit alles!!!
Er zijn verschillende landen waar je een Work & Travel visum voor kunt krijgen. Je kunt naar Australie, Canada, Nieuw Zeeland en volgens mij ook nog Zuid Afrika. Je kunt naar een Kibboets in Israel of je kunt vrijwilligerswerk doen in Zuid of Midden Amerika, Afrika of Nepal.
Qua werk hangt het er natuurlijk vanaf waar je naar toe gaat, wat je wilt en wat je kunt. Verder is tijd natuurlijk ook een belangrijke factor. Ik heb zelf 8 maanden in Australie en Nieuw Zeeland gezeten en heb uiteindelijk maar 2 weken gewerkt. Maar ik heb wel heel veel van beide landen gezien en daar ging het mij meer om. Je kunt natuurlijk ook altijd in een ander land van de EU gaan werken.
Eenvoudig fruitpluk werk is makkelijk te vinden maar niet leuk. Een leuke baan in de stad is ook redelijk goed te vinden volgens mij, maar vergt weer wat meer vaardigheden.
Begin in ieder geval met het lezen van dit topic:
http://www.fokforum.nl/showtopic/29277
Kijk wat rond op de links die ik daar heb gegeven (travel active heeft een redelijk uitgebreide site) en vraag informatie aan!
Zo heb je alvast een beginnetje! Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel!
Suc6
Ik ga het ff lezen... thanx!
quote:En wat was je besluit?
Op maandag 30 juli 2001 16:46 schreef Chandler het volgende:
Beetje laat maar beter laat dan nooit..
Ik ga het ff lezen... thanx!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |