abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33904103
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Denk eerlijk gezegd dat het wel goed zit op het voortgezetonderwijs na dan. Het onderwijs dat ik nog genoten heb was goed. Dat was van voor de basisvorming. Ik heb nooit begrepen waarom dat moest veranderen.
Ik reageerde op SjonLok (IntroV's alter ego?) die de PABO als voorbeeld nam. Zolang het bij één voorbeeld blijft zie ik het als de uitzondering die de regel bevestigt.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33904248
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:04 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik reageerde op SjonLok (IntroV's alter ego?) die de PABO als voorbeeld nam. Zolang het bij één voorbeeld blijft zie ik het als de uitzondering die de regel bevestigt.
Ah.. een vlek op m'n bril is de boosdoener.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:09:41 #253
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_33904265
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:04 schreef RichardQuest het volgende:

Ja, dit is mijn nieuwe naam (van IntroV).

Ow, en de Basisvorming van staatssecretaris Wallage (ook PvdA) was een dramatisch idee.
quote:
Het was immers het idee om het niveau van het onderwijs over de hele linie te verhogen, door iedere leerling in de eerste drie jaar van het voortgezet onderwijs hetzelfde pakket van vijftien vakken te geven. Als voordeel werd genoemd dat het goed voor leerlingen is om de definitieve schoolkeuze zo lang mogelijk uit te stellen. Wallage zag het liefst het oude PvdA-ideaal van de `middenschool' voor zich, waar alle kinderen tot hun vijftiende jaar ongeselecteerd bij elkaar zaten. Deze `kop op de basisschool' ging de Tweede Kamer echter te ver. Gevolg: iedereen kreeg hetzelfde programma, maar de verschillende schooltypes bleven bestaan.

Vanaf het begin al bleek de onderwijsvernieuwing niet aan te slaan. Leerlingen op het vwo verveelden zich, terwijl het programma voor hun leeftijdgenoten op het vmbo veel te moeilijk was. Gevolg hiervan was dat veel scholen te moeilijke of overbodige vakken zelf maar overboord gooiden.

De scholen waren het er al snel na de invoering over eens: de basisvorming deugt niet. Toen ook het Sociaal en Cultureel Planbureau, de Onderwijsinspectie en de Onderwijsraad concludeerden dat er veel mis was met de uitvoering, draaide de politiek om. Partijen roepen nu om het hardst nooit iets met de basisvorming gehad te hebben. Van de grote partijen staat alleen de PvdA nog achter de oude opzet.
pi_33904487
Uhm, dezelfde vakken voor VWO en VMBO? Bij mijn oude middelbare school (tot vier jaar geleden) zat er een groot verschil tussen niveau en volgens mij is dat er nog steeds.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:16:47 #255
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_33904509
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:16 schreef RichardQuest het volgende:
Uhm, dezelfde vakken voor VWO en VMBO? Bij mijn oude middelbare school (tot vier jaar geleden) zat er een groot verschil tussen niveau en volgens mij is dat er nog steeds.
Ja, het is gelukkig weer afgeschaft.
pi_33904554
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:16 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Ja, het is gelukkig weer afgeschaft.
Wat is je punt dan?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:21:40 #257
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_33904665
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:18 schreef RichardQuest het volgende:

Wat is je punt dan?
Dat de PvdA dus wel een aantal jaren lang een groots experiment uitvoert over de hoofden van duizenden kinderen. Vervolgens wordt het een geweldig fiasco, met hoge uitval en zeer slechte kwaliteit van het onderwijs.

Maar goed, ik had toch al geen hoge pet op van de PvdA.
pi_33904886
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:21 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Dat de PvdA dus wel een aantal jaren lang een groots experiment uitvoert over de hoofden van duizenden kinderen. Vervolgens wordt het een geweldig fiasco, met hoge uitval en zeer slechte kwaliteit van het onderwijs.

Maar goed, ik had toch al geen hoge pet op van de PvdA.
Je schijnt van alles aan de PvdA toe te schrijven dus dat had ik al door. Er is een kamermeerderheid nodig voor dit soort besluiten dus alle partijen die het gesteunt hebben zijn daarvoor verantwoordelijk.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:42:52 #259
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_33905351
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:28 schreef RichardQuest het volgende:

Je schijnt van alles aan de PvdA toe te schrijven dus dat had ik al door. Er is een kamermeerderheid nodig voor dit soort besluiten dus alle partijen die het gesteunt hebben zijn daarvoor verantwoordelijk.
Ontken je nou dat de basisvorming uit de koker van de PvdA komt?
pi_33905640
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:42 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Ontken je nou dat de basisvorming uit de koker van de PvdA komt?
Ontken je nu dat de meerderheid van de politieke partijen ervoor heeft gestemd?
pi_33905691
Maar goed, ik ken het politieke spelletje ook wel. De PvdA kreeg dit en de andere coalitiepartij iets anders. Doet er niets aan af dat ze er samen verantwoordelijk voor zijn.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:54:07 #262
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_33905798
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:50 schreef RichardQuest het volgende:

Ontken je nu dat de meerderheid van de politieke partijen ervoor heeft gestemd?
Je weet zelf ook wel dat als een partij maar jarenlang hard genoeg hun lobby uitvoert, dat er een dag komt dat de partij zijn zin krijgt. Bovendien had de PvdA altijd veel in de melk te brokkelen qua Onderwijs. Dat maakt het niet minder erg overigens dat er toen mee in is gestemd.

Gelukkig hebben andere politieke partijen hun lessen geleerd en is de basisvorming steeds verder teruggedraaid.

Of zoals Van der Hoeven zei:
quote:
"Ik wil het woord basisvorming niet meer horen"
NOS Journaal, 13 oktober 2004

en:
quote:
"We hebben de basisvorming afgeschaft. We zijn heel nuchter: als iets niet werkt, weg ermee"
NRC Handelsblad, 27 mei 2005
pi_33906041
Nou ja, dogma's zijn moeilijk te doorbreken blijkt maar weer.
pi_33932886
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:54 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat als een partij maar jarenlang hard genoeg hun lobby uitvoert, dat er een dag komt dat de partij zijn zin krijgt. Bovendien had de PvdA altijd veel in de melk te brokkelen qua Onderwijs. Dat maakt het niet minder erg overigens dat er toen mee in is gestemd.

Gelukkig hebben andere politieke partijen hun lessen geleerd en is de basisvorming steeds verder teruggedraaid.
Ah, we zijn weer terug. Hoeveel linkse ambtenaren waren het precies en is dat nu dus veranderd nu rechts daar aan het puinruimen is? Weet je ook hoeveel linkse ambtenaren er bij de grote zuiverinig ontslagen zijn; ik heb die helemaal gemist
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33933093
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:56 schreef IntroV het volgende:

[..]

Bovendien is de PvdA veel meer gericht volgens mij op onderwijs voor lager opgeleiden en kansarmen dan echt te investeren in kenniseconomie en onderwijs voor hoger opgeleiden, waar Nederland het eigenlijk van moet hebben.
Nou volg ik je helemaal niet meer. Uit alle onderzoeken blijken onze hoger opgeleiden heel goed te scoren, maar (en dat waarschijnlijk causaal) de participatie blijft achter. Hoe moet je die verhogen? Juist, door het onderwijs aan kansarmen en lager opgeleiden te verbeteren. Daar zit immers je potentieel.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33933106
dubbel
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:39:59 #267
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_33944064
Ik heb op rechts gestemd. Wat is de poll trouwens nu mooi verdeeld: bijna 50-50 !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_33953084
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:39 schreef Falco het volgende:
Ik heb op rechts gestemd. Wat is de poll trouwens nu mooi verdeeld: bijna 50-50 !
Ja, het staat nu al een tijdje stabiel, al is rechts volgens mij nog niet één keer onder de 50 gezakt.
pi_33953202
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
Het is weer eens duidelijk dat fok erg rechts is . Maar gelukkig geen afspiegeling van de samenleving .
Deze post is wel memorabel als je naar de huidige stand kijkt .
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:45:01 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_33953227
In ieder geval lijkt het gezeur dat 'Fok rechts geworden zou zijn' nergens op te slaan !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_33953337
Merk van mezelf dat ik steeds rechtser word. Vroeger zat ik meer op PvdA-links, maar goed als je volwassen wordt ga je nadenken. Zeker ook met mijn studie (techniek richting) neig je veel meer richting rechts. Ook zit ik steeds rechtser bij allerlei politieke kwesties waar ik het met mensen over heb. Mja, komt wel goed
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:29:07 #272
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33955214
Ik beschouw mezelf als gematigd links.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')