Dat klopt. Als je in Istanbul komt, zie je daar de vrouwen ook gewoon zonder hoofddoekjes en MET korte rokjes e.d. lopen. Lijkt wat mensen betreft gewoon op een stad als Amsterdam of Rotterdam. Maar degene die hier naartoe zijn gekomen, komen niet uit Istanbul of Ankara. Dat zijn vaak de zogenoemde "berggeiten", om het maar even heel cru te zeggen...quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik ben in turkije geweest en daar interessert het ze geen bal ze drinken gewoon alcohol
Baseball petjes wel, of percingenquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een hoofddoek doet geen afbreuk aan het uniform, hoor.
Er zijn bedrijven waar het kledingvoorschrift een hoofdeksel inbegrepen heeft, in welk geval het afwijkt. Maar ik ben dus ook voorstander bvan een boycot op religieuze kledij in openbare/werk plekken. Keppeltjes hoofdoekjes en kruisjes fijn voor de temple, moskee, kerk.quote:Volgens mij zijn hoofddoekjes geen schending van de kledingvoorschriften, is ook een uitspraak over, zal ff googelen.
Ach wie is die eikel ook weer die die uniformpjes voor het AH heeft ontworpen....daar gaat wat tijd inzitten?quote:Eentje die niet als hoofddoek te gebruiken is door het materiaal. Vraag me trouwens af wat een superhoofddoek dat wel niet is, als er 6 weken werk in gaat zitten, mijn oma zoomt in 30 seconden een heel gordijn om.
Tja, over het verschil tussen al dan niet verplichte religieuze symbolen en sieruitingen kunnen we nog wel een week of 800 dooremmeren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Baseball petjes wel, of percingen
Daar ga je al: jij wenst geen doekjes te zien en daarom moet een ander die maar afdoen?quote:Ik ben aan het winkelen niet in de moskee, ik hoor de joden ook niet zeiken dat ze met een keppeltje op willen werken
[..]
Er zijn verschillende bedrijven met verschillende aanpakken idd. Dit is een relgevoelige. De AH heeft het wat dat betreft stil en discreet opgelost zonder drama's en geschorste mensen.quote:Er zijn bedrijven waar het kledingvoorschrift een hoofdeksel inbegrepen heeft, in welk geval het afwijkt. Maar ik ben dus ook voorstander bvan een boycot op religieuze kledij in openbare/werk plekken. Keppeltjes hoofdoekjes en kruisjes fijn voor de temple, moskee, kerk.
Oh en als je al zonodig een soepzeef wil hebben (=baard) dan wel een netjes getrimde
[..]
Ach wie is die eikel ook weer die die uniformpjes voor het AH heeft ontworpen....daar gaat wat tijd inzitten?
Nudisme is ook een overtuiging....... en aangezien er dingen zijn die anderen niet willen zien kleden zij zich op andere dan de geeigende plaatsen toch ook aan.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Daar ga je al: jij wenst geen doekjes te zien en daarom moet een ander die maar afdoen?
Inderdaad , en ik verdom het dus ook met hoofddoekjes af te rekenen in de winkel. Of met van die gesluierde gevallen. Als het niet volledig 100% herkenbaar is als winkelpersoneel negeer ik hetquote:Er zijn verschillende bedrijven met verschillende aanpakken idd. Dit is een relgevoelige. De AH heeft het wat dat betreft stil en discreet opgelost zonder drama's en geschorste mensen.
Naaktlopen is wettelijk verboden in openbare ruimtes. Net als een outfit die gevaar oplevert voor anderen of jezelf.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:46 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nudisme is ook een overtuiging....... en aangezien er dingen zijn die anderen niet willen zien kleden zij zich op andere dan de geeigende plaatsen toch ook aan.
Oh de jankkreet "discriminatie" is in dit geval ook flink misbruikt hoor, vind ik.quote:Het gaat om het aanpassen en het gehuil als dit "soort" mensen verteld wordt dat iets niet kan.
Een bepaald type figuur dat altijd hun zin wil hebben en daar woirdt nog aan toegegeven ook, kortom inderdaad laten we nu even kappen met toegeven in zijn geheel.
[..]
Een hoofddoek voorkomt herkenbaarheid als winkelpersoneel niet. Het gezicht is zichtbaar, dus is communicatie mogelijk, wat wél een geldig criterium is. Kassajuffrouw in burka kan dus weer niet.quote:Inderdaad , en ik verdom het dus ook met hoofddoekjes af te rekenen in de winkel. Of met van die gesluierde gevallen. Als het niet volledig 100% herkenbaar is als winkelpersoneel negeer ik het
Hahahaha, nee hoor, zo somber zie ik het niet in, maar dat het bij jou aan interpretatievermogen vermogen onbreekt kan ik helaas niets aan doen, dat je niet eens zag dat het sarcasme er letterlijk vanaf droop..........quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Och lieve schatdat laatste stukje over dat reizen was idd een beetje flauw. Het ging mij eerder om het paniekerige toekomstbeeld met gedwongen besnijdenissen en een varkensvleesloos bestaan waar ik een beetje om moest lachen. Zie je het echt zo somber in?
Communicatie komt van 2 kantenquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hahahaha, nee hoor, zo somber zie ik het niet in, maar dat het bij jou aan interpretatievermogen vermogen onbreekt kan ik helaas niets aan doen, dat je niet eens zag dat het sarcasme er letterlijk vanaf droop..........
Juist, werkkleding staat er om bekend dat het beroerd zit daar dien je je maar aan aan te passenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:05 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Et mens moet niet zeuren maar werken ...
Zal wel in china of polen besteld worden. dat kan even duren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:13 schreef Nielsch het volgende:
Duurt het 13 weken om zo'n ding te maken? 13 weken voor een of andere lap stof? Wat een onzin, dat kan veel sneller als je het mij vraagt...
Ja bij jou, er zijn genoeg Fokkers die dat riedeltje te pas en te onpas opzetten helaas. Vandaar dat ik het niet meteen als humor herkendequote:Op woensdag 4 januari 2006 13:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hahahaha, nee hoor, zo somber zie ik het niet in, maar dat het bij jou aan interpretatievermogen vermogen onbreekt kan ik helaas niets aan doen, dat je niet eens zag dat het sarcasme er letterlijk vanaf droop..........
Als je het mijn oma vraagt ook.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:13 schreef Nielsch het volgende:
Duurt het 13 weken om zo'n ding te maken? 13 weken voor een of andere lap stof? Wat een onzin, dat kan veel sneller als je het mij vraagt...
Van een naaktloper heb je ook minder last als van zo'n fundi die op alles kommentaar heeft en alles dat niet naar hun normen leeft minderwaardig vind. Ik vind hoofdoekjes daarom ook ethisch ook onverantwoord.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Naaktlopen is wettelijk verboden in openbare ruimtes. Net als een outfit die gevaar oplevert voor anderen of jezelf.
Van een hoofddoek heb je geen last en esthetiek telt niet bij regelgeving.
Een hoofddoek voorkomt die herkenbaarheid wel, ik kan nameliijk niet meer zeggen het was die blonde kassakoe met flaporen en paarse oorbellen die me een tientje te weinig terug gaf. Ne het was een scantrien met wit / zwart hoofdoekje....quote:Een hoofddoek voorkomt herkenbaarheid als winkelpersoneel niet. Het gezicht is zichtbaar, dus is communicatie mogelijk, wat wél een geldig criterium is. Kassajuffrouw in burka kan dus weer niet.
Het is misschien een beetje evil thinking, maar misschien heeft die mevrouw wel willens en wetens gesolliciteerd zonder hoofddoek en de proeftijd voldaan zonder hoofddoek, om zeker te zijn van een vaste baan, wetende dat zij volgens Nederlands recht zomaar mag beslissen een hoofddoek te gaan dragen en zij daarom niet ontslagen kan worden als zij een vast contract heeft.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:47 schreef MouseOver het volgende:
Het is misschien een beetje evil thinking, maar zou die werkgever misschien niet met opzet een erg vervelend zittende hoofddoek gemaakt hebben? Met bv heel stugge stof kan ik me goed voorstellen dat je niet op een normale manier je hoofd kunt draaien.
Kijk, misschien heeft hij idd een beetje vervelende trekjes en denkt hij "mooi, ik laat een klote hoofddoek maken, kost bijna niets en daarmee toon ik m'n goede wil en als dat mens erover gaat zeiken heb ik gelijk een goede reden om haar zwart te maken en de vermoorde onschuld te spelen. En uiteindelijk stapt ze toch wel op".
Kijk, het zou zomaar kunnen..
vergeet niet dat hij zelfs bereid is nóg een hoofddoek te laten maken van 100% polyester. En dan nog gooit dat wijf het op discriminatie. Ligt het aan mij of zie ik de discriminatie niet?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje evil thinking, maar misschien heeft die mevrouw wel willens en wetens gesolliciteerd zonder hoofddoek en de proeftijd voldaan zonder hoofddoek, om zeker te zijn van een vaste baan, wetende dat zij volgens Nederlands recht zomaar mag beslissen een hoofddoek te gaan dragen en zij daarom niet ontslagen kan worden als zij een vast contract heeft.
Heel waarschijnlijk wilde deze winkeleigenaar geen personeel met hoofddoek en was deze mevrouw hiervan wel heel zeker op de hoogte en heeft ze op deze manier de eigenaar om de tuin geleid.
Als zij die drie maanden zonder problemen zonder hoofddoek kon, dan kan zij dat de rest van haar werkzame leeftijd ook nog wel zonder hoofddoek.
Deze man is nog welwillend geweest om haar een hoofddoek te geven in de kleuren van het uniform, maar ook dat is weer eens niet goed genoeg. Boehoe, het is niet 100 % polyester. Tjonge, heb je eigenlijk niet liever een zijden hoofddoek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |