abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33643985
Ik heb hem op dvd opgenomen en vandaag nog een keertje bekeken.
pi_33644000
Omdat de BBC inmiddels Canvas heeft ingehaald en gisteren al aan deel vier toe was, kan ik de details nog niet vergelijken, maar ook mijn indruk is dat zowel taalgebruik als de hoeveelheden bloed en bloot afwijken, evenals montage en tempo: er wordt langzamer en uitgebreider verteld in de Canvas-versie.

De Nederlandse script supervisor Charlotte Fontijn bevestigt de vermoedens. Sommige scènes zijn volgens haar zelfs in drie versies gedraaid: een expliciete voor de Amerikaanse betaalzender HBO, waar geen censuur geldt, een gematigde versie voor de BBC en andere open kanalen en een familieversie voor vertoning in vliegtuigen, de zogeheten airline version. Fontijn: ,,Dan hielden acteurs en figuranten de kleren helemaal aan. Om de grimeurs een beetje te ontzien zijn gapende wonden pas in de digitale nabewerking tot een dun streepje teruggebracht.''

Typisch televisiedenken dus: er bestaat geen originele versie, maar speciaal voor elke markt op maat gemaakt product. Canvas kiest voor de HBO-variant, de BBC matigt zich. SBS6, die op 1 januari met de uitzendingen begint, gaat met het oog op het vroege tijdstip (20.00u.) ook de BBC-versie gebruiken.

http://www.nrc.nl/beeld/artikel/1132207329432.html
pi_33644053
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:47 schreef CryARiver het volgende:
De VRT/Canvas, zend wél de gekuiste versie uit van de BBC. SBS zend de ongecencueerde uit, maar dan met een paar frames weggeknipt inverband met de kijkwijer waar men zich aan moet houden.
Ik de serie gedownload, een dag na de originele uitending in de VS en daarna de Canvas versie bekeken.En er is mij/ons nog niet een keer opgevallen dat er iets gekuist was
Helpt waar hij kan!
pi_33644070
De BBC heeft conversaties eruit geknipt, omdat het publiek meer actie en seks wilde.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  Redactie Frontpage maandag 2 januari 2006 @ 23:44:26 #105
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33644136
Nude on CABLE

*"Carnivale," HBO, Feb. 27: Cynthia Ettinger topless.
*"The Comeback," HBO, July 31: Dee Dee Rescher topless.
*"Deadwood," HBO, March 6: Molly Parker topless.
*"Nip/Tuck," FX, Oct. 4: Kelly Carlson in a foursome.
*"Comedy Central Roast of Pam Anderson," Comedy Central, Aug. 14: Pam Anderson in see-through top.
*"Sleeper Cell," Showtime, Dec. 4: Melissa Sagemiller in sex scene.
*"Weeds," Showtime, Sept. 19: Clare Carey in sex scene.
*"Masters of Horror," Showtime, Nov. 25: Lucie Laurier topless.
*"Rome," HBO, Aug. 28: Kerry Condon naked; Polly Walker's sex scene and hot tub lounging.
*"The L Word," Showtime, May 8: Mia Kirshner performing naked on stage.
  Redactie Frontpage maandag 2 januari 2006 @ 23:45:38 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33644183
Hier kun je alle naaktscenes in Rome nog eens teruglezen trouwens:
http://www.cndb.com/movie.html?title=Rome+(2005)
pi_33644185
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:44 schreef SunChaser het volgende:

Nude on CABLE

*"Comedy Central Roast of Pam Anderson," Comedy Central, Aug. 14: Pam Anderson in see-through top.
*"Rome," HBO, Aug. 28: Kerry Condon naked; Polly Walker's sex scene and hot tub lounging.
Bedankt voor deze informatieve post.
pi_33644192
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:44 schreef SunChaser het volgende:

Nude on CABLE

Screens.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_33644273
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:45 schreef SunChaser het volgende:
Hier kun je alle naaktscenes in Rome nog eens teruglezen trouwens:
http://www.cndb.com/movie.html?title=Rome+(2005)
lezen
  Redactie Frontpage maandag 2 januari 2006 @ 23:50:31 #110
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33644360
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:48 schreef SlimShady het volgende:

[..]

lezen
Ja, de sceens zoek je zelf maar
pi_33644472
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:41 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb hem op dvd opgenomen en vandaag nog een keertje bekeken.
ditto en ik heb er 2 uur van genoten.
over dat censoreren...
voor het eerst ben ik blij dat er een beetje gecensoreerd word.
ik houdt niet zo van bloed en open wonden.
toen ze bezig waren in het hoofd van Pollo ( ), drukte ik snel FF in.

[ Bericht 1% gewijzigd door SlimShady op 03-01-2006 16:52:59 (Pullo > Pollo) ]
pi_33644519
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:50 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, de sceens zoek je zelf maar
ik vond ze maar lachwekkend . nothing beats the real thing .
  maandag 2 januari 2006 @ 23:55:56 #113
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33644546
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:41 schreef ixio het volgende:

Canvas kiest voor de HBO-variant, de BBC matigt zich. SBS6, die op 1 januari met de uitzendingen begint, gaat met het oog op het vroege tijdstip (20.00u.) ook de BBC-versie gebruiken.
Net wat ik dacht, een heleboel mensen kletsen hier maar weer een eind raak. Canvas dus niet gecensureerd, SBS wel. Maar goed er zullen wel weer een aantal mensen zijn die het blijven volhouden.
pi_33644625
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:55 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Net wat ik dacht, een heleboel mensen kletsen hier maar weer een eind raak.
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:43 schreef Steeven het volgende:
De BBC heeft conversaties eruit geknipt, omdat het publiek meer actie en seks wilde.
  Redactie Frontpage maandag 2 januari 2006 @ 23:59:03 #115
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33644658
Is het nu op Canvas?
pi_33644693
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:59 schreef SunChaser het volgende:
Is het nu op Canvas?
Sorry, je hebt de incest scene van vandaag gemist.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:02:36 #117
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33644795
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:58 schreef ixio het volgende:
Heb je uberhaupt gelezen wat je nu gequote hebt?
pi_33645156
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:02 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt gelezen wat je nu gequote hebt?
Ja hoor.

De post "De BBC heeft conversaties eruit geknipt, omdat het publiek meer actie en seks wilde." vind ik een prima voorbeeld van het feit dat er hier soms maar wat raak gekletst word.
pi_33645384
Dat NRC artikel klopt gewoon niet. Zoals je ziet zeggen ze zoiezo al dat het om 20:00 begint, het begon om 20:30, en volgende week om 21:30. Verder heeft SBS 2x gezegt in een persbericht (laatste persbericht net gepost) dat ze NIET de versie van Canvas en BBC zullen gebruiken. Maar zelf paar frames cencueren omdat dat wettelijk verplicht is in Nederland (maar minder dan in Belgie en de U.K !!).
Canvas gebruikt óók een gekuiste versie. Misschien anders dan die van de BBC, maar meer gekuist in ieder geval, dan die van SBS.

Ik heb de aflevering van HBO destijds gezien. En heb gister avond gekeken. Volgens mij was in 1 scene een paar frames gekuist, maar volgens TV bronnen is gister nóg niets gekuist. In ieder geval. Het is zeker dat de vlaming en de brit, de gekuiste versie gebruiken. Dat mag duidelijk zijn. Wat de NRC ook lult.
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:23:15 #120
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_33645470
Best goeie sex-scènes.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:23:52 #121
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33645491
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:20 schreef CryARiver het volgende:

Canvas gebruikt óók een gekuiste versie. Misschien anders dan die van de BBC, maar meer gekuist in ieder geval, dan die van SBS.
quote:
Maar goed er zullen wel weer een aantal mensen zijn die het blijven volhouden.
Je kijkt zelf niet naar Canvas, maar je denkt het toch beter te weten dan iemand die vanaf het begin al kijkt op Canvas? Als je spreekt van een .
pi_33645500
Nogmaals persbericht SBS vandaag:

Het Amerikaanse tv-bedrijf HBO produceerde de reeks. Omdat HBO in Amerika via een gesloten netwerk uitzendt, mogen de programmamakers explicieter te werk gaan dan in doorsnee Amerikaanse series. Seks- en geweldsscènes schuwen de producenten niet. SBS6 heeft de serie iets moeten kuisen, omdat Rome voor 22.00 uur wordt uitgezonden en de zender is voor dat tijdstip gebonden aan de regels van de NICAM Kijkwijzer. Volgens een SBS6-woordvoerder zijn er in de Nederlandse versie minder scènes geschrapt dan in de Britse en Vlaamse. "De expliciete seksscènes hebben wij verwijderd, net als beelden waarin heel duidelijk is te zien hoe iemand een zwaard in een keel steekt." ANP
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:25:08 #123
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33645541
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:24 schreef CryARiver het volgende:

Nogmaals persbericht SBS vandaag:
Steek het persbericht maar in je hol.
pi_33645670
Ik heb even een mailtje naar Canvas gestuurd.
pi_33645913
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:25 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Steek het persbericht maar in je hol.
Prachtig als iemand niet meer inhoudelijk kan reageren
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:37:49 #126
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33645988
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:36 schreef CryARiver het volgende:

Ik heb anders nog geen antwoord gezien: Heb jij persoonlijke, niet iemand anders, gekeken naar de afleveringen op Canvas?
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2006 @ 00:38:28 #127
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33646016
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:36 schreef CryARiver het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, wat zegt een persbericht nou? Dit persbericht ging over Wilko Terwijn.
quote:
Terwijn blikt keihard terug op 2005

Stand-up comedian Wilko Terwijn blikt op satirische wijze terug op het afgelopen jaar. Onderwerpen die voorbijkomen zijn onder meer het overlijden van Paus Johannes Paulus II en de uitverkiezing van de Duitse Paus Ratzinger, de golf van liquidaties die Nederland overspoelde, de soap rond het aantreden van Frans Bauer bij Talpa, de ophef rond de Hofstadgroep en de geboorte van prinsesje Alexia. Ook dit jaar geen liedjes en politiek geneuzel. Bij de oudejaars stand up draait het alleen om een hoge grapdichtheid, vanuit Terwijns soms bizarre visie op het afgelopen jaar.

Wilko Terwijn is nog sneller en harder dan de vorige edities. Wilko Terwijn: "Ik wil nu echt bedreigd worden." Het jaar 2005 wordt dan ook geheel in stijl met de talloze liquidaties volledig afgemaakt. De verwachtingen zijn hooggespannen, want Wilko's visie op de actualiteit heeft hem inmiddels een groot publiek van liefhebbers en bewonderaars opgeleverd. Zij kennen Wilko niet alleen van zijn theatershow 'Upgraded' maar ook van zijn wekelijkse bijdrage aan het radioprogramma van Giel Beelen en zijn maandoverzicht bij Rob Stenders.

Wilko Terwijn behoort al jaren tot de top van de Nederlandse stand up comedy. Actualiteiten spelen een grote rol in zijn optredens en samen met zijn aparte kijk op alledaagse zaken levert dat bizarre theorieën op. Nietsontziend fileert hij, waar gefileerd moet worden. Niet bang voor afwijkende meningen of absurdistische wendingen, geeft hij alles en iedereen er in 2005 ongenadig van langs. Ook achter de schermen is Wilko Terwijn zeer actief. Hij schreef teksten voor onder meer 'Vara Laat', 'Raymann is Laat', 'Ook Dat Nog' en de 'Sinterklaas Conferences' van Javier Guzman.

Stand up 2005: Wilko Terwijn, RTL 5, 21:30 uur
pi_33646274
Een persbericht wordt zo'n 10x nagekeken voor verzenden, + men de VRT meteen op hun dak zou krijgen, + uit een paar andere reacties ik opmaak dat het klopt. Een persbericht wordt niet zomaar verzonden. En Belgie heeft een strengere Televisie wet dan Nederland.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:48:27 #129
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33646336
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:46 schreef CryARiver het volgende:

Een persbericht wordt zo'n 10x nagekeken voor verzenden, + men de VRT meteen op hun dak zou krijgen, + uit een paar andere reacties ik opmaak dat het klopt. Een persbericht wordt niet zomaar verzonden. En Belgie heeft een strengere Televisie wet dan Nederland.
Kortom je lult maar uit je nek, je hebt nooit naar Canvas gekeken. Welnu ik heb vanaf aflevering 1 gekeken naar Canvas, en ik kan je vertellen de Nederlandse versie is gecensureerd ten opzichte van de Canvas versie. Tevens waarom zou men meteen de VRT op hun dak krijgen?
pi_33646642
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:48 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Kortom je lult maar uit je nek, je hebt nooit naar Canvas gekeken. Welnu ik heb vanaf aflevering 1 gekeken naar Canvas, en ik kan je vertellen de Nederlandse versie is gecensureerd ten opzichte van de Canvas versie. Tevens waarom zou men meteen de VRT op hun dak krijgen?
IK LUL UIT MIJN NEK? Ik heb solid prove.

Als je een leugen via een PERS-bericht uitbrengt, krijg je daar geheid problemen mee. De VRT reageerde ook op het persbericht van SBS toen der tijd met DH, dat men het niet netjes vond dat de VRT het uitzenden terwijl SBS de rechten hadden voor het hele Nederlandse net.

Alleen omdat ik het niet heb gezien op Canvas, maar omdat allerlei instanties het zeggen, lul ik uit mijn nek. Tja. Inderdaad. Ik moet natuurlijk eerder iemand vertrouwen die Vanilla Ice fan is, en meteen persoonlijk wordt als hij het inhoudelijk niet meer aan kan.

Ik ben er klaar mee. Want als je zó "discussieert", heb ik zoiezo al gewonnen.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:02:15 #131
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33646798
quote:
IK LUL UIT MIJN NEK? Ik heb solid prove.
Nee, je hebt de meningen van anderen. Zelf heb je nog nooit gekeken naar "Rome" op Canvas.
quote:
Als je een leugen via een PERS-bericht uitbrengt, krijg je daar geheid problemen mee. De VRT reageerde ook op het persbericht van SBS toen der tijd met DH, dat men het niet netjes vond dat de VRT het uitzenden terwijl SBS de rechten hadden voor het hele Nederlandse net.
Er was geen leugen in een persbericht, men was alleen maar kwaad dat men kijkers afsnoepte.
quote:
Alleen omdat ik het niet heb gezien op Canvas, maar omdat allerlei instanties het zeggen, lul ik uit mijn nek.
Wie moet ik eerder geloven men eigen ogen, of jouw instanties?
quote:
Ik ben er klaar mee. Want als je zó "discussieert", heb ik zoiezo al gewonnen.
Dat is precies wat er mis is met je reacties, je bent hier om te winnen, ook al weet je dat er wel eens een kans is dat je ongelijk hebt.
pi_33647686
Dat persbericht heb je natuurlijk ook zelf geschreven: werk je bij die campingzender ofzo?
Helpt waar hij kan!
pi_33649711
Ik kijk op canvas, en dat is niet gecensureerd volges mij, er is gewoon naakt, sex en geweld te zien.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:46:35 #134
16715 Mylene
*schatje*
pi_33651464
Het kan natuurlijk ook dat SBS op die manier wil voorkomen dat mensen de serie gaan volgen op Canvas .
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:54:14 #135
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33651563
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 03:49 schreef Jackass_ het volgende:
Ik kijk op canvas, en dat is niet gecensureerd volges mij, er is gewoon naakt, sex en geweld te zien.
Maar heb je het ook op SBS gezien? Het gaat er niet om dat er sex en naakt en geweld te zien is maar hoeveel. Is SBS meer of minder dan VRT.

Want de serie is natuurlijk niet compleet tenzij je iemand in de keel gestoken ziet worden en je nog meer tieten ziet. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:17:08 #136
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33654768
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 09:54 schreef Dagonet het volgende:

Is SBS meer of minder dan VRT.
Minder.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:19:29 #137
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33654847
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:17 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Minder.
En SBS zelf zegt meer. Niet dat het mij iets boeit hoor, ik vind het prima zo, vind er nu al veel (te veel?) seks inzitten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:20:56 #138
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33654890
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:19 schreef Dagonet het volgende:

En SBS zelf zegt meer.
Dan liegen ze.
pi_33657161
vond het een leuke serie maar wel een beetje vreemd.
pi_33657694
ik heb net episode 1 van de hbo versie gedownload en vergeleken met men opgenomen canvas versie. Ik heb doorgespoeld naar de naaktscène van atia, en de scène waarin ze die koe de keel oversnijden, en die 2 zijn gewoon exact hetzelfde.
nog iemand die het niet geloofd?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:50:07 #141
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33658011
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:41 schreef Jackass_ het volgende:

Geloof me, er zijn er bij die het nog niet geloven. CryARiver zal er één van zijn.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:51:59 #142
16715 Mylene
*schatje*
pi_33658078
Ik geloof jullie wel hoor. En zo'n punt is het eigenlijk ook weer niet. Er is natuurlijk ook de DVD Box die uiteindelijk uitkomt.
pi_33658250
quote:
ik heb net episode 1 van de hbo versie gedownload en vergeleken met men opgenomen canvas versie. Ik heb doorgespoeld naar de naaktscène van atia, en de scène waarin ze die koe de keel oversnijden, en die 2 zijn gewoon exact hetzelfde.
De scene met de koe duurde korter bij SBS6, toch?
pi_33663992
quote:
Boeie of het nu Canvas of SBS is.
Ik heb zelf de uncut HBO versies vergeleken met de SBS versie en daar mist echt heel veel in.
De verhaal lijn lijdt hier echt wel onder...
Als niet geheel duidelijk is waarom Pollo wordt aangevallen bij t Forum, mis je toch weer een stukje verhaal lijkt mij.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_33664043
Maar dat was wel geweest waarom.
Gevecht in de kroeg.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:18:21 #146
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_33668826
* ook nog steeds op zoek naar de herhaling is
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_33668871
Kan nog steeds geen info vinden over herhalingen, maar ik ben dan ook een slechte zoeker op dat gebied. Zonder de eerste twee afleveringen neem ik niet eens de moeite om de serie te volgen.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_33670401
Ik vond de eerste 2 afleveringen zo tegenvallen dat ik zeker weten de rest ook niet leuk ga vinden. Het bloot is leuk allemaal enzo, maar romeinen die op zo'n populaire manier engels praten zetten voor mij niet alleen een erg onrealistisch plaatje neer, maar irriteren me vooral eigenlijk. Ik weet niet of het doel van de serie is een zeker benadering proberen te zijn van hoe het er toen aan toe ging of dat dat ik het meer als een hedendaagse klucht met een romeins tintje moet zien, in beide gevallen spreekt het me niet aan.

marc antony
pi_33670638
Ze hadden om het een wat authentieker sfeertje te kunnen geven een paar Italianen kunnen casten (en dan heb ik het niet over figuranten). Sommige kopen waren toch echt te West-Europees/Amerikaans om voor een Italiaan door te gaan.
Ik ben altijd atheist geweest, totdat ik erachter kwam dat ik zelf God was
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:12:48 #150
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33670806
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:01 schreef LG_Konjo het volgende:
Ik vond de eerste 2 afleveringen zo tegenvallen dat ik zeker weten de rest ook niet leuk ga vinden. Het bloot is leuk allemaal enzo, maar romeinen die op zo'n populaire manier engels praten zetten voor mij niet alleen een erg onrealistisch plaatje neer, maar irriteren me vooral eigenlijk. Ik weet niet of het doel van de serie is een zeker benadering proberen te zijn van hoe het er toen aan toe ging of dat dat ik het meer als een hedendaagse klucht met een romeins tintje moet zien, in beide gevallen spreekt het me niet aan.

marc antony
Wat verwacht je dan? Dat ze Latijn gaan praten?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')