Ik dacht dat niet zo veel mensen hem gezien zouden hebben, maar dat valt dus wel mee. Vind hem zelf ook erg leuk, dus daar gaan we een plaatsje voor zoeken iigquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:35 schreef laurenzo85 het volgende:
Temporada de patos was toch best oké? Die mag van mij best meedoen![]()
Klopt, 25 augustus was de bioscooprelease. Daar moeten we ook maar een plaatsje voor zien te vinden.quote:Op woensdag 28 december 2005 02:48 schreef laurenzo85 het volgende:
Is Brotherhood niet ook uit dit jaar, of deed die vorig jaar al mee? Ook al zie ik hem daar ook niet op die lijst staan...
Het toeval wil dat de paar films die ik op korte termijn zou kunnen kijken, allemaal op het lijstje van de afvallers staan: Brodeuses, Le Couperet, Confituur, Beautiful Country, Clean, Salvador Allende en Lila dit ça.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:17 schreef dolle_hond het volgende:
bij de afvallers zie ik nog wel titels die ik heb gezien, maar niet echt iets vond. enige evt. in die rest zou schizo zijn.
quote:Op woensdag 28 december 2005 10:17 schreef dolle_hond het volgende:
ik heb les poupees russes nog liggen. kan m wellicht deze week nog wel kijken.
Neenquote:Op woensdag 28 december 2005 11:10 schreef Sokolsky het volgende:
Die heeft hier niet in de bios gedraaid... toch?
ik ook.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:01 schreef Kolkus het volgende:
Vond Code 46 best aardig, dus die mag er van mij wel inblijven.
Black moet inderdaad in de lijst, maar ik ben bang dat maar twee mensen (jij en ik) hem hebben gezien.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:06 schreef linebear het volgende:
Black moet in de lijst
ik ben nog steeds van plan de dvd aan te schaffen, dat wel, maar pas in 2006quote:Op donderdag 29 december 2005 00:36 schreef Kobayashi het volgende:
Paradise Now
Cronicas
Zou ik er zeer graag bij hebben. Behoren voor mij tot de betere films van het jaar.
Vrees alleen dat heel weinig mensen Cronicas gezien hebben.
LPR mag er zeker wel in (ben halverwegequote:Op woensdag 28 december 2005 10:17 schreef dolle_hond het volgende:
ik heb les poupees russes nog liggen. kan m wellicht deze week nog wel kijken.
bij de afvallers zie ik nog wel titels die ik heb gezien, maar niet echt iets vond. enige evt. in die rest zou schizo zijn.
eh... HOW en ALLL staan er toch niet in?quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Masterclass mag er ook wel in van mij.
Gooi House of Wax of A Lot Like Love er maar uit.
Die doen wel mee. Er staan in de OP 2 rijen. De eerste zijn de films die sowieso mee doen. De tweede rij zijn twijfel gevallen, maar doen tot nu toe wel mee. En dan is er de .txt lijst van afvallers. Dat zijn de films die niet mee doen. Zo had ik het iig begrepen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:21 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
eh... HOW en ALLL staan er toch niet in?
Masterclass heb ik ook gezien. Hoeft van mij niet per se mee te doen; wsch stem ik de eerste ronde al tegen.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:57 schreef Sokolsky het volgende:
De twijfelgevallen uit de tweede rij doen (voorlopig) niet mee. Het is dan ook niet geheel toevallig dat de eerste rij precies 128 titels bevat.
quote:Nadat ik heel subjectief, maar toch zo objectief mogelijk, een eerste selectie gemaakt had zaten de volgende films er ook nog bij:
quote:Nadat ik heel subjectief, maar toch zo objectief mogelijk, een eerste selectie gemaakt had zaten de volgende films er ook nog bij:
Ja, je hebt gelijk. Ik had niet op het aantal in de eerste rij gelet. Dus dacht dat dat er 64 waren en daaronder ook 64. Ik had die eerste selectie verkeerd begrepen.quote:
Die zou ik kunnen kijken. Maar ook 2 mensen is nog geen enorm draagvlak natuurlijk. Paar dagen terug ook nog Lila dit ça gezien en die vond ik eigenlijk ook wel goedquote:Op zondag 1 januari 2006 12:41 schreef Posdnous het volgende:
Le Couperet moet er zeker in natuurlijk.
Oke, maar ik dacht dat er op FTR vrij veel niet-Engelstalige films gezien werden. En dit is daavan wel een klein toppertje.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:22 schreef Sokolsky het volgende:
Nou ja, in mijn geval is het vooral omdat ik er nog nooit van gehoord heb.
Een week, dus tot zondag.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:35 schreef dolle_hond het volgende:
tot wanneer blijft deze ronde open?
quote:Op zondag 1 januari 2006 13:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik had per ongeluk de post van Gorro ge-edit in plaats van gequote.
Nou ja, ik ga vanmiddag toch nog wat kijken, ik stem vanavond wel.
MovieMeter cijfer (als dat dan wel te bereiken is), IMDb cijfer, lotingquote:Op zondag 1 januari 2006 13:33 schreef Sokolsky het volgende:
Wat gebeurt er bij gelijk eindigen?
Jaquote:Op zondag 1 januari 2006 18:02 schreef Sokolsky het volgende:
Heb jij alle tegenstanders ook gezien Baris? Turtles Can Fly en Nobody Knows bijvoorbeeld?
nobody knows is gewoon minder dan the machinistquote:Op zondag 1 januari 2006 18:02 schreef Sokolsky het volgende:
Heb jij alle tegenstanders ook gezien Baris? Turtles Can Fly en Nobody Knows bijvoorbeeld?
Dat vind ik ook. Het viel me alleen op dat hij alleen op de grote blockbusters had gestemd. Dat is wat verdacht, want als je dat spul zo goed vindt, waarom kijk je dan dat obscure spul? En als je dat obscure spul dan toch kijkt, waarom alleen stemmen op die paren waar een blockbuster in zit?quote:Op zondag 1 januari 2006 18:35 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
nobody knows is gewoon minder dan the machinist
quote:Op zondag 1 januari 2006 19:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Posdnous had trouwens gelijk over Le Couperet.
Er zijn nog maar 3 lotingen waar nog niet op gestemd is. Eén van die loting ga ik zelf in de loop van de week nog op stemmen. Eén van de andere komt nog een stem van Mike op denk ik en de andere zou eventueel "de belemmerende factor" uit het toernooi gaan, oftewel de film met de minste stemmen op MovieMeter (MM en geen IMDb om de Nederlandse film niet te benadelen).quote:Op zondag 1 januari 2006 19:42 schreef JelleS het volgende:
Wat gebeurt er met films waar helemaal niemand op stemt ?
Het zijn er 4 zie ik nu.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:10 schreef Sokolsky het volgende:
Welke drie zijn dat Gorro? Misschien kan ik nog een bijdrage leveren.
Er zit toch net iets teveel aziatische cinema in waar ik niks van gezien heb, misschien dat de volgende ronde me wat meer tot stemmen brengt, maar ik betwijfel het.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:29 schreef Gorro het volgende:
Loting is compleet random.
Ronde 1
8. Sideways - Four Brothers
13. Garden State - Saw
15. Guernsey - Closer
16. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith - Un long dimanche de fiançailles
18. Crash - National Treasure
19. War of the Worlds - Mr. & Mrs. Smith
20. Vet hard - Hitch
33. Assault on Precinct 13 - Wedding Crashers
43. Coach Carter - Constantine
47. The Phantom of the Opera - Unleashed
48. Transporter 2 - Sin City
62. Bluebird - Batman Begins
ga dan maar hawaii oslo kijkenquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
* Morpheus2002 duimt dat King Kong & Team America World Polica er niet uitvliegen.
Ik zou Mar Adentro geen populaire film willen noemen. Iig niet in de trant van bekend bij het grote publiek.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:49 schreef Gillingham het volgende:
Jammer dat Sophie Scholl meteen tegenover zo'n populaire film komt te staan.
Het is overigens Sophie Scholl: DIE letzten Tage en niet der...
Nee, maar wel onder de filmliefhebbers. Vooral ook op fok.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik zou Mar Adentro geen populaire film willen noemen. Iig niet in de trant van bekend bij het grote publiek.
Hele goede keuze.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:16 schreef Gorro het volgende:
17. Le conseguenze dell'amore - Pride & Prejudice
Neh, wat een saaie film was dat zeg.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooi dat Long Dimanche door is ten koste van Star Wars.
Vervang mooi door lachwekkend en ik geef je gelijk.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooi dat Long Dimanche door is ten koste van Star Wars.
Ik heb Mr & Mrs Smith niet gezien, maar had daar misschien nog wel op gestemd ook; zo slecht vond ik WotW.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:20 schreef Gorro het volgende:
Er zijn al flink wat grote namen gesneuveld. King Kong, Million Dollar Baby, Star Wars, Harry Potter en de belachelijkste uitslag Mr. & Mrs. Smith die wint van War of the Worlds.
quote:13. [14-1] Garden State - Saw
Nog minder kunnen stemmen als de vorige ronde, toch maar eens wat films gaan inhalen.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef Gorro het volgende:
Ronde 2
4. Coach Carter - The Jacket
6. Un long dimanche de fiançailles - Lord of War
7. The Aviator - Sideways
10. Tim Burton's Corpse Bride - Sin City
18. Mean Creek - Mr. & Mrs. Smith
Deze ronde blijft ook een week open. Daarna zullen de rondes korter gaan duren.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als de ronde lang genoeg open blijft volgen er nog wel wat updates.
Geniaalquote:Op zondag 8 januari 2006 14:11 schreef Gorro het volgende:
Ronde 1
13. [14-1] Garden State - Saw
16. [6-10] Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith - Un long dimanche de fiançailles
44. [1-1] L'enfant - King Kong [3,77 - 3,74]
Shit happens, maar in dit geval gaat het over een film die misschien wel (let wel, misschien) het tournament had kunnen winnen. Geen enkel systeem is onfeilbaar.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:19 schreef victorinox het volgende:
44. [1-1] L'enfant - King Kong [3,77 - 3,74]
Dit soort ongelukjes krijg je door dat arty-fart zooi.
Half fok heeft King Kong gezien, maar slechts 2 mensen mogen er op stemmen.
Dan moet je dus niet op dat paar stemmen. Temporada de patos is namelijk ook heel goed.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:29 schreef single_queen het volgende:
notitie: ik heb temporada de patos niet gezien, maar vera drake vond ik een heel sfeervolle aandoenlijke film. hoe de sfeer en tijdsbeeld verfilmd is ; prachtig!!!
Dat wordt dan toch echt een tripje naar de bios.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:02 schreef Sokolsky het volgende:
Ik zal eens kijken of ik Kiss Kiss Bang Bang ergens kan opscharrelen, dan krijgt duel 15 ook stemmen.
Het schijnt een bijzonder leuke film te zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:17 schreef Sokolsky het volgende:
Voor dat soort films ga ik niet naar de bios![]()
Hij draait hier trouwens ook al niet meer.
Hm, ik kwam 'm net wel tegen, maar niet echt in nuchtere toestand. Verdorie. Eens kijken hoe ik dat ga doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:19 schreef Mike het volgende:
Je komt 'm alleen nog nergens zomaar tegen.
Ik heb die inderdaad al bijna binnen of ik hem eruit gooi hangt af of ik hem beter vind of nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:17 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ben alleen een beetje bang dat Gorro stiekem Poupées Russes gaat kijken en hem er dan uitgooit...
King Kong ging wat ongelukkig eruit, maar er zijn toch echt films uitgebracht dit jaar die beter waren dan Harry Potter of Team America.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Harry Potter and the Goblet of Fire;
King Kong;
Team America: World Police...
...eruit, dag geloofwaardigheid.
King Kong had er ingebleven als naar de IMDB Scores was gekekenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:04 schreef Mike het volgende:
[..]
King Kong ging wat ongelukkig eruit, maar er zijn toch echt films uitgebracht dit jaar die beter waren dan Harry Potter of Team America.
Jij zal ongetwijfeld ook niks hebben met filmprijzen of eindejaars lijstjes van beste films, want daarbij komen films als Harry Potter of Team America toch ook echt niet voor...
Sin City is door de Nederlandse filmjournalisten uitgeroepen tot film van het jaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb ik ook niet. Vind het ook raar dat op die lijstje Batman Begins en Sin City niet voorkomen![]()
King Kong en Team America zijn er wel heel ongelukkig uitgevlogen idd. Stonden allebei tegenover onbekende films, waardoor bijna niemand erop kon stemmen. Als ze tegen bekendere films hadden gestaan waren ze waarschijnlijk wel doorgegaan. Maar tja, that's all in the game.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Harry Potter and the Goblet of Fire;
King Kong;
Team America: World Police...
...eruit, dag geloofwaardigheid.
Vooral Team America: World Police is een geniale film, niet zo goed als South Park The Movie maar wel een absolute topfilm! Harry Potter & King Kong zijn ook gewoon goede films. Misschien niet zo qua verhaal maar qua geluid, beeld, soundtrack en special effects moeten ze, vind ik, zeker tot de kwartfinale komen.
Mooi en terecht vind ikquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Sin City is door de Nederlandse filmjournalisten uitgeroepen tot film van het jaar.
Ieder zijn meugquote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:02 schreef Sokolsky het volgende:
Laurenzo: Garden State is gewoon beter, face it. Tegen een boel andere films had ik wel op Cha no aji gestemd.
Wat vond je uiteindelijk van Kiss Kiss Bang Bang?quote:Op donderdag 12 januari 2006 02:30 schreef Sokolsky het volgende:
15. Les poupées russes - Kiss Kiss Bang Bang
Oké, ik moet toegeven, 't is wel een erg leuke film. 8- ofzo.
ik heb speciaal daarvoor TA gekeken. me door anderhalf uur doffe ellende geworsteld, alleen maar om op hawaii oslo te kunnen stemmenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
King Kong en Team America zijn er wel heel ongelukkig uitgevlogen idd. Stonden allebei tegenover onbekende films, waardoor bijna niemand erop kon stemmen. Als ze tegen bekendere films hadden gestaan waren ze waarschijnlijk wel doorgegaan. Maar tja, that's all in the game.
Humorloosquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:43 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb speciaal daarvoor TA gekeken. me door anderhalf uur doffe ellende geworsteld, alleen maar om op hawaii oslo te kunnen stemmen
Dat staat er dus. Over Les Poupées Russes had ik het al eerder gehad.quote:Op donderdag 12 januari 2006 07:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat vond je uiteindelijk van Kiss Kiss Bang Bang?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:10 schreef Gorro het volgende:
15. Les poupées russes- Kiss Kiss Bang Bang
Oké, ik moet toegeven, 't is wel een erg leuke film. 8- ofzo.
Oh okay...my bad.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:29 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat staat er dus. Over Les Poupées Russes had ik het al eerder gehad.
Als ik inderdaad ***½ had gegegeven in plaats van ****, was het gemiddelde gelijk geweest en was Kiss Kiss Bang Bang op IMDb gemiddelde doorgegaan.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:25 schreef Sokolsky het volgende:
als Gorro Poupées Russes een 7,5 had gegeven ipv een 8 was 'ie nu misschien niet doorgegaan.
Nee, woensdag deze keer.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik verwacht deze week nog een update of twee. Hij blijft weer open tot zondag?
Gorroquote:Op zondag 15 januari 2006 11:14 schreef Gorro het volgende:
Uitslag Ronde 2
26. [1-1] The Upside of Anger - Wedding Crashers [3,17 - 3,27]
Maar ik plan deze week nog Paradise Now te gaan kijken, dus wellicht kan ik dat nog voorkomen.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:45 schreef Sokolsky het volgende:
hey, Califo gaat Hotel Rwanda uit het toernooi kicken
Acht van m'n tien favoriete films zitten nog in het tournament.quote:Op maandag 16 januari 2006 01:22 schreef ranja het volgende:
Overigens is natuulijk zo'n beetje alles wat ik gezien heb al gesneuveld tegen films uit Oost Swahilië (ofzo, heb het niet helemaal gevolgd) dus kan ik verder weinig bijdragen aan 2005 ondanks dat ik volgens mij nog nooit zoveel films in het jaar van uitkomen gezien heb als in 2005. Leuk
achquote:Op maandag 16 januari 2006 08:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo, dat evolueert in de juiste richting, alles wat ik nog niet heb gezien, lijkt er uit te gaanen voor het saaie gedoe wat ik wel heb gezien, lijkt hetzelfde te gaan gebeuren.
Niet dat het veel uitmaakt, de winnaar staat toch al vast.
quote:Op maandag 16 januari 2006 08:38 schreef dolle_hond het volgende:
ach
ik hoef iig geen haast te maken met kijken van manderlay
Leuk tussendoortje, maar niet wereldschokkend.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:00 schreef FremantleDockers het volgende:
Is het trouwens de moeite waard om 11:14 te gaan kijken?
Het zijn allebei niet echt toppers.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:19 schreef Mike het volgende:
Het valt me op trouwens hoeveel mensen The Machinist toch nog boven Mysterious Skin verkiezen...had ik niet verwacht.
Mysterious Skin vond ik een van de beste films van het vorige jaar...The Machinist was ook wel aardig, maar niet voor de topgroep.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het zijn allebei niet echt toppers.
Waarom? Geen fan van Koreaanse cinema?quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:35 schreef FremantleDockers het volgende:
8. [5-7] Grizzly Man - Batman Begins
9. [8-2] Bin-jip - Manderlay
11. [9-4] Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood) - Crash
Dramatische uitslagen...![]()
Op zich wel, zelfs. Maar Bin Jip vond ik een van Ki-Duk's mindere, terwijl Manderlay een van de betere Von Trier's is. Tae Guk Gi is ok, maar een beetje te gehyped (zag hem zelf meer dan een jaar geleden, dus wellicht is de magie gewoon voorbij) en over Batman hebben we het al gehad. Da's gewoon een schande, Grizzly Man was een goeie kandidaat voor de winst geweest...quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:37 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Waarom? Geen fan van Koreaanse cinema?
quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:31 schreef Gorro het volgende:
Uitslag Ronde 3
7. [6-6] Closer - Mean Creek [3,14 - 3,29]
Voor een superhelden film wel ja, maar da kan je niet vergelijken met een film als Grizzly Man.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
Batman Begins is gewoon super!
Kan niet stemmenHoop dat Batman Begins & Sin City doorgaan.
Over Batman heb ik het ook niet, da's inderdaad erg jammer.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:41 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Op zich wel, zelfs. Maar Bin Jip vond ik een van Ki-Duk's mindere, terwijl Manderlay een van de betere Von Trier's is. Tae Guk Gi is ok, maar een beetje te gehyped (zag hem zelf meer dan een jaar geleden, dus wellicht is de magie gewoon voorbij) en over Batman hebben we het al gehad. Da's gewoon een schande, Grizzly Man was een goeie kandidaat voor de winst geweest...
quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:50 schreef Sokolsky het volgende:
Manderlay is een fantastische film die van mij zo het tournament mag winnen. Maar Bin-jip is een nog fantastischere film die van mij het tournament móet winnen
persoonlijk vind ik hotel rwanda de bestequote:Op woensdag 18 januari 2006 14:50 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Over Batman heb ik het ook niet, da's inderdaad erg jammer.
Manderlay is een fantastische film die van mij zo het tournament mag winnen. Maar Bin-jip is een nog fantastischere film die van mij het tournament móet winnen
Taegukgi en Crash vind ik allebei wel goed; beide zijn wel een beetje geforceerd dramatisch, Crash wat meer en daarom heb ik op Taegukgi gestemd. Dat je Crash beter vindt kan ik me wel indenken, maar dit lijkt me toch geen rare uitslag.
Antwoord komt in het nieuwe topic...quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:10 schreef California het volgende:
Tot wanneer, Gorro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |