n00b is terug te leiden via noob en noop naar no-op, wat een computerinstructie is om niets uit te voeren. Als grap gebruikten programmeurs deze benaming vroeger ook voor collega's die niets uitvoerden of niet al te slim waren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:13 schreef fraubitch het volgende:
ik weet nog steeds niet precies waar n00b voor staatIk heb zo mijn vermoedens, maar het is me nooit echt duidelijk geweest
oh wat coolquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:18 schreef MPG het volgende:
[..]
n00b is terug te leiden via noob en noop naar no-op, wat een computerinstructie is om niets uit te voeren. Als grap gebruikten programmeurs deze benaming vroeger ook voor collega's die niets uitvoerden of niet al te slim waren.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:18 schreef MPG het volgende:
[..]
n00b is terug te leiden via noob en noop naar no-op, wat een computerinstructie is om niets uit te voeren. Als grap gebruikten programmeurs deze benaming vroeger ook voor collega's die niets uitvoerden of niet al te slim waren.
Weet je ook uit je hoofd wat 'koop' betekend ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:12 schreef Aventura het volgende:
Ik weet pas ong. een jaar, namelijk toen ik mijn koopcontract tekende, dat een paraaf en een handtekening twee verschillende dingen zijn..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
waarom is dat niet waar? ik dacht dat ook altijdquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:25 schreef fraubitch het volgende:
Toen ik klein was hebben ze me wijs gemaakt dat ik niet met me vuisten gesloten moest rennen maar mijn handen open en recht houden, omdat je dan minder wind vangt en dus sneller bentIk heb volgens mij nog jaren zo gerend in de veronderstelling dat het waar was
quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:42 schreef releaze het volgende:
[..]
waarom is dat niet waar? ik dacht dat ook altijd
maar als ik last van mn zij had, mn milt zoals ik veel later bij biologie leerde, moest ik wel een vuistje ballen, dat scheen te helpen. Ik weet alleen niet meer waarom, en ik weet ook niet meer of mn leerkracht biologie dat nou wel of niet heeft ontkracht
In een wet uit 1927 wordt bepaald welke wijnen de naam 'Champagne' mochten voeren. Tevens werd in deze wet vastgelegd welke drie druivensoorten gebruikt mochten worden voor de bereiding van Champagne: de pinot meunier, de pinot noir (blauwe druiven met wit sap) en de chardonnay (een witte druif). Bovendien moest de wijn binnen een bepaald gebied in Noordoost-Frankrijk - in de buurt van de steden Reims, Épernay en Sézanne - geproduceerd zijn. De karaktereigenschappen van de Champagne hebben te maken met het klimaat van deze streek en met de kalkrijke krijtbodem. Verder spelen ook de speciale manier van persen en de langzame gisting in de koele kelders een grote rol bij het verkrijgen van de kenmerkende kwaliteiten van de Champagne. Om de kwaliteit te waarborgen, zijn regels ingevoerd over de manier waarop de druiven verbouwd moeten worden. Deze regels zijn later nog uitgebreid met o.a. voorschriften over de minimale tijd die een Champagne gerijpt moet hebben voordat hij op de markt mag worden gebracht. (bron:http://www.slijterijmvanbergen.nl/champagne.htm)quote:Op maandag 2 januari 2006 01:58 schreef fraubitch het volgende:
[..]
zou handig zijn als je dan ook uitleg gaf
The word itself is probably a corruption of new boy; a new arrival in a school and who is, therefore, vulnerable to bullying of various kinds, such as hazing or fagging. It could also derive from "new beginner".quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:21 schreef releaze het volgende:
[..]
oh wat cool
ik dacht ook dat het voor newbie stond, maar zo'n hax0r historie is natuurlijk veel leuker, en geen breezah/aoler slang.
Het is trouwens pijn in de darmen die uitstraalt naar de milt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:42 schreef releaze het volgende:
[..]
waarom is dat niet waar? ik dacht dat ook altijd
maar als ik last van mn zij had, mn milt zoals ik veel later bij biologie leerde, moest ik wel een vuistje ballen, dat scheen te helpen. Ik weet alleen niet meer waarom, en ik weet ook niet meer of mn leerkracht biologie dat nou wel of niet heeft ontkracht
ik deed er een potlood in en dan draaie als een gekquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:53 schreef Kinz het volgende:
van m'n 3e tot m'n 9e heb ik gedacht dat m'n opa en oma Lift met de achternaam heette. (ze woonden in een flat, en m'n broer had dat verzonnen want dat was makkelijker uit te spreken.)
In die periode dacht ik trouwens ook dat m'n andere oma ook echt Oma Groenlo heette (daar woont ze namelijk)
Ook kwam ik er na 5 maanden pas achter dat er een rewind knop op m'n cassetedeck zat. Heb daarvoor serieus elke dag bandjes terug gedraaid met m'n vinger, was toen 3 ofzoiets.
Hier kwam ik dus jaaaren later achterquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:27 schreef Finch het volgende:
[..]
Nou nee, het is vernoemd naar de hertog van York zie ook hier![]()
Leg uit.quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:46 schreef Quarks het volgende:
Dat de Mount Everest niet de hoogste berg is.
Dat de Olympische Spelen vroeger helemaal niet sportief waren.
Dat de Titanic niet door een lang gat in de romp gezonken is.
ja indd... leg uit...quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:46 schreef Quarks het volgende:
Dat champagne geen Franse, maar een Engelse uitvinding is.
Dat de Mount Everest niet de hoogste berg is.
Dat de Olympische Spelen vroeger helemaal niet sportief waren.
Dat de Titanic niet door een lang gat in de romp gezonken is.
Dit dacht ik dus ook... Had atlantic city in ieder geval meer naar het westen geschat!quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:13 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik kom er dus nu pas achter dat Atlantic City in New Jersey ligt. Heb altijd gedacht dat dat ergens middenin de VS ligt, terwijl dan Atlantic natuurlijk nergens op zou slaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |