abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 13:34:45 #151
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33623406
koffie begin weer te leven.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33623536
Heerlijk een moslim discussie
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  maandag 2 januari 2006 @ 13:40:08 #153
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33623569
Bbbbbbbbbbrrrrrrrrrrrrrrrr koud!
quote:
Gazprom stopt gaslevering Oekraïne

MOSKOU/BOEDAPEST/BRUSSEL, 2 JAN. Het Russische staatsgasbedrijf Gazprom is gisteren begonnen met het stopzetten van de export van gas naar buurland Oekraïne. Volgens Gazprom heeft Oekraïne geweigerd het aanbod voor een nieuw contract voor 2006 te tekenen.

De doorlevering van Russisch gas via Oekraïene naar Midden- en West-Europa loopt volgens de woordvoerder van Gazprom geen gevaar. Daarentegen melden Polen en Hongarije vandaag dat zij minder Russisch gas krijgen doorgeleverd.

Het conflict over de Russische gaslevering aan Oekraïne is rond de jaarwisseling geëscaleerd. Rusland verlangt sinds afgelopen zomer ,,een marktconforme prijs”. Dat zou in de ogen van Gazprom neerkomen op een prijsverhoging van 50 dollar naar 230 dollar per 1000 kubieke meter gas. Oekraïne acht een dergelijke prijsverhoging onaanvaardbaar. Het beschouwt de prijsverhoging als sanctie voor de pro-westerse koers die het land na de ‘oranje-revolutie’ uit het najaar van 2004 is ingeslagen.

Oekraïne reageerde gisteren woedend op de maatregel van Gazprom. ,,Onacceptabel”, aldus het Oekraïense gasbedrijf Naftogaz. ,,De gasleveranties aan Europa komen er door in gevaar”, waarschuwde het bedrijf in een verklaring. De Oekraïense president Joesjtsjenko riep de Russische president Poetin gisteravond op Gazprom te dwingen het onderhandelingen te heropenen.

Op de laatste dag van 2005 leek er op de valreep nog een akkoord op til. Naftogaz (Oekraïne) liet toen weten dat Gazprom (Rusland) bereid was ook in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar nog gas te leveren tegen de oude prijs. Voorwaarde was dat Oekraïne moest instemmen met ‘marktconforme’ prijzen vanaf april. Maar met die voorwaarde kon Oekraïne niet instemmen.

Europa is in zijn energievoorziening in belangrijke mate afhankelijk van Russisch gas. Ongeveer de helft van de Europese gasbehoefte wordt gedekt door importen uit Rusland. Een kwart van de gastoevoer uit Rusland loopt via pijpleidingen over het grondgebied van Oekraïne.

Energie-deskundigen van de landen van de Europese Unie komen woensdag met spoed bijeen om de situatie te bespreken. De belangrijkste importeurs zijn Duitsland, Frankrijk en Italië. Energieministers van die landen en van Oostenrijk, dat sinds gisteren voorzitter van de EU is, hebben gezamenlijk een beroep gedaan op de Russische en Oekraïense regering om een stabiele aanvoer van gas te garanderen.

Polen en Hongarije melden dat de toevoer van gas al is afgenomen. In Hongarije is grote gebruikers gevraagd over te schakelen op olie. De grootste gasleverancier van Duitsland, E.ON-Ruhrgas, waarschuwt dat grote gebruikers mogelijk in problemen kunnen komen als de ruzie voortsleept. Een woordvoerder van de Europese Commissie zei vanmorgen zich zorgen te maken. „We weten niet precies wat er aan de hand is.” Vorige week verklaarde Eurocommissaris Andris Piebalgs (Energie) dat de EU een tijdelijke onderbreking van de gasaanvoer wel kan opvangen met reserves.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 2 januari 2006 @ 13:40:23 #154
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33623577
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Heerlijk een moslim discussie
Waar?!?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33623591
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:40 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ja en het winterse klimaat in Oekraïne is al niet zo fijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33623597
quote:
[..]
Jij zit bovenop een gasbel

Profiteer ervan zou ik zeggen
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  maandag 2 januari 2006 @ 13:42:25 #157
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33623632
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:41 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Jij zit bovenop een gasbel

Profiteer ervan zou ik zeggen
Hoe weet jij dat ik flatulent ben?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33623633
quote:

[..]

Waar?!?
Spanjaarden: Teveel immigranten in het land

pi_33623651
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:42 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ik flatulent ben?
Toe mutsj infoermeetieon
  maandag 2 januari 2006 @ 13:44:22 #160
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33623671
quote:
[..]
Hadden ze maar voor de communisten moeten kiezen, dat krijg je met je oranjerevolutie, Joestsjenko
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33623746
quote:

[..]

Waar?!?
je kan ook hier terecht, bij onze aR@bier Effe een westers vrouwtje neerprikken
pi_33623762
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:44 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Hadden ze maar voor de communisten moeten kiezen, dat krijg je met je oranjerevolutie, Joestsjenko
Van de goede sfeer toen ik er in mei was is niet heel veel meer over vrees ik .
  maandag 2 januari 2006 @ 13:49:03 #163
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33623804
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Van de goede sfeer toen ik er in mei was is niet heel veel meer over vrees ik .
Dat dioxynegezicht was al niet te pruimen.. 't is altijd lachen met die Russen..
  maandag 2 januari 2006 @ 13:50:05 #164
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33623840
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Toe mutsj infoermeetieon
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 2 januari 2006 @ 13:54:19 #165
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33623977
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Dat dioxynegezicht was al niet te pruimen.. 't is altijd lachen met die Russen..
Dioxinekip met pukkels.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 2 januari 2006 @ 13:54:53 #166
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33623996
quote:
In Oekraïne heerst een gematigd landklimaat met gemiddelde temperaturen in de winter van -7 à -8 graden Celsius in het noordoosten en 2 tot -4 graden Celsius aan de zuidkust van het Krimschiereiland. In de zomer schommelt de gemiddelde temperatuur rond 18 graden Celsius in het noordwesten en 24 graden Celsius in het zuidoosten (subtropisch). De zomers zijn daarmee in het algemeen warm en de winters niet te koud.
quote:
Nationaal motto: "Volja, Zlahoda, Dobro", (Oekraïens: Wilskracht, Eendracht, Tevredenheid)
En dat met een vleugje pro-westerse mentaliteit
pi_33624041
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Op recente beelden ziet hij er al iets beter uit . maar het was ellendig inderdaad .
  maandag 2 januari 2006 @ 13:58:48 #168
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33624138
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:54 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Dioxinekip met pukkels.
Volgens mij zit het zo: Amerika had een makkelijke invasieplaats nodig, misschien zelfs wel in de voorbereiding tot het aanvallen van Afghanistan (Oekraine, dat ligt aan de zwarte zee), dus helpen ze zo'n zakenmannetje in het zadel. Je noemt dat vrijheid en liberalisering

De Communisten begrijpen het niet en zien de macht tussen hun vingers wegvloeien. Ze vergiftigen Joestsjenko, want wie stemt er nou op een vent met een reptielenkop?

Momenteel ligt de steenkool industrie op z'n gat, iets waar een hoop mensen hun sociale zekerheid mee opbouwden en veiligstelden. Het is ongezond werk, maar het zorgt voor brood op de plank.

Ik ben benieuwd hoe lang dit nog goed gaat..
pi_33624260
Er zijn dit jaar verkiezingen voor het parlement geloof ik. die zal ik zeker gaan volgen en ben erg benieuwd naar de uitslag.
pi_33624324
Overigens was het vorige regime ook niet alles. Erg autoritair creatief frauderend. (staatsbedrijven voor een prikkie verkopen aan vrindjes enzo) dat is nu wel deels teruggedraaid. Maar eigenlijk zijn alle machthebbers momenteel nog ouwe commies.
  maandag 2 januari 2006 @ 14:05:16 #171
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33624365
OMG, hier kan Camiel Eurlings nog wat van leren:

maandag 2 januari 2006 @ 14:06:17 #172
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33624402
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:04 schreef du_ke het volgende:
Overigens was het vorige regime ook niet alles. Erg autoritair creatief frauderend. (staatsbedrijven voor een prikkie verkopen aan vrindjes enzo) dat is nu wel deels teruggedraaid. Maar eigenlijk zijn alle machthebbers momenteel nog ouwe commies.
Absoluut, het is altijd een geordende chaos geweest, maar wel met bepaalde zekerheden. Het verschil met Amerika is dat het z'n eigen nest bevuild, waar Amerika dat in een ander land doet
pi_33624415
Poetin en de vroegere machthebbers in Oekraïne ophemelen, alleen omdat deze omwenteling waarschijnlijk deels gesteund werd door Amerika. Heerlijk selectief. En nee, dat doet niet iemand in dit topic.
pi_33624540
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef Tafkahs het volgende:
OMG, hier kan Camiel Eurlings nog wat van leren:

[afbeelding]

Ik heb een oranje t-shirt met groot Tak! er op.
pi_33624618
wacht ik snap hem al
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')