Maar ik rook nietquote:Op woensdag 28 december 2005 20:45 schreef Sjaakman het volgende:
Ik schei er mee uit.
Dit topic is verzonken in een heen en weer roepen van argumenten van niet-rokers die vertellen waarom roken inderdaad ontof is, en van rokers die vergelijkingen met van alles proberen te maken om hun gelijk te krijgen, hoe onlogisch ook.
Latorrrrrr
Het verhaal van vraag een aanbod.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er is zwaar onvoldoende aanbod van niet-rook café's.
Er is geen alternatief. Dus in de praktijk is het wel degelijk 'dwingen'.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:45 schreef raptorix het volgende:
Niemand dwingt jou om een cafe binnen te gaan waar gerookt mag worden.
Dat ligt aan de niet rokers...die gaan niet naar kroegen waar een rookverbod ingesteld is...die zaken gaan failliet.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er is zwaar onvoldoende aanbod van niet-rook café's.
en ik welquote:
Er zijn ook nauwelijks discos voor lichamelijk gehandicapten, ga je discos nu ook dwingen om alles aan te passen voor hen?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Er is geen alternatief. Dus in de praktijk is het wel degelijk 'dwingen'.
Convenanten worden blijkbaar niet nageleefd.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef raptorix het volgende:
Er is in amsterdam ook een prima zelfregulerend werk van cofeeshops, dat werkt prima, ik zie niet in waarom dat voor rookvrije/rookvriendelijke horeca niet zou werken.
Het probleem is dat mensen het belangrijker vinden om met vrienden te zijn dan om in een rookvrij café te staan. Als er rokers bijzitten gaan ze dus gewoon mee omdat anders de groep opbreekt. En wat moet je als de sfeer/muziek van de kroeg je niet aanstaat, toch daar blijven hangen omdat het rookvrij is?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:49 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat ligt aan de niet rokers...die gaan niet naar kroegen waar een rookverbod ingesteld is...die zaken gaan failliet.
Ik wil drinken, dus ik fiets.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef wonko het volgende:
Dus je mag niet meer met de auto naar de kroeg waar je niet meer mag roken?
Och.quote:Jammer
En daarom moet alles maar door de overheid gereguleerd worden?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het dogma, dat lang niet op alle terreinen geldt.
Vraag dwing je af zeker.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het dogma, dat lang niet op alle terreinen geldt.
Het conventant is onder druk van een verbod tot stand gekomen, nee dat werkt natuurlijk niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Convenanten worden blijkbaar niet nageleefd.
Dan maar ingrijpen door de overheid..
Inderdaad zijn er steeds meer maatregelen die steeds dwingender opleggen dat bepaalde zaken ook voor gehandicapten toegankelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:49 schreef raptorix het volgende:
Er zijn ook nauwelijks discos voor lichamelijk gehandicapten, ga je discos nu ook dwingen om alles aan te passen voor hen?
Rolstoelpogoquote:Op woensdag 28 december 2005 20:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn ook nauwelijks discos voor lichamelijk gehandicapten, ga je discos nu ook dwingen om alles aan te passen voor hen?
Dat is onlogisch.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:51 schreef raptorix het volgende:
Het conventant is onder druk van een verbod tot stand gekomen, nee dat werkt natuurlijk niet.
Inderdaad, en als je niet aan rook wil worden blootgesteld ga je naar een rookvrije gelegenheid, dat die er weinig zijn in het uitgaansgeleven kan je niet zomaar door wetgeving afdwingen.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik wil drinken, dus ik fiets..
[..]
Och.
Lichtbakken aan in de disco voor slechtzienden.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad zijn er steeds meer maatregelen die steeds dwingender opleggen dat bepaalde zaken ook voor gehandicapten toegankelijk moeten zijn..
Op gebieden waar de markt faalt... inderdaad.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:51 schreef raptorix het volgende:
En daarom moet alles maar door de overheid gereguleerd worden?
Maar dat is toch geen reden voor een algeheel verbod? Een rokers en een niet-rokers gedeelte zou al een betere oplossing zijn. Niet drinkers lopen als ze uit gaan altijd een verhoogde kans om een pak slaag te krijgen van een of andere zatte aap. Dat is toch ook geen reden om de alcohol maar in de ban te doen?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Helaas kunnen mensen niet de kroeg in duiken zonder verhoogde kans op allerlei aandoeningen door de rokers. En mensen met bepaalde longaandoeningen kunnen sowieso niet de kroeg induiken.
Ja hoor, dat laatste is prima af te dwingen.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:52 schreef raptorix het volgende:
Inderdaad, en als je niet aan rook wil worden blootgesteld ga je naar een rookvrije gelegenheid, dat die er weinig zijn in het uitgaansgeleven kan je niet zomaar door wetgeving afdwingen.
Ja, daarom gaat bijna alle horeca binnen 2 jaar over de kop, je moet je aan 10.000 regeltjes houden.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad zijn er steeds meer maatregelen die steeds dwingender opleggen dat bepaalde zaken ook voor gehandicapten toegankelijk moeten zijn..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |