Dago, wil je mijn topic in FB over de FP negerin voor me sluiten?quote:Op zondag 8 januari 2006 21:49 schreef Dagonet het volgende:
21:30
Tuukquote:Op zondag 8 januari 2006 22:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dago, wil je mijn topic in FB over de FP negerin voor me sluiten?
Dat doet geen zender meer tegenwoordig.quote:
Ik weiger dan ook series te volgen op zenders die ze onderbreken voor reclamequote:Op zondag 8 januari 2006 22:39 schreef melvinkef het volgende:
Tjeemp wat kort zeg, en de eerste reclame begon al na 5 minuten, en die duurde ook nog eens 10 minuten. Ik vind het echt klote worden zo.
Een derde, in C&H is een topic voor de historische fouten en feiten. Waar je er wat dieper op in kan gaan.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:28 schreef SlimShady het volgende:
Een tweede topic openen is overdreven zie ik zelf in.
Ik vond hem juist wat minder.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:45 schreef JelleS het volgende:
Deze aflevering was wel een stuk beter dan de 1e.
Op diverse plaatsen op internet welquote:Op zondag 8 januari 2006 23:37 schreef Rahl het volgende:
kut ik heb het gemist
komt er ook een herhaling?
past wel in jouw Utopia he?quote:Op maandag 9 januari 2006 00:20 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vond het wel grappig toen die ene Romeinse soldaat zomaar een voorbij komend meisje van de weg afplukte: "hey, kom jij maar even op mijn paard zitten." Hehe.
Ja, natuurlijk is het zielig, maar het is maar gespeeld hoorquote:Op maandag 9 januari 2006 00:22 schreef SlimShady het volgende:
[..]
past wel in jouw Utopia he?
toen ze dat geboeide meisje lieten zien, achter de kar, voelde ik me pas naar.
echt zielig.
Ja.quote:Op maandag 9 januari 2006 00:25 schreef One_conundrum het volgende:
dat was toch hetzelfde meisje...
Euhm..................................................................quote:Op maandag 2 januari 2006 23:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ze praten dus Amerikaans en niet Engels.
Nooit "The Passion of The Christ" gezien ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Dat ze Latijn gaan praten?![]()
volgens mij waren de leuzen (over Ceasar en zijn minnares dus) erop gezet door slaven/personeel van Atia, zijn nicht dusquote:Op maandag 9 januari 2006 16:16 schreef ImmovableMind het volgende:
Ik ben geen cultuurantropoloog of geschiedkundige maar ik zag gisteravond iets tijdens de uitzendign van Rome op sbs6 wat mij aandacht trok. Wie weet kan iemand me er mee helpen.
Toen de zus van Ceasar (als ik het goed heb) zat opgesloten met haar familie en 'vrienden' keerde op een gegeven moment de rust terug. De onrust stokers waren niet meer te bekennen! Maar ze hadden wel hun tekens achtergelaten op de de deur en de muren van het desbetreffende gebouw. Het viel me op dat deze aanvallers, waaschijnlijk 'gewone' burgers of zwervers, een aantal teksten op de muur hadden geschildert.
Wie kent de geschiedenis van de Romeinen en kan me dus een accuraat antwoord geven op de volgende vraag: Waren de burgers in de tijd van Ceasar voldoende geschoold om zelf leuzen op de muur te zetten.
Ik had namelijk het idee dat alleen de rijken dit konden veroorloven. Maar goed ik kan het helemaal mis hebben, vandaar deze vraag!
Juist in oude series (i Claudius) klopte er vaak historisch gezien niets van.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:12 schreef Angelina1 het volgende:
Mij is de serie tegen gevallen, o.a. door de dingen die al zijn genoemd (amerikaans gesproken, engels zou beter zijn geweest)
Ik vergeleek deze serie gelijk met alle films wat ik ooit heb gezien over de Romeinen, en die waren heel anders qua stijl. Ik krijg ook het idee dat ze zich niet goed gaan houden aan het 'echte' verhaal en dat vind ik niks. Net als bij de film Troy, sloeg ook nergens op, ze hadden daarbij heus wel als inleiding het verhaal mogen vertellen, want als je die film hebt gezien weet je nog niks van het verhaal van Troje... maar dat hebben ze natuurlijk niet gedaan omdat Achilles de hoofdpersoon was in die film, wat al helemaal waardeloos was 'verhaalwijs'...
Geef mij maar de oude films/series !![]()
Weet jij eigenlijk wel waarover je lult?quote:Op maandag 9 januari 2006 19:12 schreef Angelina1 het volgende:
Mij is de serie tegen gevallen, o.a. door de dingen die al zijn genoemd (amerikaans gesproken, engels zou beter zijn geweest)
Vraag het aan Lord_Vetinari, die is op dat tijdperk afgestudeerd. En als je het topic in C&H een beetje volgt...quote:Op maandag 9 januari 2006 20:11 schreef NoSigar het volgende:
Op wiens lijstje? Welke historici hebben dat besloten?
En Rome hoort daar dan in ieder geval ook op te staan.
Nou, aangezien jij het beweert leek het me logisch omdat aan jou te vragen.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vraag het aan Lord_Vetinari, die is op dat tijdperk afgestudeerd. En als je het topic in C&H een beetje volgt...
Qua gebeurtenissen misschien, maar qua setdressing etc. echt niet,quote:Op maandag 9 januari 2006 20:00 schreef Dagonet het volgende:
I Claudius is één van de historisch meest correcte series ooit...
men is er ook nog niet zo heel erg lang achter dat die romeinen al dat marmer in leuke vlolijke kleurtjes schilderden.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:34 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Qua gebeurtenissen misschien, maar qua setdressing etc. echt niet,
Rome was wel wat kleuriger en levendiger dan al dat saaie witte marmer en die toga's uit I Claudius.
Ancient Rome leek mi meer op Rome uit "Rome" dan "IClaudius"
Lijkt me niet dat de armen in die tijd konden schrijven, goed opgemerkt !quote:Op maandag 9 januari 2006 16:16 schreef ImmovableMind het volgende:
Ik ben geen cultuurantropoloog of geschiedkundige maar ik zag gisteravond iets tijdens de uitzendign van Rome op sbs6 wat mij aandacht trok. Wie weet kan iemand me er mee helpen.
Toen de zus van Ceasar (als ik het goed heb) zat opgesloten met haar familie en 'vrienden' keerde op een gegeven moment de rust terug. De onrust stokers waren niet meer te bekennen! Maar ze hadden wel hun tekens achtergelaten op de de deur en de muren van het desbetreffende gebouw. Het viel me op dat deze aanvallers, waaschijnlijk 'gewone' burgers of zwervers, een aantal teksten op de muur hadden geschildert.
Wie kent de geschiedenis van de Romeinen en kan me dus een accuraat antwoord geven op de volgende vraag: Waren de burgers in de tijd van Ceasar voldoende geschoold om zelf leuzen op de muur te zetten.
Ik had namelijk het idee dat alleen de rijken dit konden veroorloven. Maar goed ik kan het helemaal mis hebben, vandaar deze vraag!
In de middenklasse konden genoeg mensen lezen schrijven in die tijd. Er waren dus zat mensen om leuzen op de muur te kalken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:55 schreef TLC het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de armen in die tijd konden schrijven, goed opgemerkt !
![]()
Ja, het alfabetisme was percentueel hoger dan in de middeleeuwen. Zoals iemand al zei: vanaf de middenklasse en hoger konden zij zeker schrijven. Het onderwijs werd veelal gegeven door Griekse slaven en dan huurden/kochten een aantal gezinnen 1 knakker in voor hun kinderen. Het onderwijs stelde niet veel voor. Men leerde ook enkel lezen en schrijven en wat rekenen en wat men toen erg belangrijk vond, is dat men goed kon oreren. Een succesvolle Romein had een vlotte babbel. Ze leerden dan misschien nog wat mythologie maar niks over de wereld of iets dergelijks. Dus ja, ze kunnen wát schrijven, maar dat is ook gelijk de limiet van hun kunnen. De leuzen verzonnen ze vaak niet eens zelf.quote:Op maandag 9 januari 2006 16:16 schreef ImmovableMind het volgende:
Voornamelijk de SBS kijkers, want de rest is al uitgesproken denk ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 02:33 schreef SuperMOM het volgende:
Word hier de Nederlandse serie van ROME gevolgd, dus via SBS (sorry voor sommige die) of hier via BBC of Amerika of zo? Want dan volg ik jullie hier liever niet in dit topic en open ik liever een topic voor diegene die het via Nederland volgen en het dus voor het eerst zien, zonder spoilers, zonder previews en het gewoon liever elke week volgen zonder downloads.
Als dit niet kan hoor ik het wel van de mods
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:12 schreef Angelina1 het volgende:
Ik vergeleek deze serie gelijk met alle films wat ik ooit heb gezien over de Romeinen, en die waren heel anders qua stijl. Ik krijg ook het idee dat ze zich niet goed gaan houden aan het 'echte' verhaal en dat vind ik niks. Net als bij de film Troy, sloeg ook nergens op, ze hadden daarbij heus wel als inleiding het verhaal mogen vertellen, want als je die film hebt gezien weet je nog niks van het verhaal van Troje... maar dat hebben ze natuurlijk niet gedaan omdat Achilles de hoofdpersoon was in die film, wat al helemaal waardeloos was 'verhaalwijs'...
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:28 schreef ixio het volgende:
Ik heb even een mailtje naar Canvas gestuurd.
Antwoord van de programma-adviseur van Canvas:quote:Ik heb een vraag over de serie Rome: Wordt deze door Canvas gecensureerd?
Of wordt de oorspronkelijke versie uitgezonden zoals deze ook op HBO te zien was?
quote:Canavs zendt de originele oorspronkelijke versie uit, die we trouwens bij HBO gekocht hebben.
hartelijk,
Waar is CryARiver, ik zie namelijk graag een post met de volgende tekst: "Ik had ongelijk".quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:45 schreef ixio het volgende:
Dit topic, is een topic van de domme aan het worden. Mensen die ineens nog niet snappen dat het voornamelijk engelse acteurs zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:27 schreef FoXje het volgende:
Bijna alle acteurs zijn Engels, en hebben diverse Engelse accenten![]()
En ik zie graag een tekst waar jij je mond dicht houd omdat je zo'n arrogantie hebt dat je alleen je zelf gelooft omdat jij dat zegt. En niet een officieel persbericht en/of heel veel andere mensen die het tegendeel beweren.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:50 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Waar is CryARiver, ik zie namelijk graag een post met de volgende tekst: "Ik had ongelijk".
Die mensen hebben het allemaal fout, is het niet?quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:57 schreef CryARiver het volgende:
En niet een officieel persbericht en/of heel veel andere mensen die het tegendeel beweren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |