er is er dus maar 1 van gebouwd...quote:On the 1966 Turin Auto Show, Touring displayed their latest car, the Flying Star II, this was to be the last car completed by this prestigious firm whose contributions to car design in the last 40 years can't surely be forgotten.
Touring designed and built the Lamborghini 350GT (see entry), the company was founded by Felice Bianchi Anderloni in 1926, but in 1966 it all came to an end, on that year's Turin Auto Show they prepared two new cars; a Fiat 124 convertible, and the Flying Star II, which, just like the 3500 GTZ, was mounted on a 10 cm shortened chassis. The Flying Star II was created by a team led by Carlo Anderloni, son of the founder, the results of this Lamborghini were rather disappointing, the angular lines of the body, together with the controversial roof design, made the car look like a station wagon, it also was very big for only two people with luggage. When it was presented at the Touring factory, the Flying Star II had Borrani wire wheels installed, but on the Turin Auto Show, these were replaced by the brand new Campagnolo cast magnesium wheels.
The Carrozzeria Touring closed shortly after the show and the car was sold. It was acquired by Jacques Quoirez, a Frenchman, and was maintained by the French Lamborghini importer Ciclet, who renewed the entire interior at some time during the car's life.
It was shown again to the public in 1987, on the Paris Retromobile.
I've recently received information that a certain Signor Giordanengo has built a replica of this one of a kind exotic, nothing more is known than it is most likely located in Puro Sangue at this time, nothing is sure however !
Currently the original Flying Star II is located in France, it previously was owned by a UK enthusiast who offered it for sale in 1999.
Ik weet dat ding wat er nu staat niet.quote:
Het erge is dat ik ze gewoon weet!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:03 schreef zerotolerance het volgende:
Je vind ze sneller dan dat ik ze gehost heb.
Dat is 'm.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:25 schreef Modus het volgende:
Alfa Giulia Sprint GT, lijkt me.
Ik pak ff een boek erbij.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:37 schreef Modus het volgende:
Daar noemen ze hem dus Alfa 2600 Coupe, die ziet er ook iets anders uit dan de Sprint GT, dus die Sprint is het niet?
De 2000 en 2600 Sprint zijn niet echt voorlopers van de Bertone coupé of Guilia Sprint. Zijn nog enige tijd naast elkaar gebouwd. De 2600 Sprint is niet alleen een 6-cilinder maar is veel groter, bijna een halve meter langer, en dus hoger gepositioneerd dan de Guilia Sprint.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik pak ff een boek erbij.
Die Bertone pleegt zoveel plagiaat op z'n eigen ontwerpen, niet normaal meer.![]()
Op die foto's staat trouwens wel ergens 2600 Sprint op het dashboard, dus je hebt wel gelijk
NB is weldegelijk een 2600 Sprint, ziet er precies hetzelfde uit als de 2000 Sprint en is de voorloper van de Guilia 105 coupé ("GTV Bertone")
Je hebt gelijk, maar ik had het ook een beetje onduidelijk opgeschrevenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De 2000 en 2600 Sprint zijn niet echt voorlopers van de Bertone coupé of Guilia Sprint. Zijn nog enige tijd naast elkaar gebouwd. De 2600 Sprint is niet alleen een 6-cilinder maar is veel groter, bijna een halve meter langer, en dus hoger gepositioneerd dan de Guilia Sprint.
Met die redenatie kan ik akkoord gaanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:48 schreef Hyperdude het volgende:
Omdat de 2000 Sprint er eerder was dan de Guilia Sprint GT vind ik dat ding nog steeds een voorloper van de Bertone Coupé, niet qua techniek, wel qua design, bekijk het zij-aanzicht maar eens.
Zo iets.. Nee, het is geen Toyota Landcruiser of een Mitsubishi Pajero.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:48 schreef Modus het volgende:
Landcruiser of Pajero-achtig iets?
D'r staat er een één weg te rotten op de Charlotte van Montpensierlaan (zijstraat van de Keizer Karelweg) in Amstelveen. Ding staat volgens mij al een jaar op de zelfde plaats op straat. Zo zonde! Misschien maar eens een briefje onder de ruitenwisser doen!?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met die redenatie kan ik akkoord gaanIk zou m'n moderne Alfa zo willen ruilen voor een mooie Bertone coupé.
Om een Bertone Coupé te restaureren heb je héél veel geld nodigquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
D'r staat er een één weg te rotten op de Charlotte van Montpensierlaan (zijstraat van de Keizer Karelweg) in Amstelveen. Ding staat volgens mij al een jaar op de zelfde plaats op straat. Zo zonde! Misschien maar eens een briefje onder de ruitenwisser doen!?![]()
Afgezien van het roesten is de techniek van Alfa's uit die tijd erg goed. Dat er nog steeds zoveel van over zijn is daarvoor ook een goede indicatie.quote:2000 GTV was mijn eerste otoo: gekocht voor 1250 Gulden, één een al roest, maar dat ding reed.
Voor 15K krijg je een perfecte 2000 GTV maar ik vraag me af hoe perfect die 911 van 15K is.quote:Krengen doen trouwens tegenwoordig al snel 15K, dan koop ik wel een 911.
Een goede 911 SC gaat wel lukken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Voor 15K krijg je een perfecte 2000 GTV maar ik vraag me af hoe perfect die 911 van 15K is.
Uit India dan, ik heb echt geen idee!?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:55 schreef zerotolerance het volgende:
Nee, het is wel een kloon maar voor de verandering geen jappanner, chinees of koreaan.
ben niet thuis, dus geen terreinwagenboek en geen oost-europa boek in de kastquote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:47 schreef zerotolerance het volgende:
Hij is lelijker dan de UAZ Pariot die te moeilik was om te raden...![]()
Nopequote:Op zondag 8 januari 2006 11:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Mazda 6?
Acura TL A-spec CONCEPTquote:Op zondag 8 januari 2006 02:25 schreef X-Naut het volgende:
Oke, even een makkelijk tussendoor:
afbeelding
quote:Op zondag 8 januari 2006 15:05 schreef M5 het volgende:
Stutz Royale, maar Hyperdude, mag wel de volgende plaatsen
Ja dat klopt.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:31 schreef Modus het volgende:
Bricklin SV1.
Zal dan waarschijnlijk een Holden zijn ofzoquote:Op zondag 8 januari 2006 20:10 schreef Modus het volgende:
Australisch maar ook UK.
Giardinetta ja Alfa nee...quote:Op zondag 8 januari 2006 22:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Alfa Romeo 2500 Giardinetta
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |