Ik weet dat de duiding beperkt is, en juist daarom wilde ik het nu juist eens fenomenologisch aanpakken.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:51 schreef RaJitsu het volgende:
Maar links en rechts van het midden kunnen erg dicht bij elkaar liggen. Ook kun je rechts zijn in een bepaald opzicht, en tegelijkertijd links in een ander opzicht. Een poll over politieke sympathieën (bijv. adhv stemgedrag plus daarbij extreem links en rechts) had de lading een stuk beter gedekt, dunkt me. Een PvdA-er kan bijv. zowel links als rechts zijn.
Hoezo? Het staat toch in POL?quote:Op zondag 1 januari 2006 22:58 schreef Fokkedop het volgende:
fuk, politiek, ik dacht de handjes. mag er best ff bij gezet worden....
i know, maar als je klikt bij active topics (wat ik altijd doe) dan let je er niet op.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Hoezo? Het staat toch in POL?
Ik heb altijd bewondering voor oprechte zelfkritiek.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:22 schreef Clourhide het volgende:
Goed, als ik dus mag veronderstellen dat rechts hier een meerderheid gaat halen, dan heeft links eindelijk een reden om zwaar in oppositie-stijl tegen "rechts" in te gaan, of niet?
Het Fok! publiek bestaat voornamelijk uit jongeren. Erg angstaanjagend om te constateren hoe verpest de generatie van de toekomst nu al is.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
Het is weer eens duidelijk dat fok erg rechts is. Maar gelukkig geen afspiegeling van de samenleving
.
Ter vergelijking de NOVA barometer van week 51:quote:Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
Het is weer eens duidelijk dat fok erg rechts is. Maar gelukkig geen afspiegeling van de samenleving
.
Wat nog niet zegt dat elke PvdA'er of D66'er zich links zal noemen en dat elke CDA'er of VVD'er zich rechts zal noemen. Die cijfers van jou moeten we dus wel met wat korrels zout nemenquote:Op maandag 2 januari 2006 17:07 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ter vergelijking de NOVA barometer van week 51:
Rechts (CDA,VVD, CU, SGP, LPF, Groep Wilders) 45,3%
Links (PvdA, SP, GroenLinks, D66, Partij voor de Dieren) 54,7%
'Andere partijen' heb ik voor het gemak maar even door de helft gedaan
Dat klopt, maar ook nuancering kent een grens, als je op een partij stemt, dan stem je niet een beetje op een partij, het is gewoon een volwaardige stem. Ook als je iemand op de man af vraagt of 'ie links of rechts is, zal er maar al te vaak een simpel 'links' of 'rechts' volgen, wat daarna vaak weer genuanceerd wordt uiteraard.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat nog niet zegt dat elke PvdA'er of D66'er zich links zal noemen en dat elke CDA'er of VVD'er zich rechts zal noemen. Die cijfers van jou moeten we dus wel met wat korrels zout nemen![]()
jij linksquote:
Ik naunceer echter niet...ik ben gewoon keihard rechtsquote:Op maandag 2 januari 2006 22:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ook nuancering kent een grens, als je op een partij stemt, dan stem je niet een beetje op een partij, het is gewoon een volwaardige stem. Ook als je iemand op de man af vraagt of 'ie links of rechts is, zal er maar al te vaak een simpel 'links' of 'rechts' volgen, wat daarna vaak weer genuanceerd wordt uiteraard.
De helft van de rechtse diehards zijn toch voortdurend geband in allerlei topics. Ze worden alleen ingehaald door FOKclowns als SCH, Bansheeboy en Meki...quote:Op maandag 2 januari 2006 18:44 schreef McCarthy het volgende:
toch wel erg veel links, valt me tegen, ik krijg echter het idee dat het buiten POL wel rechts is. Ik hoef maar in NWS of KLB te kijken.
Je wordt niet zomaar geband omdat je rechts bent.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De helft van de rechtse diehards zijn toch voortdurend geband in allerlei topics. Ze worden alleen ingehaald door FOKclowns als SCH, Bansheeboy en Meki...
quote:
quote:
quote:Op maandag 2 januari 2006 19:08 schreef attila het volgende:
links
quote:
quote:Op zondag 1 januari 2006 22:31 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Je mag hier ook een toelichting/apologie voor je stemgedrag geven, maar het is niet de bedoeling om te volstaan met een simpel 'links' of 'rechts'
Ik heb rechts gestemd, mijn visie is namelijk christelijk-sociaal en politiek vertaalt zich dat naar centrumrechts.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:02 schreef WAT het volgende:
Wat heeft de TS zelf gestemd?
christelijke sociaal is toch eerder de linker vleugel van het CDA? of zo'n redelijk conservatieve middenpartij als de ChristenUnie? Iemand als Lubbers zou ik een typisch middenpersoon noemen.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik heb rechts gestemd, mijn visie is namelijk christelijk-sociaal en politiek vertaalt zich dat naar centrumrechts.![]()
Wat zou ik eik moeten stemmen, konukle hooheit?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik heb rechts gestemd, mijn visie is namelijk christelijk-sociaal en politiek vertaalt zich dat naar centrumrechts.![]()
Christelijk-sociaal? Dat doet me denken aan de EVP, of minstens ChristenUnie.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Praktisch gezien betekend het meer ruimte voor de vrije markt, waarna de vrijgekomen ruimte ingevuld kan worden door (het liefst) non-profit organisaties.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
christelijke sociaal is toch eerder de linker vleugel van het CDA? of zo'n redelijk conservatieve middenpartij als de ChristenUnie?
Vind ik ook, maar in linkse kringen worden de kabinetten Lubbers echter nog steevast aangeduid als de meest rechtse van na de oorlogquote:Iemand als Lubbers zou ik een typisch middenpersoon noemen.
Na de Heilige Drieeenheid hier en aan gene zijde in actie te hebben gezien, vermoed ik dat de weegschaal ietwat ter rechterzijde zal doorslaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:08 schreef opa het volgende:
Wat zou ik eik moeten stemmen, konukle hooheit?
Voor mij in elk geval wel, maar het uitgangspunt van dit topic is hoe jejezelf ziet, dus dit kan in theorie natuurlijk heel erg verschillen met de wetenschappelijke benadering.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:12 schreef DionysuZ het volgende:
Is links in deze context overigens progressief vs. rechts conservatief, d.w.z. de oude betekenis? http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g61o6303
De kabinetten waren zeer zeker rechts (kan ook niet anders met de VVD) maar Lubbers als persoon vond ik achteraf toch een beetje een vreemde keuze om die kabinetten te leiden.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:17 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
[..]
Vind ik ook, maar in linkse kringen worden de kabinetten Lubbers echter nog steevast aangeduid als de meest rechtse van na de oorlog
[..]
Het zal de volgende verkiezingen inderdaad Christenunie worden, de EVP bestaat al zo lang niet meer dat het geen serieuze optie voor me is om op te stemmen.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:08 schreef WAT het volgende:
Christelijk-sociaal? Dat doet me denken aan de EVP, of minstens ChristenUnie.
Zie je dat al gebeuren dan in landen met een kleine overheid? (Amerika, Australië etc.)quote:Op maandag 2 januari 2006 23:17 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
waarna de vrijgekomen ruimte ingevuld kan worden door (het liefst) non-profit organisaties.
Christenunie vind ik links. Trekken veel geld uit voor gezondheidszorg, gehandicapten, ouderen etc. ipv de vrije markt er op los te laten.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Het zal de volgende verkiezingen inderdaad Christenunie worden, de EVP bestaat al zo lang niet meer dat het geen serieuze optie voor me is om op te stemmen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |