abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33534783
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:04 schreef pikki het volgende:

[..]

Is deze uitspraak het gevolg van de onfeilbare bedrieglijke sceptische artikels die uw geest gebrainwashed hebben .......
Ben jij familie van Robbert ofzo?
nuff said.
pi_33534805
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:58 schreef pikki het volgende:

[..]

Het triestige van onze teveel op het technische , de rede gebaseerde maatschappij maakt dat de mensen mentaal in een "afgescheiden wereldje" zijn gaan leven , vaak met een erg groot ego , zo van "ik weet het hier allemaal" en eigendunk .
Dat uit zich ook bijzonder goed bij al die beterwetende sceptici , die zich dan wagen zulke straffe uitspraken te doen in de wereld van het paranormale, zoals "telepatie bestaat niet " , enzoveelmeer.
De huidige mens is een flink stuk van zijn gezonde intuitie, die deel uitmaakt van de spirituele wereld kwijtgeraakt, en redeneert daardoor "te rationeel" "te logisch". Vandaar dat hij ook de nu plots opduikende verschijningen van fenomenen zoals ufo's, graancirkels en geestverschijningen probeert maar al té logisch te verklaren , en vandaar de gevolgen .....
Ik denk dat mensen die zich in de conspiracy-wereld begeven dit alleen maar doen omdat ze op een gegeven moment beseffen dat de wereld eigenlijk maar klein en doorgrondelijk is en daarom vrij saai. Daarom gaan mensen op zoek naar iets interessants/spannends om het leven wat meer inhoud te geven ook al is het soms absurd en is er geen bewijs voor.

Hier is natuurlijk iedereen vrij in.
JJ72 - Heat
pi_33534830
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:15 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die zich in de conspiracy-wereld begeven dit alleen maar doen omdat ze op een gegeven moment beseffen dat de wereld eigenlijk maar klein en doorgrondelijk is en daarom vrij saai. Daarom gaan mensen op zoek naar iets interessants/spannends om het leven wat meer inhoud te geven ook al is het soms absurd en is er geen bewijs voor.

Dat denk ik ook
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:25:59 #154
137525 pikki
pok! pok !
pi_33535137
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:15 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Voor mensen die niets afweten en geen kennis hebben van het paranormale lijkt dit misschien een conspiracy-wereld, ....verkeerd woordje door jou hier aangehaald...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33535249
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:15 schreef pikki het volgende:
Bijgevolg is er een duidelijk onderscheid tussen het ware echte gezonde" sceptische zijn en handelen " en iemand op basis van een reading , waarvan gegevens op het net te vinden zijn zomaar lulkraak als fraudeur of oplichter aan de kaak te stellen , of in slecht daglicht te plaatsen .
Er is geen enkele "believer" die iets kan bewijzen. Geen enkele. Nul. Nergens. Die bestaan niet. Waarom? Wat denk jij? Omdat ze er geen behoefte aan hebben? Please, als je dat gaat zeggen zeg dan maar niks.
quote:
Het komt over zoals in het verhaal van' Thomas de ongelovige '. Die geloofde ook niets , tot Jezus zich nogmaals manifesteerde , en dan kon ie het geloven .
Verhaaltjes, inderdaad. Waarom komt Jezus of de almachtige God (Allah, Buddha, de Christelijke God, Odin, Manitou, Kukulkan, etc.) niet een keer gewoon op de foto staan met iemand? Guess what.. ze bestaan niet.
quote:
Denk je dat Robbert nu een testje gaat afleggen voor die bewuste sceptische prijs (oa ook bij Randi te vinden )waarmee ze al zolang zeulen en op oneerlijke wijze mee gespeculeerd wordt te winnen
Waarom niet? Omdat ze niks kunnen bewijzen, daarom. Wie wil er nou geen geld verdienen door simpelweg je gave te gebruiken? Voetballers doen het ook, alleen zijn die niet paranormaal begaafd, maar lichamelijk goed in staat een balletje te trappen. Of wil je zeggen dat geen enkele "paranormaal" persoon interesse heeft in geld en erkenning?
quote:
...ach kom nou ,...die mensen weten allang waar het om gaat ....en weten welke dubieuze praktijken sommige sceptici erop nahouden ...om iemand in hun val te lokken
Je klinkt als een gefrustreerde believer die zich vast klampt aan het laatste stukje geloof wat hij kan verantwoorden door simpelweg te zeggen: sceptici zijn gevaarlijke mensen die believers in hun valletjes proberen te lokken! Nee, wij sceptici zijn realistisch, wij zijn eerlijk naar onszelf en anderen. Wij nemen niet klakkeloos aan wat anderen zeggen. Wij zijn niet gek.
quote:
De boodschap is "Zie eerst en oordeel dan pas ".
En het probleem is juist dat er niks te zien is, ja.. op wat extreem vage foto's na dan. Waarvan vaak kan worden aangetoond dat het nep is of in ieder geval makkelijk te fabriceren.

Nogmaals, er is geen enkel bewijs voor het bestaan van ook maar IETS paranormaals.
Er is ook geen bewijs dat er paarse olifantjes bestaan met 14 staarten die de hele dag de tango dansen in een holle ruimte onder de zuidpool.

Zomaar aannemen dat "het mogelijk zou kunnen zijn" kan, maar dan wel met statistisch gezien waarschijnlijke beweringen. Bestaan er geesten en Goden? Denk nou eens na, vergeet de duizenden jaren aan menselijke evolutie van holbewonder naar kantoorklerk waarin we "geloofd" hebben, is dat een redelijke bewering? Neen. Net zomin als die olifant.

Wat is dan wel redelijk? Nou, pak een telescoop en tel de sterren, zoom in met Hubble en tel de planeten die je kan zien. Doe wat kansberekeningen en reken uit hoe waarschijnlijk het is dat er leven op een andere planeet is. Die kans is groot. Als een klein percentage daarvan intelligent is, is de kans ook groot dat er intelligent leven is. De kans dat er intelligent leven van een andere planeet op aarde is? Extreem klein.

En ik val in herhaling, maar ik zeg het nog een keertje:

Er is geen enkel bewijs dat er meer is of zou kunnen zijn. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het bestaat.

Het enige wat me opvalt is dat "believers" erg makkelijk te overtuigen zijn van de meest vreemde dingen. Je gelooft natuurlijk nog steeds dat dhr. van den Broeke foto's van geesten en aliens maakt of niet?
pi_33535253
Ondanks al die zogenaamde bewijzen dat het allemaal nep is wat Robbert doet, geloof ik nog steeds dat wat hij doet echt is.

Ik heb Robbert nog nooit met zo'n papiertje zien wapperen voor de camera?
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_33535413
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:29 schreef RaymanNL het volgende:
Ondanks al die zogenaamde bewijzen dat het allemaal nep is wat Robbert doet, geloof ik nog steeds dat wat hij doet echt is.

Ik heb Robbert nog nooit met zo'n papiertje zien wapperen voor de camera?
En Hans Kazan kan kaarten laten verdwijnen.
nuff said.
pi_33535423
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:25 schreef pikki het volgende:

[..]

Voor mensen die niets afweten en geen kennis hebben van het paranormale lijkt dit misschien een conspiracy-wereld, ....verkeerd woordje door jou hier aangehaald...
Ik kan er toch ook niks over af weten? Hoeveel objectieve boeken zijn erover geschreven? Hoeveel objectieve websites zijn er over?

Of het wordt skeptisch benaderd, of door mensen die er in geloven.
JJ72 - Heat
pi_33535513
Yo Pikki,

Ik heb al een paar dagen je posts aan het doorlezen en ik vind het eigenlijk erg oppervlakkig wat je zegt. Er is zelfs iemand geweest die je serieuze vragen stelt en in plaats van je ze beantwoorden maak je je er vanaf door te zeggen dat je niet overal antwoord op hoeft te geven.
Tevens zeg je dat je in verbinding staat met het hoger, dat je bedient bent met de hogere kennis en meesters ed. Dat Mozart en Einstein dat ook hadden en zo. Ook heb ik al het argument voorbij zien komen dat als je niet in verbinding staat met het hogere dat je het dan toch niet weet.
Al degene die er niet in geloven en daar argumenten aanleveren, maak je af als leugenaars, oplichters en slechte persoonlijkheden.
Ik vind het best dat je spiritueel bezig bent, sterker nog, ga daar mee door. Maar impliceer niet dat je boven de rest staat. Buitendat kan ik me niet voorstellen dat je parapsychologie als bron aanhaalt, want die gaat ervanuit dat geesten en hogere en lagere emoties helemaal niet bestaan.

Daarnaast zijn er ook nog mensen die wel in Robbert geloven en daar kritische vragen overstellen. Of te wel ze willen een goede gefundeerde mening vormen. En dan kan deze persoon ook tot de conclusie koment dat hij/zij het niet gelooft.

En ik beschuldig je van hokjes denken
Ja
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:38:40 #160
137525 pikki
pok! pok !
pi_33535615
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:29 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Er is geen enkele "believer" die iets kan bewijzen. Geen enkele. Nul. Nergens. Die bestaan niet. Waarom? Wat denk jij? Omdat ze er geen behoefte aan hebben? Please, als je dat gaat zeggen zeg dan maar niks.
[..]

Verhaaltjes, inderdaad. Waarom komt Jezus of de almachtige God (Allah, Buddha, de Christelijke God, Odin, Manitou, Kukulkan, etc.) niet een keer gewoon op de foto staan met iemand? Guess what.. ze bestaan niet.
[..]

Waarom niet? Omdat ze niks kunnen bewijzen, daarom. Wie wil er nou geen geld verdienen door simpelweg je gave te gebruiken? Voetballers doen het ook, alleen zijn die niet paranormaal begaafd, maar lichamelijk goed in staat een balletje te trappen. Of wil je zeggen dat geen enkele "paranormaal" persoon interesse heeft in geld en erkenning?
[..]

Je klinkt als een gefrustreerde believer die zich vast klampt aan het laatste stukje geloof wat hij kan verantwoorden door simpelweg te zeggen: sceptici zijn gevaarlijke mensen die believers in hun valletjes proberen te lokken! Nee, wij sceptici zijn realistisch, wij zijn eerlijk naar onszelf en anderen. Wij nemen niet klakkeloos aan wat anderen zeggen. Wij zijn niet gek.
[..]

En het probleem is juist dat er niks te zien is, ja.. op wat extreem vage foto's na dan. Waarvan vaak kan worden aangetoond dat het nep is of in ieder geval makkelijk te fabriceren.

Nogmaals, er is geen enkel bewijs voor het bestaan van ook maar IETS paranormaals.
Er is ook geen bewijs dat er paarse olifantjes bestaan met 14 staarten die de hele dag de tango dansen in een holle ruimte onder de zuidpool.

Zomaar aannemen dat "het mogelijk zou kunnen zijn" kan, maar dan wel met statistisch gezien waarschijnlijke beweringen. Bestaan er geesten en Goden? Denk nou eens na, vergeet de duizenden jaren aan menselijke evolutie van holbewonder naar kantoorklerk waarin we "geloofd" hebben, is dat een redelijke bewering? Neen. Net zomin als die olifant.

Wat is dan wel redelijk? Nou, pak een telescoop en tel de sterren, zoom in met Hubble en tel de planeten die je kan zien. Doe wat kansberekeningen en reken uit hoe waarschijnlijk het is dat er leven op een andere planeet is. Die kans is groot. Als een klein percentage daarvan intelligent is, is de kans ook groot dat er intelligent leven is. De kans dat er intelligent leven van een andere planeet op aarde is? Extreem klein.

En ik val in herhaling, maar ik zeg het nog een keertje:

Er is geen enkel bewijs dat er meer is of zou kunnen zijn. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het bestaat.

Het enige wat me opvalt is dat "believers" erg makkelijk te overtuigen zijn van de meest vreemde dingen. Je gelooft natuurlijk nog steeds dat dhr. van den Broeke foto's van geesten en aliens maakt of niet?
Haaaah,.....leuke sceptische trammelaalalalal.a ...
Ben jij het zelf die dit geschreven heeft of jou zelfgemaakte robot ???
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:40:15 #161
8875 Mdk
Smart-ass
pi_33535668
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:38 schreef pikki het volgende:

[..]

Bij kij het zelf die dit geschreven heeft of jou zelfgemaakte robot ???
Goed... en in welke inrichting heb jij gezeten?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:41:01 #162
137525 pikki
pok! pok !
pi_33535693
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:40 schreef Mdk het volgende:

[..]

Goed... en in welke inrichting heb jij gezeten?
Zeker niet in de inrichting van jou avatar.
pi_33535754
Trouwens.. dubieuze praktijken? Ik stel voor dat Robbert een foto voor me maakt terwijl ik schuin voor hem sta met een nightvision bril op. En wat dan als ik zie dat hij een papieren poppetje voor z'n camera houdt? Ben ik dan "dubieus" bezig?

De Randi 1million Dollar challenge.. lees het nou eens door allemaal. Iemand beweert geen mens te zijn, maar komt niet eens langs om het te bewijzen. Ja dat is inderdaad erg dubieus.

Geef eens wat "dubieuze" voorbeelden uit het volgende overzicht:
http://forums.randi.org/forumdisplay.php?f=43
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:44:24 #164
137525 pikki
pok! pok !
pi_33535839
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:35 schreef Bboy het volgende:
Yo Pikki,

Ik heb al een paar dagen je posts aan het doorlezen en ik vind het eigenlijk erg oppervlakkig wat je zegt. Er is zelfs iemand geweest die je serieuze vragen stelt en in plaats van je ze beantwoorden maak je je er vanaf door te zeggen dat je niet overal antwoord op hoeft te geven.
Tevens zeg je dat je in verbinding staat met het hoger, dat je bedient bent met de hogere kennis en meesters ed. Dat Mozart en Einstein dat ook hadden en zo. Ook heb ik al het argument voorbij zien komen dat als je niet in verbinding staat met het hogere dat je het dan toch niet weet.
Al degene die er niet in geloven en daar argumenten aanleveren, maak je af als leugenaars, oplichters en slechte persoonlijkheden.
Ik vind het best dat je spiritueel bezig bent, sterker nog, ga daar mee door. Maar impliceer niet dat je boven de rest staat. Buitendat kan ik me niet voorstellen dat je parapsychologie als bron aanhaalt, want die gaat ervanuit dat geesten en hogere en lagere emoties helemaal niet bestaan.

Daarnaast zijn er ook nog mensen die wel in Robbert geloven en daar kritische vragen overstellen. Of te wel ze willen een goede gefundeerde mening vormen. En dan kan deze persoon ook tot de conclusie koment dat hij/zij het niet gelooft.

Bboy,

Denk jij dat maar, doch je verdraaid wel echt wat ik geschreven hebt en legt er dik jou eigen gevoelens/rede in .
pi_33535844
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:38 schreef pikki het volgende:

[..]

Ben jij het zelf die dit geschreven heeft of jou zelfgemaakte robot ???
Oh nee, wat een slimme come-back zeg. Ik denk dat ik inderdaad verkeerd zit, Robbert is dus toch echt! Wat een goede post plaats jij zeg!

Hoe oud ben je? 14?

Edit: ok dat was kinderachtig van me, toch zou ik je willen vragen wat moeite te doen om je eigen geloof wat kracht bij te zetten. Niet dat je daartoe in staat bent, natuurlijk, maargoed...
pi_33535872
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:44 schreef pikki het volgende:

[..]

Bboy,

Denk jij dat maar, doch je verdraaid wel echt wat ik geschreven hebt en legt er dik jou eigen gevoelens/rede in .
Gelukkig kom jij met fatsoenlijke argumenten.
JJ72 - Heat
pi_33535952
quote:

[..]

Bboy,

Toch goed hoe jij een van een dialoog een monoloog kan maken.
Ja
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:47:39 #168
137525 pikki
pok! pok !
pi_33535974
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:42 schreef Blue-eagle het volgende:
Trouwens.. dubieuze praktijken? Ik stel voor dat Robbert een foto voor me maakt terwijl ik schuin voor hem sta met een nightvision bril op. En wat dan als ik zie dat hij een papieren poppetje voor z'n camera houdt? Ben ik dan "dubieus" bezig?

De Randi 1million Dollar challenge.. lees het nou eens door allemaal. Iemand beweert geen mens te zijn, maar komt niet eens langs om het te bewijzen. Ja dat is inderdaad erg dubieus.

Geef eens wat "dubieuze" voorbeelden uit het volgende overzicht:
http://forums.randi.org/forumdisplay.php?f=43
Luister eens.
Ik hou mij niet op met de grootste fraudeurs en nep-goochelaars zoals Randi .
Daarvoor moet je ERG ERG laag gevallen zijn .
pi_33535985
quote:

[..]

Bboy,

Maar nou ben ik in ieder geval zeker van de waarde van jou reacties.
Ja
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:51:00 #170
137525 pikki
pok! pok !
pi_33536125
Buitendat kan ik me niet voorstellen dat je parapsychologie als bron aanhaalt, want die gaat ervanuit dat geesten en hogere en lagere emoties helemaal niet bestaan.

Daarom zijn vele parapsychologen niet meer dan wetenschappelijke mafkezen .
Gelukkig zijn er nog sommige parapsychologen een beetje spiritueel .
pi_33536148
Ik zat laatst te denken dat ik nou erg benieuwd ben of er een vervolg komt op Robberts programma en wat hij daarin gaat doen?? Iemand nog leuke ideeen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bboy op 30-12-2005 12:57:30 ]
Ja
pi_33536217
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:47 schreef pikki het volgende:

[..]

Luister eens.
Daarvoor moet je ERG ERG laag gevallen zijn .
Ok, goed.

Zou een moderator zo vriendelijk willen zijn deze individu de toegang tot dit forum te ontzeggen? Hij voegt helemaal niks toe, geen argumenten, alleen maar nietzeggende troll posts.
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:56:17 #173
137525 pikki
pok! pok !
pi_33536356
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:52 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Ok, goed.

Zou een moderator zo vriendelijk willen zijn deze individu de toegang tot dit forum te ontzeggen? Hij voegt helemaal niks toe, geen argumenten, alleen maar nietzeggende troll posts.
Men zou jou beter verwijderen omdat je geen meningen van een believer dult.
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:57:01 #174
137525 pikki
pok! pok !
pi_33536388
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:56 schreef pikki het volgende:

[..]

Men zou jou beter verwijderen omdat je geen meningen van een believer dult.
Die -hard scepticus die je bent
pi_33536467
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:51 schreef Bboy het volgende:
Ik zat laatst te denken dat ik nou erg benieuwd ben of er een vervolg komt op zijn programma en wat hij daarin gaat doen?? Iemand nog leuke ideeen.
Ik vind persoonlijk 4 afleveringen wel wat weinig.
JJ72 - Heat
pi_33536579
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:58 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk 4 afleveringen wel wat weinig.
Toch hoop ik dat ze bij volgende afleveringen iets nieuws gaan doen.
Ja
pi_33536582
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:51 schreef Bboy het volgende:
Ik zat laatst te denken dat ik nou erg benieuwd ben of er een vervolg komt op Robberts programma en wat hij daarin gaat doen?? Iemand nog leuke ideeen.
misschien moet hij er Robbert van den Broeke's Magic Show van maken. De nieuwe Hans Kazan
pi_33536626
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:01 schreef Bboy het volgende:

[..]

Toch hoop ik dat ze bij volgende afleveringen iets nieuws gaan doen.
wat we dan ook weer kunnen ontkrachten
pi_33536631
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

misschien moet hij er Robbert van den Broeke's Magic Show van maken. De nieuwe Hans Kazan
Door een foto van een alien in een doos te maken en die doos dan door midden te zagen
Ja
pi_33536667
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:47 schreef pikki het volgende:

[..]

Luister eens.
Apart dat je nog wel aanhanger van Robbert bent.
pi_33536683
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:02 schreef Bboy het volgende:

[..]

Door een foto van een alien in een doos te maken en die doos dan door midden te zagen
ja, foto van de voeten van de alien in de éne kant en z'n hoofd in de andere
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:04:13 #182
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_33536703
tot nu toe zijn alle kandidaten, voor de 1 miljoen dollar prijs voor wie kan bewijzen dat ie paranormaal is, door de mand gevallen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Randi

paranormaal bestaat dus gewoon tot op heden niet. misschien in de toekomst maar tot nu toe zijn het alleen maar zakkenvullers.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_33536769
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, foto van de voeten van de alien in de éne kant en z'n hoofd in de andere
En daarna graancirkels laten verdwijnen
Ja
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:09:47 #184
137525 pikki
pok! pok !
pi_33536929
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:35 schreef Bboy het volgende:
Yo Pikki,

Bboy,

Je hoeft zelf niet paranormaal te zijn, om deze dingen over Robbert te begrijpen.
Daarom heeft hij ook zijn ERG duidelijk boek erover gepubliceerd.
Enne... ik maak helemaal niet degenen af die niet geloven ... ik heb hier letterlijk geschreven dat ik het zelf nobel vond van Robbert dat hij verkondigde dat iedereen vrij is het zelf te geloven of niet .
Dus jij verdraait bepaalde feiten die ik geschreven heb .
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:13:06 #185
137525 pikki
pok! pok !
pi_33537064
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:04 schreef Monocultuur het volgende:
tot nu toe zijn alle kandidaten, voor de 1 miljoen dollar prijs voor wie kan bewijzen dat ie paranormaal is, door de mand gevallen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Randi

paranormaal bestaat dus gewoon tot op heden niet. misschien in de toekomst maar tot nu toe zijn het alleen maar zakkenvullers.
En degenen die deze test ontworpen hebben , daar is van bewezen dat zij zelf de maatstaf steeds verleggen waaraan beantwoordt dient te worden , ik heb er heeele verhalen over gelezen, en ....het zijn fraudeurs !
pi_33537093
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:13 schreef pikki het volgende:

[..]

En degenen die deze test ontworpen hebben , daar is van bewezen dzt zij zelf de maatstaf steeds verleggen waaraan beantwoordt dient te worden , ik heb er heeele verhalen over gelezen, en ....het zijn fraudeurs !
Ik ben wel benieuwd naar dat bewijs
pi_33537110
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:09 schreef pikki het volgende:

[..]

Bboy,

Je hoeft zelf niet paranormaal te zijn, om deze dingen over Robbert te begrijpen.
Daarom heeft hij ook zijn ERG duidelijk boek erover gepubliceerd.
Enne... ik maak helemaal niet degenen af die niet geloven ... ik heb hier letterlijk geschreven dat ik het zelf nobel vond van Robbert dat hij verkondigde dat iedereen vrij is het zelf te geloven of niet .
Dus jij verdraait bepaalde feiten die ik geschreven heb .
Je hebt nou al 3 reacties gegeven op hetzelfde bericht, dus het moet je op een of andere manier hoogzitten dat ik dit heb gezegd.
Ja
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:15:27 #188
137525 pikki
pok! pok !
pi_33537139
x

[ Bericht 99% gewijzigd door pikki op 30-12-2005 13:16:55 ]
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:16:08 #189
137525 pikki
pok! pok !
pi_33537173
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:14 schreef Bboy het volgende:

[..]

Je hebt nou al 3 reacties gegeven op hetzelfde bericht, dus het moet je op een of andere manier hoogzitten dat ik dit heb gezegd.
Het zit mij hélemaal niet hoog, ik hou gewoonweg van eerlijkheid en rechtvaardigheid.
pi_33537230
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:16 schreef pikki het volgende:

[..]

Het zit mij hélemaal niet hoog, ik hou gewoonweg van eerlijkheid en rechtvaardigheid.
Ik hou ook van eerlijkheid
En daarom mag van mij het fenomeen Robbert van de Broeke kritisch onderzocht worden, en als het een charlatan is, dient hij ontmaskerd te worden.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:18:52 #191
137525 pikki
pok! pok !
pi_33537268
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:17 schreef Urquhart het volgende:

[..]

En daarom mag van mij het fenomeen Robbert van de Broeke kritisch onderzocht worden, en als het een charlatan is, dient hij ontmaskerd te worden.
Bewijs dat dan ook , en oordeel niet zoals velen hier doen ....
pi_33537355
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:18 schreef pikki het volgende:

[..]

Bewijs dat dan ook , en oordeel niet zoals velen hier doen ....
Het is niet aan mij omdat te bewijzen. Daarvoor moet gewoon een wetenschappelijk experiment voor opgesteld worden, maar grote kans dat hij daar niet aan mee wil werken, wat overigens ook al verdacht is.
pi_33537378
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:17 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nou heb ik persoonlijk wat positieve ervaringen met Robbert. Maar als er sluitend bewijs is dat Robbert de boel aan het flessen is, dan vind ik zeker dat dat aan de kaak gesteld moet worden. Ik vind echter het artikel van Rob Nanninga mager en niet sluitend.
Ja
pi_33537483
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:21 schreef Bboy het volgende:

[..]

Nou heb ik persoonlijk wat positieve ervaringen met Robbert. Maar als er sluitend bewijs is dat Robbert de boel aan het flessen is, dan vind ik zeker dat dat aan de kaak gesteld moet worden. Ik vind echter het artikel van Rob Nanninga mager en niet sluitend.
Die spelfout is inderdaad geen bewijs, maar wel een opvallende constatering. Het is ook niet zo dat ik een hekel aan Robbert heb, in tegendeel, het is leuk dat hij zijn hoofd boven het maaiveld (hoe toepasselijk ) durft uit te steken.
Maar als blijkt dat hij gewoon de boel aan het bedriegen is, moet dat aan de kaak worden gesteld. En daar moet hij ook tegen kunnen, wie A zegt moet ook B durven zeggen.
pi_33537959
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:24 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Die spelfout is inderdaad geen bewijs, maar wel een opvallende constatering. Het is ook niet zo dat ik een hekel aan Robbert heb, in tegendeel, het is leuk dat hij zijn hoofd boven het maaiveld (hoe toepasselijk ) durft uit te steken.
Maar als blijkt dat hij gewoon de boel aan het bedriegen is, moet dat aan de kaak worden gesteld. En daar moet hij ook tegen kunnen, wie A zegt moet ook B durven zeggen.
Dan zitten we in ieder geval op dezelfde golflengte. Maak ik denk dat het nog wel even zal duren voordat Robbert zich laat onderwerpen aan wetenschappelijk onderzoeken.
Ja
pi_33538224
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:13 schreef pikki het volgende:

[..]

En degenen die deze test ontworpen hebben , daar is van bewezen dat zij zelf de maatstaf steeds verleggen waaraan beantwoordt dient te worden , ik heb er heeele verhalen over gelezen, en ....het zijn fraudeurs !
Zoals?

Geef eens voorbeelden.

Ik kan wel voorbeelden geven van iemand die absoluut door de mand is gevallen en nu doet voorkomen alsof JREF hem wel heeft onderzocht.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=41556

Nu jij.

Oh nee, je gaat dit weer af doen met een domme opmerking, of weer lopen ouwehoeren dat er voorbeelden zijn zonder ze te geven.
pi_33538347
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:42 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Zoals?

Geef eens voorbeelden.

Ik kan wel voorbeelden geven van iemand die absoluut door de mand is gevallen en nu doet voorkomen alsof JREF hem wel heeft onderzocht.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=41556

Nu jij.

Oh nee, je gaat dit weer af doen met een domme opmerking, of weer lopen ouwehoeren dat er voorbeelden zijn zonder ze te geven.
http://www.rense.com/general50/james.htm
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:52:24 #198
137525 pikki
pok! pok !
pi_33538586
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:35 schreef Bboy het volgende:

[..]

Dan zitten we in ieder geval op dezelfde golflengte. Maak ik denk dat het nog wel even zal duren voordat Robbert zich laat onderwerpen aan wetenschappelijk onderzoeken.
Hier zit je duchtig fout.
Een scepticus heeft niet het recht iemand als Robbert aan zulk een wetenschappelijk onderzoek te dwingen .
Dat is niet democratisch.
Het is niet omdat de sceptici, uitsluitend hun exacte wetenschap aanzien als het enige bewijs( , en zeker voor paranormale fenomenen niet geldig is ) dat dat ook zo moet zijn.
Daarom vindt ik het maar heel wijs van vader Van Den Broeke dat hij ook weer eens zo slim is van de malafiede praktijken van wele sceptici zoals Nanninga enz te doorzien .
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:55:26 #199
137525 pikki
pok! pok !
pi_33538706
En er is nog véél meer .....
Hadden de ouders zich overgeleverd aan sceptische kortzichtige medici ....dan had Robbert misschien in een gekkenhuis belandt , gelukkig is dat niet gebeurd.....
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:57:03 #200
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_33538771
Bij een onderzoek is gebleken dat mensen die meer L dopamine neurotransmitters hebben, sneller geneigd zijn paranormale verklaringen aan gebeurtenissen toe te kennen.

klaar.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')